Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

S og SF vil skabe 15.000 nye job i 2011

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Investeringer, arbejde og uddannelse er Danmarks vej ud af krisen. Og det skal skaffe 15.000 flere arbejdspladser i 2011.

6. sep. 2010 kl. 11:44 (opdateret kl. 13:05) Bo Norström Weile/NP
S og SF præsenterede i dag deres fælles finanslovforslag.
S og SF præsenterede i dag deres fælles finanslovforslag. Foto: Scanpix, Jens Nørgaard Larsen / Scanpix
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Bo Norström Weile/NP

Journalist på Nyhedsbureauet Newspaq A/S

"Vi vil skaffe 15.000 ny arbejdspladser i 2011".

Det var, hvad Morten Bødskov (S) og Ole Sohn (SF) lovede under det annoncerede pressemøde mandag formiddag, hvor S og SF præsenterede sit fælles finanslovudspil til 100 millioner kroner.

De to oppositionspartier vil øge det offentlige forbrug med 1,4 pct.

Et af målene i de to partiers forslag er blandt andet at fremrykke energiinvesteringer, spare på varmeforbrug og øge renoveringen af veje og kloakker.

Især det sidste fremhævede Ole Sohn som noget, der ville være "fornuftigt, efter sommerens heftige regnskyl.

Derudover lovede S og SF bedre vilkår for pensionister og børnefamilier, som, ifølge de to partier, er blevet svigtet gennem de sidste ni år af regeringen.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
06.09-2010 | 12:01 af Kenneth Jakobsen
De kunne lige så godt, love medvind på cykelstierne!

Jobs bliver IKKE skabt på christiansborg, og slet ikke nye jobs!
Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, fremrykning af offentlige investeringer, skaber ikke ET eneste nyt job.

De penge de bruger, kommer jo et sted fra. Altså tager de penge UD af den private økonomi, for at pumpe dem ud i den private økonomi igen. Hvad ville de være brugt til, hvis man havde ladet dem blive, i den private økonomi? Dette går vi jo glip af, og skal selvsagt modregnes, hvad end jobs, det ser ud som om disse planer skaber.

Det er ikke de skarpeste mennesker, som mener man ved at samle vand op i den dybe ende at pool'en, og hælde det i den lave ende vil ende, med en større vandstand i bassinet.
 
06.09-2010 | 12:46 af Carl Nielsen
Undertiden får man fejlagtigt det indtryk, at S og SF tænker på Danmark som en nation, der er bevarelsesværdig, men lad jer ikke snyde .... S og SF er præcis som V og K på en bunden opgave. En bunden opgave, der går ud på at degradere den suveræne stat Danmark til en region af det tredie rige, stormagten EU. I den forbindelse skal alle tidligere suveræne stater afgive deres suverænitet til EU, og tillige først og fremmest arbejde for EU, og ikke som tidligere, nationalstaten, der nu reelt kun er et tomt ord/begreb.

Det tidligere Danmark er derfor på vej ned af slisken, hvor det vil ende som en gennemsnits region af EU, langt under det økonomiske- og socialeniveau vi som suveræn nation ellers har været på. Processen er igang, og vil fortsætte med samme hastighed uanset om regeringen bygger på en VK eller SSF konstellation.
 
 
06.09-2010 | 12:55 af Thomas Egeskjold
Derfor har vi brug for et stærkt, enhedslisten. til at modvirke den tendens, og holde den socialdemokratiske EU liderlighed i ave.
 
 
06.09-2010 | 13:25 af Carl Nielsen
Jeg er selvfølgelig helt enig med dig i at det ville være godt, hvis Enhedslisten p.g.a. deres EU modstand blev styrket i forhold til den øvrige venstrefløj, men personligt stemmer jeg, af strategiske grunde, på DF for at undgå venstrefløjens slet skjulte hang til totalitarisme, der ikke mindst viser sig når det gælder borgernes privatssfære, hvor venstrefløjens vælger synes at skulle indgå en pagt med venstrefløjens politikere, der går ud på, at vælgeren har lånt sin krop af venstrefløjens politikere, hvorfor politikerne til mindste detalje skal bestemme, til hvad og hvordan, vælgeren bruger sin krop.
 
 
06.09-2010 | 13:38 af Thomas Egeskjold
at du stemmer på DF, er jo dit retmæssige valg. jeg ville aldrig kunne stemme på dem.Pga. deres fremmedhad.
jeg kan nu ikke se at nogen af de socialdemokratiske regeringer, vi har haft igennem historien. har ført til totalitære tilstande. men deres ønske om at stække vingerne på de mest vildtflyvende kapitalister. er jeg ganske godt tilpads med. og så ønsker jeg grundlæggende at bevare fællesskabet. hvor alle bære det læs de hvar især har kræfter til. og det er efter min mening, ikke der vi er med den nuværende regering.
 
 
06.09-2010 | 13:59 af Carl Nielsen
Grundliggende er jeg ikke uenig med dig i at DF hetzer fremmede ud over det betimelige, men jeg finder det underligt, at du ikke kan se at venstrefløjen langt topper listen, når det kommer til at hetze befolkningsgrupper. Hvad tror du der ville ske, hvis DF begyndte at foreslå love over for muslimerne, der i grovhed ligner dem venstrefløjen foreslår overfor rygere og prostituerede ? - Der ville lyde et ramaskrig.

Når det kommer til ønsket om fællesskabet, så er jeg helt på linie med dig. Jeg ønsker også fællesskabet, men det skal naturligvis være et fællesskab hvor jeg også selv er velkommen, og ikke et venstrefløjs-fællesskab, der kun accepterer ikke-rygende ensrettede akademikere, der foragter bankospil, Morten Korch, Tre fede fluer m. mf.


 
 
06.09-2010 | 14:10 af Thomas Egeskjold
nu er jeg selv storforbruger af alt slags røg. men jeg er enig i at det må være mit problem. og at dem der vil være fri for det, skal have lov til det. jeg kan dog ikke forstå at man ikke valgte at basere rygeloven, på tekniske løsninger. der findes i dag. man har bevist at man kan rense luft så effektivt at den er renere end den frie luft, når den kommer ud efter rensning. det ville have gjort plads til alle. det med sundheden. så mener jeg, nok som dig, at det skal jeg nok selv styre. så jeg tror grundlæggende at vi er enige hvad angår rygning. så skal det være sagt at jeg aldrig har været den store tilhænger af S. de er efter min mening alt for langt ude til højre. jeg anser dem nærmest som et nødvendigt onde, for at EL kan få indflydelse.
 
 
06.09-2010 | 14:35 af Carl Nielsen
Jeg kan godt forstå dit ambivalente forhold til S, og synes du burde tage SF med i samme ombæring, da begge partier de sidste par dekader har skiftet ham til noget der minder mere om venstre eller konservative, end noget vi ældre kender som venstreorienteret.

S og SF's EU-engagement har afløst fællesskabet med survival of the fittest og skide være med resten.......
 
 
06.09-2010 | 14:48 af Thomas Egeskjold
du har ret jeg glemte SF. men de hænger ligesom umærkeligt fast i skørterne på S. så det bruger jeg som undskyldning, for at jeg overså dem i mit indlæg. :O))
 
 
06.09-2010 | 14:57 af Bitten B.
Ja da det er jo i den grad det vi har set de seneste år. F.eks. S og SF`s finanslovsudspil, hvor skolerne skal tildeles en god sjat ekstra penge. Det er RIGTIG V og K-politik. Det er derfor skolerne kører så godt i øjeblikket.

Jeg kan godt forstå dit ambivalente forhold til S, og synes du burde tage SF med i samme ombæring, da begge partier de sidste par dekader har skiftet ham til noget der minder mere om venstre eller konservative, end noget vi ældre kender som venstreorienteret.
 
06.09-2010 | 21:53 af Thomas Egeskjold
nu må jeg sige at jeg personligt anser hele uddannelses området. som den vigtigste samfundsopgave vi har. uden en god uddannelse til vores unge. har vi ikke alle de andre samfundsfunktioner i fremtiden.uden den ser jeg slet ikke at Danmark kan have en fremtid. Så jeg er nu godt tilfreds med at der bliver postet pænge i skolerne. jo flere jo bedre. og guderne skal vide at de i den grad trænger. :O)
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites