Når det er tid til at planlægge virksomhedens messestand, skal flere overvejelser tages med. En messestand er nemlig særdeles givende for virksomheden, hvis de rette midler tages i brug. Fordelene ved at deltage i messer er, at det giver virksomheden mulighed for at introducere nye produkter til markedet. Samtidig kan eksisterende produkter promoveres.
Derudover får virksomheden rig mulighed for at interagerer og møde nye og eksisterende kunder. Dette er en unik chance for at opbygge og styrke kendskabet til virksomheden. Samtidig er deltagelse i messer også en god måde at få et indblik i konkurrenternes aktiviteter på.
Det er som hovedregel en fordel at designe messestanden, således deltagerne får en oplevelse. Dette gøres ved at engagere messens deltagere. For at dette er muligt, skal virksomheden først og fremmest sørge for at drage opmærksomhed på sig selv. Dette kan bl.a. gøres ved at opstille roll up bannere, da det skaber blikfang. Læs her mere om de populære roll up bannere, der er uundværlig i designet af messestande.
Roll up bannere får standen til at stå ud
Ved messer er flere forskellige stande til stede, og derfor er det vigtigt at skille sig ud fra mængden. Her er et roll up banner uundværligt, da det bygger op i højden. Herved udnyttes al standens ledige plads. Placer virksomhedens navn og logo øverst oppe på roll up banneret, så ingen deltagere overser det. Sørg ligeledes for at anvende store overskrifter og et godt visuelt design.
Valg af farver kan også være med til at få roll up banneret og dermed standen til at stå ud. Eksperimenter gerne med farvevalg. Især skrappe farver skaber blikfang. Dog er det væsentligt, at farverne alligevel skaber en rød tråd med brandet. Lad derfor gerne farver gå igen, således der skabes relevans igennem hele standen.
Vis mere end virksomhedens logo og slogan
Det kan være fristende blot at opsætte en roll up banner, hvor virksomhedens logo er visualiseret. Logo er med til at skabe genkendelse hos publikummet – men messen skal gerne gøre mere end dette. Roll up bannere kun bestående af logo virker ikke specielt tiltagende, og sandsynligheden for at tiltrække opmærksom er lille. Sørg derfor for at vise mere end blot virksomhedens logo og slogan.
Dette gælder ligeledes for resten af messestanden. Det er essentielt, at messestanden skaber et budskab. Det er nemlig dette, som vil tiltrække potentielle kunder. Brug det visuelle rum til at dele akkrediteringer og resultater samt fremhæv tjenesters og produkters fordele. Dette kan med fordel gøres gennem en video, som er et fantastisk supplement til roll up banneret.
Vælg roll up banner af god kvalitet
Slutteligt er det selvfølgelig nødvendigt, at roll up bannerne er af god kvalitet. Er kvaliteten dårlig, vil dette sende et dårligt signal til messens deltagere. Her er det især kvaliteten af printet og materialet, der er vigtigt at have for øje. Kvaliteten af roll up banneret skal ikke blot være flot på lang afstand – den skal også se godt ud helt tæt på.
Har du brug for flere tips til at skabe vellykket markedsføring? Så læs her mere om influencer-marketings potentiale.