Nogle gange kan mindre blive til mere. Ved at fokusere på de mest nødvendige ting, der skaber værdi og fjerner alt det overflødige, så står du tilbage med en skjorte, der er gennemtænkt ned til mindste detalje.
Det har BARONS i høj grad bevist kan lade sig gøre. De har formået at skabe den ultimative skjorte ved gå den modsatte vej i forhold resten af modeindustrien. Ved at skabe få, men absolut de bedste skjorter og ingen store kollektioner, så er det med til at reducere det enorme og unødvendige overforbrug af tøj.
Faktisk viser undersøgelser, at meget af det tøj danskerne køber aldrig nogensinde bliver brugt. Omkring hver tredje skjorte, jakkesæt og kjole har danskerne slet ikke brugt. De får bare lov til at samle støv i garderoben. Hvis bæredygtigheden skal tages mere alvorligt, så er vi nødt til at gentænke vores købs- og forbrugsvaner.
En miljørigtig forretningsmodel
”De fleste tøjbrands har fokus på den næste kollektion. Jeg besluttede tidligt, at BARONS ikke er i modebranchen. Punktum. Vi har én permanent kollektion baseret på fire forskellige stoftyper. Hvis man kigger i kataloget hos nogle af vores konkurrenter, så har de flere hundreder, og der kommer hele tiden nye skjorter til”, siger Barons-stifter Joachim Latocha.
I stedet for at fokusere på at lancere flere kollektioner årligt, så har de løbende valgt at teste, udvikle og raffinere deres skjortemodeller. Det er en proces, der aldrig stopper. Men det er dét, der skal til for at skabe den mest bæredygtige og perfekte hvide skjorte, der kan modstå tidens trends og bruges sæson efter sæson.
Skjorten, der er udviklet til at modstå tidens trends
Den hvide skjorte fra BARONS er skabt til skjortekrigere, som slet ikke kan undvære deres skjorter i hverdagen. For mange mænd er skjorten ikke bare en skjorte. Det er deres uniform, når de skal på arbejde, holde møde med kunden eller forhandle en aftale i hus.
Er du en af skjortekrigerne? Så ved du helt præcist, hvad den helt rigtige skjorte er i stand til at gøre ved din udstråling og image. Den perfekte hvide skjorte er afgørende for, hvordan du fremstår overfor andre samarbejdspartnere, kunder og kollegaer. Især overfor nye folk er det vigtigt, at du giver dem et godt førstehåndsindtryk og udviser professionalisme. Endnu vigtigere er det, at skjorten er komfortabel at have på, samtidig med at farven forbliver helt hvid og knapperne ikke falder af.
For forbrugeren er det imidlertid helt enkelt. Du skal købe en skjorte, bære den på arbejde, og hvis den stadig står skarpt, og du egentlig ikke har lyst til at tage den af, når du kommer hjem – så har du fundet den rigtige. Med Barons forretningsmodel lover de, at du kan købe en fuldstændig magen til, når den er slidt. Du bestemmer hvornår.