Hvorfor skal dit firmatøj ikke ligne og have samme pasform som det modetøj, der hænger hjemme i dit skab? I hvert fald hvis du arbejder på café, restaurant og kontor. Sådan er tanken bag Teeshoppens satsning på markedet for moderigtigt firmatøj.
- Vi kommer til at markedsføre os på moderigtigt firmatøj, hvor virksomheder kan få vores brand med deres logo på. Vi er stærke inden for e-handel og kan lave nogle ekstremt konkurrencedygtige priser, når der kommer volumen på. Der er kun ét led, og det er os, fortæller Benjamin Philip, der er CEO og founder i Teeshoppen.
Teeshoppen producerer sine egne basisvarer inden for modetøj. Det er ikke trendvarer i skiftende kollektioner men det, der kaldes ”NOOS” – never out of stock. Dermed kan virksomheden producere store kollektioner til lagervare og holde prisen nede på de enkelte produkter.
- Vi vil vække en støvet branche til live og gøre den mere digital. Konkurrenterne kører rundt i biler på kundebesøg, og de laver pop up-shops, men det kommer vi ikke til. Vores platform er online, og vi er vanvittigt konkurrencedygtige. Især når der kommer volumen på bestillingerne, understreger Benjamin Philip.
100 mio. i omsætning
Teeshoppen, der blev stiftet i 2014, omsatte i 2021 for knap 100 millioner kroner og beskrives af indehaveren som en tech-virksomhed, der sælger tøj.
- Vi bruger tech internt for at optimere vores processer og lagerstyring, og vi bruger tech i vores markedsføring. Gør vi den samme ting manuelt mere end tre gange på en dag, skal vi automatisere. På samme måde bruger vi kunstig intelligens til at behandle data fra vores webshop for at forudse, hvilke kategorier og farver, der er på vej frem, så vi kan producere ud fra det, forklarer Benjamin Philip.
Her markedsfører Teeshoppen sig online i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, ligesom at virksomheden i 2022 entrerer Norge, England, Holland og åbner en international .com-side. Erhvervsløsningen med moderigtigt firmatøj lanceres i første omgang på det danske marked, hvorefter Sverige og Tyskland følger i 2023.
- Teeshoppen er baseret på godt købmandsskab, og vi har vores berettigelse, fordi vi er innovative og altid har formået at bruge teknologien. Vi tror virkelig på erhvervsmarkedet, hvor vi kan være et friskt pust med vores enkle tilgang – og så bare et godt tilbud, siger Benjamin Philip.
Foto: PR
Om Teeshoppen:
* Teeshoppen blev stiftet af Benjamin Philip i 2014 og har webshops i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Virksomheden er således på syv år vokset fra 0 til en omsætning på knap 100 millioner kroner. Benjamin Philip er 27 år gammel.
* Teeshoppen producerer selv 85 procent af sine kollektioner af basisvarer inden for modetøj som private label igennem leverandører. Virksomheden har eget lager på 2.000 kvadratmeter.
* Teeshoppen er 100 procent selvfinancierende og har aldrig fået tilført kapital fra eksterne investorer. I december 2021 ansatte Benjamin Philip en CFO, der oprettede virksomhedens første kassekredit. Teeshoppen har en professionel bestyrelse.