Administration 

Deres forskellige styrker firedobler bundlinjen

Iværksætteri
et par på en gul baggrund
Nina Shini og Kasper Iversen startede fra bunden bogstaveligt talt: En kælder i Aarhus. I dag når parret sammen med partnerne Remee og Mathilde Gøhler ud til 400 mio. følgere. (Foto: PR)

Influencerbureauet Social Works, som blev grundlagt i 2016 efter en fusion mellem Nina Shini & Kasper Iversen og Remee & Mathilde Gøhler, har i sidste regnskabsår oplevet en firedobling af overskuddet fra 2021/2022. Et overskud der ser ud til at fortsætte, og som har fået de fire partnere til at drømme sig ud over Skandinaviens grænser og ind på det europæiske marked.

Deres forskellige styrker – Nina Shinis strategiske overblik og Kasper Iversens evne til at skabe relationer – har været afgørende for at drive de sidste års vækst. Og de er kommet godt fra start. Årsrapporterne fra henholdsvis 21/22 og 22/23 viser en firedobling af bundlinjen og årsregnskaberne indikerer, at tendensen fortsætter fremadrettet.

Markedet er blevet modent

Ifølge Nina Shini skyldes den stigende tendens, at influencerbranchen nu bliver taget mere seriøst, og det mærker hun også på de kunder, der henvender sig. Kunderne investerer større budgetter og har en mere professionel tilgang til influencermarketing, hvilket Nina Shini oplever, resulterer i mere seriøse forespørgsler og større respekt for branchen. Modenheden har gjort det muligt for Social Works at udnytte deres fulde potentiale og styrke deres position på markedet:

- Det handler om, at vi har et team med forskellige kompetencer, der skal servicere kunderne hele vejen rundt. Vi tilbyder hele værdikæden inden for sociale medier på et højt niveau. Vi har også brugt mange ressourcer på at bygge en stabil struktur, men nu er markedet klar til, at vi kan overhale konkurrenterne, fortæller hun.

Med det stærke team i ryggen tilbyder Social Works en vifte af tjenester, herunder datastyring, SoMe management, PR, influencermarketing, events, foto- og videoproduktion samt workshops inden for data og kreativitet. Det holistiske system gør dem i stand til at skabe indhold og optimere influenceres personlige brands.

Always-On-tilgangen

En af grundstenene i Social Works’ arbejde bygger på at være til stede for kunderne og levere værdi – også efter en endt kampagne: En såkaldt ”always-on”-tilgang, der adskiller sig fra traditionelle tilgange, der typisk fokuserer på enkelte kampagner og kortvarig brandgenkendelse. Always-on-tilgangen handler om at opbygge langvarige relationer med influencers og sikre konstant tilstedeværelse for kunder – noget som både koster tid og penge, men som muliggør meningsfulde forbindelser mellem brands og deres publikum:

- Vores evne til at levere en komplet løsning inden for sociale medier og vores dedikation til at bygge stærke relationer med både brands og influencere har været nøglen til gode tal i regnskaberne. Vi ser frem til at udvide vores rækkevidde og bygge videre på væksten.

Og Social Works’ ekspertise og innovative tilgang går ikke ubemærket hen. De var som det eneste reelle influencerbureau shortlistet med to cases i kategorien Best Use of Influencers til Danish Digital Award, og vandt også Rambukkens Grand Prix sidste år, hvilket cementerede deres position som en førende aktør inden for influencermarketing.

Et betydeligt millionoverskud har sat gang i drømmene om at nå ud over Skandinaviens grænser blandt andet det tyske, hvor de vurderer, potentialet er stort.

Fra en kælder i Århus til internationalt millionoverskud

Det hele startede for 12 år siden i en kælder i Århus, hvor de to folkeskolevenner Nina Shini og Kasper Iversen sad med en vision om at revolutionere influencermarketing. Dengang var influencermarketing ikke et særligt udbredt fænomen, begrebet ”SoMe” var nærmest ikkeeksisterende - og hvad var et ”like” egentlig?

Det var derfor ikke overraskende, at de virksomheder de var ude og besøge og tilbyde introkurser til, rynkede lidt på næsen. Skepsissen var stor, og det krævede overtalelse at få virksomhederne til at forstå potentialet i at tænke influencermarketing ind i forretningen.

- Det er svært at sælge noget, folk ikke kender. Der gik nogle år, før vi kunne bygge en forretning på det. Efter fire år fusionerede vi med Remee og Mathilde Gøhler. Vi trak teltpløkkerne op og rykkede til København, hvor vi sov på sofaer hos venner. Nu har vi endelig en seriøs plads i marketing-budgetterne, side om side med mediebureauerne og når ud til mere en 400 millioner følgere, konstaterer Nina Shini.

Om Social Works

* Social Works er specialiseret i influencer-marketing og repræsenterer Freja Kirk, Cecilie Uttrup Ludwig, Grev Nikolai af Monpezat og en lang række af influencere.

* Kampagner er designet til at nå højt definerede målgrupper.

* Base i København.

 

 

fire personer stillet op til fotografering
Iværksætteri

Løver bed på

den gode historie

En massør og en klient
Iværksætteri

Løvens Hule-firma har medvind med virksomhedsmassage 

Fire mænd står op ad en bil
Iværksætteri

Bilnørder fik to løver med på vognen

fire mænd på stribe
Iværksætteri

Så du Løvens Hule:

Fik en million til genbrug

Fire personer holder forskelligt værktøj i hånden
Iværksætteri

To kvinder med én mission:
Alle kan bygge selv

En bog på et bord
Iværksætteri

Ny bog skal få flere til at springe ud som selvstændig

en pakke skifter hænder
Iværksætteri

Færrest antal nye virksomheder i ti år

6 smilende kvinder med hver sin pris
Iværksætteri

Flot pris til tre danske kvindeejede virksomheder 

Fire personer ved en mur smiler
Iværksætteri

Danske App-mestre

to smilende mænd i en park
Iværksætteri

De fik 22 millioner til at revolutionere retsvæsenet

to ved et bord med en åben laptop
Iværksætteri

Dansk iværksætteri i stor krise

en ældre mand ved en bærbar computer
Iværksætteri

Iværksættere og små virksomhedsejere er for udsatte

en flok mennesker smiler til kameraet
Iværksætteri

De hjælper firmaer med at se ind i fremtiden

En garage - meget moderne en
Iværksætteri

Skadeværksted vil hellere reparere end udskifte

en mand smiler
Iværksætteri

Jans store ambition om 10 butikker er lykkedes

Tre mennesker der smiler på en trappe
Iværksætteri

Proptech udvider med "gamle" kræfter

to unge mænd med nogle rammer
Iværksætteri

Fra afbud i Løvens Hule til millioninvestering

to kvinder ved en skærm
Iværksætteri

Kæmpe iværksættersucces er en hemmelighed

en robot med en bærbar
Iværksætteri

Iværksættere: AI vil skabe flere jobs

en ung it-tekniker
Iværksætteri

Manglen på it-specialister er alvorlig

en gul elcykel
Iværksætteri

Nimbus er tilbage

4 unge mænd smiler ved en havnefront
Iværksætteri

De digitaliserer kantinebranchen

en politiker
Iværksætteri

Stor gave til iværksættere fra regeringen og fondene

Tre grinende herrer
Iværksætteri

Molly er blevet danskernes foretrukne rabatkode app

To kvinder og en mand smiler
Iværksætteri

Løvens hule-firma konkurs

En mand foran to knaldende skelletter
Iværksætteri

Vil samle tusind iværksættere

en mørkhåret kvinde med briller
Iværksætteri

Felicia samler iværksættere i nyt kreativt hus

en smilende smuk kvinde
Iværksætteri

Fik varemærke-godkendelse i fødselsdagsgave

en kvinde med nogle røde sko
Iværksætteri

Frederikkes succes med sko inspirerer

en smilende mand ved et stort skilt
Iværksætteri

Rekordregnskab fuldender iværksættersucces

en smuk kvinde i et laboratorium
Iværksætteri

Ambitiøst biotekselskab rejser kapital til nyt fedme-studie

et par på en gul baggrund
Iværksætteri

Deres forskellige styrker firedobler bundlinjen

Tre gutter på en trappe
Iværksætteri

De vil til udlandet uden investorhjælp

To mænd giver hinanden hånd
Iværksætteri

Ny undersøgelse: Hver fjerde unge vil være selvstændig

en bil ordnes
Iværksætteri

Byens Bilpleje opkøber Steam Rex

En kvinde i en kornmark
Iværksætteri

Mette havde det svært - fandt ny terapiform og hjælper nu andre

en pc på et kontor
Iværksætteri

Deadline for nyt bogføringssystem skaber panik

To mænd i en vinkælder
Iværksætteri

Startup-vinfirmaet runder årlig omsætning på 100 mio.

To mænd med en champagne
Iværksætteri

Iværksætter indgår samarbejde med Stadil

et brætspil
Iværksætteri

Overlæge og vin-elsker laver sjovt quiz-spil

en mand pakker noget ned i en kasse
Iværksætteri

Hver tiende iværksætter dropper sommerferien

personer på et pressemøde
Iværksætteri

Aftale fjerner iværksætterskat og giver flere penge til aktiehandlere

to glade drenge
Iværksætteri

Deni og Jonathan hjælper unge ud på studieophold

en kedelig polkitiker
Iværksætteri

Regeringen vil booste iværksætteri med lempet skat og mere kapital

smilende mennesker i en fabrikshal
Iværksætteri

En duft af penge

en smilende mand
Iværksætteri

Sushi-Anders vender tilbage til den rå fisk

Boligblokke i København
Iværksætteri

Boligselskab med anderledes tilbud til husvilde studerende

fire glade personer
Iværksætteri

Løvens Hule-eventyr

er gået konkurs

Mødre med babyer
Iværksætteri

Ildsjæle fik IKEA med på god idé

Fire mænd smiler
Iværksætteri

Nye ejere skal bringe sneakerbutik tilbage på sporet

fire unge i en sofa
Iværksætteri

Studerende vil hjælpe unge med at få styr på økonomien

en smuk lyshåret kvinde
Iværksætteri

Løvens Hule-succes får underskud for første gang

tre glade folk i en butik
Iværksætteri

Grøn start-up leverer rekordregnskab

tre mænd i et værksted
Iværksætteri

Iværksættere rejser 137 mio. kroner

en mand kigger ud fra et tag
Iværksætteri

Martin Thorborg: Iværksætteriet har svære kår

et lille hus på et bjerg
Iværksætteri

De tager glamping et step videre 

en smilende yngre mand
Iværksætteri

Skærpet overvågning kan føre til millionbøder

to billeder af i alt fem unge mænd
Iværksætteri

To danske iværksættere på Forbes liste

en kvinde i et fitnesscenter
Iværksætteri

Nannas livsstil blev hendes levevej 

5 grinende folk
Iværksætteri

Investor styrker kampen mod giganterne

En materialeplads
Iværksætteri

God idé: Håndværkere slipper for papirarbejdet

en dreng foran en isbod
Iværksætteri

Iværksætter lancerer verdens første klub-is

en smilende ung mand i tshirt
Iværksætteri

Alexander vil have iværksætteri på skoleskemaet

En lukket butik
Iværksætteri

Fortidens lånepolitik knækker rygraden i dansk økonomi  

to mænd
Iværksætteri

Løvens Hule: De fik en halv million

To smiilende mænd i stole
Iværksætteri

De gør stresshåndtering mere enkel

Et par med en sort hætte i hænderne
Iværksætteri

Migræne-ramte Rebekka fik overbevist Tahir

To mænd smiler
Iværksætteri

Lasse og Lars rejste 24 mio. kroner på rekordtid

En smilende mand
Iværksætteri

Christian udfordrer ejendomsmæglerbranchen med ny boligportal

tre mænd ved nogle produkter
Iværksætteri

Løver investerer i silkeblød cement

to mænd og to kvinder
Iværksætteri

Løvens Hule: Barndomsminder for millioner

person sidder ved computer
Iværksætteri

Her er landets bedste

iværksætter-kommuner 

en smilende kvinde ved nogle støvsugere
Iværksætteri

Nicoles gode idé: Brugte støvsugere

En mand med briller
Iværksætteri

Thomas Plenborg: Så mange halter efter

Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm, i midten sidder Victor Kubel.
Iværksætteri

"Løvens hule"

vilde med Victor

en mand i slips
Iværksætteri

DR overrasker med ny investor i Løvens hule

Direktøren med en computer
Iværksætteri

Efter "Løve"-investering:

Nyt kapitel

To kvinder griner i en sofa
Iværksætteri

En sejr for menstruerende overalt

en mand pakker en kasse
Iværksætteri

Iværksætteriets fald fortsætter

4 smilende kvinder
Iværksætteri

De blev forgyldt af Visa