Nynazister skamferede 17-årig pige

Send til
Debat  95
Anbefal
Fire skinheads ridsede hagekors på 17-årig piges hofte, da hun prøvede at hjælpe seks-årigt mobbeoffer.

Lørdag den 24. november 2007, 14:20

Nynazister trækker igen grumme overskrifter i Tyskland.

Tre måneder efter at 50 unge overfaldt en gruppe indere i den østtyske by Mügeln, er tyskerne påny i chok over et brutalt overfald på en 17-årig pige i byen Mittweida i delstaten Sachsen.

Den 17-årige pige blev overfaldet og fik ridset et hagekors på hoften af fire nynazister, da hun prøvede at komme en kun seks-årig pige til undsætning. Pigen blev mobbet af de fire skinheads, fordi hun har en russisk baggrund.

Ifølge tyske medier skete overfaldet 3. november, men først forleden blev det meldt til politiet.

Ifølge Spiegel.de tvang de fire mænd deres 17-årige offer til jorden. Herefter ridsede den ene af mændene et hagekors ind i huden på hendes hofte med en skalpellignende genstand. Bagefter forsøgte han at ridse en rune på hendes kind, men hun gjorde så stor modstand, at mændene til sidst slap hende.

Vidner greb ikke ind 

Pigen har efterfølgende forklaret politiet, at utallige beboere så passive til fra deres altaner uden at gribe ind. Pigen holdt i første omgang overfaldet hemmeligt for sin mor, men efter noget tid fortalte hun den grusomme historie og sammen gik mor og datter til politiet.

Den seks-årige pige har efterfølgende bekræftet hændelsesforløbet. En 19-årig mand blev herefter anholdt, men han er efterfølgende blevet løsladt på grund af manglende beviser. Politiet har dog fundet mærkater og andet materiale i hans hjem, der hylder nazigruppen Sturm 34. Gruppen blev tilbage i april forbudt i delatsten Sachsen efter flere overfald på etniske minoriteter.

Borgmester oprørt 

Borgmester i Mittweida Matthias Damm er rystet over overfaldet.

- Det er slemt, at den slags igen er sket. Og det er en skandale, at folk bare kigger væk i stedet for at gribe ind, siger han ifølge nyhedsbureauet DPA. 

Politiet har dog ikke opgivet jagten på gerningsmændene.

Ifølge den 17-årige piges forklaring bar to af hendes overfaldsmænd bomberjakker med henvisning til NSDAP (Die Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, red.). Politiet håber nu, at fantomtegninger af mændene vil føre til et gennembrud i sagen.

 

 

 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
29.11-2007 | 16:24 af (Slettet bruger)
Bruce, DF støtter ikke nynazister, men de er vel glad nok for deres krydser på stemmesedlerne.
 
13.02-2008 | 23:36 af Balder Aliasson
Det er allerede et godt stykke tid siden at det er blevet afsløret at sagen om Rebekka K. fra Mittweida med hagekorset i hoften er løgn og opspind fra ende til anden.

Lige som så mange andre sager af den slags. Det meddeles blot ikke i systempressen der således får en sindsyg hetz i gang mod højreekstremisme uden det mindste hold i virkeligheden.

Det skulle ikke undre mig spor om sagen med den tyrkiske pizzeriaejer Kemal Özkan på Toftegaardsvej i Aalestrup  der blev slået stort op i dag ender på samme måde.

Her et ret tilfældigt lille udvalg fra de seneste måneder:

http://blog.balder.org/?p=328

http://blog.balder.org/?p=344

http://blog.balder.org/?p=315

http://blog.balder.org/?p=309
 
24.11-2007 | 14:31 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 14:37 af (Slettet bruger)
Sådan nogen nazisvin burde man tage og proppe ind i en gammel nazistisk koncentrationslejer og lade dem se dag ud og dag ind på fotos af alle dem nazisterene dræbte under anden verdenskrig, der kunne de så går rundt og føle hvad for en del af historien de selv er en del af.
 
24.11-2007 | 14:38 af (Slettet bruger)
@pacs

Glemte du ikke at underskrive din kommentar med dit heil Hitler ?
 
24.11-2007 | 14:40 af (Slettet bruger)
Pacs , desværre ser det ud til at være etnisk rene tyskere - hvor skal de sende dem hem - jo i fængsel, der høre de hjemme.
 
24.11-2007 | 14:51 af (Slettet bruger)
@Nomde

HA godt forsøgt men nu var det vist ikke lige det pacs mente, kan du ikke læse ? Pacs mener at pigerne er uønsket.

Utroligt at du gider at dække over sådan en som pacs:-(
 
24.11-2007 | 14:59 af (Slettet bruger)
MMS Hansen

Jeg læser udemærket, dog fordrejer jeg ikke tingene - og disse fyre skal sidde i fængsel. det mener du måske ikke ?

Hvad mener du med at dække over ??
 
24.11-2007 | 15:14 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 15:18 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 15:21 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 15:21 af Danske-A
Nationalsocialister ville aldrig opføre sig på denne måde.

Jeg gør som nationalsocialist meget for at være et godt eksempel for andre i min hverdag, også selvom jeg får et "nazisvin!" som "tak".

Man bliver ikke nationalsocialist ved, at heile og "heil Hitler". Det kræver en vis indsigt i den nationalsocialistiske verdensanskuelse.

De her mennesker misbruger nationalsocialismens navn på det grovste.
24.11-2007 | 15:26 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 16:09 af (Slettet bruger)
@Danske-A:

Aha? Hvor bliver jeres stærkt tiltrængte reformation så af?

Det er typisk forpulede nazier det, der. Der er ingen undskyldning. Det er hamrende afskyvækkende, og hvis det stod til mig, så burde alle nazier i lande der blev besat af Hitler s "mesterrace", anklages for landsforrædderi og have ridset "Jesse Owens" i panden med en gammel skruetrækker.
24.11-2007 | 16:30 af Jens Yde
Har den historie ikke været fremme for år tilbage? Da var pigen yngre, og det var ikke hendes hofte, der blev ridset i.
24.11-2007 | 16:33 af (Slettet bruger)
Fy for satan, de skulle selv have samme tur og lidt til !!!
 
24.11-2007 | 16:45 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 17:03 af Lars Nunnegaard
Minerne kalder. Føj,Føj!
 
24.11-2007 | 17:14 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 17:16 af (Slettet bruger)
@Pacs

"Det ser ud til, at nogen har "overtaget" mit nick, - formentlig for at ødelægge det, jeg har stået for. Jeg finder naturligvis disse ekstremisters gerninger nøjagtig lige så afskyvækkende, som når det er venstre-ekstremister, der gør tilsvarende ting.

Så jeg kan kun lægge afstand til øverste kommentar i denne tråd, da den ikke er skrevet af den originale Pacs, - der er mig.

Shansen, er det dig, der har skrevet i mit navn? Du er jo kendt for ualmindelig grovkornede metoder imod dem, der ligger til højre for dig. Hvilket jo er omtrent 95 procent af alle."

Hvad fanden bilder du dig ind at sige at det er mig der har skrevet dette racistiske lort :-(

Desuden så bedes du redegøre for hvilke "grovkornet metoder" jeg anvender.

Jeg kan fortælle dig at i modsætning til dig skriver jeg kun i mit eget navn og jeg ville aldrig gide at spilde min tid på at skrive i et andet navn.

Desuden så har du ikke noget NICK fordi du er anonym og ikke tilmeldt NA.

Så se dog at stoppe med at lyve det er jo dig der har skrevet den første kommentar, nu sidder du blot og prøver at trække i land fordi du har erkendt at du nok gav den en tand for meget, desuden så er det sjovt at Dansker A som er nationalsocialist lige vælger at dukke op her og nu sammen med dig pacs.

@Regnbuen

"Så jeg er ikke mere forarget end når overfaldet går den anden vej, hvor det er den oprindelige befolkning, der bliver overfaldet, knivstukket og slagtet af fremmede."

Sådan taler en vaskeægte nationalsocialist "oprindelige folk" sig mig tror du at du boer i et reservat for truet dyrarter ?

Gu er det ej i orden at nazister render rundt og snitter i små børn uanset hvad for noget andet vold alle andre render rundt og laver.
 
24.11-2007 | 17:33 af (Slettet bruger)
MMS Hansen.

Nej når det er den oprindelige befolkning, og det er der noget der hedder, bliver overfaldet har du 1000 undskyldninger for gerningsmændene , når det er omvendt er du fuld af harme og afsky.

Er det ene menneske bedre end det andet ?

Er det ikke lige så slemt når det bliver stukket knive i en dansker som i en araber ?

Tror du det gør mere ondt på den ene end den anden.

Hvorfor hader du den danske befolkning ?
 
24.11-2007 | 17:45 af (Slettet bruger)
Der er mange nazister her i landet der vil hilse den slags vanvid velkommen... ridse en rune i kvinde uuuhhh, hvor spændende... hvis man alså er en idiotisk nazist. Opdragelse er alfa og omagea med de mange idioter der går frit omkring. Hvis de unge får en ordenligt opdragelse og ordentlige værdier, så kan de hurtigt få rodet sig ud i noget snavs, hvor de lader sig imponere af idioter uden hjerne...DET GÆLDER BÅDE I POLITIK OG RELIGION og ventrefløjen kan desværre heller ikke sige sig fri for voldsromantikere uden empati for andre.
 
24.11-2007 | 17:47 af (Slettet bruger)
Desuden Fru MMS Hansen - har man ikke læst noget om at du tidligere har sagt at du var en mand, og blev rasende når nogen kaldte dig en kvinde ?

Og du beskylder andre for løgn, kan du tillade dig det ?
 
24.11-2007 | 17:51 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 17:53 af (Slettet bruger)
TiL: NomdeGuerre

Pacs kan selv stå til regnskab for det lort han skriver... det er det der er pointen - når han lycver på den måde og forsøger og tørre det af på nogen andre så opstår der alså et troværdigheds problem.

Angående Shansen, så mener jeg ikke at Shansen har forsøgt og tørre åndsvage udmeldinger af på andre, men har forestrukket og være anonym, hvilket er helt ok...
 
24.11-2007 | 18:00 af (Slettet bruger)
Poul Solrart Sørensen Selvfølgelig kan Pacs forsvare sig selv - jeg er bare træt af fru MMS Hansens evindelige bedreviden - og alle de gange hun beskylder andre for at lyve - hun nedgør andre på en grim måde !

Og så finder jeg det latterligt at hun har påstået at være en mand.
 
24.11-2007 | 18:29 af TanjaB
@Shansen

Rolig nu, hvor bliver din humanisme og empati med gerningsmanden pludselig af? I en anden tråd om den dræbte sikkerhedsvagt, var du i fuld gang med inversionstricket med et svirp til velfærdsstatens fallit og en appel til forståelse af "forhistorien".

[...]

Flere og flere familier i Danmark sættes på gaden, systemet gøre folk syge.

Det er trist at folk går til yderligheder når de ikke kan finde forståelse for den situation de befinder sig i og det er endnu mere tragisk at det kan få

så alvorlige konsekvenser som at uskyldige mennesker mister livet.

[...]

http://avisen.dk/drabsmand-kraevede-lejlighed-231107.aspx

Men det er da dejligt, at du endeligt har fundet  en forbryder, du uden blusel vil tillægge moralsk skyld og endda pålægge et moralsk ansvar.

Det er en forbedring, og jeg er personligt klar tilhænger af give forbryderen rigtigt mange år i skyggen, men  måske skulle man lige passe på, for der var en anden sag fra Tyskland om en handicappet pige, som hævdede sig overfaldet, men hvor det senere kom frem, at det hele var purre opspind. Og det samme har faktisk været rapporteret i amerikansk presse, hvor flere hate crimes kollapser, fordi  man finder ud af, at "ofret" har fundet på hele historien. Tawana Brawley historien er notorisk.

(Wikipedia Disclaimer)

http://en.wikipedia.org/wiki/Tawana_Brawley

Og seneste eksempel er Duke La Cross-sagen, som naturligvis kun er blevet dækket sparsomt i den lyserøde danske presse.
24.11-2007 | 18:42 af (Slettet bruger)
@TanjaB(anonym)

Utroligt at du kan få det hele til at hænge sammen.

Jeg kan dog godt give dig ret i at det at være nazist sikkert også skyldes en dårlig social arv og hvis man i tide satte ind mod radikaliseringen af ekstremistiske unge ville vi nok også komme af med nazistiske og racistiske tendenser.

Jeg syntes at din argumentation lugter langt væk af at legimiter nazistisk vold.

Desuden syntes jeg at du skal holde dig til at redegøre for dine egne meninger frem for at analyser over mine.

Hvorfor du blander drabsmanden fra SKAT sagen ind i nazistisk vold fatter jeg ikke.

Oftest er nazistisk vold jo bare had mod anderledes og har intet med andet at gøre.

Det burde da ikke være så svært for dig at se, eller mener du at racisme er helt OK ?

PS. Din indledning er bare for plat og jeg kan ikke se at denne her sag har noget at gøre med den danske velfærdsstat.
 
24.11-2007 | 18:43 af (Slettet bruger)
Det er da utroligt som ting bliver vendt i luften.

"HVEM ER VÆRST". Er det da virkelig så utroligt svært bare at tage afstand? Hvorfor undskylde.? Det er en lille 6 - årig pige og en 17- årig pige det handler om for pokker.

Personligt vil jeg til hver en tid tage afstand fra den form for grove overfald. SÆRLIG når det går ud over børn. Det hindrer mig ikke i SAMTIDIGT at mene, at man bør overveje hvad der sker i hovedet på den slags mennesker, og forebygge ved at hindre at børn har en barndom der gør dem til uhyrer.Er det virkelig så svært at forstå? JEG tror mere på forebyggelse end på straf. Det må til hver en tid være bedre at sørge for, at den slags ting ikke sker, fremfor at straffe når skaden ER sket. UANSET om der er tale om en racistisk dansker, en tysk nazist eller en islamistisk indvandrer, eller bare en kriminel adfærdsforstyrret person i det hele taget.
24.11-2007 | 18:48 af (Slettet bruger)
@Nomde

Jeg har ikke påstået at jeg var en mand, jeg har bare ikke rettet dem der mente at jeg var en mand.

(kan ikke rigtigt se hvad det har med Pacs og det han/hun har skrevet at gøre)

Desuden kom der på et tidspunkt en del trusler mod mig her på avisen.dk og så syntes jeg at det ikke var tid til at stå frem med hvem jeg er.

Men i modsætning til dig har jeg valgt at leve med trusler og andet og står i dag både frem med navn og foto.

Det som jeg syntes er latterligt er er at du gemmer dig på et NICK mens du langer ud efter folk der står ved deres meninger og holdninger med fuldt navn og med fotos af dem selv.

Der er sgu efterhånden alt for mange anonyme fjolser her på avisen.dk og tit er de anonyme ofte nogen med de mest racistiske holdninger.
 
24.11-2007 | 18:51 af (Slettet bruger)
@Bitten

Jeg her helt enig med dig, faktisk så burde man forebygge racisme og ekstremistisk adfærd allerede i skolerne, ikke kun hos muslimske børn men hos alle også børn af racister og børn der udviser racistiske og nazistiske tendenser.

Det er bevist at højere og højere straf ikke virker og ikke får kriminalitet og vold ned, fordi vold og kriminalitet har også noget med arv og miljø at gøre.
 
24.11-2007 | 18:53 af (Slettet bruger)
Jeg syntes også at vi lige skal have denne her artikel med.

http://avisen.dk/barberede-hagekors-hund-241107.aspx
 
24.11-2007 | 18:57 af (Slettet bruger)
I øvrigt TanjaB undrer det mig, at du ikke kan se forskel på en handling begået i affekt i en dybt presset situation, og så et fuldstændig umotiveret overfald på dels en 6 - årig, dels en 17 - årig.
24.11-2007 | 18:58 af (Slettet bruger)
Der er sgu efterhånden alt for mange anonyme fjolser her på avisen.dk og tit er de anonyme ofte nogen med de mest racistiske holdninger. siger du -var du ikke selv anonym engang.

Kan du ikke lide mit billede ?

Det med at være et fjols - ja du må da gerne kalde mig et fjols - hvis det er mig du mener.

Det er forresten seriøse bloggere der har skrevet at du blev gal når nogen sagde at du var en kvinde ?

Så du skal nok ikke tale så meget om anonyme fjolser, selv om du ikke selv er anonym mere !
 
24.11-2007 | 19:05 af (Slettet bruger)
OG MMS Hansen hvis du med racist mener at man ikke kan lide bestemte befolkningsgrupper så er du mere racist end mig.

Jeg kan ikke lide voldelige personer af nogen art, og heller ikke dem der er racistisk over for danskerne.
 
24.11-2007 | 19:05 af (Slettet bruger)
OG MMS Hansen hvis du med racist mener at man ikke kan lide bestemte befolkningsgrupper så er du mere racist end mig.

Jeg kan ikke lide voldelige personer af nogen art, og heller ikke dem der er racistisk over for danskerne.
 
24.11-2007 | 19:05 af (Slettet bruger)
OG MMS Hansen hvis du med racist mener at man ikke kan lide bestemte befolkningsgrupper så er du mere racist end mig.

Jeg kan ikke lide voldelige personer af nogen art, og heller ikke dem der er racistisk over for danskerne.
 
24.11-2007 | 19:08 af TanjaB
"Oftest er nazistisk vold jo bare had mod anderledes og har intet med andet at gøre."

Det kan du ikke vide, had udspringer jo ikke blot af et stort sort hul, men kan ofte henføres til et mix af ideologi og andre socioøkonomiske og psykologiske forhold.

Jeg forstår ærligt talt ikke din skelnen mellem nynazister, der begår overfald, blot af had til andre mennesker og islamistisk eller venstreorienteret vold mod anderledestænkende. Når det drejer sig om sidstnævnte, er det åbenbart altid vigtigt at afgøre om voldsmændene har en eller legitim grievance (berettiget klage) at gøre gældende over for deres ofre eller samfundets uretfærdigheder, hvorimod volden fra nynazister altid dikotomiseres som vold begået i afsindigt had til offergruppen.

Islamister, der bomber restauranter gør det åbenbart, fordi de er utilfredse med vestens udenrigspolitik, og skal derfor imødekommes fordi de i et vist omfang har en legitim grievance, men nazyster der begår vold mod  samfundet eller deres  hademinoriteter, har til gengæld ingen grievance men bortforklares som hadefulde eller misforståede sociale tilfælde. Personligt mener jeg hverken nynazister eller islamister har en legitim grievance, så i fald du anser mit bidrag for apologi for nynazistiske forbrydelser - og min formaning om at være varsom med fakta kan jo ikke være nogen apologi, hvis hele historien viser sig at være løgn fra ende til anden - burde du overveje følgerne af dine egne holdninger.

"Det burde da ikke være så svært for dig at se, eller mener du at racisme er helt OK ?"

Betinget af hvilken definition af racismebegrebet, jeg skal forholde mig til, er jeg naturligvis imod en ideologisk overbevisning, der måtte udmønte sig i voldelige overgreb.
24.11-2007 | 19:08 af (Slettet bruger)
Nu var min tålmodighed igen ikke stor nok, det gik ind 3 gange - beklager!
 
24.11-2007 | 19:11 af (Slettet bruger)
Endnu engang kan vi se at ekstremisten Shansen  ikke er et hak bedre end de gamle nazister. Hvilket bekræftes ved at hun går ind for nazistisk koncentrationslejre.

Mon hun også går ind for at kriminelle indvandre/efterkommere der bruger kniv,  skal i koncentrationslejer.
24.11-2007 | 19:15 af flywheel
@Pacs

Jo tak, vi er ganske klar over hvad det er du står for. Og for at være helt ærlig så var jeg mere imponeret over indholdet af mit lommetørklæde, sidste gang jeg pudsede næse.

@TanjaB

Man springer ikke sig selv og andre i luften, bare fordi man er utilfreds med noget. Man gør det når man i desperation ikke kan se nogen anden udvej, fordi at man har et problem som Funtex ikke kan kurere eller fordi at man er blevet decideret hjernevasket. Men man gør det ikke fordi at man bare er utilfreds.
24.11-2007 | 19:21 af Jens Yde
TV har netop i prime time haft et indslag om hændelsen med den 17-årige. Der var ingen vidner.
24.11-2007 | 19:26 af TanjaB
@Shansen

"Jeg her helt enig med dig, faktisk så burde man forebygge racisme og ekstremistisk adfærd allerede i skolerne, ikke kun hos muslimske børn men hos alle

også børn af racister og børn der udviser racistiske og nazistiske tendenser."

Det er jo ren hjernevask og indoktrinering. Folk har ret til at socialisere sig med mennesker af samme religion, hudfarve, eller livsstil og naturligvis omfatter denne ret også friheden til at opdrage sine børn  til at være lige så intolerante eller selektive som en selv, i det omfang det ikke overskrider samfundets normer for god opførsel. Hvis forældre ønsker at opdrage deres børn til ikke at date eller gifte sig uden for familiens religion eller race, er det ikke skolens opgave at ensrette mennesker til at leve på en anden måde. Man kan så diskutere, om ariske friskoler burde have offentlig støtte, ligesom det naturligvis er problematisk, hvis offentlige midler flyder til undervisning i kreationisme i biologiundervisningen, men indoktrinering af børn er ikke samfundets opgave. Til gengæld er det klart, at samfundet kan spille en rolle ved uddannelsen af børn i borgerdyder som forståelse af hvordan demokratiet fungerer, men eliminering af privat intolerance er sgu ingen samfundsopgave, sålænge mennesker holder deres holdninger på et plan, hvor det ikke overtræder lovgivningen.
24.11-2007 | 19:37 af flywheel
@TanjaB

Men når de tydeligt giver udtryk for dem i det offentlige rum, overfor de mennesker de er rettet imod. Måske ansætter nye medarbejdere efter det (Har man ikke et mundret dansk efternavn kan det være noget af en opgave at finde sig et arbejde idag) - så bliver det et problem. For dem det er rettet imod føler sig fremmedgjort, lagt for had. I gamle dage var de kravlet op i et vandtårn med en kraftig riffel, idag tager de hele grøntafdelingen i Bilka med sig lørdag formiddag.
24.11-2007 | 19:47 af TanjaB
@Bitten

"I øvrigt TanjaB undrer det mig, at du ikke kan se forskel på en handling begået i affekt i en dybt presset situation, og så et fuldstændig umotiveret overfald

på dels en 6 - årig, dels en 17 - årig."

Forstår ikke. For at vi ikke skal tale forbi hinanden, må du gerne lige forklare hvad du mener med en handling begået "i affekt i en dybt presset situation". Hvis du med affekt mener den frustration eller magtesløshed, nogen kan føle over overordnede samfundsforhold, er det ikke det samme jeg mener med affekt i en dybt presset situation. Jeg er i affekt, hvis jeg ikke umiddelbart kan kontrollere mit temperament og somfølge heraf griber til en handling, hvor der ikke er noget alternativ. Hvis du vil prøve at få hatten til at passe på islamister, der minituøst og overlagt planlægger massemord, eller  unge bøller, der lige så velovervejet planlægger en voldelig strategi mod politiet, er din holdning blot et forsøg på at rationalisere vold, hvis politiske mål du finder så legitime, at man nærmest skal være idiot, for ikke at forstå folk griber til vold i sagens tjeneste. Terroristerne bag London angrebet var ikke i affekt men havde planlagt det hele på forhånd og pralede endda med deres martyrium på video. Den eneste dybt pressede situation de var i må være, at de ikke kunne se nogen anden mulighed for at ændre deres hjemlands udenrigspolitik. Men i demokratiet har man masser af muligheder for at påvirke beslutningsprocessen, så den eneste dybt pressede situation, islamister kan påberåbe sig, er deres begrænsede muligheder for at påtvinge os andre deres menneskefjendske og obskurantistiske leveregler.
24.11-2007 | 20:43 af Jens Yde
Ifølge pigen på 17 var der mange vidner på balkonerne, da fire fyre hev hendes buks ned og snittede et hagkors på hendes hofte - nærmest helt nede ved benet, men måske var det tåget eller mørkt, så vidnerne på balkonerne ikke rigtigt kunne se, hvad der foregik i begyndelsen af november i byen Mittweida. Er hun sikker på, at det var en rune, nynazisterne ville ridse ind i hendes kind?
24.11-2007 | 21:18 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 21:43 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 21:58 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 22:27 af (Slettet bruger)
Peter Mandrup Jørgensen

hvor var din foragelse da det var grønlændere der blev overfaldet ag indvandre/efterkommere i gellerupparken..

hvad var det du skrev "grønlænderne selv har sikkert heller ikke været for gode." og "de grønlændere der bliver overfaldet er vil ikke tvangsindlagt til at bo eller blive boende i Gellerupparken."

http://avisen.dk/blogs/mortensen/groenlaenderne-evakueres--gellerup-250607.aspx#comments
24.11-2007 | 22:29 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 22:32 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
24.11-2007 | 23:15 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 00:24 af (Slettet bruger)
JørgenV

Artiklen omhandler nogen indfødt etniske tyskere der mopper en lille pige på seks år...
 
25.11-2007 | 00:44 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 01:18 af (Slettet bruger)
@Peter Mandrup Jørgensen

selvfølgelig er det forfærdelig at en 6årig pige bliver generet.. og at den 17årige blev vansiret.

hvor læser du at nogen mener det er okay at en 6årig pige bliver generet ??.

helt uvedkommend er dine udtagelser om grønlændere da ikke. da det viser hvor dobbeltmoralsk du er, efter som du mener de grønlændere der bliver overfaldet i gellerup bare kan flytte..

nu hvor du beskylder os for at være nazisympatisører. kan du i mindste komme med eksempler på hvor jeg har skrevet jeg sympatiser med nazister. at du udtaler dig/fantaserer om hvordan vi behandler grønlændere bekræfter at du er en hykler, der sikkert godt ved at det er dig selv der har racistiske tilbøjligheder.

prøv at ændre ordet grønlændere med muslimer og fortæl så hvad i kalder folk der skriver..

"grønlænderne selv har sikkert heller ikke været for gode." og "de grønlændere der bliver overfaldet er vil ikke tvangsindlagt til at bo eller blive boende i Gellerupparken."
25.11-2007 | 01:35 af Danske-A
Jacques d Biann

Hvad er typisk for os nationalsocialister? Kender du en nationalsocialist? Har du læst den danske nationalsocialistiske bevægelses principprogram? Hvad ved du i det hele taget om nationalsocialismen? Sandheden er jo, at meget få mennesker kender til nationalsocialismen. De fleste danskere ved stort set ingenting om den nationalsocialistiske ideologi.

Jeg har (ihvertfald i mit voksne liv) altid taget afstand fra vold og ulovlige handlinger. Jeg forsøger at leve mit liv pletfrit. Jeg hjælper andre mennesker. Ja, det er utroligt at jeg er nationalsocialist, ikke sandt?
25.11-2007 | 01:54 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 02:12 af (Slettet bruger)
@Peter Mandrup Jørgensen

jeg er på banen hver gang du og andre prøver på at vise i er så tolerante og andre er de onde. jeg tager afstand fra alt vold Peter Mandrup Jørgensen og ikke bare vold fra en bestemt gruppe.

jeg har ikke udtalt du har noget imod grønlændere jeg har refereret din udtagelse. finder du ikke lige frem hvor jeg forsvarer nazister.. du glemte også at finde frem hvor jeg skriver jeg sympatiserer med nazisterne.. mandrup fantaserer du endnu ;o)

nu skal jeg prøve at bytte ordet grønlændere ud med muslimer... svar mig nu på mandrup, hvad du vil betegne folk der udtaler

"muslimerne selv har sikkert heller ikke været for gode." og "de muslimer der bliver overfaldet er vil ikke tvangsindlagt til at bo eller blive boende i ?"
25.11-2007 | 02:24 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 03:06 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 03:35 af (Slettet bruger)
@Peter Mandrup Jørgensen

endnu intet svar...  kunne du ikke finde de steder hvor jeg forsvarer/sympatiserer med nazister.  endnu en af dine uholdbare påstande.
25.11-2007 | 03:46 af (Slettet bruger)
@tsk, tsk

hehe. nu benægter peter mandrup det også, prøv at læs her.. 25.juni 2007 22:11 -- 25. juni 2007 22:48

og 26. juni 2007 07:03

http://avisen.dk/blogs/mortensen/groenlaenderne-evakueres--gellerup-250607.aspx#comments
25.11-2007 | 04:06 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 06:47 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 10:35 af Erwin Modlmayr
Pacs har læst artikeln lige som fanden læser bibel

eller er der noget galt med ham.

Fy forfandem det sviner der har set på uden at grebe ind er lige så stor sviner som dem der råbte heil hitler for over 65år siden,nej enda størrere sviner for det ved hvadt det forbandede nazisvin lavede, men de er i bund og grund vel ikke en skidt bedre end dem under hitlers tid.jeg skammer mig på mine ex-landmænds vejne.
25.11-2007 | 10:56 af Erwin Modlmayr
Bitten,det  er svært at forebygge vis foræltre og besteforældre i nogen familier sidder og stadigt mener at hitler har gjort det rigtige og tyskerne er blivet dårligt behandlet af det storre udland efter krigen,og tro mig disse MENESKER findes der i nu så når børne vokser op med det hjemme fra så er det svært at lave om på. Jeg har hørt på alt det lort som barn,men er da heldigvis ikke håppet på vågn, disse naziidioter er udenfor pedagogisk rækkevidde
25.11-2007 | 10:59 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 11:04 af Jens Yde
Der findes INGEN vidner, men retsmedicinere siger, at pigen umuligt selv kan have ridset sig i hoften. Er der ingen af pressens mange, mange tusinde medarbejdere, der har ringet til retsmedicinerne og bedt om en forklaring herpå? Enhver rask ung pige kan vel tegne et hagekors på sin hofte, hvis hun vil, og hvis hun bedøver sig først kan hun vel også skære sig i huden.

Den rune, som nynazisterne ville ridse i pigens  kind, var ifølge hendes forklaring en "sejrsrune" - et ord som kun giver et par svar hvis man googler. Sejrsrunen er i Danmark bedre kendt som SS-symbolet, og det er forbudt i Tyskland akkurat som hagekorset.

http://redox.dk/spip.php?article14
25.11-2007 | 11:16 af (Slettet bruger)
@TanjaB:

"men indoktrinering af børn er ikke samfundets opgave".

Det vil ultraselvretfærdige, matriarkal-fascistiske individkrænkere som Shansen altid mene "vi alene vide" er jo alene de rettro s privilegie.

Selektion er ikke kun biologisk, det er også sociologisk, så hvis man udraderer alle former for diskrimination ødelægger man den sociolologiske side af evolutionen ved at fratage folk den mekanisme der skal til for at udskille det defekte fra det oplyst funktionelle.

"Positiv" diskrimination efter oplyste og verdslige kriterier er hermed 100% nødvendig for at destillere sig frem til den mest civiliserede samfundstilstand.

Folk som Shansen forskelsbehandler jo også nazier? De har jo tydeligvis ikke fordel af den sædvanlige hovedløse apologeti og plathumanistiske offergørelse hun udviser når muslimer går over stregen i forhold til kvinder, anderledes tænkende hun ikke selv bryder sig om, og hele minoriteter hvis kultur hun selv finder generelt problematisk, som eksempelvis grønlændere.

Shansen er så snothamrende hyklerisk at hun ganske enkelt ikke er værd at bruge tid på, og for ekstremistisk selvretfærdig til at gøre sig erkendelsen, at hun selv er diskriminant i sin syge, moraltotalitære hjerne.

Alle rettro grupperinger klassiske- og nationalsocialister muslimer, socialliberale osv. lider af samme kompleks - den kollektivistiske narcissisme. Den ultimative selvforædling af sit eget, og sine egne. Et kompleks der retfærdiggører krænkelse af andre med de selvsamme redskaber, dem der mener det forkerte selvfølgelig ikke må bruge.

Dobbeltmoral er dobbelt så godt, og hykleriet er den rettro s privilegie, som sædvanlig!

@Danske-A:

Ja, jeg har en kammerat der har to hardcore nazier i sin omgangskreds, og ja, jeg ved rigeligt om nationalsocialisme.
25.11-2007 | 11:22 af (Slettet bruger)
@Gynther, - jeg kan kun give dig ret, og jeg håber, at vi aldrig igen skal opleve et Tyskland, hvor lovlydige borgere ikke kan få politiets beskyttelse p.g.a. deres etniske oprindelse eller politiske indstilling. - Når neonazismen er værst i det tidligere DDR skyldes det vel, at de tidligere DDR-borgere ikke har gennemlevet en lang periode med frihed og demokrati som  i vest, - og at det tager længere tid at opnå samme levestandard i Østtyskland, end man i euforien fra 1990 havde regnet med.
 
25.11-2007 | 11:24 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 11:37 af steffeng40
Hvorfor følger vi ikke Tysklands gode eksempel og forbyder nazistiske partier og organisationer? Med internettet kan deres gift spredes alt for let, og den kan også - som denne debat viser - skabe vaklen i geledderne blandt danske borgere, der ellers definerer sig som demokrater.

Hvorfor så ikke også kommunisterne, vil nogen så sige? For det første har kommunismen aldrig været praktiseret, det har nazismen, for det andet er kernen i kommunismen, hvor utopisk den end er, god, mens kernen i nazismen er ond.
25.11-2007 | 11:46 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 11:46 af (Slettet bruger)
@steffeng40

endnu en at de selvudnævnte gode.. *G*
25.11-2007 | 11:52 af Jens Yde
Lad os håbe, at Anders kan holde de radikale uden for al indflydelse. I Tyskland, hvor nazisme er forbudt, har gamle og nye nazister brugt de gamle runer, hvoraf adskillige i dag er forbudt. Nazisterne er derfor begyndt at bruge tal-symboler som 18, 46 og 88, og måske Steff40 en dag også bliver forbudt.
25.11-2007 | 13:07 af (Slettet bruger)
Det hele startede med, at de 4 "seje" skinheads chikanerede et 6 årigt barn med indvandrerbaggrund, og den 17 årige blandede sig. De 4 nynazister trænger ganske enkelt til en "røvfuld" som de aldrig glemmer. Deres adfærd kan kun vække afsky.
 
25.11-2007 | 13:10 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 13:29 af (Slettet bruger)
@Steffeng40:

Fuldstændigt ufatteligt at du ikke selv kan se den eklatante selvmodsigelse i dette:

"Hvorfor følger vi ikke Tysklands gode eksempel og forbyder nazistiske partier og organisationer?"

I forhold til dette - endda fra samme afsnit:

"- skabe vaklen i geledderne blandt danske borgere, der ellers definerer sig som demokrater."

Hvis det inkluderer dig selv, har du store problemer med din demokratiske selvforståelse og dannelse.

Selvretfærddighed gør blind og hykleriet er som altid den rettro s privilegie. Skulle du ikke selv have opdaget det, vakler du selv i geledet, Steffeng40

Derudover kan man ikke forbyde bestemte organisationer baseret på deres specifikke filosofiske identitet, det er diskrimination. Man er nødt til at stille objektive kriterier op, som alle organisationer vurderes efter, og gør man det for at få ram på nazierne, kommer islamiske- og socialistiske trossamfund (tilfældigvis) også i klemme...
25.11-2007 | 13:55 af (Slettet bruger)
@Steffeng40:

Du dummer dig endu mere her:

"Hvorfor så ikke også kommunisterne, vil nogen så sige? For det første har kommunismen aldrig været praktiseret, det har nazismen, for det andet er kernen i kommunismen, hvor utopisk den end er, god, mens kernen i nazismen er ond.

"Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner"

Nationalsocialismen har heller ikke været praktiseret, den blev forsøgt implementeret. Det 3. rige blev jo ikke til noget... De nåede ikke engang så langt som til at afskaffe markedsøkonomien og erstatte den med planøkonomien.

Ond? Hvorfor må ingen andre end de rettro i eliten absolut afgøre hvad godt og ondt er? Når andre end jer forsøger på netop dette, så er alting pludseligt meeeeeeget relativt...

Som sædvanligt er hykleriet den rettro s privilegie og dobbeltmoral dobbelt så godt.

Hvis der er noget der baner vej for ondskaben, så er det kulturrelativismen.

Kernen i nationalsocialismen er: "hver nation, sin egen socialisme" Nationalsocialismer er teoretisk set, vidt forskellige i karaktér, alt efter hvilken kultur den tager sit udgangspunkt i. Den tyske nationalsocialisme er så udansk i teoretisk forstand.

Problemet for nationalsocialisterne er, at ligegyldigt hvilket land man er i, så tager det s nationalsocialister udgangspunkt i det tyske brand af nationalsocialisme og ophøjer specifikt den måde at være det på, så de kan ikke engang finde ud af at være det ordentligt selv i forhold til deres egenkultur, og de formår heller ikke at rydde ud i egne rækker.

Nationalsocialisme er en tvangskollektivistisk, subjektiv ideologi - ligesom Islam.
25.11-2007 | 13:58 af Ove Nielsen
Goddag kaj vilhelmsen

Enhver kan se - at du manipulerer - kan jeg ligeså godt skrive - for at vise dig - Din retorik !

Jeg vedlægger dog argumentation

argument 1

At et sådant parti ikke eksisterer gør ikke selve historien til løgn.

argument 2

Da du ikke lægger noget bevis eller agumentation på at denne historie er falsk

Således  mener jeg at du propaganderer - muligvis manipulerer.

FOR sansynligvis - din mening´s fremme

mvh  confucius
 
25.11-2007 | 14:12 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Al vold , alle mord bør straffes !

Der bør ikke på nogen måde gøres forskel!

Dem der mener at det er ligemeget med en grønlænder eller en jøde er lige så ond som den der mener at det er lige meget med en araber eller anden indvandrer.

Den der siger at en dansker eller grønlænder eller en jøde bare selv er ude om det er lige så ond som den der siger at arabere eller andre indvandrere selv er ude om det,

MORD ER MORD OG OVERFALD ER OVERFALD !

OG EN HYKLER ER EN HYKLER !
 
25.11-2007 | 14:55 af (Slettet bruger)
@NomdeGuerre

Nu hvor du nævner grønlændere. ved jeg at der er en her i debatten der er ond. ;o)
25.11-2007 | 15:08 af (Slettet bruger)
Om historien er løgn eller ej vides ikke, men et faktum er, at der især i den østtyske del er mange nynazistiske fraktioner. Mordbrande mod mennesker med indvandrerbaggrund er foregået flere gange. Og det er ikke fantasihistorier.
 
25.11-2007 | 15:10 af (Slettet bruger)
P.S. - Var det ikke Kaj Vilhelmsen der fik lukket Rdio Holger grundet de ekstreme højreradikale udsendelser?
 
25.11-2007 | 17:07 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
25.11-2007 | 17:58 af (Slettet bruger)
Flue , Hvis nazismen skal forbydes et der et par andre ismer der også skal forbydes: Kommunisme og islamisme.

Jeg tror et forbud er dumt, så ved vi slet ikke hvad de går og laver.
 
25.11-2007 | 19:16 af Thomas Proctor
Det yderste højre har desværre medvind i øst-tyskland: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/crossing_continents/7105445.stm
 
25.11-2007 | 21:41 af Torben Petersen
Man burde jo måske overveje i fritidsklubberne, at stikke de unge glatnakker en enkelt kæp at snitte i..?
 
26.11-2007 | 02:31 af flemming jensen
danske-a

har du glemt at skrive at

der er flere nazi grupper

og at skinkerne arbejder for jer

nsa i usa betyder natiolist socialist aryan

der var 3 nazi grupper

sort sol logen vril logen og thule logen

hitler var med i thule logen

hitler tog fejl med jøderne

det er zionisterne en politisk bevægelse

som står bag den nye verdens orden

hitler var selv kvart zionist/rotchild

jesuitterne lavede zions vises protokoller

har vi her et samarbejde

jesuitterne,zionisterne og nazisterne er

illuminati

den rigtige betydning af arier er

den rene i hjertet

det har ikke noget med race at gøre

hilsen flemming
26.11-2007 | 02:39 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
26.11-2007 | 10:59 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
26.11-2007 | 14:01 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
26.11-2007 | 15:26 af (Slettet bruger)
Bruger er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
Gratis nyhedsbrev
Vejret i dag | Danmark 18°
Powered by AccuWeather
Annonce
MEST POPULÆRE PÅ AVISEN.DK forrigenæste