Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Tillidsmanden prikker de uorganiserede

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Langt de fleste tillidsfolk mener det er en naturlig opgave at rekruttere medlemmer til fagforeningen. Men mange af dem savner redskaber.

27. okt. 2011 kl. 22:30 Bo Christensen
Hvis du ikke er medlem af et LO-forbund, kan du forvente at blive prikket på skulderen af din tilladsmand.
Hvis du ikke er medlem af et LO-forbund, kan du forvente at blive prikket på skulderen af din tilladsmand. Foto: Colourbox
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Bo Christensen

Tre ud af fire tillidsmænd i LO-forbundene er klar til prikke den kollega, der ikke er medlem af fagforeningen, på skulderen og forsøge at få kollegaen ind i varmen.

Det viser en undersøgelse, som Aalborg Universitet gennemførte sidste år blandt LO-tillidsrepræsentanter.

Omvendt mener en ud af seks, at det ikke er deres opgave at rekruttere medlemmer til fagforeningen. Disse tillidsfolk bør fagbevægelsen få tændt op under, lyder rådet fra arbejdsmarkedsforskeren Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet.

Livsvigtig for fagbevægelsen

”Når medlemmerne begynder at fosse ud, så bliver det livsvigtigt for fagbevægelsen, at dem der er tæt på de potentielle medlemmer påtager sig opgaven. I dag er alle tillidsfolk godt klar over, at det er en kerneopgave,” siger Flemming Ibsen.

Debatten er højaktuel, for LO står midt i en medlemskrise. 250.000 har sagt farvel i løbet af de seneste ti år, og LO forventer selv, at yderligere 100.000 vil opsige medlemskabet inden 2015.

Harald kender problemet
Formanden for LO, Harald Børsting kender problemet. Når han møder tillidsrepræsentant ude på virksomhederne, så har de meget forskellig tilgang til rekruttering.

”Nogle tillidsfolk er helt klare på, at det simpelthen er en af deres allerfornemste opgaver, at prøve at få alle med, mens andre siger, det er ikke som vores problem – det er jo fagforeningens problem,” siger Harald Børsting.

Det er særligt problematisk, hvis tillidsfolk og lokale afdelinger ikke er klare på arbejdsdelingen påpeger Harald Børsting i et interview med Avisen.dk forud for LO-kongressen, der begynder i Aalborg på søndag.

Så skal afdelingen
”Den lokale afdeling skal vide, hvis en tillidsmand siger, at jeg kan og vil ikke rekruttere, fordi det ikke passer ind i min tillidsmandsgerning. Så kan afdelingen gøre noget. I dag er der simpelthen ikke tilstrækkelig klarhed over det,” siger Harald Børsting.

Han skynder sig at tilføje, at rigtigt mange afdelinger nu også leverer et godt stykke arbejde med at bakke tillidsfolkene op og rekruttere.

Kom af sig selv
Tidligere fyldte rekruttering og fastholdelse af medlemmer ikke særligt meget på de fleste tillidsrepræsentanters skema. Medlemmerne kom nemlig i høj grad af sig selv.

”Så for nogle af de ældre tillidsfolk, har det ikke været så interessant. Det tillidsmanden skulle lave var det faglige arbejde som aftaler om løn og arbejdsvilkår, konfliktløsning og arbejdet i samarbejdsudvalg. De skulle sgu ikke rende rundt og rekruttere og fastholde,” forklarer Flemming Ibsen.

Han peger også på, at mange tillidsfolk ikke er rustet til at rekruttere nye medlemmer. Kun 33 procent har været på kurser, der har klædt dem på til den opgave.

Kan gøre mere
I det hele taget mener Flemming Ibsen, at fagforeningerne lokalt kan gøre langt mere for at hjælpe tillidsfolkene med at rekruttere og fastholde ved at komme mere ude på arbejdspladserne.

”Det har helt sikkert været en tendens til, at meget af det arbejde fagforeningerne laver er skjult for medlemmerne. Men det er ude på arbejdspladserne slaget skal slås,” siger Flemming Ibsen.

Derfor mener han, det er vigtigt, at fagbevægelsen er til stede ude hos medlemmerne for eksempel med tilbud om løntjek, fyraftensmøder eller andre aktiviteter

Det daglige arbejde
Hos LOs Harald Børsting ligger trykket et lidt andet sted, men han er helt enig i, at kontakten på arbejdspladsen er afgørende.

”Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er det daglige organiseringsarbejde, der giver noget. Det er den daglige oplevelse af, at man har en tillidsmand og nogle kollegaer, der står sammen om de løn og arbejdsvilkår, vi har her,” siger han.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
28.10-2011 | 09:17 af peter petersen
I den fagforening jeg var i FTF Vejle var det mere kammerateri, der bestemte hvem der skulle fyres. Det skal forståes derhen , at det er meget vigtigt, at man forsat kan deltage i de jubilæums- og fødselsdage som blev holdt i ledelsen.
- Det er slet ikke faglig kompetencer , der tæller.
Det tillidsmanden skulle lave er det faglige arbejde , og slet ikke spekulere på egne fryns og fordele. Det er bestemt en god grund til medlemsnedgang.
 
28.10-2011 | 09:55 af 123 456
Tillidsrepræsentanterne er organisationernes spydspidser - ambassadører på arbejdspladsen. Det er de faglige organisationers ansvar og vigtigste opgave at klæde de tillidsvalgte på til den opgave.
Det er de tillidsvalgte der møder den ny kollega - ikke "organisationen".
Fagbevægelsens største svigt ligger i dette - ikke at give den ny tillidsrepræsentant forståelsen og redskaberne til at organiserer de nye kolleger.
Store dele af fagbevægelsen har i stedet valgt at uddanne nogle få Organizers efter engelsk model - til trods for, at der er enormt langt fra den danske kultur til den engelske kultur i det faglige arbejde.
Tag udgangspunkt i dansk kultur - uddan den yngste TR i organisering med anerkendende tilgang til den ny kollega. Det er jeg overbevist om, virker bedre end den engelske model.
Man kan ikke skræmme kollegaer til at blive loyale medlemmer - de skal overbevises og skal tro på værdien af et medlemsskab..
 
28.10-2011 | 13:25 af morten hvam
skal der fyres folk så rydder dem der ikke er i lo forbund da ud først .
for hvor vil de gå hen ?
til den gule a-kasse for at få hjælp ,
nej det har de jo SPARE VÆK SELV . .
 
28.10-2011 | 21:19 af Johnny Hansen
Jeg ville godt prikke til hende på billedet :-)
 
28.10-2011 | 22:54 af Henrik Kristensen
Hold da kæft hvor jeg træt af at høre om de problemer fagforeningerne har skabt for sig selv, havde de opført sig ordenligt fra starten af, så havde der aldrig været nogen problemer, men når ens forbund begynder at skille signe medlemmer op i stuerene og ikke stuerene så står jeg af, og ikke mindst begynder at bruge medlemmernes kontingent på valkampen, uden at spørge alle sine medlemmer om det er i orden, det er ikke alene perværst det er også forbandet nedladen over for folk der har en anden overbevisning om hvordan vores land skal styres og af hvem, en ting er at man mener fra forbudnes side at de varetager medlemmernes interesser ved at poste 5 millioner ind i en valkamp hvor man til syvende og sidst er klar over at de penge aldrig kommer medlemmerne til gode, men ryger lige ned i et sort hul klattet op til hotelregninger og andet godt, hvornår får medlemmerne valuta for de 5 millioner som var medlemmernes penge?
Der er ikke nået at sige til at der er så mange medlemmer der føler en hvis lede over for de skide pampere i vores forbund, som smører hinandens hænder, uden at skællene til hvem man endeligt arbejder for, det der kunne være rigtig interessant er at få et regnskab at se fra 3F og socialdemokraterne om hvordan de har formøblet de 5 millioner op, og hvad er pengene gået til? man kan godt nok få meget for 5 millioner danske kroner! Jeg har bare ikke mærket nået til dem, så hvor blev de penge endelig af? Det ville jo være dejligt hvis 3Fs formand Poul Erik Christensen kom ud af buske og oplyste hvad 3Fs medlemmer fik for sine 5 millioner kroner, man må jo forvente at der kommer nået retur til medlemmerne eller hvad?
Men en ting er helt sikker, at så længe fagforbund støtter vores folkevalgte politikker, eller kun nogen af dem, så vil der være medlemmer der føler sig trådt på! Og man skal ikke poste 5 millioner ind i en valkamp! og bag efter komme og sige at nu mangler der penge! både til det ene og det andet, for så har man bare ikke en skid styr på hvordan medlemmernes midler bliver brugt.
Den Hvide Kanin
 
 
29.10-2011 | 00:11 af Andreas Trägårdh
Jeg kan godt huske den gang de sendte sådan en forbrydertype efter mig.
Efter at de havde tilbageholdt mig mod min vilje, forhørt mig og truet mig,
blev jeg som de lovede fyret under påskud af et-eller-andet passende som de fandt på.
Se det er organiseret kriminalitet!
 
 
29.10-2011 | 11:48 af egon legaard
Tillidsrepræsentantens opgave er, ikke mindst, at prikke til de nasserøve,som Andrea Traegårdh, som ikke er blege for, at nasse på de goder, de organiserede har kæmpet sig til !
 
 
29.10-2011 | 12:12 af Henrik Kristensen
Egon hvem er det lige du kalder nasserøv? Og er du virkelig så snot dum at du bare lader forbundet formøble medlemmernes kontingent på en valkamp som på forhånd er tabt, og ikke nok med det de penge var ikke øremærket men bare til at smøre med og er du så naiv at tro at du nogen sine vil få mere hjælp fordi du lige er i et forbund der har forhandlingsretten på din arbejdsplads, for så kan jeg godt fortælle dig at det gør du ikke, jeg vil næsten sige at du er bedre stillet i et privat forbund! Fordi der er dit kontingent målrettet dig altså du har en advokat der er tilknyttet dig personligt samt at du er sikret dagpenge under en konflikt lige som de nasserøve i forbundene gør hvis der vel og mærke er penge til det og pengene ikke er formøblet i en tvivlsom valkamp.
Og til sidst så bliver du delt op i stueren og ikke stueren i de forbund der er at vælge imellem i dag! så er du en af de stuerne Egon? så jeg kan godt forstå at folk forsvinder fra forbundene som er styret af en flok spøt slikkere og som kun meler deres egen kage.
Den hvide kanin
 
 
29.10-2011 | 13:11 af leif rasmussen
Nå har ulvene ikke ædt dig endnu, bette gnaver. Med dine påståede 37 års erfaring som tillidsmand er du usædvanlig uvidende om strukturen i dansk fagbevægelse. Og når du forsøger at hverve medlemmer til de "private" fagforeninger, kan jeg ikke undgå at mistænke dig for at være en ulv i kaninpels og at du i virkeligheden er ansat i en af de gule skruebrækkerforeninger, som i nullerne havde travlt med at rage arbejdernes penge til sig.
Smid pelsen!
 
29.10-2011 | 14:32 af Andreas Trägårdh
?
Nasserøv?

Havde lønnen været tidssvarende havde jeg gerne bidraget men det var den ikke. Biddraget til en fagforening ville have udgjort ca. 15% af lønnen. Jeg havde ikke råd til at betale. Men jeg mistede da lysten oven på denne oplevelse, sær når man tager de fede lønninger, personaleudgifter samt ny byggede kontorfaciliteter i "fagforeningen" i betragtning. Fagforeningerne har svigtet ders fag men dødsstødet til foreningerne blev da de svigtede de arbejdsløse, der de skulle rekruteres fra.
 
 
29.10-2011 | 15:28 af leif rasmussen
Hvor tit skal det gentages? Fagbevægelsens øverste myndighed er generalforsamlingen! Ikke en eneste krone kan kræves ind eller gives ud, uden generalforsamlingens beslutning. Ligesom der ikke er nogen afdelingsbestyrelse, som kan blive siddende, hvis ikke generalforsamlingen har godkendt regnskabet for det foregående år, samt et budget for det påbegyndte.
Så er der noget galt med din fagforening, kan du først og fremmest takke dig selv.
 
29.10-2011 | 12:27 af egon legaard
Man behøver ikke, at betale til bestemte partiers valgkamp, det kan man frabede sig. Sæt dig ind i tingene ! Jeg har selv været knyttet til FOA og 3 F, og betalte ikke til politiske partier 1
 
 
29.10-2011 | 14:34 af Henrik Kristensen
Du er sku da mere naiv en jeg først troede hvad tror du så dine penge bliver brugt til? For du bliver ikke sat tilsvarende ned i kontingent vel så hvor tror du så dine penge ryger hen Egon, men det er selvfølgelig bedst at tro, det bedste om dem man betaler sine surt fortjente kontingent krone til.
Men prøv at få et regnskab fra dit forbund og se så om du kan gennemskue det for det vil jeg lægge mit hoved på en blok på at du ikke kan, og så syntes jeg det er meget mærkeligt at hvis du sætter dig ned og regner på hvor meget der bliver puttet i kontingent kassen hver måned så vil du nok undre dig over at forbundene piver over at de ikke har penge nok i kassen for lige nu bliver der rundt regnet betalt 16,3 million hver måned og det er kun til 3F hvor er alle de penge hende? Og hvorfor skal kontingentet være så højt? Der må sku være et gabene hul i den kontingent kasse, jeg kan kun anbefale at man melder sig ud og det kan ikke gå for stærkt.
Leif jeg er en lille sød Kanin som hader at blive taget ved næsen, og så vil jeg gerne have fuld kontrol med mine penge, og hvad de bliver brugt til, det kan du bare ikke være sikker på i 3Fs, i hver til fælde ikke så længe Poul Erik Christensen er formand, men du kan allerede se nu hvor galt det er gået med støtten til socialdemokraterne, Poul E troede at han var inde i varemen som han havde købt sig til for 5 millioner medlems kroner og hvad fik han? Ja jeg vil kalde et lang rør at trutte i, men sådan nogen klovnestreger bliver straffet med tusinder af medlemmer der flygter, fordi de ikke deler Pouls beundring for Helle T, og hendes medløber.
Og til sidst så kan jeg godt love dig for at jeg har fulgt med i timerne da jeg var tillidsmand, og jeg har nok oplevet lidt for meget til at jeg vil lade mig trække rundt i manegen at en flok pampere, som til syvende og sidst kun tænker på sig selv, og så er den ikke længer, andet en du skal glemme alle de skræmme kampagner forbundene prøver at lokke folk til med,
Den Hvide Kanin
 
 
29.10-2011 | 15:14 af Thomas Egeskjold
Jeg har også frabedt mig at betale til politiske partier. og sørme om min næste kontigent opkrævning var et par hundrede mindre. Men nu står jeg jo også i et ordentligt forbund.:-D
 
 
29.10-2011 | 14:38 af Andreas Trägårdh
Jeg tror du lever i en anden tid kammerat. Fagforeningerne er desværre ikke længere røde, derfor viser de heller ikke nogen synderlig interesse i almindelige menneskers kamp. Foreningerne blev fede og dovne pga. den voksende arbejsløshed der tog til i 80erne. Hvor var støtten til folket?
 
 
29.10-2011 | 15:29 af leif rasmussen
Hvor tit skal det gentages? Fagbevægelsens øverste myndighed er generalforsamlingen! Ikke en eneste krone kan kræves ind eller gives ud, uden generalforsamlingens beslutning. Ligesom der ikke er nogen afdelingsbestyrelse, som kan blive siddende, hvis ikke generalforsamlingen har godkendt regnskabet for det foregående år, samt et budget for det påbegyndte.
Så er der noget galt med din fagforening, kan du først og fremmest takke dig selv.
 
29.10-2011 | 17:02 af Henrik Kristensen
Der er stadig væk ikke nogen der skal vedtage om jeg vil betale til socialdemokraterne! om det så er et flertal, derfor mit skridt til at forlade ulveflokken, og der er stadigvæk næsten 5000 tusinde fordele ved at skifte, så slipper man for at høre på det hyleri når der ikke er mad nok til hele flokken , lad os sige det på den måde, fagforeningen er for de skræmte ulve, og de gule foreninger er for dem der tør tænke selv, og tage de beslutninger der skal til uden indblanding fra andre, det her er ikke nået med at man vil nasse på nogen eller ikke, for jeg er helst fri for indblanding fra forbundene, nu er det jo også et frit land vi lever i, så vi bestemmer jo selv om vi vil være i nået forbund, eller hvad for et vi vil betale til så enkelt er det,
Og så kræver det jo også at man er stueren for at være medlem af et fagforbund, det er jeg ikke! For jeg pisser stadig væk i hjørnerne.
Den Hvide Kanin
 
 
29.10-2011 | 14:58 af Kim Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
30.10-2011 | 21:52 af Kaj Emil Koman-Mejer
Vi lever i et frit Land og der er frit valg af fagforening. Vælger man en "gul fagforening" så er det legalt men det er også et faktum, at man nasser på de goder som medlemmerne af de overenskomstbærende fagforeninger har tilkæmpet sig. Derfor syntes det også ganske naturligt, at tillidsmanden forsøger at holde orden, fred og fordragelighed og først sender nasserne på porten.
 
31.10-2011 | 21:06 af Henrik Kristensen
Kaj Emil Koman-Mejer, hvornår får jeg så noget for de mange hundred tusinde jeg har betalt til 3F i gennem de mange år jeg har været medlem?
Det ville være rart hvis du ville besvare det spørgsmål! for jeg ser ikke mig selv som nasser! men som en der er taget ved næsen af en mængde forbundsmedlemmer, der er så blødsøden at de ikke kan klare sig selv uden at være i flok.
Og så syntes jeg ikke det har nået med demokrati at gøre at det kun er et forbund der har forhandlingsretten på en arbejdsplads, men det ville være rimeligt at man havde forhandlingsretten for dem man havde som medlem i sit forbund, så ville der også være nogen konkurrence foreningerne imellem og ikke som nu hvor der er enevælde, så ville vi også slippe for at se sådan en klovn til Poul Erik christensen formøble medlemmernes penge på en valkamp som ikke alle medlemmerne var tilhænger af.
Den Hvide Kanin
 
 
04.11-2011 | 23:13 af Olaf Knudsen
Har du slet ikke tænkt den tanke at det er vores arbejdskraft du er ved at sælge for lavestbydende. Det næste bliver vel at jobbene kommer i fri licitation og den billigste arbejdskraft får jobbet. Det vil være guf for arbejdsgiverne at ansætte folk fra Krifa der har frasagt sig strejkeretten eller hvad med alle de uorganiserede fra andre EU lande, de skal vel også have lov til at byde på jobbene. Hvor er der mange dårlige undskyldninger for at forråde sine kollegaer og melde sig ud af en overenskomstbærende fagforening. Hvis ikke lige ens egen politiske overbevisning kan trænge igennem bliver man fornærmet. Så er der de høje lønninger til ledelsen, den holder heller ikke. Krifa og Det Faglige Hus overgår LO forbundene med flere længder. Den med partistøtten holder heller ikke da den er frivillig. Og hvordan er det lige med medlemsindflydelse hos de gule? De er rendyrkede forretninger der har kunder og ikke medlemmer. Når sandheden skal frem så drejer det sig om penge og det er som bekendt billigere at køre på frihjul og lade andre betale gildet. Måske er der noget jeg har misforstået men hvad har de gule gjort for at forbedre løn og arbejdsforhold?
 
06.11-2011 | 10:46 af Henrik Kristensen
Olaf vi er x antal hundred tusinde der har forladt fagforbundene! tror du ikke der kan være nået om snakken om dårlig service, forædlet tankegang- dårlig ledelse- aftalt spil- osv. osv. Jeg har haft brug for min fagforening en gang! og der tog de røven på mig, det havde jeg betalt næsten 200,000 tusinde kroner for i de år jeg var medlem, så fuck 3F og deres sleske stik i rend drenge, jeg har selv været tillidsmand og kender tillidsmandssystemet rigtig godt, så jeg ved godt at den med den længste tunge får de bedste poster i systemet, jeg syntes bare ikke at det altid var dem der var bedst egnet som tillidsfolk, men de blev valgt på demokratisk måde så man kunne ikke rigtig gøre nået ved det.
Men her er tale om en komplet uduelig ledelse i 3F, som helt har glemt hvem de arbejder for, og hvorfor de lige sider på de poster de nu en gang gør! Det er det der pisser alle de medlemmer af som har forladt fagforbundene, og jeg er fulgt i kølvandet på dem efter mange års trofast støtte til 3F, man har lige som fået nok af inaktive leder, som man ellers betaler en rimelig god løn til, vi kan tage et eksempel , pension her har fagforbundet 3F forhandlet sig frem til at de kan gå på pension nået tidligere en den medarbejder de selv arbejder for, syntes du det er rimeligt? Syntes du det er rimeligt at jeg skal støtte et folketings parti som jeg ikke lige deler min måde at styre landet på? Jeg har fået nok og det har flere hundrede tusinde andre medlemmer også.
Den Hvide Kanin
 
 
06.11-2011 | 20:05 af Olaf Knudsen
Jeg er sikker på at der er begået mange fejl i tidens løb, både i de enkelte afdelinger og i forbundsledelsen. Hvor der er mennesker bliver der fejlet. Du ved sikkert lige så godt som jeg at de fleste der bliver valgt til tillidsrepræsentanter eller i bestyrelser rundt om i afdelinger gør det fordi de ønsker at varetage kollegaers interesser, det gjorde du vel også selv. De færreste har nogen lang skolegang eller er uddannet inden for jura. For mange er det nyt at skulle udtrykke sig på skrift, skrive referater, holde møder osv. Der er meget der skal læses og læres og samtidig bliver man revet i fra alle sider og skal forsøge at dele sol og vind lige. Du skriver at de ”forkerte” bliver valgt. Det er vel alene medlemmernes ansvar at de ikke kommer til generalforsamlinger osv. og gør deres indflydelse gældende. Alt for få gider i det hele taget være faglige aktive og en fagforening bliver aldrig bedre end dens medlemmer gør den til. Hvad er alternativet til demokratiet og hvad nytter det at stå uden for og skælde ud. Du har en del vrede du skal af men jeg forstår ikke hvorfor du generaliserer som du gør men det er måske en måde at retfærdiggøre over for dig selv at du ikke kan komme igennem med dine politiske ideer. Det virker ikke særlig gennemtænkt. Jeg kender mange ærlige og reelle mænd og kvinder i 3F der hver dag gør deres bedste for at hjælpe dem der er kommet i klemme. Du må have været medlem i mindst 50 år siden når du har indbetalt 200.000 kr. i fagforeningskontingent. For øjeblikket er den månedlige kontingent ca. 380-400 kr. Langt de fleste af de 300.000 der ikke er medlemmer i LO forbundene har gjort det alene for at spare penge. Det er jo lige dejligt bekvemt at få den samme løn og de samme arbejdsforhold, mens man lader de 900.000 LO medlemmer betale for gildet. Overenskomsterne skal forsvares og forbedres og der er intet der kommer af sig selv. Fik jeg nogensinde svar på hvad Krifa, Det Faglige Hus og ASE har gjort for at forbedre lønmodtagernes vilkår?
 
07.11-2011 | 02:15 af Henrik Kristensen
Olaf Knudsen Det faglige hus, eller krifa, og for den sag skyld ASA har ikke gjort noget bestemt, andet end de er uvildige i politik, og de holder deres meninger for sig selv! uden at bruge medlemmernes penge på deres politiske korstog, det er det som jeg betaler for nu, samt at der en advokat der kan hjælpe mig hvis der skulle opstå nogle problemer på min arbejdsplads.
Du har ret i at der sikkert sider mange gode mennesker i 3F,men det er altid de få der ødelægger det for flertallet, og her er der tale om Poul Erik Christensen som lige glemte at han var ansat af os medlemmer, og kørte sit eget politiske korstog imod venstre og dansk folkeparti, som er de 2 største partier det er utilgiveligt, samt at dem han støtter er kendt for sine udtagelser om stuerenhed og ikke stuerenhed, sådan nået kan jeg bare ikke støtte, fjolset skal ud samt de fjolser der har stemt ham ind skal tvinges til at skrive 100 gange” ave Maria”
Og så er der en pæn besparelse om året, som jeg har fået ved at udmelde mig af 3F, og som jeg tager for den lønforhøjelse som 3F ikke har formået at forhandle hjem til mig de sidste mange år, jeg har ikke fået en skid tilbage for alle de penge jeg har indbetalt de sidste mange år.
PS. Jeg har været medlem af forbundet i 37 år, og jeg har betalt 440,00 om måneden som giver 195,360 total, af det beløb har jeg godt nok haft et fradrag, men jeg har stadigvæk betalt til forbundet som har formøblet nogen af mine kontingentpenge på en socialdemokratiske regering, som er ved at give alt væk som er dansk i kvag af mere familiesammenføring, samt vi har fået et folkestyre der fylder deres vælger med falske valgløfter det er sku ikke til at bære derfor min vrede.
Men Olaf tro mig at det gør mig undt at forlade forbundet 3F, men jeg kan bare ikke leve med det omtalte, og skal jeg nogen sinde tilbage i folden, så skal der en undskyldning på bordet, og Poul Erik Christensen skal tilbagebetale de 5 millioner kroner han lige har formøblet til socialdemokraternes valkamp, samt dem der har vedtaget det på den kongres skal betale hver en klink tilbage, og så skal forbundet 3f for fremtiden koncertere sig meget mere for sine medlemmer, og bla. få stoppet alle det forbandet løntrykker som kommer her til i hopetal fra øst, men Olaf jeg er ikke naiv så jeg bliver i det faglige hus og må leve med at blive kaldt nasserøv resten af mit liv, selv om jeg har givet lidt til sammenholdet i 3F, som desværre blev misbrugt på det groveste.
Den Hvide Kanin
 
 
06.11-2011 | 18:28 af Olaf Knudsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites