Man skal passe på med at låne sin telefon ud til sine børn – især hvis de er lærenemme. Det måtte en far, Kris King, fra Sydney i Australien sande. Han havde lånt sin søn, Christian på 4 år, sin telefon for at underholde knægten lidt, mens han lige skulle lave noget praktisk arbejde derhjemme.
Det skulle han ikke have gjort. For Christian, som havde set sine forældre bestille kager og is ret ofte via telefonen, ville gøre det samme. Og som tænk - så gjort.
Lille Christian havde set, hvordan hans forældre kunne bestille fra firmaet via telefonen og hvilken kode de brugte, så det var pærelet....
Næste dag på farens arbejde – den lokale brandstation – kom der en varevogn fra firmaet Uber Eats og leverede tiramisu, kæmpe lagkager, dusinvis af halvanden liters isbægre og 99 iskager.
Da Kris så regningen, troede han der stod $139 (australske dollars) – ca. 650 kroner, og syntes, det faktisk var o.k.. Indtil han kiggede nærmere på regningen, og der stod $1.139 (5.400 kroner), og så fik han næsten en hjerneblødning.
Da han havde forklaret firmaet over telefonen, hvordan det hang sammen, var de så generøse at komme tilbage og tage det hele retur og refundere pengene.
- Min kone og jeg truede vores søn med, at julemanden ikke kom og besøgte ham i år, når han havde lavet sådan et nummer, men siden vi har fået vores penge tilbage, så har vi sagt, at han nok kommer forbi alligevel, sagde Kris til avisen Guardian.
Måske julemanden har noget is med...
Kris med sønnen, som gik amok i bestillingerne, og til højre nogle af de mange kasser, som kom hen på arbejdspladsen. Foto: Instagram Kris King