Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet tirsdag den 23. dec. 2008, kl. 16:35 og opdateret kl. 17:54
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
Peter Skaarup Foto: DF
Peter Skaarup Foto: DF ()

Naziudlevering støder DF

Dansk Folkepartis retsordfører og formand for Retsudvalget, Peter Skaarup, mener, udlevering af to nynazister er risikabel.

Udleveringen til retsforfølgelse i Tyskland af en dansk og en tysk nynazist, mener DF er risikabelt.

"Der er noget, der hedder noget for noget. Hvis man endelig skal udlevere nogen, der har lavet noget småkriminalitet, må vi også forvente, at Tyskland til gengæld udleverer Søren Kam, der er én af vores største nulevende krigsforbrydere, siger Dansk Folkepartis retspolitiske ordfører, Peter Skaarup, til berlingske.dk.

De to mænd midt i 30'erne, der har distribueret højreekstremistisk musik, blev her til aften løsladt, efter at have siddet varetøgtsfængslet siden 27.august.

De vil nu forsøge at tage deres sag til Højesteret.

Ifølge Skaarup er det misbrug af EU's arrestordre, når Justitsministeriet har besluttet at udvise de to mænd.

"EU's retsorden blev i sin tid vedtaget med henblik på at udlevere terrorister til andre. Men nu misbruger man den ved at udlevere folk, der har lavet alverdens former for småkriminalitet. Det mener jeg er et skråplan," siger Peter Skaarup.

Peter Skaarup vil nu tage sagen op overfor justitsminister Brian Mikkelsen (K).

Landsretten har godkendt udvisningen af de to højreradikale.

23.12-2008 | 16:52 af Kristian Mortensen
Øeh..er de ved at tone rent brunt flag nu:
http://avisen.dk/blogs/jan9e/df-hold-julen-hemmelig-for-muslimer_19668.aspx#212850
23. december 2008 01:12 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
Det er rigtig godt at få de to udleveret til Tyskland, de har da ryddet op i alle nazi tendenserne, og giver sådanne forbrydere en "kærlig" behandling, det er efterhånden kun i Danmark at retssikkerheden sejler, men Skaarup har åbenbart ejendommeligt nok ondt af nogle nazier. Den brune farve bliver da også mere og mere tydelig
 
23.12-2008 | 17:02 af Carsten Svendsen
Hvad har man "stoddere" til? :o)
23.12-2008 | 17:11 af Flemming Jensen
23. december 2008 16:52 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
Øeh..er de ved at tone rent brunt flag nu:

Ja det er DF. Og det værste er sådan set, at det ikke giver anledning til refleksioner hos VK.
 
23.12-2008 | 17:13 af Kristian Mortensen
Og hvad med tuneseren, iflg DF's egen pseudopostulater skulle alle islamiske stater jo være det rene barberi, så det er da farligere at udlevere tuneseren? Men Skaarup har åbenbart ondt af Nazier, der højest får en fængselsdom, og er fuldstændig ligeglad med en tuneser der risikerer tortur og det der er værre.
 
23.12-2008 | 17:16 af Kristian Mortensen
Det er forfærdeligt at der sidder sådan en levning fra det tredie rige som formand for retsudvalget i folketinget, det er oprørende
 
23.12-2008 | 17:24 af Christian Olesen
Ja det er jo noget andet når "vennerne" skal udleveres, det betyder ikke en skid når det er muslimer, hvor er de originaler henne?
 
23.12-2008 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 17:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 17:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 17:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 18:09 af Kristian Mortensen
@Stig
Tror du at Skaarup og DF's ledelese i virkeligheden ønsker at Tyskland skal udlevere Søren Kam til DK? Ikke at DF har noget at skjule ved at han kommer til DK, men mange i DF's bagland ønsker jo nok ikke Kam til DK, og Skaarup er da lydhør overfor dem, og på langt de fleste områder er han pot og pande med dem. Skaarup og DF's ledelse ved også at tyskerne aldrig udleverer Kam til DK, så propaganda-værdien i at kunne påberåbe sig ikke at have nazi-sympatier, er jo maximal i forhold til at det aldrig bliver virkelighed.
Faktisk kan ledelsen jo godt have eksteme holdninger, men de har trods alt så meget forståelse af at passe på ikke at røbe for meget, måske med hjælp af spindoktorer, at de ikke taler over sig og holder "orden" i partiet. Stig, du har ret i at at stjernepsykopaterne i Dansk Folkepartis ledelse har "ondt af nogen", hverken deres egne eller andre, ordet empati kendes jo ikke i de kredse.
At de toner mere og mere rent flag er jo også at nettet stammes om dem, at de er ved at blive fanget i deres løgnagtige fornægtelse af nazistiske forbindelser
 
23.12-2008 | 18:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 19:08 af Kristian Mortensen
Jeg må medgive dig at selv Messerschmidt også er citeret for at ønske Kam byttet:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-15952028.html
Her står noget om baggrunden for mordet på Clemmensen:
http://www.information.dk/165799
Der er vel næppe denne følelse af at prøve at beskytte "sine egne" blandt de facistoide grupper, kun når det kan skade dem selv, vil de holde hånden over dem. Så DF er nok egentlig ikke særlig optaget af dette spørgsmål, hverken mod eller for, og det er jo også en konsekvens af denne kynisme blandt dem at de er ligeglade Kam, men propaganda-værdien er stor. Jo du har ret, Stig.
 
