Så er der godt nyt til at alle øldrikkere. For nu kan du svælge i en kold øl - med god samvittighed.
Forskere har nemlig fundet ud af, at øl indeholder store mængder silicium, som styrker knoglerne og kan hjælpe med at undgå knogleskørhed.
Forskerne fra afdelingen for fødevareundersøgelser og teknologi på University of California vidste godt, at øl indeholder det vigtige mineral silicium. Men ikke i hvilke mængder - og hvilke øl, der i den henseende er de bedste at drikke.
Derfor købte de 100 forskellige øl og gik i gang med at teste.
Blandt topscorerne inden for mængden af silicium er pale ales og andre ales, skriver ABC News. Derimod skal du holde dig fra alkoholfrie øl, lyse lagerøl og hvedeøl, som havde det laveste indhold af mineralet, hvid du ønsker at forkæle dine knogler.
Japanske forskere har for få år siden vist, at øl også er effektivt i bekæmpelsen af kræft i tyktarmen. Men trods øllens gode egenskaber advarer forskerne stadig mod, at man drikker mere end to genstande om dagen.