Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet tirsdag den 30. juni 2009, kl. 15:51
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
Messerschmidt ender til højre i parlamentet
 Foto: Claus Bjørn Larsen / POLFOTO
Messerschmidt ender til højre i parlamentet Foto: Claus Bjørn Larsen / POLFOTO ()

Messerschmidt vælger højrefløjen

Stemmeslugeren Morten Messerschmidt har valgt hvilken gruppe han vil sidde sammen med i Europaparlamentet.

Dansk Folkepartis medlem af Europaparlamentet Morten Messerschmidt slår sig sammen med en gruppe højre orienterede fra otte-ni lande herunder England og Ungarn.

Det skriver en række medier, herunder politiken.dk.

I morgen vil Messerschmidt sammen med de andre medlemmer præsentere gruppen ved et pressemøde. Blandt hovedpunkterne vil være gruppens navn, der stadig ikke er på plads.

Fælles for de højreorienterede på tværs af Europa er modstanden mod unionen.

"Det er en gruppe, der fuldstændigt afviser den føderale model og modsætter sig mere centralistisk styring," lyder det fra Messerschmidt.

Det er endnu ikke klart, hvad der ellers bliver gruppens mærkesager - men ét er de blevet enige om.

"Det er den eneste gruppe, der modsætter sig tyrkisk EU-medlemskab," slår Messerschmidt fast.

De danske medlemmer af Europaparlamentet skal finde sammen med øvrige europæiske folkevalgte i det 736-paldser store parlament i tværeuropæiske grupper. Partigrupperne er ofte givet på forhånd, men for Messerschmidt har det indtil nu været svært at finde en egnet plads.

30.06-2009 | 16:56 af Else Thomsen
Fy-føj ! - Men det kan jo ikke overraske.
30.06-2009 | 17:15 af gitte rasmussen
288000 danskere har stemt på ham. Df fik 357.942 stemmer (15,3 %) af dem der stemte.. Det er der nok en grund til ?????????
 
30.06-2009 | 17:24 af Flemming Jensen
Nu havde Messerschmidt ikke mange muligheder for at vælge.

I EU lider man ikke den samme misforståelse som i Danmark. De opfatter DF som et nationalistisk højreekstremt parti - et parti som ikke er stuerent. Derfor vil de ikke have noget med dem at gøre.
 
30.06-2009 | 17:38 af gitte rasmussen
Det muligt at EU ikke ser DF som stuerent, men i så fald har vestre og konservative da et troværdigheds problem i EU, da de jo har stemplet DF som stuerent og brugt dem som samarbejdspartner siden 2001.
 
30.06-2009 | 17:56 af Flemming Jensen
30. juni 2009 17:38 | af gitte rasmussen (gittegram)

Jeg ved ikke hvorfor Vog K skulle have et troværdighedsproblem. De har da aldrig lagt skjul på deres sympatier med DF. Claus Hjorth følte ligefrem et værdifælleskab med DF.

Resten af Europa opfatter efterhånden Danmark som et fremmedfjendsk land - det mest højrenationale i Europa. Ikek bare har vi den mest højreorienterede udlændigepolitik i Europa. Vi er usolidariske med resten af Europa i relation til en fælles asyl og udlændingepolitik. Under Bush fulgte vi hans politik uden den mindste kritik - helt overvejende imod vores europæiske partnere. Hvem glemmer ikke støtten til Guantanamo - Per Stigs udtalelse om, at de indsatte kunne komme til at sidde i 30 år uden rettergang.
 
30.06-2009 | 19:55 af Jonah Hex
Folkestyre fremfor et EU diktatur og nej tak til Tyrkiet i EU, det er nogle gode sager at kæmpe for.

EU har alle dage været "elitens" projekt, noget der er kommet ovenfra og trukket ned over hovedet på befolkningerne, glædeligt EU diktaturet nu er begyndt at få modstand af græsrødderne. At EU er "elitens" projekt understreges fint af det som den danske Bilderberger og chefredaktør Thøger Seidenfarden sagde til Thomas Gür fra Svenske Axess Television:

Folkomröstningar undergräver demokratin”

Danmark og København er EU-modstanderernes hovedstad - kan man sige det?

Tøger Seidenfaden: Det kan man sige på grund af de folkeafstemninger vi har haft, hvor vi to gange har stemt nej, men faktisk er det bare folket der er problemet.

Thomas Gür, Axess: Det er folket som er problemet?

Tøger Seidenfaden: Ja for politikerne, organisationerne, og massemedierne, de er jo alle sammen meget EU-positive, også i Danmark.

http://www.uriasposten.net/?p=4740
30.06-2009 | 20:11 af John Andersen
30. juni 2009 17:24 | af Flemming Jensen (EFJensen)
"Nu havde Messerschmidt ikke mange muligheder for at vælge.

I EU lider man ikke den samme misforståelse som i Danmark. De opfatter DF som et nationalistisk højreekstremt parti - et parti som ikke er stuerent. Derfor vil de ikke have noget med dem at gøre."

Jeg tror ikke, jeg har misforstået noget, Flemming. Og jeg bor i DK. :D :)
30.06-2009 | 20:19 af Kristian Mortensen
Hvorfor minder Messerschmidt mig så meget om PC-spillet "Wolfenstein"?
 
30.06-2009 | 20:21 af Kristian Mortensen
I rubrikken "anbefalede nyheder" er der lige dukket en "Der er fire år til verdens undergang" frem, mon det er en tilfældighed at Messerschmidt får så uhyggeligt mange stemmer?
 
30.06-2009 | 23:28 af Henrik Jørgensen
DF ER jo stuerene, det er blot nikkedukken Nyrups uheldige bemærkning der hænger ved, klæbrig som al anden venstreorienteret propaganda herhjemme og i det uoplyste udland, ang. DF/Morten M. Som altid rammer det som en boomerang, tilbage på desperate socialdemokrater der i over ti år ikke har kunnet finde hvilket ben de skulle stå på, og det kan de stadig ikke. De er faktisk trods størrelsen totalt overflødige, ala Radikale, for deres vælgere vælger enten DF eller SF. Det drejer sig om troværdighed, og det præger ikke just Thorning & co, ej heller de to ulidelige Auken og for den sags skyld Vestager og Villy. DF har bragt den meget savnede ærlighed tilbage i dansk politik, efter tider med politikerlede, og dermed fik vi en regering der turde handle. Det belønnes, hvor fejhed forlades. Kun en tåbe tør overgive landet til fru Thorning.
 
01.07-2009 | 14:13 af Christian Olesen
Hvem ellers gider samarbejde med ham, ned og rode på bunden af skraldespanden, det er hvad de vil.
 
01.07-2009 | 20:29 af hans andersen
Thøger S "men faktisk er det bare folket der er problemet."
Magen til hoven,elitær,bedrevidende og stupid bemærkning skal man lede længe efter!!!
 
01.07-2009 | 20:35 af Helle Nielsen
ThøgerS. har jo ret, demokratiet er i vejen for EU.
01.07-2009 | 20:54 af leon lerche
ja tillykke til. Moten Messerschmidt, hilsen fra. Leon, som smiler.
 
01.07-2009 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
01.07-2009 | 21:36 af Henrik Jørgensen
Havde Kaja måske ventet Auken/Nyrups udanske fløj havde taget ham til sig...?
 
02.07-2009 | 00:23 af hans andersen
Bitten

Du kan synes, det er en skændsel fra nu af og til juleaften!
Det ændrer ikke ved, at mere end en kvart milion har stemt PERSONLIGT på Morten M.
Hvis du er demokrat, bliver du nødt til at bøje dig for flertallet!
Og du går da ind for demokratiet?
 
02.07-2009 | 00:25 af hans andersen
Bitten,

Hvordan stiller du dig til Tyrkiets medlemskab i EU?
 
02.07-2009 | 00:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2009 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2009 | 05:11 af hans andersen
Bitten

Det kan være din mening!
Selvfølgelig bøjer mig for flertallet, fordi jeg er demokrat!
Men jeg arbejder kraftigt for at vi kommer ud af EU, og jeg er faktisk lidt forbavset over, at du er tilhænger!
 
02.07-2009 | 05:18 af hans andersen
Rettelse

Selfølgelig bøjer jeg mig for flertallet...
 
02.07-2009 | 08:08 af Thomas Proctor
”Der er gået Messerschmidt i det hele. Det fladpandede og overfladiske har sejret over omtanken og de virkelige interesser.” Citat af Uffe Ellemann-Jensen
 
02.07-2009 | 09:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2009 | 09:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2009 | 21:57 af hans andersen
Bitten

"så kan vi blive enige om, at der ikke er noget i vejen for at arbejde imod ændringer af ting man ikke bryder sig om"

Jeg tror, du mener arbejde for ændringer!
Det er selvfølgelig helt ok!
Sjovt nok er det netop det, Messerschmidt vil!

Med hensyn til Tyrkiet lever landet ikke op til demokratiske standarder og er et muslimsk land!

Er du klar over, hvormange de er?

Vi har rigeligt med muslimer i Europa i forvejen!
 
02.07-2009 | 22:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2009 | 22:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.07-2009 | 00:53 af hans andersen
Bitten

"EU er ikke religionsbestemt."

Det kan jeg forsikre dig om, at vi er!

Samtlige 27 lande er kristne!
Og Gud ske lov for det!
Vi er i Europa vokset fra middelalderen!

Men det er muslimske lande ikke.

Derfor er Tyrkiet ikke velkommen i Europa, fordi de ikke har noget at gøre her!

EU vil rådne op indefra, som Sovjetunionen gjorde!

Når de enkelte europæiske landes befolkninger vågner op, vil EU simpelthen falde fra hinanden-

Grunden er den simple, at de enkelte lande er meget forskellige.

Jeg vil meget nødigt være "Europæer" og sat i hartkorn med Grækenland, som lyver om sit BNP eller Italien, som er korrupt ud over alle grænser eller Frankrig, som stadigvæk tror, de er en stormagt!
 
03.07-2009 | 08:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.07-2009 | 08:50 af Esbern Snare
@hans andersen (ahsnah)

"Når de enkelte europæiske landes befolkninger vågner op, vil EU simpelthen falde fra hinanden-"

Mener du "vågner op" og har samme mening som dig?

Vi er vågne! Hvad bilder du dig egentlig ind og mener at danskere er nogle sovedyr? Er det fædrelandskærligt at skrive sådan om sine medborgere?
03.07-2009 | 16:28 af hans andersen
Bitten

"Ligesom hans holdninger er tydelige, når han mener det at sætte ild til mennesker er at sammenligne med at cykle uden lygte."

Du påstår, at MM har sagt denne perfide bemærkning???
Hvor har du det fra???
Dokumentation udbedes!!!
 
03.07-2009 | 16:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.07-2009 | 16:48 af hans andersen
Esbern Snare

Ja, de fleste af Europa's befolkninger snorksover!
Det viser den uhyggelige lave stemmeprocent ved de fleste afstemninger om EU!

Når så befolkningerne endelig vågner op og flertallet stemmer nej, som i Frankrig, Holland og Irland, så kører EU videre og ignorerer, hvad flertallet ønsker!

Så bliver regeringerne hundeangste og skynder sig at ratificere UDEN at høre befolkningen, hvad vi i hvert fald var blevet lovet her i Danmark!

Nej Esbern, både du og Bitten er lysvågne, og det er ikke fordi i er enige med mig.

Det væsentlige er, at alle tager stilling for eller imod EU!

Det gør foreløbig under halvdelen af de enkelte landes befolkninger.
At vi i Danmark fik en stemmeprocent på over 50% skyldtes udelukkende, at EU-valget var kædet sammen med tronfølgerafstemningen.
 
03.07-2009 | 16:59 af hans andersen
Kristian Mortensen

" mon det er en tilfældighed at Messerschmidt får så uhyggeligt mange stemmer?"

Nej, grunden er, at Danmark's befolkning endelig er begyndt at vågne op!
 
03.07-2009 | 20:12 af Henrik Jørgensen
Lad det stå lysende klart og klippefast; Tyrkiet kommer ALDRIG med i EU, no chance, det er lige så sikkert som amen i kirken og allah skrig i moskeen. Skulle det ske, er der nemlig slet ikke noget der hedder Europa mere, så det vil ikke ske, selvom farlige kræfter arbejder på det. Men så må vi jo tage den modstandskamp til den tid...
 
03.07-2009 | 20:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.07-2009 | 20:25 af leon lerche
Ja Kaja Larsen, du ved vel godt at selv den midste splint kan gøre meget ondt, hilsen fra. Leon, som siger Danmark ud af EU og husk man behøver ikke at være så national er ekstrem fordi man ikke vil være i EU.
 
04.07-2009 | 00:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.07-2009 | 00:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.07-2009 | 00:51 af hans andersen
Bitten

"Med så stort et flertal for, er det vist kun et tidsspørgsmål."

Nixen biksen!
Der kræves enstemmighed, hvis et nyt land skal optages i unionen!
 
04.07-2009 | 01:06 af hans andersen
Erik Petersen

"vi er også rigtig mange som er begyndt at hade de radikale..."

Man behøver ikke hade de Radigale, de er totalt uden for indflydelse!

Det så man jo ved valget til EU!
De var så torskedumme at danne valgforbund med SF!
Derfor gik stemmerne fra R til SF!!!!!
Hvor dum må man være som Radigal???

Nå lad os håbe, de kommer under spærregrænsen, så behøver du ikke hade!

Jeg har nærmest medlidenhed med disse naive, bedrevidende elitære, som det er meget få, der gider beskæftige sig med!
 
04.07-2009 | 02:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.07-2009 | 02:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.07-2009 | 09:38 af gitte rasmussen
De danske udlændingeregler står for fald. Det lader for mange mennesker til at være konklusionen efter kendelsen fra EF-domstolen. Regeringen holder fast i, at man både kan bevare den stramme udlændingepolitik og rette sig efter EF-domstolens kendelse. Det er en interessant konflikt, men langt fra den eneste interessante i denne sag.

Den amerikanske økonom Milton Friedman citeres ofte for at have sagt, at man ikke både kan have en velfærdsstat og fri immigration. Jo mere gavmilde de sociale ydelser er, des strammere immigrationsregler må man have. Hvis alle immigranter på forhånd er sikret en del af den samlede kage, også selvom der ikke bidrages til værdiskabelsen i samfundet og dermed kagens størrelse, må man nødvendigvis begrænse adgangen til landet. Der skal med andre ord være overensstemmelse mellem velfærdsstatens gavmildhed og indvandringspolitikkens stramhed.

Dette er interessant i forhold til kendelsen fra EF-domstolen, fordi der i denne sammenhæng muligvis er ved at ske det, at de politiske principper for velfærdsstaten og indvandringspolitikken besluttes på to forskellige politiske niveauer. Mens indretningen af velfærdsstaten er et område, som Danmark og andre EU-lande selv fastlægger, så vil indvandringspolitikken, såfremt EF-dommen følges, blive et område, hvor beslutninger træffes eller i hvert fald kraftigt påvirkes af EU. Spørgsmålet er så, hvad der skal sikre overensstemmelse mellem de to politikområder.

Fortsætter den bevægelse, som EF-domstolens kendelse har gjort tydelig, vil resultat blive, at den danske regering er nødt til at ændre velfærdsstatspolitikken. Den nordiske universalistiske velfærdsstatsmodel, hvor alle er sikret samme ydelse, er mere følsom overfor friere migration end andre, mindre gavmilde velfærdsstatsmodeller (hvor eksempelvis ydelserne afhænger af tidligere arbejdsmarkedsdeltagelse), og andre EU-lande vil derfor kunne acceptere en relativt friere indvandringspolitik end Danmark. Resultatet vil blive, at EU indirekte får indflydelse på et område, der oprindeligt skulle være et nationalt anliggende.

Om dette er godt eller skidt er en anden diskussion. Der er ingen tvivl om, at den danske velfærdsstatsmodel er stivnet i en form.
 
04.07-2009 | 10:07 af Jakob Schneider
Lad bare sydeuropæerne komme til nord-europa, så kan muslimerne få lov at lege med de franske atomubåde og fortsætte deres intifada mod israel.
 
04.07-2009 | 21:17 af hans andersen
@gittegram

Mit forslag er, at vi skal blæse på EF-domstolen og føre den indvandringspolitik, der passer til Danmark!

Kommer det så til en sag, så tager vi den med!
Taber vi sagen og får en dom, skal vi blæse på den også!

For et par dage siden i "Deadline" var der en debat mellem Morten Messerschmidt og en Radigal, hvor MM anførte, at dommerne ved EF-domstolen er embedsmænd og derfor ikke folkevalgte.

Vi skal ikke finde os i at blive dømt af en lukket forsamling, der hemmeligt har opkastet sig til at stå over de nationale parlamenter.
Denne konstruktion er utålelig!

Vi skal derfor ignorere denne "Domstol" og se, hvad EU vil gøre ved det!
De kan idømme os en bøde, som vi skal lade være med at betale!
Så kan man udelukke os fra EU, og det ville være det allerbedste!!!!!
 
04.07-2009 | 21:19 af gitte rasmussen
Ja ,hvad de gøre os ?
 
04.07-2009 | 21:33 af hans andersen
@gittegram

"Om dette er godt eller skidt er en anden diskussion"

Nej Gitte det er ikke værd at diskutere! Enhver rigtig Dansker vil selvfølgelig mene og kæmpe for, at det er et nationalt anliggende, som unionen overhovedet ikke skal blande sig i!

Og lad os så få en folkeafstemning efter 6-12 måneders debat, hvor både tilhængere og modstandere har ens mulighed for at komme med argurmenter, hvor samtlige medier deler sol og vind lige!

Thøger S har hovent og bedrevidende udtalt : "Problemet er folket"!!!

Ja gu' er problemet folket i Danmark såvel alle andre folk i EU!

Befolkningerne VIL IKKE ha' Eurapa's forenede stater!

Befolkningerne vil derimod ha' fredelig samhandel, men respekt for de enkelte nationalstater!
 
04.07-2009 | 21:35 af gitte rasmussen
Jeg er enig med dig. Jeg er stor EU modstander.
 
05.07-2009 | 05:50 af hans andersen
@gittegram

I love you too! ;-)
 
05.07-2009 | 05:59 af hans andersen
Ups, det var vist forkert stavet!
Hvad med denne stavemåde : I love u 2!!!
 
05.07-2009 | 09:08 af gitte rasmussen
stavemåde eller ikke. Takker.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.