23.12-2008 | 19:23 af Kristian Mortensen
Det kan være svært at gennemskue de her facistoide grupper, bla fordi deres tankegange, værdier og de få sympatier de end måtte have, er så uendelig meget anderledes end os mere humane mennesker som tillægger andre at de også må have en grad af at tilhøre et fællesskab. Men det er et helt andet meget kynisk og afstumpet meneskesyn som præger de facistoide grupper, så uendeligt fjernt fra bla min verden. Men med din faglige viden er du jo selvfølgelig også bedre til at forstå hvad det er for en syg verdensopfattelse bla DF'erne har
 
23.12-2008 | 19:26 af Kristian Mortensen
Men DF'erne er og bliver djævlens advokater i jakkesæt
 
23.12-2008 | 20:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 20:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 20:47 af Kristian Mortensen
@Hans
Faktisk tror jeg at måske helt op til 50% af DF's vælgere ikke er helt klar over at med det kyniske og brutale menneskesyn som er kendetegnet ved DF, vil DF jo aldrig i virkeligheden have den medfølelse for de ældre, de syge og andre udsatte grupper som de påstår at de vil gøre noget godt for. Det er jo selvmodsigende. Og der er nok rigtig mange af DF's vælgere som er ført bag lyset af DF's demagogiske propaganda og som tror af DF vil kæmpe deres sag.
Men du ved sikkert godt at DF's sociale profil er fup og svindel. Måske er du en 100% overbevist DF'er. Det du sammen med DF's top måske frygter mest er at de 50% af DF's vælgere som er ført bag lyset genemskuer jer.
 
23.12-2008 | 21:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 21:26 af Chlor
Jeg er helt enig med Peter Skaaerup. Det giver ingen mening at udlevere danske statsborgere til et andet land, når de ikke har foretaget sig noget i DK som er ulovligt.

Tyskland slås med deres censur overfor nazi'er, men det gør vi ikke i DK. Vi tillader både at man udtaler sig positivt og negativt om islam, og det kunne Tyskland lære noget af. Holocaust-benægtere er da noget besværligt noget at håndtere, men censur er ikke vejen frem - desværre, andre midler må bruges.

Og grotesk er det også at Tykland vil have nogen udleveret der informere folk, men ikke vil udlevere en morder. De to sager bør dog ikke kædes sammen.

Tyskland kan dog trygt udlevere Søren Kam, han vil ikke blive skudt idet vi afskaffede dødsstraffen i 1993 (bedre sent end aldrig).

Nuvel, jeg er så ikke enig i at vi skal have denne Terrorlov, og jeg er nok også mere imod censur end Skaarup er, men det er så en helt anden diskution. Så Skaarup får kun min støtte i denne udleveringssag.
23.12-2008 | 21:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 21:37 af Thomas Proctor
@Viggosen,

Hvilken røde presse? Ikke engang Socialdemokratiet har en avis. Alle aviser er borgerlige...

Det kan ikke undre at Dansk Fascistparti støtter nazister..

Glædelig Jul,
ESP
 
23.12-2008 | 22:01 af Kristian Mortensen
@Viggosen
"Rød politisk magt har aldrig været længere væk end idag, tusind tak"
Det er måske derfor der nu som aldrig før i verdenshistorien har været så mange menesker der sulter rundt om i verden?
Det er måske derfor at der nu som aldrig før i de sidste 60 år bliver slået så mange menesker ihjel i krige og borgerkrige rundt om i verden?
Det er måke derfor at FN's klimaforskere som aldrig før advarer mod klimaændringer (Fordi kapitalen og højrepartierne er bedøvende ligeglade med CO2 udledningen)?
Det er måske derfor at kriminaliteten er steget og blevet mere rå og brutal end tidligere?
osv osv
 
23.12-2008 | 22:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 22:38 af Kristian Mortensen
Viggosen
Du modsiger dig selv, du siger jo selv:
"Rød politisk magt har aldrig været længere væk end idag, tusind tak"
og samtidig siger du nu:
"verden ser ud som den gør pga. socialisme, ja"
Det ene udelukker det andet, du må vælge en af de to muligheder
OG:
"Og globalisering, hvor vi i Vesten bliver ofrene for indvandringens kaotiske invasion"
De kaotiske konsekvenser af den kan du takke dine venner i DF for, det er dem sammen med V og K der har åbnet op for billig østeuropæisk arbejdskraft og de kriminelle bander derovre fra
Synes du at Morten Messerschmidt var en helt da han tonede klart flag og heilede og sang "Deutschland über alles" i Tivoli?
 
23.12-2008 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
23.12-2008 | 23:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 03:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 08:01 af Jakob Schmidt-Rasmussen
OIC-landene vil igen forsøge at få dømt Israel til at være en racistisk stat på FN'smenneskerettighedskonference Durban II om fire måneder, ligesom de gjorde på Durban, hvor forsøget mislykkedes. Durban I sluttede den 8/9 2001, altså tre dage før Al Quedas taerrorattentater den 11/9 2001.

Det var under den tidligere naziofficer Kurt Waldheims ledelse, at FN begyndte sin antisemitiske og proislamistiske kurs.

Den tidligere naziofficer Kurt Waldheim, der stod bag antisemitisk propaganda, der opfordrede civilister til at deltage i folkemordet på jøderne under Anden Verdenskrig, blev valgt til Genralsekretær i FN i 1972.

"Much historical interest has centered around Waldheim's role in Operation Kozara[8]. According to one post-war investigator, prisoners were routinely shot within only a few hundred yards of Waldheim's office[9], and at the Jasenovac concentration camp. Waldheim later stated "that he did not know about the murder of civilians there."[9]

Waldheim's name appears on the Wehrmacht's "honor list" of those responsible for the militarily successful operation."

"According to Eli Rosenbaum, in 1944, Waldheim reviewed and approved a packet of anti-Semitic propaganda leaflets to be dropped behind Russian lines, one of which ended, "enough of the Jewish war, kill the Jews, come over."[11]"

"In 1972 Waldheim refused to condemn a letter sent to him by Idi Amin which applauded the massacre of the Israeli Olympic athletes in Munich and said Germany was the most appropriate locale for this because it was where Hitler burned more than six million Jews.

"It happened because Hitler and all of the German people knew that the Israelis are not a people who work for humanity and because of that they burned them alive and killed them with gas on the soil of Germany." [13]

In November 1975 the United Nations General Assembly, under his guidance adopted Resolution 3379 which asserted Zionism to be a form of racism (the General Assembly rescinded this resolution in December 1991 with Resolution 46/86). In a 1976 security council debate he described the Israeli rescue of hijacked airline passengers at Entebbe, Uganda as "a serious violation of the national sovereignty of a United Nations member state. "

Waldheim ville altså ikke fordømme en hyldest til Holocaust ...

Det er altså ikke noget tilfælde at Palæstieneserne allirede sig med nazisterne under krigen, og dermned dømte sig selv til at blive historiens tabere, eller at det første islamistiske parti, Det Muslimske Broderskab var allieret med og finansieret af nazisterne, eller at broderskabet udgav Mein Kampf og Zions Vises Protokoller på arabisk.

Det er kun et par år siden at Mein Kampf strøg ind på en tredjeplads på den tyrkiske bestsellerliste, da det islamistiske regeringsparti tillod ugivelsen for nogle år siden.

Det er kun "antiracister", som f.eks. Jacob Holdt, der ikke har opdaget ligheden mellem et antisemitisk, islamistisk parti, som Hizb ut-Tahrir, hvis talsmand Fadi Abdullatif er dømt efter racismeparagraffen for at opfordre til mord på jøder og DNSB.

Hvis det lykkes de islamistiske OIC-lande, at få dømt atommagten Israel som en racistisk stat, vil en militær intervention fra f.eks. den kommende atommagt

Det er forberedelsen til en antisemitisk atomkrig i Mellemøsten, som vi kommer til at se på Durban II.
24.12-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 11:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 11:56 af Isolde Sørensen
Pudsigt Hans Andersen, der er under 1000 forvildede HUT`ere men de skræmmer højrefløjen en hel del.
24.12-2008 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.12-2008 | 16:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 06:30 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Radikale, antidemokratiske islamister, der er imod menneskerettigheder misbruger det faktum, at vi tager menneskerettighederne alvorligt og giver asyl til personer, der er i fare på grund af deres politiske aktiviteter.

En del af de islamister, som vi giver asyl som politiske flygtninge, er flygtet, fordi de er i opposition til deres hjemlands muslimske regimer, fordi de mener, at de er for vestligt inspirerrede og for demokratiske.

Khomeini forberedte sin islamofascistiske revolution, mens Frankrig gav ham asyl.

Desværre støttede Giscard D’Estaing Zbigniew Brzezinzkis, Carters sikkerhespolitiske rådgivers, såkaldte Green Belt Project, hvor man skulle støtte etabelringen af islamistiske regimer rundt om Sovjetunionen, og revolutionen i Iran var en del af The Green Belt Project; så det islamistiske problem er i høj grad selvskabt.

Læs mere om dét i artiklen France and the Iranian Revolution fra The Brusse4l Journal, Wed, 2007-01-24: http://www.brusselsjournal.com/node/1857

Osama Bin Laden arbejdede tæt sammen med CIA,i kampen mod sovejetregimets besættelse af Afghanistan, da den nuværende præsidents far, var chef for CIA …

CIA tillod endda Bin Laden, at smugle opium ud med de lastbiler, som CIA brugte til at transportere våben ind til Bin Ladens styrker, så han kunne finansiere køb af våben; det er en parallel til Iran-Contra-skandalen, som aldrig rigtigt er blevet belyst af medierne…

Vi giver politisk asyl til religiøse fascister, der ikke engang kan integreres i deres muslimske hjemlande …
25.12-2008 | 11:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 11:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 11:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 12:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 12:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 12:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 14:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 14:27 af Thomas Proctor
@Viggosen,

Jeg vil helst holde Julefred men siden du spørger så bliver jeg nød til at minde om:

Mange politikere, både højreorienterede og venstreorienterede, mener Dansk Folkeparti nærmer sig nazismen eller bruger nazi-propaganda:

http://www.bt.dk/article/20080502/politik/805020353/



http://www.bt.dk/article/20080524/politik/805240329/



http://politiken.dk/politik/article536374.ece



http://www.bt.dk/article/20051011/POLITIK/110110122/1250



http://www.business.dk/article/20011111/nyhedsoversigt/111110400/



http://www.berlingske.dk/article/20080922/politik/80922097/


Om Dansk Folkepartis og Dansk Folkepartis Ungdoms samarbejde med extremister på den yderste højrefløj:

Læs her: http://redox.dk/aarhus08/

og her: http://www.redox.dk/



DFs dobbelte tale:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/298469:Leder--DF-s-dobbelte-budskaber

Jeg vil gerne opfordre til, at man bruger lidt af den søde Juletid til, at tale med nogle DFére, som tør stå ved at stemme på Dansk Folkeparti, om det kristne næstekærlighedsbud. Jeg tror ikke DFére er satanister eller generelt ondere mennesker, jeg tror snarere at den borgerlige mediehetz mod muslimer er til for at vinde valg og at de fleste DFére aldrig har mødt en muslim. Jeg tror på kærlighed og fred på tværs af grænser, religion og kulturer.

Hvis hadet sætter sig fast har vi alle tabt.

Som Anker Jørgensen siger i dagens Extrabladet så citat: "Er kærligheden det stærkeste våben imod en religionskrig"

Glædelig bagjul,
ESP
 
25.12-2008 | 14:37 af Sheet Head
Der er ingen hetz af hvad muslimer ER. Der er en debat om hvad muslimer GØR!

Stor forskel.
 
25.12-2008 | 16:27 af Kristian Mortensen
Det her er ikke en debat om der i DF Nazier ER.
Det er en debat om hvad nazier i DF GØR!!!
 
25.12-2008 | 16:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 18:36 af Kristian Mortensen
Messerschmidt::
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6809771.html
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article48217.ece
" forliget erkender Messerschmidt dog, at han rakte hånden op til det, som vidner betegner som en heil-hilsen, og at han sang første vers af 'Das Lied Der Deutschen' uden dog at kende til den historiske tilknytning til nazismen. "
og her er lidt "guf" til alle nostalgikerne:
http://www.yatego.com/modellbau-24/p,47134c25055de,46530b0d76d581_1,revell---messerschmitt-bf-109-k-4
https://www.preisroboter.de/ergebnis3859856.html
 
25.12-2008 | 18:41 af Kristian Mortensen
Og så dum er Messerschmidt ikke som det kunne lyde i ovenstående citat, han kender udemærket til 'Das Lied Der Deutschen' med en tilføjet tekst var et nazistisk rædsel og hvad skulle den hånd op efter og så oveni købet den højre?
 
25.12-2008 | 18:44 af Kristian Mortensen
Viggosen
Tyskland i 30'erne.
Hvad er SA for noget?
Hvad er SS for noget?
Hvad er Gestapo for noget?
 
25.12-2008 | 19:02 af Kristian Mortensen
Det er lidt ærgerligt at et F på dansk er et V på tysk ellers kunne jeg forklare valget af navnet DF:
(D)eutsche (F)ernichtung
http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=440364
 
25.12-2008 | 19:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 19:15 af Esbern Snare
Det har altid undret mig hvorfor nogle mener at nazismen hører til venstrefløjen. Har f.eks. Lars Viggosen eller andre på avisen.dk talt med nogle nazister om de hører hjemme på højre- eller venstrefløjen.

HALLOO er der en nazist tilstede? Og i så fald kan du så fortælle mig om du er bonkammerat med enhedslisten, SF eller socialdemokratiet?

http://www.youtube.com/watch?v=fQyGBinRB04
25.12-2008 | 19:43 af Kristian Mortensen
@Esbern
Hvorfor ligner den unge mand på videoen Morten Messerschmidt så godt?
Er de i "familie?"
 
25.12-2008 | 21:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.12-2008 | 21:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 03:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 03:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 04:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 11:26 af Esbern Snare
Hvorfor skal små forbrydelser sammenlignes med større forbrydelser?
"noget for noget" siger Skaarup og sammenligner med Søren Kam.
HVorfor skal Skaarup ofte gå i clinch med domstolene? Er vi ude i noget sharia med dansk fortegn?
26.12-2008 | 14:17 af Sheet Head
Den Blå Burka trænger til at komme ud i virkeligheden.

Tag en hvilken som helst fodboldkamp og tæl de tilskuere OG spillere der strækker højre, venstre eller begge arme i vejret igennem kampen.

Tror Burkaen at de strakte arme er Nazihilsner? Tror Burkaen at de er nazihilsner når der synges? Tror Burkaen at det er Nazihilsner når der synges på Tysk?!

I så fald, vil en tur til den Tyske bundesliga, jo nok få Burkaen til at tro at et samlet Tyskland er gået tilbage til Hitlers forfejlede ideologi.

At strække en eller begge arme i vejret er ikke patenteret af Nazisterne. Nazisterne kopierede Romernes Hilsen til Kejseren og stort set hele Hitlers setup, var lagt an for at give indtryk af at være et moderne Romerrige.

Man kan kende sindssyge ideologier på dets absurditeter ud i gruppepres. når alle skal råbe i kor og stå på lange lige rækker. Noget venstrefløjen og Nazisterne har brugt som effektivt værktøj til at undertrykke individdets selvstændige vilje. Feks. igennem eksersits og Strækmarch, der må siges at være i kategori med Monthy Pythons gakkede gangarter, heilen, flag march, når folk kaster sig ud i fællessang uden at ane hvad de synger om, feks. Internationale. Når der skriges paroler i kor, som flokken har fået besked på, der opildner grupperne til robotagtig automatik, lidt ligesom latterklubbber, når store flokke af ignorante adrenalinjunkies går amok i blind blodrus, der ofte bliver foranlediget på meget spinkle grundlag. Det kan man jo se på White Pride der slås til fodboldkampe, når de ikke lige smadrer ruder eller slås mod de autonome. Og så selvfølgelig de ignorante autonome, der jo nærmest kan kategoriseres som pyromaner, kleptomaner og hærværksmænd. Hvis der ikke er mørkt nok til at ingen kan se hvem de er, står de godt tildækkede i sorte hættetrøjer og råber slagord, der om noget passer på dem selv. 'Ingen racister i vores gader'..... Hvis nogen er dybt racistiske og diskriminerende så er det de autonome. Deres krav om rettigheder er kun for dem selv. De gælder ikke for andre grupper, som det jo ret så tydeligt fremgår af deres ejerfornemmelser for det nye ungdomshus. Ikke ulig en hvis mellemøstlig religion, hvor alle de fredelige og næstekærlige budskaber kun gælder mandlige medlemmer af dén religion.

Kendetegnende for de rabiate og fundamentalistiske poltiske og religiøse retninger er deres ekstreme trang til at agere i store grupperinger og deres primitive forudsigelighed.

Så jeg tror at de venstreorienterede bloggere, der sidder klar med deres nazikort, skulle tage og kigge lidt indad og få renset deres egne facistoide træk væk, inden de sidder og peger fingre af andre.
 
26.12-2008 | 14:59 af Sheet Head
For mig at se er problemet omkring verdens problemer at de fleste uanset politisk ståsted tror at der er en global menneskelig konspiration bagved alt.

Muslimers indvandring, 9/11, kapitalismen, globalisering osv.

Det er jo delvist korrekt at der er mange organisationer der kæmper for deres forskellige ideologier. Men at der skulle stå en kæmpekonspiration bag stort set alt hvad der sker, virker noget absurd.

Der bliver ofte talt om Bilderbergere og venstrefløjens konspiration med Islamisterne osv.

Mon ikke det hele i virkeligheden er reaktioner ovenpå reaktioner.

Hvis man tager Islam som eksempel, kan man se at feks. Egypten kun har det Muslimske broderskab som modvægt til den siddende regering/magthaver. Når folk er utilfredse med det siddende styre, sikkert med god grund, bliver de væk fra valgene og kun 22% af Egypterne gider stemme ved valgene, fordi de kun kan vælge imellem det diktatoriske styre eller kalifatisterne fra Det Muslimske Broderskab. (Det Muslimske broderskab har en global verdensorden som mål, som de påstår skal nås med fredelige midler, men deres logo består af to sværd og koranen... såehhh)

Dvs. at man i Egypten har overladt det til 22% at kæmpe imellem 2 yderligtgående organisationer. Så reelt er demokratiet kun et skindemokrati.

Hvorfor får man så opfattelsen af at venstrefløjen støtter islamisterne? Tjah, Der kan jo være mange årsager. Venstrefløjen har jo fra starten støttet indvandringen fra mellemøsten og har ikke villet anerkende at de to meget forskellige kulturer ville kunne give anledning til problemer. Det var først da Dansk Folkeparti fik så meget politisk vægt at de ikke kunne ignoreres at debatten nødtvunget blev taget op. Og fordi venstrefløjen jo helt tydeligt ser sig selv som absolut modsat af DF, kan de jo ikke være enige med DF uden at begå politisk selvmord. Sådan er den socialistiske virkelighed jo, er du enig med din modstander i bare én ting, så er du jo nærmest enægget tvilling med modstanderen og kan erklæres for at være Nazist. For i venstrefløjens øjne er DF nazister, uagtet at DF's partiprogram ikke har flere fællestræk med nationalsocialismen end feks. SF eller EL. Jeg vil faktisk mene at EL har flere fællestræk med Nazismen end DF, men det må jo hvile til en anden diskussion.

Men det der sker er jo helt tydeligt at venstrefløjen nægter at være enige med DF på nogen områder overhovedet, og da DF er stærkt antiislamiske, må venstrefløjen jo påtage sig rollen som Islams beskyttere.

Der hvor jeg synes venstrefløjen begår en fejl, er at de beskytter det som de selv kritiserer og at de er så nedslåede over DF's tilstedeværelse på den politiske scene at de pr. automatik agerer modvægt til DF's populistiske holdninger. Derfor bliver venstrefløjen også populistisk og kommunikerer i overskrifter og paroler og kommer til at fremstå som en-dimensionelle Islamstøtter.

Hvis de derimod gjorde klart hvad det her i virkeligheden handler om, så ville debatten antage en helt anden karakter.

Venstrefløjen burde sige det ligeud, at de selvfølgelig ikke kan anerkende Islams voldsomme undertrykkelse af egne borgere og ekstreme apartheid. Men samtidig gøre opmærksom på at deres grundlag for at have den holdning er en anden end DF's

DF er bange for at blive kørt over af en fremmed kultur. Venstrefløjen er ikke bange for fremmede kulturer og har forsøgt at fremstå som humanister og burde i mine øjne handle derefter og tage kampen op mod apartheid i den mellemøstlige verden og kritisere det der vitterligt er kritisabelt ved religion og shariahdiktaturer.

Men fordi de bare ikke kan udholde tanken om at skulle slås i hartkorn med DF, bliver deres ageren lige modsat deres intention og de kommer til at fremstå som halahippier og islamleflere. Fordi de i blindt arrigskab går til angreb på folk der angriber de fortrædeligheder som venstrefløjen selv burde angribe.

I virkeligheden burde venstrefløjen erklære sig enige med DF i mange af dets kritikpunkter af Islam, men oveni, gøre debatten langt mere nuanceret, ved at pege på HVAD deres grundlag er for at kritisere Islam.

Hvis det for nogen venstreorienterede, skulle være svært at tro på at Islam er ophav til undertrykkelse, vil jeg foreslå jer at kontakte Amnesty International og evt. få lov til at kigge deres arkiver igennem. Prøv så at tæl op, hvor stor en procentdel af de menneskerettighedsovertrædelser der finder sted i verden, sker i Islamiske lande.

Der sker slemme ting mange steder og nok desværre allevegne. Men som man gør ved et trafikuheld, så gå i gang med førstehjælpen der hvor den er mest påkrævet og når man er færdig der, så kan man tage den mindre slemme tilfælde derefter.
 
26.12-2008 | 19:04 af Kristian Mortensen
@Sheet Head
Prøvat læse dette link
http://da.wikipedia.org/wiki/White_Pride
 
26.12-2008 | 19:47 af Kristian Mortensen
Sheet Head:
"Det var først da Dansk Folkeparti fik så meget politisk vægt at de ikke kunne ignoreres at debatten nødtvunget blev taget op"
http://avisen.dk/blogs/gittegram/den-socialpolitiske-debat-er-vaek_19424.aspx
12. december 2008 10:37 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka
12. december 2008 13:04 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
DF kom først til i 1995 og blev dannet for at samle et antal utilfredse Soc Dem, ikke stort men nok til at få et VKO flertal der kom i 2001. Siden har den stået på sociale forringelser og skattelettelser til de rigeste i et massivt omfang med hadet til muslimer som afledningsmanøvre godt hjulpet af den borgelige presse
 
26.12-2008 | 19:49 af Kristian Mortensen
Vær sød at slette mit indlæg kl 19:47 der sneg sig en fejl ind

Sheet Head:
Du skriver dette der er direkte forkert:
"Det var først da Dansk Folkeparti fik så meget politisk vægt at de ikke kunne ignoreres at debatten nødtvunget blev taget op"
Prøv at se hvad jeg har skrevet her:
http://avisen.dk/blogs/gittegram/den-socialpolitiske-debat-er-vaek_19424.aspx
12. december 2008 10:37 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka
12. december 2008 13:04 | af Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
DF kom først til i 1995 og blev dannet for at samle et antal utilfredse Soc Dem, ikke stort men nok til at få et VKO flertal der kom i 2001. Siden har den stået på sociale forringelser og skattelettelser til de rigeste i et massivt omfang med hadet til muslimer som afledningsmanøvre godt hjulpet af den borgelige presse
 
26.12-2008 | 22:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 22:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 22:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.12-2008 | 23:24 af Kristian Mortensen
Hvorfor dræbte Hitler alle der var kommunister og socialdemokrater i 30'ernes Tyskland?
Hansha:
EL har flere fællestræk med Nazismen end DF? Det er bevidst forkert fra din side.
Hvorfor var der så ikke nogle fra DF's ungdom med til at demonstre i ex Roskilde og Hillerød mod nazisternes marcher, mens der var en masse fra EL?
 
26.12-2008 | 23:26 af Kristian Mortensen
MEn jeg tror jeg kender svaret: Der var DF medlemmer blandt nazierne!!!
 
26.12-2008 | 23:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 04:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 07:54 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Enhedslisten er ikke direkte fascistisk, bare ekstremt antidemokratisk, men påstanden er ikke mere absurd, end påstanden om, at DF er et nazistisk parti ...

Enhedslisten opstillede islamisten Abdol Hamid Pedersen, der ikke ville sige klart, om gik ind for dødstraf og som Socialdemokraterne havde nægtet opstilling fordi partiet mente at de værsier hun repræsenterede var for værdikonservative.

Bl.a protesterede hun mod at den gamle, kulturradikale humorist, Kurt Westergaard, gjorde grin med Osama Bin Ladens fascistsiske selvmordsterrorister med sin bombetegning.

Al Quedas idelogi ligger tæt op af det første islamistiske parti, Det Muslimske Broderskabs, ideologi og broderskabet samarbejdede med og blev finansieret af tyske nazister og udgav både Mein kampf og Zions Vises Protokoller på arabisk.

Morten Messerschmidt er derimod medlem af en dansk-israelsk venskabsforening og Søren Espersen har en israelsk kone.

Desuden meldte den tidligere formand for Folkebevægelsen mod nazisme og tidligere formand for Mosaisk Troessamfund, Finn Rudaisky sig ind i DF for nogle måneder siden, fordi Socialdemokraternes ledelse ikke irettesatte et københavnsk byrådsmedlem, der mødtes med medlemmer fra det fascistiske parti Hizb ut-Tahrir.
27.12-2008 | 10:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 12:36 af Henrik Mygind Andersen
Peter Skaarup er til tider hurtig på aftrækkeren. I dette tilfælde forstår jeg ham simpelthen ikke. Dansk Folkeparti erklærer ved enhver given lejlighed, at de elsker og støtter Israel. Nazisterne erklærer ved enhver given lejlighed, at de hader Israel. Så hvad er problemet med at få disse to nazister udleveret til Tyskland?
Nu sidder hr. Skaarup højt placeret i DFs hieraki, så han undgår nok at blive undsagt af Søren Espersen eller en anden i toppen. I modsætning til DFs forsvarspolitiske ordfører.
27.12-2008 | 13:53 af Sheet Head
Henrik
Jeg synes at en udlevering til Tyskland pga. meningsytringer begået af en dansker, der er lovlige i DK men ulovlige i Tyskland, kan føre til udlevering til det pågældende land, er en noget speget affære.

Skal vi så udlevere muhammed-tegnerne til SaudiArabien eller Jordan, Alene fordi de har begået en ytring, der er lovlig i DK men betragtes som blasfemi i mellemøsten?

Det der kan tale for en udlevering, er hvis der har været en bevidst og overlagt propagandering i Tyskland fra Danmark af de to Nazister, hvor de alene har brugt DK som base, fordi DK har en mere vidtgående ytringsfrihed end Tyskland. Og det er der meget der tyder på i denne sag.

I samme åndedrag, kan man så undre sig MEGET over hvorfor Tyskland så ikke vil udlevere Nazisten Søren Kam!

Jeg er enig med Skaarup i at man så må gå til Diplomatiets spilleregler og handle lidt. De får Nazisterne og vi får Kam, så retfærdigheden kan ske fyldest.

Til den lille blaa burka, vil jeg blot sige at indtil DF kom på tinge, nægtede venstrefløjen at debattere den mellemøstlige indvandring. Med DF blev de nødt til det.

Debatten havde været undertrykt i årevis, som den har været det i Sverige. Fordi DF formåede at få rejst debatten i det offentlige rum, har vi undgået at højreradikale kræfter er blevet til mere end de er i dag.

Nazister bliver der heldigvis oftest rystet på hovedet af. Hvilket er med til at holde disse ekstremister nogenlunde i skak.

Desværre kan man ikke sige det samme om den ekstreme venstrefløj, hvor de på det nærmeste bliver klappet frem af politikere og kulturradikale, der åbenbart ser noget romantisk i de unges voldelige revolution. Det er jo så bare lidt tragikomisk at de unge såkaldte aktivister, kæmper alene af egoistiske årsager, slet skjult af parolerne.

Det er jo igennem historien blevet bevist at de revolutionære altid har kæmpet for sig selv og taget 'sagen' som gidsel. I Cuba kan intentionen måske have været udmærket i starten, men metoderne er ikke og at der til sidst sad en gammel syg diktator med et kontor fyldt med hårde hvidevarer, hvor han så det som en af sine opgaver at finde ud af hvilket køleskab, hans 'børn' (altså befolkningen) skulle have, er jo simpelthen så karrikeret, at man slet ikke kan forstå, hvordan den ekstreme venstrefløj kan holde fast i de utopiske idealer om den stærke fører, hvilket kommunismen altid ender op med, da en stærk statsmagt ikke kan bestå uden en stærk leder.

Nu er det jo forventeligt at en række venstrefløjsere vil tage til genmæle og påstå at de ekstremistiske venstrefløjsere er mere marginaliserede end Nazierne og ikke har noget at sige i det offentlige rum.

Dertil vil jeg bare ridse nogle facts op om den radikale venstrefløj.

Det er jo ingen hemmelighed at Pernille Rosekrantz Theil, ikke havde noget synderligt imod at 'glemme' at holde øje med sine gæster, der jo som bekendt kylede rød maling på Per Stig Møller og AFR. Den ene af de to malingkastere var en af hovedarkitekterne bag den store pædagogstrejke og sad i BUPL's hovedbestyrelse, hvor kommunerne havde travlt ved håndvasken og smed ansvaret over på regeringen.

Og hvem er så denne malingkaster? Han hedder Lars Grenaa og er erklæret stalinist. Altså en person hvis ypperligste mål er et kommunistisk et-parti regime med en diktatorisk fører. Hans mor er formand for APK, der blev startet i 2000.

Her er lidt smagsprøver fra APK's hjemmeside:

"Kommunisterne forsmår at skjule deres anskuelser og deres hensigter. De erklærer åbent, at deres mål kun kan nås ved, at hele den bestående samfundsordning styrtes med magt. Lad kun de herskende klasser skælve for en kommunistisk revolution. Ved den har proletarerne kun deres lænker at tabe. De har en verden at vinde."
Karl Marx og Friedrich Engels: Det Kommunistiske Manifest

Nødtvunget har mange tilhængere af Hrustjov, Bresjnev o.s.v. måttet indrømme, at SUKP efter Stalin fjernede sig fra arbejderklassen og folket – men mener stadig, at det førte en rigtig, tilmed internationalistisk, udenrigspolitik. Men revisionisternes udenrigspolitik var ikke et hak mindre kontrarevolutionær end indenrigspolitikken.

Stalins Sovjetunion fremstilles overalt som morderisk, aggressiv og krigerisk. NATO præsenteres i den borgerlige propaganda som et defensivt svar på ’truslen fra øst’. Det danske medlemskab blev psykologisk og politisk forberedt gennem en skræmmekampagne, der i 48 ville vide, at Sovjet havde konkrete planer om at invadere landet – og i det mindste besætte Anholt! Løgn fra ende til anden.

Men Stalins Sovjet var både fredselskende og i stand til at imødegå aggression. Dengang var Sovjets militære doktrin defensiv. Hans revisionistiske ’efterfølgere’ foretog et generalopgør med Stalin og hans politik under overskriften ’opgør med persondyrkelsen’.

Citat slut

Det kan man jo så tænke lidt over!??!?!......

Det er ikke ukendt at de autonome og de danske stalinister gnubber skuldre og meget af retorikken bliver leveret fra AFA og APK. Men at nogen kan forsvare Stalin og kalde ham fredselskende, vel vidende at manden var skyld i 30 millioner menneskers død, er jo lidt af en kunstart ud i ignorans. Ikke ulig hvad man ser hos andre populære ideologier der er oppe i tiden (gæt en religion).

Her er linket til APK's hjemmeside: http://www.apk2000.dk/

At kalde APK et arbejderparti, vil jeg kalde lidt af en facade. Når vi nu flere gange har set hvad det er endt med. Undertrykkelse af alle der ikke retter ind, uanset om de er arbejdere eller ej.

Det er derfor jeg synes at det klinger så uendeligt falsk og hult fra venstrefløjen, når de kritiserer DF for at skulle huse Nazister. DF tager offentligt afstand fra Nazister og nazismen og ekskluderer medlemmer der har et tvivlsomt tilhørsforhold.

Men på venstrefløjen, bliver vanvittige ekstremister taget i ed og får bestyrelsesposter, bliver inviteret på borgen, er en af drivkrafterne i de autonomes voldelige hærgen og holder åbne demonstrationer, uden at en eneste venstrefløjser tager afstand fra dem.

Det er derfor at jeg ret konsekvent har udråbt venstrefløjen til at være nogle forbandede hyklere.

Slutteligt vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke stemmer DF. Mine holdninger ligger et andet sted. Det der ligger mig mest på sinde er at antidemokratiske bevægelser bør få verbal modstand og bør råbes an i det offentlige rum.

At beskytte en slags ekstremister, ved at forsvare deres standpunkter og angribe nogle andre ekstremister, der stort set har nøjagtig samme agenda, finder jeg direkte tåbeligt.
 
27.12-2008 | 13:57 af Kristian Mortensen
hans andersen (hansha)
http://avisen.dk/indbrudstyv-mister-begge-arme_101426.aspx#412676
27. december 2008 07:15 | af hans andersen (hansha)
"Her kan jeg fortælle en sand historie.
Efter fem indbrud på en sommer, havde jeg fået nok.
Tyvene fik adgang til huset via kælderen, så jeg konstruerede en tyvefælde, som viste sig at være ganske effektiv.
Jeg monterede uisolerede kobbertråde med en afstand på 5 cm. i kældervinduerne.
På hver anden tilsluttede jeg 220 V. På hver anden tilsluttede jeg jord.
For ikke at en klog tyv skulle have held med at kortlutte systemet, satte jeg en glødelampe på 250 W i serie med de strømførende ledninger.
Jeg fandt senere blodspor, så der har nok været nogle, som har prøvet på at bryde ind!
Jeg har ikke senere haft problemer med tyve! "

Lad mig sige sådan, at jeg er glad for at jeg ikke kender dig, ikke at jeg vil krumme et hår på hoved, det er ikke sådan det skal forstås, men du er en ondskabsfuld led modbydelig misantrop som alle de andre DF'ere
 
27.12-2008 | 13:57 af lars jensen
Skal man også udvise danske kommunister nu ?

Skal man også udvise danske holocaust benægtere til Tyskland eller Litauen for den sags skyld for, at skrive på danske hjemmesider om emnet ?

At Tyskland og andre lande ikke har ytringsfrihed skal ikke gå ud over personer hvis de bruger deres ytringsfrihed lovligt her i landet, også selvom den er rettet mod Tyskland.

At Tyskland ikke er blevet dømt ved en menneskerettighedsdomstol for at bryde menneskerettighederne ved at forbyde ytringsfrihed.. Ja det fatter man bare ikke.

Men okay så lad os da bare forbyde kommunisme, islamisme og nazisme herhjemme... Alle totallitære ideologier der bevisligt har massemord og undertrykkelse på samvittigheden...
27.12-2008 | 15:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 16:26 af Henrik Mygind Andersen
Sheet Head (Palle)

Det var et imponerende langt indlæg du kom med. Men hvordan forholder du dig til den aktuelle sag, som ikke har noget som helst med venstrefløj eller andet at gøre.

Jeg vil ikke beskylde dig for at være pot og pande med de forstyrrede og mindreværdskompleksfyldte personager i führerbunkeren i Greve, det har jeg ikke dokumentation for. Men din snakken langt uden om emnet virker lidt søgt, som om der er nogle du vil beskytte.

Og jeg finder Peter Skaarups modvilje lidt underligt, al den stund at det er lige før at alle, der ikke støtter Mor Danmark og hendes dresserede pudler, skal udvises af landet.
27.12-2008 | 16:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 16:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.12-2008 | 20:13 af Sheet Head
Henrik Mygind

Følgende er en kopi af de første afsnit i mit lange indlæg, der netop forholder sig til den konkrete sag:

'Jeg synes at en udlevering til Tyskland pga. meningsytringer begået af en dansker, der er lovlige i DK men ulovlige i Tyskland, kan føre til udlevering til det pågældende land, er en noget speget affære.

Skal vi så udlevere muhammed-tegnerne til SaudiArabien eller Jordan, Alene fordi de har begået en ytring, der er lovlig i DK men betragtes som blasfemi i mellemøsten?

Det der kan tale for en udlevering, er hvis der har været en bevidst og overlagt propagandering i Tyskland fra Danmark af de to Nazister, hvor de alene har brugt DK som base, fordi DK har en mere vidtgående ytringsfrihed end Tyskland. Og det er der meget der tyder på i denne sag. '

Jeg håber du overlevede til sidste afsnit. Og sagen har netop noget med højre/venstrefløj at gøre, fordi bloggere her angriber Skaarup, der efter min mening har en pointe, mht. til udlevering af Søren Kam. Hvor venstrefløjserne stirrer sig blinde på enkelte ord, så de ikke evner at se sammenhængen.

Måske lidt ligesom det ikke lykkedes dig at læse hvordan jeg forholder mig til den aktuelle sag, da jeg skrev det første gang. ;-)
 
27.12-2008 | 23:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 00:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 16:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 16:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 16:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 16:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.12-2008 | 23:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.12-2008 | 12:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.12-2008 | 12:10 af Lars Nunnegaard
Niels Jacobsen
Sommetider falder ti-øren langsomt
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.