Når Danmarks fodboldlandshold på søndag tager hul på EM-slutrunden i Tyskland, kommer rigtig mange danske fodboldfans til at heppe på Højlund og co. iført den nyeste landsholdstrøje.
DBU og landsholdets tøjsponsor hummel oplever en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer, og salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent. Hummel forventer således at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger.
- Vi husker alle den fantastiske stemning fra EM på hjemmebane i 2021. Derfor har det også overgået alle vores forventninger, at vi på nuværende tidspunkt har solgt over 70 procent flere trøjer sammenlignet med den tilsvarende periode fra dengang. Som sponsor er det fantastisk at mærke den støtte og opbakning til landsholdet, og vi er stolte over at kunne klæde alle de danske fans på til en magisk fodboldsommer, udtaler hummels CEO, Lars Stentebjerg.
Hos DBU vækker den massive interesse for den nye landsholdstrøje også stor glæde hos administrerende direktør, Erik Brøgger Rasmussen:
- Vi glæder os til kæmpe EM-fest og til at samle og begejstre hele landet. Landsholdstrøjen er i høj grad blevet et symbol på national samling og forventningens glæde, og vi er utrolig glade og stolte for den opbakning, som vi oplever fra de danske fans. Sammen med hummel ser vi frem til en fantastisk slutrunde i Tyskland, hvor vi forhåbentlig kan skabe en masse gode og mindeværdige oplevelser iklædt den rød-hvide landsholdstrøje, siger DBU-direktøren.
Den store efterspørgsel på landsholdstrøjer har nu fået hummel til at igangsætte en ny produktion af trøjer, der forventes at være online sidst på sommeren.