Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet mandag den 18. feb. 2008, kl. 10:28
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Pind slår alarm: Civilisationens sammenbrud

Sagen er meget enkel: Vores retsorden, vores civilisation, vores demokrati er under angreb, mener Venstres Søren Pind, der udtrykker forståelse for de danskere, der måtte vælge selvtægt som våben mod de hærgende .

• K og DF tager afstand fra Pind

Under overskriften Civilisationens sammenbrud går Venstres Søren Pind i sit nyhedsbrev mandag til modangreb på de mennesker, der den seneste uge har gjort gaderne usikre landet over, og ikke mindst på det samfund, der i sidste ende bærer skylden for balladen.

- Jeg er nok gammeldags. Jeg har aldrig kunnet se charmen i hærværkgraffitiens tags - hanhundepisseri på alle byens rum. Har aldrig brudt mig om den - fortrinsvis - udenlandske oplevelse af, at der var bestemte områder man ikke kunne gå. Og bliver rasende når jeg ser mit land og min by fyldt af brand, vold, skræk og angst, skriver Søren Pind.

- Sagen er meget enkel: Vores retsorden, vores civilisation, vores demokrati er under angreb. Ikke blot stenkast hist og pist. Men pøbeloptøjer, anarki, selvtægt. Det har været længe undervejs. Hver eneste gang, nogen har grebet til vold, har dette samfund belønnet dem. Hver eneste gang har snakken igen og igen lydt på dialog. Rovdyrene har fået frit løb, og tror, samfundet er svagt og ikke vil slå igen. De har frit lejde, skriver Søren Pind og fortsætter:

- Sagen er enkel: Igennem hele verdenshistorien har signaler som disse betydet civilisationens sammenbrud. Når de få, men hæmningsløse og brutale, tager magten er flertallet - de normale - skrækslagne. Og myndighederne taler og taler om samtale, dialog - mens befolkningen bliver ofret. Og opdraget til, at selvtægt fremover må være vejen frem.

- Snart vil urmageren i Kompagnistrædet blive et idol. Almindelige mennesker vil ikke i længden finde sig i, at ordensmagten og myndighederne magtesløst blot snakker om dialog og lader voldsmænd og brandstiftere fylde gadebilledet. Det er forfærdeligt.

- Det er ikke sådan et samfund, jeg ønsker mine børn skal vokse op i. Men hellere muligheden for at forsvare sig selv og sin familie end at stole på myndighederne. Dem der burde forsvare os, har givet op. De vil hellere drikke te med brandstiftere og uromagere og spørge hvordan de har det, end sørge for at der er ro og orden i gaderne, slutter Søren Pind.

Læs hele indlægget her. 

18.02-2008 | 10:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:31 af SRasmussen
Søren Pind har fuldstændig ret.
18.02-2008 | 11:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:32 af Claus Piculell
PS:

I øvrigt er urmageren allerede en helt.

Se f.eks. min artikel her:

http://avisen.dk/blogs/nutcracker/ungeren-urmageren-ii-290607.aspx

vh CP
 
18.02-2008 | 11:30 af Claus Piculell
Ved I hvad - Søren Pind har helt ret:

Vores civilisation er under angreb, ikke mindst vores retsstat. Men det er under angreb fra bl.a. hans eget partis stædige fastholden af vanvittige terrorparagraffer, der strider mod både menneskerettigheder og magtens tredeling.

Vores lands sammenhængskraft er under angreb, men det er igen fra Pinds parti med deres anvendelse af og tilskyndelse til konstant konfrontation med og despekt over for vores mindretal.

Og vores velfærdssamfund er i fare, men det er fra folk som Pind, der ønsker meget mere liberalisme is til med den, der lige er ved at ødelægge det offentlige sundhedssystem, mens de rige kan købe sig til privatydelser takket dobbelt offentlige tilskud og skattefradrag, der betales af de fattige.

En mere fornuftig tilgang til dialog med "uromagerne" og ikke mindst deres vækstlag kan findes her:

Åbent brev til Danmarks 2.G ere

http://kortlink.dk/NaCp2gbrev4thc

vh

CP
 
18.02-2008 | 11:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:58 af basse
Shansen mener ikke, at mennesker selv er ansvarlige for deres handlinger. Der er altid et eller andet udefra, som er skyld i det hele.

De banditter som løber rundt i gaderne nu, er født mellem 7 og 20 år inden Fogh kom til, så du må finde nogle andre at skyde skylden på. Ups, var der ikke nogen radikale på banen dengang.

SÅ HVAD MED AT REFLEKTER LIDT OVER, at de måske er jeres egen øllebrøds-latterlighed, som gør at vi nu har kæmpe problemer? Nope, det er altid meget nemmere, at skyde skylden på andre.

I har bevist importere mennesker, som ligge på samme lave niveau som jer selv. Hør da, når de idioter udtaler sig på TV. De kan dårligt tale dansk og er ikke helt sikker på, hvorfor de laver ballade. "Det fanme di Mohammed tagninge skul - fanme di pise på ås". At balladen startede inden tænker de idioter ikke over.

Hvsi så bare det var Shansen & slængs ejendomme de brændte af. Hvis så bare det var Shansen & slængs børn som blev overfaldet og myrdet, men det er det desværre ikke. Vi andre har fået balladen påtvunget, men vi skal også betale prisen. Alt vi hører fra dem fløj er, at "det er også DF og Foghs skyld". Nemlig, hvorfor tage ansvar for noget selv. Det er selvfølgelig helt utænkeligt, at det bare er nogen dumme bøller, som ikke har fået ordenlig opdragelse.

Søren Pind opfordrer ikke til selvtægt. Han siger at det er faren, når staten ikke længere kan beskytte borgernes liv og ejendomme. Og jeg giver ham ret. Hvis der kommer brændstiftere til vores kvarter er vi flere som er klar, med køller og tørre tæsk, hvis ikke de bliver stoppet af politiet.
18.02-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:12 af Carllor
Nu vil jeg gerne have afklaret et par ting her:

Hvilken ting er det de unge 2g skal have for ikke at lave ballade. Skal de have huse, pædagoger, moskeer?

Jeg har læst en masse røde skrive at det er nedskæringerne skyld, det er DF skyld. Faktisk er det alle andres skyld end dem selv.

Giv nogle konkrete ting.

Jeg mener at, af alle lande i hele verden er Danmark nok dem som gør mest for dem.

Sverige har også voldsomme problemer, men de taler ikke om dem.
18.02-2008 | 12:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:23 af fs1je
Shansen, pas nu på dit blodtryk!
18.02-2008 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:46 af basse
Ja, denne her er sakset 100% fra Ekstra Bladet leder (håber det er i orden med EB). De er normalt ikke ubetingede støttere af den siddende regering, men for fanden hvor har de ret:

FOLKEPENSIONISTEN Tine Bryld - gennem små 40 år bestyrer af en hjertebrevkasse for unge i DR - anses åbenbart for at have særligt kyndig indsigt i unge voldsmænds motiver. Hun blev derfor i går af Radioavisen spurgt, hvorfor indvandrerungdommen for tiden har så travlt med at brænde skoler ned.

Det kunne hun sagtens forklare: Det skyldes, at de unge pyromaner har lidt nederlag, mens de gik i skole. Det skal nu hævnes med benzin og tændstikker.

I RETTEN i Århus havde en anholdt 15-årig brandstifter en anden forklaring: - Jeg gjorde det for sjov. Jeg havde hørt om alle de andre brande.

Modsat havde TV2 i aftes i sine nyheder hittet en anonym, yngre mand, som ubehjælpsomt hævdede, at det var ’på grund af tegningerne’, at der blev lavet hærværk. TV2 var høflig nok til ikke at spørge, om den unge mand var synsk, siden brandene begyndte flere dage, før de tre attentatmænd med mordplaner blev anholdt og tegningerne gentaget.

FRU BRYLD i radioen og den anonyme ungersvend i fjernsynet har som så mange travlt med at forvandle disse dages hærgende bøller til ofre. Hun kunne lige så godt undskylde en bankrøver med, at han havde lidt nederlag som administrator af sin private formue. Det ville hun næppe hitte på.

Men diverse kloge hoveder omtaler gerne indvandrere som ofre. Sådan fremstiller de også sig selv, når medierne beder om et motiv til volden. Lige med undtagelse af den 15-årige århusianer, som plumper ud med den enkle forklaring, som formentlig dækker de fleste afbrændinger af 100 biler, 10 skoler etc.: De gør det for sjov.

VI SKAL IKKE finde os i, at hærværksmændene forvandler sig til ofre med åndelig støtte af diverse Bryld’er. Det er ejerne af brandhærgede huse og biler, der er uskyldige ofre.

Aldrig har så mange unge fra indvandrerhjem været i uddannelse eller arbejde. Ingen er tvunget til at rende rundt med benzindunke på gaden eller til at sælge hash og narko i Folkets Park på Københavns Nørrebro. Der er hårdt brug for alle hoveder og hænder.

Vi må ikke naivt acceptere denne indbildte, omvendte verden, hvor kæder af sms-beskeder om at tænde brande udlægges som en desperat ungdoms fortvivlede råb om hjælp. Vrøvl og syge bortforklaringer!

DET ER evident, at muslimer mangler debatkultur og derfor har svært ved at begribe værdien i vores demokratis altomfattende ytringsfrihed. Men vil de blive i Danmark, gør de klogt i at sætte sig ind i den, for den er ikke til salg.

SHARIA er et barbarisk, middelalderligt regelsystem, som tilhængere af islam til en vis grad selv kan leve efter inden for deres egne vægge, indtil vanviddet støder imod de grænser, som dansk lovgivning sætter. Men der kommer aldrig en dag, hvor muslimer kan pådutte danskere sådanne normer.

UANSET hvor meget bøllerne og deres forældre klæder sig ud som ofre, er det dem, der har foretrukket at flygte til vores demokratiske univers fra verdens 54 modbydelige muslimske diktaturer. Det er ikke danskerne, der har meldt sig ind i islam.
18.02-2008 | 12:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:52 af Jørgen Mikkelsen
Da udlændige stod og bankede på vores dør og ville være borgere her, var det vel fordi der her var et samfund og et system som var attraktivt? Men aldrig så snart er de kommet indenfor før, så vupti, vender  nogen af dem 180 grader og så duer det hele pludselig ikke! Hvad er det for en indstilling? Er det så ikke mere rimeligt, at man går igen når man kom med falske forudsætninger?

Fx er organisationen Hitz-ut-Tharir en organisation der netop har markeret sin med en demonstration der synligt viste 1000-1500 demonstranter. Denne organisation ønsker et Kalifat her i DK. Dvs. afskaffelse af demokratiet til fordel for Islamiske regler. Er det det vi ønsker? Nej! Ønsker vi organisationer der vil afskaffe vort demokrati! Nej! Vor herre bevares! Jeg synes hellere man skulle finde ud af hvem de mennesker er der arbejder for afskaffelse af demokratiet her og så bede dem om at finde et andet land hvor de kan udfolde deres idéer
 
18.02-2008 | 12:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:03 af E. Bill.
Søren Pind har problemer.

Søren Pind vil sælge sin gamle mor, blot for at komme i avisen.

Søren Pind var en katastrofe for venstre, medens han kunne overkomme at møde op på Rådhuset. Søren Pind medvirkede til, at venstre stadig er helt uden indflydelse på Rådhuset.

Søren Pind har aldrig haft nogen indflydelse på venstres folketingsgruppe. Til han sidste vidtløftige tanker, har gruppen kun afsky og venstres ordfører har allerede været ude og påpeget, at Søren taler kun for Søren - ikke for venstre; men ganske givet for DF.

Det er synd for Søren, at ingen vil lytte til ham.
18.02-2008 | 13:03 af Carllor
sanderum (anonym)

Det giver jeg dig fuldstændig ret i.
18.02-2008 | 13:07 af Martin Christensen
@basse

Hvor har du ret. Venstrefløjen og de radikale gjorde alt specielt i 1990 erne, for at lægge låg på alle debatter, der havde med invandere og de deraf følgende problemer.

Hvis man vovede at åbne munden, blev man straks kaldt racist. Venstrefløjen har en meget meget stor "ære" af de seneste dages afbrændinger. Samtidig med skal man høre på deres evindelige gamle klagesang om, at det er de andres skyld. Nej. Det er venstrefløjens egen skyld, ligesom det er deres egen skyld, at vælgerne søger til højre. Men det forstår de ikke, for de fører stadigvæk frem med gamle protestskrivelser og propaganda fra forhistorien.
18.02-2008 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:23 af Slet Mig
man kan sige en del om pind. Og at folk kan stemme på ham, kan vel godt tolkes som en form for civilisationens undergang. Men alligvel..
18.02-2008 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:41 af Carllor
"Nej der er INTET civiliseret i at statens ledere ser igennem fingrene med ulovlige bortførelser af muslimer i Danmark, bortført af CIA og bragt til torturfængsler verden over, det er en undergravelse af retsstiierheden!"

Mig bekendt har CIA ALDRIG bortført nogle fra dansk jord!

Ham terroristen, som havde dansk opholdstilladelse, blev "bortført" i Bosien.

Han havde også kun angrebet på World trade center i 1993 og mordet på Asad på samvittigheden. Samtidig med han var dømt for terrorisme i Egypten, kunne han leve som fri mand i Danmark.

At du syntes det er synt for ham er dit problem. Jeg har mere medlidenhed med de børn han har sprunget i luften.

Fy for helved en holdning at have.
18.02-2008 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:46 af Karin Bennedsen
Hvis Søren Pind læser denne tråd, så gad jeg nok vide, om han bliver glad og stolt over de mange forskellige ytringer, der hylder ham, eller han måske får lidt stof til eftertanke over, hvilke typer han tiltrækker?
18.02-2008 | 13:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:49 af Daniel Lind
"Jeg har ikke trukket mig fra nogle debatter, og jeg vinder som regel tråden :)"

Så kan du jo svare på, hvor det står at "alle har ret til at blive stillet for en dommer" og andre tåbelige påstande du fremturer med ?

At vinde en tråd er ikke det samme som er få det sidste ord.
18.02-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:23 af Daniel Lind
Har du fået læst op på din Udlændigelov, Aleph ?

Eller skuer mit øje stadig det selvsamme, uoplyste piveri over en lov, som du stadigvæk ikke fatter et klap af ?
18.02-2008 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:36 af Daniel Lind
Aleph bevæger sig derfor hurtigt videre i nye diskussioner, i håbet om at tidligere tider tåbeligheder ("alle har ret til at komme for en dommer"-påstanden var den bedste) er glemt.

Klassisk net-trolling !
18.02-2008 | 14:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:56 af egon legaard
Så er Tude-Søren Pind på banen igen ! Modsig ham for himmelens skyld ikke ! Han bliver SÅ ked af det !
 
18.02-2008 | 10:58 af Carllor
Jeg er enig med Søren Pind.
18.02-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:18 af Daniel Lind
"- Tja og du er en klassiek klovn..."

Wow, du er virkelig en trold.

Så snart debatten går ud over din fattegrænse, så holder du op med at debattere og går i stedet i kødet på debattørerne.

Det har du gjort nu siden det her show startede for snart en uge siden. Man debatterer frem og tilbage med dig ... Og så når det viser sig, at eks. udviste IKKE har krav på dommerprøvelse af deres sag, og dermed at du har postuleret noget komplet sludder, så bliver du personlig og sviner folk til.

Lidt sørgeligt, synes jeg.
18.02-2008 | 15:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:21 af Karin Bennedsen
Jeg tror, det ville være en god idé, hvis vi satte nogle store annoncer ind på velbesøgte hjemmesider i Indien og Pakistan, og hvor vi ellers søger højt uddannet arbejdskraft, så som læger, ingeniører og IT-specialister, fra, og advarer dem imod at tage hertil Danmark.

Sagen er jo, at i stedet for at få en positiv og varm velkomst og tilværelse her, risikerer de at blive udsat for den ækle, racistiske stemning, der præger debatten her, samt et stempel fra PET i passet med: Udvist p.g.a. mistanke om statsfjendtlig virksomhed.
18.02-2008 | 15:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:30 af Daniel Lind
Ha du bare det, men faktum er at du trækker dig fra alle tabte debatter på en usympatisk og aggresiv måde. Jeg er sandelig glad for at jeg ikke skal debattere noget som helst med dig i enrum.
18.02-2008 | 15:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 15:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 16:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 16:13 af Karin Bennedsen
Politifolk klager over racistiske kolleger:

http://politiken.dk/indland/article472795.ece
18.02-2008 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 17:13 af P. ågaard
Styr jer dog! Vi taler om nogle uopdragne børn!
18.02-2008 | 17:37 af SLETTET SLETTET
Søren Pind har jo ret. Det er en falliterklæring at talsmænd fra Politiet begynder at forklare hvorfor de unge opfører sig som de gør. Sidste år var det vist også Per Larsen der nævnte at "Ungdomshuset" var et politisk spørgsmål . Nu ser vi igen Per Larsen ude med tilsvarende vævende bortforklaringer.

De autonome var kriminelle og det samme disse indvandrerbøller der har påsat over 500 brande.

Måske er politiet frustreret over at politikerne ikke gør noget ved problemet og istedet snakker og kommer med bortforklaringer. Venstrefløjen - (Fra Gitte Seeberg segmnentet over til EL) mener det er samfundet skyld, fattigdom , diskrimination og bla, bla (Henrik Sass Larsen en undtagelse i dag). Regeringen siger at det er forældrernes ansvar. Det sidste er korrekt. Men når disse forældre ikke kan styre deres børn, hvad skal samfundets svar så være? Det er det Pind siger. De politiske ordfører angriber så Pind i dag, efter de stort set har været tavse i en uge hvor indvandrerbøllerne satte ild til Danmark. Hvad med at få gjort noget ved problemerne istedet for at hænge Pind ud for hans rette ord. Hvis staten ikke kan beskytte borgerne, skal borgerne så selv beskytte sig mod de kriminelle. Det være sig autonome eller indvandrerbøller.
18.02-2008 | 18:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 19:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 19:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 20:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 19:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 21:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 22:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 00:29 af Mulle
Kære Shansen!! Du er en retorisk begavelse, velartikuleret og sikkert ganske belæst. Men det er som om at de synteser du når frem til altid er forkerte. 2+2 giver ikke 5!
19.02-2008 | 01:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 02:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
20.02-2008 | 10:03 af Sheet Head
Torben

Selvforsvar indebærer også retten til at beskytte sin ejendom. Selvtægt er ikke begrebet man skal bruge i denne sammenhæng, medmindre man tager på hævntogt.
 
18.02-2008 | 11:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 11:50 af Karin Bennedsen
Gad vide, hvad Søren Pinds nye udenlandske kolleger i Propeople synes om hans syn på, at  indvandrere ikke kun skal integreres men assimileres, samt alle de andre nationalkonservative synspunkter, han efterhånden afslører.

Mon ikke det snart er på tide, at Fogh kommer på banen med en eksklusionsadvarsel?

Men det kan selvfølgelig være, at SP kommer ham i forkøbet med en udmeldelse af V og indmeldelse i DF.
18.02-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 14:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 10:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:24 af Slet Mig
gid avisen.dk snart begyndte at tage sine egne etiske regler seriøst. Det er jo ren danskfront.dk herinde..
18.02-2008 | 13:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:28 af Slet Mig
martin c. Soc.dem og de radikale gjorde et kæmpe arbejde i 90erne for at opkvalificere den danske debat, og fjerne racisme. DF og VK har gjort alt for at dæmonisere muslimer, så de kunne komme til magten. Tak til Soc.dem og de radikale.
18.02-2008 | 13:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 07:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 08:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 08:59 af Bruce1
100% enige med Pind, jeg er dødtræt at den lumsk smilende Per larsen, altid storgrinende i selv de mest alvorlige situationer. Og hans leflen for de autonome er mildt sagt dumt, de fleste hos politiet er ofte borgerlige, men ikke den gode Larsen, nej, han er nok socialist og givetvis Socialdemokrat. Kun derved kan han være så tosset.
 
19.02-2008 | 10:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 10:36 af Sheet Head
Enig med Pind

Shansens trang til at modsige ethvert forsøg på at mudre almindelige menneskers daglige observationer ved at fortsætte med den undskyldende attitude overfor voldspsykopater og religiøse fundamentalister bunder ganske enkelt i frygt. Angst for at se virkeligheden i øjnene.

Ligesom mange venstrefløjsere luller hun sig blindt ind i en utopisk drømmeverden hvor folk krammer og synger cumbaya med tårer i øjenkrogene fordi vi er så glade for hinanden. I Shansen verden findes der ikke onde mennesker eller socipater uden for pædagogisk rækkevidde.

Så Shansen støjer som sædvanligt og angriber enhver hun er uenig med på deres person og klynker højlydt når hun selv helt uretfærdigt udsættes for det samme.

Vågn op Shansen, verden er desværre ikke så lyserød som du bilder dig selv ind. De fleste af dem du forsøger at beskytte er flintrende ligeglad med dig og forsøgte du verbalt at stoppe dem i deres forehavende slap du givetvis ikke afsted med det uden at få nogen over ryggen.

Sådan er virkeligheden desværre Shansen. Det er en dog eat dog verden og sidder man hærværk og hærgen overhørigt med hænderne i skødet og undskylder bøllerne med en hård opvækst eller at vi selv er ligesåslemme, så fortsætter det.

Men det er måske det du i virkeligheden er ude efter!? At det skal fortsætte og destruere den dagligdag og det samfund som du har overbevist dig selv om at du bør hade, i skræk for at se den reelle virkelighed i øjnene?!
 
19.02-2008 | 11:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 12:41 af Daniel Lind
Pind gør een ting som Ritt IKKE gør;

Han har konkrette forslag til HVAD der kan GØRES, i modsætning til Ritts forslag om "dialog", "holdnindsændringer", "appeller" og "koordinerede" indsatser.

Ritt har skrevet cirka 1000 ord på sin blog (når hun kunne nedlade sig til at komme hjem fra ferie, vel at mærke ... var hun ikke også på ferie da de ryddede Ungdomshuset?), men hun har ikke ET konkret forslag til løsninger for os almindelige borgere der lever i en storm af brande, hærværk og fascistiske marcher.

Men det er også nemt at være Ritt. Hun blev interviewet foran den forkullede Tingbjerg skole igår, og der kom ikke ET kritisk spørgsmål, eller endog blot nogle borende omkring hendes konkrete planer. Så er det fanme nemt at være taburetpolitiker.
19.02-2008 | 12:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.02-2008 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 12:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 13:22 af steffeng40
At tale om at blødsødenheden skal stoppe er så dumt, for det er præcis dens afskaffelse, der giver os problemet.

Hvis I vil have et fornuftigt samfundsperspektiv, forstå vort samfund og vor samfundsideologi, kunne I jo passende genlæse Flemming-bøgerne, som åbenbart har mistet deres stildannende karakter. De er ellers virkelig gode at tage ved lære af.
19.02-2008 | 13:39 af Jesper Kristensen
(Se venligst ikke dette som en undskyldning for de unge - det er nærmere en forklaring, en statistisk regelmæssighed...)

Det hænger egentlig på Pinds analyse af, hvad der forårsager civilisationers forfald eller ødelæggelse. Jeg har ikke et doktorgrad i historie, men det forekommer mig nu alligevel, at de fleste revolutioner er sket som følge af, at en masse mennesker er blevet undertrykt til et punkt, hvor end ikke det at dø bliver anset for at være det helt store tab. Kort sagt: nationer med masser af mennesker, der INTET har at tabe, griber til våben og uroligheder.

Vores moderne frihedsrettigheder og grundlove er ikke mange hundred år gamle, og som sådan er der ikke så mange nationer, der har haft muligheden for historisk at være "bleeding heart liberals", der af misforstået venlighed lod utilpassede elementer rasere deres samfund.

At diverse unge føler sig pressede eller ligefrem forfulgte - og et sted hvor de føler, at de intet har at tabe - undskylder ikke deres adfærd. Men er det ikke en statistisk regelmæssighed, at to populationer, hvor det ene samfund har et pres på index 100 og det andet på index 200, oplever mere social uro i samfundet med index 100?

Naturligvis skal de konkrete optøjer slås ned, men ... hmmm ... hvis den slags ligefrem skal forebygges, så er det nu nødvendigt, at vi trækker de potentielle bøller ind i nogle sammenhænge, hvor de bliver integreret med folk omkring sig. Overladt til sig selv sker der ellers det samme hver evig eneste gang: de får sig isoleret i nogle subkulturer, gadebander og andre uheldige konstellationer, hvor en indledningsvis halv-dum doktrin ofte vokser sig til komplet fanatisk idioti.

Vi har bare ikke rigtig brug for en stor kriminel sektor, som modsvares af en tilsvarende politisektor - og som i virkeligheden ikke gør andet end at vokse og vokse i deres gensidige symbiose.
 
19.02-2008 | 14:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 14:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 14:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.02-2008 | 20:28 af Sheet Head
Både Søvndahl og Pind er på sporet. Endelig træder nogen i karakter som ikke nødvendigvis har DF skrevet på ryggen.
 
20.02-2008 | 01:45 af Torben Petersen
TAK til Søren Pind!

Problemet er, at dersom man følger Søren Pinds anbefalinger officielt da har vi NATO-armerede fly stå klar til at bombe, som det skete i Serbien...

Kompromiset kunne være det, som samme Søren Pind udtrykker forståelse for i Nyhedsavisen 19/2, nemlig selvtægt!:

"Sagen er meget enkel: Vores retsorden, vores civilisation, vores demokrati er under angreb", mener Venstres Søren Pind, der udtrykker forståelse for de danskere, der måtte vælge selvtægt som våben mod de "hærgende"...
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.