Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet torsdag den 6. marts 2008, kl. 18:52
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Prostituerede laver brancheforening

For første gang har danske prostituerede organiseret sig i en brancheforening, som skal tale deres sag. "Vi er trætte af at blive talt ned til", siger de.

• Escortpigen Lilje er en lykkelig luder

Prostitution er et varmt emne.

Og spørger man de prostituerede selv, så er de trætte af, at alle snakker om dem - men ingen snakker med dem.

Derfor har en række danske og et par udenlandske prostituerede nu stiftet foreningen SIO: Sexarbejdernes Interesse Organisation, og en ny hjemmeside: sexarbejde.dk, hvor journalister og andre som interesserer sig for emnet kan henvende sig.

"Indtil nu er vi blevet repræsenteret af folk, hvis udgangspunkt er, at prostitution er vold imod kvinder, og det er vi godt trætte af" siger Susanne, som er sexarbejder og en af medstifterne af den nye forening.

Kvindehandel er overdrevent
Som eksempel på nogle af de misforståelser der er i offentligheden omkring prositution, nævner hun kvindehandel, også kendt som "Traficking".

"Det er et tragisk fænomen, som der skal sættes en stopper for, men langt de fleste af de udenlandske prostituerede der er i Danmark, er frivilligt i sexbranchen, og er rejst frivilligt til Danmark for at tjene penge. Ifølge Rigspolitiet er det kun mellem 1 og 5% af de udenlandske prostituerede som er blevet udsat for kvindehandel, og de eneste der påstår noget andet, er interesse organisationer, som har en dagsorden om at forbyde prostitution."

SIO vil arbejde for at skabe bedre forhold for prostituerede, fungere som en slags fagforening, og især at fungere som talerør for sexarbejdere overfor medier, politikere og offentligheden.

08.03-2008 | 05:57 af Jørgen Larsen
Ja jeg ved sgu snart ikke, hvem der sælger sin krop.

Onkel Jørgen går på arbejde, næsten hver dag.

Og altid det samme bøvl.

Han får for lidt,altfor lidt.

Jeg syntes da jeg er meget pæn, men lige lidt hjælper det.

Sexede underhylere, ja godaw do, måske skulle man skaffe sig en kvindelig chef, med dårligt syn, og et desperat sexbehov, findes de, og hvor meget tjener de?

Ellers må man vel nøjes med de sædvanlige, og det er jo heller ikke så spændende, bortset fra dig Kirsten altså, selvom du er fra Fyn, lissom ham  der den rundtossede Ilskov.

Som nok heller ikke får for meget.

Ellers går det meget godt, jeg skal til Thailand i Juli måned, hvis jeg kan holde mig ædru, ellers har jeg et billede af Pia Kjærsgaard, det plejer at sætte tingene på plads.

Måske skulle jeg tage Bruce1 med, han virker lidt træt i sin højre hånd, eller han har måske været gift for længe(så du den Bitten?)

Jo nu det her med at prostituere sig, så har det firma, hvor jeg er udlånt til, udtalt sig i positive vendinger om mine kropslige fortrin, men syntes alligevel man skal have en ansættelsesløn.

ÅH Emma,
08.03-2008 | 09:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 14:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 20:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 20:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 19:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 20:04 af Torben Petersen
Det er tiden, at de blåtonede, klerikale hattedamer får lidt modstand...held og lykke med organiseringen blandt frit-kneppende kvinder.
 
06.03-2008 | 20:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 20:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 20:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 20:11 af Nanna Gersov
Besøg min blog

http://avisen.dk/blogs/NannaG/default.aspx

og få et mere sandfærdigt billede af hvad kvindebevægelsen mener!
 
06.03-2008 | 20:18 af Nanna Gersov
Balder fra SF, som jeg ellers ikke altid er enig med, har også skrevet et rimelig godt indlæg på sin blog om emnet, hvor han kritiserer disse menneskers noget manipulerende spørgsmål til de prostituerede:

http://avisen.dk/blogs/baldersf/manipulation-sexarbejdedk-060308.aspx
 
06.03-2008 | 20:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 21:02 af Nanna Gersov
Foreningen burde optræde med rigtige navne og lade være med at bagatellisere de udenlandske sexarbejderes forhold. Kig ind på de hjemmesider, der formidler sex og se hvordan nogle af dem er til rådighed i døgndrift og udbydes som kvæg. Det er meget uværdigt, hvad der foregår og det sker helt åbenlyst. Det er nedværdigende for ALLE kvinder.

Der er også noget, der hedder den menneskelige værdighed. Det skal vi værne om.

Her er der sommetider en interessemodsætning, for de kvinder, som trækker sig selv ned i sølet, trækker også kvindernes generelle anseelse ned.

Og ulighederne opstår, når kun det ene køn ydmyger sig - tilskyndet af det andet køn, som selv passer på og værner om sin egen værdighed.
 
06.03-2008 | 21:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 21:43 af Nanna Gersov
Kirsten, jeg er enig i at der findes en gruppe prostituerede, som du nævner. Jeg mener altid der vil være bordeller, hvor de kan være, også efter en kriminalisering.

Der er jo ingen der ønsker sådanne tilstande, hvor et sædelighedspoliti bestormer bordellerne hveranden dag og lignende. Vi får et langsommeligt dansk system, hvor politiet en sjælden gang får en anmeldelse, som de så engang imellem reagerer på.

Den model med licenssystem, som du taler om, giver ikke den sikkerhed for de prostituerede, som nogen tror. Desuden var det i Holland kun 40 pct. af de prostituerede, som lod sig registrere. Hovedparten var altså ikke interesserede og dem fik man ikke fat i.

Hvad er en lovliggørelse værd, hvis hovedparten af branchen forbliver ulovlig? I mine øjne er det hele så omsonst.

Vi kommer ikke de kriminelle miljøer til livs ved at lovliggøre prostitution.

Prostition dæmmer heller ikke op for voldtægter, idet stigningen i antal prostituerede ikke medfører en nedgang i antal voldtægter.
 
06.03-2008 | 21:54 af Torben Petersen
Hvis det, at putte legemesdele ind hos hinanden, skulle kriminaliseres, bliver det vanskeligt at gå til tandlægen...hvis det at lade sig udnytte bliver kriminaliseret, hvordan skal man så fremover opretholde et arbejdsmarked? Et ægteskab? Et forældreskab? Et medlemskab i f.eks. et politisk parti? Et trossamfund?
 
06.03-2008 | 21:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 22:15 af Laila laix
Hvis I d´damer synes at prostitution skal legaliseres, så kan vi blive enige om at der nok ikke behøver at være 700-800 prostituerede på arbejde dagligt vel.Så noget galt er der altså i Dagens Dk.

Jeg gir dig NannaG ret i at hvis der hykles så meget blandt prostituerede om at de vil stå frem : "så tag dog kluden væk fra munden el. masken af og vedkend Jer det" - Der er tilsyneladende ikke noget at være flov over, I gør  Jeres arbejde uden palaver, hovedet højt og sorgløst liv med en del penge.Usselt mammon fremkommet af at lade Jeres krop blive udnyttet.

En dag får det konsekvenser i Jeres sjæl, sådan er det nu bare.Det skulle da osse være mærkeligt andet.
 
06.03-2008 | 22:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 23:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 23:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 23:38 af Torben Petersen
...Hvor må dog dog også være irriterende for grimme, stoute kvinder overalt at vide, hvordan unge eller frække kønsfæller, kan tjene måske fem eller ti gange så meget om måneden...og måske tillige have det ikke så lidt sjovere...

Men vi er da glade for at nogle kvinder endnu gider tage slæbet med grå hverdage, familie, ungerne og de små indtægter - når det nu ikke kan være anderledes, altså...
 
06.03-2008 | 23:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.03-2008 | 23:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 00:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 00:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 00:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 00:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 00:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 01:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 01:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 01:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 01:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 01:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 06:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 07:23 af Niels-Henrik Pedersen
Med mellemrum genoptages den offentlige diskussion om det, der er blevet kaldt verdens ældste erhverv: Prostitution. Anledningen til den genoptagne diskussion kan være nogle sensationelle og dagsaktuelle eksempler på særligt graverende forhold for nogle af de prostituerede. Det kan f.eks. være mishandling, mord, eller andre fysiske overgreb fra bagmænd, alfonser eller kunder. Det kan være særligt grelle eksempler på udnyttelse - f.eks. ved menneskehandel. Det kan være nye videnskabelige undersøgelser og statistikker, som (endnu engang) dokumenterer tydelige sammenhænge mellem (seksuel) prostitution og (anden) kriminalitet. Eller der er andre anledninger - f.eks. 8. Marts eller, som denne gang, anledningen er dannelsen af en brancheforening for sexarbejdere.

Som oftest initieres den genoptagne diskussion med baggrund i et eks- eller implicit formuleret ønske, krav og håb om på kort eller længere sigt hel eller delvis eliminering og forbud mod og afskaffelse af prostitution. Dannelsen af brancheforeningen kan vel betegnes som modsatrettet ?

Diskussionen er som oftest intens, hektisk passioneret - også selvom den af alle deltagere måske forsøges ført sagligt, sobert og distanceret. Deltagerne i diskussionen er engagerede - emnet forekommer vedkommende. Umiddelbart kan det dog måske undre, at debatten i den grad - som det undertiden synes - kan vække lidenskaberne. Ligesom alle andre markedstransaktioner i et borgerligt-kapitalisk økonomisk system udveksles i et prostitutionsforhold en bytteværdi - i.e. det almene ækvivalent penge - mod en brugsværdi, i.e. - i dette tilfælde - en (sexuel) serviceydelse. Ved et første øjekast er den historie vel så ikke meget længere !? Køber og sælger er frie mennesker med deres egne frie viljer, som optræder på et frit marked med lige og fri konkurrence. Hvad er problemet ? Er der noget problem overhovedet ?

Måske - (sexuel) prostitution vedrører noget, som vi hver især kender fra den del af vores mest intime privatliv, som er både individuel og forbundet med mere eller mindre tabu: Sexualiteten. Det er noget mystisk noget - om overhovedet så dog svært at begribe og forstå, kontrollere og styre !

Ethvert menneskeligt forhold består i udveksling af noget, som har værdi for begge parter: Hvis der ikke foregår en udveksling, er der ganske enkelt ikke nogen indbyrdes relation.

Det, der udveksles, kan være så meget - tanker, følelser, kærtegn, blikke, informationer, tjenesteydelser, inputs og inspiration, eksistentiel bekræftelse m.m.m. -, men fælles for de specifikt menneskelige relationer er, at de indebærer udveksling af brugsværdier - og kun brugsværdier. Eksempelvis er der ingen, der betaler konen med penge - bytteværdier - for at tilberede en stor og dejlig middag, manden for at passe sine syge børn eller svigermor for at afholde juleaften, osv. osv. Eventuel påskønnelse og værdsættelse foregår på anden måde - en stor buket blomster, et ekstra stort smil, rosende omtale og venlige ord, en særlig julegave m.v.

Om disse kvalitative brugsværdier så overhovedet har nogen kvantitativ bytteværdi - og i givet fald i hvilken mængde -, afgøres i andre sammenhænge og på ganske andre måder.

Det sexuelle prostitutionsforhold er blot en - omend måske særlig - variant af det generelle og almene prostitutionsforhold. En sælger leverer en ydelse - en brugsværdi - mod af køber at få en bestemt mængde af det almene ækvivalent penge, dvs. bytteværdi. Udvekslingen er forudsat og betinget af, at begge parter leverer hver deres ydelser - sælgeren yder brugsværdi, mens køberen yder bytteværdi. Uden denne overenskomst ville udvekslingen ikke realiseres.

Når diskussionen om prostitution i den grad kan vække lidenskaberne hænger det måske bl.a. sammen med, at vi alle i større eller mindre omfang, på forskellige måder og i forskellige henseender må prostituere os som forudsætning for overhovedet at kunne eksistere som mennesker. Det (seksuelle) prostitutionsforhold sætter imidlertid sagen på spidsen, da det ved dets almene og generelle karakter anfægter vores egne respektive enestående og unikke individuelle, specifikt menneskelige karaktertræk. Selve prostitutionsforholdet er en anfægtelse af vores selvforståede specifikke menneskelighed, og med det seksuelle prostitutionsforhold manifesteres "systemets (imperialistiske) indtrængen i livsverdenen": den rationalitet - udvekslingen af ækvivalenter -, som hersker på det fri marked, trænger ind i vores privatliv, i hvilke andre (ir-)rationaler ellers har domineret - f.eks. (moralske) livsværdier, normer, følelser og kærlighed m.v.

Den prostituerede sælger måske noget (specifikt menneskeligt), som traditionelt ikke "burde" være til salg: Loyalitet, intimitet, fortrolighed, samvittighed, hengivenhed, overbevisning m.v.

Nogle sælger "kun" deres krop, mens andre som arbejdskraft mere eller mindre nødtvunget sælger deres "sjæl". Sexarbejderne, der "kun" sælger deres krop, og som nu har dannet en brancheforening, vedkender sig, hvad de gør. Hvad med dem, som sælger deres "sjæl" ? Hykleriet og dobbeltmoralen i en nedladende afstandstagen fra sexarbejderne forekommer tydelig: Det er selve prostitutionsforholdet - ikke det specifikke seksuelle prostitutionsforhold -, som er problemet.
07.03-2008 | 07:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 08:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 10:35 af Laila laix
Kirsten Hansen:

Det er ikke hykleri sagen må ses fra flere vinkler.

Det er da iorden hvis pågældende ¨mænd ku sige til Deres koner at de gik til prostituerede det forholder sig bare ikke så´n.Vi taler om tusinde mænd der dagligt mod x-antal penge skal "ha lettet trykket".Vi taler om utroskab overfor kæreste/kone for hvad`?For måske at tilføre parforholdet en ekstra portion tillid og kønssygdom med i købet hvis man er RIGTIG heldig:D
 
07.03-2008 | 10:42 af Laila laix
Der er hller ikke det jeg i mine kommentarer her og i andre aviser lægger mest vægt på.Min bekymring gåt på at jeg synes det er synd at så mange prostituerede  ikke er bevidste nok om hvad de tillader atbruge deres krop til, og den langvarige konsekvens heraf.Fortrængninger sker fordi det er ussel mammon der falder i øjnene og forblænder prostitutionsarbejderne, desværre..
 
07.03-2008 | 11:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 11:53 af Laila laix
Disse kvinder kan da ikke være sikre på at kunden er sygdomsfri, eller om kunden kommer til alle slags prostituerede, på gaden som klinikker el. escortpiger.Du  kan ikke se folk længere end til tænderne sån er det bare.
 
07.03-2008 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:34 af Zanne
Sjovt at se hvor kloge i er på andres arbejde.

I aner ikke hvad vi laver som sexarbejder, eller hvor smukt dette job kan være.

At vi ikke tør stå frem og smide maskerne, ja , hmm der kan man jo bare læse jeres fordømmelse overfor os her. Tror i at vi vil lade vores familie lide under det ? Selvom vi er glade for vores job ?

I har nu muligheden for at komme i kontakt med os.. LYT til os og lær af det.

Der er mange job jeg ikke kunne tænke mig, men derfor generer jeg ikke de mennesker der arbejder med det.

Sex er jo nok et af kvindens ældste erhverv. Dengang hed vi bare Gudinder. (før min tid *griner*)

Vi stillede op til et medieshow hvor alle var velkomne, men bagefter bliver der alligevel manipuleret med ordene. Det var første gang alle havde mulighed for at spørge os direkte.

Men når vi ikke er ofre og ulykkelige, så gider ingen lytte.

Vi er selvstændige stærke kvinder som kan sige NEJ.

Vi kan sige fra, vi bestemmer selv hvem vi siger ja tak til, vi HAR kontrollen.

Det er mere end man kan sige om mange andre erhverv.

Venligst en tilfreds sexarbejder

Zanne
07.03-2008 | 12:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 13:19 af Zanne
Til Kirsten Hansen.

Jeg siger bare TAK.

Dejligt med varme ord i denne tid *ss*

Knuz, Zanne
07.03-2008 | 13:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 13:55 af Zanne
Til Laila Kragh.

Nu ved jeg ikke hvilken pornofilm du har emnet prostitution fra, men virkligheden er en helt anden.

Gæsten kommer, min tlf dame lukker ham ind. Jeg går ind og siger pænt goddag. Kigger manden ud, er han venlig, er han ren, har han sår nogen steder ?

Spørger hvad han ønsker, føler efter om kemien er til stede til at kunne levere det han ønsker.

Gæsten køber en ydelse, og hvis det er noget med samleje eller fransk, sætter JEG kondomet på, og JEG ved hele tiden at han har det på.

Jeg fik en kønssygdom en gang, da jeg var 20 og var ringforlovet. Min forlovede var åbenbart ikke trofast, og det var med en helt almindelig pige som dig han fik den. ( ikke en prostitueret )

Jeg har arbejdet 6 år i branchen og ALDRIG fået så meget som et forkølelses sår.

Vi ved faktisk godt hvordan man passer på sig selv.

Gid alle andre på net siderne vidste det !

Venligst Zanne
07.03-2008 | 14:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 21:45 af Nanna Gersov
@Zanne

Du skriver:

"I aner ikke hvad vi laver som sexarbejder, eller hvor smukt dette job kan være."

Jo, vi ved ganske meget, for det er beskrevet rundt omkring på Internettet. Men jeg er glad for, at du vil i dialog med os.

Jeg tror gerne I kan opleve smukke ting, for meget ligner jo naturlige kvinde/mand relationer, for I spiller jo rollerne.

Men det som synes smukt, kan i virkeligheden være grimt, fordi der foregår et bedrageri bag en anden kvindes ryg. Hvis I skulle møde disse kvinder, ville I ikke kunne holde det ud. I ville ikke handle, som I gør, hvis I kendte jeres kunders virkelighed.

Selvfølgelig er der også tilfælde, hvor partneren derhjemme er indforstået eller hvor der ikke er nogen, det går ud over. Men grundlæggende bebyrdes både den prostituerede og kunden - i Sverige kaldet "torsken" - på samvittigheden. Og det tynger folk ned. Det er selvrespekten, som der slides på. Man kan ikke rigtig være sig selv bekendt.

Man kan ikke benægte sig ud af dette problem. Man kan ej heller politisere sig ud af det. Man kan i perioder skræmme kritikerne til tavshed. Jeg er en af kritikerne. Ikke bare af den i Danmark meget udbredte prostitution, men også af, at porno sendes hjem i stuerne til folk, så børnene dårligt kan undgå at se det.

Jeg var også kritiker af, at Ekstra Bladet i 2006 bragte reportager fra en journalists luderbesøg, hvor luderne blev bedømt på deres præstationer som en slags forbrugeroplysning. Det fik kvindebevægelsen stoppet.

Vi fik også stoppet, at analsex med Silje Deluxe blev brugt som præmie i en konkurrence i et pornoblad, hvor der reklameredes med dette på forsiden af bladet, som stod i alle kiosker.

Ligeledes fik vi stoppet, at Kanal København brugte deres adgang til lokaltv til at reklamere for prostituerede. I den forbindelse undersøgte jeg vilkårene for nogle af disse prostituerede. Og fandt ud af, at de behandledes som dyr i fangenskab.
 
07.03-2008 | 23:27 af Zanne
@NannaG

Jamen til lykke med dine gevinster, men nu er det noget andet vi taler om.

Den personlige FRIHED. Friheden til sex, at have sex med hvem man vil, uanset om det er for penge eller for følelser, eller bare af ren lyst.

Der forefindes ingen undersøgelse om at kvinder tager skade af at være prostitueret.

Er det prostitutionen der er skadelig, eller havde de mennesker som alle taler om et problem i forvejen ? Dette er på ingen måde undersøgt.

Hvis nogen i forvejen er mishandlet og misbrugt som barn, er det så prostitutionens skyld at hun/ han pludselig får et nervesammenbrud, eller ville det være kommet i et andet erhverv også ?

Alle skriver kun om de få procent der har det dårligt, men ingen gider lytte til dem der er tilfredse.

Jeg kender faktisk ingen erhverv hvor alle bare er lykkelige og hvor der ikke er nogen der har en fortid eller barndom der kan vælte dem. Jeg har  kendt mennesker med høj status og den pæne lykkelige kernefamilie som pludselig har begået selvmord.

Venligst Zanne
07.03-2008 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 00:05 af Nanna Gersov
@Zanne

Du, som er i det, behøver vel ikke undersøgelser, men kan mærke efter hos dig selv. Genkender du det problem, som jeg beskriver? Tvivler du aldrig på, om det du gør, gør andre ulykkelige? Hvad siger din samvittighed dig?

Hvad jeg har hørt kan slide en prostitueret er utrygheden ved om den næste kunde nu også er ordentlig. Nogle tænder på spændingen i begyndelsen, men holder ikke til det i længden.

Måske det er det samme med stærkt ophidsende ting, man deltager i. Det kunne jeg forestille mig gjorde noget dårligt ved en. Psykisk. Man fik måske nogle handlemønstre, hvor man i virkeligheden var ufri. Eller man blev hærdet og ufølsom overfor sig selv og andre.

Men bortset fra dette synes jeg ikke at man tager skade af fri sex. Men man kan miste sin barnlige uskyld ved det, hvis man tager FOR let på tingene, overser andres følelser og bliver for kynisk.
 
08.03-2008 | 02:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 11:46 af Jørgen Larsen
God morgen Kirsten.

Og tillykke med dit nye statsborgerskab.

Jyder er ikke det værste vi har.

Og jo, jeg skal ud og besøge hende til sommer, hun er ikke så flytbar, måske.

Hun har to firmaer at tage sig af, men jeg regner med at være der mellem to eller tre måneder, så vil jeg tage en beslutning, om at bosætte mig der.

Det er mine børn der bremser mig lidt, jeg elsker dem, og vil ikke at de skal føle jeg svigter dem.

Held og lykke med det jyske Kirsten.
08.03-2008 | 12:02 af Jørgen Larsen
En lille tillægger til dig Kirsten.

Jeg blev lidt glad over du har fundet nye græsgange, Kerteminde i al ære, men der sker sgu underlige ting der.

Jeg håber du får lidt mere fred og ro, sammen med de søde jyder, det har du fortjent.

Pøj pøj fra din debatven Jørgen.
08.03-2008 | 12:24 af Zanne
@NanaG

Jeg kan nu ikke lade være med at grine lidt.

Min barnlige uskyld mistede jeg da jeg fandt ud af at Julemanden var FUP.

Men jeg har beholdt meget af barnets naivitet, og er stadig et uskyldigt barn på mange områder.

Jo jeg kan sagtens mærke ting på mig selv, jeg er hverken hård, kold eller kynisk.

Hvis jeg var elskerinde til en gift mand, ville jeg ha møjhamrende dårlig samvittighed.

Men nu er det sådan at de mænd som kommer ikke allesammen er gifte eller har en partner.

Jeg har mange faste gæster som er singler, men som ikke har tid til at gå i byen og se om de kan score noget.

Jeg HAR også mange gifte mænd, hvor konen måske ikke vil røre ved hans penis, eller give ham fransk. Her går der jo heller ikke noget fra hende.

Jeg har sågar haft ægtepar som gerne ville ha en pige med i sengen, og konen syntes det var bedre at gå på klinik, end skulle finde en som det så blev mere personligt med.

Vi som sælger sex, er jo kun en et kort øjebliks illusion,de går jo hjem til konen og elsker hende.

Konen har kærligheden stadig. Så derfor kan jeg ikke få et øjebliks dårlig samvittighed.

Når jeg er på klinik, forventer jeg at de mænd som kommer er ordentlige. I de 6 år jeg har været sexarbejder har jeg aldrig mødt andet end ordentlige og dejlige mænd. Jeg har ALDRIG været bange for en gæst.

Når jeg engang holder op som sexarbejder, vil jeg ha en god samvittighed og en fandens masse smukke minder.

Knuz, Zanne
09.03-2008 | 16:39 af Nanna Gersov
Zanne, hvis du stadig læser med her:

Jeg blev glad for din kommentar og kan godt lide din tilgang til tingene. Jeg ønsker dig det bedste. I prostituerede vil altid være der uanset lovgivningen. Ukrudt for går ikke så let :-)

(Sidste bemærkning var absolut kærligt ment!)

Knuz, Nanna
 
10.03-2008 | 15:12 af Zanne
NannaG.

Jo da jeg læser da med stadig.

Jeg siger TAK :-)

Jeg ønsker også dig det bedste.

Knuz, Zanne
13.03-2008 | 19:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
13.03-2008 | 19:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.