Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet søndag den 8. juni 2008, kl. 21:52
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Muslimer til danskere: Vis respekt – eller forsvind

Danskerne bør forlade Pakistan, hvis vi ikke udviser større respekt for profeten Muhammed, mener flere muslimer.

Nyhedsavisens udsendte medarbejder, Islamabad

De er stærkt religiøse, muslimerne, der hver dag kommer for at bede her i en af Islamabads store moskeer - Masjid-ul-Shuhda, der ligger midt i hovedstadens kogende larm.

Og de er også vrede. Så vrede, at en af hotellets ansatte advarer os mod at besøge moskeen.

»Det kan blive farligt, at være dansker dér,« siger han.

Muslimerne – unge som gamle – er vrede på Danmark, der igen og igen tillader danske medier, at bringe tegninger af profeten Muhammed, forklarer en ung studerende, som vi møder uden for moskeen.

Såret vores følelser

»I danskere har virkelig såret vores følelser dybt ved at håne profeten med de her blasfemiske tegninger. Hvis ikke den danske regering tager ansvar og griber ind over for aviserne, og danskerne generelt viser større respekt for profeten, så mener jeg, at I bør forlade vores land, lukke ambassaden og forsvinde,” siger Shabir Ahmad, der afviser ytringsfrihed som en undskyldning.

»Ytringsfrihed betyder ikke, at man bare kan håne og angribe muslimer på den måde,« siger han.

Uden at slå ihjel

Shabir Ahmad understreger imidlertid samtidig, at han på ingen måde støtter terrorangrebet mod den danske ambassade.

»Det er en helt forkert måde at gribe det an på. Vi skal fordømme tegningerne uden at slå folk ihjel. Det skaber kun mere ufred,« siger han.

Inde i den kølige moske er holdningen den samme.

»Vi er ikke terrorister, vi er fredelige mennesker, men hvis I ikke kan vise mere respekt og opføre jer mere venligt over for os, så bør I rejse jeres vej. Så vil vi ikke have noget med jer at gøre,« siger en ældre mand, Khalid Khan, og går væk.

Moskeens imam dukker op og maner til besindighed.

Rasende over tegninger

»Vi er i den grad rasende over Muhammed-tegningerne. Jeres handlinger er forkerte og jeg fordømmer dem, men vi hader jer ikke som mennesker og land. I er vores brødre, og jeg synes I skal have lov til at arbejde her,« siger imam Shulam Rasool Chamid, der også tager afstand fra terrorangrebet.

»Jeg forstår ikke den måde at handle på. Jeg er stærkt imod det.«

Uden for moskeen – i den bagende hede – møder vi en kvinde, der er ansat som journalist på en lokal tv-station. Hun vil ikke fordømme terrorangrebet, men trækker bare på skuldrene.

»Jeg synes bare, I skal ud,« siger hun.

08.06-2008 | 22:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.06-2008 | 22:59 af Muslim Dansker
oh oh...endnu en debat til tops !!! hold da op hvor vi får diskuteret islam på liv og løs....folk har aldrig læst koranen som nu om dage....
08.06-2008 | 23:16 af Kaj jensen
Ja, det lyder vel meget fair. Når man er dernede, gør man som lov og tradition foreskriver dernede. Og når man er i Danmark, gør man som danske love og traditioner foreskriver. At nogle så ikke helt fatter at det naturligvis også gælder for tegningerne trykt her i Danmark, er jo trist men næppe overreskende. Dobbeltmoral hersker jo alle steder.

I øvrigt er jeg enig, overskriften lugter langt væk af manipulation og absolut ikke dækker det artiklen taler om.
08.06-2008 | 23:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:34 af Jørgen Mikkelsen
Det er jo næsten til at få tårer i øjnene af, når man læser om de folk i Pakistan, der så ihærdigt har læste danske aviser som henvender sig til danskere, er blevet såret over vores måde at udtrykke os på ved at tegne tegninger. En meget gammel tradition hos os, at vi tegner både dem vi elsker og dem vi hader.
Det nye er nu, at folk på den anden side af jorden pludselig bliver såret fordi vi tegner som vi altid har gjort! Jeg er faktisk ret overbevist om, at hensigten med tegningerne ikke var at såre nogen! At man som muslim har regler man følger, som er knyttet til sin tro, er der intet mærkværdigt i; men at man begynder at forlange at samfund som ikke er muslimsk skal følge de regler! Det er nyt og særdeles betænkeligt! Her til kommer, at man nu beklager sig over at vores regering og statsminister ikke griber ind i vores ytringsfrihed for at stoppe tegneriet.
Det ville være et alvorligt anslag mod vort demokrati hvis dette krav blev efterkommet. Ytringsfrihed og demokrati kan ikke skilles ad uden at vi derved kurs bort fra demokrati!

At et par tegninger i en avis ender med mord og bombesprængninger kan enhver dansker se er ren galimatias og som man under ingen omstændighed skal bøje sig for! At der fra pakistansk side ikke samtidig med fordømmelsen af tegningerne et taget klart afstand fra mordene herunder mordplanerne på tegneren Kurt Westergaard, siger rigeligt! Hvis det er korrekt at vi er uønsket i Parkistan, så lad os få vores folk og ambassade hjem , samtidig må den pakistanske ambassade lukke her og rejse hjem sammen med de pakistanere der bor her, der er jo absolut ingen grund til at vi genere hinanden!
 
09.06-2008 | 00:37 af Henrik Clausen
Uh, hvor er det fristende at vende den her om...

I første omgang vil jeg bare foreslå, at vi som reaktion på de pakistanske frækheder helt afskaffer blasfemi-paragraffen.

Så kan de tygge på dén i Islamisbad...
 
09.06-2008 | 00:41 af Henrik Clausen
Lad mig lige understrege, at vi - jfr. vores udmærkede Grundlov - respekterer alle menneskers ret til at tro på julemanden, alfer, UFO'er, falske profeter og måneguder. Det er slet ikke til debat.

Hvor problemet kommer ind i billedet er, når tilhængerne af disse forskellige former for overtro pludselig kræver, at vi respekterer deres vildfarelser som 'hellige', og som vi ser her endda under bombetrusler.

Det vil vi naturligvis ikke. Og det er alt andet end helligt at bruge bomber i et forsøg på at true os til det.
 
09.06-2008 | 00:44 af Henrik Clausen
"folk har aldrig læst koranen som nu om dage."

Korrekt. Og vi er mange, der ikke bryder os om indholdet.
 
09.06-2008 | 00:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 00:59 af Henrik Clausen
Abraham, fat selv: Du har ingen ret til at diktere, hvad jeg må sige og hvad jeg ikke må sige.

ER DET KLART?
 
09.06-2008 | 01:00 af Henrik Clausen
"folk har aldrig læst koranen som nu om dage."

Korrekt. Og vi er mange, der ikke bryder os om indholdet.
 
09.06-2008 | 01:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 01:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 01:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 01:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 01:37 af Brylle
Kællingen syntes bare "vi" skal ud af pakistan...jamen kan vi så ikke også smide pakistanere ud af DK af samme årsag :D
09.06-2008 | 01:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 01:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 02:11 af Brylle
abraham
Hvorfor uglen i hulen står du så altid og galer på alle Muslimers vegne.
Du er da godt nok for dum mand
09.06-2008 | 02:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 06:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 07:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 07:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 08:31 af Henrik Clausen
I Storbritannien har de faktisk store problemer med pakistanere, der i stort tal støtter brug af vold for at promovere deres 'religion'. Det er også disse såkaldte 'asiater', der står bag det meste narkohandel og terrorplaner.

Der er endda pakistanske pushere, der har den frækhed at mene, at det er OK at sælge stoffer til 'vantro'. Det tager deres penge og ødelægger deres liv på samme tid, hvilket giver islam bedre vilkår.
 
09.06-2008 | 08:49 af Henrik Clausen
"Vi forsvinder med glæde og det samme gør vores ulandsbistand. "

Det skulle vist være dækkende.
 
09.06-2008 | 09:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 09:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 09:56 af Henrik Clausen
Naturligvis må jeg tale på mange danskeres vegne. Har jeg overtrådt nogen paragraffer, der berettiger at du stiller dig op som blogdiktator?

At du er muslim giver dig ikke automatisk ret til at diktere andre menneskers opførsel.

Tak.
 
09.06-2008 | 10:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 10:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 10:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 10:15 af Henrik Clausen
Abraham, jeg insisterer på at bruge 'Vi' - fordi jeg kender mange, der har præcist den holdning, jeg fremsætter.

Jeg har til gengæld ikke, som du forgæves søger at dreje det til, påstået at jeg repræsenterer 'alle danskere'. Den slags falske løgne overlader jeg til muslimerne, når de - helt ud af luften - påstår at samtlige muslimer i verden er krænkede af vores påvisning af forbindelsen mellem islam og terror.

Der er INGEN, der skal forbyde mig - eller giver mig tilladelse til - at bruge ordet 'Vi', når jeg føler det rimeligt og berettiget.

FORSTÅR DU??
 
09.06-2008 | 10:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 10:32 af Henrik Clausen
Abraham, jeg giver op. Du hverken vil eller kan forstå nuancerne i, hvad jeg siger, men insisterer alligevel på, at jeg gør noget forkert.

Uigenkaldeligt håbløs dialog.
 
09.06-2008 | 10:44 af Laila laix
09:57:Palle:
Hvor har du ret, en massepsykose der er vågnet som i 1930'erne, desværre!
 
09.06-2008 | 10:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 11:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 11:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 12:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 12:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 12:31 af Henrik Clausen
"økonomisk bistand fordi landet er ude af stand til at forsørge sig selv."

Som det i øvrigt gælder de fleste muslimske lande, der ikke har olie...
 
09.06-2008 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:11 af Mez10
Det er dog tankevækkende hvor mange med "danske værdier" som lader sig provokere af en simpel overskrift og 5 udtalelser i pakistan.
Primitive mennesker findes overalt, det er dog skræmmende hvor mange der findes blandt hvide danskere.
Det er da klart at ordet: dansker eller Danmark får det til at løbe koldt ned af ryggen på mange mennesker ude i verden.
Vi er i sandhed blevet en aggressiv krigsherre, med nul tolerance overfor alt der ikke er hvdt.
Danmark er efterhånden en skamplet på verdenskortet, og er naturligt nok jaget vildt i udlandet, ligeså vel som indvandrer er jaget vildt i dette land.
Tænk jer om!!!
09.06-2008 | 13:16 af Henrik Clausen
"Danmark er efterhånden en skamplet på verdenskortet,"

Sådan noget forbandet vrøvl. Mine venner i udlandet beundrer os for vores vilje og evne til at sige nej til reaktionære religioner og magtspil fra Bryssel.

Hvis du er så træt af vores dejlige land vil jeg foreslå dig at emigrere i stedet for at lægge det for had.

Tak.
 
09.06-2008 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:21 af RettenTilSelvforsvar
Det lyder som en rigtig fin idé. Alle danskere (og danske kroner) smutter ud af Pakistan og alle pakistanere smutter ud af Danmark.
Det er en rigtig win-win situation som jeg er helt med på.
09.06-2008 | 13:24 af Henrik Clausen
Abraham, ordet 'Kufar' kommer fra din egen religion og betyder 'uren'. Det er, blandt andet, islams betegnelse for de mindreværdige mennesker, der ikke underkaster sig krigsherren fra Medina og hans efterfølgere.

Vi andre genkender denne overmenneskementalitet og græmmer os.
 
09.06-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:31 af RettenTilSelvforsvar
@ Husvild
Vi har endnu flere oikofober. De værste af slagsen endda.
09.06-2008 | 13:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 13:48 af Henrik Clausen
Abraham, din ringeagtende stil bidrager til at vi bliver trætte af muslimer.
 
09.06-2008 | 13:56 af Henrik Clausen
"din oversættelse af ordet er helt forkert"

Nej. Det er bare dig, der gerne lyver for at rakke ned på andre. Min oversættelse, der blev taget lige ud af hukommelsen, passer præcist på det, du finder på Wikipedia:

Kafir (Arabic: ???? kafir; plural ????? kuffar) is an Arabic word meaning "rejecter". In the Islamic doctrinal sense the term refers to a person who does not recognize God (Allah) or the prophethood of Muhammad (i.e., any non-Muslim).

Der kan du se. Hvor du har din obskure oversættelse fra, får være. Men at min formulering skulle være "helt forkert" er løgn, slet og ret.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kafir

Kristendommen er virkelig meget bedre end islam. Der indgår næstekærlighed og tilgivelse. Stærkt anbefalet.
 
09.06-2008 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 15:07 af Bruce1
Respekt for en død og borte gammel pædofil-ekspert og massemorder? Aldrig. En ting er at store dele af verden er religiøst hjernevasket, det beytder dog ikke vi andre skal følge deres vanvittige påfund, og vise respekt for noget vi ingen respekt har for. Det svare til at vise en mafiosi respekt, fordi han er truende og voldelig, det har intet med ægte respekt at gøre. Kun en underlæggelse for angst, og det er vor verden for oplyst til at falde for. Nul respekt for intolerante religioner.
 
09.06-2008 | 15:19 af RettenTilSelvforsvar
Hvis abrahams sprog er arabisk, hvorfor i alverden rejser araberen så ikke ned hvor han hører til?
09.06-2008 | 15:42 af Henrik Clausen
"VI ER TRÆTTE AF JERES løgner og falske oplysninger,"

Så rejs hjem, tak.
 
09.06-2008 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 15:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 15:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 15:56 af Henrik Clausen
Kurt, jeg så som nævnt hellere et generelt indrejseforbud fra islamiske lande end den besværlige, men effektive 24-timers regel.

Lad være med at beskylde mig for at ønske at holde dig ude. Det er usandt, jeg foretrækker at folk holder sig til sandheden.
 
09.06-2008 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 15:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 16:02 af Karin Bennedsen
Debatten her på NA er efterhånden så afskyelig, at der kun er eet svar på den: Farvel!!
09.06-2008 | 16:04 af Bruce1
Jeg troede Palæstina var dit rigtige hjem, abraham? Du har sagt du stammer derfra, støtter du Hamas? De har pt. problemer med vælgerne, de har ikke givet folket det man lovede, måske du kunne hjælpe dem.
 
09.06-2008 | 16:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 16:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 16:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 18:26 af Sheet Head
Før apartheiden fra Islam forsvinder og f'ør man stopper med at betragte koranen og profeten som ufejlbarlig, forsvinder stridighederne ikke.

Kun en reformation vil kunne adskille 'moderate' muslimer fra de rabiate.

Indtil da, bør man ikke tolerere den intolerante.
 
09.06-2008 | 18:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 18:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 18:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 18:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 18:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 19:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 20:03 af Kim Kaos
Kære muslimske venner i Pakistan

Jeg tror hverken på en gud eller en konges magt - Jeg er pisse ligeglad med jeres gud og profet - Min tilgang til alle former for religion er nogenlunde som den Monty Python viste i deres shows.

Jeres og alle andres religion er ren overtro og er for mig en del af den mørke modbydelige fortid hvor man bl.a. brændte mennesker på bålet eller rev deres patter af - Tortur i en sygelig guds navn.

For mig at se er alle der tror på en gud - totalt punkteret oven i skallen - men det er bare min holdning - noget helt andet er min ret.

Min ret er en del af vores Grundlov her i landet og jeg kan ikke tage hensyn til at en gruppe tumper mener de har ret til at bruge vold mod ord.

Jeg lever i Danmark - jeg hverken kan eller skal vise respekt for jeres gud eller profet - hvad rager Muhammed eller Jesus mig.

I kan være 2.000% uenige med mig - men ingen ret på jorden giver jer ret til at dræbe mennesker der ikke er enige med jer.

Istedet for at sidde og fise den af nede i mosken skulle I måske overveje om I ikke kunne jeres energi til at bygge jeres land op - bygge veje - rensningsanlæg - Et retssamfund der ikke voldtager piger på 12 år der har holdt en dreng i hånden - bygger vandledninger og veje. - holder op med at tigge penge af os andre og betaler jeres gæld tilbage - dropper Atom-raketter og giver mere velfærd til de fattige.

Det virker grotesk at en flok bjergbønder med beskidt tøj og tandløse munde skal have lov til at kravle ned fra deres bjerge og begynde og fortælle resten af verden hvordan vi skal indrette os.

Selvom vi heller ikke har ret til at dræbe mennesker så har vi har en masse rigtigt grimme bomber liggende og jeg tror at I snart skal skrue ned for charmen - ellers vil I finde udaf at vi kan være rigtig rigtig modbydelige - og helt ærligt så tror jeg ikke I skal forsætte med at pisse på os.

Så kort og godt: I og jeres profet kan rende mig i røven.
 
09.06-2008 | 20:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 20:28 af Kim Kaos
@Husvild

Hele mit indlæg handler om respekt - kan du ikke læse.
 
09.06-2008 | 20:33 af Bruce1
En vej til bedre integration er også, når muslimer begynder at give deres børn danske/vestlige navne, istedet for muslimske/arabiske navne af traditionelle/religiøse årsager. Nu er det jo her I bor.
 
09.06-2008 | 21:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 21:04 af johanne
Lad os komme ud af Pakistan. Det er ikke værd at Danmark har ansatte i Pakistan, når der er så meget fare for deres liv. Når der er så meget terror og vold.

Luk den danske ambassade i Pakistan.
09.06-2008 | 21:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 21:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 21:56 af Bruce1
Kim, som du dog kan sige det, 20.03, men er helt enig!
 
09.06-2008 | 22:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 22:55 af Bruce1
Husvild er en eller anden rødlig fanatiker, der gerne vil spille smart.
 
09.06-2008 | 23:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:21 af Bruce1
Øhh, abraham, nu har du haft 18 år til at lære sproget, nu mangler du så bare at kunne skrive det, det halter på det felt...også på det felt. Respekt for andres politiske holdninger mangler du nemlig også.
 
09.06-2008 | 23:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:42 af Bruce1
Fra et svin til et andet... :-))))
 
09.06-2008 | 23:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:50 af Bruce1
Hoho, at tale grimt og generel barnlig opførsel er du da mester til herinde, abraham, sammen med hedengangne Aleph.
 
09.06-2008 | 23:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.06-2008 | 23:57 af Bruce1
Hvem tror du???
 
09.06-2008 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 00:07 af Henrik Kristensen
Vi er bare så mange Hvide kaniner der ikke kan forstå hvorfor alle de indvandre der er så utilfredse med at bo i Danmark! ikke bare rejser hjem til det pågældende land de nu en gang kommer fra, og lader os dansker der forstår at værdsætte vores frihed leve i fred.
Det kan siges ret enkelt skrub ud af Danmark hvis du ikke kan finde ud af at rette ind efter den danske grundlov eller hvis du er så dum at du ikke værdsætte den frihed som fulgte med dit danske statsborgerskab.
Os på kaninbjerget undre os over alle de såkaldte muslimer! eller hvad de nu kalder sig! opføre sig som om de lige pludselig ejere Danmark, og det er os Dansker der skal føje dem deres lune og deres aldeles syge holdninger til menneskes rettigheder.
Er der nogen der skulle være gale så er det dæleme os Dansker der er værter i vores eget land , at blive pisset på af sådan en flok utaknemmelige tilflytter der har fået i hoved og røv af det danske samfund, alt det min familie og andre danske familier har sloges for er ved at blive sat over styr af mennesker der bare ikke forstår os Dansker og vores lune men kun har en ting i hovedet! og det er hvor hurtigt de kan ødelægge et demokrati, det er så galt efterhånden at jeg kan høre mine forfader vende sig i graven.
Hilsen
Den Hvide Kanin
 
10.06-2008 | 00:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 00:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 00:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 00:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 04:40 af RocaKSHS
Årh, det er da såre synd for de stakler der føler sig forfulgt i deres hjemland af naive og totalt uskadelige vittigheder HERFRA I DANMARK.
Hold da helt op ! Hvordan skulle vi så ikke føle det når de kommer hertil og ifølge DERES religion begår helligbrøde MEN overfor og imod os !
Skidt være med, at "de" banditter myrder løs iblandt vantro vesterlændinge i hundredevis hver gang der bombes løs bland totalt uskyldige så som i Madrid MEN betydningsløse vittigheder.... nej da og fy ha da, da, det må i ikke..... Vågn dog op for helvede !
10.06-2008 | 06:49 af Henrik Clausen
"alle religioner har dette navn [Abraham]"

Vrøvl. Igen. Abraham er et glimrende navn, som islam har taget fra jøderne - som så meget andet - men det er altså hverken at finde i hinduismen, buddhismen eller taoismen.
 
10.06-2008 | 07:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.06-2008 | 16:25 af M. J.
Jeg er FULDSTÆNDIG enig i overskriften!

VIS RESPEKT FOR DET LANDS KULTUR DU BEFINDER DIG I ELLER FORSVIND!

Og det gælder ALLE indvandrere til Danmark!
10.06-2008 | 18:04 af Bruce1
abraham, jeg skal med glæde svare dig, men det er dig der stadig er mig et svar skyldig. -Du har aldrig svaret på hvorfor det er acceptabelt at muslimer åbenbart 'fødes' som muslimer og ikke først og fremmest som (frit) menneske, og andre dermed putter troen ned over dem ufrivilligt?
 
11.06-2008 | 01:22 af M. J.
Det er pinligt så uvidende Abraham og SarahA er omkring religionernes historie.

Men et typisk kendetegn for muslimer er, at de nægter at anerkende den faktuelle religionshistorie,............dvs. først var der jødedommen, dernæst kristendommen og her til sidst islam. Islam er et miskmask af jødedom og kristendom........krydret med voldelige input fra Muhammed, hvis hovedbeskæftigelse var at myrde alle sine kritikere.

Hvordan kan normalt tænkende mennesker dog være tilhængere af en religion der er forfattet af en voldsmand og morder?
11.06-2008 | 03:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.06-2008 | 07:42 af Henrik Clausen
Indvandrer, du glemmer vist at det meste af den ikke-skriftlige del af islam er kopieret direkte fra arabisk hedenskab. Det gælder:

- Allah, der er en månegud fra Mekka.
- Ramadan, den hellige måned.
- Hajj, Umra og alle dens ritualer.
- Tanken om en 'hellig' skat

Der er næsten intet nyt eller originalt i islam. De to vigtigste elementer er, at den religiøse skat også gælder udenfor Mekka, og at man skal ofre liv og ejendom "for Allahs skyld" - dvs. i krig.

Men jeg forstår godt, at islam kaldes en 'religion'. Som ideologi er den alt for inkonsekvent, ulogisk og voldelig til at have en chance. Ved at kalde det uforståelige 'helligt', får det en chance for at overleve.
 
11.06-2008 | 17:01 af Thomas Proctor
Nazister som tror de er danskere skal sendes til Grøndland i underhylere så de kan bede til Gud - Det kan godt være fascisterne i DF er inde i varmen men så kan de vænne sig til helvede.
Til helvede med alle udemokrater og fundamentalister!
Jeg er Kristen og håber på syndernes forladelse.

Gud være med jer.
ESP
 
11.06-2008 | 19:31 af Henrik Clausen
ESP, din fascination af nazisme er frastødende.
 
11.06-2008 | 20:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
12.06-2008 | 12:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
13.06-2008 | 08:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
13.06-2008 | 14:03 af Rikke
Ej hvor er den her debat sunket lavt. Opfør jeg da som voksne mennesker, sober disskution sku være et fag i folkeskolen !
13.06-2008 | 14:07 af Carsten Svendsen
Retorik er læren om veltalenhed!!!...:o)
13.06-2008 | 23:29 af sumii sumsum
danskerne forstår ikk hvorfor muslimerne ikk respekter dem i har jeres svar lige her se hvordan i snaker om dem i siger danmark har ytringsfrihed religionsfrihed så lev dog op efter det selv.!! kistendommen siger selv du skal elske din næste så vidt jeg ved..

islam er en smuk religion hvis man går op i det.!! jeg giver pakitanerene ret hvis de ikk respektere de love der er i pakistan så burde de ikk være der.! det er jo det samme dk også gør med de invandre der er i dk og laver balade og ikk retter sig efter de danske love de bliver udvist af dk.!!

men fordi man vælger at være muslim i dk burde man ikk smides ud der er jo trods alt religionsfrihed.!!

hvusvild frodo bruce1 og eka jeg syns er meget fordomsfulde.!!

jeg er dansker og jeg er muslim og det gør ondt i mig når jeg kan se folk ikk kan tale pænt til hinanden.. man skal ikk se på muslimerne og danne sig et billed af islam da man så kan få det forkette billed man skal studere det fra bøger læse koranen for at kunne danne et billed.! prfoteten mohammed snakkede pænt til bøde kristne og jøder og det muslimers opgave er at følge mohemmed så godt man kan og tilbede allah og ingen andre det vil sige at os som muslimer burde også snakke pænt til alle men vi er alle mennesker og det er til tider svært når folk angriber hinanden med ord og beskyldelser.!! folk tror at man er undertrykt og tvunget til tørklæde og at tvangsægteskab er en del af islam men man tag fejl læs koranen der står mænd og kvinder er lige og man ikk må svinge nogen til noget.!! æresdrab er heller ikk en del af islam men kultur i nogen lande desværre!! man skal ikk se på hvad muslimer gør og tror at det er sikkert det er islam da man kan blive skræmt.!!

jeg syns det er syndt at folk skal angribe hinanden på den måde som i gør her har set i flere debatter hvordan i så snart det har noget med muslimer at gøre skal kritisere og svine islam og muslimer til.!!

håber at nogen vil tag til efter tanke af det jeg har skrevet både muslimer og ikk muslimer vi kan alle lære noget af hinanden..

muslimer respekter ikk kristne fordi de snakker dårligt ommuslimer og kristne respekter ikk muslimer fordi de til tider snakker dårligt om kristne...

et råd til os alle vi er alle mennesker vi skal respekter hinanden og ikk bekæmpe hinanden med disse grufulde udtalser der til tider kommer.!!

man kan ikk sklære alle over i en kam. ikk alle er ens fordi at 2 uder af 1000 gør noget dumt eller siger noget dumt er det ikk ensbetydne med at alle gør det-!!
 
14.06-2008 | 00:23 af sumii sumsum
...
 
14.06-2008 | 00:23 af sumii sumsum
danskerne forstår ikk hvorfor muslimerne ikk respekter dem i har jeres svar lige her se hvordan i snaker om dem i siger danmark har ytringsfrihed religionsfrihed så lev dog op efter det selv.!! kistendommen siger selv du skal elske din næste så vidt jeg ved..

islam er en smuk religion hvis man går op i det.!! jeg giver pakitanerene ret hvis de ikk respektere de love der er i pakistan så burde de ikk være der.! det er jo det samme dk også gør med de invandre der er i dk og laver balade og ikk retter sig efter de danske love de bliver udvist af dk.!!

men fordi man vælger at være muslim i dk burde man ikk smides ud der er jo trods alt religionsfrihed.!!

hvusvild frodo bruce1 og eka jeg syns er meget fordomsfulde.!!

jeg er dansker og jeg er muslim og det gør ondt i mig når jeg kan se folk ikk kan tale pænt til hinanden.. man skal ikk se på muslimerne og danne sig et billed af islam da man så kan få det forkette billed man skal studere det fra bøger læse koranen for at kunne danne et billed.! prfoteten mohammed snakkede pænt til bøde kristne og jøder og det muslimers opgave er at følge mohemmed så godt man kan og tilbede allah og ingen andre det vil sige at os som muslimer burde også snakke pænt til alle men vi er alle mennesker og det er til tider svært når folk angriber hinanden med ord og beskyldelser.!! folk tror at man er undertrykt og tvunget til tørklæde og at tvangsægteskab er en del af islam men man tag fejl læs koranen der står mænd og kvinder er lige og man ikk må svinge nogen til noget.!! æresdrab er heller ikk en del af islam men kultur i nogen lande desværre!! man skal ikk se på hvad muslimer gør og tror at det er sikkert det er islam da man kan blive skræmt.!!

jeg syns det er syndt at folk skal angribe hinanden på den måde som i gør her har set i flere debatter hvordan i så snart det har noget med muslimer at gøre skal kritisere og svine islam og muslimer til.!!

håber at nogen vil tag til efter tanke af det jeg har skrevet både muslimer og ikk muslimer vi kan alle lære noget af hinanden..

muslimer respekter ikk kristne fordi de snakker dårligt ommuslimer og kristne respekter ikk muslimer fordi de til tider snakker dårligt om kristne...

et råd til os alle vi er alle mennesker vi skal respekter hinanden og ikk bekæmpe hinanden med disse grufulde udtalser der til tider kommer.!!

man kan ikk sklære alle over i en kam. ikk alle er ens fordi at 2 uder af 1000 gør noget dumt eller siger noget dumt er det ikk ensbetydne med at alle gør det-!!
 
14.06-2008 | 03:48 af Bruce1
Dobbeltmoralsk du, pakistanerne må altså gerne smide danskere ud men vi må ikke? Tankegangen er velkendt muslimsk storhedsvanvid.
 
14.06-2008 | 04:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.06-2008 | 11:44 af Alexander
Hvor mange dansker finnes det i det islamske verden og hvor mange muslimer finnes det i Dankmark? Og hva gjoer flertal her? Di bommer og har ingen respekt for danske kvinner, men eller Danmakr i det hele tatt. Saa kansje skal de stikke av og vaere tilfreds i deres islamske paradiset.
14.06-2008 | 13:40 af vera madsen
Hvad er der i grunden gang i her. Nogle mennesker i Pakistan føler vrede og vil at alle danskere skal forlade Pakistan. Nogle danskere føler vrede og vil at alle muslimer skal forlade Danmark. Hvori ligger forskellen?
Ingen af delene berigtiger de følelse af had der kendetegner mange af indlæggene.
14.06-2008 | 14:09 af vera madsen
til sumsum
Der er ingen love i Danmark der forbyder at lave en tegning af Muhammed. Man kan diskuterer om det er klogt, men det er ikke forbudt.
Om der er danskere i Pakistan der ikke respekterer pakistanske love, ved jeg ikke, men at tegne en tegning i en dansk avis har intet at gøre med pakistansk lov. At mange pakistanere ikke mener at danskere er velkomne i Pakistan er vel forståeligt nok, men brug en anden begrundelse end overtrædelse af loven.
14.06-2008 | 15:39 af Brylle
14. juni 2008 00:23 | af sumsum
danskerne forstår ikk hvorfor muslimerne ikk respekter dem i har jeres svar lige her se hvordan i snaker om dem i siger danmark har ytringsfrihed religionsfrihed så lev dog op efter det selv.!! kistendommen siger selv du skal elske din næste så vidt jeg ved..

helt ærligt sumsum
Ved du i grunden hvad religionsfrihed er ?

Du vil vel ikke kalde det religionsfrihed at vi andre skal underkues og dikteres af hvad vi skal sige, mene, tegne og tro. På den måde inskærper du vores frihedsrettigheder, og trosfrihed.
Muslimer skal slet ikke bestemme hvad ikke muslimer skal tegne, omend det så er Muhammed.


Jo bibelen siger du skal elske din næste og be for dine fjender.
Der har Koranen virkelig noget at leve op til.

Men næstekærlighed handler altså ikke om tække nogen.
Vores børn som vi elsker, får jo heller ikke lov til alt fordi vi skal tække dem.
For dem bliver der også sat grænser...altsammen gjort i kærlighed, for ikke at komme galt afsted.
14.06-2008 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.06-2008 | 16:51 af sumii sumsum
janutte er ked af mit dansk ikk er perfekt men er dansker både min mor og far er dansker så er dne på den rene..

som du siger brylle siger biblen bed for din fjende og behandl ander som du selv vil behandles
det samme gælder koranen der står ingen steder i koranen at man skal behandle kriste og jøder dårligt.. men man skal respektert dem og snakke ordenligt til dem.!!

helena undskyld hvis du mener jeg har skrevt noget forkert..

og jer der siger muslimer ikk skal balnde sig i om der bliver tegnet tegninger om mohammed i har nok ret men de gjorde det en gang og så resultatet i det hvad er så grunden til at gøre det igen og lave et større problem ude af det det giver igen mening..

jeg er virkelig ked af at se der er så mange der er så kritiske på islam..

men hvis folk studerede det i stedet for at tolke islam ud fra det muslimer gør kunne det være i ville få et andet billed..

hvis jeg havde gået op i hvordan muslimer var ville jeg da også blive skræmt fra islam men af den grund studered jeg islams helhed og derfor valgte jeg at konvetere fordi jeg fandt det en smuk religion og den rigtige vej for mig.. men hvis jeg bare havde kigget på mange af de muslimer der er i dk og ikk studered islam havde jeg nok aldrig konveteret.!!


og brylle som du også skriver er det dobbeltmoral at pakistaner må smide dansker ud men dansker må ikk smide pakistanere ud. det har jeg aldrig sagt..

jeg mener at hvis folk ikk kan overholde de love der er i et gældende land så jo så må de da gernes smides ud men jeg syns det er dårligt at sige fordi 2 laver noget der ikk er tilladt så skal alle ud. det syns jeg er forkert tankegang.! og sådan gør de jo også i dk hvis en udlænding ikk overholder loven kan han eller hun blive udvist så der er da ingen forskel på om pakier vil smide dansker ud af pakistan men at de vil smide alle dansker i pakistan ud er forkert.

jeg syns det er syndt at der er så mange muslim kritikere i stedet for at være mere åbne og det gælder også for muslier som er kritiske overfor ikk muslimer. vi kunne lære meget af hinandne hvis vi var mere åbne..


brylle ja jeg ved godt hvad religionsfrihed er.!! det menes at du kan vælge den tro du vil have om du vil være jøde muslim kristen hinduist budist satanis du kan vælge hvad du vil og ingen kan tag det fra dig..


håber ikk jeg støder nogen med de ting jeg skriver og hvis jeg gør må i meget undskylde
 
14.06-2008 | 21:07 af Bruce1
Grunden, sumsum, er at vi skal vise hvem der bestemmer i eget land - det gør vi. At det provokerer i udlandet rager os en papand, det er ikke vores problem, det er et problem for dem der bliver provokeret. Bland jer uden om vore samfund, islam skal ikke diktere os noget moralsk, jeg får snart spat af den 'religion'.
 
14.06-2008 | 23:16 af sumii sumsum
danmark så hvordan udlandet reageret første gang hvad havde de forventet at de bare ville være stille hvis det blev gjord igen.. selvfølig vil de finde det mere provokerende at de bliver trykt igen.. og det er forståligt.

der blev brændt ambassader osv første gang tænker danmark ikk på deres ambassadøre i udlandet sikkerhed. de kan da kun regne med det bliver værre ved at gentrykke tegningerne.!!

jeg er virkelig ked af alt det der sker i udlandet mod ambassaderne da det ikk er deres skyld at vi i dk ikk kan forstå at det går et folkefærd så meget på. ok der er ytringsfrihed i dk men der må være en grænse også det er der så også du må ikk snakke dårligt om kongehuset og der er andre ting så respekter dog andre folk..

muslimer har det i deres tro at man ikk skal tale dårligt om profeterne og man kan ikk tegne dem..

det er pervesers at man skal køre så meget i det så tænker danmark åbenbart ikk så meget på sit lands befolkning da de så hvor galt det gik . de får terro trusler hvorfor mon fordi de bliver ved at køre i det.!!

og det skal siges at man ikk kan sige at alle er så fordomsfulde over for dansker min svigerfamilie og masse andre jeg kender fra libanon syns da også det er for meget alt det her selvføligf blev de rystede og såret over de tegninger første gang men siger også der er ytringsfrihed og slut men at det bliver gjord anden gang kan de ikk forstå da man så hændelserne fra første gang men de kan godt lig dansker om de er muslier eller ej.

de siger enda til min mand det er godt du blev gift med en dansker i stedet for en araber '. og halvdelen af hans by ønsker nu deres sønner gift med dansker hehe.. så lad være med at sig alle er ens for nej.

jeg kan godt flove mig over at være dansker nogen gange når jeg ser hvordan nogen opføre sig men så tænker jeg det er kun et mindre tal af alle dansker der er sådan..

det er det samme med udlændninge man ser kun dem der demonstrerre og tror så det er alle men nej.

så hvorfor værre så lukkede og ikk åbne sig op for nye folkefærd og andre mennesker og respekter hinanden..

vi kan ikk brokke os over nogen ikk respekter en hvis man ikk selv gør et forsøg også..

folk for deres fordomme fra aviser og medier men det er det der giver os de forkerte billeder.. åben en bog om islam og se hvad det drejer sig om i stedet for at få billeder fra medier det kunne hjælpe lidt.!!

du siger det rager dig en papand om det provokere i andre lande det med tegningerne men har du set målingerne der er blevet lavet så mener over 72% at tegningerne slet ikk skulle være blevet trykt anden gang.!! så det med at det rager danskerne en papand det passer jo ikk helt når over halvdelen af de udspurgte mener at det var forkert.!.
 
15.06-2008 | 18:46 af sumii sumsum
..
 
15.06-2008 | 21:08 af Henrik Clausen
Bruce1, jeg synes at ordet 'religion' er for venligt om islam. Det er og bliver en politisk ideologi, der fremstiller sig selv som religiøs uden at være det. Mogens Rukov havde en fremragende analyse af, hvorfor islam ikke falder under Grundlovens paragraf om religionsfrihed:

Islam er en politisk ideologi, ikke en religion.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.