Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

PET: Al-Qaeda planlægger lige nu terror i Danmark

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Al-Qaeda er for første gang direkte involveret i styring og planlægning af terror på dansk jord, afslører PET-chef. Danske unge er terror-trænede i udlandet og »planlægger lige nu angreb«

12. juni 2008 kl. 21:03 Simon Andersen
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Simon Andersen
Født 1969 i Grindsted, far til Anna Sofie (født 1997) og Klara (født 2007). Lever sammen med journalist Nynne Bjerre Christensen.Uddannet journalist 1994, praktik på Morgenavisen Jyllands-Posten.1994-2001 - Journalist på Jyllands-Posten, først med sp...

På direkte ordre fra al-Qaedas ledelse »planlægges der lige nu« terrorangreb på dansk jord.

Faktaboks

Terrorsagen fra Vollsmose

I Odense anholdt politiet i september 2006 syv personer i Vollsmose. De blev sigtet for at have anskaffet »diverse effekter til fremstilling af en eller flere bomber«. Fire blev tiltalt. Tre blev i november 2007 kendt skyldige.

To mænd med udenlandsk baggrund på henholdsvis 22 og 35 år blev idømt 12 års fængsel.

En 33-årig medskyldig dansk konvertit fik 5 års fængsel.

Terrorsagen fra Glostrup

Fire unge mænd blev tiltalt for at have samarbejdet med en tyrker med dansk baggrund og en bosnier med svensk baggrund, der blev dømt for terror i Bosnien.

En 18-årig mand blev i februar 2007 idømt syv års fængsel.

Tre blev frikendt. Sagen mod en af de frifundne, en 19-årig mand, gik om, men han blev på ny frikendt.

Planlagt drab mod tegner

Tre mænd blev i februar i år anholdt på mistanke om, at de planlagde et drab på Jyllands-Postens tegner Kurt Westergaard. En dansk statsborger er løsladt, mens to udlændinge med tunesisk baggrund er fængslet med henblik på udvisning.

Terrorsagen fra Glasvej

I Storkøbenhavn anholdt politiet i september sidste år otte mænd.

To muslimske mænd på 22 og 23 år er nu tiltalt for at have fremstillet og prøvesprængt sprængstof og for at planlægge en terrorhandling.

En 23-årig mand er tiltalt for at opfordre til kidnapninger af danskere i udlandet.

PET mener, at de unge er »militante islamister med internationale forbindelser til ledende medlemmer af al-Qaeda.«

Mansour-sagen

Said Mansour fra Brønshøj blev i april 2007 af byretten idømt tre år og seks måneders fængsel for at opfordre til terror. Mansour var i besiddelse af og spredte filmklip i tusindvis, der opfordrede til vold og hellig krig.

Det afslører chefen for Politiets Efterretningstjeneste (PET), politimester Jakob Scharf, over for Nyhedsavisen.

Ifølge PET-chefen har al-Qaeda et stærkt ønske om at gennemføre et terrorangreb i Danmark.

»Vi har netop nu flere operationer kørende. Vi ser på personer og netværk i Danmark, der udgør en konkret trussel, og som har viljen og evnen til at gennemføre et angreb,« siger Jakob Scharf.

Ifølge PET har unge med dansk baggrund været på terrortræning på grænsen mellem Pakistan og Afghanistan. Som noget afgørende nyt er terror-forberedelserne »målrettet styret og planlagt« af al-Qaeda.

På spørgsmålet om, hvorvidt de pågældende personer kun har et terrorangreb »i tankerne«, svarer Jakob Scharf:

»Nej. Disse mennesker og netværk udgør en konkret trussel, som vi lige nu i PET arbejder med at imødegå.«

Målrettet styring

Ifølge PET er de fortrinsvis unge, mulige terrorister med muslimsk baggrund i dag mere 'professionelle':

»De er dygtigere, mere målrettede og bedre trænede,« siger Jakob Scharf og afslører, at danskere er blevet trænet i al-Qaeda-lejre i bjergene mellem Pakistan og Afghanistan.

»Der er bestemt sket en udvikling. I for eksempel terrorsagerne fra Glostrup og Odense havde vi at gøre med løse netværk, der fik en idé om at udøve terror og lod sig inspirere via internettet. Nu ser vi – også i sager der ikke er kendt i offentligheden – en målrettet styring, træning og planlægning af terrorangreb på dansk jord udført i al-Qaeda-regi«.

Jakob Scharf tilføjer, at den seneste terrorsag, hvor to unge fra Glasvej i København er tiltalt for at ville udføre terrorangreb, »klart er udtryk for, at al-Qaeda har genvundet fodfæstet og kan træne terrorister, gennemføre operativ planlægning og udpege mål.«

Ifølge PET er terrorangrebet mod den danske ambassade i Pakistan også styret af al-Qaedas ledelse.

»Der har været – og er – et stærkt ønske hos al-Qaeda om at ramme Danmark og danske interesser.«

Det skyldes, at Danmark er blevet 'kendt' efter Muhammed-tegningerne, og at al-Qaeda kan vinde gehør ved at rette terror mod et land, der beskyldes for at have hånet Muhammed.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
12.06-2008 | 21:21 af Carsten Svendsen
Er Muhammed så ynkelig, så han må have hjælp fra terrorister???
 
12.06-2008 | 21:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 21:39 af Linda Nielsen
Tag ham nu seriøst, han er den der har fingeren på pulsen, negliger hverken ham eller hans vurderinger, jeg tror han som een af de få ved hvad han taler om. Han plejer ALDRIG at opildne, men tværtimod mane til besindelse.
 
 
12.06-2008 | 21:42 af Bruce1
Ak, LIR, selv når sabelsvingerne står i din forhave, benægter du faren. Flovt som integrationen har slået totalt fejl, ikke bare her men overalt i Europa hvor der bor mange muslimer. Istedet for at tage dansk/vestlig kultur til sig - som man faktisk burde mene de var forpligtet til - vender de sig illoyalt mod landene de bor i. Hvad siger det om deres religion? Hvor mange flere 'moderate' undskyldninger skal vi lægge ører til, før det siver ind hos selv de tungnemmeste kulturradikale galninge, at det er selve den religion den er gal med? Skal vi blive ved med at give chancer, hvor chancerne for at forstå vort demokrati preller af?
 
 
12.06-2008 | 21:46 af Bruce1
Det ser ud til tiden til at kæmpe for vore BEDRE værdier og hårdt-tilkæmpede demokrati, bogstavelig talt er kommet, tidligere end ventet. Holger Danske du kan godt begynde at røre på dig nu, og så småt vågne op...
 
 
12.06-2008 | 21:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 21:47 af gitte rasmussen
Syntes det er en lidt mærkelig udmeldelse at komme med.
Der kunne jo gå panik i nogle, og som pludselig ikke ture gå der hvor der er mange mennesker.
Det ok at fortælle at man godt må være opmærksom. Men…….
 
 
12.06-2008 | 21:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 21:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 21:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 21:59 af egon legaard
Mangler PET bevillinger ? At der er mulighed for terroraktioner- også i Danmark- er der næppe mange, der tvivler på. Det kan vi takke os selv for. Som halehæng til USA risikerer vi selvsagt at få ørerne i maskinen. Men PET har det med, at råbe "ulven kommer " lidt for ofte, og ER der ingen terroristfare på tapetet, kan de sikkert selv strikke en.
 
 
12.06-2008 | 22:26 af Linda Nielsen
For mig kan de få ALLE de bevilgninger de har brug for!!!
 
 
12.06-2008 | 22:27 af Linda Nielsen
..............Bare de stopper terroren!
 
 
12.06-2008 | 22:29 af Nanna Gersov
Hvor er det trist, at det skal være på den måde. Verden har da ufred nok. Og to verdenskrige hærgede i forrige århundrede. Trist at nogen mennesker tror, at de ved at gøre ondt, gør noget godt.

Man vinder ikke sandheden med terror. Men viser sig som den dæmon, man indbilder sig, at de andre er.

Verden fortjener bedre end denne terrorisme!
 
 
12.06-2008 | 22:30 af Bruce1
Ja, go' daw do, egon, vi er selv skyld i det...tåbelig venstreorienteret argumentation...i mangel af bedre og selverkendelse...
 
 
12.06-2008 | 22:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 22:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 22:37 af Bruce1
Se indad, Sarah, svaret ligger i koranen...
 
 
12.06-2008 | 22:37 af leon lerche
Kære. Bruce1, jeg må sige at din tale er blevet grim. Sarah A, gå du bare dinne ture, som du plejer, hilsen fra. Leon, som siger tingene lige ud.
 
 
12.06-2008 | 22:40 af Peter Hansen
Ja Sarah!
Du skal blive hjemme under dynen og forholde dig roligt til den store bogeyman er fanget og oversendt til Bush!
Nå spøg til side!
Jeg tror at vi skal forsøge at leve som vi altid har gjort uden at tænke på de fjolser der evt. skulle prøve på noget. Hvis vi ikkegør det har de jo vundet inden vi ser os om.
Så derfor tag det roligt indtil du får andet at vide fra PET eller FET!
 
 
12.06-2008 | 22:46 af Lise Mikkelsen
Man skal slet ikke gå ud, der bliver dræbt over 350 mennesker i trafiken pr.år. Du kan blive den næste.
 
12.06-2008 | 22:56 af Bruce1
Vi kan ikke komme udenom grunden til islamisk terror, det er deres muslimske tro islam, hvorfor ikke sige det som det er. Ingen kan bebrejde danskere noget, vi har skrevet og tegnet hvad vi må i Danmark efter dansk lov, de fornærmede i Mellemøsten skal helt principielt blande sig fuldstændig og aldeles helt udenom. Ellers overtager vi muslimske sharia-værdier og normer, og det bliver ikke aktuelt.
 
 
12.06-2008 | 22:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 22:59 af Carsten Svendsen
Hvis I husker at se jer for, når I krydser en vej, så skal I sgu nok blive ældre.
Helt ærlig! Er der nogen der føler sig personligt truet af terrorisme?
Selvfølgelig sker terrorangrebet før eller siden og det bliver dybt tragisk for de der bliver ramt.
Men at lade sin dagligdag influere af al-Qaeda, er som at tilslutte sig terrorisme.
 
12.06-2008 | 23:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2008 | 23:11 af Morten Olsen
Ifølge Pentagon er grunden til islamisk terrorisme at finde i koranen, det er selve bogen der med dens utallige militante vers, får selvmordsbombere til at springe sig selv og andre i luften.

Suicide bombers follow Quran,

concludes Pentagon briefing
Tasked with pinpointing motivation, analysts find

terrorists 'rational actors' following 'holy book'

But internal Pentagon briefings show intelligence analysts have reached a wholly different conclusion after studying Islamic scripture and the backgrounds of suicide terrorists. They've found that most Muslim suicide bombers are in fact students of the Quran who are motivated by its violent commands – making them, as strange as it sounds to the West, "rational actors" on the Islamic stage.

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52184

Koranvers der er meget militante, og som bruges som grundlag til "hellig krig".

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=203
 
 
13.06-2008 | 00:28 af Fealasy
@ MortenOlsen

Muslimer dør for Allah

Kristne dør for Gud (Det er kendt at 900 kristne slog sigselv og deres børn ihjel i guds navn med forgiftet saftevand i denne moderne tid) Selv hr. Bush sender unge i krig i guds navn.

Japanere døde for deres kejser (Som også var gud under anden verdens skrig).

Men i alle krige og masseselvmord... Har der siddet et par gamle mænd med en hellig bog i hånden, og en masse guld i lommen. Det er deres skyld. Ikke en en eventyrs bogs skyld. Eventyr blødgøre blot hjernen, og vil med tiden få dig til at glemme god logik, som f.eks. at du DØR hvis du sprænger digselv i luften.

"I am so tired, of seeing old men, sending young men to their deaths"
 
 
13.06-2008 | 02:53 af Brylle
Nå for katten da Jakob Scharf !!!!
Her har vi ellers fået fortalt spalte op og ned om hvor store Islamfober vi er herinde når nogen har skrevet NÅR bomben falder og ikke hvis.
Er Jakob Scharf nu også blevet en Islamfobe, eller bekræfter han bare hvad de fleste af os har ytret.
Det kan være det SÅ går op for alle de nyttige idioter der altid sidder herinde i døgndrift og forsvarer og forklarer om den fredelige Islamiske tro at de aligevel gik fejl af målet.

hmmmmmm der er måske ikke noget at sige til at DF har fremgang hele tiden.
Det samme gælder for det Norske Folkeparti som nu er det andet største parti i Norge.
Gad vide om de gamle vikinger er ved at vågne op
 
13.06-2008 | 04:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 04:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 06:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 08:25 af M. J.
VI MÅ KRÆVE EN NY LOV!

Vi skal SELVFØLGELIG have en lov i Danmark, der gør det strafbart at tage på TERROR - SKOLE i Mellemøsten!

Det er fuldstændig hul i hovedet, at danskerne tillader indvandrere, at rejse 'hjem' på terrorskole, for derefter at komme tilbage til 'deres' nye land for at sprænge 'deres' nye medborgere i luften!

Hvis PET kan bevise at de er på terrorskole så skal de ALDRIG KUNNE REJSE IND I DANMARK MERE!
 
13.06-2008 | 08:40 af Karin Bennedsen
Det er rystende, så lette nogle danskere lader sig manipulere af magthaverne.

Hvad er formålet med, at PET informerer om eventuelle terrortrusler, som de efter eget udsagn har kendskab til og kontrol med?

Hvad var formålet med at PET informerede befolkningen om, at der havde været 'mordplaner' mod tegneren Kurt Westergaard?

Hvad er formålet med at piske en frygtstemning op i befolkningen?

Hvem gavner disse frygtfremkaldende informationer?
 
13.06-2008 | 08:44 af M. J.
Nej kære Brylle ..........

.....kulturrelativister kan du IKKE tale fornuft til. Alene deres kultur-relative antagelser afslører deres utopiske, natur-stridige tankegang. De VIL ikke forholde sig til virkelighedens verden, men sværger højt og helligt til deres kulturrelativistiske ideologi.

Just som tilfældet er med alle fundamentalister, det være sig religiøse eller ideologiske, så er det umuligt at trænge igennem med almindelig sund fornuft og realistisk forholden sig til tingenes aktuelle tilstand.

Det er trist og foruroligende, at vi ikke kan tale om vores bekymringer med dem. Det eneste, der MÅSKE vil bringe dem på talefod med os andre, er når de selv eller deres nærmeste familie bliver personligt truet af fundamentalisterne.
 
13.06-2008 | 08:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 08:52 af Karin Bennedsen
Når man i artiklen læser at PET har 'insiderviden' om, hvad al-Qaedas top tænker og har af planer for terror i Danmark, er det første spørgsmål, der falder mig ind, og som Simon Andersen åbenbart ikke stillede, eller i hvert fald ikke fik svar på:

Hvordan har PET fået sådanne informationer? Har PET ageret torturhælere - altså 'købt' oplysninger, som andre landes efterretningstjenester, her måske Pakistans, har fået ved brug af tortur?

Ja, for regeringen har jo legitimeret, at PET og FET godt må handle oplysninger med kendte torturlande.
 
13.06-2008 | 09:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 09:09 af Hofreporteren
PET manden fremkommer ikke med bare den mindste smule bevis, for sine løse påstande.
Enhver idiot kan jo stille sig frem, og fremmane et hvilket som helst trusselsbillede med hans baggrund.
Hvis noget netværk eller personer udgør en konkret trussel eller fare, skal der skrides ind med det samme.
Lad os se beviser i form af anholdelser og domfældelse, ellers hold din kæft med dine opildninger til panik og kaos.
Og lad os så se videoen fra ambassaden i pakistan med ferningsmændene. Sjovt nok må den ikke vises for offentligheden, ligesom optagelserne fra de 135 overvågningskameraer, der filmede det påståede "flymissil" som i fantasiens verden skulle være fløjet ind i Pentagon 2001.
Og gerningsmændede til bomben der sprang i en dobbeltdækker bus i London 7/7 kunne sjovt nok heller ikke fremvises for offentligheden, fra gerningsøjeblikket, da bussens 4 overvågningskameraer den dag mærkeligt nok var gået i stykker.
 
13.06-2008 | 09:22 af Karin Bennedsen
@Henrik Ilskov-Jensen

"Spørgsmålet er: Hvad gavner befolkningens interesser og retsikkerhed mest: Hemmelighedskræmmeri eller åbenhed?"

Generelt set er jeg naturligvis af den overbevisning, at magthavere skal være så informerende som muligt om forhold, der kan være at interesse for befolkningen.

Men de hemmelige tjenester, PET og FET, opererer jo i sagens natur ikke udfra en filosofi om at holde befolkningen underrettet om alt, hvad de foretager sig og har af 'interessante' oplysninger om dette og hint.

Så når PET's chef går i medierne med frygt- og vredesfremkaldende 'oplysninger', der er så diffuse, at enhver kan tolke dem alt efter temperament, er der al mulig grund til at sætte spørgsmålstegn ved formålet.

Det ville være interessant at se hvilket resultat en analyse af sammenhængen mellem vigtige politiske spørgsmål og beslutninger (finanslovsforhandlinger, udvidelser af antiterrorlovgivningen, EU-forbehold o.a.) og tidspunkterne for PET's operationer (storstilede terroranholdelser) og udmeldinger i pressen har at gøre med hinanden.

Var det mon ikke en opgave for en vaks chefredaktør at lave en sådan analyse?
 
13.06-2008 | 09:36 af Morten Olsen
Hvad for beviser kan PET fremlægge, uden at afsløre en konkret efterforskning eller overvågning. PET kan umuligt stå frem og sige i øjeblikket overvåger vi 2 grupper, bosiddende i henholdsvis Odense og Århus. Hvis han gjorde det ville det nok medføre at beviserne forsvandt, eller at "aktionen" blev iværksat med det samme.
 
 
13.06-2008 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 09:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 09:54 af Karin Bennedsen
@Husvild

Helt enig!

PET politiserer efter min mening. Enten på eget initiativ eller efter aftale med nogen i regeringen - og i hvert fald med Lene Espersens godkendelse.
 
13.06-2008 | 09:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 10:16 af egon hansen
Endnu en gang et tankevækkende indlæg fra LIR. Tænk at kalde en bombe, der dræber seks uskyldige mennesker for en "hvid kanin", der trækkes op af hatten for at redde regeringen. Bliv endelig ved, LIR. Så ved vi da, hvor vi har venstrefløjen.
 
13.06-2008 | 10:18 af egon hansen
@Husvild og KarinB
Kan I ikke være så rare at fortælle, hvorfor I mener, at PET bør holde kæft, og hvorfor I mener, at det er rent spin. Hvori består PETs politisering? Ellers giver jeres indlæg ikke megen mening
 
13.06-2008 | 10:28 af Karin Bennedsen
@olfer

Om mine kommentarer giver nogen mening for dig kan jo ikke blive mit problem.

Hvad med at skrive en kommentar om, hvad du selv mener udover de sædvanlige ligegyldige bemærkninger om andre debattører og venstrefløjen?
 
13.06-2008 | 10:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 10:54 af grisen
Hold nu kæft med den frygt-propaganda. Først skriger nyhedsavisen ud at Al Qaeda vil ramme Danmark... og så siger Jyllands Posten at trusselsniveauet er uændret og at der ikke er grund til bekymring... Det er sgu aviserne der snart er de rigtige terrorister, sådan som de skriger efter blod hele tiden.
...Og imens render den Danske befolkning frem og tilbage som forvirrede høns og lytter til den første den bedste avis.

Vågn op! Man kan få folk til at gøre hvad som helst, hvis de er bange og demoraliserede - og jeg nægter sgu at danse med på den melodi. For i samme øjeblik jeg giver efter for mediernes terror har Al Qaeda vundet.
 
13.06-2008 | 10:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 11:36 af Balther J. Jensen
De storste Terrorister i Danmark er dem som laaner penge ud og kraver renter, saasom Danske Bank og Nykredit A/S,
Se: http://corrupt-denmark.com
 
13.06-2008 | 11:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 11:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 12:19 af Lars Nielsen
Plat og pinligt af PET med den slags udtalelser.
Helt gratis at sige, og med mulighed for at øge deres budget.
 
13.06-2008 | 13:06 af Brylle
Ras57
DF plejer jo at få skylden for ALT !!! Det er DF, jøderne og USA der bestilte Kurt Westergaard til at tagne muhhamd. Ihvertfald er det sådan de nyttige idioter udlægger det.
Men når både DF og NF i Norge stormer frem, så er det nok et udtryk for at stoppe indvandring fra muslimske lande.
Kan du overhovedet nævne en eneste GOD ting Islam har bragt med sig til vesten ? Før Islam kom hertil havde vi så og sige kun vejret at brokke os over.

Nej jeg tror ikke PET ville holde kortene tæt til kroppen, da dette også er et signal til dem som påtænker terror at de bliver overvåget.
PET advarede også da nogen planlagde terror her i Danmark, og vi har da selv ikke nogen terror dømte vel !! Host !!!
Self kan du gå ud af din hoveddør og få en tagsten i hovedet, men det er slet ikke det sagen handler om...du har ganske enkelt ikke fattet en brik.
 
13.06-2008 | 13:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 13:22 af Brylle
Ras57

Ja self var det da Jyllandsposten der bestilte tegningerne, men sådan ser Islamister og deres nyttige idioter ikke på det.

Er DF måske ikke stormet frem ved hvert valg på TRODS af meningsmålinger har sagt det modsatte HA!!!

Jeg syntes da du skulle lade være med at læse nyheder, så der er et overraskelses moment for dig NÅR Bomben falder.
 
13.06-2008 | 13:29 af Lise Mikkelsen
Brylle, DF stormet frem, kan du komme med nogle målinger der underbygger din påstand?
 
13.06-2008 | 13:43 af Kim Kaos
Hvorfor skal alle os der har andre synspunkter end f.eks. folk som husvild altid beskyldes for at være DF'er - nazister - fascister eller lign.

Ved at kalde os de øgenavne nedsætter i alvoren af disse begreber - nok ikke så meget for at være DFer men som at beskylde folk for at være f.eks. nazister.

Et:
I sidestiller et legitimt parti i dagens Danmark med Hitlers naziparti - det er absolut ikke fair på nogen måde - Pia og hendes partifæller har absolut intet tilfælles med de ækle mennesker.

To:
Når i sammenligner Dansk Folkeparti med nazismen så gør I indirekte nazismen "stueren"

Tre:
Nazisterne begik umenneskelige forbrydelser mod menneskehed - Det har DF mig aldrig bekendt gjort.

Fire:
Det er ikke hverken DF eller noget andet partis skyld at terrorgrupper truer vores land.

Fem:
De eneste politiske partier der har arbejdet sammen med de ægte nazisterne var alle fra mellemøsten - og i fællesskab planlage de at udrydde alle jøder i mellemøsten samt bekæmpe bl.a. englænderne både før under og efter 2. verdenskrig.

Seks:
Idag er det os der er fjenden - dem af os der tror på frihed - lighed og venskab.
Hver dag finder de islamske tosser på nye undskyldninger for at udbredde der had til alle os i vesten - Det mest uhyggelige er at alle dem der kæmper for at give den samme frihed og de samme idealer til de undertrykte i de muslimske lande - som vi har i vores land - De lægges for had og beskyldes for at være nazister.
 
 
13.06-2008 | 13:45 af Marcus H. Greiner
Indvandrer > Exactly!

Til jer andre som tydeligvis ikke har fattet alvoren; vi har fornærmet og trådt på profeten og kaldt ham en gris, hvilket er utilgiveligt. Missiler ER rettede mod vores lille kaptajn-dryptuds land. Der er ingen vej udenom; vi er i krig! Det handler ikke om, om vi personligt kunne lide JP's tegninger, og vi kan ikke skjule os bag en politisk holdning. Alle ofre for terror dør for en positiv sag i Allahs navn - selv de venstreorienterede. Så kald det bare frygt-propaganda. Det VIL ramme os alle før eller siden.
 
 
13.06-2008 | 13:47 af Thomas Proctor
Vores ytringsfrihed er ikke truet. Den rabiate højrefløj har formået at køre Danmark ud på et sidespor hvor vi indirekte billiger tortur og sat os i en meget ubehagelig krig. De er forbrydere og ikke bedre end de islamistiske fascister.

MVH
ESP2
 
 
13.06-2008 | 13:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 14:29 af Kim Kaos
@husvild:

"13. juni 2008 13:13 | af Husvild
Hvor er det dog dejligt at alle de 'kloge' fra DF kan oplyse os *G* "


Jaså - alle der er uenige med dig er DFer..........!!

Hø... du er vist en lille lyvefidus........
 
 
13.06-2008 | 15:08 af Kim Young Min Stigsen
Hey Danmark hva' sker dér ...?!

........................................................

Nothing! Shit Happens.

Danmark ligger som udenrigspolitisk som vi selv har redt op til.

Når bomben sprænger i Dannebrogs land, vil vi så kollektiv lave et nyt Halstørsklæde Holocaust???

Få nu de soldater ud hjem fra Afghanistan, de var bedre oplært til at forsøge med noget integration her i deres eget fødeland, i stedet for det der psodo "hjælpe-gen".
 
 
13.06-2008 | 15:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 15:30 af johanne
"PET: Al-Qaeda planlægger lige nu terror i Danmark "

Jeg går ud fra at PET taler sandt. For hvis der kommer et angreb mod Danmark og PET ikke har været ude at advære om det, så har PET et forklaringsproblem og vil få et stort troværdighedsproblem.

Hvad skal vi med PET hvis PET ikke kan fortælle os om hvordan forholdene er og hvordan det ser ud med vores sikkerhed i Danmark?
 
13.06-2008 | 15:36 af johanne
TH SAL

"Til jer andre som tydeligvis ikke har fattet alvoren; vi har fornærmet og trådt på profeten og kaldt ham en gris, hvilket er utilgiveligt."

Måske har profeten storsind og overbærenhed, og siger: "Lad dem nu bare.." Det vælger jeg at tro at han har.

Kun små og selvhøjtidelige personligheder lader sig krænke af tegninger og af grise.

Tag en slapper.
 
13.06-2008 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 15:41 af egon hansen
@karinB
Du skriver: "Om mine kommentarer giver nogen mening for dig kan jo ikke blive mit problem"

Det er en beundringsværdig mangel på evne til at argumentere for dine synspunkter, du lægger frem. Og selvfølgelig kan jeg ikke gøre noget ved, at du vil skrive på en blog uden at kunne komme med bare et eneste simpelt argument. Det er dit valg.

Men du beviser jo, at du ikke har skyggen af dokumentation for absurde påstand. Med mindre du altså er så småt kørende, at du har argumenterne, men bare ikke vil fremlægge dem. Det samme gælder Husvild, der bare vælger tavsheden.

Jeg mener selvfølgelig, at PET-chefen er i sin gode ret til at komme med sin vurdering, og jeg synes, at den virker troværdig - både i lyset af det seneste angreb i Pakistan og de islamistiske terroraktioner, der indtil nu er blevet stoppet herhjemme (Vollsmose, Glostrup og Glasvej) .
 
13.06-2008 | 15:43 af johanne
Det forekommer mig at der er nogen der bruger hellige figurer til at presse en bestemt politik igennem i Danmark. Men det går ikke. Vi har ikke teokrati i Danmark og vil ikke få det. Vi har folkestyre og skal blive ved med at have folkestyre og demokrati. Ikke præstestyre.
 
13.06-2008 | 15:45 af Karin Bennedsen
@olfer

Hvad skal du bruge PET-chefens vurdering til?
 
13.06-2008 | 15:47 af egon hansen
@husvild
"Jeg er ikke så nem at narre."
Nej, det er tvivlsomt, om man kan lade sig narre, når man ikke bemærker, hvad der sker i verden.
Jeg går ud fra, at du slet ikke har opdaget bomben i Pakistan, terrorplanerne i Vollsmose, Glostrup og Glasvej, eller planerne om at slå en af Muhammedtegnerne ihjel.
 
13.06-2008 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2008 | 16:09 af egon hansen
@husvild
Hvorfor skulle jeg dog det?
 
13.06-2008 | 16:35 af egon hansen
@KarinB
Jeg skal ikke bruge hans vurdering til noget konkret - ligesom jeg ikke skal bruge 98 pct. af alt det andet, jeg læser i aviserne, til andet end måske at blive en lille smule klogere (hvis jeg er heldig).

Af samme grund kunne jeg aldrig drømme om at bede folk om at holde deres mund, bare fordi jeg ikke skal bruge deres udsagn til noget.

Men jeg kan se, at du mener, at han skal holde sin mund - uden at du er i stand til at fortælle den undrende læser, hvorfor du mener det.
 
13.06-2008 | 23:17 af Thomas Proctor
Den kriminelle højrefløj har lange rødder til islamisterne og fascisterne:
http://avisen.dk/blogs/esp22/lars-lykke-rasmussen-med-ak47-og-hoejreorienterede-te_10889.aspx

VH
ESP2 + 0
 
 
13.06-2008 | 23:47 af egon hansen
@esp
Så meget mere forunderligt er det, at det i dag er venstrefløjsfolk, som mest ihærdigt prøver at nedtone truslen fra islamisterne. Hvordan vil du forklare det? Ifølge din logik burde det jo være DF og regeringen, der gjorde det.
 
14.06-2008 | 01:25 af Villiam V Johnsen
Jer spørger bare:
Hvorfor indføre demokrati i Mellemøsten ?
For at hjælpe de fattige - specielt kvinder og børn ? sikre olie ?
Hvem i Pakistan, Afganistan eller irak ønsker demokrati ?
Men de ved jo ikke, hvad demokrati er - hvorfra skulle de vide det ?
Hovedparten lever jo i evig uvidenhed, og det passer jo fint for dem, der sidder med "magten", for det er nemmere at manipulere med dem, der ikke ved noget, og hjernevask går nemmere, jo mindre der er at vaske.
Demokrati - som vi forstår det - kræver mange forudsætninger, som slet ikke findes i de lande. At forestille sig en fremtidig vækst her, som vi har set i Japan og senere Kina er nærmest utænkelig. Grundlaget herfor er ikke til stede. Det er som at plante roser i ørkensandet.
For Al-Qaeda er demokrati en direkte trusel. Hvis det lykkes Vesten at indføre demokrati i mellemøsten, er deres eksistens i alvorlig fare.
Bortset fra det, er der så nogen der ved, hvad Al-Qaedas ønsker for fremtiden er - ud over at slagte alle de vantro hunde i Vesten ?
 
14.06-2008 | 02:34 af Brylle
13. juni 2008 13:29 | af Lise Mikkelsen (anbritt)
Brylle, DF stormet frem, kan du komme med nogle målinger der underbygger din påstand?

Sig mig kan du ikke læse Frk Mikkelsen !!!!!
Før sidste valg stod DF i meningsmålingern til at gå tilbage....gjode de også det nåh!!!! og sådan er det hver gang...så fat det dog
 
14.06-2008 | 15:50 af Bruce1
Sekten omkring Muhammed minder mig i den grad om sekten omkring Manson, en kult er og bliver en kult, og i begge tilfælde blev/bliver folk hjernevasket. Man følger flertallet i gruppen, ingen tør skeje ud og sige noget 'forkert', således er det med islam som det er med alle kulter baseret på vold. Islam er dermed en kult, og de er ALTID farlige, for de får deres tilhængere til at gøre de mest sindssyge ting.
 
 
14.06-2008 | 15:55 af Bruce1
Vi skal hele tiden huske at minde os selv om, at det er os, Vesten, der har ret. Vi har friheden og demokratiet, retten til at ytre os frit, vi har overhånden over mørket. Overtaget på de stakler der ikke bekender sig til ytringsfriheden, men som selvvalgt (og derfor farlige) lever i det åndelige urtids-mørke, de tilhører fortiden og vi tilhører fremtiden.
 
 
14.06-2008 | 17:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2008 | 17:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2008 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2008 | 23:41 af Villiam V Johnsen
Til Kurt,
Tak for din kommentar. Du har jo ret. Hvis man ser tilbage i tiden Var vi jo selv barbariske (Vikinger, korstog, slaveskibe m.m.).
Da englænderne forlod Indien i 1948 og bidrog til gennemførelse af demokrati her var det nødvendigt først at udskille to store muslimsk dominerede områder - Pakistan og Bangladesh for at undgå borgerkrige. I dag mener Indien at have verdens største demokrati. Det er nok til en vis grad rigtigt, men der er dog lang vej endnu, før det ligner det vi forstår ved demokrati, men forusætningerne er til stedse - størstedelen af børnene går i skole og mange får en videregående uddannelse - Drengene går efter ingeniøruddannelser og pigerne foretrækker lægeuddannelser. På landet florerer kastesystemet dog stadig, selvom det nu er forbudt. Største problem er - efter min mening - buerokratiet (som englænderne lærte dem) og korruptionen, som ikke uden videre lader sig fjerne, da alt for mange er afhængige af det i dag. Det der er værd at lægge mærke til er, at Inderne ikke bærer nag til englænderne, og der er stor respekt om dronning Victorias navn. De takker bl.a. englænderne for at have verdens største og velfungerende jernbanesystem. Og vigtigst af alt.: Vi risikerer ikke vort liv i relation til inderne - de er generelt venlige og omgængelige. Det gælder også hovedparten af de muslimer, der blev tilbage i Indien. De fungerer godt og udgør ingen trusel - bortset fra enkelte opgør i relation til rettigheder omkring moskeer og templer. Ingen hævnakter mod vesten herfra.
 
15.06-2008 | 20:30 af Michael Ellegaard
Dette er IKKE en historie duel mellem HVEM der kan referere fra hvilken historisk begivenhed man måtte referere til !

Dette er ikke mindre end Danmarks historiens mest skæbnevangre valg !

Hvis der sprænger en bombe i Danmark med masser af uskyldige mennesker til følge - HVAD SÅ ?

Skal vi ligesom den sidste besættelse sidde hjemme ved radioen/fjernsynet og sige " nå ja , det går jo nok alligevel " ?
Vi har jo alle kunnet se hvad passivitet førte til under anden verdens krig!
Ligegyldighed og passivitet førte til samarbejdspolitik. For mig at se har nutidens politikerne bevæget sig ind på en farlig glidebane ved at lefle for muhammeddanerne !

Hvem der for et halvt århundrede siden førte til Danmarks befrielse , var ca. 250 MORALSKE , HÅNDFASTE OG KOMPROMILØSE MENNESKER der IKKE lod sig diktere af den politiske korrekthed og daværende " politikal correktnes " - de tog simpelthen beslutningsprocessen i egen hånd , for - efter at have sejret - at modtage Danmarks højeste udmærkelse !.

Sådan var der mange unge Danske mænd der gav det dyrebareste de ejede - deres liv - for den frihed vi lever godt af idag.

Det vil kun være kujoner og passifister der ikke ville gøre det igen imod en ligeså stor fjende af demokrati og ytringsfrihed , skulle vor grundlov blive truet igen !

FRIT DANMARK
 
16.06-2008 | 03:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.06-2008 | 11:30 af egon hansen
@stig
Du har en pointe - men den gælder ikke kun højrenationalisterne. Man kan spejlvende argumentationen ift. Det Radikale Venstre og store dele af venstrefløjen, der råber rascisme og konspiration, hver gang nogen peger på, at dele af de islamistiske kredse faktisk kan udgøre en trussel mod samfundet. Vil disse mennesker bidrage til opklaring af planlagte terroransslag, når hele deres ideologi bygger på, at islamisterne er undertrykte ofre for de højrenationales hetz? Eller vil de skyde skylden på PET - som man så i den debat, du tager afsæt i.
Ergo: De højrenationale skal have modspil, men det skal de naive på den anden fløj sørme også have.
 
17.06-2008 | 16:03 af Boris Persson
Tja...
Vi har jo selv velvilligt stillet midler og husly til rådighed for dem. Vi er så flinke her i Danmark... De kan komme her med deres familier, tanter, kusiner osv og takken er terror.... så vi skal da igrunden slet ikke brokke os.
Sår man hvede i en mark, så må man også forvente at der kommer hvede op af jorden i tifold kort tid efter, så nu høster vi blot som vi har sået.
Tja, så hvad forventer vi igrunden ? En ting er ihvertfald sikkert... Jeg bliver ikke spor forbavset den dag hovedbanegården, en lufthavn, et diskotek eller noget andet ryger i luften.... så kan jeg blot konstatere at det er blev høsttid. Så må vores kære politikere jo afgøre om vi skal fortsætte med at så den samme afgrøde i fremtiden.
 
17.06-2008 | 16:45 af Henrik Clausen
Et stort problem er moskeer, der prædiker mistillid til det omgivende samfund og dets institutioner. Vores politi er blandt verdens bedste, men med den holdning fra radikale islamiske prædikanter hjælper det ikke en brik.

Problemet ligger i islam, ikke i vores institutioner.
 
 
17.06-2008 | 16:49 af Erik Willumsgaard
Hvis de giver et vist varsel, så bygningerne kan rømmes inden, må de for min skyld gerne kappe de ti-femten øverste etager af Codan-huset, Sheraton og SAS-hotellet på Amager.
 
 
17.06-2008 | 17:09 af Karin Bennedsen
@Erik Willumsgaard

Hehe pas på du ikke bliver sigtet for opfordring til terror. Det kan skam være 'farligt' at spøge med den slags.

Var der ikke en, der blev dømt for at joke om sin bombe i Kastrup?
 
17.06-2008 | 18:35 af Erik Willumsgaard
@KB

Tak for advarslen, dddddet var selvfølgelig kun min behagelig spøg. Men, hvis jeg nu i stedet opfordrer et nedrivningsfirma, f.eks. AQ, til at tage fejl af én af en nedrivningsplanlagt fabriksskorsten og én af de nævnte bygninger, mon så ikke det går an?
 
 
17.06-2008 | 18:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.06-2008 | 18:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.06-2008 | 09:53 af Lars Nielsen
At PET har absolut ret i sine udtalelser er der for mig ingen tvivl om, specielt når man ser hvorledes SFere og enhedlistens proselytter hyler og skriger her på siderne.

Når PET får fat i sådanne talenter, er det ud af klappen, som med de to tunesere og planerne for terror og mord på Kurt westergaard, og udsmidningen gerne igår.
 
 
19.06-2008 | 21:01 af Esbern Snare
Fyyy Willumsgård... :-))))

Eller hvad med Fisketorvet?
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites