Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Pia K. tager en uges pause

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Dansk Folkepartis leder blev i nat udskrevet fra Rigshospitalet. Hun er 'frisk og ved godt mod', men årsagen til hendes ildebefindende er stadig ukendt. Nu tager hun en uges pause fra politik.

7. aug. 2008 kl. 07:06 Nis Kielgast
Pia Kjærsgaard måtte i går køres på hospitalet, efter hun fik smerter i hovedet.
Pia Kjærsgaard måtte i går køres på hospitalet, efter hun fik smerter i hovedet. Foto: Polfoto
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Nis Kielgast
Nyhedsredaktør på Nyhedsavisen.Opvokset i Ballerup. Bor i øjeblikket på Islands Brygge i København med min søde kæreste. Uddannet som journalist på Roskilde Universitetscenter med socialvidenskab so...

Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard er tilbage i sin egen seng, efter hun i nat blev udskrevet fra Rigshospitalet, oplyser partiets pressechef, Søren Søndergaard. Nu tager hun en uges pause fra polik.

- Pia blev skannet sent i går aftes, og der var ikke noget at se, så hun bad selv lægerne om lov til at tage hjem og sove i sin egen seng, siger Søndergaard til avisen.dk.

Pia Kjærsgaard blev i går indlagt på Roskilde Hospital, efter hun pludselig fik kraftige smerter i hovedet under Dansk Folkepartis sommergruppemøde på Skjoldnæsholm.

To skanninger af partilederen gav ingen svar på årsagen til hendes ildebefindende, og siden blev hun rutinemæssigt overført til Rigshospitalet. Her viste en tredje skanning heller ikke noget alvorligt, og derfor valgte lægerne i nat at udskrive hende.

- Her til morgen er hun frisk og ved godt mod. Hun er selvfølgelig stadig øm i hovedet og meget træt. Man bliver jo forskrækket af sådan en oplevelse, og det har været hårdt for hende med alle undersøgelserne, siger Søren Søndergaard.

Han oplyser, at Pia Kjærsgaard skal holde sig i ro i en uge. Så partiets sommergruppemøde må fortsætte uden partilederen.

Desuden har hun været nødt til at melde afbud til en EU-debat, hun skulle have deltaget i lørdag. Her skulle hun have diskutteret EU-politik med statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og Socialdemokraternes leder, Helle Thorning-Schmidt.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
07.08-2008 | 08:51 af Lars Nielsen
Godt at Pia K er blevet udskrevet.
Når det er sagt, er der vel ikke ret mange mennesker der har papir på, at deres hoved er blevet scannet, flere gange. Og at man ikke har fundet noget som helst.....
 
07.08-2008 | 09:10 af Helle Nielsen
Ha ha, nej du siger noget og så ovenikøbet får det offentliggjort i medierne.
Så nu ved vi det.
 
07.08-2008 | 09:35 af Else Thomsen
Jo-jo, det er der såmænd også andre, der har prøvet. (bortset fra offentliggørelse i medierne).

Det udsædvanlige består nærmere i, at hun bliver udskrevet på den tid af døgnet..
Som regel sker udskrivning i forbindelse med formiddagens stuegang.

Men der er måske forskel på folk???
 
07.08-2008 | 10:01 af Jannie Nielsen
men sjovt at hun kan hoppe foran på ventelisten for scanninger. Andre kan ligge i dagevis og ugevis selv om det også er aktut for dem.
 
 
07.08-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 12:09 af Thomas Proctor
Det er i det hele taget synd for hende for jeg tror da hun tror hun hjælper "Danmark" - desværre forholder det sig lige omvendt. Fascismen splitter det danske samfund og sår had herhjemme såvel som i udlandet.

MVH
ESP
 
 
07.08-2008 | 12:22 af Else Thomsen
Pia K. kommer hjem fra ferie lørdag, og er straks derefter direkte i fokus på den politiske scene - på TV - så med sommergruppemøde - o.s.v.

Damen er 61 år , og det er nok ikke så sært, hvis kroppen "protesterer" og giver en advarsel - uden at det nødvendigvis kan konstateres i en scanning..

Sådan er livet - også for en Pia Kjærsgård, som jeg ikke er i tvivl om SELV tror på at hun "passer på Danmark" - som hun ynder at sige.

Vi er så en del, der har en ganske anden opfattelse af virkeligheden.
 
07.08-2008 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 12:42 af C N
Else Thomsen...
Jeg har været både indlagt og udskrevet om natten op til flere gange...
Så det er vist noget fra gammel tid med at der kun udskrives ved stuegang......
 
07.08-2008 | 12:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 13:06 af Jan Nilsson
Føj for fanden Per H.
Det du skriver siger så utroligt meget om dig og din menneskesyn på dem der ikke deler dine synspunkter. Har du dog ingen moral menneske, skam dig...
 
07.08-2008 | 13:10 af Jan Nilsson
Det samme gælder dig også Carl Nielsen.
Tænk en gang at lave grin over andre menneskers helbred, hvad er det egentlig for slags mennesker der skriver disse bloggs??
 
07.08-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 13:43 af Carl Nielsen
Jan Nilsson
Hvad er det for en slags menneske, der kan udtale følgende:

»Det er den enkelte dansker, som med ét opdager, hvad det vil sige at blive nabo til en somalisk muslim eller til en pakistansk ditto. Det er denne dansker, som med disse nye naboer pludselig får en helt ny »tone« i opgangen - frem for den gamle kendte, som nok kunne virke mere tryg. Den afgørende sag er, at denne dansker aldrig er blevet spurgt, om det er hensigtsmæssigt, at man drastisk ændrer den danske befolknings sammensætning. Vi danskere ved nok, hvad vi selv mener om den sag - men af hensyn til karriere, egen sikkerhed, vore børns tryghed og lignende bøjer vi nakken. Kun ét sted vil vi dog i tryghed og sikkerhed kunne give klart udtryk for vor holdning: i stemmelokalets boks ved en folkeafstemning. Det er derfor, Dansk Folkeparti nu går på gaderne for igen at samle underskrifter.« (Berlingske Tidende, 15.4.1997).
 
07.08-2008 | 13:51 af Jan Nilsson
Kære venner, Jeg tror simpelthen i nyder at svine andre mennesker til. Jeg tror i nyder , i dette tilfælde Pia K , at et nogen er blevet ramt af en udefinerbar sygdom så at i sammen kan dunke hinanden i ryggen og trampe på dem der ligger ned.
Jeg savner ord for jeres nazistiske tendenser.
Og i kalder Pia og hendes parti for nazister!!
Føj, skam jer
 
07.08-2008 | 13:57 af Lars Nunnegaard
Jan Nilsson
Det er desværre kendetegnende for debatten, at folk man ikke er enige med sværtes til!
 
 
07.08-2008 | 14:20 af Else Thomsen
C.N. 12.42
Hvis det med at blive udskrevet i forbindelse med stuegang er noget fra gammel tid, så er "gammel tid" ikke ældre end februar måned i år på Herlev Hospital (egne erfaringer).
 
07.08-2008 | 14:21 af Thomas Proctor
 
 
07.08-2008 | 14:36 af Jan Nilsson
Har det ikke undret dig Thomas P, at næsten 300 mennesker har læst dit indlæg, men bare en har kommenteret den?
Det siger jo alt!
Jeg prøver idag bare at apellere til alle jer der har ført sig frem som hyjener, at kigge ind i sig selv og prøve ta lade være med for en gangs skyld at kaste jer over Pia K.
Kan i mon vænte tils hun bliver rask igen, eller...
 
07.08-2008 | 15:01 af Thomas Proctor
@Jan Nilsson (jansnus),

Det er et gammelt indlæg som jeg har flyttet til min nye blog - Det gamle indlæg er læst af over 5000 mennesker...177 kommentare...

Jeg har ikke noget imod PK som person. Jeg er bare træt af at hun giver "fremmede" skylden for alle problemer i Danmark.

MVH
ESP
 
 
07.08-2008 | 15:03 af Thomas Proctor
 
 
07.08-2008 | 15:19 af Christian Olesen
En uges pause er alt for lidt Pia, for altid vil være meget bedre for dit helbred, hvis du ikke vil falde om lige pludselig.
Det er måske en Horton hovedpine du har
 
 
07.08-2008 | 15:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 15:40 af Carsten Friskytte
JEG har noget mod Pia K. som person! Jeg synes, at hun er et rigtig dårligt menneske. Og hun har dom for at nogle af hendes holdninger er rascistiske. Jeg ville give meget for at vide, hvad dronningen tænker, når Pia K. giver hende hånden............

Var det ikke en DF'er, der i alvor mente at afviste somaliske asylansøgere skulle smides ud fra fly UDEN faldskærme?

Jeg vil afstå fra at sige noget negativt i Pia K, thi jeg har forstået at hun er fredhellig her på avisen.dk. Men til gengæld vil jeg udtrykke al min foragt for hendes tilhængere!
 
 
07.08-2008 | 16:39 af Jan Nilsson
Nej nu gider jeg ikke høre mere på alles jeres sure opstød.
Nu går jeg ud og nyder solen og en lille en....
 
07.08-2008 | 17:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 17:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 17:58 af Carsten Friskytte
Hvordan er det nu med Pia K's syn på indvandrere og flygtninge af især muslimsk herkomst? Holder hun meget af dem? Respekterer hun dem? Vil hun behandle dem som andre mennesker af dansk oprindelse og herkomst? Udviser hun empati med dem? Medfølelse? Hvad siger hun til at deres børn skal leve i årevis under kummerlige forhold i flygtningelejre, presset sammen på få kvadratmeter sammen med deres forældre? Lad os høre noget om hvor storsindet dette fortræffelige mennesker er......

Vi - ONDSKABEN - venter at høre om Hendes Hellighed fra de salvelsesfulde disciple, der skriver så henførte her på siderne..........
 
 
07.08-2008 | 18:13 af Carsten Friskytte
Hvor er det rørende at se Pia K's tilhængere bekymre sig om andre menneskers behov og psykiske velvære. I skrivende stund pisker tårerne ned over mine furede kinder - godt blandet op med snot fra min skæve tud!

Det ville jo være ønskeligt, at den samme interesse gjaldt deres medmennesker fra andre kulturer - og især de børn, som vantrives i de danske flygtningelejre på 5. eller 6. år. Men helt åbenlyst finder de det mere relevant at fremstille kendsgerningerne i fordrejet form, så de tjener deres forrykte politiske felttog mod svagtstillede mennesker, som de let og billigt kan lade deres ætsende galde gå ud over. Det må man da kunne kalde åndelig voldtægt af sandheden. Selv massiv professionel assistance vil være nyttesløs i den slags tilfælde.............
 
 
07.08-2008 | 18:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 19:53 af Eva Adamsen
Ja, lad os endelig bekymre os om alle i hele verden, vi end ikke har hørt om før.

Hvor mange kinesere er der mon, vi kan få dagen til at gå med at bekymre sig om???

Er det mere underligt, at at tænke på dem, der er lidt tættere på?!
 
 
07.08-2008 | 20:34 af Carsten Friskytte
DF's horisont går ved sognegrænsen.
 
 
07.08-2008 | 20:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 22:41 af IBO Katab
Behandlingsgaranti i DK virker -:) det tog mindre en 24 timer at scanne og finder evt. fejlen .........
 
 
07.08-2008 | 22:50 af Carsten Friskytte
@IBO Katab

Hvis "fejlen" blev fundet, så blev den i hvert fald ikke oplyst til den undrende offentlighed.............
 
 
07.08-2008 | 22:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 23:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 23:15 af Carsten Friskytte
Tænk, "anette pedersen" - jeg synes netop at min store offervilje vidner om sympati og medfølelse med andre mennesker, der har det endnu sværere end jeg. Det blev i 2007 til tæt på kr. 9.500,- til flere organisationer. Hvormeget gav du?
 
 
07.08-2008 | 23:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.08-2008 | 23:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 01:23 af Carsten Friskytte
Jeg vedgår gerne, at jeg ikke har nogensomhelst sympati for Pia K - hverken som person eller politiker. Det er jeg heller ikke forpligtet til at have. Jeg synes, at hun er ualmindeligt selvtilstrækkelig og selvretfærdig, snævertsynet og selvcentreret, småtskåret og provinsiel. Alt-i-alt en meget tarvelig person uden nogetsomhelst format, der tiltrækker andre af samme slags (identifikationsmodellen). Det er hendes gode ret, og man kan ikke kræve mere af hende.

Det er på samme tid demokratiets styrke og svaghed, at den slags personer OGSÅ kan blive valgte til nationens ophøjede ting, thi det betyder at alle er nødt til at tage dem alvorligt - på grund af den ubodelige skade de kan forvolde, hvis de får frit løb. Men dybest set er de kun Gadens Parlament i nødtrøftigt organiseret form - og i princippet sammenlignelige med diverse "autonome" typer.
 
 
08.08-2008 | 02:59 af Thomas Proctor
mmmmmh tænkte nok avisen ville lukke min gamle konto...godt jeg har gemt og godt at det er så vigtigt at lukke for min ytringsfrihed - det tar jeg da som et plus. Dejligt når der er nogen som er opmærksomme..

Vi ses.
ESP2
 
 
08.08-2008 | 08:20 af Jan Nilsson
Anettebetjent, jeg forstår ikke at du vil nedlade dig til at diskutere med disse håbløse personer. Der er intet der tyder på at de kan modtage fornuft. Jeg vil vædde på at hvis de blev overfaldt og misshandlet af en flok anden generationsinvandrere, så var det jo nok ikke deres fejl, men den danske integrationspolitik samt DF.
 
08.08-2008 | 08:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 10:00 af Eva Adamsen
Gud ved, hvad Shansen har til fælles med alle dem uden videre skolegang og civilisation fra en anden verdensdel, siden det er hende så magtpåliggende at forsvare helt ukendte personer???

Det primitive menneske, måske?!
 
 
08.08-2008 | 10:03 af Lars Nunnegaard
Madonna
I gamle dage havde vi hattedamer, som passede børn og syge, og som lavede basarer til fordel for de svageste...( aflad,måske?)
 
 
08.08-2008 | 10:13 af Eva Adamsen
Nunne

Ja, og "hattedamerne" selv var jo velbjergede, der ikke havde en snus andet at bestille end at foregive at hjælpe andre, mens de samtidigt blev underholdt..;-)

Godt skildret i "Matador" i afsnittet "Lauras stoe dag", hvor hyklerne end ikke undte Agnes søn et stykke kransekage.:-)
 
 
08.08-2008 | 10:24 af Lars Nunnegaard
Madonna.
Men idag er de jo beskæftiget! :))
 
 
08.08-2008 | 10:58 af Carsten Friskytte
I gamle dage havde hver landsby sine tosser, som alle tolererede og gav en plads ved bordet, lidt let arbejde, samt overbærende venlighed. Man så gennem fingre med deres aparte adfærd og fremtoning, og hjalp dem så godt som muligt i nødvendigt omfang. I dag har de deres eget parti, og som store fede gøgeunger skubber de deres svagere fæller ud over redekanten, mens de hidser hinanden op med skrig og skrål til at flå øjnene ud af hovedet på de svageste. Det er som at opleve en genopførelse af den franske revolution i 1789, hvor guilliotinerne arbejdede på overtid til strikkekonernes hæse brøl hver gang den klaprende nærmede sig delikventens hals.

Man kan - som de fleste dannede mennesker gør - vende sig bort i væmmelse, og forsøge at ryste snavset af sig; thi man kommer uundgåeligt til at lugte af møg, når man forsøger at sprede det. Men jeg foretrækker nu at se realiteterne dybt i øjnene. De forsvinder eller ændres ikke, blot fordi jeg negliserer dem. Demokratiet udmærker sig ved at de modbydelige holdninger kommer frem, og IKKE ligger i mørket, snavset og fugten, mens de langsom vokser sig store og fede.

Frem i lyset skal de, så vi kan se dem vride og vende sig i deres ækelgule og klamme, blåviolette farver..........
 
 
08.08-2008 | 11:01 af Lars Nunnegaard
Friskytte:
Tankevækkende lignelse / sammenligning. :)
 
 
08.08-2008 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 11:16 af Carsten Friskytte
@Per

Du må endelig ikke misforstå mig: Jeg vil DØ for tossers demokratiske rettigheder!

Alle meninger er lige værdige. Men ikke alle er lige kvalificerede!

Udtrykt på en anden måde: Man sætter ikke en cykelsmed til at bygge en Storebæltsbro. Men han har samme ret til at bruge den som ingeniøren.
 
 
08.08-2008 | 11:23 af Eva Adamsen
Er Friskytten mon cykelsmed???
 
 
08.08-2008 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 15:15 af Carsten Friskytte
Nej, Eva Adamsen - jeg er tidligere landbrugsmedhjælper (blandt meget andet). Men det er vel ligeså agtværdigt som at være hjemmehjælper?

Jeg synes bare det er mere rart at have med dyr at gøre.
 
 
08.08-2008 | 15:19 af Eva Adamsen
@ Friskytten 15:15

Der er vi enige.

Jo, mere man lærer menneskene at kende, jo mere holder man af dyrene.
 
 
08.08-2008 | 16:25 af LarsU JensenY
haha jeg tror jeg vil blive den første muslim der skriver i dette indlæg idag.
og lad mig lige gøre noget klart.
nej jeg ønsker ikke at Pia K dør, men vis det nu skete, vil jeg være skrigende ligeglad!
lad mig forklare forskellen på mig og så annettebetjenten og alle jer andre som ikke ser invandrere som andet end voldtægsforbryderer.
I ER FORDOMSFULDE.
Når i ser i nyhederne om en invandre som slår en dame, tænker i "Sindsyge mennesk"er"" men når i ser en dansker som slår en dame tænker i "sindsyge mennesk"e"".

som invandre som er født i dette land og faktisk glad for at være her, og jeg er glad for at se at ikke alle dansker har den samme syn på invandre som DF. Jeg har oplevet meget racisme men jeg har også mødt mange danske menneske som ikke ser det hele i sort og hvidt og blevet gode venner med.
jeg hadder ikke DF'medlemmer, jeg har ondt af dem.

men der er noget jeg ikke forstået og som jeg gerne vil have forklaret.
i tekst tv eller i nyheder når de skal fortælle om noget så gør de virkelig en stort forskel på invandre og dansker. lad mig give et eksempel;

http://universalgeni.wordpress.com/2007/05/10/hard-dom-til-indvandrere-der-voldtog-11arig-pige/
invandre som der tydeligt bliver vist. til højre kan i se flere indlæg hvor det bliver tydeligt vist at de er invandre,
http://avisen.dk/71-aarig-fundet-med-4-aarig-pige-i-sengen_96245.aspx
og her kan man se det ikke er invandre fordi ellers havde der stået "74 årige INVANDRE fra Thailand voldtaget DANSK pige"

hvorfor forklare at det invandre. og vis det er så vigtigt hvorfor aldrig forklare at det er danskere? jeg læser tit teks tv og ligenede og jeg ser næsten altid den her slags form for adskillelse.

skrevet af anettebetjenten

" Samme personer der skriver alt dette er samme personer som ikke mener at indvandre der voldtager børn, slår ældre damer ned og hvad de nu ellers finder på , IKKE skal sendes hjem."

igen vi begge ved at dansker også laver sådan nogle kriminaliteter. "voldtaget børn" ... "74 årige fundet med 4-årige i sengen." hmm vi ved det er en dansker ham den 74 årige, men hvem ved. måske legede de bare de. for han er jo dansker. de kan jo ALDRIG finde på sådan noget.
og for alle de ting du siger invandre gør kan jeg sikkert find nogle indlæg for dansker gør det samme.
pointen i det er at begge kan find på at lave de krminalitetter.

og send dem hjem igen? i kan ligeså godt indføre dødstraffen.
og ja. at sende foreksempel en 16-årige afganisk dreng tilbage til afganistan er sgu ligesom at sende ham til døden.
der er en grund til de flygtede fra det land som de kom fra.
" jamen vis de ikke kan være i vores land skal de bare tage og gå tilbage til deres eget land!"
siger godt og set alle fra DF. for gud skyld så sæt dem i fængsel for livstid eller noget for de i gør er at sende dem direkte til døden.
og det væreste er hvad DF'erne skriver herinde. faktisk lidt komisk og ironisk,

"Føj for fanden Per H.
Det du skriver siger så utroligt meget om dig og din menneskesyn på dem der ikke deler dine synspunkter. Har du dog ingen moral menneske, skam dig..."
"
Hvor er det dog et klat og modbydligt ondskabs fuldt syn I har på andrer mennesker.

I er jo ondskaben selv !!!!"

osv. det er sgu lidt komisk xD for vis man vende det mod dem selv

" Det er kun hvis man er psykopat man kan glæde sige over andres modgang, for sådan er en psykopat, psykopat ønsker alt ondt for andre , lige meget hvad bare det ikke er medgang."

vis man er psykopat for at være ligeglad med en der hader en bare fordi man ikke tror på det samme som hende/ham, så send mig bare til den væreste psykopat afdeling der findest.

men det er alligevel godt at se de flerste herinde ikke er som DF'erne'

og bare rolig DF-medlemmer jeg prøver ikke på at få jer til at forstå.
for at sige til en DF-medlem at en invandre MÅSKE ikke stamme fra helved og er roden til alt ond,
er ligesom at sige til en fisk den ikke må svømme.. :)

"Det primitive menneske, måske?!"
igen hvem er lige det primitive her ;)

M.V.H
Umut Yilan
 
08.08-2008 | 16:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 17:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 20:46 af Laila laix
Pia har tror jeg har en akut stress tilstand, når nu det andet ku'udelukkes.
Hvem ville ikke i hendes position få det?
Jeg bryder mig ikke om hendes parti og stil og DF er i gang med deres deroute og det godt det samme de vil ikke savnes!
 
 
08.08-2008 | 20:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 20:56 af Laila laix
Kommentar til 20:52:
Det gælder sgu nok osse så mange andre satans forbrydere,fra dette Land og hint--->men sygt er det.
 
 
08.08-2008 | 21:49 af Carsten Friskytte
Hvornår er den herre og de damer så sidst blevet slået ned af muslimske indvandrere/flygtninge?

Kan vi få noget konkret?

Ikke bare forblommede statestikker og løsagtig revolverjournalistik......!

Spar os for alt det der ammestueævl!
 
 
08.08-2008 | 21:54 af Lars Nunnegaard
Lad os få facts på bordet!
 
 
08.08-2008 | 22:11 af Carsten Friskytte
61 år. Hvorfor bager hun ikke boller og laver saftevand til sine børnebørn?
 
 
08.08-2008 | 22:15 af Laila laix
Carsten;
Hehehe.
 
 
08.08-2008 | 22:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.08-2008 | 22:42 af Jens Yde
God bedring Pia Kjærsgaard, du er snart frisk igen. Fortsæt bare. Det er nok snart Fogh.
 
08.08-2008 | 22:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.08-2008 | 00:16 af LarsU JensenY
Nej jeg er ikke shansen.
jeg er mig selv. forstår heller ikke hvorfor du tror at jeg ikke er. hvad er pointen i at have en til? men med det navn havde jeg heller ikke forventet et smart besvarelse. kan knap nok stave dit eget navn :-D

Igen alle de statestiker om fængsel hvor det er invandres skyld.
prøv at gøre det sådan her.
istedet for "invandre" så sig hvor de alle kommer fra enkeltvis.
tyrker, kurder, iraker, tysker og osv.
og derefter se hvad statastiken viser.
for jeg vil vædde med at dansker ikke vil være englene som ligger med færrest procent.
det er rigtigt irreterende at se som kurder at det turker og iraker osv. gør bliver set som "de er invandre. de er allesammen de samme. ikke dansker ikke vigtig."
ikke at jeg hadder turker eller iraker men siger bare når et race gør noget så siger i bare at det var invandre og sætte dem allesammen i samme bås.

anettebetjenten jeg tror der er mere til den historie end du fortælle os.
invandre slår en invandre ned? igen ser du dem bare som et stort race. dansker mod alle som ikke er.
foreksempel kunne du fortælle os hvor de kommer fra. kunne være at de kom fra vært sit land som begge var i krig mod hinanden.
begge partner har miste familie og de begynder at svine hinanden til og derefter slåskampen. hmm måske?
siger ikke at det er oka men pegge partner var måske rystet af alt det de her oplevet. og at se "fjenden" vækkede minde frem som gjorte dem voldelige.
den er en grund til alt. måske ikke en god grund men den er der stadig.

læs dette inden i begynder med flere statastiker. (ikke skrevet af mig. bare så i ved det. især dig MJ. lad vær med at skrive " vent det er jo shansens håndskrift ";-D... )

-----------------------------------------------------------------------------------------

Statistikken mangler nuancer

Det er farligt udelukkende at konkludere udfra statistikken, mener krimonolog Anita Rönneling fra Det kriminalpræventive Råd.

- Man er nødt til at kigge i detaljerne bag statistikken for at finde en forklaring. Undersøgelsen viser ikke nødvendigvis at indvandrere eller efterkommere er mere kriminelle end andre. Den viser blot, at de forholdsmæssigt er blevet dømt flere gange end andre, mener Anita Rönneling.

Hun peger på, at det for eksempel ikke fremgår om den samme person fremgår af statistikken flere gange. Eller om resultatet skyldes, at der har været øget politisk fokus på kriminalitet blandt indvandrergrupper, som har betydet, at politiet har været mere fokuseret på disse grupper.

- En anden væsentlig ting er , at konflikter med ordensmagten fylder meget i statistikken. Her ved vi, at flere grupper med anden etnisk baggrund har gjort opmærksom på, at de ved flere lejligheder har følt sig forfulgt af ordensmagten.

Anita Rönneling opfordrer til at der bliver sat ressourcer af til at forske i, hvad etnicitet betyder i retssystemet. Både når det gælder mødet med politi, anklager og domstole.


Der foregår forskelsbehandling

Krimonolog Lars Holmberg fra Københavns Universitet er enig med Anita Rönneling. Han har tidligere været med til at dokumentere, at der finder forskelsbehandling sted.

- Britta Kyvsgaard og jeg dokumenterede for et par år siden, at der fandt en vis form for forskelsbehandling sted af indvandrere og efterkommere i retssystemet. Vi kiggede blandt andet på, hvor mange der blev anholdt og efterfølgede sigtet. Samt hvor mange, der blev sigtet og efterfølgende dømt. Forskellen var markant, siger Lars Holmberg.

Han fortæller at lande som for eksempel Sverige, England og USA allerede har erkendt, at der finder forskelsbehandling sted. De er nu gået igang med at kigge på, hvad man kan gøre for at undgå det.

- Det ville være interessant at gøre det samme i Danmark, men det vil være vanskeligt at undersøge. Man ville være nødt til at gå ind og kigge på, hvordan den enkelte oplever mødet med retssystemet.

------------------------------------------------------------------------------------
 
09.08-2008 | 01:13 af M. J.
Hvor er det usympatisk, at nogle mennesker morer sig på syge menneskers bekostning!

Ville I også more jer på alle andre syge politikeres bekostning?

Hvorfor ikke.........bare engang imellem..........vise respekt for vore medmennesker?
 
09.08-2008 | 01:40 af M. J.
Kære Umut Yilan

Du starter dit indlæg med at skrive: ".... jeg tror jeg vil blive den første muslim der skriver i dette indlæg idag." Hvordan kan det være at du der fokuserer på at du er muslim? Og ikke bare skriver indvandrer? Jeg skriver altid blot at jeg er indvandrer. Jeg fokuserer ikke på min religion. Pressen fokuserer heller ikke på religion. Men på etnicitet. Hvordan kan det være, at muslimer konstant fokuserer på og fremhæver religion? Er de ikke da selv med til at øge fokus på lige præcis DERES religion og dens tilhængeres opførsel? Jeg ser ingen andre religiøse grupperinger der fokuserer på deres religion i næsten enhver sammenæng. Så blot af ren nysgerrighed.......hvorfor falder det dig så naturligt at indlede med din religiøse overbevisning? Hvorfor skal den fremhæves?

Senere i dit indlæg skriver du: "Men der er noget jeg ikke forstår og som jeg gerne vil have forklaret. I tekst tv eller i nyheder... når de skal fortælle om noget ....så gør de virkelig en stort forskel på invandre og dansker. Hvorfor forklare at det er invandre. Og hvis det er så vigtigt hvorfor aldrig forklare at det er danskere? Jeg læser tit teks tv og ligenede og jeg ser næsten altid den her slags form for adskillelse. Og for alle de ting du siger invandre gør kan jeg sikkert find nogle indlæg for dansker gør det samme. pointen i det er at begge kan finde på at lave kriminalitet.

Ja Umut. Selvfølgelig kan du også altid finde nogen indfødte der laver kriminalitet. MEN....er jeg da den eneste indvandrer, der GODT kan forstå, at en nations indbyggere ligesom kan have NOK I SINE EGNE kriminelle? Og ikke synes, at der er behov for ligefrem at importere FLERE kriminelle?

I MIT fædreland har de da også NOK i deres egne kriminelle og ville sikkert prompte smide indvandrede kriminelle ud! Hvad med i dine forældres fædreland....dit fædrene land? Importerer de kriminelle? Eller beholder de de tilrejsende kriminelle?

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så svært at forstå, at danskerne vil nøjes med at bekoste deres egne kriminelle.
 
09.08-2008 | 11:10 af Vibeke Vinther
kl. 22.44 anette pedersen (anettebetjent)
Du skriver om en episode hvor nogle indvandrere slog andre indvandrere ned på et asylcenter fordi de ikke kom fra samme landsdel.
Kan du oplyse lille uvidende mig om, hvorfor der sidder indvandrere på et dansk asylcenter?
I min naivitet har jeg altid troet at det var asylansøgere, altså folk som var flygtet fra deres hjemland og havde bedt om asyl og beskyttelse i DK der blev anbragt i disse asylcentre!
Bor der indvandrere i Asylcentre i DK?
Jeg er dybt forvirret.....
Håber på et opklarende svar.
 
09.08-2008 | 22:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.08-2008 | 22:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites