Bliver der råd til golfferie på Solkysten, sommerhus og to biler? Skal mine kæreste have penge, hvis jeg dør? Eller skal jeg ændre dækningen ved kritisk sygdom?
Den slags spørgsmål lokker stadig flere af de kortuddannede kunder hos PensionDanmarks til at tjekke deres opsparing på nettet.
I februar begyndte kunderne at få den årlige oversigt på mail. Og i de to følgende uger loggede 20.000 kunder ind for at gå tallene igennem.
Året før var det knap 15.000. Dermed voksede antallet med 34 procent på et år.
"Vi har arbejdet meget med at gøre webportalen let at bruge og har oplevet et fantastisk løft i logins på folks egen personlige profil på pension.dk," fortæller adm. direktør Torben Möger Pedersen.
For to år siden fik kunderne mulighed for at få skræddersyede pensionsråd på mail fire gange om året - de såkaldte rådgivningsmails. Den første individualiserede rådgivningsmail blev sendt til 23.992 medlemmer 5. maj 2010. Og den seneste rådgivningsmail fra 24. februar blev sendt til 51.748 medlemmer. Det svarer til en stigning på 116 pct.
"På de her to år har vi oplevet, at 75.000 medlemmer har logget sig på deres personlige oplysninger. Så ideen om digital rådgivning og selvbetjening på webben er virkelig blevet taget til sig," siger Torben Möger Pedersen.
PensionDanmark har over 600.000 kunderne blandt kortuddannede, faglærte og ufaglærte.