Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Ni måneder uden indtægt blev helvede for mig

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Nyuddannede Stine Hedelund Müller var ikke bange for arbejdsløshed. Men arbejdsløs blev hun – og pludselig stod hun i et økonomisk kaos. Hun havde nemlig aldrig meldt sig ind i en a-kasse og troede fejlagtigt, at velfærdssamfundet ville træde til.

13. juli 2011 kl. 22:45 Mette Stender
'Det var hårdt... og flovt.' Ni måneder som arbejdsløs blev et økonomisk helvede for Stine Hedelund Müller.
"Det var hårdt... og flovt." Ni måneder som arbejdsløs blev et økonomisk helvede for Stine Hedelund Müller. Foto: Privatfoto
Del på Facebook

"Det var flovt at ringe til min mor hver måned og forklare, hvad jeg manglede penge til. Man regner med, at der altid er offentlig hjælp at hente et eller andet sted. Men det var der ikke."

25-årige Stine Hedelund Müller fra Kolding beskriver sine ni måneder i arbejdsløshed – uden ret til dagpenge eller kontanthjælp – som et økonomisk helvede.

Stine Hedelund Müller blev færdig som multimediedesigner i 2007.

"Jeg vidste, at der ikke var noget arbejde. Men det var først, da jeg en måned efter eksamen chattede med en af gutterne på Messenger, at jeg fandt ud af at jeg skulle have meldt mig ind i en a-kasse," siger hun til Avisen.dk.

Men da var det for sent. For at have ret til dagpenge, skal man nemlig have meldt sig ind i en a-kasse senest 14 dage efter sin sidste eksamen.

Læs også: Guide: Er privat lønforsikring noget for dig?

"Dagpenge og arbejdsløshed var endnu ikke overalt i medierne, som det er nu. Bagefter tjekkede jeg mine mails fra skolen, men der var intet om a-kasser. Og mange af mine klassekammerater, var heller ikke klar over, at vi skulle have meldt os ind," forklarer Stine Hedelund Müller.

Stine Hedelund Müller ringede flere gange til den a-kasse, der var ansvarlig for at komme ud på skolen – men som hun aldrig havde set derude eller hørt om. Men a-kassen var ikke til at forhandle med: Stine Hedelund Müller var for sent ude til dagpenge.

Og selv om Stine Hedelund Müller sprøjtede ansøgninger ud til alle job, der bare mindede om hendes uddannelse, gav de det ene afslag efter det andet.

Artiklen fortsætter...

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
14.07-2011 | 06:38 af Gordon Shumway
Det her er "sku" for meget - Ingen kan sige at de ikke har hørt, at man ikke bare lige sådan kan få kontanthjælp. Medierne har gang effer gang haft artikler om at kan ikke bare sådan lige kan få kontanthjælp.

At prøve at give A-kassen skylden "Stine Hedelund Müller ringede flere gange til den a-kasse, der var ansvarlig for at komme ud på skolen – men som hun aldrig havde set derude eller hørt om. Men a-kassen var ikke til at forhandle med"

Hvad med at tage en ansvar - og finde ud at hvorledes samfundet er sammensat. Jeg ret sikke på at den kære Stine ikke havde problemer med, at finde ud af der der er noget som heddder SU.

Det er noget skræmmende at såkaldt veluddannet unge ikke aner at kan ikke bare kan få kontanthjælp, særligt at de har stemmeret.
 
14.07-2011 | 09:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 09:38 af benny nielsen
20.000 kr i banken og så gå hen og tigge penge af sin familie ????
 
14.07-2011 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 10:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 10:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 10:10 af Kaj Jensen
Jamen de 20000 var vel opsparet netop til en sådan situation?
 
14.07-2011 | 10:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.07-2011 | 13:22 af Majbritt Nielsen
Tja, de 20.000 er måske set til fremtiden. Men det er så nutiden hun lever i. Så må hun da leve af de penge.
Men ærlig talt, så kunne hun sku da sætte sig ind i virkeligheden. For en A-kasse er ligesom forsikringer. Man tegner dem i håbet om at ikke få brug for dem. Det burde hendes forældre ski da have lært hende.
For hvis hun står der og ikke aner at hun skulle have meldt sig ind i en A-kasse. Så har de fejltet.
Det første jeg fik med hjemme fra, var et jeg havde kraft stejlme at melde mig i en fagforening. For der var ikke penge til at hjælpe mig, mine forældre havde ikke forkrommede uddannelser eller jobs. Og det var tilbage i 80erne.
Så hun skule hellere tude over hendes forældre ikke gav hende lidt basisviden med. ;)
 
 
16.07-2011 | 14:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.07-2011 | 22:42 af Majbritt Nielsen
Oh ja, da. Jeg har været ung. Og de dumheder ejg begik dengang har jeg sørme også selv måtte rode mig ud af. Inklusiv økonomiske dumheder der rtrak tænder ud. Der var sku ikke nogen kommune at få hjælp ved. Og dengang burde jeg have tænkt selv elelr mine forældre have lært mig lidt mere om økonomi. Men det gjorde de ikke og jeg tænkte ikke på det selv. Og måtte æde den regning der faktisk var ret dyr. ;)
Sådan lære vi hen af vejen. Nogen gange er det helveds dyre lærepenge.
 
 
18.07-2011 | 08:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 10:18 af Flemming Rasmussen
ja Det er da let nok at depotere de 20.000 hos hendes forældre så har hun dem ikke selv og kan få kontanthjælp det burde hun da kunne se,
 
 
14.07-2011 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 11:40 af Isabelle Mandel
Selvfølgelig kan man ikke få kontanthjælp, hvis man selv har penge. Stine vidste godt, at hun formodentlig ikke lige kunne få et job - men hun har aldrig hørt om A-kasser og fagforeninger? Hun regnede bare med, at hun kunne gemme sine 20.000 til "fremtiden" og så få det offentlige til at betale for nutiden? De unge mennesker, Jess, har altså også selv et ansvar. Vi gør dem ikke en tjeneste ved at fortælle dem, at deres liv er samfundets ansvar.
 
 
14.07-2011 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 11:57 af lene n
Fagforeningerne har fået en magtfuld modstander i kulissen.. Spørg DF om deres holdning til a ksser og fagforening..
 
 
14.07-2011 | 11:59 af lene n
Tak for ærligheden Stine.. Denne historie er guld værd for fagforeningerne.. Meld jer ind NU.
 
 
14.07-2011 | 12:13 af morten hvam
så må vi da håbe hun er blevet medlem af akasse nu .
 
14.07-2011 | 12:54 af Finn Sørensen
Nu er brandforsikringen lovpligtig, men blot at regne med, at huset bliver betalt, alligevel, hvis det brænder, - er nok lidt optimistisk! Og hvorfor har forældrene ikke forberedt Stine på, at en fagforening/arbejdsløshedskasse er en god forsikring?
 
14.07-2011 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.07-2011 | 13:27 af Majbritt Nielsen
Det er en fin rækkefølge du har der. Men ærligt talt. Så burde forældrene komme ind på nr 1. Det er da dem der har opdraget hende og sat hende i verden.
Hun er først og fremmest deres ansvar.
Beskæftigelseminiseteriet er kun beskæftigelse til de ministre der skal have et kødben som tak for hjælpen af statsministeren. Ligsom ligestillingsministeren er den parkering for dem der ikke er plads til eller dur i de rigtige ministerier.

Og skoeln? Tja de kan kanp magte den opgave der er deres kerneopgave. Så bede dem undervis omkring privatøkonomi?????
 
 
16.07-2011 | 14:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.07-2011 | 22:45 af Majbritt Nielsen
Der er altså forskel på at blive syg. Eller lære basis om økonomi. Som en forældre egentlig burde være dem der lærte en.

Og du har ret omkring det system. Og der burde en forældre være på forkant og lære afkommet om verden og næring. Hvis man regner med at det offentlige skal forsørge en.

Verden er af lave. Det kan der ikke gøres så meget ved. Det har vælgerne sørget for. Politikerne og elendigt regnskab og grådighed.
 
 
18.07-2011 | 08:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 15:11 af Nanna Aggerholm
Jeg kan helt følge Stine Hedelund.
Jeg var/er dog i en A-kasse - ASE - har været medlem af en A-kasse siden 1972 -- men efter 9 måneders arbejsløshed, kom ASE i tanke om, at jeg ikke søgte stillinger nok og fratog mig mine dagpenge i oktober 2010. Siden 18. oktober 2010 har jeg ikke haft fast indtægt - kunne ikke få praktikplads eller løntilskudsjob. Ingen kontanthjælp, da jeg har et lille hus. Nu er bilen og campingvognen solgt, huset sat
til salg og jeg må klare mig med hjælp fra familien og små vikarjobs, da der stadig ikke er jobs at få her i området.
Så Stne Hedelund er ikke ene om at komme i klemme i arbejdsløsheden.
Lovgivningen gør det bestemt ikke nemt at være arbejdsløs!!!
 
14.07-2011 | 16:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.10-2011 | 14:58 af Jette Balzer
Hej Nanna. Hvis din a-kasse ikke på forhånd helt præcis har oplyst dig om hvor mange jobs du skal søge om ugen ( i min a-kasse FTFA er det 2 jobs om ugen ) så burde du da kunne vinde en klagesag. Ærgerligt at jeg først har læst dit indlæg nu hvor klagefristen forlængst er overskredet. Det er jo rigtig svært at vide om man søger jobs nok hvis man ikke fra starten får at vide hvor mange jobs man skal søge hver uge.
 
14.10-2011 | 15:13 af Jette Balzer
Lige en tilføjelse. Hvis du får f.eks. 3 afslag fra 3 forskellige banker om at de ikke vil bevillige dig lån i din friværdi i huset så kan du faktisk godt få kontanthjælp - du behøver ikke at sælge huset. Derudover er der mulighed for at få ekstra hjælp til særlig høje boligudgifter såfremt du inden du blev ledig havde en indtægt der gjorde at du ikke havde problemer med at betale afdragene på huset. De kan altså ikke tvinge dig til at sælge huset. Bil og campingvogn er jo til gengæld ikke livsnødvendige ting og det er alligevel umuligt at betale af på gælden ( hvis du har lån i bil og campingvogn) mens du er på kontanthjælp. Nu ved jeg jo ikke hvor du bor eller om du søger job indenfor et bestemt område. Det lyder som om du søger alt hvad der er og så kan du jo ikke gøre mere. Hvis du nu alligevel vælger at sælge huset så bliver du jo mere mobil hvad job angår da du så kan vælge at flytte til et sted med bedre jobmuligheder. Jeg kan anbefale enten Storkøbenhavn eller trekantsområdet hvor de bedste muligheder skulle være så bliver det sandsynligvis nemmere hen ad vejen evt. At få job i det område hvor du allerhelst vil bo, da erfaring og fleksibilitet er nøgleord når man søger job i dag.
 
14.10-2011 | 14:58 af Jette Balzer
Hej Nanna. Hvis din a-kasse ikke på forhånd helt præcis har oplyst dig om hvor mange jobs du skal søge om ugen ( i min a-kasse FTFA er det 2 jobs om ugen ) så burde du da kunne vinde en klagesag. Ærgerligt at jeg først har læst dit indlæg nu hvor klagefristen forlængst er overskredet. Det er jo rigtig svært at vide om man søger jobs nok hvis man ikke fra starten får at vide hvor mange jobs man skal søge hver uge.
 
14.07-2011 | 15:16 af Linda Schlaikjer
Hvad hjælper det at melde sig ind i en a-kasse, når de har så strenge krav til rådighedsreglerne, hvis man ikke kan finde nok jobs at søge, kan man risikere at få et arbejdskrav på 300 timer's ustøttet arbejde, som man så heller ikke kan finde, så kan man ikke få dagpenge indtil man har arbejdet de 300 timer indenfor 10 uger, kontanthjælp kan man heller ikke få, så er man da lige vidt. Industriferie, ansættelsesstop samt at der skal tages hensyn til antal opslåede stillinger indenfor det geografiske område man skal søge jobs indenfor er de da fuldstændig ligeglad med i arbejdsmarkedsstyrelsen, de sidder i København og formoder at der har været nok stillinger at søge. Der kræves overhovedet ingen dokumentation om dette er tilfældet. Det tæller jo som èn ledig mindre. Ikke et retssamfund værdigt.
 
14.07-2011 | 16:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.10-2011 | 15:29 af Jette Balzer
Hej Linda. Bare en lille oplysning. Systemet er meget underligt. A-kasserne forlanger bare at man søger jobs nok. Det betyder at man kan søge jobs som man godt ved at man ikke kan tage fordi der f.eks. er for lang transport og at man f.eks. Derfor ikke kan nå at hente børn. Man har nemlig ret til at sige nej til jobbet efterfølgende det vigtige er at man søger. Det hænger ikke sammen, men måske en løsning du kan bruge for at bevare dagpengene., Altså søg nogle jobs i nogle større byer og efterfølgende sige nej tak da du ikke kan få det til at hænge sammen med dit privatliv. Ellers har jeg gode erfaringer med at tage et hvilken som helst vikariat da der ofte kan vise sig andre muligheder i den virksomhed eller offentlige arbejdsplads man er vikar på. Min erfaring er at når du finder ud af at man er en fantastisk medarbejder, altså god til arbejdet, effektiv og fleksibel ja så åbner der sig ofte muligheder hvor man har en virkelig god chance for at få en ledig stilling. Sådan noget som sælgerjobs kan ofte være nemmere at få end andre kontorjobs og selvom sælger måske ikke lige er det man brænder for så kan det sagtens være et springbræt til andre jobs i virksomhederne.
 
14.07-2011 | 16:32 af Lilian Andersen
Forældrene og skolen burde da have fortalt hende vigtigheden af at være i fagforening.
Og hvordan fanden kan hun regne med at hun kan få kontanthjælp når hun har penge i banken. Nogle gange er folk altså lidt for dumme.
 
14.07-2011 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2011 | 18:18 af Louise H. Jensen
Jeg er enig i at det måske er lige lovlig for meget at hun "tigger" penge fra sin mor når hun har en pæn slat opsparet selv. Dem kunne hun jo bruge først. Vi ved alle hvordan systemet behandler folk der kommer i det offentliges "klør".....
Jeg er det selv, og har været det i LANG tid. Jeg blev sygemeldt i 99. Så efter en lang periode på sygedagpenge som dengang faktisk blev forlænget mere end godt var, blev jeg til sidst bedt om at søge kontanthjælp. Jeg har siden fået det, og gør det stadig, selv om jeg har gennemgået en arbejdsprøvning, og faktisk er blevet bevilget fleksjob.
Men kommunen har jo ikke travlt. Og slet ikke selv om man MEGET gerne vil lave noget.
 
14.07-2011 | 21:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.10-2011 | 14:48 af Jette Balzer
Hej Louise. Hvad mener du med at kommunen ikke har travlt? Du sidder forhåbentlig ikke og venter på at kommunen skal finde et fleksjob? Så går der nok lang tid for de fleste kommuner er meget pressede og der er i det hele taget mangel på jobs. Der er flere jobdatabaser på nettet hvor der er opslået fleksjob man kan søge og derudover er det en rigtig god idé at søge uopfordret. Du kan måske lige få et lille kursus i uopfordrede ansøgninger hvis du har behov for dette. Beklager, men det er altså dem der selv søger der får de få fleksjob der er. Virksomhederne er meget interesserede i at ansætte medarbejdere der selv tager noget initiativ.
 
15.07-2011 | 00:23 af Erik B. Petersson
Det er meget beklageligt at du ikke i tide, i skolen?, har lært at der ikke er noget der hedder "et gratis måltid" der er altid en regning! Og når vi andre har indbetalt til en a-kasse er det jo netop en forsikring mod at havne i den situation du var i, men nu har du har arbejde vel lært det og er tilmeldt.
Meget få hjemløse har valgt at være hjemløse, men er i den ulykkelige situation fordi vi i dette samfund med alle de fortræffeligheder har er, er så liberale at vi gerne lader dem der er ramt gå til grunde, trist.
 
16.07-2011 | 13:35 af Majbritt Nielsen
Det spøjse er da jeg fik min uddannelse som maskinearbejder. Da var det gratis at være i fagforeningen. Så længe jeg var på skolen i sterten. Dangang hed det EFG og varede et år. Da jeg så gik i gang med uddannelsen. Så var det til en meget lav sats. Som kunne klares af en lærlinge løn.
Men som dedt er i dag. Er der rigtig mange skræende regler der egenligt gør at det føles som om det ikke kan betales sig at være i A-kasse. Men det er nok så også det de borgerlige gerne vil have. For det passer dem fint at have folk der er i de gule, eller slet ikke. For så er de nemmere at trække rundt ved næsen end hvis det var at de fleste var i den samme fagforening. Som så havde en bagvægt at have med som argument.

Men vi har alle fået fladskærm, hus og fedme. Nu er der ikke nogen grund til at være i fagforening, for de er de der socialistiske "pampere" som man ikke vil betale til.
Og det fuldstændig groteske er at istedet fodre vi de borgelige "pampere" og tror at de vil det bedste for os. LOOOL
Ja, ja.
Så er det at søde piger som stine der finder ud af det ikke er så sjovt at være til, at der ikke er noget sikkerhedsnet. Og der er ikke noget sikkerheds net for os mere. Det er sådan det gerne skulle være.

Lene Espersen fik sagt det inden hun fik mundkurv på. Der skal være flere fattige, for at det kommer samfundet(de velbjærget ) til gode.
 
 
14.10-2011 | 15:37 af Jette Balzer
Stine er jo absolut ikke fattig, så jeg forstår ikke hvorfor du bringer dette op i denne sammenhæng. Stine har 20.000 kr i banken, mulighed for at få et banklån vil jeg tro og forældre der kan forsørge hende.
 
15.07-2011 | 09:32 af Anja -
Kommentar er blevet slettet.
 
16.07-2011 | 13:36 af Majbritt Nielsen
Anbefalet
 
 
15.07-2011 | 13:59 af Peder Bæk
Stine meld dig ind i : http://www.behandlosordentligt.dk så du kan hjælpe andre der er i samme knibe!
 
 
15.07-2011 | 15:12 af Jonas Christensen
Hun tørrer den lort hun selv har lavet, ud på samfundet. Det er ikke staten der har ansvaret for at du får et godt liv, eller at du kommer i problemer, men dig selv.
Så siger hun, at det er flovt at spørge hendes forældre om penge, fordi hun så ved de mangler de penge hver måned?.. Synes det er mere flovt at bede samfundet om penge til forsørgelse, og derved tage penge fra de allersvageste i samfundet, når man har 20.000 stående på bankkontoen. Og så føler hun at det er samfundet der har svigtet hende? What! usolidariske kvindemenneske!
 
 
16.07-2011 | 14:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.08-2011 | 19:18 af Brian Pedersen
Det er da helt sikkert synd for den stakkels pige (Stine Hedelund Müller). Men jeg forstår ikke, at hun har hørt udenom alt den snakken og råben om en så vigtig ting som arbejdsløshedskassen, ekkoet fra alt den snak er end ikke begyndt med at falde til ro endnu, så jeg er langt mere uforstående over for sådan en sløsethed som en sådan "forglemmelse" det muligvis kan være er, end at det kommer bag på hende selv som en nærmest forklaring på en "virkelig" god besparelse.
 
 
14.10-2011 | 14:36 af Jette Balzer
Uden indtægt eller blot endnu et curlingbarn?
14. oktober 2011 13:22
[4 ] [0 ] Anbefal
[Rediger]

Jeg har netop læst en artikel om en ung kvinde der var uden indtægt i 7 måneder. Jeg ser dagligt mange i dette land der ikke får den hjælp de har brug for også mennesker der må leve på gaden helt uden indtægt.


Derfor blev jeg noget forarget da jeg læste om Stine der havde gennemlevet et helvede ( ja, noget nær sådan beskrev journalisten det ) fordi hun havde været uden indtægt i 7 måneder.

Dels havde Stine passivt ventet på at blive kontaktet af en a-kasse og havde ikke selv foretaget sig noget som helst i forhold til at undersøge regler på området til trods for at hun havde frist indtil 14 dage efter at hun havde afsluttet den sidste eksamen. Vel og mærke 14 dage hvor man må formode at hun ikke har været i arbejde og derfor har haft rigelig tid til at kontakte en a-kasse. Jeg ved ikke om hun havde en forventning om at a-kassen ringer alle nyudannede op og det er forøvrigt helt frivilligt at være medlem af en a-kasse og man kan trække det fra i skat. Især virker det underligt da Stine allerede da hun afslutter uddannelsen ved at det er svært at få arbejde.

Så er der kontanthjælpen. Kontanthjælpen er ment som et absolut underste sikkerhedsnet til mennesker der absolut intet har. Når Stine har sparet 20.000 kr. Op så er hun jo netop ikke uden midler. For øvrigt vil hun være berettiget til kontanthjælp når hun har brugt halvdelen altså 10.000 kr., da man gerne må have 10.000 kr på bankbogen selvom man får kontanthjælp.

Jeg synes det er fint at Stines forældre har haft mulighed for at hjælpe hende, men hvorfor ikke??? Det er forældrene der har valgt at få en datter og selvom man kun har pligt til at forsørge sine børn indtil de er 18 år så har man vel stadig en moralsk forpligtelse til at hjælpe sine børn når barnet som i dette tilfælde ikke selv magter det. Derudover skulle forældrene måske tidligere i forløbet have hjulpet Stine som måske ikke er så moden endnu med at sætte sig ind i reglerne omkring a-kasser. Jeg medgiver at det må være svært at se sig selv i øjnene når ens fejltrin betyder at man er gået glip af ca. 100.000 kr ( dagpenge for nyuddannede i 7 måneder - brutto ). Det er næsten det samme som at have smidt en lottokupon med en gevinst på 100.000 kr. væk. Men derfra og til at give velfærdstaten / samfundet skylden det er ikke rimeligt.

I mit arbejde som socialrådgiver møder jeg til dagligt de allerdårligst stillede i samfundet som kæmper med langt større udfordringer end curlingbørn som Stine nogensinde vil komme ud for. Med 20.000 kr på bankbogen og forældre der kan hjælpe hende hvis de selv undværer en flaske rødvin. Ja, og Stine kunne faktisk have fået dagpenge eller kontanthjælp hvis hun havde gjort lidt for at sætte sig ind i tingene. Der er noget galt hvis Stine med den historie kan blive til godt stof om udsatte danskere i Avisen.dk. Hvis Stine har brug for et wake up call er hun hermed inviteret til at se et andet Danmark end den beskyttede tilværelse hun selv kommer fra. De fleste af de unge mennesker ( og ældre) jeg ser til hverdag har aldrig rigtig kendt deres biologiske forældre og de har hverken 20.000 kr. på bankbogen eller noget netværk når det går galt. Det er forøvrigt disse mennesker kontanthjælpen er tiltænkt.

Jeg ved godt at det kan være svært men Stine kunne måske have taget er hvilken som helst job i de 7 måneder. Postbud eller medarbejder i et supermarked, rengøring eller hvad ved jeg. Det står i artiklen at Stine har sparet penge op ved at arbejde mens hun gik i skole. Stine har altså haft et job mens hun gik i skole og det kunne hun vel beholde mens hun søgte et job hun er uddannet til.





[Anmeld blogindlæg til administrator] Anmeld

Send til


Debat 0
 
14.10-2011 | 15:33 af Jette Balzer
Når man har vist sin bank at man kan spare 20000 kr. Op er jeg også ret sikker på at Stine vil kunne få et banklån hvis hun skulle stå helt akut og mangle penge og hun kan givetvis vente med at afdrage på lånet indtil hun kommer i arbejde
 
15.10-2011 | 01:02 af henning olesen
utroligt at nogenlunde voksne mennesker ikke har så meget omløb i hovedet , at de ikke kan finde ud af at de skal i fagforening og ikke bare regne med at det offentlige betaler........
 
19.10-2011 | 12:33 af Tove Bonde
Du har så ret. så må de jo tage det arbejde der er , selvom det er i en anden del af landet .
 
08.01-2012 | 00:45 af Finn Sørensen
Nu vil jeg blot lige anføre, at banker normalt ikke låner penge ud til folk, som har behov for et lån! Kun hvis du kan dokumentere at du i grunden ikke behøver lånet, og nemt kan betale tilbage, - så kan du komme i betragtning! Når de 20000 er brugt, - så har hun jo ingen betalings-evne, - og kan derfor ikke forvente et lån! Tror I at bankerne er filantroper?
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites