Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Voldtægtsoffer får 200 piskeslag for medieomtale

Start et spil på Spigo.dk
Spil

En saudiarabisk pige har fået fordoblet sin straf til 200 piskeslag og fængsel, efter vestlige medier har skrevet kritisk om, at hun blev dømt efter en massevoldtægt

16. nov. 2007 kl. 15:34 Sara Schlüter
AppleMark
AppleMark
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Sara Schlüter
26 år, udlandsreporter. Vild med sko, polkaprikker og udenrigspolitiske analyser.

En appelret i Saudi-Arabien har mere end fordoblet en 20-årig kvindes straf til 200 piskeslag og seks måneders fængsel. Hendes forbrydelse? For halvandet år siden sad hun alene i en bil med en mandlig skolekammerat, som havde et billede af hende, hun ville have retur inden sit kommende bryllup. Syv mænd overfaldt parret og voldtog dem begge. 14 gange nåede de syv mænd at forbryde sig mod den unge kvinde, inden de forlod stedet.

De syv mænd blev sidste år idømt mellem 80 og 1.000 piskeslag og fængsel for voldtægterne. Men samtidig blev kvinden idømt 90 piskeslag, fordi hun havde overtrådt Saudi-Arabiens love om adskillelse af kønnene.

På grund af medier

Dommen blev appelleret, og tirsdag fordoblede retten både voldtægtsmændenes og pigens dom. Ifølge Arab News gav dommeren kvinden selv skylden på grund af »hendes forsøg på at opildne stemningen mod og påvirke domstolene gennem medierne«.

Efter dommen sidste år havde arabiske aviser skrevet om sagen, og det var blevet samlet op af de internationale medier – deriblandt Nyhedsavisen – hvilket skabte stor debat og fordømmelse fra Vestens side.

Ifølge p.h. studerende ved Center for Mellemøststudier på Syddansk Universitet Søren Hove reagerede dommerne på den vestlige kritik ud fra deres religiøse fundament og plads i det konservative saudiske samfund.

»Dommerne i Saudi-Arabien ser i høj grad sig selv som det sidste bolværk mod den vestlige kultur og det moralske forfald, som den i deres øjne medfører. Når pigens historie bliver fortalt i vestlige medier, så rammer det ned i deres selvforståelse som beskyttere mod Vesten,« forklarer Søren Hove.

Kedelig sag for kongelige

Selv i det yderst konservative Saudi Arabien har sagen vast opsigt. Flere advokater fra hovedstaden Riyad fortæller til New York Times, at straffen langt overskrider sædvanen, som er 60 til 80 piskeslag for utroskab. Kvinden blev dog kun dømt for at have opholdt sig alene sammen med sin ven.

Sagen får nu igen international opmærksomhed, og det glæder bestemt ikke den saudiske kongefamilie, hvis overhoved, kong Abdullah, lige har været på charmeoffensiv i Europa.

»Den saudiske kongefamilie vil meget gerne vise udlandet, at de ikke er et fundamentalistisk land; især efter 11. september hvor 15 ud af 19 flykaprere var saudere. Men jeg tror dog ikke, at dommen vil blive omstødt, fordi kongefamilien stadig bliver nødt til at have de reaktionære præster på deres side for at legitimere sig i forhold til befolkningen. Men der er helt sikkert en grænse for, hvor mange af den her slags sager, den kan tåle,« siger Søren Hove.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
16.11-2007 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 15:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:35 af jhn
I Danmark og alle andre civiliserede lande - ville en sådan stakkels pige blive tilbudt gratis psykologhjælp - og blive kompenseret med en erstatning.

Så – helt enig med alle der - fordømmer dette vanvid.

Det er kvindeundertrykkelse - på et plan - som kun kan sammenlignes med de værste ismer der kendes som Nazisme og Fascisme.
 
16.11-2007 | 16:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:42 af egon hansen
@aleph

Interessant logik, du præsenterer.

Hvis jeg siger, at Hitler "i mine øjne" ikke var nazist, og at Stalin "i mine øjne" ikke var kommunist, så har jeg naturligvis ret. Og dermed er der ikke noget galt med hverken nazisme eller stalinisme. Ikke sandt - det er jo sådan du "argumenterer".
 
16.11-2007 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:46 af Brylle
og sådan noget lort vil EL gerne have indført i DK..... de startede ved Asmaa
 
16.11-2007 | 16:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 16:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:17 af Ove Nielsen
Det er dog utroligt - som man taler om ting man tilsyneladende ikke kan /vil  forstå.

En ting et at dette er en grusom ting - ang. pigen

Men men !

Jeres rene antagelser om en Ideologi som I ikke kan fatte - det er noget forvrøvlet sludder langt det meste.

Det er min mening efter at have læst denne tråd

Ang Forståelsesplan og filosofiske betragtninger - der kan i sørme tilsyneladende  ikke matche Aleph

Der er "forståelse" for mekanismer - Samt  både tolkning og ydmyghed overfor - at ej antage for meget !!!

DET er dælme vigtigt !

DET mine herrer og damer - kunne i vist godt trænge til at lære lidt om - således som i skriver

Til Jacques d Biann

Du prøver med filosofi - men det er en ensidig lommefilosofi -

I dine antagelser ses dit "vanvid"

Et Citat fra dig :

"Venstrefløjen har, som sædvanlig, slået pjalterne sammen med den reneste, pureste middelalderlige vanvidsondskab for at få hjælp til at tilintetgøre det oplyste, frihedselskende og civiliserede vesten.

De venstreradiale er - uden at fatte det selv - langt værre end Pia K. og Jonni H. til sammen."

En tilsyneladende projektion af dit eget "vanvid"

DET er sørme det mest sansynlige her

Med sådanne platte og tragikomiske komm´s

DET er sørme min mening - om dit skriveri

Du manipulerer og antager i proportioner

"DET UENDELIGE HAV"

Så dig - kan jeg ovrhovedet ikke tage seriæøst

Men et tragikomisk smil kan du da frembringe

;o)

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 17:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:26 af Ole Wejse Svarrer
Kære debattører,

Jeg har slettet en stribe kommentarer, som jeg synes gik over stregen for almindelig god tone. Og til venlig orientering vil jeg blive ved med at slette, hvis I ikke kan ramme tonen.

Mvh

Ole Wejse Svarrer

Redaktør | Avisen.dk
 
 
16.11-2007 | 17:30 af fnis53
Der er en der har oprettet en hjemmeside til underskrifter mod at straffe pigen der har været ude for massevoldtægt.

Jeg vil gerne opfordrer jer alle sammen til at skrive under.

http://www.protestmodpisk.skrivunder.dk/index.php
 
16.11-2007 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:33 af Ove Nielsen
Godaften Aleph

Ja Da det er mennesket og ikke gud - der vandrer på vor smukke klode.

Det er mennesket der handler !

Det er mennesket der står til ansvar - for handlinger

Så man kan godt sige dette

Dit citat :

"mennesket er gud selv :D, og at det er op til mennesket at finde en passende straf for forbrydelser"

For det betyder kun - Vi har ansvaret

DET anser jeg - som værende ganske korrekt !

Således er mennesker ansvarlige for kloden ikke Ideologierne i sig selv - for det er sørme de mennesker der tolker dise Ideologier - Der haver det med at gå for langt !

Det ses - på handlinger - siger de så - at det e i en Ideologis navn -Er dette somregel - et misbrug af - samme Ideologi

Deraf kommer sikkert Aleph´s fortolkning af

DET er ikke "muslimer" - Men forbrydere der kalder sig - muslimer - MEN de er blot Ekstreme forbrydere

DER - gemmer sig - i en Ideologi - og samtidig misbruger den

Islam er grum på mange punkter - hvis man tolker efter ordet

Men det er Gl Testamente sørme også - DER er der ikke den helt store forskel

Først efter Ny testamente ser det bedre ud i kristendommen - som - Ideologi

DET er såvidt jeg kan se det - mest sansynlige

En anden væsenlig ting er som jeg ser det -

Biblen er blevet fortolket op igennem tiderne

Der halter Islam !

Det faktum udnyttes af de Ekstreme - som jeg ser det ( de holder sig til gl fortolkning år 600)

Der er der rigtignok brug for en nytolkning af Islam - Det mener jeg bestemt

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 17:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 17:47 af Lars Nielsen
Med al den medieomtale der nu er kommet kan man befrygte at der bliver 200 ppiskeslag mere.

I Saudi Arabien er wahabisme" = en fundamentlaistisk, islamistisk perverteret sekt eller afart af islam, hvorfra bl.a. Osama bin Laden har fået sine mildest talt middelalderlige og syge ideer.

Det den unge pige straffes for, er at hun kørte bil med en mand - ja tænk sig en mand.

Om Saudi Arabiens retssystem kan kun siges det er sort middelalder, akkurat som det er sort middelalder at skulle drøne til Mekka for at snave en "sten", mindst een gang i livet.

Nede på stranden hvor jeg bor, har vi desværre ingen sten - NUL -, men det får mig altså ikke til at fise til hverken Mekka eller Mokha,

højest at sige til Saudi: "Fuck a "
 
 
16.11-2007 | 18:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 18:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 18:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 18:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 18:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 18:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 19:06 af Thore Krestensen
Til nyhedsavisen, denne artikel er en grov historie om brud på menneskerettigheder, men den er peanuts.

Peanuts i forhold til at blive henrettet fordi man er blevet voldtaget.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/5217424.stm
 
 
16.11-2007 | 19:25 af Brylle
Thore Krestensen

Tja....og så kommer selv samme ekstremister herop endda som i forklædning som asylansøgere og kræver Islamiske love regler osv overholdt.

Her tænker jeg på Islamisk trossamfund, HUT og Asmaa
 
16.11-2007 | 19:43 af Thore Krestensen
Brylle nu har jeg set den videofilm om den pige der blev henrettet.

Og det handler ikke om Islam, det handler om korruption.

For at gøre historien kort, som jeg husker det.

Så bliver pigen taget af politiet på gaden set sammen med hendes fætter i en bil, det må hun ikke ifølge Irans love og Sharia.

Men der står ikke noget om i Sharia at man derved skal voldtage hende af det moralske politi.

Det var det der skete i fængslet, og en bestemt mand opsøgte pigen efter hun blev løsladt, og havde et forhold til hende i 2 år.

Pigen var rodløs, hendes mor døde i et biluheld, og hendes far var narkoman.

Hun var et nemt offer, for denne mand.

Men 3 år senere hvor hun nærmede sig hendes 16 års fødselsdag, begyndte end ung mand at forelske sig i hende, hun skulle med til et bryllup.

Men hun kom aldrig afsted, istedet blev hun snuppet af det moralske politi, og hængt.

Hængt udfra det påskud at hun havde været utro.

Problemet er at hun var for ung ifølge deres egen lovgivning til man må hænge hende.  Og det fik mediernes interesse.

Grunden til de hang hende var fordi hun pga de 2 års kendskab til det moralske politi, vidste for meget, og det at en almindelig mand vidste interesse kunne få fatale følger for dem senere.

De vuderede hende til at være 22 år gammel og skyndte sig at hænge hende, selvom normalt vil det tage 6 måneder at få tilladelse til en sådan dom, men denne blev udført ekspress.

Det var først da hendes far så dødspapirene at han så fejlen, der stod hun var 22 år gammel, også kørte sagen derfra.

Det handler om korruption, og et landslove vi ikke forstår, blandt andet er det fuldt ud lovligt at dyrke sex med en pige i Iran såfremt hun bare er over 9 år gammel.

Men Brylle, det er noget de selv må finde ud af dernede, derfor skal vi vel ikke til at kaste med bomber på dem.

De muslimer som så er kommet til DK, og som vælger at leve i en muslimsk tilværelse så godt de nu kan i dette forjættede land, de vælger så de gode ting ved islam, og disse ting med korruption og piskeslag mv, tror jeg ikke er noget de ønsker at indføre i DK,

Men foreksempel hvis Asmaa bære slår, er det ikke fordi hun får pisk hvis hun ikke gør det, det er noget hun selv vælger at gøre, det repræsentere en værdi for hende, en identifikation, hvor man fokusere på noget hun udtrykker at være fremfor kun et udseende.  (alstå udseendet bliver mere politisk mindet med et slør, hvor imod vælger man at gå uden slør, så fremligger man sit udseende udfra hvordan man ser ud,   og her kan jeg forestille mig, at nogle ikke ønsker at blive vudereet på deres udseende kun men at de også har en holdning til ting.)

Men selvfølgelig hvis man fokuserer på det dårlige ved et område også laver et lighedstegn med hele kulturen, så kan man vel kalde sig fordomsfuld?
 
 
16.11-2007 | 20:04 af Brylle
Thore Krestensen

Kunne du ikke bare nævne een eneste god ting Islam har bragt med sig til vesten ?

Du kan kalde mig for fordomsfuld, eller det der er værre, det gør skam ikke noget.

Men du lukkede vel øjnene under muhammedkrisen :)

De Islamister der stak os bagfra, skulle alle have været ude af røret.

Hvis ikke du kan se at det er Sharia og diktatur de vil indføre...ja så har du nok en førehund
 
16.11-2007 | 20:08 af Ove Nielsen
Godaften Thore Krestensen

Det er en god komm. den er velafbalanceret og med pointer og gode argumenter

Det er velskrevet og velformuleret

Samt ganske fornuftigt - mener jeg

en detalje er så den sidste sætning :

Dit citat :

"Men selvfølgelig hvis man fokuserer på det dårlige ved et område også laver et lighedstegn med hele kulturen, så kan man vel kalde sig fordomsfuld?"

Ja det er sansynligvis rigtigt

mvh  Confucius
 
 
16.11-2007 | 20:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 20:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 20:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 20:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 20:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 21:56 af Brylle
NomdeGuerre

så nævn den ene gode ting....for jeg kan ikke få øje på nogen !
 
16.11-2007 | 21:59 af Brylle
Aleph

Det bibelen taler om i den forbindelse er ikke en død som skal udføres af mennesker. Når ting tages ud af en sammenhæng, så bliver det sekterisk.
 
16.11-2007 | 22:00 af Brylle
Aleph

ps

Du kan jo spørge dig selv om hvorfor de mest religiøse kristne ikke slår homoseksuelle ihjel her hjemme..... ganske enkelt fordi du ikke fatter hvad meningen er
 
16.11-2007 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:03 af Brylle
TanjaB

super gode svar du har givet :)
 
16.11-2007 | 22:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:23 af Brylle
S. Rasmussen

Nemlig !!!!

Og der er forøvrigt et par stykker der straks farer over kristendommen når de ser en artikkel der fortæller om Islams grusomheder.

Måske disse mennesker skulle oprette en debat om kristendommen, så vi kan debatere dette debatoplæg om de rædsler som Islam fører med sig.

Tænke sig hvor barbarisk, grusom og endog sataniske denne ideologi er.

Håber så sandelig også at det giver ekko gennem hele verden og at nogen reagerer !!!!
 
16.11-2007 | 22:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:27 af Brylle
Krilmer

Du vil da ikke påstå andet end at Islam er tilbagestående !!!!!!

Ikke engang dyr behandler hinanden på den måde !
 
16.11-2007 | 22:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:30 af Ove Nielsen
Godaften til alle

Ak ja hvilke dilemmaer og paradokser - vi dog vader rundt i - så at sige

Det er ej nemt  ;o)

Det er vist rimeligt sikkert at - antage

Man kunne således Citere (jeg kan godt lide )  Aristoteles

ang.sjælen og - et legemes tilstand

"Også alle sjælens påvirkniger synes at finde sted sammen med kroppen"

"Et tegn derpå er, at ved voldsomme og iøjenfaldende påvirkninger ophidses og frygter man ikke - hvor man andre gange kan bevæges af små og uanselige ting, når kroppen er vred og i en tilstand, hvori den vredes"

Det finder jeg værd at fundere lidt over -

Det håber jeg også at andre syntes

Måske endda nogle behøver at tænke nærmere over dette - det forekommer mig - sansynligt

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:41 af Brylle
Wolle

ROTFL......aiiiiiiiiiiiiiiii hoæld da op hvor jeg griner hahhahahaha

Krilmer

ooooooooooooook....jeg troede bare du forsvarrede det ...godt ord igen :O)

JacobDk

Og havde Tyskland ikke importeret andre landes idioter (Hitler) så havde der måske slet ikke været en anden verdens krig.
 
16.11-2007 | 22:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:45 af Ove Nielsen
Goaften jacokDk

Hvad fortæller det så om Aleph - det lyder da interesant - jeg lytter gerne

Så hvis du således vil underbygge din påstand

Nu er det jo således, at den der påstår noget -påhviler også bevisbyrden.

Dette er ment i al venlighed for at se hvad du således konstaterer - eller skal det bare stå

Som en tom påstand ?

Jeg venter således på et sagligt svar

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 22:48 af Brylle
Aleph

Du er splitter gal !!!

Prøv du at tælle ofrene for alle de Islamiske diktatorer, alle selvmordbomberne, æresdrabene, steningerne, hængningerne som forgår i de arabiske lande...ja for slet ikke at tale om de kristne som altid er forfulgt og på flugt i den del af verden.

Syntes du ikke snart det var på sin ret at Islam blev reformeret, så kvinder ikke længere skulle behandles dårligere end kvæg og kameler !

At de skulle have krisehjælp frem for piskeslag når de var blevet voldtaget , slået af deres mænd osv osv
 
16.11-2007 | 22:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 22:56 af Brylle
JacobDk

vel brølt Jacob.... det kunne ikke skrives bedere :)
 
16.11-2007 | 23:02 af Ove Nielsen
Godaften Brylle

Interesant - hvorledes - kan du gå så vidt ?

Er det "fornuftigt"

Man kan jo altid bare være - Imod

uden dog at være fornuftig

Mange gange er "blind" imod ?

Det er dog oftest- Det "blinde" der er imod -det "blinde"  - Altså - sig selv

Det - så det bare ikke - Thi - det var/er jo "blindt"

Således "ser" vi og dog ser vi ofte kun det -Vi vil se

DET - er ikke usansynligt

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 23:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:11 af Ove Nielsen
Re JakobDK

Min gode mand - de taler da så ganke lignu - tilsyneladende - uden forstand !

Dit Citat : "Islam er en forbrydelse"

Det ligner jo - det rene "idioti"

Koranen er ligeså lidt en "forbrydelse"

Som Biblen er det

Du vil finde tilsvarende "forbrydelser i det GL testamente - OG - dette er skam - en del af kristendommen.

Ideologier som sodan er ikke i sig selv - KAN ikke være " forbrydelser"

MEN ! DE kan blive brugt - på en "forbryderisk" måde - SE - det er en anden sag

Her er det - Mennesket/ menneskerne - handlinger der er det forbryderiske

Hvis du således vil holde dig til dette  - samt argumentere for dit standpunkt.

Så ser jeg frem til et sagligt og seriøst svar

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 23:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:14 af Brylle
Confucius

Og du kan jo heller ikke se at det er menneskehedskrænkende, brutalt, satanisk, dyrisk og  ondskab at straffe en kvinde med 200 piskeslag og 6 mdrs fænglsel fordi hun er blevet massevoldtaget af en flok liderlige arabere der ENDNU IKKE og sikkert ALDRIG vil lære at styre deres drifter. Disse massevoldtægter er forøvrigt også noget Islam har "beriget" DK med...

Føj for S....

Går du også med gult armbind confucius ?

eller er du også  en "kultur Islamist" eller måske bare en nyttig idiot!
 
16.11-2007 | 23:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:17 af Ove Nielsen
Min gode JacokDk

Der er såmænd mere end som så - i mine meninger

Jeg indrømmer gerne at jeg kun ved så ganske lidt

DETTE - lidt - kan så til gengæld argumenteres og forklares

Det haver sine rødder i fagfilosofi og psykologi

Jeg håber således - at have oplyst dig - lidt

ang. min person

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 23:20 af Brylle
Confucius

Hallo ..... Kristne lever ikke efter GT men NT...find du lige et sted hvor Jesus opfordre os til krig, vold, voldtægter eller opfordre os til at stene utro kvinder der har bedrevet hor, eller er blevet voldtaget !

Hvad med at forholde dig til oplægget, hvilket falder dig og Aleph ultra svært...

Det er nemlig rigtigt hvad Jacob skriver...det er alt sammen vestens skyld...for slet ikke at glemme Pia K *LOL*
 
16.11-2007 | 23:23 af Ove Nielsen
Undskyld min gode "herre"  Brylle

Sig mig venligt - har de tabt fatningen ??

Hvad er dette for en gang personligheder ?

De er  ringagtet - for sådanne Grove og usmagelige

antagelser - om andre de - ikke kender personligt

DE - min herre er gået langt over her

Men - alle fejler - så jeg tilgiver dem - de ved sikkert ikke bedre

fortsat god aften - til dem

JEG afholder mig fra at gensvare på samme plan

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 23:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:41 af Ove Nielsen
Re til dig JakobDK

Et svar

Nej det kan godt betegnes som en "ond" Ideologi - Se igen - det er så en anden sag

Her er  

Kommunisme

Facisme

Nazisme

Generelt og med rette mener jeg at se som "onde" Ideologier - det mener jeg

Her er der så yderligere aspekter - Disse er ikke -Religioner

DE -Ideologier - er en klasse for sig selv

"Forbrydelserne"  - er menneskers handlinger i forbindelse med enhver Ideologi

I de første 3 er det "den stærke mand" - ikke religion - men ren magt/diktatorstyre

I de to religionsIdeologier -er det gamle bøger

Der - Tolkes - Der er der sørme forskel

Dog - som fremhævet før

Kristendom er længere fremme - så at sige

Dette er fordi den er blevet omfortolket/nytolket

Dette er Koranen ikke - så man tolker her på en BOG fra det 600 århundrede - DET er jo ikke just tidssvarende

Her mener jeg bestemt at muslimer burde nyfortolke Koranen - til vor tid

Jeg håber således at du kan få noget ud af mit svar JakobDk

For jeg mener at det dækker dit spørgsmål

mvh  confucius
 
 
16.11-2007 | 23:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:43 af Brylle
Confucius

citat

Men - alle fejler - så jeg tilgiver dem - de ved sikkert ikke bedre

svar

Ja du fejler også for jeg er ikke en herre men en dame....så spørgsmålet er så hvordan du har kunnet tage så grueligt fejl  hehehe
 
16.11-2007 | 23:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:49 af Brylle
Confucius

citat

Her mener jeg bestemt at muslimer burde nyfortolke Koranen - til vor tid

spørgsmål

Og hvordan vil du så få muslimer til at reformere koranen ?

Det er nok nemmere at tælle sandkorn i Sahara´s golde ørken.
 
16.11-2007 | 23:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2007 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 00:01 af Ove Nielsen
@brylle

Ja da - sådan - kan alle tage fejl ;-)

Nu virkede det bare lidt - a la "groft" mandesprog

Men klart - jeg forglemte  - det er kvinder jo også istand til

Hehe således er der jo ligeret - og visse kvinder mener så her - at de lige skal vise "tænder"

som mændene

Jeg står korrektet  np det er godtaget

Du er kvinde

mvh  confucius
 
 
17.11-2007 | 00:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 00:09 af Brylle
Aleph

citat:

Du skriver "Her mener jeg bestemt at muslimer burde nyfortolke Koranen - til vor tid"

Svar

Nej du kloge kone...det skrev jeg ikke, men det gjorde din gode ven Confucius til gengæld :)

Sig mig har i to drukket af natpotten.... ????

