26.000 numsebilleder på rad og række.
Synet forarger to danske organisationer, der vil have Danmarks mest brugte undertøjsmærke, Sloggi, til at stoppe med at opfordre unge piger og drenge til at udstille sig på nettet i pikante undertøjsbilleder.
I en måned har Sloggi nemlig afholdt konkurrencen »World s most beautiful bum« hvor ejeren af verdens mest velformede numse vinder en modelkontrakt med undertøjsmærket.
Det har fået titusinder af unge til at lægge letpåklædte billeder af sig selv ud på Sloggis hjemmeside. Og så kan netbrugere ellers stemme løs på letpåklædte billeder af bagdele i lange baner.
»Det er altså måden unge kommunikerer på i dag. De viser billeder af sig selv frem på internettet,« siger skandinavisk marketingschef, Sofie Lindahl-Jessen fra Triumph, der ejer mærket Sloggi, der tidligere var mest kendt for praktiske bomuldstrusser af mormor-modellen.
Men det vil trussemærket nu ændre på. Og utallige danske piger og drenge leger med - den højst placerede danske pige lå i går nummer tre i den internationale numsekonkurrence.
»Vi fjerner selvfølgelig alle billeder af pornografisk karakter. Og er vi i tvivl forlanger vi ID af unge, så vi kan vi sikre på, at de er mindst 18 år. Og så synes jeg i øvrigt, at man skal tage konkurrencen som sjov,« siger marketingschefen.
Klik her for at se de mange billeder på Sloggis hjemmeside
Sloggi har spredt budskabet
om sin nye numsekonkurrence ved at sende promotionpiger ud på de danske
gader og togstationer den sidste måned, hvor de har opfordret smukke
piger og drenge til at udstille sig på billeder af sig selv i trusser
på Sloggis hjemmeside.
Her kan man skrive til de letpåklædte danske piger, hvilket mange gør i et bramfrit sprog:
»Wow du er hot, jeg vil gerne bolle med dig,« som Thor i forgårs skrev til 23-årige Krestina.
Sloggi forlanger, at man er 18 år for at deltage i konkurrencen.
Den
danske numsefinale holdes 26. oktober på en dansk natklub. Herefter går
turen til udlandet, hvor første præmien er en modelkontrakt til 75.000
kroner.
Sloggi-mærket er ejet af den tyske undertøjsgigant Triumph International.