Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Muslimer trætte af at se på folk der spiser

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Muslimer, der faster i ramadanen, er trætte af at se på folk, som spiser offentligt.

16. sep. 2008 kl. 21:51
Foto: Polfoto
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

I en arabisk undersøgelse siger 63 procent, at kristne og andre burde respekterer ramadanen og ikke spise offentlig under ramadanen. Det skriver den tyske avis Die Tageszeitung.

Flere end 6.000 muslimer er blevet spurgt af det Dubai-baserede meningsmålingsinstitut Maktoob-Research.

De adspurgte er desuden trætte af, at restauranter holder åbent, selvom muslimerne ikke må spise i dagstimerne.

Halvdelen af muslimerne i undersøgelsen mener derfor, at restauranter skulle være lukket under ramadanen, sådan som det allerede er tilfældet i Saudi Arabien og Kuwait.

Ifølge undersøgelsen er mange også trætte af den kommercialisering, som de mener, præger nutidens ramadan.

-Newspaq

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
16.09-2008 | 22:19 af Allan Nielsen
Hehe.
Sjovt nok har de selv samme folk ingen problemer med at sælge mad i dagtimerne under ramadanen.
Har de problemer må de sgu smutte til Saudi Arabien og Kuwait, der er ingen der er tvangsindlagt til at være her.
 
16.09-2008 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 01:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 01:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 01:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 02:32 af John Andersen
Henrik Gøtke,

Nej, jeg tror bestemt ikke, det kan blive for sent at melde sig ind i samfundet og prøve at være lidt konstruktiv. Og nej, det er jeg helt sikker på, at vi ikke kan gøre. Smide muslimerne ud af landet, så vi kan være os selv. I øvrigt mangler vi jo også arbedskraft.
 
17.09-2008 | 03:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 05:56 af winnie susanne christensen
Hvorfor i alverden skal vi Danskere lade være med at spise offenligt og lukke restaurenter? Vi er jo ikke muslimer, de har selv valgt at komme hertil, hvor vi har vores kultur og tro, ingen skal tvinge mig og min familie til at følge deres tro og kultur, eftersom vi har religions frihed her i lille Danmark. Er de utilfredse kan de jo tage hjem i ramadanen (og gerne blive der). Jeg er Dansk og ateist. Det er mit frie valg, som født og opvokset , indbygger her i landet. Bare MIN lille mening her i lille Danmark.
 
 
17.09-2008 | 06:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 07:38 af Else Thomsen
Bitten

Ja, du har ret i at den undersøgelse slet ikke vedrører danskere og muslimer i Danmark.

Men alligevel får den de anti-muslimske holdninger i Danmark til at blusse op aldeles omgående.

Det er simpelt hen pinligt..
 
17.09-2008 | 07:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:10 af Lars Nunnegaard
Hvorfor denne artikel , som ikke vedrører danske forhold?
 
 
17.09-2008 | 08:14 af gitte rasmussen
Nunne : Den tanke fik jeg også. ?????
 
 
17.09-2008 | 08:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:21 af Per Halsten
Det der får mig til at tro at det ikke kommer til Danmark, er to ting:
1. At hvis de ikke er i stand til at gennemtrumfe lukningen af restauranter og madsteder om dagen, i Ramadanen, i DERES EGNE HJEMLANDE, hvordan i al verden vil de så få det indført i de vestlige lande?!
2. At færre og færre unge muslimer rent faktisk faster 100% under Ramadanen, dels fordi de arbejder på skæve tider, har helt små børn, som de ikke synes skal faste eller måske er ansat i jobs hvor de skal rejse meget, så de vender om på nat og dag.
3. At i modsætning til hvad mange danskere tror - så er der blandt rigtig mange muslimer en helt klar accept af at vi har vores levevis og de har deres - også derfor de holder deres egne forretninger åbne under ramadanen. Og hvis de så gerne ville lukke vores madforretninger om dagen i Ramadanen, hvorfor skulle de så holde deres egne åbne???

Kære Bitten og andre. Snak dog med dem. Lær nogen af dem at kende, og lad være med at være lige så rabiate i jeres udtalelser og holdninger, som I beskylder dem for at være...
 
17.09-2008 | 08:24 af Lars Nunnegaard
Per Halsten.
Nu tror jeg ikke Bitten er blandt de rabiate i denne sammenhæng. Der er andre.
 
 
17.09-2008 | 08:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 08:59 af Jannie Nielsen
I er simpelthen forblændede i jeres Islamafobi

At brokke sig over dette svarer til at brokke sig over at der er nogen her i landet der brokker sig over at ikke alle holder juleferie.
 
 
17.09-2008 | 09:02 af Lars Nunnegaard
Henni
Nu var det ikke lige dig jeg tænkte på. Politisk korrekthed er dræbende og ufrugtbar i min optik. Derfor har jeg intet imod skarpe synspunkter, men mod udokumenterede urskovsbrøl. Men de kommer ikke fra dig, men fra forskellige på yderfløjene og også i andre sammenhænge. Så undskyld , hvis jeg trådte dig over tæerne med min bemærkning. SDelv er jeg jo en blanding af mange også politisk ukorrekte holdninger, så det vil jeg ikke bebrejde andre.
 
 
17.09-2008 | 09:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 09:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 09:29 af Lars Nunnegaard
Henni
I lige måde! :)
 
 
17.09-2008 | 09:37 af Lars Nielsen
At muslimer er trætte af at se folk spise under derews ramadan, findes der en ganske enkelt løsning for.

Muslimerne udgør ca. 2-% af befolkningen i Daqnmark, ergo må jeg foreslå at muslimerne snarest med deres yngel og afkom af 1 og 2.g'ere
forlader landet, og slår sig ned i "Muslimi- eller Langtbortistan".

Og kom ikke igen - jeg æder og æder og æder, hele den lyse dag, bl.a. på Blågårds Plads, jeg kan sgu ikke klare alle de Hot dogs, uden selv af blive fed.
 
 
17.09-2008 | 09:42 af Sheet Head
På tekst tv forleden var der en artikel der beskrev at muslimske elever klager over og mobber de andre elever i klassen der ikke holder ramadan.... I danmark altså! Det er ikke på 'luk restaurant' niveau, men tegner igen et billede af et folkefærd der vil respekteres, uden de selv behøver at respektere andre. Konflikten går to veje.
 
 
17.09-2008 | 10:07 af x x
Alle de "muslimer" jeg kender, har et meget afslappet forhold til ramadanen.... og alle "snyder" en gang imellem..... det må være fordi de er velintegreret og har et apslappet forhold til de fleste ting,, eller hvad.
Alle de etniske danskere, som er kristne er jo heller ikke alle indremissionske. (Strangelove du er vist ikke helt rask ! )
 
 
17.09-2008 | 10:14 af Slet Mig
strangelove mfl. Interessant at se at muslimer og danskere er så ens. VKO flertallets vælgere er trætte af at se muslimer på gaden - muslimer er trætte af at se kristne på gaden.

Intolerancen florerer..
 
17.09-2008 | 10:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 10:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 10:22 af Sheet Head
Hvis det er sandt at Sharia indføres for muslimer. Så må man spørge sig selv hvornår steninger bliver indført i EU og om stenkasterne i så fald kan retsforfølges.

Om det går så galt må tiden vise, men er det postulerede sandt, er det muslimske parallelsamfund etableret lovgivningsmæssigt og det er kun et spørgsmål om tid før muslimer og ikke muslimer havner i voldelig konflikt med hinanden. Jugoslavien er et godt eksempel på et moderne samfund der er knækket under enklavedannelser.
 
 
17.09-2008 | 10:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 10:57 af Sheet Head
Henrik Ilskov
så det er kun halvt skidt.

Halv arveret pr. automatik til kvinder. Gad vide om Shansen stadig synes Islam er topdollar?

Det ville da ellers være et fornøjeligt scenarie hvis muslimerne begyndte at straffe deres egne kriminelle med håndsafhugninger deslige. Så kunne det være der kunne blive bedr eplads i fængslerne til dem der venter på afsoning.
 
 
17.09-2008 | 13:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 13:38 af Mads Bjergen Pedersen
Hvis vi nu startede med at foregå med et godt eksempel og adskilte kirke og stat ville fordømmelserne måske klinge lidt mindre hult...?
 
 
17.09-2008 | 13:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 13:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:04 af Lars Nunnegaard
shansen
nisserne... dem vil vi beholde! de er før arilds tid......
 
 
17.09-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:33 af Carsten Svendsen
Er der nogen, der kan oversætte "Manden på risten" til arabisk? :o)
 
17.09-2008 | 14:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:37 af Lars Nunnegaard
Jeg spiser min kage som jeg vil
med smør og ketcup der til!
Jeg spiser om dagen og natten
og gemmer ej til katten!
 
 
17.09-2008 | 14:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 14:54 af Erik Willumsgaard
@Henni

Jeg sammenligner ikke religioner, kun de religiøses forhold til lovgivning og de ikke-religiøse.

Og, nej det er ikke særligt mange år siden, at helligdagslovgivningen var særdeles skrap her i Danmark. Det var i hvert fald efter, at jeg var blevet gammel nok til at gå i byen.

Hvordan mener du jeg hykler? Jeg forsøger sandelig ikke at gøre mig bedre end jeg er.

PS: Hvad mener du med "VORES kristendom"?
 
 
17.09-2008 | 15:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:18 af Mads Bjergen Pedersen
henni
Du kan fordømme Shansen for sin udtalelse om en bog...men vil ikke holde dig tilbage for at mene at et andet menneske er lige til rendestenen og sikkert dårligt opdraget...!? Er det en religiøs logik der er på spil her for det forstår jeg ikke...kan i hjælpe mig med at forstå...?
Og hvorfor skriver i ikke jeres mening om koranen i stedet for at bede Shansen om det...? Jeg var et øjeblik fristet af at følge jeres manipulerende forslag men vil ikke give jer den glæde...i stedet kan i få den her...jeg vil skide på alfer, feer og enhjørninger...og lidt til nisse elskerne...Nisser er en lille, ekstremt skovtilpasset mennesketype, som har levet i den danske natur i årtusinder. I perioder har nissernes kontakt til mennesker været ret omfattende, og der kendes hundreder af troværdige øjenvidneberetninger om mødet med nisser. I dag lever nisserne skjult og tilbagetrukket i de danske skove, "men hvis vi går ud og leder, vil vi helt sikkert finde spor efter nissernes aktivitet", påstår forfatteren til denne revolutionerende nyvurdering af nissens naturhistorie - en finurlig, men strengt videnskabelig beretning om nissens opståen og udvikling. (Forfatterens navn er Jan Gruwier Larsen, museumsinspektør).
 
 
17.09-2008 | 15:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:23 af Erik Willumsgaard
@Titan

Hvad er tælleknæpperne?
 
 
17.09-2008 | 15:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 16:02 af leon lerche
Nå. Shansen, jeg går ud fra du kender, det gammel ordsprog, hvad hjertet er fylt med rendre munden ovre med, hilsen fra. Leon, som tænker på dine religiøse budskaber.
 
 
17.09-2008 | 16:18 af Mads Bjergen Pedersen
Hr. Ilskov Jensen
Jeg forsøgte ikke at afvige fra at svare på dit spørgsmål men udelukkende at holde mig for god til at deltage i en religionskrig...det finder jeg at der er rigeligt af...men jeg kan da afsløre at jeg er 99.9 % agnostiker (det ville være videnskabeligt useriøst at udelukke guds eksistens) så er derfor stort set overbevist om at gud ikke findes og tror derfor heller ikke at han har forfattet nogen bøger...håber det kan lede dig på sporet af min...virkelighed...;-)
 
 
17.09-2008 | 17:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 17:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 17:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 18:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 18:30 af Eva Adamsen
Med al det 'skideri' er der sikkert top på tønden hos familien Shansen, så Margrethe må passe på det brune punktum.;-))
 
 
17.09-2008 | 21:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 21:50 af Torben Petersen
...Kunne man ikke i den anledning anmode vore gode danske, svinekødædende skolebørn om, at folde deres velsmurte madpakker langsomt, kærligt og forventningsfuldt ud i klasselokalerne, overalt i den danske folkeskole? Jeg indser endnu ikke hvorfor i alverden vi skal indrette noget som helst på en arabisk kalender der, i respekt for den gregorianske kalender vi følger her, skal møblerer rundt på vores adfærd?

I øvrigt følger det af eksempelvis lovgivningen på dyreværnsområdet, at de der holder dyr, skal sikre sig, at dyrene stedse har adgang til rigeligt med foder og vand. Jeg fatter ikke at de statsgaranterede menneskerettigheder stedse skal undsiges for at imødekomme disse talrige, ensidigt erklærede undtagelsestilstande fra almindelig gældende ret. For det er sandelig da betænkeligt, at når blot man trækker det islazistisk, religiøse bekmvemmelighedsflag godt ned under ørerne, så kan man sådan set håndtere egne unger ringere, end det er tilladt at håndterer dyrene!

Den organiserede smertetræning blandt skolesøgende små koransoldater, er blot endnu en selvbestaltet, ensidigt erklæret undtagelsestilstand fra gældende normer, med dyb forankring i det islazistiske tankegods.

Bwadr! Så hellere en solid oste- og leverpostejmad...
 
 
17.09-2008 | 21:58 af Torben Petersen
...Men i øvrigt er indførelsen af ramadan-fasteriet da ganske smart: Dels sikrer det at selv helt små ikoransoldater lærer at udholde smerte som de senere får brug for i mødet med vantro. Dels lærer det enhver muslim, at foragte de der endnu ikke er muslimer og derfor heller ikke smertetræner i fasten, men i stedet flagrer helt uanfægtede rundt med allehånde godbidder i smægtende dufte om ørerne på de tvangsindrullerede koransoldater.

Faste- og smertetræning er sådan set et genialt forlangende at stille til sine tvangsindrullerede underkastede koransoldater, i det omfang man ønsker deres dybtfølte personlige engagement i bestræbelserne på enten at fordrive de vantro, madpakkeosende og storgnaskende vantro fra områder hvori der smertetrænes gennem fastens påtvungne selvpinerier.

For selvfølgelig er det hamrende irriterende for mennesker der af uransaglige årsager ikke må spise, at mærke egne tarme forsøge at kvæle enhver med en sund og naturlig sult, Jesus forvandlede vand til vin - Muhammed forvandlede fasten til agressivitet overfor enhver spisende - altså vantro! Jesus er berusende glæde - Muhammed er afstumpet og irrationel udfarenhed mod vantro omgivelser.
 
 
17.09-2008 | 21:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 22:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.09-2008 | 22:44 af Thomas Bruun
Helt enig med Fanatica.

Problemet her er jo, som også udtrykt i de første indlæg, at vi konstant bliver bombaderet med artikler om alle de forfærdelige forskelle stillet op i et 'dem og os'

På lignende måde kan medierne tage hvilket som helst medmennekseligt emne op og tude os ørene fulde indtil vi til sidst blot reagerer og stønner: 'Er det nu dem igen!'

Rigtoi dårlig og utilsigtet journalistik, der blot vil holde en temmelig usmagelig gryderet i kog!
 
 
17.09-2008 | 23:46 af Sheet Head
Shansen
Citat: Jeg mener faktisk at Koranen på visse punkter er langt mere demokratisk og tolerant end Biblen. citat slut

Dét kan kun være sagt af en person der aldrig har læst koranen til ende og aldrig har brugt 2 minutter på Sunna!
 
 
17.09-2008 | 23:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.09-2008 | 08:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.09-2008 | 11:33 af x x
FUCK ALL RELIGIONS !!!
 
 
18.09-2008 | 15:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.09-2008 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.09-2008 | 20:51 af Sheet Head
Per
Der er også den detalje at Koranen i modsætning til biblen taler i generelle vendinger der ikke er bundet op på en specifik handling på et specifikt tidspunkt.

Biblen er myter eller historier om ting der er foregået på et bestemt tidspunkt i historien. Den beordrer ikke folk til at handle på bestemte måder overfor ikke troende i al evighed, men er helt modsat, åben overfor retten til forskelligehed og omtaler alle mennesker som ét folk under Gud.

Koranen har derimod meget generelle forordninger som især i sværdversene giver ammunition til Jihad i al fremtid. Da kampen mod de vantro ikke er afgrænset i en bestemt periode.

Der bliver argumenteret ofte, om at jihadister og koransoldater er uoplyste galninge. Men ser man på de terrorhandlinger der er udført i Europa og USA er de alle udført af højtuddannede mennesker. Så man kan ikke klandre andet end koranen og Islam for terroren. Læser man sværdversene er der heller ikke noget at misforstå!

Terroristerne og deres ledere gør det jo heller ikke til nogen hemmelighed hvad det er de gør og hvorfor de gør det. De fortæller højt og tydeligt at det er matyriet og kampen for Islam og Allah der er årsag til deres Jihad. Men af en eller anden grund, så lukker folk som bl.a. Shansen fuldstændigt ørerne for disse udmeldinger og mener at det er ringe integration og racisme der skulle være årsagen til Islams hærgeri.

Jeg håber man på et tidspunkt vil ophøre med at tage misforståede hensyn til religion og særligt Islam, og går tilbage til at være rationel, og angriber diskrimination og undertrykkelse, uanset hvor den kommer fra. Altså at man smider handskerne og kritiserer den voldeligste og mest undertrykkende religion af dem alle: Islam, som man uden videre kritiserer Kristendom. Al overtro, fortjener at blive gjort bekendt med egen irrationalitet!
 
 
18.09-2008 | 21:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.09-2008 | 22:07 af Thomas Bruun
Koran - Bibel-diskussionen ender altid i en blindgyde!
 
 
19.09-2008 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 00:22 af Sheet Head
Shansen
Der er ikke meget substans i din replik, det havde jeg heller ikke regnet med. Hver gang du bliver stillet overfor konkret argumentation, reagerer du enten barnligt som her eller flygter ud af tråden.
 
 
19.09-2008 | 01:52 af Niels hansen
Get a life, for fanden da......
hvad rager det andre, hvad muslimer gøre eller ikke gøre....
Vær ikke så snæversynet, egoist og racist....lær af andre EU lande for pokker da.

Fuck dansk folkeparti, det er faktisk deres skylde, der er hjernevasket alle de svage dansker......

Tænk selv.....vi bor i et frit land...
 
19.09-2008 | 02:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 02:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 03:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 07:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 12:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 13:07 af Mads Bjergen Pedersen
Den hurtigste måde at blive Agnostiker på er ved at læse biblen...religion er, har været og vil desværre nok altid være der...til at undertrykke mennesker...og flå dem for mammon og fri tænkning...ikke flere krige i tandféens navn...!
 
 
19.09-2008 | 13:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 13:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.09-2008 | 20:53 af M. J.
AMEN HENRIK ILSKOV JENSEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du skriver: "AT islam har forrang i muslimske lande, turde være en selvfølgelighed (for det er jo deres lande), lige så vel som det burde være en selvfølge, at i vores europæiske og ikke-muslimske lande har de sekulære, demokratisk vedtagne, menneskeskabte love forrang frem for islam på samfundsplan, og kristendommen har forrang på det religiøse plan (for det er jo vores lande)."

LAD OS BLIVE ENIGE OM DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OG SÅ DROPPE AL BALLADEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

I Muslimland gør vi som muslimerne!
I Kristenland gør vi som de kristne!
I Hinduland gør vi som hinduerne!
Og i Buddhaland gør vi som buddhisterne!

DET er vejen til fred og sameksistens!
LET'S LEAVE EACH OTHER ALONE!
 
20.09-2008 | 03:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 03:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 11:01 af Sheet Head
M.J. Invandrer
I din opdeling har jeg meget svært ved at se nogen plads til os der ikke er overtroiske.

Problemet er at vi er rigtigt mange der ikke køber det nonsens der flyder ud af mundende på religiøse ledere der dybest set gør hvad de gør for at tilrane sig selv magt og penge. Ikke ulig Muhammad, der i den grad fik noget ud af at binde folk sine hokus pokus historier på ærmet.

Svindlen bør stedes til hvile, jo før jo bedre. Og vi bør frigøre os fra al irrationel lovgivning - alt andet er tåbeligt!
 
 
20.09-2008 | 11:41 af Mads Bjergen Pedersen
Anettebetjent...

helt ærligt...du gør det usandsynligt nemt at afvise "intelligent" design...tsk tsk...
Du skriver at hvis de passer deres og vi vores så slipper vi for hinanden...hvad søren laver vi så i en krig hvor vi forsøger at eksportere demokrati(som jo grundet måden det gøres på bliver et diktatur)...?
Desuden finder jeg det svært at hade usa da jeg føler med de mange der bliver pisset direkte ned i svælget...(tydeligt eksempel i New Orleans...sørgeligt...!) Jeg har da altid været fascineret af den store union da jeg er vokset op i en verden hvor kultur fra den kant har været altdominerende...men jeg finder absolut ikke den førte politik bæredygtig...og lige for at blive ved det med at blande sig i andres anliggender...hvem var det så der indsatte S. Hussein i sin tid...?

De venligste hilsener...bestemt også til den udøvende magt...!
 
 
20.09-2008 | 12:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 13:26 af Mads Bjergen Pedersen
Henni
Du giver mig næsten den opfattelse at kristne ikke er særligt tolerante overfor dem som ikke meningssympatiserer med dem...;-)
Men jeg tror dog at dem der fastholder troen på overnaturlige (ikke)eksistenser helt ind i deres voksenliv måske skal prøve at sparre lidt med nogen som er af en anden opfattelse...og jeg vil gerne på forhånd frabede mig at du insinuerer at jeg er mentalt ustabil fordi at jeg ikke deler din tro...og i virkeligheden finder den temmelig ødelæggende for alle mennesker som sådan...
 
 
20.09-2008 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 13:42 af Mads Bjergen Pedersen
Hvis der ikke findes en dråbe foragt i dig...så forstår jeg ikke henvisningen til psykologen...er der ikke en "skjult" foragt i det...og må alle ikke have deres opfattelse af et værk som biblen...og "processen" af Kafka for den skyld...?
 
 
20.09-2008 | 18:07 af Sheet Head
Henni
Atheisme er ikke en tro. En tro/religion kræver tilstedeværelsen af en gudeskikkelse. forskellen på theisme og atheisme er at førstnævnte er irrationel og uden hold i virkeligheden. Sidstnævnte bygger på rationalet om krav af beviser eller sandsynliggjorte teser, som på videnskabelig vis udfordres, indtil tesen er bevist.

Problemet med ikke atheisme er at 'theisme' ikke overhovedet kan underbygges rationelt. Der er absolut intet der kan underbygge eksistensen af en overnaturlig skikkelse. Hvis du har et, kan du jo passende levere det her. Men det går jeg ikke ud fra at vi behøver vente på.

Troende er sågar parate til at underkende dokumenteret historie, for at opløfte deres tro til sandhed. Kreationisterne er jo overbeviste om at jorden ikke er mere end 12000 år gammel, på trods af at man kan dokumentere alderen på fossiller der er 100 millioner år gamle. Når vi kommer dertil er troens fundament dumhed.

Så vidt jeg kan se er religiøs tro og afvisningen af evolution, evident hos folk der ikke evner at fatte begrebet 'tid'. Folk der ikke kan favne at hvis vi betragter jordens tidslinje som en linje fra bunden af rundetårn til toppen. Er det nok at fjerne den øverste centimeter støv for at fjerne den del af jordens historie som indbefatter hele menneskets historie.

4 milliarder er helt ubegribeligt lang tid, og giver mere end rigelig tid til at arterne igennem 'survival of the fittest', kan opstå og udvikle sig til det vi ser i dag.

6 dage er derimod slet ikke nok, og 12000 år er direkte bizart, når man endda kan finde menneskefossiller, der er ældre end det.

Som min gamle bedstefar sagde: 'Du skal ikke tro, du skal vide!'
 
 
20.09-2008 | 18:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 18:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 18:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 18:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 19:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.09-2008 | 19:14 af Sheet Head
Henni
At du ikke helt er klar over hvad tid er for en ting, kan jo så af mig bruges som bevis på min påstand. Men istedet for det, vil jeg forklare hvad tid er.

Tid skal jeg hermed forklare. Læg mærke til næste ord: Hat! Læg så mærke til følgende: Hat!

Fra du læste det første 'Hat' til du læste det næste 'Hat', er der passeret en periode som menneskeheden beskriver som: tid!

Tell your friends...

Det wiki citat du har pastet kan jeg fint tilslutte mig: 'hvis ateisme er en tro, er skaldethed en hårfarve", eller "Hvis ateisme er en tro, så er det en hobby, når man ikke samler på frimærker". '

Jeg er ikke selv ateist, men snarere agnostiker, da jeg ved at jeg ikke ved om der er en gud eller der ikke er en gud. Jeg er til gengæld arrogant nok til at vide at du heller ikke ved det. ;-)

Til gengæld kan jeg om oftest tilslutte mig atheisternes argumenter, alene af den grund at de har et rationelt ophav. Religiøse argumenter kan jeg som regel sjældent se det fornuftige i. Oftest er de vidtløftige, udokumenterede, direkte bizarre og aldrig logiske.
 
 
21.09-2008 | 00:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.09-2008 | 22:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.09-2008 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.09-2008 | 00:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.09-2008 | 01:44 af Mads Bjergen Pedersen
Anettebetjent

Jeg ser ikke så ensidet på det og undskylder ikke for nogen som systematisk fjerner dem som ikke passer ind i den plan man ønsker eksekveret...men det lader til at du har de rød, hvide og blå briller på og samtidig ser stjerner...
Jeg kan godt give dig medhold mht. at muslimer har slået hinanden og andre ihjel before birth of bush...og det samme kan vel i høj grad siges om kristendommen...og der er vel også en temmelig blodig historie i usa...europa...rusland...og man kunne jo blive ved...
og nej det bliver ikke meget værre end at benytte sig af giftgas...ja det skulle måske lige være at lade store dele af en befolkning leve i armod og sult...poverty sucks...og nu tror jeg ikke at jeg nævnte bush i det indlæg du responderede på...men vil gerne lige sige at jeg ikke bebrejder bush for...alting...;-) Men Paul Wolfowitch derimod...;-)
De venligste hilsener...Bellmann...
 
 
23.09-2008 | 02:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.09-2008 | 10:15 af Mads Bjergen Pedersen
Janutte

Jeg er enig Janette...jeg forsøgte at skrive det sidste med et glimt i øjet for følte at jeg havde fået lagt nogle ord i munden...problemet er nok nærmere at der er et par håndfulde mænd der fører privat bankvirksomhed...og de skummer fløden...det er skruen uden ende og taberne bliver de fattigste...de fattigste financierer den umættelige grådighed...de fattigste må lade deres liv for at disse mænd kan gennemføre deres langsigtede mål...én verdensomspændende union som man kan frarøve...
De venligste...Bellmann...
 
 
23.09-2008 | 21:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.03-2009 | 11:38 af kirsten hansen
Tak skal I have - nu er alle de ferierende vendt hjem, så nu bliver der liv i gaden!
Pas nu på med kasteskytset!
Bortset fra det, så jeg et andet sted, at muslimerne faktisk er glade for at bo i Danmark og har fået et godt liv!
Det glæder mig, men vil så bare ønske, at den del der ikke gør, finder sig et andet tilholdssted! God Søndag.
 
 
03.07-2010 | 16:19 af Gitte Skov
Får det da aldrig en ende, islameringen af vores dejlige land
Nu skal vi rigtig til at spise offentlig, under deres ramedan, hvem fanden tror de egentlig de er, særregler særregler og særregler, vores ytringsfrihed, maden til vore børn i børnehaven
Er det ikke på tide, at de findet et land, med de samme levemåde som deres egen, her i landet er vi kristne, vi spiser 'gris,vi har kirker, vi har demokrati vi har humor, vi vil satme ikke påduttes deres syge livssyn, de er muslimer, de hader Danmark, de hader vores demokrati, de hader vores ytringsfrihed SÅ REJS DA FOR FANDEN NU
 
03.07-2010 | 16:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2010 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2010 | 17:17 af Gitte Skov
Jeg er fuldt ud klar over at det ikke er lige her, men som tingene udvikler sig, er det nok kun et spørgsmål om tid, inden der lyder de samme udtalelser her.
 
03.07-2010 | 17:25 af L. Steen
Dream on...
 
 
03.07-2010 | 17:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2010 | 17:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2010 | 17:17 af Gitte Skov
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites