Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet onsdag den 6. aug. 2008, kl. 13:36
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
Her føres Pia Kjærsgaard væk fra pressemødet. Kort efter falder hun om.
Her føres Pia Kjærsgaard væk fra pressemødet. Kort efter falder hun om. (Foto: Jens Dige/Polfoto)

Pia K. på hospitalet - ingen tegn på blodprop

Pia Kjærsgaard kollapsede pressemøde og blev kørt på hospitalet med fuld udrykning. Scanning viste intet unormalt. (Opdateret 16:35)

Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard, der onsdag ved 13.15-tiden fik et ildebefindende på partiets sommergruppemøde på Skjoldnæsholm, er blevet indlagt på Roskilde Sygehus.

En scanning har ikke afsløret noget unormalt, og de første forlydende om at partilederen muligvis havde fået en blodprop, viste sig dermed  ikke at holde stik.

Lægerne har dog valgt at beholde Pia Kjærsgaard i hvert fald natten over. I morgen vil lægerne foretage en række nye undersøgelser.

Pia Kjærsgaard fik det dårligt netop som hun på et pressemøde havde skældt statsminister Anders Fogh ud for manglende opbakning til den stramme danske udlændingepolitik. Pludselig måtte Pia Kjærsgaard undskylde sig og overlade pressemødet til Kristian Thulesen Dahl.

Kort efter blev hun så dårlig, at hun enten faldt om eller måtte lægge sig ned med et ildebefindende.

På stedet blev hun tilset af de PET-agenter, der følger hende døgnet rundt. Kort efter blev der ringet efter en ambulance. Da Pia Kjærsgaard på en båre blev båret ud til ambulancen sørgede partifolk for at skærme hende fra nysgerrige blikke med tæpper.

- Hun har haft det dårligt hele morgenen, hvor hun har klaget over ondt i hovedet, og hun har nu fået det ildebefindende, fortalte Søren Espersen til pressen umiddelbart efter.

Med i ambulancen til Roskilde Sygehus var partiets sekretariatschef Jeanie Nørhave. Til ekstrabladet.dk fortæller hun:

- Pia havde frygtelige smerter i hovedet. Hun har aldrig oplevet så stærke smerter før.

Pia Kjærsgaard var i ambulancen ved fuld bevidsthed.

Ambulancen ankom til sygehuset ved 14-30-tiden.

06.08-2008 | 13:35 af Lars Nunnegaard
Uanset hvad. Så god bedring til hende!
 
06.08-2008 | 13:55 af Preben Firkløver
Øv Øv trist. Jeg sender DF og de nærmeste min dybemedfølges for det er sket Pia. Ønsker henne god bedring
 
06.08-2008 | 14:29 af Allan Nielsen
Lad os satse på hun snart er på benene igen.
06.08-2008 | 14:30 af Lars Nunnegaard
Sylfiden:
Enig. man skal ikke sparke til et menneske, der ligger ned. Heller ikke en politisk modstander!
 
06.08-2008 | 14:44 af Rikke Kongsgård
Rigtig god bedring, Pia!

Det vides ikke med bestemthed endnu om det er en blodprop, vel?
Lad os håbe det "bare" er et ildebefindende.
06.08-2008 | 15:48 af egon legaard
Politisk uenig eller ej. God bedring !
 
06.08-2008 | 16:09 af Else Thomsen
Politisk uenig - JA - i den grad.
Men naturligvis et GOD BEDRING til et medmenneske.
06.08-2008 | 16:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 17:12 af Christian Olesen
Nu må vi håbe hun tar lidt hensyn til sig selv og trækker sig tilbage!
 
06.08-2008 | 17:25 af Lars Nunnegaard
Carsten friskytte,
Brug en kleenex! :)
 
06.08-2008 | 17:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 17:32 af Lars Nunnegaard
Anettebetjent
enig.
 
06.08-2008 | 17:38 af Eva Adamsen
Red. har allerede slettet et par usømmelige kommentarer.
 
06.08-2008 | 17:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 17:57 af Eva Adamsen
Uanset hvilken politisk observans man måtte ha', er det ikke klædeligt at udtrykke sig dårligt om personer, der måske er alvorligt syge.

Og ligegyldigt hvem m m mener gør det så godt, at vedkommende ønskes væk fra jobbet, for at gavne egen politisk overbevisning, så står der altså andre dygtige politikere klar i kulissen af samme observans til at tage over.

Hvilken politiker er IKKE magtsyg?!
 
06.08-2008 | 18:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 18:05 af Eva Adamsen
m m

Udtalelser vedr. Pk's person i anledning af hendes sygdom, har intet med ytringsfrihed at gøre, men der imod med det lille ord "pli" at gøre, hvis du skulle kende det, og så hvad Avisen vil ha' stående på diverse blogs.
 
06.08-2008 | 18:08 af Christian Olesen
Jeg er da flintrende ligeglad med hvordan kvinden har det som person. Hun ødelægger landet (i mine og mange andres øjne) med sin politik.

Hun er ikke bare en almindelig dødelig person som os andre, hun er en som påvirker mange menneskers daglige liv.

Så jeg håber da hun forsvinder fra politik.

Lad nu for pokker være med at vælge politikere efter deres person, men istedet efter deres handlinger.

Pia er ikke blot en person hun er en magtsyg politiker.

Jeg vil gerne stå frem, min holdning er den samme som mmmmm
Hvem græd da en tilfældig Iraner eller Iraker måtte indlægges på den lukkede af at sidde og vente? og hvem græd da en Iraner blev sendt hjem slået ihjel ved hjemkomsten?
Græd Pia?
 
06.08-2008 | 19:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 19:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 20:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 21:09 af Poul Søresen
Jeg vil gerne takke de læger der scannede Pia's hoved, så vi kunne få bekræftet at der ikke var noget.

Jeg sender mine dybeste og ærligste ønsker om, at Pia snarest muligt må blive rask i hovedet igen.

På alle bekymrede danskeres vegne.

Poul Sørensen
06.08-2008 | 22:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
06.08-2008 | 22:44 af IBO Katab
GOD BEDRING til et medmenneske
 
07.08-2008 | 00:36 af Zapa Zip
Lad os se det som en tegn på karma, for alle de onde gerninger hun har begået, så synes jeg det kun er fair hun få lidt tilbage.

Forresten der ver nogle iraker som blev sendt hjem til Irak fra asyl centeret.
Nogle af dem døde, de havde ikke gjordt noget, de ville bare flygte fra det land hvor Danmark tog ned og skabte kaos.
07.08-2008 | 01:28 af Carsten Friskytte
Jeg vil gerne benytte lejligheden til at mindes alle de hjemsendte psykisk syge fra ex-Jugoslavien og tilstødende områder, som er blevet sparket ud af Fattig-Danmark med en lille pose piller i hånden.

Endvidere vil jeg bgerne sendes en varm hilsen til alle danske med ægtefæller i Syssverige og andre nabolande, hvor disse brave danske har måttet søge tilflugt på grund af upassende kærlighed.

Til slut går mine tanker til tidligere ved døden afgåede asylansøgere, som er dræbt/forsvundet efter deres udsendelse af dronningeriget!

Gud bevare Danmark!
 
07.08-2008 | 11:34 af Jan Nilsson
Vor herre bevars og god morgen Sanjo, håber du har sovet godt med de nedladende kommentarer til et menneske der er blevet ramt af sygdom.
Håber du skammer dig eller i det mindste du fortryder det du skrev sent i går aftes.
Et godt menneske med overskud skriver ikke som du gjort
07.08-2008 | 15:43 af Carsten Friskytte
Et menneske med overskud hylder IKKE Pia K.
 
07.08-2008 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 17:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 17:41 af Carsten Friskytte
Minsandten om ikke Reaktionens Kohorde dukker frem under stenen for at forsvare deres dronning. Velbekomme! Jeg fryder mig skam ikke over Pia K's sygdom, men væmmes stærkt ved hendes tilhængeres snøfteri.

Ej heller har jeg hylDet "muslimmer, som ikke kan opføre sig ordentligt". Det er hallucinationer, som opstår i dumme og syge menneskers forvredne hjerner.

Det kunne ALDRIG falde mig ind at besvære mig over Pia K's ret til at have et parti og opstille til folketingsvalg. Den ret har også Jonni Hansen, Køge. Men jeg har også retten til at håbe på, at Pia K's vælgere bliver raske, og ophører med at stemme på hendes sammenrend fra gaden.

Skulle hun en dag bliver statsminister, så er jeg for længst over alle bjerge - eller i hvert fald på den anden side af Øresund!
 
07.08-2008 | 17:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 18:22 af Carsten Friskytte
Jeg kunne aldrig nedlade mig til at hentyde til den person, som kalder sig "anette pedersen". Men da hun nu føler sig truffet, vil jeg benytte hende som arketype på en "pianist". Og derfor vil jeg gerne vide, om hendes medfølelse i påkommende tilfælde OGSÅ^ville omfatte en muslimsk flygtning, der får en hjerneblødning eller lignende?

Tror nogen på, at pianister ville vise medmenneskelighed med muslimmer?

Lad os høre.......... (læse)
 
07.08-2008 | 18:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 19:05 af Jan Nilsson
Har lige nydt solen, og det første jeg ser her er Shansen.....
så jeg tror jeg går ud i haven igen.
07.08-2008 | 20:30 af Carsten Friskytte
Tjaeh, Shansen - AFR har jo undskyldt at DK sendte tyske flygtninge (jøder, socialdemokrater og kommunister) tilbage i armene på Gestapo i 30'erne, som så sørgede for at de blev gasset i koncertlejrene. I dette lille land har vi udviklet en særlig humor. Vi siger undskyld efter 60 år. Og glemmer derefter alt. Men hvis nogen tager vores flæsketerning, så bliver der ballade! Vi har nemlig verdens farligste statsminister, som ikke er bange for at gå i krig mod tyskerne - i 1943!
 
07.08-2008 | 21:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 21:35 af Zapa Zip
"Et godt menneske med overskud skriver ikke som du gjort"

Jeg for første gang i dit liv har du ret, jeg har ikke overskud til at se mine venner blive hjemsendt, til et af verdens farligste lande.
Jeg synes du skal tænke dig lidt om, måske vil du selv miste en du elsker højt, hvor gud ikke har taget ham/hende fra dig, men en person. Så vil DU måske ikke stemme på DF den dag.
07.08-2008 | 22:30 af Carsten Friskytte
En synligt forvirret person rejser tvivl om mine læsefærdigheder og hævder at jeg påstår, at personen ønsker andre syge. Dette vrøvl bliver jo afkræftet af indlæggene i tråden her, og jeg skal nøjes med at påpege, at jeg udelukkende gerne ville vide, "om hendes medfølelse i påkommende tilfælde OGSÅ ville omfatte en muslimsk flygtning, der får en hjerneblødning eller lignende?"
 
07.08-2008 | 22:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.08-2008 | 23:06 af Carsten Friskytte
Ja, "anette pedersen" - det er jo helt øjensynligt ikke hos sprogpolitiet at du har været "betjent" (eller er blevet betjent).

Jeg nøjes med at konstatere, at du ikke vil/ville have nogen medfølelse med en muslim, der fik hjerneblødning eller tilsvartende. Så nåede vi da så langt.......
 
08.08-2008 | 01:33 af Carsten Friskytte
Jeg kan nu ikke lade være med at tænke på den for længe siden afdøde CIA-agent og stifter af Socialistisk Folkeparti, Aksel Larsen, som lå i sin hospitalsseng med et brækket ben og sendte en hilsen til sin gamle mor på Fyn. Tårerne væltede frem i alles øjne, og SF fik utroligt mange stemmer på den platte gimmick. Nej, nej - jeg antyder ikke noget fatalt skuespil fra Pia K's side. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på Aksel Larsens gimmick.............
 
08.08-2008 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.08-2008 | 17:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.08-2008 | 17:29 af Eva Adamsen
Antyder friskytten, at Pia Kjærsgaard er så vild med ambulancer eller hun er hypokonder?!
 
08.08-2008 | 19:20 af Carsten Friskytte
Jeg har ikke udtrykt mig om "anette pedersens" person. De holdninger, som hun og hendes meningsfæller giver udtryk for, er mig inderligt modbydelige. Men hun og de skal have lov til at have dem, og give udtryk for dem.

Man kan imidlertid ikke fuldstændigt adskille personen og meningerne. Der er en vis sammenhæng, men der er også forskelle. Personen er altså IKKE fuldstændig identisk med meningerne. "anette pedersen" må altså leve med i en vis udstrækning at blive identficeret med sine holdninger - som jeg altså finder modbydelige når det drejer sig om politik (hvilket er MIN gode ret!).

Eva Adumsen forbigår jeg i talende tavshed..............
 
08.08-2008 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.08-2008 | 20:52 af Laila laix
Ja når det nu kan udelukkes at Fruentimmeret har haft hjerneblødning er der kun et at sige, hun har stress og er blevet påbudt at forholde sig i ro. Stress skal sørme tages alvorligt.
 
08.08-2008 | 21:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.08-2008 | 21:59 af Carsten Friskytte
Jeg håber alvorligt talt ikke, at jeg har frataget "anette pedersen" alt håb. Det ville forringe dette debatforums underholdningsværdi, hvis hun opgav ævred. Og med den slags venner behøver Bedstemor Pia ingen fjender....
 
08.08-2008 | 22:17 af Laila laix
Abetjent:
Jeg behøver ikke at være læge for at udtale mig - det er så såre sandt det jeg skriver;);)
 
08.08-2008 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.08-2008 | 22:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.