Det har nærmest lignet en mini-version af campingområdet på Roskilde Festival. Med iglo-telte, affald og masser af unge mennesker.
Men de har ikke ligget i telt for at høre musik og feste. De har gjort det for at få fingrene i det designertøj, som Hennes & Mauritz i dag åbnede for salget af. Der er tale om en særlig eksklusiv kollektion skabt af Balmain-designer Olivier Rousteing. Et navn, man normalt forbinder med dyrt haute cauture.
I København har unge ligget i telt i dagevis for at få fingre i det eftertragtede designerkluns. Foran butikken H&M Man i Købmagergade, der kun sælger tøj til mænd, lagde de første håbefulde unge mænd sig i følge Berlingske i kø allerede tirsdag. Avisen har talt med 16-årige Gustav, der går i 1g på Øregaard Gymnasium. Skolen ser han ikke meget til i denne uge - den har han droppet til fordel for tøjjagten.
- Mine forældre ved godt, jeg ikke er i skole. Det er også dem, jeg har pengene fra. De støtter op om mig, siger han til Berlingske.
Han fortæller, at han har fået 25.000 kroner med fra sine forældre til at købe tøj for i dag. Om han fik købt ind for alle pengene, da butikken åbnede klokken ni, melder historien dog intet om.
Klokken 10 blev der åbnet for online-salget af Balmain-kollektionen, og det har medført, at H&M's stadigvæk over middag er nede på grund af for mange besøgende.

Det så ud til at være en hård omgang at ligge i kø. Foto: Scanpix