Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Muslim nægtet optagelse i DF

Start et spil på Spigo.dk
Spil

En af Dansk Folkepartis stærkeste muslimske støtter i Danmark måtte ikke melde sig ind i Dansk Folkeparti

9. juni 2008 kl. 21:27 Leny Malacinski
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Leny Malacinski
CV:For mange, mange år siden blev jeg født i Tyskland på en varm sommeraften. Sommerfugle dansede i luften; det var i det hele taget vældigt.

Siden gik der tid med det ene og det andet.

Jeg fik fregner.

Bagefter blev je...

Cherif El-Ayouty gør alt det, som Dansk Folkeparti ønsker fra danske indvandrere.

Alligevel fik han afslag på at melde sig ind i partiet, da han søgte om optagelse.

- Jeg fik et afslag fra partiet på to linjer. Da jeg ringede til Poul Lindholm (partisekretæren, red.), sagde han 'Cherif, du er for kendt,' siger Cherif El-Ayouty.

63-årige Cherif El-Ayouty er formentlig en af landets varmeste muslimske fortalere for Dansk Folkeparti.

Han er muslimsk indvandrer fra Egypten, taler flydende dansk og har forsørget sig selv, siden han kom til landet i 1968 for at arbejde som civilingeniør og blev dansk statsborger.

Han har stemt på Dansk Folkeparti til alle valg siden stiftelsen i 1995.

Uklar begrundelse

Mandag stod Cherif El-Ayouty frem i Nyhedsavisen og fortalte, at han som troende muslim stemmer på Dansk Folkeparti, fordi det ifølge ham er det eneste parti, der forsvarer vestlige værdier.

Cherif El-Ayouty fik ingen nærmere begrundelse for afslaget fra Dansk Folkeparti. Han fik dog en check tilbage med kontingentet, som han allerede havde betalt.

Han mener selv, at afslaget skyldtes hans udleverende nøgleroman med navnet 'Aladdins Intime Oplevelser'. I bogen indgår beskrivelser af en prins, der har ligheder med Prins Henrik. Bogen kan have gjort Dansk Folkeparti dårligt tilpas på grund af partiets støtte til Kongehuset.

Den fiktive prins i bogen har intimt samvær med Kiki Tholstrup, som senere blev gift med James Bond-skuespilleren Roger Moore.

- Jeg tolkede afslaget, som om de mente, jeg var for kontroversiel på grund af bogen. De kendte ikke mine holdninger. Måske troede de, at jeg var en playboy. Måske troede de, at jeg var en rabiat islamist, der ville ødelægge partiet. Jeg tror ikke, det er fordi, jeg er muslim, siger Cherif El-Ayouty.

Medlem af Konservative

Dansk Folkeparti vil ikke uddybe, hvorfor Cherif El-Ayouty ikke måtte være medlem.

Partisekretær Poul Lindholm vil heller ikke oplyse, om andre danske muslimer er blevet afvist, eller om DF overhovedet har muslimske medlemmer.

- Vi interesserer os ikke for folks religion, siger han.

Ifølge Poul Lindholm er eneste optagelseskriterium et dansk statsborgerskab. Han vil dog ikke oplyse, hvilke grunde der kan ligge bag en afvisning ud over manglende statsborgerskab.

De Konservative modtog til gengæld Cherif El-Ayouty som betalende medlem, da han meldte sig ind i 2006. Her er han fortsat medlem, selv om han stemmer på Dansk Folkeparti.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
09.06-2008 | 21:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 21:38 af Eva Adamsen
Man kan jo være 'for kendt' på mange områder, f.eks. hvis man har 'flirtet' på kanten af loven eller derover.:-)
 
 
09.06-2008 | 21:41 af Kim Kaos
Helt ærligt Cherif El-Ayouty

Hvis jeg en dag skulle vågne med en hjerneblødning og forsøgte at melde ind i DF så jeg tror sgu heller ikke DF vil have mig som medlem.
 
 
09.06-2008 | 21:48 af Bruce1
Uanset hvor folk kommer fra, vil de færreste partier vel have alt for kendte high society folk ind.
 
 
09.06-2008 | 22:01 af Dirk Ruocco
@Bruce1: ja, se bare på NA. Det er fint nok når de kommer ind, men de bliver nærmest repræsentanter for partiet, når det bliver kendt i medierne at de er medlemmer - altså kunne Cherifs udtalelser tolkes af almene danskere som udtryk for DFs holdninger når han er medlem. Ellers skulle man gøre ligesom NA og få dem i folketinget, men det er jo klart at de antimuslimske DFer aldrig kunne drømme om at få en muslim ind og repræsentere dem. Man kunne jo bare håbe at Cherif tænkte sig om en ekstra gang og fandt nogle andre end DF at stemme på...
 
09.06-2008 | 22:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:17 af John Andersen
DF kan selvfølgelig ikke både være anti-muslimsk OG have muslimske medlemmer. Den går jo ikke. Det ville også være DYBT utroværdigt overfor deres vælgere.

HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
09.06-2008 | 22:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:19 af Eva Adamsen
Nu har Cheriffen jo altså udgivet en bog om livet i Whiskybæltet, efter at ha' raget uklar med kredsen omkring de royale, sååee det med loyalitet er jo ikke så udbredt et begreb for ham, og manden kan jo fornærmes igen.

Han er vist en rigtig intrigemager...

Måske vil ha' bare infiltrere DF, siden han han slesker for dem i aviserne???

Og når han så ikke er enig med toppen om at blive opstillet, så udgiver han vel en bog til om 'med insiderviden om partiet?

Ellers kunne han jo bare ha' meldt sig ind stille og roligt, uden al den avisomtale, hvis han mente det alvorligt ikke?!:-)

Der er vist lusk i affæren.:-)
 
 
09.06-2008 | 22:43 af Bruce1
Du er sgu ikke for klog, Sarah, men mere kan man vel heller ikke forvente af et letpåvirkelig 17-årigt over-religiøst barn. Kom igen når du er blevet uddannet.
 
 
09.06-2008 | 22:43 af Bjarne Thyregod
Husk at der også var jøder der støttede Hitler. Ikke alle mennesker er helt velforvarede.
 
09.06-2008 | 22:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:54 af Bruce1
STFU.
 
 
09.06-2008 | 22:54 af Lise Mikkelsen
Hvor har du dog ret Husvild. Når man har læst 3 kommentarer fra Bruce1, så behøver man ikke at læse flere, det er det samme igen og igen, sådan er det ikke med SarahA.
 
09.06-2008 | 22:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 22:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 23:04 af Bruce1
Ihja, sammenrendet af røde slyngler holder altid sammen, intet nyt i det. Dig abraham, gider vi dårlig nok beskæftige os med mere, du har bevidst hvilket klassetrin du endnu befinder dig på. Åben dog en anden bog end koranen, til en forandring.
 
 
09.06-2008 | 23:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 23:25 af Bruce1
Har du fået ordrer fra dine imamer??? Jeg tror det, de har banket noget forkert anti-vestligt ind i dig, og det burde straffes denne tvetungede udanske modstands-opførsel de lægger for dagen. DF siger trods alt havd de mener, I andre har to tunger...mindst.
 
 
09.06-2008 | 23:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.06-2008 | 23:48 af Bruce1
Næ, for jeg har heller ingen præster, hvis du tænker på Søren og Jesper er de ikke præster med politikere, og jeg lytter til deres politik ikke deres religiøsitet. Kan du gøre det, uden at blande tro ind i det? Næppe, for i Mellemøsten er man opvokset i ensrettede diktaturer, hvor alle gør det samme som sidemanden. Demokrati er en by i Rusland, ikke sandt...
 
 
09.06-2008 | 23:52 af Thomas Proctor
 
 
10.06-2008 | 00:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:10 af Brylle
SarahA
Hvori består forskellen på dig og DF ?
Du er jo sselv proppet med så meget had at du er nød til at have en klud om hovedet for at holde samling på det !!!!
 
10.06-2008 | 00:20 af Lise Mikkelsen
Brylle..Du har ikke brug for en klud, for hadet vælter ud af dig i hver en kommentar du skriver.
 
10.06-2008 | 00:21 af Laila laix
23:52:ESP:
Hørt Hørt!
 
 
10.06-2008 | 00:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 00:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 01:39 af Brylle
anbritt
had til hvem og hvor.... er du ikke hende de kalder bøvs ude i byen
 
10.06-2008 | 01:46 af Bassam S.
Alt hvad du siger KAN og Vil blive brugt imod dig!!

Længe live dobbeltmorale.
Vi hører det hver dag, ser på det til dagligt og færdes i det konstant. Jeg skal lige ha en ting på plads, SKAL man stemme DF som indikation på integration?? Eller er det mon adfærd og holdninger der viser dette!! Dansk statsborgskab!! Er man så dansk?? Nej, man er ej. Jeg fatter ikke at man stadig til dagsdato fokuser på det ydre og ikke det indre.

Husk at det er vores holdninger og adfærd i dette samfund der gør os til dem vi er, og om man er accepteres eller ej i et samfund man er en del af. Ikke et kryds ved DF eller om man har det danske pas i baglommen. Så lad os droppe alt det sludre og komme vider. Glem ikke hvem der har ansvaret for at DF i så en stærk fremgang som det er i dag. Kriminalitet er en del af vores hverdag efterhånden desværre, og snart har man jo også amerikanske tilstande, drab, likvideringer og magtkampe om status. Så muslim eller kristen, husk bare at vi alle har et ansvar over for dette samfund og et løfte som vi alle bør opfylde.

B.S.
 
10.06-2008 | 05:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 07:37 af Karin Bennedsen
Hehe, prøv at sammenligne højrefløjsernes udtalelser her med de begejstrede hvin, der kom fra samme i denne tråd:

http://avisen.dk/cherif-er-muslim-og-stemmer-paa-df_11871.aspx
 
10.06-2008 | 07:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 08:01 af Peter Hansen
Holger.dk
Du udtaler: Muslimer er ikke velkommen i Danmark og DK.
To ting:
1) ikke velkommen i Danmark
2) ikke velkommen i DK
Hvad er forskellen???
Har du overvejet om du er velkommen på disse sider????
 
 
10.06-2008 | 08:04 af Peter Hansen
Sandhedens time
1 - 0 god point
 
 
10.06-2008 | 08:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 08:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 08:34 af twan manders
Medlem af konservative og stemmer DF .. det hænger ikke sammen !!!
 
10.06-2008 | 09:28 af Slet Mig
"Vi interesserer os ikke for folks religion", "vi er anti-muslimske"

Det parti har så mange tunger, der er ikke plads i kæften..
 
10.06-2008 | 09:44 af Hassan Bajwa
hahahah.. jeg haaber inderligt at man foelger op paa denne situation.

Det kunne vaere ganske interessant at finde ud af hvad deres begrundelse var.. og selvfoelgelig vil jeg meget gerne vide om de overhovedet har et eneste muslimsk medlem.
 
 
10.06-2008 | 10:20 af johanne
"- Jeg tolkede afslaget, som om de mente, jeg var for kontroversiel på grund af bogen. De kendte ikke mine holdninger. Måske troede de, at jeg var en playboy. Måske troede de, at jeg var en rabiat islamist, der ville ødelægge partiet. Jeg tror ikke, det er fordi, jeg er muslim, siger Cherif El-Ayouty."

Cherif El-Ayouty er herlig. Ham kan jeg godt li'. Han har både god humor og er ikke selvhøjtidelig. Han sprudler jo af overskud.
 
10.06-2008 | 10:35 af Mohey Gharib
Der findes ikke noget der hedder "forkerte invandrere".
De fleste meget succesfulde indvandrere vi har nu, var "forkerte" ifølge DF. DF er ikke et parti som man kan være stolt af.
Man kan ikke være stolt af et parti der sorterer mennesker efter så ekstrem en nationalistisk holdning.
Jeg har utroligt svært ved at tro på, at DF nogensinde vil acceptere en muslim iblandt dem, og mere sandsynligt bare vil udnytte Cherif til deres ideologis fordel.
Men Jeg er enig med Cherif at tro er privatsag.
 
10.06-2008 | 11:44 af Carsten Olsen
Nu ved jeg jo godt, at ord som 'ret' og 'pligt' ikke siger ret mange af de skrivende her på siden noget - undtagen måske formuleret som 'min ret' og 'din pligt' - men måske skulle vi huske på, at DF's grunde til at vrage Johannes 'herlige' Cherif ikke rager andre end DF ! Beklager, det er det vi kalder frihed. Gælder iøvrigt for selv Uenighedslisten - og bliver brugt flittigt !

Hvad søren, hængte mand - vinder man point ved at finde fejl i andre debattørers indlæg ? Hvor mange point er jeg så foran ? (Du glemte iøvrigt helt at forklare den med 'overfald på staveevnemusklen' fra den anden tråd ! Og hvad en 'kattemand' er ! Og alle de andre bommerter !

Og soerjens - stadig lige stærk i argumentationen !
Citat : "Dansk folkeparti er et fordækt naziparti som ikke går ind for adskillelse af kirke og stat..."
Ja, hvis de ikke går ind for en adskillelse mellem kirke og stat MÅ de jo være et 'fordækt naziparti' - DEN argumentation kan INGEN modgå !
 
10.06-2008 | 11:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 17:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 17:49 af Bruce1
deMib:" SarahA, lad være med at spilde din tid på Bruce1 - han er mere ortodoks og extremistisk end de islamister han ellers sådan elsker at hade. Og ligeså lidt som jeg tror på man kan flytte ekstreme religiøse menneskers holdinger, så tror jeg heller ikke på, at der kan tales meget fornuft ind i Bruce1."

Det var da en omgang sludder og vås, jeg vil bare bevare landet dansk og så skal man høre på det vrøvl at det er fanatisk - det er beskyttelse! Måske mod (underminerende?) typer som dig. De mest fanatiske mennesker der findes er islamister, især de morderiske, de kan slet ikke sammenlignes med nogen dansker, dem der påstår noget sådant er selv en slags ekstremist.
 
 
10.06-2008 | 18:16 af Thomas Bruun
Sikke en bet. Og han der ellers er så vel drejet til partiet. Det siger jo en hel det om DF - skåret helt til benet: Det siger det hele om DF!

Partiet er antimuslimsk - antiindvandring - anti mod alt det der kan skaffe fede gode stemmer i en suppedas af rødgrød og seniorbleer.

Nej hvor er det en pinlig historie for partiet - flaget må da gå på halv hjemme hos Cherif.
 
 
10.06-2008 | 18:55 af Bruce1
Og Rhambus' slags opdager slet ikke det den selv der er racisterne. Alle kan vel afvises, uanset om de er muslim eller ej, det har derfor næppe noget med hans religion at gøre men hans kendthed. Hvis der er noget Pia ikke ønsker, er det at gøre DF til et cirkus (som Z), et sted for kendte folk og lykkejægere som Khaders parti.
 
 
10.06-2008 | 19:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 20:49 af Bruce1
Du er lettere afsindig anlagt, hr. Kommunist!
 
 
10.06-2008 | 21:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 22:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2008 | 22:57 af Thomas Bruun
Browser1

Kendte blive sorteret fra?? - nåh ligesom Messerschimdt - den sangglade spejderdreng der alligevel passede fint ind i programmet. Ja nu er dygtig til at skyde sig selv i foden hende Pia.
 
 
11.06-2008 | 00:12 af Bruce1
Han er ikke en celebrity, han er og har altid være politiker kun.
 
 
11.06-2008 | 02:09 af Torben Petersen
Gad nok vide, om Dansk Folkeparti faktisk agter at garantere mindst et eneste muslimerfrit område i landet?
 
 
11.06-2008 | 08:33 af Carsten Olsen
@soerjens
Nej, det her, det SKAL med i konkurrencen !
Citat : "Og hvor ser de dog fine ud i billederne fra deres landsmøde, vi ser på tv2 news i deres indslag om, at de ikke vil ha`ham Cherif...
Alle de smukke danebrogsfaner, og Pia i smuk farverig kjole, som var hun nyplukket ude i den danske fauna...
Og så den pæne Kristen Thulesen Dahl I hans smukke grå habit...
Og ikke mindst Peter Skårup i hans smukke brune uniform...
Hahahahahahaha!"
Til trods for, at det vi debatterer er, hvorvidt DF har RET til at nægte optagelse af hvem som helst vælger soerjens - som iøvrigt HADER royale bryllupper - at kommentere udsmykningen og tøjet ! Jeps - den SKAL simpelthen med !
Læg specielt mærke til det lille kokette "Hahahahahahaha!" i slutningen som KUNNE minde nogen om religiøst vanvid og hysteri !
Bravo, soerjens - en tolver !
 
11.06-2008 | 08:36 af Carsten Olsen
@Bruce1
Husk på, Bruce1, at religiøst vanvittige sjældent tilhører et politisk parti - de danner deres eget inde i hovedet !
 
11.06-2008 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2008 | 13:08 af Carsten Olsen
@postscriptum
Øh nej - men "hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah" er bestemt ! men den 'overså' du vist !
 
11.06-2008 | 16:55 af Thomas Proctor
At Dansk Folkeparti svigter deres nazivenner, som samarbejder med islamisterne, på den måde er fint nok.
Og husk på jeg elsker alle folkeslag, går ind for demokrati til forskel fra både nazisterne og DF-fascisterne.

MVH
ESP2
 
 
12.06-2008 | 09:07 af Carsten Olsen
@ExtraSensoryPerception
ESP, din gæve SF-ordsvinger, glemte du ikke muslim-fascisterne ?
 
14.06-2008 | 02:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2008 | 15:19 af Brylle
Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen)

Det er nok ikke hverken første eller tiende gang Bruce er stødt på Sarah, som mange gange har udvist ekstremiske holdninger.
det er vel ikke for ingeting hun bliver hun også kaldt Islamisten herinde.

Husker også godt selv da hun ankom på avisen, hvilken anden ordlyd hun havde med sig ://///

Om Sarah er 17somre eller 84 somre spiller ingen rolle.
Er man gammel nok til at kalde alle der ikke kan lide ideologien Islam for muslim hadere og nazister mm, så er man også gammel nok til at få svar på tiltale.

Alt det der pladder humanisme og øllebrødsbarmhjertelighed du disker op med, kan du vist stikke skråt op
 
14.06-2008 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.06-2008 | 23:39 af A. K.
Torskedumt af DF! Har partiledelsen mon spist søm, eller hvad er der mon gået galt? Her ville det jo så være på sin plads med en øjeblikkelig undskyldning til den pågældende i fuld offentlighed - partiet plejer jo ellers nok at forstå sig på skadesbegrænsning når det gælder om at fremstå positivt i medierne.

Forresten er det da principielt meget betænkeligt at Dansk Folkeparti kræver dansk statsborgerskab af sine medlemmer. Som om danskhed var et spørgsmål om papirforhold og ikke om at have hjertet på rette sted – hvilket så igen udelukker dansksindede sydslesvigere (det danske mindretal syd for grænsen) eller for den sags skyld dansksindede i Skåne og andetsteds i verden fra medlemskab! Nogle af de mennesker der måske har gjort mest for at holde fast i deres danskhed under de sværest tænkelige forhold, bliver altså udelukket!? I så fald skammeligt.
 
16.06-2008 | 09:09 af Hans Christian Katberg Olrik Thoft
Hej S.Winther Petersen. Vil give dig ret i mange synspunkter. Må tilkendegive, jeg stemmer på et regeringsparti. Og jeg tænker, at negativ omtale er bedre end ingen omtale. Så DF må kunne erhverve en del stemmer, fra de såkaldte beboere i byen Meningsløse. Jeg synes, debatten er gået hen og blevet ondsindig og tåbelig. Uanset hvem der bliver fokuseret på, så ender det tit med hadefulde indlæg.
Hørte til morgen i P4 Sj.- 34 ud af 39 udenlandske studerende, var dumpet på Selandia i Slagelse og det er til trods, at hver elev har betalt 35000 for hvert semester. Og så kom hadet ind, ad bagvejen,- citat,-" Det kunne være at de studerende prøvede at skaffe adgang til det danske arbejdsmarked" citat slut. Og her drejer det sig ikke om muslimer, men om kinesisiske studerende.
Desuden synes jeg, at der ikke rigtigt bliver nævnt noget om de selvstændige muslimer, der er velintegreret i Danmark. Passer deres job og i modsætning til andre, betaler deres regninger til tiden, med stolthed.
Har selv været selvstændig,- med brugte møbler, de der kom først og betalte, var muslimer, og dem jeg handlede med, ja der var et håndtryk ligeså meget værd, som en underskrift på en regning. Så er der vel nogen, der vil fordreje dette og mene, det er sjasen der betaler deres gilde. Nej, der er mange af dem, der har forstand på at spare op og prioritere. Jeg ved godt, at der findes mange sager, mht sort arbejde i bl.a i pizzarier, men vi kan vel ikke tillade os, at generalisere. Og ser man en etnisk nydansker i en ny BMW, vil der helt sikkert falde ondsindige bemærkninger. Jeg går selv ind for et indvandrerstop, men mener, at dé der er kommet for at blive, også bliver behandlet ligeværdigt. Til trods for nogle af dem er kriminelle osv. Det har jeg også været i mine meget unge dage, dog ikke med vold, men tyverier. Holdt op mens legen var god som 15 årig, selvom jeg kommer fra et hjem med klavér og enebarn. . Og om der stjæles for 1 krone eller 100000 kroner, er det jo katerogiseret som tyveri. Vil til sidst stille et ?. Mange mener, selv domstolene, at en kriminel af udelandsk herkomst, skal efter grov kriminalitet og fængselsstraf, hjemsendes. Okay, mener bare, at have hørt det samme om kriminelle rockere, der i sin tid efter manges øjne skulle ud på en øde ø??? Hvorfor give de udenlandske kriminelle en lang, dyr fængselsstraf, for derefter at blive udvist. Det er da dobbelstraf. Nej bliver de udvist, så udvis dem med det samme, og bruge pengene på kurser i medmenneskelihed. Had fører kun til misundelse og nidkær. De venligste hilsner
H.C. Katberg Olrik Thoft
 
 
16.06-2008 | 11:59 af Ove Christiansen
Hans Chr Katberg Olrik Thoft: "Desuden synes jeg, at der ikke rigtigt bliver nævnt noget om de selvstændige muslimer, der er velintegreret i Danmark. Passer deres job".

Hm, disse velintegrerede selvstændige muslimer er jo 99.99% 'racister ! ! !
Har ALDRIG ansat ÉN ÉNESTE etnisk 'hvid' 'vantro' dansker ! Enig ?

Hvis danskere var som dem ('omvendt') og kun ansatte danskere, ALDRIG indvandrere / muslimere, så var fanden løs, så var RACISME-anmeldelserne der øjeblikkeligt ! Enig ?

Og så er der alt det med at de svømmer i penge og altid har rod i told og skat, ansættelser og vareindkøb, bonner og kvitteringer osv., 80-90% af dem HVER gang, gang på gang, i følge stikprøvekontrollerne ! Enig ?

Så, forbilleder... ?
Hvis vi dansker var sådan blev der ballade, vil jeg påstå !
 
 
16.06-2008 | 13:49 af Hans Christian Katberg Olrik Thoft
Ja, Hr O.Christansen. Der er selvfølgelig en masse brådne kar i hver kultur. Mht dine indlæg, er vi enige. Her i denne by's kebabhouse er der da ansat en meget ung dansk altmuligpige. Men ellers ser man sjældent forskellige racer, i diverse multikulturelle nydanske virksomheder. Jeg ved godt, der er mange der "har deres 1ste arbejdsdag", og rod i papirer. Men danske virksomheder, kan så sandeligt også være med på dén galej, f.eks omdatering og ompakning af varer, især kødprodukter, før og nu arrangerede såkaldte tilbudspriser. Måske burde alle, der ønsker at starte en virksomhed, gennemgå et kursus i lov og ret. Og få et bevis / smiley på deres duelighed eller det modsatte. Og hvis beviset ikke er iorden, må virksomheden lukkes indtil der er orden i tingene. Og så skal vejledningen selvfølgelig stå på dansk. Idet de velintegrerede nydanskere, udtrykker at de kan læse og forstå dansk, så misforståelser undgåes. Så kan de forskellige styrelser få mere kontrol med, hvad der i virkeligheden foregår i dagens DK. Venligste hilsner
H.C. Katberg Olrik Thoft
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites