AppleMark
AppleMark ()

Ung dansker vil sige undskyld til Muhammed

    Leny Malacinski
   
Send til
Debat  148
Anbefal
Anders Bøtter flyver til Abu Dhabi i morgen. Han er indstillet til en pris for sin protest mod Muhammed-tegningerne

Onsdag den 23. april 2008, 12:10

27-årige Anders Bøtter har modtaget mange hademails og ubehagelige telefonopkald, efter at han oprettede en gruppe på det sociale netværk Facebook ved navn Undskyld Muhammed , men i golfstaten Abu Dhabi har han fået nye venner.

For nylig modtog han en e-mail, som oplyste ham om, at han er blevet nomineret blandt flere andre til en muslimsk kulturpris for deres forskellige kunstneriske udtryk for kærlighed til profeten Muhammed .

- Muhammedtegningerne er et misbrug af ytringsfriheden. De er en måde at missionere ytringsfriheden på og presse den ned over hovedet på andre. Og så får de at vide, at det bare er ærgerligt, hvis de ikke kan tage det, siger Anders Bøtter fra København.

Han flyver til Abu Dhabi torsdag med sin kæreste på et fire dage langt betalt ophold. Til ceremonien skal han forberede en tale på et minut samt give interview til arabiske medier.

Anders Bøtter vil blandt andet undskylde, at statsministeren ikke mødtes med de 12 muslimske ambassadører under Muhammedkrisen. Han vil dog også slå fast, at den danske statsminister hverken kan eller skal sige undskyld for tegningerne og desuden kritisere den jordanske straffesag mod danske medier, som har gengivet Muhammedtegningerne. Han er dog bevidst om, at der er kræfter, som vil søge at holde ham frem som beviset på, at Jyllands-Posten begik en fejl ved at trykke tegningerne.

- Det er der en decideret fare for. Og det bliver svært at undgå, for jeg kan ikke styre, hvordan jeg bliver citeret i et sprog, jeg ikke forstår. Men arrangørerne ved godt, at jeg er ateist, og at jeg ikke vil sidde og sige, at jeg elsker Muhammed.

 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
24.04-2008 | 11:50 af Kaj jensen
@ Allan H L

At jeg eksistere, skyldes mine forældre, ikke ham. Derfor kan han heller ikke undskylde for det. Det burde da ikke være så svært at forså at man ikke sådan kan gå rundt og undskylde på andres vegne. Han er ikke indvolveret, derfor kan og skal han ikke undskylde. Hvis tegnerne vild undskylde eller jyllands posten eller fogh, ja så er det en anden sag. Man han kan ikke undskylde for dette, ligesom han heller ikke kan undskylde for at folk køre for hurtigt på mortervejen eller at FOAs medlemmer strejker.
24.04-2008 | 11:56 af Kaj jensen
@ Karin Bennedsen

Sikke noget vrøvl. Du er i sidste ende ansvarlig for din egen handling og ikke andet. Det er derfor det eneste du kan undskylde, ikke andres. Og at udtrykke sig på andres vegne er ikke at benytte sig af ytringsfriheden. Også her kan du nemlig kun tale for dig selv og ikke andre. Du kan tale for dig selv og undskylde for dig selv. Du kan ikke "tale på andres vegne" og ikke undskylde på andres vegne. Igen, med mindre tegnerne, JP eller Fogh personligt har bedt ham om at undskylde, så skal han naturligvis ikke gøre det, uanset hvormange tusinde der så har tilmeldt sig hans gruppe på facebook eller i øvrigt har sympati for holdningen. Man kan ikke undskylde for andre.
24.04-2008 | 12:21 af bojac
haha- jamen så skulle alt jo vøre iorden - ik? en mand , en tegning---og en (mand) siger undskyld.DEt kan da ikke være mere lige,når det gamle ordsprog siger , øje for øje, osv.
24.04-2008 | 13:31 af Kaj jensen
Karin Bennedsen

Sikkert. Jeg ved ikke om du forventer at jeg skal kaste mig hulkende og undskyldende i jorden ved udsigten til at blive slået i hartkorn med Tyrkiet. Det genere mig nu ikke. Selv idioter har sommetider fat i det rigtige.

Og jeg går ud fra at du, jvf. det jeg skrev sidst, kan se at jeg naturligtvis sagtens kan se behovet for at erkænde folkemordet (hvad man ikke gør), at fortælle sandheden om hvad der skete og oplyse om det i skole (hvilket man heller ikke gør) eller beklage at det er sket (hvilket man slet ikke gør)...
24.04-2008 | 16:36 af Kim Kaos
Hvor er tåben Anders Bøtter i hele denne diskustion.

Tør han ikke komme frem? - Eller sidder han allerede på en silkepude med en vandpibe i den ene hånd og en tørret gedepik i den anden?

Du er - uanset hvormange fra rødstue der prøver at afspore debatten - en lille klam forræder - en usling - en kæltring.

Hvad jeg føler for dig kan jeg ikke sige højt - så får jeg bare problemer - men kender du udtrykket: Blod Ørn....?

Du er en lille luder - du bukker dig for terrorister og islamister - du sælger ud af vores frihed.

Ja - jeg er vred - Du tror bare at du kan fise ned til mellemøsten og så pisse på det vi har kæmpet i hundrede af år for her i Danmark.

Du er og bliver en nyttig idiot og du har min dybeste foragt - bit**.
 
24.04-2008 | 16:55 af Kim Kaos
Kære Anders.

Her kan du få en lektion i samabejdet mellem nazisterne og muslimerne:

"..

Kun en betingelse stillede muslimernes ubestridte leder, Jerusalems stormufti, Haij Amin al-Husseini - inden han garanterede Adolf Hitler støtte, hjælp, opbakning og militært broderskab: Den nazistiske fører måtte love, at såfremt tyskerne vandt krigen, skulle han sørge for, at hele den jødiske befolkning i Palæstina blev likvideret..."

"..Det lette løfte afgav Hitler med et nik, et håndtryk og et smil.

Og dermed var den islamisk-nazistiske forbrødring en realitet, og i tusindvis af muslimer kunne iføre sig SS-uniformen - bl.a. i Waffen-SS-divisionerne Skanderberg og Handschar.

Den muslimsk-nazistiske alliance var dog ikke begrænset til Anden Verdenskrig. Den tog sin begyndelse ved udgivelsen af Mein Kampf og når sin foreløbige afslutning, når den sidste nazistiske krigsforbryder med asyl i de arabiske lande afgår ved døden.

Stormuftiens vigtige rolle

Netop stormufti Haij Amin al-Husseini spillede og spiller en særlig rolle i den muslimsk-nazistiske alliance, idet PLO betragter al-Husseini som helt og forbillede for den palæstinensiske kamp og betegner det som en ære at følge i stormuftiens fodspor.

Ikke underligt, når man betænker, at en ung mand i 1951 indmeldte sig ved Cairo Universitet. Den unge mand hed Rahman Abdul Rauf el-Qudwa el-Husseini og var en nær slægtning af stormuftien. Ved indmeldelsen brugte den unge mand for første gang dæknavnet Yasser Arafat.

Og den positive interesse for nazismen er ingenlunde aftaget i de arabiske stater. Mein Kampf har i de seneste 60 år været at finde blandt de mest solgte bøger blandt palæstinensiske arabere. L. Al-Haj, som netop har oversat den nyeste arabiske version, anfører i sit forord at ".. Hitlers ideologi og hans teorier om nationalisme, diktatur og race stadig marcherer takket være vor hellige arabiske verden..."

Da tyskerne gav Hitler magten i 1933, fastslog stormuftien i sin hyldest til nazi-regimet, at den muslimsk-nazistiske forbrødring havde langt større rækkevidde end alene til likvideringen af jøder i Palæstina. Han lovede, at araberne og tyskerne sammen ville slå til mod jødedommen over hele jorden.

De jublede over Nürnberg-lovene

Da tyskerne året efter indførte de såkaldte Nürnberg-love, modtog Hitler lykønskningstelegrammer fra et bredt spektrum af arabiske ledere - fra Marokko til Palæstina, mens folkemængderne jublede på gaderne rundt om i de arabiske hovedstæder.

I ugerne efter blev muslimske afdelinger af nazipartiet dannet rundt om - eksempelvis det pan-arabiske Hisb-el-qaumi-el-suri (PPS) og det syriske Social Nationalist Party, hvis fører, A. Saada, yndede at klæde sig ud som Hitler - og titulerede sig Führer. Side om side med PSS blev det ægyptiske Young Egypt det mest indflydelsesrige. Det blev grundlagt i oktober 1933 med fakkeltog gennem gaderne, med slagord som "ƒt folk, et parti, en fører" - og med oprettelsen af stormtropper. Blandt medlemmerne i Young Egypt var de senere præsidenter Gamal Abdel Nasser og Anwar Sadat.

I en radiotale den 11. november 1942 sagde stormuftien bl.a.:"Lang tid før denne krig brød ud og lang tid før aksemagterne greb til våben for at standse den anglo-jødiske begærlighed, var der en nation, som havde brugt al sin energi på at bekæmpe disse onde magter. Den nation er vor egen arabiske nation, som har kæmpet mod englænderne og mod jøderne i Palæstina, i Irak, i Syrien og overalt på den arabiske halvø..."

"Hvis - hvad Allah forbyde - englænderne skulle sejre, ville jøderne øjeblikkelig dominere hele jorden. Hvis derimod England og dets allierede bliver besejret, ville det jødiske problem, som for os er det største af dem alle, øjeblikkelig blive løst: Alle trusler mod araberne ville forsvinde, millioner af arabere ville få frihed og millioner af muslimer i Asien og Afrika ville blive reddet."

Storstilet modtaget i Berlin

Under sit besøg i Berlin blev muftien og hans følge storstilet modtaget - bl.a. i Islamische Zentralinstitut, hvor han blev udnævnt til "Fører for den Arabiske Verden". I sin tale beskrev han jøderne som muslimernes fjende nummer et og den største korrumperende trussel i hele verden. Husseini blev under sit Tysklandsbesøg introduceret til det nazistiske lederskab og førte i løbet af krigsperioden flere samtaler med Hitler.

Således var det Husseini, som personligt intervenerede, da Adolf Eichmann midt under krigen forsøgte at lave en underhånds-aftale med den engelske regering om at udveksle tyske krigsfanger for 5000 jødiske børn og unge, som så skulle sendes til Palæstina.

Stormuftiens protest direkte til Hitler, betød at aftalen faldt - hvorefter de 5000 børn blev sendt til dødslejrene.

Kort efter besøgte Husseini koncentrationslejren Auschwitz, hvor han udtrykte begejstring for denne dødsmaskine, idet han råbende og gestikulerende opfordrede lejrens leder til at øge effektiviteten. En SS-officer noterede ved den lejlighed i sin dagbog, at hvis det stod til muftien, skulle samtlige jøder i hele verden omgående slås ihjel.

De muslimske SS-kompagnier

Islams daværende leder var specielt utrættelig, når det gjaldt opbakningen og støtten til de muslimske SS-kompagnier. Stormufti Haij Amin al-Husseini rejste flere gange til Balkan for at inspicere Handschar-tropperne, som senere blev gjort ansvarlig for likvideringen af 90 procent af de bosniske jøder samt for nedbrænding af talrige serbiske kirker og landsbyer. SS-chef Heinrich Himmler holdt så meget af Handschar, at han som tak oprettede "Mullah Militært Akademi" i Dresden.

Skanderberg og Handschar, som i deres paradeuniformer var let genkendelige med deres tyrkiske fez"er, blev under uddannelsen i SS nøje indført i jødehadet. På tysk, arabisk, albansk og serbokroatisk fik rekrutterne udleveret brochurer, som fortalte om, hvorfor jøderne og muslimerne altid må være fjender, og hvorfor islam og nazisme af natur passer så godt til hinanden.

Den nuværende organisation, UCK, som senere har taget kampen op mod jødedom og kristendom i Serbien, havde blandt sine stiftere og første medlemmer mange af de daværende medlemmer af den albanske SS-division, som bl.a. nåede at udrydde 60.000 jøder og 26.000 sigøjnere. Et af de mere kendte er Bosniens nuværende præsident Alija Izetbegovic, som, mens han var leder af Unge Muslimer i Sarajevo, rekrutterede medlemmer til SS-Handschar.

Nasser: Ingen tror på Auschwitz-løgnen

Ægyptens præsident, Gamal Abdel Nasser lagde i øvrigt aldrig skjul på sine nazisympatier, idet han i 1964 til det tyske magasin Deutsche Nationalzeitung gjorde klart: "Araberne og tyskerne stod sammen som brødre". Og så tilføjede han: "Og det glæder mig i øvrigt, at ingen efterhånden tror på Auschwitz-løgnen om, at millioner jøder skulle være blevet myrdet...".

Ved tilfangetagningen af Adolf Eichmann i maj 1960, bragte den saudiarabiske avis, al-Bilad nyheden under overskriften: "Anholdelse af Eichmann, som havde æren af at dræbe fem millioner jøder".

Mens det er almindeligt kendt, at tyske og østrigske SS-krigsforbrydere efter krigen søgte til korrupte latin-amerikanske lande, er det mindre kendt, at mindst lige så mange - enten øjeblikkelig eller i løbet af 1950erne og 1960erne - fandt asyl i de arabiske lande, hvor de blev venligt modtaget. Der går således en lige linje mellem den nazistisk-islamiske forbrødring før og under Anden Verdenskrig og til nutidens jødisk-arabiske konflikt. Waffen-SSerne strømmede specielt til Egypten og Syrien, hvor magthaverne stod klar med økonomisk hjælp og magtfulde embeder.

En oase for krigsforbrydere

Ikke mindst efter at Nasser i 1952 havde kuppet sig til magten i Egypten, blev landet en oase for de tyske og østrigske krigsforbrydere. En SS-Obergruppenführer, som var ansvarlig for udryddelsen af de ukrainske jøder, blev således udpeget til chef for Nassers private vagtværn, ligesom mange tyske militære eksperter kunne genoptage deres arbejde - nu for muslimske regeringer.

Et stort antal SSere blev ansat som militære, finansielle og tekniske rådgivere i Egypten. De store arkitekter bag indsmuglingen af nazister til arabiske lande var Luftwaffe-helten Hans-Ulrich Rudel og SS-Sturmbannführer Otto Skorzeny, som sørgede for overflytningen fra Argentina. De to sikrede kammeraterne en ny tilværelse - med samme beskæftigelse som de havde haft tidligere: Udryddelse af jøder.

De første ofre blev egyptiske jøder og socialister, som blev torteret af Gestapo-eksperterne, som senere spillede en afgørende rolle i forfølgelsen af og massakrer på socialister i Irak efter kuppet i 1963. Så tidligt som i januar 1952 var der en åben linje mellem nazi-flugt-netværket, indflydelsesrige egyptiske officerer og den tidligere stormufti af Jerusalem, Hajj Amin al-Husseini, som efter Nazi-Tysklands fald var flygtet til Cairo..."

http://www.israel-info.dk/flora/flora.asp?page=10531

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070824/BOGER/108240081/-1/boger

Jødeudryddelse i Palæstina. Med bogen Halvmåne og Hagekors tager to tyske historikere fat på et penibelt emne – den tysk-arabiske forbindelse

under nazismen.

Læs resten her: http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070824/BOGER/108240081/-1/boger

Til alle jer på rødstue:

Muslimerne har altid elsket nazisterne - og der er en historisk kendsgerning.
 
23.04-2008 | 13:48 af (Slettet bruger)
Søren Svendsen

Jeg synte ikke argumentationen var iorden og jeg syntes det udelukkene virkede som en provokation og det blev også optaget på den måde.

Som jeg redegjore for i mit føste indlæg så skal der være mere mening bag og argumentatione skal ikke være, at man har love til og håne profeten og derfor gør man det...

Det har heller ikke bragt noget godt med sig for Danmark overhovedet....

Havde man gennemtænkt hvad man ville så var det noget helt andet...men det var bare ne masse løse forbindelser der resulterede i en berettiget hån imod alle muslimer i verden ....
 
23.04-2008 | 13:49 af Bruce1
Han ligner en lille unge der har slået knæet og bebrejdende kigger på os andre, altid er det andres skyld. Ergo, ikke andet end barnlig selvhøjtidelighed.
 
23.04-2008 | 13:52 af egon hansen
@esp

Hvis

Hvis du kæmper for ytringsfrihed, hvorfor skal vi så sige undskyld?

@Søren Svendsen

Det glæder mig. Min "teori" (nok et lidt for stort ord) udspringer blot af, at det i høj grad er venstrefløjen, som kritiserer offentliggørelsen af tegningerne - samt at ethvert socialistisk styre på denne jord har indført begrænsninger i ytringsfriheden - som regel som noget af det første.
23.04-2008 | 13:53 af Bruce1
ESP, JP s tegninger var da ikke højreorienteret propaganda men HUMOR! Hvis der er noget verden har brug for nu, er det netop satire og gøren grin med religion, ellers bliver det sgu for tungt. Og al den muslimske selvhøjtidelighed er bare for meget, det er trættende som de opfører sig. Vi har intet at undskylde, tværtimod blev vi i Vesten angrebet i USA, London og Madrid pga. religion.
 
23.04-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Æh Allan, må man så heller ikke kritisere kommunisme og nazisme?

1. Må man ikke påpege det faktuelle i, at terrorisme udføres med inspiration i Koranen og islamiske tekster og udføres i Muhammeds og Allahs navn?

2. Må man ikke påpege, at Sharia er supremacistisk og totalitær?

3. Må man ikke påpege det problematiske i at følge Muhammeds eksempel og ophøje hans gerninger som perfekte, når manden røvede, startede erobringskrige for at underkaste og/eller udrydde andre folk, havde sex med en ni-årig og så videre?

4. Hvorfor skulle netop islam som ideologi være hævet over kritik og latterliggørelse?
 
23.04-2008 | 14:25 af (Slettet bruger)
Til Priskommiteen i Abu Dhabi..

Allan the Mavepuster oprettede da også en "Vi-siger-undskyld-side" under Muhammedkrisen v 1.0.

Han burde da også nomineres til en "kulturpris.."

BWAHAHAHAHAHAH..
23.04-2008 | 14:29 af (Slettet bruger)
@ESP

Geert Wilders film er ikke "forsøg på opdragelse til kultursammenstød og krig". Det er en påpegning af, at Koranen og islam opfordrer til kultursammenstød, erobring og krig.

Hvis nu nogle mennesker havde været lidt mere snedige og i god tid påpeget, at "Mein Kampf" var en opfordring til erobring og krig, tror du så ikke vi havde været i en lidt situation i stedet for naivt at stå og vifte med et stykke papir og sige "peace in our time" - hvorefter der brød en verdenskrig ud, som verdens frie demokratier ikke var forberedt på?
 
23.04-2008 | 15:07 af (Slettet bruger)
@Flemming Narkinge

Ja, gu fa en har de da lov til at elske deres rådne gud og deres pædofet. Men det giver dem på ingen måde ret til at bestemme hver jeg synes, siger, tegner, tænker eller skriver om selvsamme pædofet.

Flemming, hvordan når du frem til "max 2000" islamister i Danmark? Meningsmålinger i England blandt muslimer peger på, at omkring 40% ønsker Sharia-lovgivning fremfor britisk lov. At ønske sig sharia-lov er vel nærmest definitionen af at være islamist. Behøver jeg at minde om, at sharia er supremacistisk, totalitær og anti-demokratisk, kvindeundertrykkende og ulovliggør ytringsfrihed?
 
23.04-2008 | 15:11 af (Slettet bruger)
Er det her virkelig et udslag af liberalisternes, dybdeborende debat om årsag og virkning? Så må jeg sige at så er Danmark virkelig på spanden.

Er det her vi skal forvente at fremtidens politiker skal findes?
 
23.04-2008 | 15:21 af (Slettet bruger)
Flemming,

"Jeg er ikke ESP"

Det har jeg aldrig sagt at du var.

"men hvad har alt det nasivrøvl med DK at gøre."

Hvad mener du? Jeg kommenterede til ESP, som havde skrevet om sin blog om alliancen mellem nazister og islamister. Et sjældent lyst øjeblik for knægten.
 
23.04-2008 | 15:21 af Kim Kaos
@jacob

"Flemming, hvordan når du frem til "max 2000" islamister i Danmark? "

Sikke dog et dumt spørgsmål - først tager du antallet af muslimer i Danmark - så deler du tallet med med 62 - hvilket svare til det antal år Muhammad levede på her på jorden. Så ganger du med 42 (Douglas Adams: The Answer to Life, the Universe, and Everything.)

Efter at have kørt tallene gennem et par maskiner når han frem til max. 2.000 - så tilføjer han lidt "ikke-underbygget" sludder og ender op med sit eget fantasi-tal.

Hvorfor bruge tid på ham?
 
23.04-2008 | 15:28 af (Slettet bruger)
Jakob

Jamen Jakop dog 3 sætninger uden en fornærmelse, det går tilbage for dig, jeg skal vel ikke argumentere for dit fantasibilleder, mit argument er

Jeg har levet så længe at jeg har oplevet hele den kolde krig, så det pis du fyre af, er ualmindeligt, dårligt Spind. som jeg undtagelses vis vil kalde latterlig. Hvilken avis har du læst det i? eller har du efterretninger vi andre ikke har?
 
23.04-2008 | 15:33 af (Slettet bruger)
Kim Kaos

jeg vil mene at de maskiner er forkert programmeret.

Kan du eks. ikke gange de 62 med antallet af km til månen, dividere med to, så har du længden på den næse du ville få, hvis du var politiker, for sådan et svar.
 
23.04-2008 | 15:11 af (Slettet bruger)
ESP, hvorfor svarer du mig ikke:

"Hvis nu nogle mennesker havde været lidt mere snedige og i god tid påpeget, at "Mein Kampf" var en opfordring til erobring og krig, tror du så ikke vi havde været i en lidt situation i stedet for naivt at stå og vifte med et stykke papir og sige "peace in our time" - hvorefter der brød en verdenskrig ud, som verdens frie demokratier ikke var forberedt på?"

- Og ja, islamister og nazister har som du bemærkelsesvist nok har bemærket, utroligt meget tilsammen. Og arbejdede også sammen under WWII, hvor muftien af Jerusalem boede i Berlin under krigen og besøgte jøde-udryddelseslejrende og var i følge beretninger begejstret for hvad han så. Islamismen er vor tids nazisme. Og vor tids jøder er vor tids jøder. Lyt blot til en Ahmedinejad. En leder som forresten er bedste ven med venstrefløjens nyeste helt, den Venezuelanske wannabe-diktator, Hugo Chavez.
 
23.04-2008 | 15:14 af (Slettet bruger)
Jakob

Det er være i Afganistan. Alt det andet du skriver er noget vås, vi bor i dk.
 
23.04-2008 | 15:16 af (Slettet bruger)
Jakob

Jeg er ikke ESP. men hvad har alt det nasivrøvl med DK at gøre.
 
23.04-2008 | 15:18 af (Slettet bruger)
@Flemming, som skrev:

"Alt det andet du skriver er noget vås"

Det er sandelig godt, at du har argumenterne på plads! :-)

Tag dig sammen og prøv at argumentere for, hvad der skulle være vås.
 
23.04-2008 | 15:21 af (Slettet bruger)
Jakob

Har du taget kontakt til PET?
 
23.04-2008 | 15:36 af (Slettet bruger)
Jakob

Har du taget kontakt til PET?

Prøver lige igen, det er virkelig en fare, som må op på allerhøjeste plan.
 
23.04-2008 | 15:37 af egon hansen
@esp

Du skriver: "Der er forskel på reliogionskritik og højreorienteret propaganda."

Med andre ord: Det er kun det, du definerer som højreorienteret propaganda, der skal forbydes? Jamen, så har vi da sørme fået indført den gode gamle censur på bedste socialistiske vis...
23.04-2008 | 15:38 af Thomas Proctor
@Jakob,

Hogo Chavez har besøgt Iran det betyder ikke de er enige. Efter din sølle argumentation skulle Bush så være enige med Kina.

Dem som kæmpede mod Hitler var Socialdemokrater og Kommunister helt fra start til slut - det samme kan man ikke sige om højrefløjen:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

Se her:

Fire formodede terrorister fængslet i Belgien

08. sep. 2006 18.07 Udland Opdat.: 08. sep. 2006 19.44

Fire formodede terrorister på højrefløjen er blevet  fængslet af en belgisk dommer.

Fængslingerne kommer, efter at politiet torsdag rykkede ind på fem militære kaserner og en række private adresser, hvor i alt 17 personer blev anholdt, heraf 11 fra militæret.

Syv af de anholdte er blevet løsladt, mens seks andre fortsat venter på at få anholdelsen prøvet af en dommer, skriver avisen Le Soir på sin internetside.

Hjemmelavet bombe

Politiet kørte torsdag ind gennem de militære porte fem steder for at forhindre angreb, som ifølge anklagemyndigheden skulle destabilisere landets institutioner. Bortset fra militærskolen i Bruxelles fandt anholdelserne sted i den nordlige del af landet.

De 150 politifolk i aktionen fandt ikke bevis for et konkret terrormål. Men de fandt en hjemmelavet, sprængklar bombe, våben, ammunition og udstyr.

En af de anholdte, Thomas B., skal være lederen af gruppen Bloed-Bodem-Eer-Trouw (blod, jord, ære, troskab). Gruppen er en aflægger af det stærkt højreorienterede "Blood and Honour", som blev grundlagt i Storbritannien.

På hjemmesiden for Bloed-Bodem-Eer-Trouw er der links til hjemmesider om Adolf Hitler og til den Israel-fjendtlige, iranske præsident Ahmadinejads weblog, som fortrinsvis er på iransk.

Anholdt på sin kaserne

Ifølge den belgiske anklagemyndighed havde lederen Thomas B. "til hensigt at føre idéer om terror ud i praksis". Ifølge Le Soir er Thomas B. både ideologen og den fysiske træner af "choktropperne".

Thomas B. blev anholdt på sin kaserne i byen Bourg-Léopold. En anden hovedperson i sagen blev anholdt i Termonde. Han er kendt hos myndighederne som kontaktperson til "Blood and Honour" og er indehaver af postboksen for organisationen

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 16:05 af Henrik Clausen
ESP, dine besynderlige indlæg er hverken relevante for denne tråd eller for ytringsfriheden som sådan. De viser bare, at du ikke forstår ret meget af, hvad det handler om.

Efterretningsoplysninger, man får i kraft af sin position, er ikke omfattet af den grundlovssikrede ytringsfrihed, og Venstre er på afveje, når de hævder noget andet. DF har ret - men bliver som vanligt misforstået - når de siger at upålidelige elementer som Asmaa ikke bør delagtiggøres i vigtige sikkerhedsmæssige emner.
 
23.04-2008 | 16:11 af (Slettet bruger)
@Flemming

Du skylder mig mange svar. Du har faktisk endnu ikke svaret på et eneste spørgsmål eller imødegået mine argumenter med argumenter en eneste gang.

Jeg svarer gerne på alle spørgsmål du stiller.

Flemming:

"DU er altså nød til at fortælle, hvordan du mener det har indflydelse på dk?

Du må specificere hvad du mener med "det". Tænker du på at store dele af muslimerne i Danmark (30-40% sandsynligvis jvf. meningsmålinger i England blandt muslimer)? Det har selvfølgelig stor indflydelse på Danmark, især på sigt, hvor prognoser peger på muslimsk flertal i Danmark og andre europæiske lande i dette århundrede, hvis vi ikke vender udviklingen. Det kræver ikke meget fantasi at forestille sig hvilke konflikter der vil komme (og allerede er her) når et stort antal muslimer i Danmark vil begynde at kræve deres ret . Krav om at vi skal tilpasse os muslimske normer og regler, at vi skal indskrænke vore friheder, at de vil begynde at kræve muligheden for shariadomstole, videre udvikling af parallelsamfund med følgende erodering af den sociale kapital.

Flemming:

"Og stadigvæk har du indformeret PET om faren."

PET er skam ganske bevidste om truslerne fra islamister. PETs arbejde handler dog om konkrete trusler såsom terror, ikke de langsigtede overordnede politiske linjer.

Flemming:

"Eller er du bange for, at de som jeg ikke tager det alvorligt?"

Hvad mener du? PET er brandslukkere, de stopper terrorangreb (de har jo stoppet en del islamiske terrorangreb de seneste år), de beskytter folk der er truet på livet af islamistiske terrorister. Det er ikke op til PET at ændre udviklingen så vi får færre og ikke flere islamister i Danmark. Det er ikke op til PET at sørge for en politik, hvor målet er assimilation og ikke et vævende ord som integration , som en del muslimer misforstår som om at de indfødte danskere skal tilpasse sig til islam og underkaste sig islamiske dogmer og regler.

Flemming:

"prøv at svare på de spørgsmål jeg stiller"

...kaste med sten, når man bor i glashus...
 
23.04-2008 | 12:34 af (Slettet bruger)
Der er mange måder at gøre sig interessant på.
23.04-2008 | 12:44 af (Slettet bruger)
Tillykke til Anders Bøtter. Personligt sendte jeg også en undskyldning pr. email til en tv station i Kuwait tror jeg det var.

Jeg undskyldte med den begrundelse, at den begrundelse, som jyllanspesten gav om, at muslimer skulle lære, at deres værdier kan man håne og trampe på... Jeg mener dog stadig, at man kan tegne kariakture af Muhammad, hvor der blivet gjort grin med Muhammad. Jeg går ind for ytrings frihed med jeg går ikke for hån og nedgørelse for hånen og nedgørelsens skyld...Der skal være en ordentlig forklaring bag og når der skal være ordentligt, så skal den også stilles i mål til sammenhængen.... jeg ser ikke noget problem i tegningen af Muhammad med en bombe i turbanen, hvis det er møntet præcis på de mennesker der bruger Muhammad som skjold til og bombe uskyldige mennesker, men jeg syntes det er lodret forkasteligt på nogen som helst måde, at rette denne tegning imod muslimer eller imod Muhammad selv....

- Jeg får nok ingen pris for dette indlæg, men der skal lyde et tillykke fra mig til Anders i andledning af hans pris:)
 
23.04-2008 | 12:50 af (Slettet bruger)
Jeg vil gerne nominere ham til en pris også. Inspireret at den store statsmand Chamberlain har jeg valgt at kalde den for "Appeasement Prisen".

Den går til personer der har gjort en ekstraordinær indsats for at lefle for voldelige terrorister i håb om at disse så ikke vil slå dem ihjel.
23.04-2008 | 12:50 af Argyll Nwendor
Endnu en med anderledes holdninger, som bliver lagt til genstand for had.

Det er godtnok hårdt at være anderledes tænkende og være anderledes tænkende.

Respekt for at manden til trods for alt, står fast ved sin personlige overbevisning. Uanset om den personlige overbevisning er rigtig eller forkert.
 
23.04-2008 | 12:52 af (Slettet bruger)
Muslimerne vil sikkert ikke forstå det paradoksale i, at en dansker kan tale sin regering imod - vel at mærke uden at blive straffet.

Jeg tænker på de 25 (eller var det 50) tyrkiske borgmestre, der nu skal i fængsel på grund af deres appel til den danske regering om at lade den Hamas-venlige radiostation fortsætte.
23.04-2008 | 12:54 af Bruce1
Hvilket gedigent fjols, jeg formoder hans uvidende naivitet om satire og pædofeten, bunder i hans ungdommelige alder.
 
23.04-2008 | 12:56 af Søren Svendsen
Kære Poul Solrart Sørensen

I realiteten var der også en "ordentlig forklaring bag" offentliggørelsen af de 12 tegninger. Forklaringen var og er det stadig idag, at der er grupperinger som forsøger at gøre det ulovligt (gennem lov eller gennem trusler) at nogen laver tegninger af en bestem historisk personlighed. Den ordentlige forklaring bag var således et opgør med en temmelig stærk dogme og doktrin, som vi efterfølgende har fået set vitterlig er stærk.
 
23.04-2008 | 12:57 af Søren Svendsen
@ Argyll

Må man gerne kritisere uden at blive anklaget for at "hade"?
 
23.04-2008 | 13:06 af Victorias Verden
Ja det er ganske vist...!

Hvor ville jeg ønske at folk der lever her i landet

selv kan bestemme over deres liv og hvilke partner

de vil gifte sig med, uanset tro og gamle regler,

så integration i Danmark kunne foregå uden at der

opstår episoder hvor især Islams Kvinder bliver

undertrykt og forfulgt...

Inden man kommer hertil, skal man vide at her i

landet er det "Vores love" der gælder, og Kvinder

har samme ret som mænd til at gifte sig med hvem

de vil, uden at de skal tvinges til at "Konvertere", for landets love er et tilbud til at kunne leve i et "Frit" samfund.

Så kan man jo vælge om man er villig til at ofre

Sharia loven til fordel for at leve under Frie

og Demokratiske forhold...

At diskutere regler og Love inden for forskellige

troesretninger, skaber hele tiden dybe kløfter i

samfundet imellem de forskellige troesretnoinger,

og dette er en hindring for at Integrationen kan

lykkedes, så mange Islamere spænder faktisk selv

ben for at Integrationen kan ende lykkeligt for

alle parter..

Danmark er ikke et fjensk land, men det lader sig

heller ikke knægte af oldenordiske Sharia Love, men

prøver at varetage alles interesser under Demokratiske regler som giver alle ret til at mene

og sige hvad man vil uden at blive sat til doms for det...

For 40 år siden, da var der ingen problemer, og de

Islamere der var her den gang tog aktiv del i at

leve sammen og tog det ikke så tungt om man spiste svinekød eller om ens datter blev gift med en der ikke var Muslim, der var mere glæde dengang og

venskaber imellem grupperne...

Hvor er den åbenhed blevet af som vi oplevede i Tresserne, i dag holder Muslimer sig for sig selv

med deres egne og der opstår små ghettoer hvor en

fremmed føler sig overvåget når han går ind i de

bebyggelser....

Det kan ikke være rigtigt at vi kun kan være

fælledes som arbejdskollegaer og ikke i vores

samfund....

Kedelig drejning dette mønster har taget igennem

de sidste 40 år, og så råbes der alt for meget

om Racediskrimination i dag, Danskere er ikke

et uvenligt folk, men ønsker faktisk at alle dem

der kommer her til landet kan leve under samme

betingelser som vi selv gør og være noget for

hinanden...

Rabiate Islamere ødelægger meget lige for tiden,

og der vil nok gå mange år endnu inden at Islam

falder til ro i samfundene og kan leve trygt uden

at skulle stå til regnskab over for de rabiate

voldelige Islamere...

Det er sku syndt at der er gået alt for meget

istykker, og en del af den ungdom af Muslimer

der vokser op i dag ser meget op til Magtkampe

der inden for Islam, og dette er en usund måde

at basere sit liv på som ung....
23.04-2008 | 13:06 af (Slettet bruger)
@Søren Svendsen,

Kun hvis det er DF eller andre islamkritiske du kritiserer. Så er alt tilladt og man er en god samfundsborger hvis man kalder dem for mindrebegavede racister.
23.04-2008 | 13:14 af Thomas Proctor
Se godt på denne tegning fra den nazistiske avis: Der Sturmer:

http://blog.politiken.dk/engelbreth/files/2007/08/antisemitisme.jpg

Ligner den tegning en tegning vi kender?

Det er meget smart at angribe muslimernes religion ved at svine deres profet til for muslimerne kan så at sige ikke gøre gengæld da Jesus også bliver betragtet som profet af muslimerne.

Straffeloven

§ 140. Den, der offentlig driver spot med eller forhåner noget her i landet lovligt bestående religionssamfunds troslærdomme eller gudsdyrkelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Det havde nok været noget andet hvis det drejede sig om majestætsfornærmelse:

http://da.wikipedia.org/wiki/Majest%C3%A6tsforn%C3%A6rmelse

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 13:18 af aladin
Det må sgu da siges, at "fedte" for at få diktatur her i landet.  Der er intet at undskylde!!!! Kan de lallende muslimske tosser ikke forstå, de er i et andet og mere frit land,- må de da hellere end gerne vende hornet mod mekka. Der har de jo alle muligheder for at udleve deres perverterede fantasoer...........

Jeg fatter ikke et klap - ud over at denne "mand?" må være ravende gal i låget!!

Vor ytringsfrihed skal de sgu ikke komme til at knægte!!!!
23.04-2008 | 13:18 af Bruce1
Hvad tænker en sådan knægt dog på? Danmark er truet med terror pga. nogle tegninger(!), og så siger HAN undskyld? Absurd tankegang. Det er DEM der lever i fortiden, det skal vi sgu da ikke sige undskyld for. Uerfarne smådreng. Flovt knæfald.
 
23.04-2008 | 13:27 af egon hansen
Han må da gerne sig gå bodsgang alt det han vil, bare han ikke siger undskyld på mine vegne. For der er jo absolut intet at undskylde - og lige så lidt nogen der med rette kan tage imod undskyldningen.
23.04-2008 | 13:28 af Søren Svendsen
Kære ESP

For helvedet har du forstået hvad Kurt Westergaard udtrykte med sin tegning eller er din computer låst fast i en gentagelsesrille.

Der findes mange "sjove" og kritiske tegninger af Jesus, tegnet af danskere. Det er jo smart at angribe de kristnes religion ved at svine deres profet til... hold kæft hvor jeg træt af denne sag.

Og det med majestætsfornærmelse er jo ganske sjovt at du vælger at hive den frem. For det er jo sådan at der stort set hver evig eneste dag bliver begået mejestætsfornærmelse. Og hvre sommer og jul er der ligefrem mennesker der tjener penge på at konkurrere om at lave majestætsfornærmelser. Heldigvis er der ikke nogen der tager den fjollede lovgivning seriøs!!!!!!!!!

Fat det nu at det er ikke for at "svine" én bestemt religion det her handler om. Alle forskellige religioner bliver "svinet" til konstant. Det er som det ser ud lige nu dog kun én religion der globalt reagere på den måde som vi har set de sidste par år (om at der også findes grupperinger indenfor andre religioner, der reagere med trusler mv). Det siger mere om den religion end det siger om de øvrige. Og hav i mente at jeg ikke vil generalisere over forskellige religioner, men at jeg kritisere den handling der kommer til udtryk af nogen troende indenfor de respektive religioner. Nemlig den at ville lukke munden på folk og indskrænke tegneres og forfatteres udtryksformer.

Vh.

Søren Svendsen
 
23.04-2008 | 13:29 af Søren Svendsen
@ spencer

"Kun hvis det er DF eller andre islamkritiske du kritiserer. Så er alt tilladt og man er en god samfundsborger hvis man kalder dem for mindrebegavede racister."

- nej det skal man heller ikke. Hvis folk nedværdiger sig til sådan noget er det i den grad galoperende dobbeltmoral.
 
23.04-2008 | 13:30 af (Slettet bruger)
@ESP

Hvordan skulle muslimerne påpege, at terrorisme udføres i Jesu navn eller i ateismens navn, når det jo som bekendt ikke at tilfældet?

Hvor fucking cares, at Jesus er en profet i islam?

Blasfemi-paragraffen er et uting og er heller ikke blevet brugt siden 1930erne. Jeg tror at den vil blive afskaffet såsnart den måtte blive brugt. Jeg vil gerne her sige, at islam er noget lort (nærmere betegnet en yderst ubehagelig supremacistisk totalitær ideologi) og at tro på gud er vås, for der findes ingen gud. Sådan - så har jeg overtrådt blasfemi-paragraffen. Make my day og forsøg at straffe mig.
 
23.04-2008 | 13:34 af egon hansen
@Søren Svendsen

ESP er jo en god socialist og har derfor samme interesse i at få begrænset ytringsfriheden som islamisterne.
23.04-2008 | 13:37 af Søren Svendsen
@olfer

jeg er selv socialist og kan således ikke forstå din "teori"! Jeg tror du hentyder til de forskellige lande vi idag kalder kommunistiske. Som i grunden ikke er andet en diktature.
 
23.04-2008 | 13:37 af Slet Mig
go tur..hils og sig undskyld fra mig også..
23.04-2008 | 13:41 af (Slettet bruger)
Denne Anders Bøtter er til grin.

1. Hvordan kan han undskylde for noget han ikke har gjort?

2. Der er intet at undskylde - vi skal naturligvis ikke rette os efter islamisk lov.

3. At undskylde til en pædofil røverhøvding, der døde for 1376 år siden er idiotisk.

4. Villigt at lade sig bruge til at promovere en ide om, at vi ikke-muslimer skal underkaste os islamisk lov om ikke at afbillede pædofeten, er direkte frastødende.
 
23.04-2008 | 13:41 af Thomas Proctor
@olfer,

Sludder jeg går fuldt ud for ytringsfrihed og kæmper i øvrigt konsekvent imod islamisterne som jeg ser som fascister.

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 13:42 af (Slettet bruger)
Vor Herre bevares for en selvbeanstaltet dummernik, det er 5 kolonne virksomhed og bedrageri, at udgive sig for repræsentant for Danmark.

Kunne de dog ikke beholde fjolset dernede ?

evnt. give ham en gratis omskæring ...

ved kraveknappen !
 
23.04-2008 | 13:44 af Kim Kaos
Ytringfriheden længe leve - og det mener jeg 100%

Selv en idiot som ham (eller mig) har lov til at sige hvad han/vi mener.

Jeg er dybt uenig med ham - han er endda så tåbelig at han tror hans udtalelser ikke vil blive misbrugt - men ham om det.

Det er hans ret at sige hvad han føler - han skal dog ikke unskylde på mine eller for den sags skyld den danske stats vegne - det mandat har han ikke.

Hvis han skammer sig så er det hans personlige problem ikke mit - så derfor kan han kun undskylde på egne vegne og ikke for resten af os - Vi har intet at undskylde.

Han er det man kalder en nyttig idiot - rystende naiv - tilgengæld får han en uge i solen betalt for et minuts kysse røv.

"- Det er der en decideret fare for. Og det bliver svært at undgå, for jeg kan ikke styre, hvordan jeg bliver citeret i et sprog, jeg ikke forstår. Men arrangørerne ved godt, at jeg er ateist, og at jeg ikke vil sidde og sige, at jeg elsker Muhammed."

Du er en lille klam overløber - du har ret til at forkaste vores demokrati - en klokkeklar ret - men det er også min ret til at kalde dig en forræder - et møgøre der angriber ytringsfriheden.

Du ved at du vil blive misbrugt - men du bukker dig og lader dem tage dig bagfra - du er ynkelig.

Hvis du havde levet under 2. verdenskrig ville du højst sandsynligt tage til Berlin og undskylde overfor Hitler at der var sabotage i Danmark.
 
23.04-2008 | 13:47 af Thomas Proctor
@Søren Svendsen,

Jeg er selv Kristen socialist men jeg ser intet problem i religionskritik. Kan du huske Dave Allen?

Der er forskel på reliogionskritik og højreorienteret propaganda.

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 13:55 af Individualisten
Mange mennesker går vildt op i blasfemiparagraffen og smøren "straf dem straf dem".

Jeg forholder mig til; § 77

Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.
23.04-2008 | 13:57 af (Slettet bruger)
Jamen i Abu Dahbi er man helt sikkert også de rene eksperter i frihed, menneskerettigheder og ytringsfrihed.

Så lad regeringen lave et kontroludvalg, der kan overvåge medierne, lige som i f.eks. Egypten, og slå hårdt ned på alle artikler, der kritiserer dronningen, Gud, Jesus, Allah, Muhammed, statsministeren osv. Hvor bliver det dejligt altsammen!

At JP og andre bragte disse tegninger, er virkeligt en undskyldning værdigt. Og selvfølgeligt skal man ikke tale om mordtruslerne mod tegnerne og afbrænding af en ambassade. Det var jo bare flinke folks retfærdige harme over, at nogen her i landet kaldte dem for agressive. Herre gud, det er da ikke så agressivt at brænde blot en enkelt ambassade af eller at planlægge et enkelt lille uskyldigt mord.

Hvordan kan vi dog gøre andet end at undskylde?
 
23.04-2008 | 13:59 af Victorias Verden
@Jacob Bøtter

Husk nu, at når du når frem, ikke kan ytre dig som

i Danmark, for der er der ingen der må tro på andet

en Profeten Muhammed, så var det ikke en god ide at

du Konverterede til Islam inden du kommer dertil, så ungår du al for megen problematik...

Find en iman og konverter, du kan jo gøre det her i landet inden du når frem, og husk at din vinde

osse skal konvertere og bære Hovedmaskering efter

Sharia Loven, eller kunne de derovre tage hende for at være en af de slemme piger som de taler om

at vi har i Danmark.

God Rejse...
23.04-2008 | 14:03 af (Slettet bruger)
Denne tosse og ligesindede (Allan Maveblæser og andre venstreradikale) opmuntrer islamister til at stille flere og flere krav om særrettigheder til islamister, om at vi skal underkaste os islamiske regler og love. Derfor kommer de til at agere mod ytringsfrihed og frihed generelt og være nyttige idioter for islamisternes sag.
 
23.04-2008 | 14:06 af Søren Svendsen
@ Kim Kaos

"Du er en lille klam overløber - du har ret til at forkaste vores demokrati - en klokkeklar ret - men det er også min ret til at kalde dig en forræder - et møgøre der angriber ytringsfriheden."

- det var øhm yderst intelligent... .. . Du må være en poet.

___________________________________________________

Jeg er uenig med Anders Bøtter af den simple grund at der er grupper indenfor institutionen islam der netop gerne så at ingen mennesker lavede sådanne tegninger. Der er således grupperinger der forsøger at indskrænke folks almindelige ytringsfrihed. Tegningerne var således et respons på dette. Et respons på at komikere og tegnere og forfattere lage låg på sig selv i forhold til én bestemt religion på en måde de ikke ville gøre overfor andre religioner. Desværre faldt Muhammad-tegningerne i en kontekst hvor en inerverende gruppe mennesker, specielt også i JP, gentagne gange over en længere periode, udtrykte deres yderst ensidige holdning til én bestemt religion. De var en gruppe der forsøgte at kontruere et specifikt billede af én bestemt religion. Og mange lever stadigvæk i denne illusion af én bestemt islam.

At Anders Bøtter endvidere tager afsted for at være med til en ceremoni finder jeg lidt absurd. Jeg håber da at han i den anledning vil forholde sig kritisk overfor de forskellige ytringsfrihedsproblemer der er i mange af de forskellige lande i mellemøsten, hvor folk bliver fængslet for at kritisere staten eller religionen. Det hører sig efter min mening ikke hjemme, at man ikke forholde sig kritisk overfor sin egen regering eller sin egen religion eller en andens for den sags skyld.

Ja alle religioner/ideologier og religiøse/ideologer må indse at der er dele af deres overbevisning der kan blive gjort lidt grin med. Deri er jeg fuldstændig enig med Flemming Rose og det inkludere også islam. Og det var det aktionen med tegningerne var et udtryk for. At ingen doktrin, dogme eller religiøs overbevisning var beskyttet fra at blive karrikeret mv., fra at blive gjort grin med. Det er det handler om. Det handler ikke om at det kun skal være islam der skal gøres grin med. Det handler om at islam ligesom alle andre religioner skal kunne gøres grin med. Hele problematikken er blevet fejlagtigt vendt på hovedet af mange mennesker, der af en eller anden årsag ikke har villet se at alle andre, religiøse såvel som politiske, doktriner har været sat under en humoristisk lup i meget lang tid og stadig bliver det idag.
 
23.04-2008 | 14:09 af Slet Mig
bruce1: der var ingen der grinede....
23.04-2008 | 14:10 af Henrik Clausen
Helt hen i vejret. Hvis den gode Anders Bøtter havde taget sig sammen til noget så elementært som at læse Muhammeds livshistorie, ville han have opdaget, at det skulle være omvendt:

Muhammed burde sige Undskyld til Danmark. Samt til alle andre lande, specielt de muslimske.

Helt parallelt til Marx posthume udtalelse:

"Arbejdere i alle lande: Tilgiv mig!"
 
23.04-2008 | 14:14 af Søren Svendsen
@ ESP

"Jeg er selv Kristen socialist men jeg ser intet problem i religionskritik."

- det ved jeg godt...

"Kan du huske Dave Allen?"

- ja det er jo netop super

"Der er forskel på reliogionskritik og højreorienteret propaganda."

- ja der er forskel på mange ting og muhammad-tegningerne var religionskritik i den forstand at det var en kritik af en stadig stærktlevende religiøs doktrin. Det er jo ikke propoganda fra højrefløjen at der er mange grupper (efter min mening også højrefløj) der netop søger at indskrænke komikeres, tegneres mv. udtryksformer.

Tegningerne var ikke et højreorienteret propoganda. Ja DF tog dem hurtigt til sig og venstrefløjen skubbede dem hurtigt over i hænderne på dem. Men de var en kritik af en doktrin, en lødig og ordentligt begrundet kritik. Det er et problem, der eksistere.

@ Poul Solrart Sørensen

"Jeg synte ikke argumentationen var iorden og jeg syntes det udelukkene virkede som en provokation og det blev også optaget på den måde.

Som jeg redegjore for i mit føste indlæg så skal der være mere mening bag og argumentatione skal ikke være, at man har love til og håne profeten og derfor gør man det...

Det har heller ikke bragt noget godt med sig for Danmark overhovedet....

Havde man gennemtænkt hvad man ville så var det noget helt andet...men det var bare ne masse løse forbindelser der resulterede i en berettiget hån imod alle muslimer i verden"

- ja det skulle have været kommunikeret bedre og det faldt i en kontekst der var uheldig. Budskabet og meningen er der dog ikke efter min mening noget i vejen med. Jeg mener det er det der skete forinden og efterfølgende der er problemet i denne sag, jf. mit svar til ESP.

Vh.

Søren Svendsen
 
23.04-2008 | 14:16 af Kim Kaos
"Det handler ikke om at det kun skal være islam der skal gøres grin med. Det handler om at islam ligesom alle andre religioner skal kunne gøres grin med. Hele problematikken er blevet fejlagtigt vendt på hovedet af mange mennesker, der af en eller anden årsag ikke har villet se at alle andre, religiøse såvel som politiske, doktriner har været sat under en humoristisk lup i meget lang tid og stadig bliver det idag.."

Ren poesi..;)

God og intelligent formulering af vores dillema
 
23.04-2008 | 14:16 af johanne
Anders Bøtter virker lidt mærkelig. Hvorfor skal han sige undskyld for noget han ikke har gjort?

Til gengæld mener jeg at de mennesker der har boykottet Danmark og generet danske borgere forskellige steder i verden, de bør sige undskyld. Dem der truer bør også sige undskyld. F.eks. dem der truer Naser Khader og Pia Kjærsgaard, så de ikke kan være frie politikere, men må have politibeskyttelse døgnet rundt. Jeg mener også at Arla og andre firmaer der handler med islamistiske lande bør sige undskyld.

At sige undskyld for noget man ikke har gjort, sådan som Anders Bøtter gør, virker ubegavet.
23.04-2008 | 14:17 af Slet Mig
æh jakob, vi opmuntrer folk til at tale pænt til hinanden.
23.04-2008 | 14:18 af Thomas Proctor
@Bruce1,

Hitler syntes garenteret også hånen mod jøderne var god humor for hans krigsinteresser..

Hitler kendte godt tegninger og filmens magt:

The reason why I for many years only spoke about peace was that I was forced to do it. But gradually it became necessary to influence the German people psychologically and slowly make them recognize, that there really do exist certain things, with which you have to cope by means of violence, when they cannot be solved by peaceful means. But to do this, it was necessary not to make propaganda for violence as such, but to explain certain matters of foreign policy to the German people in such a way, that the inner voice of the people all by itself gradually would call for violence. This meant, consequently, to explain certain events in a way which gradually, and totally automatically, would lead to a conviction in the brains of the broad masses: What one cannot solve benignly, one has to solve by means of violence, as it cannot go on like this.

------> Tegningerne og Wilderfilmen er forsøg på opdragelse til kultursammenstød og krig.

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 14:20 af Jakoba
Han får den opmærksomhed han higer efter.

Det er intet problem at få hvis bare man er villig til at sælge sig selv billigt nok.
23.04-2008 | 14:23 af aladin
........det kan undre, "bøtten" først vil rejse nu > lad den endelig blive der-nede  een her under en debat havde lagt. Dér kan man sgu tale om tegninger. Af frygt for, at indlægget vil blive fjernet,- tør jeg ikke beskrive nogle af dem......!!!! Men de er slemme - og kun lavet over pædolifeten.........
23.04-2008 | 14:30 af Bruce1
Allan, humor eksisterer ikke i Mellemøsten, det er derfor den også kaldes den muslimske verden . Munterhed er forbudt, du kunne næppe tage en bajer eller spille din death metal dernede...
 
23.04-2008 | 14:31 af (Slettet bruger)
Søren Svendsen skrev :

""Det handler ikke om at det kun skal være islam der skal gøres grin med. Det handler om at islam ligesom alle andre religioner skal kunne gøres grin med.."

________

Hvilket de også bliver :

http://www.bettekaj.dk/na_storebog.jpg
23.04-2008 | 14:37 af (Slettet bruger)
Anders bøtter

Tillykke Anders det er stærkt gået, på trods ag det udanske oppisket stemning, så var det Fogh der lavede en af sine mange brøler, Jyllandspesten vil jeg ikke engang bruge til at stille mine gummistøvler på.

Mange Danskerne er så forkælede, at de tror de kan moppe deres vilje igennem. Og lukker totalt øjnene for andres ret, til bl. a. at elske en gud. Ateisme er ikke en betingelse for at leve.
 
23.04-2008 | 14:39 af (Slettet bruger)
Allan hl,"Der er ingen der griner", jo jeg gør, og jeg ka skutte stoppe igen.....Du besidder måske ikke evnen til at se det sjove i humor???

Siger som Kim Kaos, fint at han selv føler et behov for at sige undskyld, det skal blot være på egne vegne, og ikke hele DK`s befolkning.
23.04-2008 | 14:40 af Bruce1
Jeg forstår slet ikke venstrefløjen i den her sag, noget der er så reaktionært, militaristisk og indoktrinerende som islam, burde da få det til at væmmes i dem. Men næ nej, det kan åbenbart kun nazisme, forstå det hvem som kan, for DER er der jo ingen pardon.
 
23.04-2008 | 14:50 af Thomas Proctor
@Jakob,

De fascistiske islamister ønsker det samme som den yderste højrefløj i vesten:

http://avisen.dk/blogs/esp22/esp-angrebet-world-trade-center--blev-planlagt-nazister-udfoert--281107.aspx

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 15:43 af (Slettet bruger)
@KimKaos

Fordi det er sjovt at injicere lidt sund fornuft, logisk tænkning og fakta ind i disse naivisters liv :-)

@Flemming

Det var ganske sigende, at du skrev "mit argument er         [blankt]          "

Hvorfor at det jeg skriver dårligt spin? Igen evner du ikke at præsenteret et eneste argument. At du levede under hele den kolde krig? Tillykke.

Jeg har tallene bl.a. herfra

http://www.cbsnews.com/stories/2006/08/14/opinion/main1893879.shtml

When asked, "Is Britain my country or their country?" only one in four say it is. Thirty percent of British Muslims would prefer to live under Sharia (Islamic religious) law than under British law. According to the report, "Half of those who express a preference for living under Sharia law say that, given the choice, they would move to a country governed by those laws."

Twenty-eight percent hope for the U.K. one day to become a fundamentalist Islamic state. This comports with last year s Daily Telegraph newspaper survey that found one-third of British Muslims believe that Western society is decadent and immoral and that Muslims should seek to end it.

I et andet, nyere, TV-indslag hørte jeg tallet 40% (i ovenstående fra CBS News er tallet 30% for dem som ønsker sharia-lov i England).
 
23.04-2008 | 15:51 af (Slettet bruger)
Jakob

DU er altså nød til at fortælle, hvordan du mener det har indflydelse på dk? Og stadigvæk har du indformeret PET om faren.

Eller er du bange for, at de som jeg ikke tager det alvorligt? prøv at svare på de spørgsmål jeg stiller.
 
23.04-2008 | 14:54 af Thomas Proctor
@Bruce1,

Der er forskel på islamisternes Islam og den Islam almindelige muslimer praktisere såvel som der er forskel på at være Jehovas Vidne og Kristen socialist som mig.

Man kan finde lige så uhyggelige ting i Biblen som man kan finde i Koranen:

Beviset for at det samme el. en værre propaganda værk kan laves om biblen. Blot en mindre del af den omtale af vold og mord, man kan finde i det gamle testamente:

Those who break the Sabbath are to be executed. 31:14

Whoever works, or even kindles a fire, on the Sabbath "shall be put to death." 35:2-3

"For every one that curseth his father or his mother shall surely be put to death." Couldn t we try spanking first? 20:9

Both parties in adultery shall be executed. 20:10

If a man has sex with his father s wife, kill them both. 20:11

If a man "lies" with his daughter-in-law, then both must be killed. 20:12

If a man has sex with another man, kill them both. 20:13

If you "lie" with your wife and your mother-in-law (now that sounds fun!), then all three of you must be burned to death. 20:14

If a man or woman "lie with a beast" both the person and the poor animal are to be killed. 20:15-16

People with "familiar spirits" (witches, fortune tellers, etc.) are to be stoned to death. 20:27

A priest s daughter who "plays the whore" is to be burned to death. 21:9

Don t do any work on the day of atonement or God will destroy you. 23:29-30

A man curses and blasphemes while disputing with another man. Moses asks God what to do about it. God says that the whole community must stone him to death. "And the children of Israel did as the Lord and Moses commanded." 24:10-23

Anyone who blasphemes or curses shall be stoned to death by the entire community. 24:16

God tells the Israelites to make slaves out of their neighbors and their families. The "heathens" and "strangers" are to be their possessions forever. 25:44-46

God tells the Israelites to "chase" their enemies and make them "fall before you by the sword." He figures five of the Israelites will be able to "chase" a hundred of their enemies, and a hundred will be able to "put ten thousand to flight." 26:7-8

God describes the torments that he has planned for those who displease him. The usual stuff: plagues, burning fevers that will consume the eyes, etc. but he reserves the worst for the little children. He says "ye shall sow your seed in vain, for your enemies shall eat it," "I will send wild beasts among you, which shall rob you of your children," and "ye shall eat the flesh of your sons and daughters." 26:16-39

All "devoted" things (both man and beast) "shall surely be put to death." 27:28-29

God shows his hospitality with the admonition: "The stranger that cometh nigh shall be put to death." 1:51, 3:10

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 14:58 af Kim Kaos
@Bruce1

"Jeg forstår slet ikke venstrefløjen i den her sag, noget der er så reaktionært, militaristisk og indoktrinerende som islam, burde da få det til at væmmes i dem."

I over 40 år vi levet med terror begået af både vensterfløjen og islamister.

Folk i vesten er i hobetal blevet dræbt ved forskellige terroraktioner.

Men medierne foretrækker at skrive om de dræbte terrorister.

Overskriften lyder gerne:

5 palæstinenser dræbt i missilangreb.

Efter 12 linier på DRs txt-tv kommer det frem at de angreb en skole med missiler og blev dræbt for at stoppe missilerne.

DR er langt ude på den rødefløj når det drejer sig om terror fra islamister - de benægter det sker.

Det er kun os her vestpå der er de grimme karle.

Lad nu den lille forræder smutte til østen og lade sig misbruge.

Han kan ikke kaste skam over mig - kun over sig selv..
 
23.04-2008 | 14:59 af (Slettet bruger)
Bruce1

nu kan jeg ikke svare på venstrefløjens vegne, men som et af op ions partierne, kan jeg ikke se der er den store fare VI har MAX 2000 yderligtgående islamister og ca. 500 utilpassede unge med udenbys baggrund i anerne, fra bedste eller oldeforældres, der føler sig marginaliseret og mobbet bl.a.pg. af den fuldstændige surrealistiske opfattelse du ødelægger dit eget humør med. Vågn dog op inden du ender som komiske Ali.
 
23.04-2008 | 15:07 af Kim Kaos
"Vågn dog op inden du ender som komiske Ali."

Citat fra: Tåbelige Nielsen"
 
23.04-2008 | 15:52 af Thomas Proctor
@olfer,

Nej jeg går ikke ind for censur - jeg går ind for fuld ytringsfrihed.

Er Dansk Folkeparti udemokratiske når de vil indføre censur? Venstre mener Ja..

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/07/24/164039.htm

http://avisen.dk/blogs/esp22/er-ytringsfriheden-er-under-angreb-er-vores-ansvarlighed-180208.aspx

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
@ESP

Kan du ikke lade være med at forurene enhver tråd med alt muligt off-topic crap? Thank!

Hugo Chavez har fået Irans højeste udmærkning en udlænding kan få. Chavez og Iran er i høj grad allierede - i hadet til USA og resten af den frie verden.
 
23.04-2008 | 15:52 af Kim Kaos
384.400 km x 62 = 23.832.800 /2 =  11.916.400

Det er sgu en lang næse ;)

Men heller en lang næse end at stikke den op i røven på en islamist.

Kollaboratør er det korekte navn for ham.
 
23.04-2008 | 15:59 af Henrik Clausen
Hvorfor undskylder han for noget, han ikke har gjort? Det kan man da ikke på en meingsfuld måde.

Men der er en pointe her, nemlig ansvarsforskydning. Det er KW og Jyllands-Posten, der eventuelt skulle undskylde for sin frihed til at gøre grin med reaktionære og voldelig religioner. Men der skal åbenlyst endnu flere trusler til end det lykkedes islamisterne at mobilisere, JP stod fast.

Hvis endelig Anders Bøtte skulle undskylde for noget virkelig urimeligt, vil jeg foreslå ham at tage fat på de snart 11.000 hellige terrorhandlinger foretaget i Muhammeds navn:

http://www.thereligionofpeace.com

Men det ville næppe tjene ham en "Alt betalt" tur til Abu Dhabi, så det har næppe interesse.

Det undrer mig, at folk vil lade sig presse og/eller bestikke til at undskylde *til* denne besynderlige religiøst inspirerede ideologi...
 
23.04-2008 | 16:04 af Thomas Proctor
@jacob,

Det er ikke uvæsentligt at vide at nazisterne arbejder sammen med Irans fascistiske islamister.

Chavez og Iran er økonomisk allierede men Venezuela er et demokrati og Iran er et fascistisk diktatur.

MVH

ESP
 
23.04-2008 | 16:05 af (Slettet bruger)
Kim Kaos

Er vi nu kommet i krig? Det kræver en krigssituvasion For at kunne hente den tittel!

Men det er da fint at have en fritids jurist med lort på næsen, at debatere med.
 
23.04-2008 | 16:12 af (Slettet bruger)
Henrik Ræder Clausen

Når du nu postulere at Asmaa er upålidelig, så vil jeg mene at det er en injuie, som du I skal kunne bevise. At i ikke kan tåle et nederlag er simpelthen for dårligt. Det viser jeres demokratiske sindelag.
 
23.04-2008 | 16:14 af Anker
Den pubertære og tåbelige naivist, Bøtter, kunne måske drøfte disse tegninger http://somebodyhelpme.info/cartoons/anti-Semitic/anti-Semitic.html med sine nye venner.

Jeg mener - deres fælles interesse er jo netop tegninger
23.04-2008 | 16:19 af (Slettet bruger)
@Flemming

"Når du nu postulere at Asmaa er upålidelig, så vil jeg mene at det er en injuie, som du I skal kunne bevise."

Asmaa Abdul har udtalt, at danske soldater i Irak og Afghanistan er legitime mål og at man bør støtte oprørerne .

Undskyld mig, hvis det ikke er bevis for, at hun nok ikke lige er den person man ønsker at overdrage sensitiv hemmeligt-stemplet information, så ved jeg ikke hvad det er. Kan vi stole på, at en person som anser danske soldater som "legitime mål" for islamiske terrorister, ikke kunne finde på at gøre hvad hun siger - og støtte oprørerne , f.eks. ved at give dem informationer, der kunne hjælpe dem i krigen mod danske soldater?
 
23.04-2008 | 16:26 af (Slettet bruger)
23. april 2008 14:59 af  Flemming Nakinge Nielsen

Bruce1

nu kan jeg ikke svare på venstrefløjens vegne, men som et af op ions partierne, kan jeg ikke se der er den store fare VI har MAX 2000 yderligtgående islamister og ca. 500 utilpassede unge med udenbys baggrund i anerne, fra bedste eller oldeforældres, der føler sig marginaliseret og mobbet bl.a.pg. af den fuldstændige surrealistiske opfattelse du ødelægger dit eget humør med. Vågn dog op inden du ender som komiske Ali.

Hvis du starter med at stille spørgsmålet korekt nemlig der findes MAX 2000 YDERLIGÅENDE islamister i DK. Så er det de ca 200 medlemmer af IBT + proselytter. de andre forskellige retninger af islam vil bare have fred og ro.

Jeg ser stadig ingen grund til at forklare hvorfor jeg mener det er noget vrøvl, og efterfølgende bruge en hel dag på at forklare dig at der er noget fuldemands snak
 
23.04-2008 | 16:31 af Kim Kaos
@Flemming

Ja vi er i krig - ikke du og jeg indbyrdes men fysisk mod Taleban.

Men vores land er i krig: Endnu en person der har haft ly i Danmark erklæret os krig - Terrornetværket al-Qaeda s næstkommanderende, Ayman al-Zawahri, opfordrer på internettet igen til angreb på israelske og vestlige mål.

Hans had rettet mod Danmark er også klar - Vi er nu lovligt bytte.

Det er besynderligt at der stadigvæk findes tåber som f.eks.:??? og ??? der er villige til at forsvare de islamiske morderiske møgdyr.
 
23.04-2008 | 16:34 af (Slettet bruger)
Jakob

Ja modsat dig stoler jeg på det danske folkestyre.

Det gør ikke dig til dommer. Selv under den kolde krig sad der kommunister i folketinget. Hvad er det nu demokrati betyder? hvad er det nu den 3 delte magt er? i øvrigt så kontakt Asmaa selv da jeg ikke er kompatent til at være sagføre for hende, jeg er bare demokrati tilhænger. der for vil jeg til enhvær tid for svare også din ret til at ytre dig det samme gælder Asmaa, samtidig forholder jeg mig retten til at være uenig med jer.
 
23.04-2008 | 16:36 af Anker
Flemming Nakinge Nielsen

Enhedslistens Asmaa, der efterlever den ”perfekte” antidemokratiske sharia i en grad, så hun end ikke kan aflægge tørklædet, hvis hun skal stå på folketingets talerstol og ikke kan give hånd til mænd og i øvrigt sidste sommer i 7 uger studerede  islam og ligestilling – ja, LIGESTILLING, i Yemen., hvor det ikke er strafbart at indgå ægteskab med 8 årige småpiger; hun  er da præcist lige så troværdig i Folketinget og på folketingets talerstol som en  Johnny Hansen, iført SS-stålhjelm og armbind, der kun vil hilse med strakt højre arm.

Begge bekender sig til totalitære ideologier. Begge går ind for frie valg til parlamentet – én gang (er jeg overbevist om).

Sande demokrater, ik?
23.04-2008 | 16:37 af (Slettet bruger)
Kim Kaos

Har du overvejet at tale med en psykolog? Det lyder slemt, forfølgelses vanvid kan være farligt. Når man slår alle over en kam, er det lige før ballongen revner!
 
23.04-2008 | 16:39 af Bruce1
Fuldemandssnak, det er da hvad vi gang på gang får fra overfriske Flemming. Og ESP, nu ikke så meget nazi-udenomsnak, mig bekendt har nynazister aldrig kidnappet fly, holdt teatre og skoler som gidsler (Beslan), myrdet gidsler på video, ergo er islamisk vold og terror langt værre end noget andet på denne klode. Alverdens røde udenomssnak er blot patetisk.
 
23.04-2008 | 16:40 af (Slettet bruger)
Anker

Det er igen en gang vrøvl, som jeg ikke vil forholde mig til, din frygt er din egen, så lev med den eller søg hjælp.
 
23.04-2008 | 16:45 af Victorias Verden
Danmark skal ansætte vores Grænsepoliti igen og

gøre det endnu stærkere end det var før det blev nedlagt....

Vi bliver efter åbningen snart overrendt af alle mulige svindlere og lykkejægere end nogensinde..

Vi har åbnet portene, så det med udvisninger af Danmark, er som at Pisse i en malerbøtte, for

man kan bare gå stille og roligt ind i landet igen

da der ikke findes Grænser med Politi mere..

Tak EU for alle de ulovlige indvandre der smutter

igennem og den herlige Schengen Aftalen..

EU lokumssystem som vil gøre hele Europa til en

stor stat hvor der bare skal tjenes kasse til

alle EU s høvdinge...

@God Tur Jacob, du kan nå at ombestemme dig endnu,

inden al for mange bliver harme over dine planer...
23.04-2008 | 16:45 af Henrik Clausen
Flemming, jeg henviser til Asmaa s udtalte støtte til de irakiske frihedskæmpere og deres brug af blind vold mod alle anderledes tænkende - inklusive andre muslimer.

Uanset hvad hun senere måtte fremstamme af undskyldninger og udenomssnak er den ærlige udtalelse - i min optik - grund nok til at hun ikke bør få fortrolige oplysninger om vores krigsførelse.

Kald det injurier. Jeg kalder det sund fornuft i forhold til de danske soldater, der sætter deres liv på spil for at bekæmpe islamistiske mørkemænd og narkogangstere i fjerne lande.
 
23.04-2008 | 16:49 af (Slettet bruger)
Brugsmand

kukukluxklan,

Afrika masser af kristne der slås, irland serberbe er kristne, Tysker Englænder protestanter ww2

Rode Arme Barder Mainhof katolikker i sydamerika.

men nej, de har ikke fået en flyvemaskine op under neglende endnu.
 
23.04-2008 | 16:52 af (Slettet bruger)
Henrik Ræder Clausen

Jamen så held og lykke med jeres forsøg på at fratage en demokratisk folkevalgt politiker hendes rettigheder.
 
23.04-2008 | 16:54 af Anker
Flemming Nakinge Nielsen

Altid morsomt at møde en optimistisk radikaler.

Hvorfor holdt I ikke bedre fat i jeres egne superstjerne - Mona Sheikh og den Hizb ut Tharir støttende Sherin Khankan og hvad de i øvrigt hed disse strålende unge, der skulle bære Det radikale Venstre ind i en lys fremtid?

Var det fordi de ikke blev anset for at være troværdige demokrater, når de samtidig var medlemmer af shariatro Minhaj ul Quran?

Var det FRYGTEN der tog overhånd i partiet. Eller troede man ikke på, at sharia og demokrati er forenelige størrelser?
23.04-2008 | 16:56 af Kim Kaos
Anders Bøtter har fået et flot tur til mellemøsten - Det eneste han skal gøre at at krybe lidt rundt og klynke overfor sin nye herremand.

Anders Bøtter du er en lille lu... - ja det er du - du er en bit.. - men tro ikke du skal undskylde på mine vegne - Jeg har intet at undskylde for - deres profet rager mig en papand - Så når du ligger på alle fire med røven i vejret - så er det på din egen regning - ikke min.

Det sjove af det hele er, at: I den muslimske verden findes en masse mænd af ære - De er mine fjender når det kommer til det åndelige - men de har en ære - Det har du ikke - Du er en lille lu... i både deres og vore øjne.

De vil grine af dig mens de giver dig et fint værelse - på samme måde vi alle griner af professionelle pigebørn i den branche.

Anders bend over............
 
23.04-2008 | 16:56 af Brynje
Mage til klovn skal man lede længe efter! De kan bare beholde ham dernede!
23.04-2008 | 16:56 af (Slettet bruger)
@Poul Solrart sørensen:

"Tillykke til Anders Bøtter. Personligt sendte jeg også en undskyldning pr. email til en tv station i Kuwait tror jeg det var."

Ja, det ville jo svare til at en samarbejdspolitisk  tænkende socialdemokrat; knuget af skam,  undskyldte overfor det 3. riges presse"styrelse" fordi en gruppe frihedskæmperes "krænkende" fremstilling af Adolf Hitler som en massemyrdende voldsforbryder, blev offentligjort i en dansk avis.

Skam jer herfa og til helvede, islamofobiske teokratfascistiske feltmadrasser!

Krumryggede, flæbehumanistisk og intellektuelt femininiserede kujoner, er man omgivet af.
23.04-2008 | 16:57 af (Slettet bruger)
Henrik Ræder Clausen

Hvorfor skal det ikke gælde resten af Enhedslisten, de bakkede hende jo op?

DF ville ikke have mange poster, hvis kriteriet var at man skulle være for alt udvalget beskæftigede sig med, og det er nu sådan at vi har ytringsfrihed i dk. Den gæder måske ikke Asmaa?
 
23.04-2008 | 16:59 af Victorias Verden
Hvad for noget ævl...?

Hvad med denne sammensværgelse:?

Gurun Enselin og Andrea Bader,Autonome,Ungdomshus,Christiania,Modkraft,Kommunist,Socialist,Rothe Arme fraktion,BZ Fraktion,Bunzen,DEMOS,Karl Marx,Fidel Castro,Che Guvea,Kim Yung,Kina... osv..

Ungdomsoprøret igennem 45 år, og så kan man jo

selv sætte bindeledene og episoderne sammen..

Poesi...?   Nej..! Djævelskab...!
23.04-2008 | 16:59 af (Slettet bruger)
@Flemming

Du er da grinagtig, når du tror du kan affærdige alle argumenter med "Det er igen en gang vrøvl" - uden du på nogen måde begrunder hvorfor det skulle være "vrøvl" hvad folk skriver.

Flemming:

"Ja modsat dig stoler jeg på det danske folkestyre."

?! Hvor har jeg sagt, at jeg ikke stoler på det danske folkestyre?

Flemming:

"Det gør ikke dig til dommer. Selv under den kolde krig sad der kommunister i folketinget."

Jaja, men mon de fik adgang til alle hemmelige efterretningsrapporter, som man måtte formode de ville lække til deres chefer i Moskva under de mange studieophold ?
 
23.04-2008 | 17:02 af (Slettet bruger)
@Flemming

Se i øvrigt denne video (med et godt interview med Farshad Kholghi, som advarer mod islamismen, som han oplevede var flyttet til Nørrebro, så der var en stemning som i Iran - efter at Mullaherne havde taget over. Så han måtte flygte - igen - fra islamisterne, denne gang fra Nørrebro) - se til sidst i videoen, hvor det dokumenteres, at Asmaa Abdol Hamid sagde, at det var "jøderne" der havde stået bag 11. september terrorangrebet.

http://www.youtube.com/watch?v=YZcr_cqhArQ
 
23.04-2008 | 17:03 af (Slettet bruger)
"Henrik Ræder Clausen"

Det er disse mennesker: http://avisen.dk/blogs/codex_voltaire/faktum-muslimer-massemyrder-kvinder-uden-toerklaede-naar-kan-110308.aspx der har venstrefløjens sympati og forståelse som "frihedskæmpere".

Man kan ikke kæmpe for at tage friheden fra anerledes tænkende, ikke-voldelige og frie mennesker i sin egen totalitære dagsordens højhellige navn, og samtidig kalde sig frihedskæmper,

Men selv denne form for basal-logik undviger totalt venstrefløjen underudviklede, indbildsk overlegne intellekt.

Den røde Narcissus er IGEN på vej ned i søens mørke dyb.
23.04-2008 | 17:04 af (Slettet bruger)
Velkommen til Jacques :)
 
23.04-2008 | 17:08 af Anker
Nå – Flemming har vist ikke lige lyst til at forklare, hvorfor Asmaa er en sååå god demokrat og hvorfor de radikale vidunderbørn  Mona Sheikh og den HuT sympatisøren  Sherin Khankan ikke er sååå gode demokrater? Ja – er uønskede i hans eget parti?
23.04-2008 | 17:12 af (Slettet bruger)
Jakob

det er da almindelig kendt lige som en vis mand der mente at flygtninge skulle smides ud i faldskærm over deres hjemland. sidder og diktere flygtninge lovene, det er demokrati.

jeg forlader tråden, pga  Jacques d Biann ankomst.
 
23.04-2008 | 17:27 af (Slettet bruger)
@Flemming

Det var ikke flygtninge, men afviste asylansøgere - altså folk som har søgt asyl i Danmark uden grund. Folk der ikke har ret til at være her i landet. At de skulle lande i deres hjemlande i en faldskærm var en kæk bemærkning, men målet var klart og logisk; afviste asylansøgere skal tilbage til der hvor de kom fra. De var netop IKKE flygtninge.

Det er da for vagt, at du smutter, men jeg var nær ved at skrive i min tidligere kommentar, at det næppe ville tage mange sekunder før du stak halen mellem benene.

Du har ikke svaret på et eneste spørgsmål eller argumenteret på dine "vrøvl" påstande. Det er helt fantastisk, så ringe du er til at debattere, men du har jo også en dårlig sag.

Du forholder dig til stort set intet af, hvad jeg skriver. Du stikker hovedet i busken - både i forhold til argumenter og til virkeligheden. Og nu render du. Suk.
 
23.04-2008 | 17:31 af Kim Kaos
@Flemming

Kylling.............
 
23.04-2008 | 17:40 af Jørgen Larsen
Racisterne har haft travlt idag, de er nok ikke selvforsørgende.

Og må jeg så høre jeres undskyldning for at trisse rundt i jeres små Sko, med hjernen slæbende efter jer, i almindelige borgeres arbejdstid!
23.04-2008 | 17:53 af Fynboen
Se racisten Jørgen Larsen beskylde andre for racisme --- hvor lattervækkende!

Henrik Ilskov-Jensen
23.04-2008 | 17:55 af Kim Kaos
@Jørgen

Folk der deltager i den offenlige debat - udenfor Jørgens arbejdstider - er arbejdsløse - racister - nasser på samfundet og generelt dumme.

Tak for dit input - kom igen når du har noget seriøst at tilføje debatten
 
23.04-2008 | 18:07 af Jørgen Larsen
Øh, Kim Kaos?:-)
23.04-2008 | 18:10 af (Slettet bruger)
@Fanatica:

Ja, mange, mange millioner af muslimer mener jo ikke engang at de frie, vestlige dekadente samfund er tørklædet værdigt.

Det hele ville jo være så godt, hvis ikke det var for alle de satans vantro.

@Flemming Nakinge Nielsen:

Ja, du mener vel at alle de vestligt orienterede, irakiske kvinder der beviseligt massemyrdes i Irak af muslimske shariapatruljer selv har bedt om det? De kunne jo bare have ladet være med at forbryde sig imod profetens befalinger, ikke? Så kan de lære det, ka de!

De fik ikke engang muligheden for at krybe og flæbe som en underdanig vantro orm og sige: "undskyld" - til den forulempede muslimske "mesterrace". Det indbildsk gudsbestaltede "übermensch" som i røde kujoner pleaser i ren frygt for deres afsindige vrede.
23.04-2008 | 18:15 af Jørgen Larsen
Så er vores allesammens Ilskov igen tilbage, han er altid tilstede når der skal uddeles vrøvlekiks, og det kommer altid til at dreje sig om nazityskland, eller muslimer, eller at beskylde andre for hvad han selv er, det er et af hans gamle Trick.
23.04-2008 | 18:21 af Jørgen Larsen
Og så går jeg selvfølgelig ud fra at personbeskrivelser af fremmede mennesker er tilladt, da det er det slæbehjernerne har fået dagen til at gå med, i mangel af kommunens aktiveringsprogram, der åbenbart også er ramt af strejken.
23.04-2008 | 18:26 af Kim Kaos
@jørgen

Kan du ikke genkende dit eget indlæg:

"Racisterne har haft travlt idag, de er nok ikke selvforsørgende.

Og må jeg så høre jeres undskyldning for at trisse rundt i jeres små Sko, med hjernen slæbende efter jer, i almindelige borgeres arbejdstid"

Jeg er ked af du igen idag har lidt et nederlag på din arbejdsplads...Her mødte du op i nye fløjsbukser du fik af din mor i week-enden - smarte sandaler fra Hallgreen med rågummisåler og en flot mørkegrøn stikket vest.

Dine tube-sox - 25 stk. for 100,- var heller ikke succes.

Bare fordi du bor hjemme hos mor og går med lidt kikset tøj - så bare rolig der findes også en kvinde for dig - hun er godt nok ikke køn og hun har hår nogle sære steder - men hun er din sex-slave.
 
23.04-2008 | 18:36 af (Slettet bruger)
Anders Bøtter skal være glad for han ikke er en 9-årig pige. For så ville resultatet af hans rejse nok blive et tvangsægteskab med en gammel imam efterfulgt af en pædofil voldtægt. Altsammen for at hylde pædofeten Muhammed, naturligvis.
23.04-2008 | 18:42 af Kim Kaos
Jeg tror at Anders Bøtter ville ønske han var en lille pige på 9 år ;)
 
23.04-2008 | 18:56 af Jørgen Larsen
Nåeeh, min kaotiske ven blev mopset, jamen dog, lille mand.

Der er vist et par stykker her der ikke kan tåle sin egen Medicin.

Og nu gik det ellers lige så godt med jeres Ytringsfrihed.:-)
23.04-2008 | 19:02 af Jørgen Larsen
Jeg syntes det er skamløst af jer at propagandere for jeres sexsuelle drømme.
23.04-2008 | 20:55 af Bruce1
Nu leger Jürgen L. Übermensch igen hellig (ko) i bedste betonkommunistiske stil.
 
23.04-2008 | 21:11 af Alexander Andersen
Angående artiklen:

Jamen det er da ærgeligt hvis de ikke kan tage det... Ærgeligt for DEM !

Det skal under ingen omstændigheder gå ud over os andre... Håber du undskylder på egne vejne, dig der emner du skal undskylde og på ingen måde fra os andre....

Der er INTET at undskylde !

DE kan undskylde at DE mener DE kan tvinge OS til at følge DERES regler !
 
23.04-2008 | 21:29 af Fynboen
Jørgen Larsen: En Mercedes-kørende bedsteborger forklædt som "socialist"...!

Er hr. Jørgen Larsen fascist?

Jeg ved det ikke - jeg tror det såmænd ikke - selv tror han vist nok at han er socialist; men som han selv flere gange har afsløret: Socialist er han i hvert fald IKKE - han foregiver kun at være det...

Se nu blot hans hånlige bemærkning om de dumrianer (dem "der slæber hjernen efter sig"), som tillader sig at sidde og deltage på Internetdebat i hr. Mercedesejer Jørgen Larsens travle arbejdstid...

"De er nok ikke selvforsørgende", konstaterer hr. bedsteborger Jørgen Larsen. OG - vil jeg tillade mig at spørge - HVAD kommer det i givet fald sagen ved...!?!?

Hr. Jørgen Larsen: Jeg kan kun forstå Dem således, at De bevidst eller ubevidst ønsker Dem tilbage til en tid, hvor modtagere af bistandshjælp ("fattighjælp", som det dengang blev kaldt) og arbejdsløshedsunderstøttelse blev frataget deres stemmeret.

For det er nemlig den logiske konsekvens af at anse de ikke-selvforsørgende og deres holdninger for mindreværdige i sammenligning med repræsentanter for det selvforsørgende  borgerskab, som De selv tilhører, hr. Jørgen Larsen.

For nogle år siden foreslog et par unge medlemmer af VU, at bistandshjælspmodtagere skulle have frataget deres stemmeret så længe de modtog socialhjælp. Et foreslag ret efter Deres hjerte, hr. Jørgen Larsen!

Med den åbenlyse foragt, som De lægger for dagen over for det De velsagtens betegner som "pøbelen" eller "de lavere klasser", hr. Jørgen Larsen, finder jeg det upassende at fortsætte med at tiltale dem med det folkelige "du", og skifter derfor - som De har bemærket - over til at tilskrive Dem med "De"-formen, sådan som det passer sig for en mand af Deres stand!

Ærbødigst Henrik Ilskov-Jensen
23.04-2008 | 23:46 af Golda Blair
Hvad i alverden vedkommer det folk i andre lande

hvad der siges,skrives og tegnes i vort land--kom-mer danskere måske og snager i aviser rundt om i verden og opfører sig grimt,dersom de finder noget de ikke lige synes om---som historien dog gentager

sig ...!Dengang---nå ja,det er vist ikke nødvendigt at kommentere yderligere...
24.04-2008 | 04:00 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.04-2008 | 05:53 af Jørgen Larsen
Hæ hæ Ilskov, den er go med dig, jeg ved godt dit hjerte bløder når dine små apostle får tørt på, men det kunne selv en 9 årig pige have givet dem.

Egentlig er jeg ligeglad med emnet, det er deres "debatstil" jeg ikke kan lide, og jeg tvivler på det er dig der har undervist dem.

Måske har de gået i skole nede i Greve, hos den store mester Jonni, ordforrådet tyder på det.
24.04-2008 | 06:51 af (Slettet bruger)
Hvor usmageligt. Så kan han tage Poul Jensen, Tøger Seidenfaden og alle de andre forræddere i hånden i naivisternes klub.

Der er intet at sige undskyld for. Det er de muslimske islamister som skal undskylde overfor Vesten.
24.04-2008 | 08:48 af (Slettet bruger)
1. hvad borgere i Danmark laver, inden for landets grænser, vedkommer ikke folk i andre lande.

2. Al dette med at sige undskyld,for andre, er en uskik !
 
24.04-2008 | 10:28 af Kaj jensen
1. Ytringfriheden kan ikke misbruges, da det jo netop er friheden til at ytre sig om hvad man vil.

2. Hvorfor vil manden undskylde? Han har ikke tegnet tegningerne, han har ikke sagt til Anders Fogh at han ikke skal mødes med ambasadørerne. Faktisk har han intet med sagen at gøre og derfor betyder undskyldningen ingen ting, selvom den i de muslimske diktaturstater sikkert nok skal blive solgt sådan.

Jeg tror egentlig der er mange som godt vil se sig fritaget for at der bliver sagt undskyld på deres vegne. Og så er det fint nok at manden bare undskylder for sig selv (selvom han ikke er indvolveret) men vi ved jo allesammen at sådan bliver det ikke tolket. Folk skal tage ansver for deres egne handlinger og ikke rende rundt og undskylde for folk, når man ikke har noget angagement i sagen. Men som Johnsen lagde ud med i første post, så er der mange måder at gøre sig interresandt på. Og så kan man være heldig at få et betalt ferie for det...
24.04-2008 | 11:09 af Karin Bennedsen
@K. Jensen

Når man ikke er borger i en diktaturstat, men derimod i et demokratisk land, hvor man på mange måder har medindflydelse, bl.a. via stemmeretten, har alle borgere i princippet et kollektivt ansvar for, hvad der sker i landet.

Derfor kan en borger, som ovenikøbet har flere tusinde sympatisører bag sig, også godt undskylde, selvom han ikke selv har været direkte involveret i det, han undskylder for.

Og ellers må det jo siges, at han kun benytter sig af sin ytringsfrihed.
24.04-2008 | 11:23 af Slet Mig
k.jensen: han kan jo undskylde over at vi har skabt et samfund hvor sådan nogle som dig eksistere.
24.04-2008 | 12:49 af Karin Bennedsen
@K. Jensen

Jeg kan forstå af det du skriver, at det så også, efter din mening, var forkert, da Anders Fogh Rasmussen i en offentlig tale undskyldte overfor jøderne, at den daværende regering sendte 60? jødiske flygtninge tilbage til Tyskland, hvor de sandsynlig endte i Hitlers udryddelseslejre?
24.04-2008 | 13:03 af Kaj jensen
Karin Bennedsen

Ja jeg er imod det. Nogen måske nok ville argumentere for at når landets statsminister gør sådan noget, så har han en vis form for "carte blanche", da vi jo har valgt ham til at repræsentere os og vores mening og holdning, samt at han jo også repræsentere det officielle Danmark som traf beslutningen. Men nej, jeg mener ikke at han burde ha undskyld, hvor tragisk og forkert sagen end var. Han kan beklage at de skete, eller sige at det ikke var sket hvis han havde været der, men at undskylde for noget han ikke er ansvarlig for eller en del af, det kan han ikke.
24.04-2008 | 13:18 af Karin Bennedsen
@K. Jensen

Jeg tror tyrkerne, som EU forlanger skal undskylde for folkemordet på armenierne i starten af forrige århundrede, vil være enig med dig i, at de ikke har noget at undskylde for idag, næsten hundrede år efter.
24.04-2008 | 17:39 af Kim Kaos
Ekstra tilføjelse: Rødestue elsker muslimerne - de elsker Stalin - de elsker at pisse på jøderne - de har nærmest en tradition for at forfølge jøder.

Danske Rødestue er direkte arvtagere fra kommunismens antisemittisme. De hader Israel og elsker terroister.
 
24.04-2008 | 18:08 af Jørgen Larsen
Jeg vi tro Anders Bøtter skammer sig over visse af sine landsmænd, ikke helt uberettiget.

Derfor ser han sig vel nødsaget til at give et andet billede af danskerne end det muslimerne har fået af os, meget takket være Dansk Folkeparti, og deres noget klamme vælgere.
24.04-2008 | 19:28 af Henriette
Kim Kaos:

Er der ikke et misforhold mellem at hade Israel og elske terrorisme? Glemmer du ikke at staten Israel hviler på en gruopvækkende sokkel af terrorisme og efterfølgende brug af enorme mængder af vold? Bl.a. derfor har ægte liberale et noget anstrengt syn på Israel (hvis man hader terrorisme og vold, kan man ikke elske Israel).

Du forsøger at gøre det til et spørgsmål om politisk overbevisning - perspektiv. Men intet kan undskylde eller retfærdiggøre terroristiske handlinger, hvad enten de begås af religiøse fanatikere, private militser, modstandsbevægelser - eller om de er forklædt som "retfærdig" gengældelseskrig af en anerkendt regering/stat.

Hyklerisk som det er: igennem hele den vestlige verdens imperialistiske historie har reglen været den, at når vi - den vestlige verden - udøver terror, beskrives det som retfærdig krig eller mod-terror ud fra princippet om, at hvis vores modstandere begår terror/krigsforbrydelser, så er det terror. Princippet er næsten universelt. Man kan gennemgå litteraturen og vil næppe finde nogen undtagelse.
24.04-2008 | 22:50 af Henrik Clausen
"Glemmer du ikke at staten Israel hviler på en gruopvækkende sokkel af terrorisme og efterfølgende brug af enorme mængder af vold?"

Henriette, det er, om ikke løgn, så en proportionsforvrænging af dimensioner. Det kan du have dine gode grunde til. Men personligt er jeg dybt rystet over det jødehad, der stikker sit hæslige fjæs frem i disse år - naturligvis forklædt som "kritik af staten Israel".

Det er mig en kilde til intens undren, at den tankegang ikke blev lagt endegyldigt i graven i 1945.
 
25.04-2008 | 10:28 af Henrik Clausen
"Er der ikke et misforhold mellem at hade Israel og elske terrorisme?"

Kun hvis man altid vil give jøderne skylden for verdens ulykker.

Hamas, Hizbollah og andre jødehadere (Nasrallah: "Det er godt at jøderne er samlet i Israel. Så behøver vi ikke opsøge dem i hele verden) holder meget af terrorisme. Og besynderligt nok er der stadig danskere, der romantiserer det. Uforståeligt.
 
25.04-2008 | 11:28 af Kim Kaos
@Henrik

Du kæmper opad bakke - rent sisyfos-arbejde.

Rødstue har altid haft et romantisk syn på terror og Israel er en af de ynglings hadeobjekter.

Du kan gentagende gange henvise til alverdes terror og islamisternes tætte samarbejde med Hitler eller du kan finde beviserne frem på at mange af de løgne der siges om jøderne bl.a. tilbage til den russiske zar eller den spanske inkvisition - Intet hjælper.

Du kan henvise til at jødiske immigranter begyndte at komme til Palæstina omkring år 1900. Og at i denne periode havde ingen af parterne en stat til at forsvare sine interesser.

Du kan henvise til at omkring år 1900 var ca. 20% af områdes beboer jøder.

Du kan henvise til historiske kilder der alle som en skriver, at inden 1948 tilegnede jøderne sig ikke land ved hjælp af magtanvendelse men gennem jord- og ejendomsopkøb. Den jødiske verdensorganisation indsamlede internationalt store summer, som blev kanaliseret over i den jødiske nationalfond, som derefter brugte midlerne til at opkøbe land i Palæstina. Du kan henvise til at del af det land kræver palæstinenserne nu tilbage er land de selv har solgt.

Du kan henvise til den 14. maj 1948 trak briterne sig ud af Palæstina, og staten Israel blev oprettet. Allerede dagen efter Israels oprettelse, erklærede flere af de omkringliggende arabiske lande krig mod Israel.

Intet hjælper - de vælger at tro på de løgne de selv har været med til at digte - de vælger at tro på nazisternes løgne.
 
25.04-2008 | 11:49 af Karin Bennedsen
@Kim Kaos

Jeg ved ikke, hvorfra du har dine historiske fakta omkring Palæstina/Israel, men måske skulle du læse lidt på lektien.

Fra afslutningen af Første Verdenskrig i 1918 til 1948 havde England den formelle magt over Palæstina på Folkeforbundets vegne, men måtte til sidst give op under presset fra de borgerkrigslignende tilstande i Palæstina.

Efter Anden Verdenskrig blev England bekæmpet af den zionistiske bevægelse og den arabiske nationalisme, der også bekæmpede hinanden indbyrdes.

1947 overlod England problemerne til det nystiftede FN, som besluttede at dele Palæstina i en jødisk (56 % af Palæstina) og en arabisk stat (43 %). Området omkring Jerusalem og Bethlehem skulle være en international zone (1%).

1945 udgjorde den palæstinensisk arabiske befolkning 68 % - eller ca. 1.200.000 personer. Antallet af jøder var 534.300 eller knap 32 %. I 1922 var der 83.800 jøder (12,9%) mod ca. 570.000 palæstinensiske arabere (87 %).

Det var med andre ord lykkedes den zionistiske bevægelse at ændre de befolkningsmæssige styrkeforhold i jødisk favør, selv om den jødiske befolkning stadig var i mindretal i midten af 1940´erne.

Det er bemærkelsesværdigt, at kun 7 % af Palæstinas jord i 1946 var på jødiske hænder. Alligevel overlod delingsplanen hovedparten af landet (56%) til den jødiske stat.
25.04-2008 | 14:26 af Kim Kaos
@Karin

"Det er bemærkelsesværdigt, at kun 7 % af Palæstinas jord i 1946 var på jødiske hænder..."

Nej det er bemærkelsesværdigt at en del af landet var på nogens hænder - størstedelen af området var uden "retmæssig ejer" - der var ingen palæstinesisk stat eller lign.

Jøderne havde opkøbt det land de kunne - helt lovligt - og de lokale have solgt det til dem.

FN besluttede fordelingen - ikke Israel eller en lille gruppe jøder eller zionistiske grupper.

Dagen efter staten Israel blev dannet - pissede hele den arabiske verden på FN og erklærede Israel krig.

De hyppige ord som zionistiske viser helt tydeligt at du hører til den gruppe fra Rødestue der hente sin inspiration fra zarens Rusland med ”Zions Vises Protokoller”

Men lad mig gentage mig selv:

Her kan du få en lektion i samabejdet mellem nazisterne og muslimerne:

"..

Kun en betingelse stillede muslimernes ubestridte leder, Jerusalems stormufti, Haij Amin al-Husseini - inden han garanterede Adolf Hitler støtte, hjælp, opbakning og militært broderskab: Den nazistiske fører måtte love, at såfremt tyskerne vandt krigen, skulle han sørge for, at hele den jødiske befolkning i Palæstina blev likvideret..."

"..Det lette løfte afgav Hitler med et nik, et håndtryk og et smil.

Og dermed var den islamisk-nazistiske forbrødring en realitet, og i tusindvis af muslimer kunne iføre sig SS-uniformen - bl.a. i Waffen-SS-divisionerne Skanderberg og Handschar.

Den muslimsk-nazistiske alliance var dog ikke begrænset til Anden Verdenskrig. Den tog sin begyndelse ved udgivelsen af Mein Kampf og når sin foreløbige afslutning, når den sidste nazistiske krigsforbryder med asyl i de arabiske lande afgår ved døden.

Stormuftiens vigtige rolle

Netop stormufti Haij Amin al-Husseini spillede og spiller en særlig rolle i den muslimsk-nazistiske alliance, idet PLO betragter al-Husseini som helt og forbillede for den palæstinensiske kamp og betegner det som en ære at følge i stormuftiens fodspor.

Ikke underligt, når man betænker, at en ung mand i 1951 indmeldte sig ved Cairo Universitet. Den unge mand hed Rahman Abdul Rauf el-Qudwa el-Husseini og var en nær slægtning af stormuftien. Ved indmeldelsen brugte den unge mand for første gang dæknavnet Yasser Arafat.

Og den positive interesse for nazismen er ingenlunde aftaget i de arabiske stater. Mein Kampf har i de seneste 60 år været at finde blandt de mest solgte bøger blandt palæstinensiske arabere. L. Al-Haj, som netop har oversat den nyeste arabiske version, anfører i sit forord at ".. Hitlers ideologi og hans teorier om nationalisme, diktatur og race stadig marcherer takket være vor hellige arabiske verden..."

Da tyskerne gav Hitler magten i 1933, fastslog stormuftien i sin hyldest til nazi-regimet, at den muslimsk-nazistiske forbrødring havde langt større rækkevidde end alene til likvideringen af jøder i Palæstina. Han lovede, at araberne og tyskerne sammen ville slå til mod jødedommen over hele jorden.

De jublede over Nürnberg-lovene

Da tyskerne året efter indførte de såkaldte Nürnberg-love, modtog Hitler lykønskningstelegrammer fra et bredt spektrum af arabiske ledere - fra Marokko til Palæstina, mens folkemængderne jublede på gaderne rundt om i de arabiske hovedstæder.

I ugerne efter blev muslimske afdelinger af nazipartiet dannet rundt om - eksempelvis det pan-arabiske Hisb-el-qaumi-el-suri (PPS) og det syriske Social Nationalist Party, hvis fører, A. Saada, yndede at klæde sig ud som Hitler - og titulerede sig Führer. Side om side med PSS blev det ægyptiske Young Egypt det mest indflydelsesrige. Det blev grundlagt i oktober 1933 med fakkeltog gennem gaderne, med slagord som "ƒt folk, et parti, en fører" - og med oprettelsen af stormtropper. Blandt medlemmerne i Young Egypt var de senere præsidenter Gamal Abdel Nasser og Anwar Sadat.

I en radiotale den 11. november 1942 sagde stormuftien bl.a.:"Lang tid før denne krig brød ud og lang tid før aksemagterne greb til våben for at standse den anglo-jødiske begærlighed, var der en nation, som havde brugt al sin energi på at bekæmpe disse onde magter. Den nation er vor egen arabiske nation, som har kæmpet mod englænderne og mod jøderne i Palæstina, i Irak, i Syrien og overalt på den arabiske halvø..."

"Hvis - hvad Allah forbyde - englænderne skulle sejre, ville jøderne øjeblikkelig dominere hele jorden. Hvis derimod England og dets allierede bliver besejret, ville det jødiske problem, som for os er det største af dem alle, øjeblikkelig blive løst: Alle trusler mod araberne ville forsvinde, millioner af arabere ville få frihed og millioner af muslimer i Asien og Afrika ville blive reddet."

Storstilet modtaget i Berlin

Under sit besøg i Berlin blev muftien og hans følge storstilet modtaget - bl.a. i Islamische Zentralinstitut, hvor han blev udnævnt til "Fører for den Arabiske Verden". I sin tale beskrev han jøderne som muslimernes fjende nummer et og den største korrumperende trussel i hele verden. Husseini blev under sit Tysklandsbesøg introduceret til det nazistiske lederskab og førte i løbet af krigsperioden flere samtaler med Hitler.

Således var det Husseini, som personligt intervenerede, da Adolf Eichmann midt under krigen forsøgte at lave en underhånds-aftale med den engelske regering om at udveksle tyske krigsfanger for 5000 jødiske børn og unge, som så skulle sendes til Palæstina.

Stormuftiens protest direkte til Hitler, betød at aftalen faldt - hvorefter de 5000 børn blev sendt til dødslejrene.

Kort efter besøgte Husseini koncentrationslejren Auschwitz, hvor han udtrykte begejstring for denne dødsmaskine, idet han råbende og gestikulerende opfordrede lejrens leder til at øge effektiviteten. En SS-officer noterede ved den lejlighed i sin dagbog, at hvis det stod til muftien, skulle samtlige jøder i hele verden omgående slås ihjel.

De muslimske SS-kompagnier

Islams daværende leder var specielt utrættelig, når det gjaldt opbakningen og støtten til de muslimske SS-kompagnier. Stormufti Haij Amin al-Husseini rejste flere gange til Balkan for at inspicere Handschar-tropperne, som senere blev gjort ansvarlig for likvideringen af 90 procent af de bosniske jøder samt for nedbrænding af talrige serbiske kirker og landsbyer. SS-chef Heinrich Himmler holdt så meget af Handschar, at han som tak oprettede "Mullah Militært Akademi" i Dresden.

Skanderberg og Handschar, som i deres paradeuniformer var let genkendelige med deres tyrkiske fez"er, blev under uddannelsen i SS nøje indført i jødehadet. På tysk, arabisk, albansk og serbokroatisk fik rekrutterne udleveret brochurer, som fortalte om, hvorfor jøderne og muslimerne altid må være fjender, og hvorfor islam og nazisme af natur passer så godt til hinanden.

Den nuværende organisation, UCK, som senere har taget kampen op mod jødedom og kristendom i Serbien, havde blandt sine stiftere og første medlemmer mange af de daværende medlemmer af den albanske SS-division, som bl.a. nåede at udrydde 60.000 jøder og 26.000 sigøjnere. Et af de mere kendte er Bosniens nuværende præsident Alija Izetbegovic, som, mens han var leder af Unge Muslimer i Sarajevo, rekrutterede medlemmer til SS-Handschar.

Nasser: Ingen tror på Auschwitz-løgnen

Ægyptens præsident, Gamal Abdel Nasser lagde i øvrigt aldrig skjul på sine nazisympatier, idet han i 1964 til det tyske magasin Deutsche Nationalzeitung gjorde klart: "Araberne og tyskerne stod sammen som brødre". Og så tilføjede han: "Og det glæder mig i øvrigt, at ingen efterhånden tror på Auschwitz-løgnen om, at millioner jøder skulle være blevet myrdet...".

Ved tilfangetagningen af Adolf Eichmann i maj 1960, bragte den saudiarabiske avis, al-Bilad nyheden under overskriften: "Anholdelse af Eichmann, som havde æren af at dræbe fem millioner jøder".

Mens det er almindeligt kendt, at tyske og østrigske SS-krigsforbrydere efter krigen søgte til korrupte latin-amerikanske lande, er det mindre kendt, at mindst lige så mange - enten øjeblikkelig eller i løbet af 1950erne og 1960erne - fandt asyl i de arabiske lande, hvor de blev venligt modtaget. Der går således en lige linje mellem den nazistisk-islamiske forbrødring før og under Anden Verdenskrig og til nutidens jødisk-arabiske konflikt. Waffen-SSerne strømmede specielt til Egypten og Syrien, hvor magthaverne stod klar med økonomisk hjælp og magtfulde embeder.

En oase for krigsforbrydere

Ikke mindst efter at Nasser i 1952 havde kuppet sig til magten i Egypten, blev landet en oase for de tyske og østrigske krigsforbrydere. En SS-Obergruppenführer, som var ansvarlig for udryddelsen af de ukrainske jøder, blev således udpeget til chef for Nassers private vagtværn, ligesom mange tyske militære eksperter kunne genoptage deres arbejde - nu for muslimske regeringer.

Et stort antal SSere blev ansat som militære, finansielle og tekniske rådgivere i Egypten. De store arkitekter bag indsmuglingen af nazister til arabiske lande var Luftwaffe-helten Hans-Ulrich Rudel og SS-Sturmbannführer Otto Skorzeny, som sørgede for overflytningen fra Argentina. De to sikrede kammeraterne en ny tilværelse - med samme beskæftigelse som de havde haft tidligere: Udryddelse af jøder.

De første ofre blev egyptiske jøder og socialister, som blev torteret af Gestapo-eksperterne, som senere spillede en afgørende rolle i forfølgelsen af og massakrer på socialister i Irak efter kuppet i 1963. Så tidligt som i januar 1952 var der en åben linje mellem nazi-flugt-netværket, indflydelsesrige egyptiske officerer og den tidligere stormufti af Jerusalem, Hajj Amin al-Husseini, som efter Nazi-Tysklands fald var flygtet til Cairo..."

http://www.israel-info.dk/flora/flora.asp?page=10531

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070824/BOGER/108240081/-1/boger

Jødeudryddelse i Palæstina. Med bogen Halvmåne og Hagekors tager to tyske historikere fat på et penibelt emne – den tysk-arabiske forbindelse

under nazismen.

Læs resten her: http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070824/BOGER/108240081/-1/boger

Til alle jer på rødstue:

Muslimerne har altid elsket nazisterne - og der er en historisk kendsgerning.

Vi bliver aldrig enige Karin - dertil elsker du de forkerte alt for meget.
 
 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
Gratis nyhedsbrev
Vejret i dag | Danmark 18°
Powered by AccuWeather
Annonce
MEST POPULÆRE PÅ AVISEN.DK forrigenæste