Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg kritiserer kommunerne for deres behandling af syge borgere, der søger om førtidspension og fleksjob.
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg kritiserer kommunerne for deres behandling af syge borgere, der søger om førtidspension og fleksjob. (Foto: Torben Hansen/Scanpix)

Minister: Sager om syge borgere er "groteske"

For mange syge danskere får en urimelig behandling, erkender beskæftigelsesminister Inger Støjberg, der langer ud efter landets kommuner.

For mange syge danskere, der søger om førtidspension og fleksjob, får en urimelig behandling. Det erkender beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V), der kritiserer landets kommuner for ikke at lave op til deres ansvar.

”Jeg vil gerne slå fast, at kommunerne for det første ikke må sende en
borger i arbejdsprøvning, hvis det kan medføre fare for liv eller
førlighed. For det andet behøver kommunerne slet ikke at lave en
arbejdsprøvning, hvis det er åbenbart formålsløst," siger Inger Støjberg.

Kommunerne skal gøre det bedre

Det sker i en skriftlig kommentar til de seneste dages afsløringer i Avisen.dk af, at syge danskere bliver udsat for arbejdsprøvninger, der risikerer at gøre dem endnu mere syge.

Samtidig viser en lang række sager, at kommunalt ansatte lægekonsulenter underkender erklæringer fra speciallæger, når de giver afslag på førtidspension.

"Nogle af de sager, som Avisen.dk har beskrevet, kan fremstå som
groteske, og det forhold, at nogle afgørelser er blevet ændret af
ankenævnet, viser, at kommunerne skal gøre det bedre,” siger Inger Støjberg.

Stop klapjagten

En lange række fagfolk har i de seneste dage har beskyldt kommunerne for at tænke mere på økonomien end på de syges liv. Beskæftigelsesministerens udmelding er samtidig en imødekommelse af Dansk Folkepartis arbejdsmarkedsordfører Bent Bøgsted, der fredag bad ministeren om at stoppe "klapjagten" på de syge.

"Det er vigtigt at være opmærksom på, at kravene om arbejdsprøvning er indført for, at borgerne kan være sikre på, at kommunerne gør, hvad de kan, for at hjælpe dem tilbage til et aktivt liv på arbejdsmarkedet.
Men selvfølgelig også for at kommunerne har den nødvendige
dokumentation for, at der ikke er andre muligheder end f.eks.
førtidspension" siger Inger Støjberg.

Både læger, socialrådgivere og jobkonsulenter har givet de stramme regler for førtidspension og fleksjob skylden for de mange urimelige sager. Den kritik undlader beskæftigelsesministeren at svare på.

31.01-2010 | 12:48 af Preben Firkløver
Jammen kære Beskæftigelsesminister Inger Støjberg. Jeg stiller gerne op til en offentlig høring 100% Vil visse et sameeng mellem vold i familien og den offentlige beghanlin af de enkel borgeren. Vil også gerne fortælle om Atmagt når man søger hjælp til sine børn. Fordi man er ramt hårdt af det psykisk præs der ligges på en. mine problemer blev overhørt og det koste mit job i DSB Tjenestemand sagde selv op da jeg ikke kunne hænge sammen mere. ja det tog så 12 år før systemet så mig. Dette var til tros for jeg skreg så høj at man bad mig om at være stille.
 
31.01-2010 | 12:57 af Preben Firkløver
Jammen kære Beskæftigelsesminister Inger Støjberg. Jeg stiller gerne op til en offentlig høring 100% Vil visse et sameeng mellem vold i familien og den offentlige beghanlin af de enkel borgeren. Vil også gerne fortælle om Atmagt når man søger hjælp til sine børn. Fordi man er ramt hårdt af det psykisk præs der ligges på en. mine problemer blev overhørt og det koste mit job i DSB Tjenestemand sagde selv op da jeg ikke kunne hænge sammen mere. ja det tog så 12 år før systemet så mig. Dette var til tros for jeg skreg så høj at man bad mig om at være stille.
 
31.01-2010 | 12:58 af Preben Firkløver
Jammen kære Beskæftigelsesminister Inger Støjberg. Jeg stiller gerne op til en offentlig høring 100% Vil visse et sameeng mellem vold i familien og den offentlige beghanlin af de enkel borgeren. Vil også gerne fortælle om Atmagt når man søger hjælp til sine børn. Fordi man er ramt hårdt af det psykisk præs der ligges på en. mine problemer blev overhørt og det koste mit job i DSB Tjenestemand sagde selv op da jeg ikke kunne hænge sammen mere. ja det tog så 12 år før systemet så mig. Dette var til tros for jeg skreg så høj at man bad mig om at være stille.
 
31.01-2010 | 12:59 af Preben Firkløver
Jammen kære Beskæftigelsesminister Inger Støjberg. Jeg stiller gerne op til en offentlig høring 100% Vil visse et sameeng mellem vold i familien og den offentlige beghanlin af de enkel borgeren. Vil også gerne fortælle om Atmagt når man søger hjælp til sine børn. Fordi man er ramt hårdt af det psykisk præs der ligges på en. mine problemer blev overhørt og det koste mit job i DSB Tjenestemand sagde selv op da jeg ikke kunne hænge sammen mere. ja det tog så 12 år før systemet så mig. Dette var til tros for jeg skreg så høj at man bad mig om at være stille.
 
31.01-2010 | 13:06 af Kenneth Jakobsen
Der SKAL være stramme regler, for tildeling af førtidspension og fleksjob. Men sagsbehandlingen skal selvfølgelig stadig være fair og seriøs.
31.01-2010 | 15:02 af gitte rasmussen
fair og seriøs, ja det er så lige der filmen knækker for mig. Når den syge har udtagelser fra dygtige speciellæger og patientens egen læge, som siger at de ikke kan arbejde længere grundet deres sygdom, hvordan kan ikke uddannet personale i kommunen tilsidesætte en sådan udtagelse. Sagsbehandlere på arbejdsprøvningsværksteder har ingen faglig uddannelse inden for medicin. De læner sig op af kommunens økonomi og de beskeder der kommer fra højere sted. Så er der lægekonsulenter, som typisk har en ringere viden om en sygdom end en speciallæge. Og ofte har de ikke set borgeren, når de udtaler sig. Alligevel tillægger kommuner dem ofte større vægt end speciallæger og praktiserende læger, som altid har set patienten. Der tænkes i økonomi og ikke i klientens sygdom. Fair og seriøs sagsbehandling findes ikke længere i kommunerne.

 
31.01-2010 | 16:46 af Preben Firkløver
Det er faktisk strafbart at tilsidesætte disse oplysninger der skal beskytte en borger i mod overbelastning. En Beskæftigesesminister er underlagt Arbejdstilsynet på ligevilkår som en Dansk industri er.
Men det kan være at de dårlige stille skal skabe en forening der kan hyre Aimakanske Advokater der har som speciale Den Danske Grundlov. Så kunne vi komme til bunds i alt dette rod de har skabt. Få erstatninger til dem der ikke fik mulighed for denne ret. Og så få det Danske Statsmagt samfund til at køre igen. Men nu med stilfræse Dansker der samtid vil tro mere på deres Lands leder. Fagforeningen Hvor er de her. ? ? ? Det lyder jo som det er helt nyt for dem. Eller er det kun drømmen om det Fagforeningen ville gøre for denne Gruppe. Flovt
 
31.01-2010 | 14:23 af Lars Nunnegaard
Mon hun gør noget ved det?
 
31.01-2010 | 14:39 af gitte rasmussen
Nej det gør hun ikke, det kan du være 100% på
 
31.01-2010 | 15:52 af Heidi Christensen
Nej det kan du være 110 % sikker på at hun ikke gør , lige nu svare hun og svare at det er grotesk men set i lyset af at det har været sådan i mange år og mange borgere har prøvet at råbe hende op og har oplyst hende om hvordan det er og at svaret hver gang er at hun kan ikke gøre noget det er kommunernes ansvar at overholde loven , så kan jeg ikke se hvad der er anderledes denne gang , andet end at det desværre for hende er en avis der denne gang har skrevet det (og det gør så at det er grotesk ) når borgere skriver til hende og fortælle hende det så er det ikke hendes bord...

En ting kan undre mig med de politikkere og det er deres sang om børn og voksne jeg skal udstikker moral og etik og regler for mine børn og så skal jeg sørger for at de retter sig efter dem , og mislykkedes det så får det konsekvenser for mig ..

Jamen kan vi ikke overføre det på regeringen de laver regler og love og så skal kommunerne overholde dem og gør de ikke det ... ja hvad så .. ikke noget kan vi jo se den ene gang efter den anden ..

Næææ vi får at vide at vi kan jo anke vi har jo det fantastiske ankesystem jaaa det har vi problemet er bare at når en borger får ret i ankesystemet (mange gange efter måneder i ventetid ) så sylter kommunen sagen i op til år sådan at borgeren kommer til at gå ned på alle områder og hvordan gardere man sig mod det ...

Borgerne burde have nogen sanktionsmuligheder mod kommunerne sådan at det kom til at koste kommunerne om ikke andet så hvad de har sparet på ulovlige afgørelser over for kommunerne ...

Og ALLE borgere burde anke ALLE sager som det er nu er der mange kommuner der går efter devisen går den så går den , man stopper sygddagpenge ulovligt man giver afslag på hjælp ulovligt og man handler i strid med loven ene og alene i håbet om at borgerne ikke anker det og så er hvad der er sparet tjent , desværre er der så mange der ikke kender loven (og hvor skulle de også kende den fra ) de tror på alt hvad kommunen siger og tror at kommunen handler i deres interesse så de anker ikke afgørelser og det er en rigtig god besparelse på kommune budgettet ..

Næææ nu pibber lille Inger igen men i bund og grund er hun græsk katolsk ligeglad
01.02-2010 | 13:08 af Erik Lillienfryd
Godt brølt Heidi. Hvis kommunerne gerne vil spare, kan de lade være med at sende folk til alle de speciallægeundersøgelser, der i snit koster ml. 5-8.000,-, når de alligevel ikke tror på hvad lægerne skriver. Se det ville være en besparelse der rykkede ved balancen i kassen. Kommunerne kan som du også skriver sanktionere borgerne, men borgerne kan ikke sanktionere kommunerne. Hvis kommunerne kunne idømmes dagbøder, for langsommelig sagsbehandling, forsøg på at obstruere sagsbehandlingen, så fik piben sikkert en anden tone.
Samtidig skal vi som borgere være bedre til at hjælpe hinanden i de sager. Man kan tilbyde andre at tage med til møder som bisidder, så der er 2 om at høre hvad der bliver sagt, samt få det nedskrevet. Det er desværre nødvendigt i dag, da både sagsbehandlere, og deres chefer ofte taler til borgerene i en meget nedladende tone, og med slet skjult mishag.
 
01.02-2010 | 12:59 af Erik Lillienfryd
Det tror jeg ikke Lars. Det brev jeg fik fra hende, og før hende fra Claus hjort, gik på, om den behandling jeg havde fået var rimelig. Deres svar forholdt sig ikke til spørgsmålet, men lød 'det er regeringens holdning, at det skal kunne betale sig at arbejde'....
 
31.01-2010 | 16:47 af Knud Helmer Andersen
Ja -
Jeg tror at Heidi har ret.

Det er ligesom når først Løkke så Sundhedsministren. afviser at gå ind i sygehussagen. Men henviser til regionerne. Som de har givet for lidt penge til opgaverne.

Så er det desværre lige så gratis, for beskæftigelsesministeren, at henvise til de kommuner, der af samme grund er økonomisk på Rø---.

MVH
KHA
31.01-2010 | 19:07 af Preben Firkløver
Ja jeg vil måske sige det sådan. At alt dette der sker her med mennesker er med til at gøre terrorpakker til grin. For regeringen er jo selv med til med deres lovgivning at skabe terrorframenene processer. Så der er måske der vi skal starte vores terrorpakker i mod vores egen regeringen
 
31.01-2010 | 22:06 af Charlotte Pedersen
kære Beskæftigelsesminister Inger Støjberg
Du er velkommen til at få hver tilgængeligt papir som findes i min sag som egentlig er temmelig grotesk. vi er mange der vil være glade når dette bliver rettet de rigtige steder,
hvad kan man gøre når man er nødt til at " eftersende" skrivelser som denne fra min advokat da netop nogen et eller andet sted siger at disse undtagelser der er i loven for arbejdsprøvning kun er gældende for personer der fejler noget dødbringende " kan få pension uden arbejdsprøvning så er det ligemeget hvad lægepapirer og andet siger.
som du kan se andet sted her i Avisen.dk bliver samtlige sagsbehandlere , læge / specialist papirer ignoreret , man henholder sig tit at man ikke har beviser nok .
dette er en kopi af min advokats sidste brev som nu både findes i Handikapcenter / jobcenter samt i Beskæftigelses Ankenævnet Team 1 sagsnr. 2009-461/1395

Under henvisning til ovennævnte sag har jeg modtaget kopi af kommunens skrivelse til Beskæftigelsesankenævnet.
Som jeg umiddelbart ser sagen, hvilket jo også fremgår af min anke, har jeg overhovedet ikke fantasi til at forestille mig, at min klient kan være på
arbejdsmarkedet.
Derfor forekommer det også ejendommeligt, at man absolut for enhver pris nægter pension med henvisning til, at der skal være yderligere arbejdsprøvning.
For mig ligger der noget principielt i, at man for enhver pris ønsker en arbejdsprøvning, uagtet, at man på grundlag af de akter, der allerede er i sagen,
må anse det for formålsløst.
Efter min opfattelse skal en arbejdsprøvning være velindiceret, og der er ikke noget, der realistisk peger på, at der vil vise sig en arbejdsevne ved
arbejdsprøvning.
Efter min opfattelse, er der ikke noget formål med en arbejdsprøvning i den foreliggende situation.
---------------------
01.02-2010 | 03:12 af Preben Firkløver
 
01.02-2010 | 13:21 af Erik Lillienfryd
Hej Charlotte.
Du har helt ret. Hvad nytter det at utallige læger udfærdiger speciallægeerklæringer, når kommunerne ikke tror på indholdet?. Jeg skal selv til læge nr. 7 . Nu siger Næstved kommune så, at når den erklæring foreligger, vil man sende min sag til lægekonsulenten i kommunen. Det er ikke sket siden 2005, selvom der siden 2005 er kommet en scanning, samt 2 speciallægers udtalelser siden.
Hvis nu læge nr. 7 siger, 'at jeg godt kan erhvervsevneafklares', er det så tilladt for mig, at sige 'jamen så ståer den 6-1 i mit farvør?.. Eller er det kun den ene, der evt. går mig imod, der lægges vægt på i kommunen?..
Samtidig, er kommunerne s.... sure over at borgere som du og jeg vælger at lade os repræsentere af en advokat. Desværre er det en nødvendighed, og jeg føler mig overbevist om, at når alle de sager der i disse dage ruller på Avisen.dk de skal gennemses, så vil det vise sig, at de er fyldt med sagsbehandlingsfejl. Fejl, der desværre er blåstemplet i beskæftigelsesankenævnet.
 
01.02-2010 | 15:57 af Charlotte Pedersen
jeg kan kun give dig ret i det ikek er til at finde rundt i
men man kommer frem med de nyeste papirer . samtidig " glemmer" eller ignorerer man det tidligere skrevne. ( jeg har kommenteret dette fornyligt i " min egen sag" her i avisen.dk
dette skønt de selv fastholder at samtlige dokumenter skal være vedlagt en sag.
Der sker desværre det at vi ikke har indflydelse på om de nu har lagt dem i . senere hen får man at vide at " de ikke må ligge nye papirer i " .
henholder man sig til loven siger de der ikke er nok bevis for tab af arbejdsevne.
02.02-2010 | 14:32 af Erik Lillienfryd
Ja, og samtidig, hvis man vil klage over en afgørelse, er det kun den afgørelse, der sendes til ankenævnet, og ikke de sager, der evt. ligger forud, og har taget årevis.
Vi må ha' et nyt system, hvor det er borgeren, og ikke kommunen, og den enkelte sagsbehandler der er i focus..
 
04.02-2010 | 15:10 af Charlotte Pedersen
det kan jeg give dig ret i .
Det hedder sig at man i socialforvaltningen / handikapCentrene at man skal følge de " indstillinger til afslag " de modtager fra jobfdentrene. De beder ikke om disse attester men ber lægen om en helbredsattest og det er så denne der tilsidesættes og ignoreres for et godt ord , sagt med andre ord : nogen læser det som vinden blæser og ikke hvad der står.
kritisk sygdom ser ikke ud til at findes der hvor pensionerne besluttes det er det præsise sted det går galt. Det ville da være rart om beskæftigelses Ministeren fik gjort noget ved dette problem med hvordan loven bliver tolket.
08.02-2010 | 13:35 af Erik Lillienfryd
Enig, - og hun kender godt problemerne. Der har været rejst et utal af forespørgelser til hende i nævnet, men svaret er det samme 'det er regeringens holdning, det skal kunne betale sig at arbejde'...
Nu siger hun så, 'det er grotesk'!..
Det eneste groteske i min optik, er den asociale regering, der taler i floskler, om 'at de svageste i samfundet skal hjælpes'..
Her mener de så tilsyneladende Danske Bank, og deres direktør...
 
01.02-2010 | 08:03 af Kristian Mortensen
Her udviser Støjberg kynisme af værste skuffe, hun kunne måske sige at det er da godt at de syge kender mulighederne for at komme til orde i avisen ligesom Karen Elleman der sagde om de fattige at det var godt at de kendte til muligheden for at søge hjælp hos frelsens hær o lign, men om det får de to damer til at ændre kurs og begynde at før en en menneskelig og human politik som desuden overholder FNs menneskerettigheder, næppe, desværre.
De er bedøvende ligeglade med at mennesker lider på denne måde, og assurandøren, J Axel Nielsen, sparer på off sygehuse så alvorligt syge, kræft og hjertepatienter, bliver ofret, for at VKOs planer om ry privat sundhedsvæsen som i USA kan blive gennemført i DK.
De er sgu nogle stjernepsykopater, værre end Blekingsgadebanden og alle talibanerne tilsammen
 
01.02-2010 | 08:49 af gitte rasmussen
Ja, der kunne gøres så meget, der gjorde det menneskeligt for syge mennesker at leve med deres sygdom. Men vi har en regering der fuldstændig ligeglad med den behandling borgerne får i kommunerne, Jeg er kommet dertil, at den regering burde stilles for en menneskerettighedsdomstol,
Udover, at de bliver behandlet uværdigt, så syntes jeg det magtmisbrug, overfor for en gruppe borgere, der står helt uden mulighed for at kæmpe for en bedre sagsbehandling.
 
01.02-2010 | 10:35 af Kurt A. Nissen
Det er positivt at Beskæftigelsesminister Inger Støjberg offentligt erkender at der er alvorlige problemer i de kommunale Jobcentre, dejligt at læse at også den ansvarlige minister har fundet ud af de som mange brugere og hjælpere har været klar over i mange år.

Hvis ikke ministeren nu gør noget positivt ved at mange mennesker rent faktisk bliver mere syge efter en tur i den kommunale Jobcenttrervridemaskine, så er ministeren ikke ansvarlig mere men Uansvarlig.

Vi fra Arbejdsskadeforeningen AVS tager ind til Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg d. 24 februar og fortælle historier fra virkeligheden og kommer også med løsningsforslag også når det gælder behandlingen af hjemvente sårede borger der har været udsendt af den danske stat til tjene i krigsområder.
 
01.02-2010 | 15:19 af Helle Nielsen
Det er et postulat jeg godt vil have verificeret.
Du er ikke specielt tillidsvækkende
01.02-2010 | 14:10 af Helle Nielsen
Det er min ældste søn, der sidst i 90'erne fik konstateret at han er ved at blive blind, det er en gensygdom, der hedder Retinitus Pigmentosa, der er pt. ingen behandling.

Min historie handler om hvordan et stift system holder ham helt ude af arbejdsmarkedet, selvom hans arbejdsgiver og han selv meget gerne vil fortsætte.

Han har nu været i et flexjob han selv har fundet, i ca. 8 år, og har et par gange fået nedsat arbejdstiden, hans syn er nu meget dårligt, og hvis han ikke har en dag fri ind imellem weekenderne, er han er konstant helt sort under øjnene.

Han har for nyligt haft et møde med blindeinstituttet, sagsbehandleren og arbejdsgiveren om hvordan han egentlig kommer videre i systemet, da han for nylig har haft en blodprop i hjernen fordi han anstrenger sig for meget, for at kunne se, jeg ved ikke om der i flexjob er grænser for nedsættelse af arbejdstid.

Men det viser sig at for han kan beholde sin tilknytning til arbejdsmarkedet, og derved bibeholde retten til pension, skal han først sygemeldes i 2 mdr.og derefter fyres. Derefter skal han i arbejdsprøvning osv. for at man kan vurdere hvor meget arbejdsevne han har tilbage, på en måde ret fornuftigt, men det kan ikke lade sig gøre på den arbejdsplads hvor han er, selvom han har træning i det job.

Hans arbejdsgiver vil meget gerne beholde ham, og har prøvet alt for at kunne have ham de timer han kan holde til, men hvis han skal sikre sig den pension, må han ikke tage det arbejde.

Han er måske helt blind om et par år, derfor er det nok usandsynligt at han efter først 2 mdr.sygemelding, en fyring og div.arbejdsprøvninger, overhovedet kan finde et arbejde.

Hvis han kan blive på sit arbejde, især nu hvor synet svinder hurtigere, vil han kunne beholde den færdighed, han har fået der og på trods af sit dårlige syn, kan han måske arbejde deltids der, i nogle år.

Systemet er i hans tilfælde sådan set skyld i, at han mister både sit arbejde og sin tilknytning til arbejdsmarkedet, fordi han ønsker at beholde retten til pension.

Hans situation og med de tilbud der er for blinde idag får han næppe et job igen.
11.03-2010 | 04:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2010 | 13:58 af kirsten vinther
Ok det glæder mig at der endelig er nogen der tager os syge alvorligt, det eneste vi gør er at kæmpe mod en kommune som har magten (særlig esbjerg). En af grundene til deres sjuskeri er sikkert at gennem et forløb har vi for mange af dem, og hver især ved de eller kender de ikke til det som vi måske lige har fået at vide af den foregående sagsbehandler. I mit forløb som nu har varet over 2 år har jeg ikke haft den samme mere end en gang og det er frusterende. Jeg blev smidt ud af sygeløn, fordi jeg var langt nede og havde glemt det, så nu er jeg på kontanthjælp men syg. Jeg kan ikke på nærværende tidspunkt finde ud af , hvad de har gang i.Kan i
16.03-2010 | 13:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.07-2011 | 21:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.03-2010 | 12:37 af Erik Lillienfryd
@Jess.
Du har ret. Den regering vi har nu, har aldrig tænkt 2 hele tanker, der seriøst gik på, at forbedre forholdene for 'de svageste'. Men det lyder godt, når man siger det hurtigt, på tv2 news. Desværre, har jeg heller ikke den ringeste fidus til, at socialdemokraterne vil ændre særlig meget på forholdene. Mange af de kommuner, der behandler deres borgere 'grotesk' i dag, (som Inger Støjberg kalder det), er socialdemokratisk ledet. I Næstved kommune hører du ALDRIG borgmesteren tale om, 'at de svageste' skal hjælpes, men det står på kommunens hjemmeside, 'alle borgere i kommunen skal, uanset status, føle sig værdsat'..
Tak for kaffe.
Formanden for arbejdsmarkedet i byrådet LINDA FREDERIKSEN (s), bad offentligt i DRp4, i forbindelse med min sag, 'om en redegørelse'.
Det er nu 2 år siden. Jeg har ALDRIG hørt fra hende. Hun har ikke bare 1 gang taget kontakt til mig, for at høre om mine oplevelser med kommunen, og jeg tvivler på, hun nogensinde har bedt om den redegørelse. De gange jeg har forsøgt at få hende i tale, bliver jeg mødt med tavshed.
I min optik, trænger vi til et jordskredsvalg, a'la det fremskridtspartiet præsterede, bare med den forskel, at vi skal have et nyt parti, hvor borgernes velfærd bliver taget alvorligt, og hvor en politikker TØR at stå ved hvad vedkommende har sagt/lovet.
Men som sagt, det ville kræve et nyt parti, og et jordsskredsvalg..
 
24.03-2010 | 13:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.07-2010 | 16:59 af dan gullik
Kommentar er blevet slettet.
15.07-2010 | 17:04 af dan gullik
Kommentar er blevet slettet.
18.10-2010 | 17:49 af Devet Kristensen
I Danmark -- Læger , socialrådgivere og jobkonsulenter er under politisk censur. Dansk regering er komunist -stalinisk system.

Dansk institucioner aktuelt fungere ikke.
18.10-2010 | 17:51 af Lars Nunnegaard
Jamen dog! En borgerlig regering er stalinister!
 
18.10-2010 | 19:22 af Devet Kristensen
DFP. bestemer over alt i dansk politik , Venstre part ,danser med DFP musik. En grupe fra dansk folkeparti dominere over alt dansk regering Danmark er en falsk billeder over demokrati. 100,000 born i danmark liver under fetigdom grænse. 200,000 borger i danmark hver dag spiser sov og depresion tableter. 150,000 fortidspansionister i danmark er psykisk syge. Stor tal af rig mennsker er flytet fra danmark . 15,000 mennsker er hjemløse i danmark. 50,000 syge mennsker i danmark er isolirene (gisler ) fra kommunes. institutioner. 30,000 huser i danmark er på tvangsaktion.

Mindretal rige (politiker og korrupt firmat) dominere over fliertal fetige befolkning.

Diagnosen er kun stor revolucion.
18.10-2010 | 21:16 af Flemming Simonsen
Denne tråd viser rigtig godt, hvor kompliceret emnet er og det derfor kan knibe med fokus og den røde tråd. Alle indlæg har udspring i en artikel fra 31.01.10, hvor komiske Inger vil gøre noget ved urimelig aktivering af syge? Det er et udsagn der understreger rigtigheden af navnet komiske Inger, kun 27 dage forinden havde hun indført ændringer der animerer til aktivering.

Frem til dette tidspunkt modtog kommunerne 50% refusion på sygedagpengene de første 52 uger, efter 04.01.10 35% ved ingen aktivering fra ottende sygeuge, ved aktivering 65%

Det giver sig udtryk i fejl og mangler i sagsbehandlingen ude på jobcentrene. Derfor var der en kraftig stigning i klager allerede sidste år, en stigning der ser ud til at være forstærket i år, med manglende retssikkerhed til følge.
I region Midjylland er der ventetid officielt på 7 måneder, men har kanskab til en sag der ikke er påbegyndt efter 11 måneder.

Aktuelt arbejder jeg på et par klager, hvor borgerene ikke modtager nogen form for forsørgelse; Da jeg så ved statsforvaltningen bad om aktindsigt i det materiale kommunerne havde fremsendt, med kopi af brevet til kommunen. Tænk så modtog statsforvaltningene allerede dagen efter brev fra kommunen, der beklagede de lige havde opdaget de havde glemt nogle helbredseklæringer til sagen.
Det er en grim udvikling jeg frygter biver værre.
MVH
Flemming
Privat peaktiserende socialrådgiver
15.07-2011 | 16:02 af Jytte Bigum
Hvor er det typisk...... Det er jo netop DER det er så vigtigt, at du svare Inger og træder i karakter........
 
15.07-2011 | 23:10 af Bente Stenfalk
Alle de gode indlæg! Ja jeg kan kun være enig med jer i, at det klinger hult når Inger Støjberg giver kommunerne skylden, for det er jo denne regering, som har lavet reglerne. Alligevel har hun jo ret i, at det er i kommunerne vi møder den modbydelige modstand. Lad os håbe, at hun skylder skylden på kommunerne, fordi hun godt ved, at den er helt galt, men bare ikke vil påtage sig skyld, her før hun skal til at samle stemmer til valget. Jeg vil gerne slutte med at invitere alle Jer skribenter til at slå op på "Inger Støjbergs enlige svaler" på facebook, hvis I føler for at fortsætte debatten på en åben side på facebook, hvor alle kan se hvad I mener :)
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.