Du må spole tilbage i teksten og læse hvad jeg skrev en gang til!
 
17.11-2007 | 00:10 af Brylle
Confucius

ja ja da...så lad gå for denne gang :O)))
 
17.11-2007 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 00:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 00:35 af Ove Nielsen
@Brylle

Således undgår du så - mener du at skulle svare på dine personligheder

Interesant  ;o)

Jo da - det er det - men fred med et

Hvis du vil svare "rimeligt" sagligt

fremover - er jeg såmænd stadig

åben for dialog - men helst - på et rimeligt plan

Fortsat god aften

mvh  confucius
 
 
17.11-2007 | 00:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 00:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 01:08 af Brylle
Aleph

Nu spørger du altså dummere end jeg regnede dig for at være. Muslimer kan jo aldrig blive lutherske, da Lutheranisme er kristent. (Evangelisk) Jeg bad dig ikke om at konvertere..... og dog *LOL*

Fordi Tyrkiet ikke går ind for stening af kvinder, så retfærdiggør det ikke en skid at der er masser af muslimeke lande der gør det.

Hvor sharialovgivningen hersker, der går de også ind for stening af kvinder. Selv i Islamisk trossamfund her i dk har Walid udtalt at han går ind for stening af kvinder, hvorved han fik navnet småsten !

Jeg skrev at Muslimer skulle reformere Koranen.

Reformation betyder at give eller få en ny form til noget der før havde været uformet eller deformeret.

Confucius

Hvis du vil debatere på en rimeligt plan, så forhold dig til oplægget..hvad mener du om de mennesker der straffer en kvinde på der har været udsat for massevoldtægt ?
 
17.11-2007 | 01:10 af Brylle
Goodman

Ja send bare de urene dyr efter kvinderne...de er jo længere nede i hirakiet end geden er.

Der er jo også en grund ud af mange for at Tyrkiet ikke kan blive optaget i EU
 
17.11-2007 | 01:29 af Ove Nielsen
@Brylle

dit spørgsmål Citat

"Hvis du vil debatere på en rimeligt plan, så forhold dig til oplægget..hvad mener du om de mennesker der straffer en kvinde på der har været udsat for massevoldtægt ?

Svar - Forbrydere og forskruede mennesker !!

forført i Ideologi og umenneskelig adfærd

Derom er jeg ej i tvivl !

Jeg håber således at min foragt for sådanne handlinger - ER Tydelig !!

mvh  confucius
 
 
17.11-2007 | 01:49 af Brylle
Confucius

Godt så!!!

Hvad er det så vi er uenige om ?

Det må vi snakke videre om i morgen...

G´Nat :O)
 
17.11-2007 | 05:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 11:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 11:29 af Johansen
læs mere om de saudi-arabiske muslimers undertrykkelse af kvinder på dette link:

http://www.jernesalt.dk/arabien.asp

Den yderste venstrefløj gør sig selv en bjørnetjeneste ved at forsvare de muslimske regimer. Er det mon fordi de i mangt og meget minder om de kommunistiske?

Enhedlisten mener, at de islamistisk diktaturer skal kritiseres for at være diktaturer - ikke for at være islamiske. Uha nej, heller ikke selv om det er Islam, der driver deres ugerninger, og som de altid henviser til.

Det kan du læse her:

http://debat.modkraft.dk/read.php?15,57277
 
17.11-2007 | 11:46 af musen
De forskellige indlæg bekræfter desværre endnu engang at Ikke 10 vilde heste får mig til at konvertere til islam, for de vilkår de lever under (især kvinder) kan overhovet ikke accepteres under nogen omstændigheder. Det hører ingen steder hjemme at en stakkels sagesløs pige/kvinde bliver voldtaget at 5 mænd eller derover, og bagefter skral straffes yderligere med stening. Hallo vågn nu op!. Så dette bliver standset inden det griber mere om sig end det allerede har gjort, vi skal ikke have indført disse metoder her i danmark.Dette kan kan kun stoppes ved at danskerne nægter i fremtiden at konvertere til islam, for ellers fortæller det at vi bifalder deres metoder, så derfor boykot islam her i landet.
 
17.11-2007 | 11:57 af musen
Lige en rettelse, sætternissen har være på spil, der skal stå skal straffes stedet. Beklager fejlen!
 
17.11-2007 | 13:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 13:57 af Jakoba
Det er en skandale at man ikke boycutter Saudiarabien indtil de får ændret fundamentalt på det her.

Så må vi faneme undvære den skide olie.

Med Sydafrika stod folk på hovedet af hinanden for at boycutte landet - Her er der bare total tavshed
 
17.11-2007 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 14:52 af Bruce1
Man burde bombe og tilintegøre S-Arabien, det er jo et moderne 3. Rige, eller et ufo kunne komme forbi og strålebehandle det. Venstrefløjen ynder at beskyde budbringeren af dårligt nyt om islam, ofte DFs kritiske syn, og lukker øjnene for troens rædsler. SFs Kamal Q. gør det ofte. Summasummarum, man kan ikke stole på tilhængere af sharia, det være sig herhjemme eller i Arabien.
 
 
17.11-2007 | 19:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2007 | 19:58 af Ove Nielsen
@Bruce1

Dit Citat :

"Man burde bombe og tilintegøre S-Arabien, det er jo et moderne 3. Rige"

DET tror jeg sørme ikke Bush mener -Det er jo hans "allierede" og der er USA tropper i S-arabien

Du siger altså således at Bush arbejder sammen med det moderne 3. Rige ?

Det lyder da - lidt interesant - er Bush så ikke -Extrem ?

Samt er du ikke også - ang. Bombning og tilintegøre ?

For mig -lyder det - ret yderliggående

mvh  confucius
 
 
18.11-2007 | 03:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2007 | 12:12 af Ove Nielsen
Goddag Holger Olsen - samt andre

Rigtigt - mange har ikke sammenhæng (for lidt sammenhæng)- i deres komplette syn - der ses modsigelser og fordomme samt antagelser - der rækker meget længere ned de kar grundlag for - som sådan

Det ville være en fornuftig ide at bringe balance så at sige i syn og holdninger

DER passer med ens argumenter og viden

Det må da være at foretrække

ELLER -Er det fordi -MORALISMEN/EGOISMEN - er foran ?

Så passer det bedre - til at få - egne synspunkter frem ?

Noget - kunne tyde på dette - det er faktorer - der er stærke

Meget stærke - Intet er stærkere end selvets overlevelsesinstinkt - Det ombefatter

netop Morale og Egoisme

Ellers kunne mennesket - ikke overleve

Det er ganske sansynligt

mvh  confucius
 
 
18.11-2007 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2007 | 21:51 af Ove Nielsen
Godaften tsk tsk   samt andre

Således er så Kongefamilien mindre extreme ??

Da de er magten - så at sige -Det er ej demokrati

Da er de ansvarlige - så at sige

Da udøver nogle af deres undersårter Således Grusom lov og ret (denne sag taget i betragtning)

Hvis du således kalder dette -Bedre "mindre onde" end osama

Så må du da gerne lige forklare - Hvori det bedre ligger  - DET "mindre onde"

At optræde som Bush - fortaler - samt mulig "betvinger" af demokrati - imod "terror"

Så har denne mand (endnu et) et ganske alvorligt problem -

således som jeg anskuer dette

ved ikke straks at frasige Saudi Arabiens handlinger (vedr. denne sag/oplæg)- HELT klart

mener jeg.

Generelt :

Men som  man jo siger - den der tier - samtygger - kan dette være tilfældet vedr. Bush ?

her ved jeg ikke - men undres

Ja Jeg spørger bare - For jeg hører intet fra den kant

Hvis nogen har læst om Usa / Bush har omtalt dette - så er jeg da intereseret i det

Som så meget andet

mvh  confucius
 
 
27.11-2007 | 12:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites