|
|
27.04-2008 | 10:08
af
gitte rasmussen
Det er ikke så tit jeg er enig med Pia, men her har hun ret.
|
| |
|
|
|
27.04-2008 | 10:13
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:14
af
politik
Pia Kjærsgaard er langt ude og man krymper tæer på hendes vegne. Fogh er den bedste statsminister som Danmark har haft nogen sinde.
Statsministeren kommenterer de forhold som han skal. Pressen kører en masse historier for underholdningens skyld og Nyrup regeringen var langt værre end VK.
Hvornår skal DF have en ny leder ?
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:16
af
(Slettet bruger)
DF er ofte lige så populistiske som SF og Enhedslisten. Det gælder også her...
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:23
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:24
af
(Slettet bruger)
Ofte er jeg uenig med P. Kjærsgaard, men denne gang kan jeg give hende ret. Statsministreren er ofte i udlandet når det brænder på i DK, så lader han andre afværge ufreden og kommer tilbage for at sige et par ord. Aldrig har vi haft en statsminister der har været så fraværende. Han har godt af en påmindelse om ,at statministeren er til for det danske folk og ikke kun om tirsdagen.
|
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:24
af
(Slettet bruger)
"Fogh er ingen leder" Pia lefler for den danske befolkning, hendes mange populistiske kommunikationsrådgivere har allerede fundet ud af at Fogh er YT i den danske befolkning.
Derfor prøver Führe Pia Kjærsgaard at hente nogen billige point hjem ved at vrisse lidt af Fogh.
Sandheden er jo desvære at hun ALDRIG vil andet end at vrisse,hun vælter aldrig Fogh eller regering, tværtimod freder hun dem gang på gang også statsministerens mange løgne og dumheder holder hun hånden over.
Det er spil for galleriet og forsøg på at stjæle vælger især fra venstrefløjen.
|
| |
|
|
|
27.04-2008 | 10:29
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:29
af
(Slettet bruger)
Pia Kjærsgaard har lært af Shansen og & at store overskrifter får folk til at bide på krogen.
|
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 10:43
af
Bruce1
Det her er ikke spil, Shansen, DF er ofte oprigtigt sur på VK, du glemmer de er tre forskellige partier med deres egene meninger om meget. Og her har Pia ret, Fogh render rundt på de bonede gulve og leger EUs Cary Grant - det samme han påstod om Nyrup i sin tid. Nu gør han det selv. Selvfølgelig er Fogh den bedste leder vi har haft, men det må altså være muligt at afkræve af landets statsminister at få at vide om han bliver siddende og fortsætter efter næste valg, eller ej. De vage svar som jeg har ingen planer om dit og dat , er ikke gode nok mere, nu er det ja eller nej.
|
| |
|
|
|
27.04-2008 | 14:34
af
Niels-Henrik Pedersen
Pias problem er angiveligt, at der er indbyrdes spændinger, uenigheder og trakasserier i den regering, som hun selv støtter og er afhængig af. Hvilken indflydelse kan DF forvente i f.h.t. en anden regering ? Altså: Far - kom hjem og gør noget !
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 14:34
af
Rojser
For at citere Forrest Gump (næsten korrekt):
"Nogle gange findes der bare ikke gulvtæppe nok..."
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 14:41
af
Jørgen Larsen
Grunden til Pias udtalelser kan jo også være at hun har opdaget der ikke er mere at komme efter, fordi farmer Anders er ved at vaske hænder.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 11:04
af
politik
Att.: Kirsten Hansen.
Ti gode ting som Fogh og VK-regeringen har gjort for Danmark :
1) Forbedret Danmarks økonomi.
2) Lavere ledighed og derved mindre fattigdom.
3) Ingen store gaver til udenlandske stater.
4) En kommunalreform for at afskaffe overflødigt bureaukrati.
5) Fyret ca. 58.000 overflødige offentligt ansatte som fik job under Nyrup-regeringen.
6) Begrænset udlændinges indvandring til Danmark.
7) Ingen nye skatter og afgifter med ganske få undtagelser. Skattestoppet er stort set overholdt.
8) Bedre vedligeholdelse af offentlige veje, motorveje og offentlige bygninger end under Nyrup regeringen.
9) Bedre hospitaler , hurtigere behandling og adgang til privat hospitaler hvor det offentlige betaler for behandlingen.
10) Renere drikkevand end under Nyrup regeringen hvor der blev fundet e-coli bakterie i drikkevandet her i Københavns bydele og en gammel mand døde ude i Brønshøj af det forurenede drikkevand og vi andre måtte købe drikkevand på flaske eller karton.
|
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 11:19
af
(Slettet bruger)
Anders Fogh Rasmussen er en lille kedelig trøvetriller fra Jylland.
Når Pia K siger at lars løkke ikke ville få så hårdhændet en behandling, hvis det ikke var fordi Fogh var på vej væk, så tager hun fejl. Brikstofte blev netop Brikstofte fordi der ikke var noget HER STOPPER VI til ham. Løkke og hans smarte kommentare om, at alle købte cikeratter minder meget Brikstoftes forsøg på bortforklaring af vine til 800 kr...Han sagede blandt andet, at hvis han havede nogen arbejdsløse der skulle have et job så kunne bare ringe, efter han havede spenderet en middag med 800 kroners rødvin... det er jo løgn fordi en arbejdsgiver ansætter ikke lige en mand til 200.000 kr. fordi han har fået et en halvflaske rødvin til 400,- ... men den almindelige dansker vælger bondefanges i den slags smarte bemærkninger... og tror de rige bare kan smide om sig med penge til ukvalifiseret arbejdskraft.... Jeg føler der den samme slags big shoot over Lars Løkke, hvor han ikke gider og svare på hverken jounalister eller oppositiones spørgsmål i alle sager, hvor han kommer i mod vind.
Lars Løkke har vist han kan være ubehagelig og grov i munden og debatere med og samtidigt skal man tage med, at han ikke er bange for og stikke en dårlig forklaring....
Man får de politikere man fortjener og måske fortjener Pia K og have Lars Løkke som boss, men vi andre gør ikke...
|
| |
|
|
|
27.04-2008 | 11:26
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 11:53
af
(Slettet bruger)
@Politik
Du har ret hvornår skal DF have en ny leder.
Hende Yvonne er vist lidt slidt :-)
Som sagt er der blot tale om spil for galleriet, DF har lige fredet Lars Løkke Rasmussen og Pia Kjærsgaards kommentar om Fogh er blot et forsøg på at fjerne fokuset fra hele bilagssagen som efterhånden er ved at blive en grim sag for regeringen og for DF.
DFs egne politikere har jo også været med til at drikke og spise på skatteydernes regning, hvorfor er der ingen journalister der spørger Pia Kjærsgaard om hvad hun mener om det ?
DF prøver blot på at lave lidt beskidt spin i pressen for at fjerne opmærksomheden fra hele Løkke balladen og fra de nye informationer der er kommet frem omkring UNCHRs kritik af integrationsministeriets håndtering af kvoteflygtninge, DF ønsker ikke at afviste asylansøgere endnu engang skal på plakaten i medierne og i pressen derfor prøver de at skabe en sag hvor det er FOGH der skal tales om.
At kritiser Fogh er ganske harmløst for DF og for andre, det er langt mere alvorligt hvis pressen kastede sig over integrationsministeriet eller Løkke sådan for alvor.
Fogh kan bare afvise hele kritikken som pjat og så er alt ved det gamle igen.
"Han er da helt kold over for Pia Kjærsgaards kritik"
Og det eneste hun risiker er at få scoret et par venstrefløjs stemmer over på sin bane halvdel.
Så der er intet at tabe i at hun kritiser /Vrisser lidt af sin faste partner gennem næsten 8 år, hverken for Pia Kjærsgaard eller for Fogh.
Det er blevet langt mere svært for Fogh og for VKO at holde alt deres skidt ind under gulvtæppet, derfor ser man så mange top politikere fra VKO lave damage control i pressen og i offentligheden ved at de desperat prøver på at fjerne pressens fokus fra netop de områder som er farlige for VKO og ved at prøve på at få alle os til at tale om Fogh frem for om afviste asylansøgere, irak krigen, strejken, Løkkes bilagsrod, OL åbnings ceremonien, CIA overflyvninger, Elendig dyrvelfærd både for danske svin og for forsøgsdyr osv......
Pressen burde heler holde fast i at grave i alle de mange ubehagligheder end at blindt levere spalteplads til Pia Kjærsgaards nøje tilrettelagte spin.
|
| |
|
|
|
27.04-2008 | 12:03
af
politik
Att.: Kirsten Hansen.
Du er tilhænger af den røde blok som åbenbart giver dig job m.v. så derfor er du skeptisk over for VK.
Motorveje og veje generelt her på Sjælland er blevet asfalteret rigtigt under VK. Under SR asfalterede man Helsingør og Holbæk motorvejene således at der kun var ny asfalt der hvor bildækkene skulle køre og det var vanvittigt at opleve.
Broerne er ved at blive repareret ude i landet. Det viste man på tv forleden at tyske vejarbejdere er ved at reparere blandt andet Vejle Fjord broen.
Reparationer er igang hele tiden og det går fremad.
Jeg tror ikke på at man mangler personale i Sundhedssektoren eller andre steder men der er altid nogle medarbejdere som helllere vil drikke kaffe end arbejde selvom de er på job.
Drikkevandet har været i orden her i København under VK sådan er det.
Det er ligeledes et faktum hvad som jeg skriver under punkterne 1)-7) foroven.
Bureaukratriet er mindre og der bliver arbejdet mere i den offentlige sektor.
Uligheden var stor under SR-regringen fra 1993-2001 som gav sig selv store gaver alt imens man sparede på fattiges vilkår blandt andet ved at beskære de sociale love og fratage en masse dagpengeretten og tvangsaktivere også de øvrige modtagere af bestemte overførsler. Hvem husker ikke gratis Volvo til Nyrup regeringens medlemmer. Det var chokerende. Auken tabte mange personlige stemmer på den svinestreg. Man skal ikke støtte den røde blok.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:06
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:08
af
(Slettet bruger)
Gad vide om det er de penge sønderjyderne har betalt til en ny motorvej, der nu bruges på Sjælland.
"Motorveje og veje generelt her på Sjælland er blevet asfalteret rigtigt under VK. Under SR asfalterede man Helsingør og Holbæk motorvejene således at der kun var ny asfalt der hvor bildækkene skulle køre og det var vanvittigt at opleve."
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:18
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:19
af
politik
Att.: Kirsten Hansen.
Hvis man synes at VKO er lidt bedre end SR så er de nævnte sager foroven af Shansen ikke væsentlige
derfor er jeg også tilhænger af at
1) Flygtninge tager et andet sted hen end Danmark
2) CIA skal overflyve Danmark
3) Danmark deltager i de to krige imod muslimsk terror indtil man kan trække sig helt ud
4) Strejken løser sig selv, en SR regering
har da slet ikke råd til store lønforhøjelser med de store gaver den skal give til fremmede stater
5)Lykkes bilags rod er ligegyldigt men Venstre skal nok vælge en anden kronprins i forvejen
6) Dyrene har heller ikke altid den bedste velfærd
7) OLs åbningsceremoni er ligegyldig
8)?
9)?
10)?
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:26
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:26
af
Birger Kristiansen
Hvis han er træt af jobbet, må han jo bare finde noget andet, arbejdsgiver skriger jo efter arbejdskraft, og med lidt omskoling kan han måske bruges til noget fornuftigt, og husk nu jeg skrev måske.
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 12:41
af
Dorthe_P
Lad os nu få ekspederet den tørvetriller til Nato, så vi kan få lidt mere fest i gaden med Løkke!
|
|
|
|
|
|
27.04-2008 | 13:13
af
Ove Nielsen
27. april 2008 12:19 af politik
1) Flygtninge tager et andet sted hen end Danmark
2) CIA skal overflyve Danmark
3) Danmark deltager i de to krige imod muslimsk terror indtil man kan trække sig helt ud
----------
Goddag politik
Jeg vil gerne spørge venligt
1) "at tage andre steder hen" - betyder jo at andre lande så skal hjælpe - skal vi ikke hjælpe i sådanne sager ?
2) "cia skal overflyve Danmark" - er det ikke det samme som at godkende alle usa´s mentoder :
Her tænkes således på "ret til at kidnappe mennesker i andre lande" - hemmelige fængsler/flyvninger - Abu Greib -Guantanamo
Er sådanne ting ok ?
3) - går du ind for angrebskrig (ret til at invadere andre) ?
det mener jeg begge disse to krige er
"krig mod terrorisme" er usa´s "opfindelse"
Terror er mange ting - også statsterror
hvem bestemmer "hvad der er hvad" - usa såmænd.
Ment "det afgørende ord"
jeg går ikke ind for angrebskrig, da jeg ikke mener at man overhovedet har denne ret - moralskt set
der kan dog være - "undtagelsen"
"præventiv krig" - strike first
Det indeholder mange dilemmaer og mulige paradoxer. Det er en farlig vej -man ikke bør vælge
Det mener jeg ikke kan godtages - som præmis/usa
Husk på - da har alle andre lande ret til at antage samme præmis -
Sansynlig konsekvens : Så bliver verden "farligere"
for alle lande
Er det hvad vi ønsker at opnå ?
Helliger målet - midlet ?
mvh Confucius
|
| |
|
|
|
|
27.04-2008 | 14:52
af
leon lerche
Kære, hr.Politik, nu får du svar på alle 10-spørgsmål.1, jeg må med et grin, spøger om hvilken økonomi, de har jo solgt alt i Danmark og hvorfor vil de nu privatiser vej-nettet i Danmark.Nr,2. Laver ledighed, nu må du ikke gør Danskerne mere blåøjet, fattigdom er på stærk frem march i Danmark, så husk baggrundsviden før udtagelse, eksempelvis kan vi tage 6000-børn i København, som lever i fattigdom og her er der da masser af ting, men jeg går vidre.Nr.3. Grunden til vi ikke giver gaver til andre lande er, vi har ikke råd.Nr.4. Kumonalreformen, du taler om mindre bureaukrati, grinende må jeg jo spøger hvor bor du henne, for det du fortæller , ja den er langt ude.Nr.5. Du taler om overflødige offentlige ansatte, jeg må jo sige at du burde stoppe, for vi har ingen overflødige offentilge ansatte, kære ven, vi mangler.Nr.5. denne her syntes jeg er racistisk, så der gidder jeg bare ikke at komenter, da jeg ikke, heiller.Nr.7. Skattestop, du må jo tro Danskerne er dumme, når de ikke kan kalde det SKAT, så får det bare et andet navn.Nr.8. DU må ikke lyve.Nr.9. Der kan jeg tildel give dig ret.Nr.10. Når du nu snakker om vores drikke vand, så syntes jeg du skal følge med, der har været flere vandværker som har måtte hente vand hos andre vandværker på grund af forurening, jeg må j så sige, du prøved da idet mindste at svare på mit spørgsmål om, hvad statsministeren skulle havde gjort, så godt gået, men de ting du taler om er meget langt fra sandheden, hilsen fra. Leon, som udemærket er klarover at han ikke har gjort nået i sidste valg-periode.
|
| |
|
|
|
|
27.04-2008 | 15:04
af
leon lerche
Jeg har set en komentar om NATO, ja den blev jo lavet i år-1947-49 og bestod af 26-lande og ifølge min historie-bog, så bygged NATO på at være en forsvarspragt, hilsen fra. Leon, som skulle mene at kende til historien.
|
| |
|
|
|
|
27.04-2008 | 15:14
af
leon lerche
Sig mig kære. Politik, du smider da ikke bae rundt med indlæg, uden viden, for så vil jeg da begynde at læse. H.C.Andersen, han er mere troværdig, hilsen fra. Leon, som da smiler.
|
| |
|
|
|
|
28.04-2008 | 11:30
af
Bruce1
Hvad skulle DF gøre for at tilfredsstille Shansen & co., vælte regeringen på hver en ny sag? Kom igen. DF er da loyal, og desuden et slags moderne Socialdemokrati, deres kritik af VK er både berettiget og ægte.
|
| |
|
|
|
28.04-2008 | 12:08
af
(Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
|
|
|
|
|
28.04-2008 | 12:33
af
Niels-Henrik Pedersen
@ Bruce1
Det anfægtes ikke, at kritikken "af VK er både berettiget og ægte". Det, der anfægtes, er kritikkens angivelige årsag: "Foghs ledelse af landet er fraværende i øjeblikket, og det giver usikkerhed i Folketinget".
Fremfor hensynet til Folketinget og nationens bedste er årsagen til Pias kritik måske snarere - anføres det i debattråden - hensynet til egne partiegoistiske interesser.
|
|
|
|