Herregud – det er jo bare et greb i lommen.... I hvert fald for en lille procent af befolkningen eller hvis du var ekstraordinær heldig med lottonumrene i weekenden.
Nå, men Monaco Auctions afholder igen i år deres "Kun-Ferrari-auktion" kaldet “L’Astarossa” i næste uge, helt præcist den 8. juni. Så du kan stadig nå at booke dig ind på et femstjernet hotel og drage hen og nyde de skønne Ferrarier, som kommer under hammeren.
Sidste år blev top-nummeret den legendariske Ferrari Enzo med chassis-nummeret No. 1, som var ejet af racerkøreren Fernando Alonso. Den indbragte $5.85 mio. (godt 40 mio. kroner).
Den legendariske designer Pininfarina har slået stregerne i 1965 til den åbne Ferrari. Foto: Monaco Auction
Så unikke biler er der ikke på den kommende auktion, men dog en lille perle fra 1965: den underskønne Ferrari 275 GTS i cabriolet. Den er i såkaldt concours-stand, som er det fineste og bedste en bil kan betegnes som, hvor hver alt fra den mindste møtrik til lædersæderne er i topstand.
Den ventes at indbringe ca. $2 mio., som svarer til godt 13,5 mio. kroner, og det er da til at have med at gøre...
Den er toprenoveret i concours-stand, så ingen plørede gummistøvler her, tak! Foto: Monaco Auction
Der er også en del Testarossaer under hammeren i anledning af, at i år er det er 40 år siden den brede lave superbil så dagens lys. Der er fem af dem på auktionen, hvor den tidligste er en 1985 med ét sidespejl i stedet for to (Monospecchio), og som siges at være den bedste af modellerne.
Og her er der faktisk nogle slagtilbud at hente, for de fem eksotiske vogne er kun vurderet til mellem $160.000 og $200.000, som svarer til mellem 1 mio. og 1,3 mio. kroner, og det er jo samme pris som en ny større BMW eller Mercedes-Benz. Og afgiften på disse biler er heller ikke så slem, da de jo har veteranstatus.
Ferrari Testarossa er et ikon. Navnet betyder “rødtop” på italiensk, og hentyder til motorens røde ventildæksler. Foto: Monaco Auction
Så, af sted til Monaco...