Dette indhold er sponsoreret.
Som bilejer er du sikkert stødt på dyre reparationer og serviceeftersyn, når din bil har været på værksted.
Men siden værkstedskæden Skorstensgaard kom på markedet i 2009, har deres lave priser på service været med til at give skub i konkurrencen. Blandt andet har det betydet, at mærkeværksteder har måttet sænke deres priser på grund af de billige alternativer som Skorstensgaard.
Det mener værkstedet selv.
- Vi har siden opstarten af det første værksted haft et brændende ønske om at skabe mere konkurrence i autobranchen. Derfor synes vi, det er dejligt for de danske bilejere, at der er kommet mere konkurrence på markedet, lyder det fra den ene medejer, Anders Skorstensgaard.
Derfor skal du vælge et frit autoværksted
Til forskel fra mærkeværksteder er Skorstensgaard et frit autoværksted. Det betyder, at de er klædt på til at servicere alle bilmærker, hvorimod mærkeværksteder er specialister i ét bilmærke - særligt nyere biler. Statistik viser, at når bilen typisk er to til tre år gammel, forlader den mærkeværkstedet for at få fortaget billigere service samt vedligehold af bilen på det frie markedet.
- Alsidige reparationer tiltrækker de dygtige mekaniker, hvor vi vidensdeler på tværs af alle afdelinger via vores intranet. Det giver en stærk kultur og et stærkt netværk på tværs af kæden, udtaler Martin Skorstensgaard, som er ansvarlig for driften.
- Der har i mange år ikke været konkurrence mellem de to dele af branchen, og det var netop det marked, vi satsede på. Nemlig målsætningen om at levere værkstedsydelser på højde med mærkeværksteder. Bare til mere konkurrencedygtige priser, siger Anders Skorstensgaard.
Skorstensgaard vil nå bredt ud med rabatter
En af de måder, værkstedet ønsker at give konkurrenterne kamp til stregen, er med deres ‘Service 5+’. Her får du som bilejer mulighed for at booke prisbillig service til din bil, der er over fem år, uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Er din bil registreret én gang indenfor de seneste to år, kan du også få gavn af Skorstensgaards koncept kaldet 40 procent PrisPres. Det vil sige, at de går 40 procent under det skriftlige tilbud, du har fået fra et mærkeværksted.
- Det er en stor besparelse, du som bilejer kan opnå, hvis du blot indhenter et tilbud, siger Anders Skorstensgaard og tilføjer:
- Det sikrer, at vi er billigere end mærkeværkstederne på de helt nye biler. Er bilen over to år gammel, så er der 20 procent besparelse at hente ud fra samme princip.
Dog vil Skorstensgaard gerne nå ud til så mange kunder som muligt. Det gælder også dem, som ikke nødvendigvis har en ældre bil. Er du for eksempel medlem af fagforbundet FOA, kan du spare penge på dine værkstedsregninger hos Skorstensgaard.
Hos interesseorganisationen Dansk Camping Union (DCU) samarbejder de også med værkstedet. Det giver medlemsfordele som 30 procent rabat på værkstedsregningen og for eksempel gratis synstjek.
Vil du derfor gerne spare penge på din næste service af bilen? Så er værksteder som Skorstensgaard med til at give dig et reelt alternativ ved at presse prisen ned.
Hvis du overvejer at få et alternativt tilbud, næste gang bilen skal til service - eller bare skifte værksted - så er værksteder som Skorstensgaard med til at give dig et reelt alternativ til mærkeværkstederne.
- Vi anbefaler, at du som bilejer indhenter flere tilbud. Ud fra tilbuddet kan du både vurdere gennemsigtigheden, grundigheden og prisen, før du vælger, hvilket værksted der skal servicere bilen næste gang, siger Anders Skorstengaard afslutningsvist.