Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Nazi-Jonni kaprer DF-medlemmer

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse får flere og flere vælgere fra Dansk Folkeparti, siger Jonni Hansen.

16. sep. 2010 kl. 06:06 (opdateret kl. 09:55) Rikke Bjerge Johansen
Den erklærede nazist, Jonni Hansen, oplever, at skuffede medlemmer fra Dansk Folkeparti melder sig ind hos ham.
Den erklærede nazist, Jonni Hansen, oplever, at skuffede medlemmer fra Dansk Folkeparti melder sig ind hos ham. Foto: colourbox
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Rikke Bjerge Johansen

Journalist på Nyhedsbureauet Newspaq A/S

Tegninger og terrorfrygt får antallet af medlemmer til at stige hos de danske nazister.

"Medlemstallet er jo svagt stigende, og siden Muhammed-krisen er der selvfølgelig nogle, der er vågnet op til dåd," siger formanden for Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse (DNSB) Jonni Hansen.

Han ser en klar retning hos de nye medlemmer, der melder sig under hans nazistiske fane.

"En af de nye tendenser, vi finder interessante, er, at det er skuffede medlemmer fra Dansk Folkeparti, der søger vores selskab. De er slet ikke så radikale, som de burde være i forbindelse med den her skæbnesvangre indvandring, vi er udsat for i disse år. Og så melder de sig her i stedet for," siger nazi-lederen Jonni Hansen, som ikke vil oplyse præcise medlemstal, men fortæller, at 20 procent af hans medlemmer er kvinder.

Professor i statskundskab med speciale i politisk adfærd og psykologi ved KU, Tom Bryder, kender til tendensen med, at Pias eks-medlemmer vandrer over til DNSB, som professoren skyder på har 4-500 medlemmer.

"Det er jo klart nok. Hvor skulle de ellers have været? Dansk Folkeparti er jo det eneste parti, som åbent siger, at de vil sende de fremmede hjem, så at komme fra det parti er jo det eneste alternativ. Siden 2001 er Pia Kjærsgaard og ledelsen fra Dansk Folkeparti begyndt at smide medlemmer ud med en nazistisk fortid. Og de skal jo et andet sted hen," siger professor Tom Bryder, som tilføjer, at Pia og Co. har ekskluderet mange flere end andre partier.

Når man melder sig ind i DNSB, skal man udfylde et felt, hvis man har været med i andre politiske foretagender.

"Det er derfor, jeg ved, at det forholder sig sådan, at vi får en del, der har været medlem af DF og som sådan set er meget skuffede over dem og hele stilen, som slet ikke er konsekvent nok," forklarer Jonni Hansen.

Hos Dansk Folkeparti tager man fuldstændig afstand fra DNSB-formanden og hans beskrivelse.

"Det er åbent for enhver, at Dansk Folkeparti ikke vil have ekstremister. Vi har ikke racister eller ekstremister, og hvis vi endelig opdager, at vi har, smider vi dem ud. Men det er meget, meget sjældent, det sker, og det er ikke noget, jeg kan genkende overhovedet," siger organisatorisk næstformand i DF, Carl Christian Ebbesen.

For professor Tom Bryder er det klart, at Dansk Folkeparti benægter ethvert kendskab til, at partiets medlemmer søger til Jonni Hansens DNSB.

"Det er klart, de tager afstand. Vi har jo de pæne fremmedfjendske og de grimme. Desuden er det meget begrænset, hvor meget kontakt DF har med sine gamle medlemmer. Det kan rent faktisk være farligt for partiet," vurderer professoren.

Lektor i Statskundskab med speciale i partier, Karina Pedersen, finder det heller ikke underligt, at Dansk Folkeparti ikke vil kendes ved, at eks-DF'ere søger over til Jonnis bevægelse.

"Rent ideologisk er det ikke overraskende, at nogle springer fra Dansk Folkeparti til DNSB på grund af deres klare udlændinge- og integrationspolitik. Men folk råber ikke højt om det. I mange sociale sammenhænge vil de ikke nævne noget om det," siger hun.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
16.09-2010 | 06:15 af Kristian Mortensen
Føj for den l...
Og DF agerer også i det politiske landskab som deres åndsfæller her gør og gjorde for ca 70- 80 år siden
Få skabt så megen fattigdom som muligt og derefter hverve medlemmer i denne nye underklasse.
Desto større fattigdom deste større søgning mod højreradikale grupper
Da Weimar-republikken afskaffede et statsligt dagpengesystem i 1930 sås dette endog meget klart, to år efter gik det galt i Tyskland
 
 
16.09-2010 | 08:14 af Lars Nunnegaard
DLBB
Vi ser de samme tendenser som i Weimar-republikken. Dagpengeperioden er halveret, man jagter folk på sygedagpenge osv.
 
 
16.09-2010 | 07:58 af Lise Mikkelsen
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2010 | 08:03 af Lise Mikkelsen
Racisme og islamofobi vil sejre i Danmark hvis vi ikke står sammen her og nuaf Margrethe Monika Hansen den 13. september 2010 kl. 14:29
Kære bloggere, debattøre og politikere

Jeg skriver til jer alle, fordi jeg er meget bekymret over at islamfjendske og racistiske foreninger får mere og mere taletid i medierne, uden at der stilles kritiske spørgsmål til dem.



Det drejer sig om foreninger som Stop Islamiseringen af Danmark(Europa) og Trykkefrihedsselskabet samt deres medlemmer og det drejer sig om islamfjendske meningsdannere feks Karen Jespersen mf.



Efter den danske karrikatur krise har vi oplevet at racister under dække af at ville forsvare ytringsfriheden, har skabt en hadsk og racistisk tone i den danske værdidebat.Ikke kun mod muslimer, men også mod ikke muslimske indvandrere og flygtninge.

Grænserne for hvad der er legitimt at diskriminere med har rykket sig og tonen er blevet mere ekstrem.



Jeg har i mere end tre år fulgt og skrevet om den islamfjendske forening Stop islamiseringen af Danmark og deres forbindelser til nynazister, højreradikale og rockere.

Men det ser ud til at man blandt Dansk Folkepartis vælgere og blandt de islamskeptiske ikke forholder sig til at Stop Islamiseringen af Danmark, er en forening som bygger på deltagelse af højreradikale og racister.



Dansk Folkeparti har mange lokal politikere, som lokalt især på Fyn, Århus, Aalborg og i Sønderjylland støtter op om Stop Islamiseringen af Danmark. Søren Krarup samt Mogens Camre har direkte flere gange talt Stop Islamiseringen af Danmarks sag i folketinget jvf. SIADs demonstration på Nørrebro. Vi så også at Stop Islamiseringen af Danmark med hjælp fra Dansk Folkeparti i 2009, afholdte en konference inde i folketinget og det uden at nogen politikere fra oppositionen, gik ud i medierne og protesterede, selv om de var blevet gjort opmærksom på hvem som gæstede folketinget.



Vi ser også at Stop Islamiseringen af Danmark får lov til at true og chikanere byrådspolitikere fra København (I forbindelse med moske striden på Vibevej) uden at der tages kraftigt til genmæle fra oppositionen i medierne.



Det samme gøre sig gældende når Stop Islamiseringen af Danmark skriver løgne på deres hjemmeside og spreder racistiske budskaber, opfordringer til at anmelde muslimske naboer, chikanere anti-racistiske meningsdannere og ringe politikere som støtter en moske op.



Situationen i dag er at det som startede op, som en lille forening nu har forgrenet sig til et stort netværk i flere forskelige lande, faktisk er der nu oprettet SIOE celler i mere end 12 forskelige lande. Disse celler er primært skabt via de sociale internet medier så som Facebook.Lederne af disse celler er i mange tilfælde højre nationalistiske med tætte forbindelser til neofascister og ultra nationalistiske militante grupper. Feks i lande som Bulgarien, Serbien og Spanien. Jeg har kontakter i Spanien som fortæller at SIOE Spanien er ledet af racister og neofascister og at de har fået så meget indflydelse at de for ca tre måneder siden kunne stille op til valg med et nyt islamfjendsk neofascistisk parti.



Stop islamisation of Europe får også støtte fra neofascister som sidder i EU og desvære også fra den fløj som er kendt for at være modstandere af EU herunder også enkelte personer som er danske og som har haft gang i og omkring Folkebevægelsen mod EU og nye nationalistiske EU kritiske grupper i EU.



SIOE i Frankrig samarbejder med Front Nationale, i Belgien samarbejder de direkte med det ultra nationalistiske parti Vlaams Be lang og i England har SIOE et tæt samarbejde med en ultra radikal højrenationalistisk gruppering som hedder English Defense League. English Defense Leauge er af den britiske efterrettningsstjeneste blevet omtalt som en neofascistisk bevægelse som spreder vold og racisme i englands gader. Flere britiske parlaments politikere har været ude og advare mod SIOE og English Defense Leauge og stemplet dem som facister der med samme metoder som fascisterne i 30erne angriber i dag muslimske kvartere og butikker.



I Danmark formår SIAD/SIOE ikke at samle ret mange mennesker til deres demonstrationer men det kan ændre sig meget hurtigt. Hvis vi ikke alle går ud og advare befolkningen om dem.




Alle celler(Afdelinger) har danskeren Anders Gravers Pedersen som stifter og leder.

De mest synlige i disse dage er SIOA, som er den amerikanske afdeling og som har islamofoberne Robert Spencer og Pamela Geller som ledere. Disse to personer er ekstremt agressive i deres anti-muslimske retorik og får masser af taletid i medier som Fox News og CBN(Christien broadcast network, hvis stifter og leder en homofobisk kristen også sidder i Trykkefrihedsselskabets udlandske afdeling)



Robert Spencer er også at finde i Trykkefrihedsselskabets udlandske afdeling og Pamela Geller har stået for at promovere og lancere Lars Hedegaard og Kurt Westergaard i USA tilbage i 2009 og 2008.



Robert Spencer og Pamela Geller er proffesionele bloggere og skribenter, som støttes økonomisk af flere neokonservative pengetanke og af amerikansk Zionist forbund. Den største bidragsyder, er dog en mand som hedder David Horowitz. Han har skudt masser af penge i disse to personers blog virksomhed. Det drejer sig om blogs som JihadWatch, Dhimmiwatch, Anti-jihad resistance og Atlas Shruges og ikke mindst i anti-muslimske DVDer og anti-obama bøger. Det er disse mennesker som har markedsført Kurt Westergaards tegninger og Lars Hedegaards og Kurt Westergaards bog i Canada og i USA. David Horowitz har meget tætte bånd til Zionist forbundet i USA og har haft plads i flere neokonservative tænketanke, samt har han være rådgiver for Bush administrationen. Foruden alt dette er han en god ven af den nuværende israelske regering og af israels ultra nationalistiske højrefløj. Horowitz har finanseret flere offentlige bygninger i Israel. Han er kendt for at være ekstrem islam og muslim fjendtlig og for at være en indædt zionist. Pamela Geller er også zionist og jøde mens Robert Spencer er af assyrisk afstamning og ultra konservativ katolik. Robert Spencer har propaganderet for at man burde foretage etnisk udrensning af muslimer i visse dele af det som i dag høre ind under Tyrkiet og Grækeland. Pamela Geller er kvinden som har startet modstanden mod moskeen tæt på Ground Zero og som under valgkampen i USA spredte falske rygter om at Obama er muslim og hemmelig søn af Malcom X. Disse to personer står også bag flere distributioner af anti-muslimske videoer feks Obsession radical Islam, denne DVD blev husomdelt under valgkampen i USA og fik massiv kritik for at være stærkt anti-muslimsk.



Nu har de så stiftet SIOA (Stop Islamisation of America) sammen med Anders Gravers Pedersen fra Stop Islamiseringen af Danmark. Og dette giver god grund til bekymring. Fordi via de to personer blir Anders Gravers Pedersen promoveret og gjort til en stueren islamkritikere i USA og han får tale tid i medierne. Samt får han adgang til penge som kan finansere hans egen anti-muslimske virksomhed også i Danmark.



Budskabet fra Anders Gravers Pedersen, i USA er at Danmark er et land som er besat af islam og at Danmarks fremtid, som et kristent og demokratisk land er forbi. Danmark misbruges til at sprede frygt, for islam og muslimer og de højreorienteret medier feks Fox News hjælper flittigt til at sprede det budskab.



Problemet er sådan set ikke så meget hvad Anders Gravers siger, problemet at at det ikke kommer frem i massemedierne at han er racist og at han her i Danmark står bag en forening, som har medlemmer og supporter som er racister, nynazister og højreradikale.



Siden 2005 har Anders Gravers aktivt samarbejdet, med den yderste højrefløj og personer som Kai Wilhelmsen fra Radio Holger, Michael Petersen fra foreningen Frit Danmark, Den Danske Forening, Dansk Front, Danmarks Nationale Front, NoKay og Åase Clausen Bjerg og enkelte lokal politikere fra Dansk Folkeparti. Selv om hans relationer til den yderste højre er veldokumenteret kommer det ikke frem i massemedierne. Medierne fokuser alene på at omtale ham som islamkritisk og stiller ingen dybe spørgsmål.



Her i maj måned skriver jeg en artikel serie i tre dele, som handler om at jeg i mere end en måned har udgivet mig for at være racist, med tilknytning til White Pride miljøet i Århus og København. Det lykkedes mig undercover at infiltere Stop Islamiseringen Af Danmarks netværk her på Facebook og få kontakt til flere ledende medlemmer af SIAD herunder også til Anders Gravers.



Via min kontakt til disse personer fik jeg kendskab til at Stop Islamiseringen af Danmark har kontakt til flere soldater veteraner som er leder af noget SIAD kalder for SIAD Chapters. Det drejer sig om veteraner fra Balkan, Irak og Afghanistan. SIAD Chapters er modstands celler som skal patrulere i områder hvor der boer mange muslimer. Samt skal de deltage som vagter ved SIAD demonstrationer i Danmark og i udlandet.

Det er personer som har en fortid eller som stadigvæk er aktive i militæret, mange af dem har adgang til skydevåben og har også forbindelser til nynazister. Enkelte af dem herunder lederen af SIAD Chapter Vestsjælland er en person som flere gange har været udsendt i Irak og i Afghanistan. Personen har desuden en baggrund i hooligan miljøet og taler direkte om at man skal ud og provokere unge muslimer til slagsmål. Holdningen i SIAD er at via provokationer til ballade mellem unge muslimer og SIAD "vagter" kan man skabe en negativ stemmning mod muslimer i Danmark.



SIAD anser ikke alene muslimer for at være deres fjender, faktisk anser mange af disse SIAD vagter venstrefløjen og antiracister som deres største fjender og det er især politikere og meningsdannere fra venstrefløjen som i følge dem skal have et par på kassen.



Problemet er så at disse soldater deltager i SIAD demonstrationer som vagter, men de deltager ikke for at skabe ro og orden, de deltager fordi de vil slås og provokere.



Sagen er alvorlig fordi Anders Gravers Pedersen har fået et samarbejde i hus med Slagelse Veteran hjem som har en leder der ofte udtaler sig i pressen. Han hedder Harald Frydenslund og for ca en uge siden så man ham holde flagdag i Slagelse sammen med en politiker fra SF (Hun ved sikkert ikke at han samarbejder med SIAD) og med Anders Gravers. Kigger man på hvem Anders Gravers netværker med her på Facebook så vil man finde rigtigt mange soldater.



Denne tendens gøre sig ikke bare gældende i SIADs danske grupper, deltagelse af soldater gøre sig gældende i samtlige SIAD grupper.



Anders Gravers og den yderste højre har flere gange udtalt at en borgerkrig i Danmark kan komme på tale. Man skal være klar over at jo mere opmærksomhed uden kritiske spørgsmål disse grupper får, jo flere mennesker vil søge ind i dem.



Dansk Folkeparti tager desvære ikke afstand fra Anders Gravers og dermed er de med til at gøre hans foreninger stuerene. Dette kan få alvorlige konsekvenser. Foreningen SIAD og SIOE er ikke længere bare en lille forening som går på gaden med ældre mennesker og vifter med Dannebro. SIOE har udviklet sig til et stort netværk med mange forskelige aktøre som har adgang til penge, våben og som er i stand til at organisere sig og skabe uro og optøjer. Hvis vi ikke forholder os alvorligt til dette problem vil de blive ved med at vokse og få mere og mere indflydelse.



SIOE ønsker at etablere sig som et politisk parti her i Danmark, ligesom der findes SIOE partier i flere andre lande. Erfaringen fra Bulgarien og Spanien viser at de kan få indflydelse hvis de støttes af andre højre partier.



Jeg mener at tiden er moden til at os som aktivt kæmper imod racisme og fremmedhad nu må finde sammen og gå til modstand på racisternes løgne og manipulationer.

Tier vi og ignorere de signaler som der advares om kan vi i værstefald risikere at vores demokrati kommer enormt under presse af disse anti-demokratiske neofacistiske kræfter.



Mit råd er derfor, er du skribent så skriv om hvad der foregår, er du debattør så debatter og skriv læserbreve, er du politikere tag sagen aktivt op og vis aktivt at du tager afstand, er du bare en bekymret medborgere så vis at du er bekymret. Tal med alle om hvad der foregår og vis aktivt modstand.



Med venlig hilsen



Margrethe Monika S. Hansen

redaktør og blogger http://www.p77.dk
 
16.09-2010 | 10:57 af Kenneth Jakobsen
Sikke dog en ulækker artikel. Både hvis eks DF'ere søger mod DNSB, og den karakteristik der tegnes af DF.
Jeg støtter ikke selv DF. Men derfor får jeg alligevel kvalme over tonen overfor dem.
 
16.09-2010 | 11:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2010 | 11:22 af Bitten B.
Du mener ligesom DF`ere mht muslimer? Vi ER altså en del, der tager afstand fra DF. NETOP fordi de pisker en hadefuld stemning op. Andre har altså også ytringsfrihed, noget DF`ere har det lidt svært med.
 
16.09-2010 | 11:50 af Allan Nielsen
@Bitten
Nu er jeg DFér men har skam også flere muslimske venner.
Forskellen mellem dem er om de kan holde religionen som værende en privatsag.
Selv et muslimsk tvillingepar, kan den ene være en "perle" den anden nydansker.
Det afhænger fuldt ud af hvilke holdninger de har til det danske samfund.
 
16.09-2010 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2010 | 11:45 af Carl Nielsen
De der drager størst fordel, og som derfor har mest travlt med at holde liv i udlændinge debatten, er Socialdemokraterne og SF, for netop ved at lade alt dreje sig om DF's udlændinge politik, så undgår man at vælgerne opdager, at politik også er andet, fx økonomi.

Det er vist et meget stort held for S og SF, at største parten af venstrefløjens vælgere udelukkende ser forskellen mellem den politiske højre- og venstrefløj, som et spørgsmål om udlændinge. I økonomisk henseende har S og SF via deres EU engagement taget Venstre og Konservative i hånden og er helt på det rene med at dk. skal ende som en gennemsnits EU stat, hvor det økonomisk ideologiske fundament er ultraliberalisme, hvor privatisering og udlicitering er mantraerne.

 
 
16.09-2010 | 11:53 af Bitten B.
Carl Nielsen jeg ved det ville passe nogle fint, hvis DF slap for debatten omkring deres usmagelige politik, så de kunne arbejde i det skjulte.
Og du tager fejl, hvis du tror at venstrefløjen kun ser på udlændingepolitikken. Andre emner er også blevet berørt adskilige gange, og også der er politikken fra højrefløjen inkl. DF hensynsløs.

Mht EU har du ret. Måske er det egentlig lidt tankevækkende at lige på det punkt er DF og Ehl enige.
 
16.09-2010 | 11:50 af Kenneth Jakobsen
Jeg hader ikke selv DF. Jeg er bare uenig med dem, på nogen områder. Det er jo netop, en af de smukke til i et demokrati, at man man være uenige på en civiliseret måde.
 
16.09-2010 | 11:05 af Bitten B.
Kenneth det er ikke artiklen der er ulækker.
 
16.09-2010 | 11:07 af Kristian Mortensen
Nej det er DF'erne og DSNB der er "ulækre"
 
 
16.09-2010 | 11:51 af Kenneth Jakobsen
Jeg har ikke noget tilovers for DNSB. Men DF er blot et politisk parti, som man kan være enige eller uenige med.
 
16.09-2010 | 11:59 af Bitten B.
NÅH så detsamme vil gælde, hvis SIAD kommer i folketinget, som de har tænkt sig? Og hvis nu DNSB gør detsamme, så er det også bare et parti man kan være enig eller uenig med?
Og jo, man kan være uenig med DF og give udtryk for hvorfor. Igen og igen og igen. Det er OGSÅ et af demokratiets spilleregler.
 
16.09-2010 | 12:19 af Kenneth Jakobsen
Kender ikke meget til SIAD. Og i vil næppe være nogen objektiv kilde.
Men DNSB vil ikke bare, være et politisk parti. Jeg bryder mig ikke om nogen ideologi, som har som endeligt mål, at sætte sig på hele magten. Og undertvinge divergerende holdninger. Så er jeg ligeglad med, om det er socialister, nationalsocialister, islamister eller fascister.
 
16.09-2010 | 12:26 af Bitten B.
Kenneth hvis udgangspunktet er, at man ikke må tage afstand fra et "lovligt" parti, så må det jo også gælde DNSB i det øjeblik de stillede op som parti. Det er der jo faktisk ingen der kan hindre dem i.
 
16.09-2010 | 12:32 af Kenneth Jakobsen
Selvfølgelig må du som privatperson tage afstand, til hvem end du måtte have lyst til. Og nej du kan ikke sammenligne med, hvis folk som DNSB stiller op.
 
16.09-2010 | 12:34 af Bitten B.
Jo, jeg kan sammenligne med DNSB. For rigtig mange af DF`s støtter er ogsåp støtter af diverse mere eller mindre nazistiske grupperinger. Og DF lægger efterhånden slet ikke låg på, at deres politik målrettes efter at chikanere en bestemt gruppe mest muligt.
 
16.09-2010 | 12:41 af Kenneth Jakobsen
Det kan ikke sammenlignes med DNSB. Der vil altid komme tosser ind i ens parti, hvis ikke man passer på. Så må de jo bare ekskludere dem, den dag det opdages.

Ikke-vestlig er ikke kun en gruppe, det tæller faktisk ret bredt.
 
16.09-2010 | 12:44 af Bitten B.
ikke-vestlig er efter DF- version et andet ord for muslim.
 
16.09-2010 | 12:48 af Kenneth Jakobsen
Det er så din egen tolkning.
 
16.09-2010 | 12:44 af Kristian Mortensen
Ikke-vestlig?
Er det også kinesere, thaier, folk fra Haiti indfødte indianere i Nord og Sydamerika?
 
 
16.09-2010 | 12:49 af Kenneth Jakobsen
Teknisk set må det jo inkludere alle dem ja.
 
16.09-2010 | 13:03 af Kristian Mortensen
Så du mener at indfødte indianere i ex Nordamerika ikke er en del af den vestlige verden på trods af at de er statsborgere i USA?
Og hvilken status har statsborgere fra ex Mexiko i denne begrebsforvirring?
 
 
16.09-2010 | 13:14 af Kenneth Jakobsen
Tag dit kompas, så kan du se, hvilke lande der er vestlige, og ikke vestlige. Og du slipper for at stille dumme spørgsmål.
 
16.09-2010 | 13:20 af Kristian Mortensen
Jeg tror ikke du slap så heldigt ud den her?
 
 
16.09-2010 | 11:50 af Kenneth Jakobsen
Jo den er også ulækker.
 
16.09-2010 | 11:34 af Isabelle Mandel
Uden sammenligning i øvrigt, ville det så ikke have været godt, hvis mennesker havde "tordnet derudaf" med vrede (ikke indestængt had) mod nazisterne engang i 30'erne?
Det ER da ikke uvigtigt, at der er sammenfald mellem SIAD og DF - og at DF tiltrækker vælgere med nazisympatier. DF'erne holder i øvrigt meget at konstant at erindre Danmark om, at Ole Sohn engang var kommunist.
 
 
16.09-2010 | 11:52 af Kenneth Jakobsen
Til gengæld smider de dem ud, i samme øjeblik det konstanteres. Mere kan man vel dårligt forlange af dem?
 
16.09-2010 | 11:58 af Kristian Mortensen
Har du aldrig hørt om "skabsnazister" i DF?
 
 
16.09-2010 | 11:57 af Bitten B.
Du mener i samme øjeblik MEDIERNE får fokus på en.
 
16.09-2010 | 11:59 af Lars Nunnegaard
En døv mand og en blind kone er et lykkeligt par!
 
 
16.09-2010 | 12:31 af Lise Mikkelsen
Jeg mener, det er vigtig at befolkningen får kendskab til DFs venner. Alt hvad der står i det indlæg jeg satte ind kan dokumenteres. Jeg ønsker ikke at leve i et land, hvor Hitlers drejebog bliver fulgt at DF og deres venner, denne gang er det ikke jøderne med muslimerne der skal fjernes men samme retorik og propaganda som i 30erne....og det er på tide vi siger fra over for DF og deres venner...
 
16.09-2010 | 12:35 af Kenneth Jakobsen
Men det er jo netop IKKE DFs venner.

Hitlers drejebog bliver sgu da ikke fulgt af DF, sikke noget fordrukkent sludder.
 
16.09-2010 | 12:38 af Kristian Mortensen
Men kapitalinteresser og monopoler går hånd i hånd med bla DFs venner
 
 
16.09-2010 | 12:37 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
16.09-2010 | 12:43 af Kenneth Jakobsen
Nu er monopoler jo statens opfindelse. Og drop nu al den snak om Weimar republikken, det er jo jer som gerne vil trække ud i den retning.
 
16.09-2010 | 13:15 af Kristian Mortensen
monopoler statens opfindelse?
http://en.wikipedia.org/wiki/Monopolism
og:
http://en.wikipedia.org/wiki/Competition_law
Faktisk er de love for at forhindre monopoler
Al den lovgivning som du tænker på som bla USAs regering har påtvunget borgerne eksempelvis
fra det første link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Government-granted_monopoly
I USA ex udspringer den jo netop af den lobbisme som kapitalistiske monopoler har udført der i bla kongressen

 
 
16.09-2010 | 12:37 af Bitten B.
Sludder Kenneth alle de tråde er i den grad vævet sammen til et stort stykke stof. De hænger sammen som ler og langhalm.
Og jo DF`s retorik er nøjagtig densamme som Hitlers. Det er bare gruppen jøder der er skiftet ud med gruppen muslimer.
 
16.09-2010 | 12:47 af Kenneth Jakobsen
De har haft nogle enkelte, som havde en grim retorik. Men de sidste af dem, genopstiller ikke næste gang. Camre og præsterne.

 
16.09-2010 | 12:49 af Bitten B.
Nogle enkelte? He! Pia K. er ikke tabt bag en vogn på det punkt. "De formerer sig som kaniner"
 
16.09-2010 | 13:02 af gitte rasmussen
Der kan vel ikke være tvivl om at DF er et højreorienterede, nationalistiske parti.

Derfor vil der også være folk fra den yderste højrefløj der stemmer på dem.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være en hemmelighed, de burde da være stolte af de stemmer de får, for hvis de ikke vil vedkende sig deres egen politik, så er der da først noget galt i partiet.
 
 
16.09-2010 | 13:12 af Kenneth Jakobsen
For det første er den højre venstre inddeling intetsigende.

Men ja de er da nationalistiske i en eller anden form.

Selvfølgelig skal de ikke stå på mål for, hvem der så end måtte stemme på dem. De skal udelukkende stå på mål, for deres egen politik og holdninger.
 
16.09-2010 | 13:24 af gitte rasmussen
Netop, og det er jo deres politik, der får de yderste højreorienteret nationalister til at sætte deres kryds på DF. Så det hænger jo udmærket sammen.
 
 
16.09-2010 | 13:43 af Carl Nielsen
Om DF skal regnes for højreorienteret, vil afhænge af om man anskuer partiets indplacering, efter den nye værdi-politiske-skala, eller den gamle økonomisk-politiske-skala.

Efter den værdi-politiske-skala er DF højreorienteret, men efter den gamle økonomiske-skala er DF et midterparti, der nærmest ligner det "gamle" socialdemokrati.

Det pudsige er måske, at Socialdemokraterne og SF'erne efter den gamle økonomiske-skala er blevet højreorienteret, hvorfor de er så vilde med den ny værdi-skala.
 
 
16.09-2010 | 13:15 af Bitten B.
Det er skam også deres politik og holdninger jeg og andre tager afstand fra. Pga en retorik der kun findes hos højreekstremister.
 
16.09-2010 | 13:46 af Isabelle Mandel
Er Messerschmidt også på vej ud, Kenneth?

»Alle muslimer, der bekender sig til den islamiske ideologi, er tabere eller bliver tabere.« (Nyhedsavisen, 20.4.2007).

(Hvorfor Tyrkiet ifølge Messerschmidt ikke kan efterleve EUs krav om unionsoptagelse:) »Tyrkiet er et muslimsk land, og det gør, at det aldrig nogensinde vil kunne leve op til kravene.« (Ritzau, 7.12.2006).

Jeg vil tro, at samtlige DF'ere er højreekstremister. Nogle pakker det bare bedre ind end andre.
 
 
16.09-2010 | 13:54 af Allan Nielsen
Nu er Tyrkiet rent geografisk ikke et europæisk, men asiatisk land, de har noget der minder om en fingernegl i Europa.
Hvad er det næste skal vi også have det lykkelige Nordkorea med i EU?
 
16.09-2010 | 13:58 af Allan Nielsen
Tror vil skal snakke om at få Ukraine med i EU først
 
16.09-2010 | 13:53 af Gordon Shumway
Husker at venstre vist nok også havde nogel Nazi venner på facebook - Folketingsmedlem Charlotte Dryesmose's mand er "sku" ikke maget bedre en hvad Nazi Jonny står for - betyder det at VK er at sammenligne med DNSB ?


En ting er at være uenige med DF politik - men de er "sku" ikke ansvarlige for om nogle få medmedlemmer støtter op omkring DNSB
 
16.09-2010 | 13:53 af Isabelle Mandel
Vi kan da overveje at finde nye ord til at erstatte højre og venstre. Vi kan så kalde højre for "minimalstat'ister" og venstre for "socialstat'ister". DF ligner på ingen måde det gamle socialdemokrati. De har taget en maske på, der ligner, men det er kun og KUN en maske. Bag denne har partiet et usædvanlig grimt overskæg.
 
 
16.09-2010 | 14:05 af Carl Nielsen
EU og USA er vel dem der kommer tættest på vestlige minimalstater, og tag lige og se hvem der solgte os til EU og stadivæk ønsker at give EU mere magt, så har du "minimalstat'isterne", og der finder du S og SF, altså på den nye højrefløj....
 
 
16.09-2010 | 14:32 af Bitten B.
Må vist endnu engang påpege, at dem der om nogen kæmpede for at Danmark IKKE skulle med et EF, var SF. De blev hånet af hele højrefløjen og skældt ud for at være kommunster på den baggrund.
 
16.09-2010 | 15:08 af Helle Nielsen
Jo til start, men SF skiftede.
Og efter Danmarks Nej i 92, var det SF, der kom med idéen om at lave de 4 forbehold, for at få gjort EU så spiselig, at danskerne ville stemme ja næste gang.

Det virkede fuldstændigt efter hensigten.
 
16.09-2010 | 13:59 af Isabelle Mandel
Er Israel en del af Europa? Hvis ikke - hvorfor deltager landet i det europæiske melodigrandprix?????
 
 
16.09-2010 | 14:02 af Allan Nielsen
Det undre skam også mig, men nu er der forskel på en musik konkurrence, og politik.
 
16.09-2010 | 14:06 af Allan Nielsen
Men det grunder nok i at de fleste israeler, er tilflyttere efter 2ww.
 
16.09-2010 | 14:33 af Isabelle Mandel
Så du mener, Carl, at S og SF ønsker at give EU mere magt, end V og K ønsker det????
- Og hvad har EU i øvrigt med minimalstat'isme at gøre?
 
 
16.09-2010 | 14:38 af Allan Nielsen
EU arbejder for at få maksimalstat.
Jo flere beslutninger de kan fjerne fra folket, jo stærkere bliver de.
Samme billede så vi også under USSR.
 
16.09-2010 | 14:44 af Carl Nielsen
Jo mere du udliciterer og privatiserer de opgaver der tidligere løstes i rent offentlig regi, jo nærmere vil du komme minimalstaten, og det er lige præcis hvad EU står for.
 
 
16.09-2010 | 14:51 af Allan Nielsen
@Carl
Ikke korrekt.
EU vil have så meget magt som mugligt.
Jo mere de privatisere, jo mindre magt har de.
 
16.09-2010 | 14:55 af Allan Nielsen
Det er en afhængigheds forening.
Som vi burde sende folk på afvænning for.
På liggefod med narkomaner og alkoholikere.
 
16.09-2010 | 14:58 af Carl Nielsen
Hvad tror du, varerne og tjenesteydelsernes fri bevægelighed over nationalgrænserne, betyder, hvis det ikke betyder, at du som nation forpligter dig til at udbyde alt, og lade arbejdskraften flyde frit indenfor EU.
 
 
16.09-2010 | 15:11 af Allan Nielsen
Det bedste ville være hvis vi lavede vores egen union, mellem Danmark, Norge, Sverige, England, Finland, og Estland, Letland og Litauen, da folket i disse lande har flere fælles grundværdier, end vi har med Frankrig / Italien
 
16.09-2010 | 15:12 af Allan Nielsen
Man kan stadig have sammenarbejdsaftaler.
 
16.09-2010 | 15:13 af Allan Nielsen
Men det forbliver nok min drøm.
 
16.09-2010 | 15:13 af Lars Nunnegaard
Man prøvede med NORDEK i sin tid. Det glippede deesværre.
 
 
16.09-2010 | 15:15 af Helle Nielsen
Ja det kunne de slet ikke blive enige om.
 
16.09-2010 | 15:15 af Lars Nunnegaard
PS
Det er længe siden DNSB og Johnny har fået så megen opmærksomhed.
 
 
16.09-2010 | 15:19 af Bitten B.
Tja men som sagt fik Anders Gravers også taletid i tv 2 aftener i stræk. Så det lader til at ekstremerne hives frem nu.
 
16.09-2010 | 15:20 af Lars Nunnegaard
Ja!
 
 
16.09-2010 | 15:20 af Allan Nielsen
Det er ikke DNSP, der har fået opmærksomhed, tjek hvor hurtigt debatten tog en drejning.
 
16.09-2010 | 15:23 af Allan Nielsen
Som den altid gør hehe
 
16.09-2010 | 15:24 af Lars Nunnegaard
Du har ret. Det gik stærkt. Ingen lyttede og ingen så!
 
 
16.09-2010 | 15:27 af Allan Nielsen
Det er fordelen ved at nazisme er lovligt i Danmark, her får de lov til at udstille sig som de fjolser de er.
Hvor imod i de lande hvor det er forbudt, er det undergrunds arbejde og "spændene" især for unge.
 
16.09-2010 | 15:28 af Lars Nunnegaard
Alcani:
Enig.
 
 
16.09-2010 | 15:31 af Allan Nielsen
Hvor har du Alcani fra????
 
16.09-2010 | 15:33 af Lars Nunnegaard
Fra dine indlæg på den anden side, indgangssiden!
 
 
16.09-2010 | 15:34 af Lars Nunnegaard
Unde seneste kommentarer:::
 
 
16.09-2010 | 15:35 af Allan Nielsen
Ohh du mener den gang hvor du hed nunne?
 
16.09-2010 | 15:36 af Lars Nunnegaard
Nemlig.
Se i rubrikke: Seneste kommentarer der står Nunne og Alcani!
Men nu tager jeg en Albani! :o))))
 
 
16.09-2010 | 15:39 af Allan Nielsen
OKey så tager jeg en Vestfyen hehe
 
16.09-2010 | 15:44 af Lars Nunnegaard
Så Skål da!
Iøvrigt er jeg af venner, familie, kammerateraltid blevet kaldt nunne, derfor!
 
 
16.09-2010 | 15:29 af Allan Nielsen
Og tiltrækker mange flere folk.
 
16.09-2010 | 15:30 af Bitten B.
Allan det er de få, der udstiller sig.
 
16.09-2010 | 15:17 af Bitten B.
Ja, det var jo "kommunistisk" ifølge højrefløjen.
 
16.09-2010 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2010 | 19:52 af Bitten B.
Tallet 500 er nævnt i den forbindelse. Dertil kommer de øvrige højreekstremistgrupper. Anders Gravers har netop på tv vist hvor forgrenet det hele er, og hvordan der samarbejdes på tvært af landegrænser. Og for den sags skyld på tværs af grupper.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites