Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Mor efterlod barn i glohed bil og gik i Netto

Start et spil på Spigo.dk
Spil

En 30-årig kvinde efterlod sit lille barn i glohed bil, mens hun gik i Netto.

29. juli 2008 kl. 15:14 Nadia Mathiasen
Arkivfoto: Avisen.dk
Del på Facebook

Det er ikke kun hunde, der kan lide frygteligt, når de efterlades i varme biler. Børn kan også. Derfor skred ordensmagten ind, da der indløb en melding om, at et cirka halvandet år gammelt barn var blevet efterladt alene i en bil midt i sommerheden. Det skriver P4 Nordvestsjælland.

Det lille barn var blevet efterladt alene i bil uden for Netto i Jyderup. Kort før klokken fem indløb der en anmeldelse herom, og et par betjente skyndte sig til stedet. Mens de var der, kom en 30-årig kvinde hen til bilen og forklarede, at både bil og barn var hendes.

Betjentene brugte lejligheden til at forklare moderen i klare og utvetydige vendinger om forældreansvar, og at man ikke efterlader børn i biler - specielt ikke på en varm sommerdag.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
29.07-2008 | 15:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 16:07 af Anne-Lise Hansen
Hun kan da heller ikke være helt normal. Hun burde straffes.
 
29.07-2008 | 16:43 af Laila laix
Godt politiarbejde
 
 
29.07-2008 | 17:35 af Nanna Gersov
Sidste sommer var store politistyrker udkommanderet på Østerbro, da en kvinde var set tage sit barn op af barnevognen og løbe afsted med det, fordi det ville tage for lang tid at bakse afsted med barnevognen.
Der KUNNE jo have været tale om en børnebortførelse....

Et dejligt hurtigtreagerende og effektivt politi vi har her til lands!
 
 
29.07-2008 | 17:40 af AndreasMarker
Desværre er det kun i nogen henseender politiet altid reagerer hurtigt og korrekt, men jo vi har da et godt politi
 
29.07-2008 | 17:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 18:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 18:55 af Nanna Gersov
Søren
Humor er individuelt og tekster er åbne for den enkeltes fortolkning.

Den som kun tar spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
han og hun har faktisk fattet
begge dele dårligt

Søde meddebattør: det er nu sjovere at udveksle meninger og tanker end at skulle svare en Spørgejørgen!
;-)
 
 
29.07-2008 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 19:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 19:06 af Nanna Gersov
Hvem er du, anonyme provokatør? Hvad er dit ærinde?
 
 
29.07-2008 | 19:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 19:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 19:21 af Nanna Gersov
Sådanne bloggere bør have deres konto lukket og det kan kun gå for langsomt.
Proceduren er den gule klageknap og mail hertil:
Ole Wejse Svarrer
olsv@avisen.dk
 
 
29.07-2008 | 19:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:32 af Nanna Gersov
Velkommen, her, Heidi.
Ja, du har ret, unge som du er sommetider mere fornuftige end vi voksne. Og det giver noget at tænke over...
:-)
 
 
29.07-2008 | 20:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 20:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 21:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 21:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 21:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 21:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 23:11 af Troels Hymøller
Jeg syntes det er Heidi der er latterlig.. Hun tror hun er så voksen at hun kan rette på en voksen. Og så holder de andre med Heidi? Latterligt.. Søren ville jo bare have svar på sit spørgsmål?? Og Heidi, er det ikke lidt kedeligt at opføre dig så voksent? DU ER TEENAGER ;D

Troels Hymøller, 15 år.
 
29.07-2008 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.07-2008 | 23:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 00:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 00:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 00:27 af Tobias Thomsen
Jeg har netop læst det hele igennem og jeg synes egentlig både Nanna G og Søren opfører sig barnligt.
Men personligt synes jeg at det er en god ting at politiet rykker ind hvis der bliver meldt noget som at et barn bliver taget op af barnevognen og personen begynder at løbe med barnet.
For havde det nu været at politiet havde rykket ind og der havde været tale om en forbrydelse så havde alle været glade og det havde været et super politi.
- Tobias
 
30.07-2008 | 00:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 00:40 af Jakob
Der skulle have været flere action!! :D
 
30.07-2008 | 00:53 af Tobias Thomsen
Hmm.. Kan godt se hvad du mener Heidi.
Måske dem der meldte det skulle have prøvet at komme i kontakt med personen der løb med barnet. Hvis det altså var muligt.
Ellers forstår jeg godt at det blev meldt for det er jo ikke normalt at man tager sit barn op fra barnevognen og begynder at løbe med barnet.
- Tobias
 
30.07-2008 | 08:23 af Snooze All day
De glemte bare lige at skrive, at bilens klimaanlæg kørte og holdte temperaturen på 21 grader.... Såååå slap lige af. I disse travle tider må børnene lære at passe sig selv i en ung alder.
 
30.07-2008 | 09:24 af Joan
Uha uha - det kunne gå lige så galt som den franske mand der mistede sit barn i sidste uge, Han var også ude og handle og barnet var død da han kom tilbage til bilen.
Hun skal sættes umder overvågning og ha' et kursus i barnepleje....
 
30.07-2008 | 09:42 af Mr. Pedersen
Nu mangler vi vel bare, at Shansen mv. kommer og siger at det hele Dansk Folkepartis skyld, så er vi kommet hele vejen rundt...
 
 
30.07-2008 | 11:37 af Torben
man må vel heller ikke efterlade sin bil med nøgler i tændingslåsen og kørende i tomgang.. " det kan man vel få en bøde for " ! og da slet ikke med en baby alene i bilen. ( heller ikke hvis man har låst bilen med et andet sæt nøgler.) Jeg er tilhænger at at politiet altid skal reagerer på situationer som virker udsædvanlige eller mistænkelige af en eller anden grad. så plat eller ej, Søren du har sgu da fat i noget af det rigtige her .. folk der melder noget, som virker mistænkligt er ikke latterlige. (Man har pligt til at hjælpe eller yde hjælp her i DK, hvis man lader stå til, og uheldet er ude, hvilket det godt kunne have været i dette tilfælde kan man selv havne i fedtefadet.) :-o så Søren klap på skulderen til dig, vi skulle være flere af vores slags... :-)
 
30.07-2008 | 11:53 af Cooltrend
KÆFT en børnehave !

Få jer dog et normalt liv, istedet for at opføre jer som små individer..
 
30.07-2008 | 12:07 af Torben
ok ... Cooltrend !! ved ikke helt hvad du mener ..? med at få sig et liv !
Du skrriver jo selv.
Hvad er din holdning.? det jo det nemmeste i verden bare at lukke lort ud, og lade andre om at komme med holdninger. !!
 
30.07-2008 | 12:30 af Kaj jensen
Ja, det er så nemt at dømme. Men indtil videre er der ingen der aner hvor længe barnet har siddet i bilen, og om ungen har lidt nogen overlast. Det havde været gode oplysninger at ha. Det kunne jo godt være at anmelderen og politiet - ligesom folk her på bloggen - gå helt i selvsving og møder op efter få minutter, uden at der egentlig er noget at komme efter...
 
30.07-2008 | 12:49 af Torben
K. Jensen.
Du har ret..! Det kommer helt an på hvordan man lige fortokler historien.!
Men så må du også give mig ret i følgende.
1. Man må ikke efterlade sin bil med nøgler i tændingslåsen.! (som hun kom til) (det kunne for nogen tages som en opfordring, til at "låne" bilen.)
2. en bil må stå i tomgang 1-2 min i DK
3. Man må eller bør ikke efterlader sin baby, ude af syne på den måde som hun gjorde.. (ved ikke lige om der er en strafferamme for det.)

Hun har forbrudt sig mod flere § og alm. sund fornuft hvilket er ok at politiet følger op på, og venligt giver den "unge" mor information om.!!
Det er jo ikke politiets skyld hun dummer sig.! ( politet går da heller ikke i selvsving. Kan da godt forstå dem, at de nogen gange bliver harme over folks dumhedder. jeg er helt sikker på at når de bliver sure på folk, har de mentalt ikke uniformen på, men reagerer som ganske alm. mennesker som folk er flest.)

(MEN igen måske har du ret, det kan være et storm i et gladsvand.)
 
30.07-2008 | 14:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.07-2008 | 17:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
31.07-2008 | 00:38 af Kaj jensen
30. juli 2008 12:49 | af Torben (Knast)

Jeg vil egentlig gerne se de love der forbyder en at efterlade sin bil med nøglerne i, eller at lade en bil stå i tomgang. Det er der, mig bekendt, ikke nogle regler eller love om. I øvrigt melder artiklen, så hvidt jeg kan se, ikke noget om at hun skulle have gjort nogle af delene, hverken lade bilen stå med nøglerne i eller lade den køre i tomgang. Så det ved jeg ikke lige hvor du har det fra. Og må ikke folk så også havde grebet ind og "redet" det stakkels barn, hvis bilen ikke havde været låst??

Pkt. 3 kan vi godt blive enige om, men alt kan jo vurderes, og mon ikke det er noget mange har gjort? Og hvornår sådan noget er til skade for barnet, er jo svært at sige...
 
31.07-2008 | 09:46 af Torben
Som jeg husker min teori, må man ifølge den ikke lade en bil stå i tomgang i mere end 2 min.! om den regl gælder endnu, ved jeg ikke.! ivertfald retter jeg mig efter den.! ang. om bilen stod i tomgang, tja så står det i en af kommentarne.! måske har denne person været tilsted.?

Pkt. 3
Er ikke så svær.. Lad ikke dit barn ude af syne..! slet ikke når barnet kun er 19 måneder.. ( Nej K. Jensen, jeg tror under ingen omstændigheder på, at de fleste mennesker har gjort sådan... )
 
31.07-2008 | 10:39 af Torben
Tomgangsregulativet gælder for biler, busser og andre motordrevne køretøjer inden for byskiltene. " dvs. der er lokale regler for hver enkelt kommune"
 
01.08-2008 | 07:40 af Trille Diabelez
Mon ikke man er kommet helt på et sidespor om hvad denne her debat drejer sig om..

En mor der efterlader sit barn i en bil, i denne hede, kan kun have en del brikker der ikke helt sidder de rette steder.
Vi havde en episode i Farsø i Nordjylland for 2 somre siden, moderen efterlader sin 4 måneder gamle pige i sin bil og tager på marked, bilen holder langt udenfor deres synsfelt, og pladsen er så stor, og lang, at de umuligt kunne høre hende, det var ikke sådan at de blev i nærheden, nej nej.. Der var tilfældigten forbipasserende der hørte dette her lille barn skrige det bedste hendes lunger kunne, vi endte med at være 3 mødre, der på skift gik med dette her lille barn, hun fik koldt vandt at drikke og ud over sig, der gik hele 45 min fra at hun blev fundet eller hørt, til moderen kom tilbage, og opdagede at hendes barn var væk fra bilen, vi sad med hendes lille pige i skyggen, et sted hun var tvunget til at gå forbi, og hun opdagede ikke at vi sad med hendes datter, vi anmeldte hende for omsorgsvigt alle sammen, og hun fik også en pæn besked fra politiet, om at hvis det nogensinde skete igen, ville hun ikke nøjes med an advarsel..

Men hvad er den korrekte konsekvens i sådanne situationer..?? Barnet kunne i begge situiationer være blevet aflivet.. Hvilket et barn kan blive hver gang at en mor bare efterlader sit barn i bilen, barnet kan ikke være meget værd, når forældre ikke tænker sig mere om..

Igen.. Dette er bare min mening..
 
 
01.08-2008 | 13:40 af Anders Hansen
Kan kun sige til sådan nogen forældre... SPÆND HJELMEN! hva fuck tænker hun på????
 
01.08-2008 | 13:56 af Rick Astley
K. Jensen
Jeg kunne ikke være mere enig.

Men det er jo altid nemt for folk at gå ud fra, at det værst tænkelige er sandheden. Fordi barnet havde jo garanteret siddet der i 2,5 time, bilen var sikkert sort og var placeret i direkte sollys uden træer i nærheden. I øvrigt var der garanteret efterladt nøgler i bilen som desuden kørte i tomgang med blæserne sat på fulde skrald med højeste varmestyrke.

Nej, vel? Det var næsten for meget af det gode. Sådan en artikel her bør ikke være kommet frem til debat, når informationerne er så få. Det er blot min mening, da folk pisker den vildeste stemning op omkring noget, som de egentlig ikke aner noget om.
 
01.08-2008 | 16:54 af Hans Christian Katberg Olrik Thoft
Ja, jeg vil kalde det en tanketorsk, og godt at politiet reagerede på den måde, med en opsang. Har i en Vestsjællandsk by, set nogen smadre en bilrude, idet der lå en hund derinde,- og var død i 55 graders varme. Og hundeejeren viste ingen tegn på anger, kun vrede over at skulle bekoste en ny rude. Straffen,- En sølle bøde for vanrøgt på 1000 kr.
Jeg ville helt klart smadre en bilrude, hvis der enten lå et barn, eller et dyr i en glohed bil,- så kunne jeg altid tage konfrontationen med ejeren senere.
Pas på hinanden og jeres kære
De næstekærligste hilsner
Hans Chr Katberg Olrik Thoft
 
 
02.08-2008 | 01:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 06:14 af Hans Christian Katberg Olrik Thoft
Hej Anettebetjent.
Der er vi ganske enige, mht dine mottoer.- jeg har det også med ikke at gå i seng, med angst og vrede, for næste morgen, vender virkeligheden tilbage. Desuden må jeg tilsige dig, at hvem passer ikke der job, efter dem udannelse eller kvalifikationer mennesker har. Det vigtigste, er at stå op med glæde og se lyst på livet,- fylde hjernens latente ressourcer op med energi og go igang med job, eller bare det man har lyst til.
Men som du ved, findes der brådne kar alle steder. Fordi enkelte betjente, nydanskere samt nogle danskere, har tilpasningsproblemer,- Ja så er der ramaskrig og fordømmelse, og da vi stemmer på samme parti, er jeg hverken racist eller menneskehader. Og nu hvor der er så stor debat om bl.a asylansøgere, der har boet på centre og efter flere års venten, bliver udvist,- det er ubarmhjertigt. Enten laver man lynjustits med det samme. Som med volds samt andre forbrydere, der får dom et par dage efter deres sørgelige gøremål,- Jeg vil aldrig sige at, DANMARK ER FOR DANSKERE, NEJ, for hvad med alle de danskere der udvandre og de svenskere og nordmænd, der midlertidigt bor i DK, under udannelse til blandt andet indenfor sundhedssektoren. Det er så nemt at stemple andre, men se dig i spejlet og tænk, hvad du ville med dit liv. Danskere er jo også gode til ghettodannelser i udlandet, tænk blot på Solvang i USA, med kopi af Dybbøl Mølle. OSV.
Kan du nyde fremtiden og glæd dig over hver dag, du har med dine kære, kolleger og venner. De næstekærligste hilsner
Hans Chr Katberg Olrik THoft
 
 
02.08-2008 | 07:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.08-2008 | 18:06 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Betjentene laver i dette tilfælde socialt arbejde. Det er de IKKE uddannet til, så jeg mener klart en underretning til de sociale myndigheder er på sin plads.

Når man som forældre efterlader sine børn på denne facon, så er der stor sandsynlighed for andre uhensigtsmæssige adfærdsmønstre.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites