Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet fredag den 21. marts 2008, kl. 19:09
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Politisk gift har banet vejen for mordet på 16-årig

Det socialdemokratiske folketingsmedlem Yildiz Akdogan mener, at der kan trækkes en lige linje mellen tonen i den politiske debat og onsdagens drab på et 16-årigt avisbud på Amager.

• Kølleslag dræbte 16-årig
• 15-årig voldsmand skabte rædsel i kvarteret
• 16-årigt avisbud er død efter tæsk
• Mor til dræbt avisbud: Straf hans mordere
• Fætter til kølleoffer: Det var racisme
• Avisbud erklæret hjernedød

- I årevis har tonen i den politiske debat været medvirkende til at skabe et giftigt klima af had og mistænksomhed mellem befolkningsgrupperne. Det har givet anledning til mange konflikter, som nu kulminerer i et mord på en uskyldig 16-årig dreng. Derfor opfordrer jeg til, at politikere på højre- og venstrefløjen begynder at tænke sig om.

Sådan skriver det socialdemokratiske folketingsmedlem Yildiz Akdogan i en kommentar til mordet på den 16-årige Özgür Dennis Uzun, der blev overfaldet onsdag aften i Polensgade på Amager.

- Dét, som alle frygtede ville ske, er nu sket. En tilfældig 16-årig nydansk dreng bliver slået ihjel af tre næsten jævnaldrene drenge, der tilsyneladende ikke havde andet motiv end, at Özgür så anderledes ud end dem selv.

Den unge politiker opfordrer derfor kollegerne på Christiansborg til at tage afstand fra voldelige/racistiske motiver, og ikke skabe flere kløfter, men i stedet arbejde på at skabe sammenhold og gensidig forståelse befolkningsgrupperne i mellem.

- De seneste begivenheder og udtalelser fra politikerne er netop et signal om, at de hårde ord påvirker de unge. Vi politikere skal være meget varsomme med, hvilke ord og begreber, vi bruger i debatten. Eksempelvis kommer vi indirekte til at fastholde en os-og-dem retorik, når vi omtaler vores nydanske borgere som de fremmede, anden generationsindvandrere eller muslimer, siger Yildiz Akdogan, der opfordrer alle politikere til at tage afstand fra den voldelige handling, ligesom de også ville gøre det, hvis Özgür havde haft blå øjne.

21.03-2008 | 19:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 19:59 af Bruce1
Det er desværre det rene sludder hun siger, hvis man endelig skal pege fingre kunne man passende gøre det mod de underlige imamer. De står der og svinger belærende med pegefingrene, i bedste arabiske Bin Laden stil, og de signaler og beskeder de sender til muslimer forvirre dem kun. De hører een ting i moskeerne, og det danske samfund siger noget andet, det kan derfor kun gå galt når værdierne er så forskellige og kolliderer med hinanden. Den muslimske/islamiske kultur er skurken, det kan ikke nytte noget at påstå andet, der KAN kun gælde danske værdier i dette land.
 
21.03-2008 | 20:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:08 af Lydia
@ Saqib

- Ikke kun racistisk..

Alt hvad der er anderledes, skævt, kreativt eller nytænkende fordømmes og hænges ud.

Pia K og co har forlængst set at folket "folket vil bedrages - og dét bl´ir det" og det bliver udnyttet til at skabe "amerikanske tilstande" med racehad og "enten er i med os, ellers er i imod os"!

Et andet aspekt er at de sociale myndigheder har fejlet gennem flere år, da pædagogik fra 70´erne ikke virker på dagens unge, hvor forældrerne har mistet grebet og ikke magter at opdrage deres børn til at blive ansvarlige og socialt velfungerende individer.
 
21.03-2008 | 20:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 20:56 af Frika Delle
@ Bruce1

"der KAN kun gælde danske værdier i dette land."

Er det så dig Bruce1 eller mig der skal bestemme, hvad der er danske værdier? Du er muligvis dansker - jeg er i hvert fald - men jeg deler næppe nogen værdier med dig, som jeg vil kalde danske.
 
21.03-2008 | 21:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 21:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 21:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 21:30 af Slet Mig
bandevold? Det var et tilfældigt avisbud. Højrefløjen er virkelig ynkelig engang imellem.
21.03-2008 | 21:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 21:54 af Frika Delle
@ Arne Hansen

Blodtrykket Arne. Få dig nu den påskebryg, og så blev du da vist heller ikke helt færdig med din gode ven Hitler og hans bog.
 
21.03-2008 | 22:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 22:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 22:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 22:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 22:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.03-2008 | 23:50 af Henrik Clausen
Ansvarsforskydning af værste skuffe. Hun har åbenbart en dagsorden med at udstille danskere som nogle forfærdelige racister. Det er helt hen i vejret.

Hun har klaret sig godt i Danmark, har en fin uddannelse og er nu medlem af folketinget. Hvad i alverden skal hun gale op om racisme for? Hun er netop et af modeksemplerne, og hun burde vide bedre end at tage dårligt om det land, der har taget så godt imod hende og hendes familie.

Føj for en gang grøftegravning...
 
21.03-2008 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 00:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 00:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 01:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 01:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 01:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 01:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 02:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 02:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 07:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 08:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 08:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 08:54 af Torben Petersen
Underlig udmelding at komme med fra en kvinde, hvis kulturelle baggrund legitimerer æresdrab !
 
22.03-2008 | 09:09 af Torben Petersen
Yildiz Akdogan: Alle politikere HAR taget afstand fra mord - i det omfang de endnu ikke har stillet lovforslag i Folketinget om, at legalisere disse.

Men det er naturligvis et spørgsmål om tid, hvornår visse typer mord i visse sammenhænge nok alligevel bliver tilladt. Hvis vi skal imødekomme islamiske forventninger om retfærdighed , vil forskellige æresdrab og andre sharia-forankrede retsopfattelser om selvretfærdiggørende adfærd, naturligvis på et tidspunkt foreslås legale...med henvisning til koran m.v.
 
22.03-2008 | 09:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 09:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 09:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 09:39 af Torben Petersen
Karin

Du kan betragte Yldiz Akdogan som en politiker hvis hensigt i den aktuelle sag er, at beskære ytringsfriheden, så der ikke fremover ytres kritik om hendes kultur-fællers islamiske forankring. Hvad avistegninger ikke formår, kan aktive 5.kolonne-politikere sagtens præstere...nemlig bevidst søge at pålægge islamkritikere selvsencur.
 
22.03-2008 | 09:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 09:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 10:03 af Henrik Clausen
"Det er på tide, at Dansk Folkeparti tager sit ansvar alvorligt."

Det har DF gjort fra dag 1. DF har systematisk sagt, at indvandringen og det såkaldte multikulturelle samfund vil udvikle sig til en katastrofe for landet, der ikke bare koster enorme økonomiske ressourcer men også ødelægger samfundets sammenhængskraft.

Og Danmarks vigtigste parti har ret.

Yildiz Akdogan udfylder sin rolle som Tyrkiets repræsentant i Danmark perfekt, ved at misbruge det brutale mord til at lægge gift for integrationen, helt i stil med hendes forbillede Erdogan, der i langt større stil gjorde noget tilsvarende efter branden i Ludwigshafen i Tyskland:

http://europenews.dk/en/node/6878

Ved at beskylde tyskerne for at være nogle forbandede racister og kalde assimilation en forbrydelse udviklede han et angreb på hele integrationspolitikken i Tyskland ved at kræve, at der skulle oprettes tyrkiske institutioner i hele landet, så tyrkere kunne forblive tyrkere, på trods af at de bor i Europa.

Forslaget blev afvist høfligt og meget, meget bestemt. Det viste sig i øvrigt at Erdogans præmis var forkert - branden havde ikke de fjerneste racistiske motiver, men skyldtes simpelthen at de tyrkere, der boede i huset, havde fusket med installationerne for at stjæle strøm, og deres snydeledninger havde antændt huset.

Men hvad, Erdogan kunne lige så godt tage chancen for at få noget ud af sine erobrermoskeer . Han prøver igen en anden dag, det er sikkert.

Nu er Yildiz ikke Erdogan, og hendes injurier om at vi er nogle fæle racister er der næppe nogen, der tager alvorligt. Men det er stadig et forsøg på at kaste ved på et bål, vi ikke ønsker - AFA vil sikkert tage hendes ord med glæde og opruste til at tæve nogle racister her eller der - og det er dybt generende at selv en velintegreret politiker af indvandrerafstamning spiller racismekortet ved først givne lejlighed.
 
22.03-2008 | 10:26 af På Spydet
PS har kommenteret ovenstående artikel i dette blogindlæg:

Politisk plat på perkermord?

http://kortlink.dk/PSav2203082/4yc9

vh

PS
 
22.03-2008 | 10:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 10:52 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Der er da påfaldende så meget, som du føler dig ramt af Akdogans ganske almindelige udtalelser om et bestemt mord.

Det virker da liges påfaldende så travlt du som ekstrem højreradikal har med at forsvare Dansk Fjolleparti.

Det kan vel ikke være Dansk Fjolleparti, der har hentet sin pædagogik fra helt forkerte steder som f.eks. fra Henrik Ræder Clausen oh Mishael Hammers - alle kan i dag se, at den pædagogik, der alene består af - strengere straffe, flere år i fængsel - virkelig har været en fiasko af rang.

Alle de forskruede højreradigale må da i dag kunne se, at de er ude på en helt forkert bane.
22.03-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 10:57 af Henrik Clausen
E. Bill., dine injurier er meldt til Moderator. Og hvis du ikke snart stikker piben ind med dit ekstrem højreradikal bliver det snart Politiet.

Jeg afviser blankt alle dine tilsvininger.
 
22.03-2008 | 11:05 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Hvorfor har du så travlt med at tale om forholdene i Tyskland.

Er det et forsøg på at få de ekstremt højreradikale og Dansk Fjollepartis ageren kørt på lang afstand.

Du behøver ikke at docere  om situationen i andre lande - det er slemt nok her. Forhold dig til realiteterne.
22.03-2008 | 11:13 af E. Bill.
Arne Hansen.

Så er der igen indkaldt til møde i Bilderberggruppen. Er der noget du vil have på dagsordenen, så sig til. Vi skal bl.a. drøfte en rapport om Nazisternes IQ, ide den tilsyneladende er betydelig lavere end tidligere undersøgelser har vist. Nu er du jo ikke nazist, så det kunne være noget for dig at se, hvor sløjt det står til med intelligensen i en sådan gruppe.

Sig til.
22.03-2008 | 11:15 af Frika Delle
@ Arne Hansen

Hvad har du mod Hitler, du har jo anprist ham i andre indlæg?
 
22.03-2008 | 11:23 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Du skriver:

"Hun har åbenbart en dagsorden med at udstille danskerne som forfærdelige racister"

Hvor har hun skrevet det - nu synes jeg, at du må komme med en dokumentation.

Jeg melder dig selvfolgelig ikke til moderator - jeg går ind for ytringsfrihed. Jeg  giver ikke fem flade øre, fordi du har anmeldt mig, jeg ved jo, at din ytringsfrihed kun gælder for dem, du er enig med. Ynkeligt. Sådan har de ekstremt hæjreradikale altid virket.
22.03-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 11:28 af E. Bill.
Frikadellens Flugt.

Jeg har også læst Arne Hansens lovprisninger af den person, som du nævner. Der er jo nogle få nazister i Greve og omegn. Tror du, at et ellers fornuftigt menneske som Arne Hansen kan være en af dem, sådan i det skjulte.????
22.03-2008 | 11:34 af E. Bill.
Torben Pedersen.

Kan du ikke fortælle bare lidt mere om din omtalte 5.kollonne. Det lyder spændende.
22.03-2008 | 11:35 af Henrik Clausen
""Hun har åbenbart en dagsorden med at udstille danskerne som forfærdelige racister""

"Hvor har hun skrevet det - nu synes jeg, at du må komme med en dokumentation."

Det er en udlægning af hendes kommentarer. Hun prøver at fremstille den generelle debat i Danmark som ondsindet, underforstået at vi er nogle fordomsfulde tumper, der skulle skamme os og vise mere tolerance .

Hvis du ellers var i stand til at læse teksten, ville du allerede havde set, at det var mit gæt på, hvorfor hun bruger mordsagen på den måde.

Nu er vi temmelig mange danskere, der synes at vi alt for længe har vist alt for megen tolerance overfor den kulturberigelse , der udmønter sig i bander som Black Cobra og Den International Klub.

De 141 bandemedlemmer, som politiet har i deres register, viser sig at have ret mange supporters :

http://www.berlingske.dk/article/20080321/danmark/703210044/

Det er en ordentlig opgave at knække denne mafia, der er hårdere og mere brutal, end nogen vi tidligere har haft i landet. Der er brug for konkrete initiativer, ikke løs snak om tonen i debatten.

Det er derfor, vi ikke kan bruge Yildiz kommentar til noget.
 
22.03-2008 | 11:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 11:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 11:54 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Du slynger altså injurerende udtalelser ud alene basseret på "din udlægning" og "dit gæt".

Kan man det???????

Hvor står der, at "vi er ondsindet og nogle

fordomsfulde tumper".

Sådan fordrejer du alles udtalelser i dine "udlægninger" og "dine gæt". jeg har kigget i dine indlæg, og de er fulde af udokumenterede påstande, som fremkommer af dine "udlægninger" og "dine get".

Når du så er færdig med dette undergravende arbejde, benytter du tiden til at indberette andre og beskylde dem for at være grove og benytte injurier.

Hvad er du egentlig for et menneske????

Det er da kun bestemte typer, der anmelder og benytter sig af sådanne verbale overfald.

Jeg melder dig naturligvis ikke , selv om du har anmeldt mig - jeg går ind for ytringsfrihed også til dem, jeg er uenig med.

Det er der nogle der gør Henrik.
22.03-2008 | 12:02 af E. Bill.
Torben Pedersen.

Kan man være bekendt stikke den kulturelle baggrund i næsen på en person i et sådant tilfælde. Den vælger man som regel ikke selv.
22.03-2008 | 12:06 af E. Bill.
Louiskov.

Tak for din respons.

Fortsat god påske.
22.03-2008 | 12:13 af Jørgen Larsen
Yildiz Akdogan har fuldstændig ret, og det kan ses på alle de desperate ekstremisters udtalelser, et klogt menneske har udtalt sig, hvorpå alle de åndelige undermålere forsøger at drukne hendes udtalelser i racistisk spam.
22.03-2008 | 12:17 af Jakoba
Føj, hvor er det ulækkert når politikere står i kø for at lave indenrigspolitisk taktik ovenpå tragiske begivenheder.

Politiet tvivler selv på racistiske motiver:

http://politiken.dk/indland/article486130.ece

Det ville klæde ALLE at slå koldt vand i blodet, og IKKE MINDST politikere.

JEg ved ikke hvor denne uvane for politikere med at skulle brøle kommentarer ud efter enhver enkeltbegivenhed kommer fra, men det hørmer af populisme hver gang.
22.03-2008 | 13:09 af Torben Petersen
Jørgen Larsen

Yildiz Akdogan træder selv i spinaten med sin rascisme-retorik om at det hele handler om øjenfarve! Hun opfordrer ALLE politikere til at tage afstand og det HAR de jo principielt alle gjort, i og med der aldrig i nyere tid har været politikere der foreslår legalisering af vold med døden til følge ... Men det gør til gengæld vor tids mest infame lovreligiøst udformede tekster i allerhøjeste grad.

Jeg fatter ikke hvordan man kan anbringe sådanne 5.kolonne-islazistiske priomadonnaer i Folketinget. Hun må da om nogen vide, at der findes et grundlovsmæssigt udgangspunkt for lovgivende, udøvende og dømmende magt her i landet.  Som repræsentant for den lovgivende instans, kunne Yildiz Akdogan jo lade sit parti udarbejde lovforsag, der i højere grad tager hensyn til de islamiske regler der åbenbart legitimere overfald, voldtægter, drab, røverier, trusler og alt andet infamt ideoti, som der er påfaldende trosfælle-stilhed omkring, når bare det går ud over vantro.
 
22.03-2008 | 13:33 af E. Bill.
Torben Pedersen.

Når man læser dit indlæg, må man virkelig sige, at Jørgen Larsen har ret - dit indlæg er denne gang ikk andet end spam. Kan det være mangel på

realiteter, der præger dit indlæg denne gang.
22.03-2008 | 13:35 af Jørgen Larsen
Nå nå Torben.

Nu ved jeg da godt du har en vis ekspertise hvad angår 5. kolonne virksomhed, selvom du er på det forkerte hold.

Og så er det nok dig der gerne vil legalisere overgreb, bare det går ud over de andre vantro.

Du må nok se i øjnene at det ikke er dig, og dine blålys der sætter dagsordenen i Danmark, og mon ikke de fleste er ganske godt tilfreds med det.
22.03-2008 | 13:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 13:52 af Thomas Proctor
Racismen er den gift som legitimeres af især Dansk Folkeparti, det er kernen i problemet. Den yderste højrefløj ønsker en direkte konfrontation og krig med alle muslimer, det kan man læse på patria-idiotiske hjemmesider hver dag.

http://avisen.dk/blogs/esp22/dansk-folkeparti-er-fundamentalt-udemokratisk-fascistisk-parti-180308.aspx

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 14:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 14:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 14:35 af Torben Petersen
Åhhhrrhhh - altså, hvor vi dog for fanden da altså ser frem til Yildiz Akdogans koraninficerede hjerne-spind i den u-undgåelige fordømmelse af nedenstående...sexistiske drab...

http://avisen.dk/kvinder-draebt-kniv-hoersholm-220308.aspx
 
22.03-2008 | 14:56 af Henrik Clausen
"Den værste Isme må da være ekstremisme"

Gummibegreb. Ekstremisme er altid ekstremt i forhold til et eller andet, og det kan være lidt af hvert. Ekstrem pacifisme ser jeg f.eks. ikke det store problem i, men ekstrem kommunisme lyder virkelig galt. For ikke at tale om ekstrem islamisme .

Problemet ligger snarere i at nogle af disse ismer griber til trusler, tyveri eller vold for at fremme deres sag. Det kan vi ikke acceptere, uanset hvilken isme , det kommer fra.
 
22.03-2008 | 15:00 af Thomas Proctor
Dansk Folkeparti puster til ilden - det samme gør de islamistiske fascister.

Racismen findes desværre i alle kulturer og racer og i de fleste mennesker fordi "vi naturligt er bange for det vi ikke kender". Heldigvis er mennesket også udstyret med logisk tænkning og derved kan vi bekæmpe racismen i os selv og andre for den vil altid føre til krig.

"Løsningen er fællesskab, solidaritet, medmenneskelighed og næstekærlighed."

Når det yderste højre opdrager til racisme og krig må vi andre opdrage til anti-racisme og fred.

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 15:09 af Thomas Proctor
Antallet af registrede racistisk motiverede forbrydelser blev fordoblet sidste år og tendensen ser ud til at vokse igen i år. Tallene komme fra PET og dækker over alt fra trusselsbreve til fysisk vold.

Ali Nicolaisen, rådgiver i Dokumentations- og rådgivningscentret om Racediskrimination, mener, at en af årsagerne til de mange forbrydelser kan være diskriminerende udtalelser i medierne, og at politikerne har et stort ansvar i den forbindelse.

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 15:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 15:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 16:05 af Torben Petersen
Det påhviler velsagtens socialdemokratiske Yildiz Akdogan, omgående - og helst i samme sætning som den ovenfor fremførte og refererede pressemeddelelse - at lægge entydigt afstand til, og fordømme de kriminalstatistiske kendsgerninger om vandartet racistisk adfærd fra egne trosfæller i nogle årtier. Ellers er hun jo bare en gemén racist. Men, dem skal der jo være plads til i socialdemokratiet...og længere udad på venstrefløjen.
 
22.03-2008 | 16:12 af Thomas Proctor
@Th Stauning,

Jeg er enig med Villy i at islamiske fascister kan vi ikke bruge til noget, inclusive fascistiske Dansk Folkeparti. Næe det er racisterne som er problemet.

Villy Søvndal:

»Vi har været i et fuldstændig fasttømret politisk mønster i de sidste ti år. På den ene side Hizb-ut-Tahrir og Islamisk Trossamfund, som har knyttet hele debatten til det religiøse. På den anden side Dansk Folkeparti med Camre, Søren Krarup og Jesper Langballe, der har forsøgt at overdøve med en udgrænsende intolerant dagsorden. De har på forskellig sæt og vis haft en etnisk dagsorden, en religiøs dagsorden. Vi har en demokratisk dagsorden og en tro på, at det godt kan lade sig gøre at tackle problemerne, hvis vi bare tør se i øjnene, hvad det er, vi er oppe imod«.

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 16:55 af Thomas Proctor
Det djævelske ved racismen er at den er selvforstærkende - en bundskrue til helvede for alle mennesker og alle folkeslag.

Racismen høre til på den yderste højrefløj som bruger den til fornedrelse (også af sigselv) og krigspropaganda.

I USA har magthaverne spillet disse racistiske hadegrupper ud imod hinanden i årtier. Og jow der findes også sorte-hadegrupper - ikke alle tilhører den fascistiske højrefløj. Men det vigtige er at magthaverne spiller på racismen for at fjerne fokus fra andre problemer. Del og hersk.

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 16:59 af Thomas Proctor
Der er sket en stigning i antallet af racistisk motiveret vold. Etniske danskere står bag 75 procent af overfaldene, viser de nye tal fra PET.

http://www.berlingske.dk/article/20051026/danmark/110260929/

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 17:07 af Thomas Proctor
Racismen er meget tydelig i Danmark:

http://forsiden.3f.dk/article/20080322/NYHEDER/334255575/2140/NYHEDER

MVH

ESP
 
22.03-2008 | 17:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 17:35 af E. Bill.
Torben Pedersen.

Hvorfor er det personen du jagter - hvorfor holder du dig ikke til sagen. Nu har du jagtet hende personligt hele dagen - kan det ikke være nok - har du slet intet til sagen?Kender du dette folketingsmedlem personligt, når du kan udtale sig så negativt om hendes person. Ynkelig debat.
22.03-2008 | 17:49 af Henrik Clausen
"Det djævelske ved racismen er at den er selvforstærkende."

Så hold dog op! Du lyder fuldstændig ligesom amerikanere, der også fabler om racisme morgen, middag og aften.

Og du har *stadig* ikke fattet en brik af, hvad fascisme er. Det hjælper dig intet at citere fra dit stalinistiske leksikon.org.

"Næe det er racisterne som er problemet."

Så er det jo betryggende, at vi har sortskorterne fra AFA som aktionsgruppe til at tage rundt og banke racister, fascister, syndikalister, ekstremister, kapitalister, kommunister, zionister og andre onde ister-mennesker...

Jeg føler mig tryggere allerede :)
 
22.03-2008 | 17:51 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen. 14,56

Hvorfor tager du ikke de to meget kendte:

1 fascismen.

2 nazismen.

med, i din vurdering af ismerne. Hvad mener du om f.eks. ekstrem nazisme eller ekstrem fascisme, som du springer over med samlede ben. Har du ikke noget om det i din og Hammers nye pædagogik
22.03-2008 | 17:53 af Henrik Clausen
E. Bill, hvis du tog dig sammen og læste min lille liste, ville du se fascisme optræde.

Den anden er så ond, at jeg helst vil være fri for overhovedet at nævne den. Men jeg bemærker, at du ikke selv har det forbehold.
 
22.03-2008 | 18:27 af Frika Delle
@ E. Bill.

Torben Petersen er blot en del af et infamt Torbenzistisk netværk.
 
22.03-2008 | 18:30 af Frika Delle
@ Henrik Ræder Clausen

Øhhh, hvordan er http://www.leksikon.org ligefrem "stalinistisk"?
 
22.03-2008 | 18:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 18:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 19:36 af Torben Petersen
Kay Werner

Som når ræven vogter gæs, at sætte en idiot som Enhedslistens socialborgmester, Michael Wamming til at pleje egne kernevælger-kammaraters tilbagelænede forhold til egne forpligtelser og ansvarsområde i kommunen!

E.Bill

Yildiz Akdogan fortjener naturligvis som mulig udslaggivende stemme i Folketinget, en særlig opmærksomhed, når hun så skrigende åndsvagt melder ud NU - og ellers pænt har holdt sin kæft, når hendes vandvidsinficerede racistiske trosfæller begår vandrartede koranlegitimerede kriminelle handlinger mod ikke-muslimer!

En ting er åbenlyst at iføre sig burka fordi man ikke vil afslører sig i det fælles offentlige rum. Men at holde sin gudslegitimerede korrekte kæft lukket, når blot ugerningerne begås af egne frænder, er helt ude i hampen, og jeg håber denondelymnemig at hendes partiforening gennemskuer hendes vildtflagtrende og storskrydende race-forankrede hykleri!

Jeg har aldrig set kvinden officielt tage tilsvarende højtråbende afstand til de endeløse striber af voldsforherligende legitimitet som faktisk findes i hendes bibel , som hun nu gør overfor den fuldt forståelige debat om islazismens påståede velsignelser. Har du, E.Bill?
 
22.03-2008 | 19:40 af Jørgen Larsen
Uha,  Kay Werner bringer et link fra Dansk Folkepartis hjemmeside, som vidner om  på deres egen troværdighed.

Må vi så se en uvildig undersøgelse af DFs forbindelser til nazistiske grupper, DET ville være interessant!!
22.03-2008 | 19:54 af Henrik Clausen
Torben, jeg kender Yildiz lidt, og hun er altså ikke nogen religiøs fanatiker. Mit gæt er at hun ligger tæt op ad Erdogans linje, dvs. hun vil ikke modsætte sig mere islam, men det er ikke hendes hovedemne.

En udpræget svaghed er der dog.

Der er andre udfordringer i at omgås hende, ikke mindst at hun som sin første handling efter at være blevet valgt tog til Nord-Cypern for at støtte banditstaten i dens forsøg på at opnå legitim status - dvs. hun støttede brud på et hav af FN-resolutioner og international lov.

Det skrev jeg om i JP, og hun skrev tilbage, ret åbenlyst irriteret over at jeg havde holdt hende fast på principper i international lov, men dog helt i tråd med FN-sporet, hvilket var et stort fremskridt fra hendes spontane støtte til udbryderne.

Jørgen Larsen, en rapport om DF s forbindelser til den slags galninge ville være ganske, ganske tynd. Ikke meget andet end titelbladet.
 
22.03-2008 | 19:56 af Jørgen Larsen
Jeg må sige det luner at høre en fornuftig politiker som Yildiz Akdogan fremføre sin mening, der fuldstændig overdøver Torben Petersens desperate plapren.

Rent menneskeligt er hun lysår forud for Torben, der stadig befinder sig på stenalderstadiet, både åndeligt, og psykisk.
22.03-2008 | 20:05 af Jørgen Larsen
Og hvad er der iøvrigt galt med vores Torben, siden han protesterer så voldsomt overfor et Indlæg der anbringer skylden hvor den hører hjemme.

Nemlig hos sådan nogle som ham selv, kan det være en dårlig samvittighed han gerne vil tørre af på andre?
22.03-2008 | 20:17 af justme
Jeg synes sgu det er et ynkeligt samfund vi lever i, (undskyld jeg ikke magter at opdrage mine børn), det lader vi samfundet og de sociale myndigheder om. Vor herre bevares for en gang pladder, folk har sgu selv valgt at få de børn, så må de sgu også sørge for at de bliver opdraget ordenligt. Til alle forældre: TAG JER SAMMEN!!!
22.03-2008 | 20:37 af Torben Petersen
Henrik Ræder Clausen

Der kan sagtens stampes koran- og hadithvers op som forklarer Yildiz Akdogans notorisk dårlige timing, i såvel ord som handling. Ordene i form af nærværende, øverststående pressemeddelelse , og handling gennem det af dig påviste, yderst besynderlige og betændte besøg på det tyrkisk besatte Nord-Cypern, straks efter sit valg til Folketinget. Et åbent brohoved for yderligere islamisk tilstrømining gennem en samlet EU-anerkendelse af hele Cypern, vil med et slag overflødiggøre stramme udlændingeregler i hele EU: Enhver koransoldat kan uden videre spankulere hertil via Cypern! De står for så vidt allerede klar i opmarchbåsen dernede på det nordlige Cypern.

Yildiz Akdogan mangler sådan set bare en kyse, for at ligne Asmaa Abdol-Exit...i sin infame islampromoverende timing. I ord og handling!
 
22.03-2008 | 20:40 af E. Bill.
Hvad er det, der står i hendes "Bibel" Koranen, som ikke står i Vores Bibel?

Jeg har læst dem begge og de ligner faktisk hinanden -

begge bygget over "Det gamle Testamente".

Kan du være bekendt at benytte sagen som du gør.

Der er da ingen, der mener, at du er skyldig i alle de drab, der fulgte med Korstogene eller, at du er skyldig i alle de tvangsdåb, der faktisk fandt sted for godt 100 år siden. De kristne har ikke rigtig noget at prale af. Hvem tog livet af 4 - 6 millioner jøder i 1940erne. Først nu er de kristne begyndt at sige undskyld.

Du holder dig ikke til sagen, og jeg har ikke set dig tage afstand fra de skændsler, som de kristne har været involveret i. Vel Torben????

For god ordens skyld vil jeg oplyse, at jeg er ateist - religionen er roden til næsten alt ondt.
22.03-2008 | 20:46 af E. Bill.
Torben Pedersen.

Vent med at svare mig indtil i morgen, jeg har lige læst dit svar til Henrik R.C.

Jeg kan se, at du enten er rigtig fuld eller har taget stoffer.

Det er jo fuldstændig volapyk, du skriver - vent til i morgen - eller lad være.
22.03-2008 | 20:56 af Henrik Clausen
Torben, jeg er ret godt klar over problemerne på Cypern. Faktisk er det, Yildiz husker mig bedst for, sikkert da jeg totalt spolerede hendes konference om problemet en aften på Politiken :)
 
22.03-2008 | 20:59 af Torben Petersen
E.Bill

Jeg elsker, når du begynder med din joviale stil - så har man trods alt spiddet dine bludderbukse-forsvarende slagside.
 
22.03-2008 | 21:05 af Torben Petersen
HRC

Jamen - ville de snottede koransoldater så for helvede da bare iføre sig deres islazistiske flag, så vi ikke selv skal have bøvlet med at identificere dem! Møven og masen konstant for lebensraum og tusindårsriget. Kvalmende!

E.Bill

...Det er først når jeg begynder at skrive islazzzisme med rigtigt mange z -er, at du skal bekymre dig om mit velbefindende. Ellers tak!

Foretrækker E.Bill, at jeg skriver islazisme med mange s er i stedet - måske bare dobbelt- SS ?
 
22.03-2008 | 21:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 21:19 af Torben Petersen
Kay Werner

Hvor har du det med drengebanderne fra og det med at nogen angiveligt skule været nødsagede til at gå under jorden ?
 
22.03-2008 | 22:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.03-2008 | 22:58 af Torben Petersen
Typisk

Som blød humanist må jeg tilstå, at jeg da til fulde forstår Yildiz Akdogan: Her opnår man valgbarhed og opstilling til partiet der lover - sammen med Det radikale Venstre, at slå Fogh , så der kan knaldes fribilletter ud til fremtidig, i hovedsagen tyrkisk/islamisk indvandring - som i de go e gamle dage .

Og hvad får man så!

Det må sg u da være frustrerende for en kvinde som Yildiz Akdogan, hvis hele hjerte brænder for mere trosfælle-mobilisering i både landet og Europa, at se udlændingeloven opretholdt efter valget!

Til gengæld kan hun så beruse sig over, at græsk-cyprioterne søger at forlige sig med tyrk-besættelses-cyprioterne, så der kan etableres en egentlig broforbindelse via Cypern for hendes elskede tyrkiske trosfæller, helt udenom udlændingereglerne, fordi EU-borgere frit kan rejse og bosætte sig, hvor de vil.

De nuværende godt 30 millioner muslimer i Europa, bliver ad denne bekvemme vej hurtigt til mange-mange flere, kære...

En sådan forhåbning hos denne socialdemokrat, skal naturligvis befæstes med en, ved først givne lejlighed udsendt modbydelig pressemeddelelse, hvori det hævdes, at Politisk gift har banet vejen for mordet på 16-årig lands- og trosfælle .

Når dette er sagt, kan man nemlig efterfølgende til enhver tid hævde, når det begynder at vrimle ind med ubegribeligt mange landsmænd der slår ring om hinanden herhjemme: At der var blevet advaret!

For det gjorde Yildiz Akdogan nemlig allerede d. 21. marts 2008, 19:09, da hendes ondsindede islampromoverende pressemeddelelse blev refereret i Nyhedsavisen!
 
23.03-2008 | 01:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 02:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 02:29 af Henrik Clausen
"Gucci-Helle er bare en midlertidig kransekagefigur."

Ja, men en køn en af slagsen! Prøv at sammenligne med de gamle overvægtige socialdemokrater som Anker Jørgensen eller Per Hækkerup. Der har Helle Thorning-Schmidt nogle ganske åbenlyse fordele. Hendes politik bekymrer jeg mig ikke om, men hun er og bliver en af landets kønneste politikere.

Forresten er der lagt op til autonom ballade 11. og 12 april:

http://www.modkraft.dk/spip.php?page=nyheder-artikel&id_article=7385

Hvordan gik det med indkøb af de her vandkanoner..?
 
23.03-2008 | 08:33 af Frika Delle
@ Henrik Ræder Clausen

Du fik ikke svaret på, hvordan http://www.leksikon.org ligefrem er "stalinistisk"?
 
23.03-2008 | 10:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 10:40 af Henrik Clausen
Nu vil du sikkert skælde ud på min kilde, men det er jeg ligeglad med, for de citerer nogle relevante folk:

Historiker Niels Bo Poulsen, der er ekspert i Sovjetunionens historie, siger om bidraget om Sovjetunionen:

"De sidste 20 års forskning er slet ikke medtaget. Det er som om, tiden er gået i stå, når man læser om Lenin, Stalin og Gulag. Fraset altså, at man også for 20-30 år siden måtte have betegnet teksterne som ganske tendentiøse i forhold til den tilhængelige viden."

http://www.180grader.dk/nyheder/Undervisningsminsiteriet_anbefaler_venstreekstremt_leksikon.php

Du kan også læse afsnittet om Dansk Folkeparti. Det er klassisk venstreekstrem tilsvining af modstandere, de ikke bryder sig om - ren hate speech - der ikke er oplysende, men grøftegravende. Klassisk stalinisme.
 
23.03-2008 | 11:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 12:06 af Frika Delle
@ Stalin

Nu har langt, langt de fleste venstreradikale i Danmark altid taget afstand fra Stalin og stalinisme. Weekendavisen skrev ikke, at http://www.leksikon.org var stalinistisk, men at den var erklæret venstreorienteret.
 
23.03-2008 | 12:21 af Frika Delle
@ Henrik Ræder Clausen

Jeg abonnerer faktisk på Weekendavisen, så jeg kendte godt til artiklen, men den siger intet om, at http://www.leksikon.org er stalinistisk, men at http://www.leksikon.org ikke er objektiv, hvad der næppe kan overraske, men hvilket leksikon eller opslagsværk er objektivt? (Ikke engang ordbøger er det!)

Men som jeg forstår din brug af betegnelsen "stalinisme", så betyder det "tilsvining af modstandere" - og hvis det er korrekt, så er netop Dansk Folkeparti vel det mest stalinistiske parti i folketinget. Ingen andre partier har vel så mange medlemmer, der er dømt for racisme.

http://www.leksikon.org beskrivelse af Dansk Folkeparti er da tydeligt et partsindlæg, men hvad er egentligt faktuelt forkert http://www.leksikon.org /art.php?n=4996 ?
 
23.03-2008 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.03-2008 | 20:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.03-2008 | 18:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.03-2008 | 03:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.03-2008 | 19:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.