Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet tirsdag den 7. sep. 2010, kl. 08:29
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
Den danske konkurrenceevne er blevet forringet, fordi danskerne har fået for høje lønstigninger de sidste mange år, mener regeringen.
Den danske konkurrenceevne er blevet forringet, fordi danskerne har fået for høje lønstigninger de sidste mange år, mener regeringen. (Foto: Colourbox)

Løkkes dom: Dansk løn for høj

Vi tjener for meget og laver ikke nok, når vi er på arbejde. Sådan lyder dommen over danskerne, fra regeringen.

Danskerne skal arbejde mere til en lavere løn. Ellers taber vi kampen om fremtidens vækst og arbejdspladser til udlandet.

Så hård er dommen fra regeringen, der har udarbejdet en liste over de 10 største vækstudfordringer for Danmark, skriver Berlingske Tidende.

På førstepladsen over udfordringer kommer produktiviteten, der står i stampe. Vi laver ikke nok, når vi er på arbejde, og bliver overhalet af andre lande.

Dernæst kommer høje lønninger.

Lønomkostningerne i Danmark er større end i alle andre OECD-lande, bortset fra Norge. Og det er især de sidste år, at lønningerne i Danmark er løbet løbsk, mener regeringen.

Danskerne tjener i dag 25 procent mere i forhold til OECD-landene. Og de høje lønninger betyder, at vi taber job til udlandet.

På tredjepladsen er vores uddannelsesniveau, der sakker efter de bedste lande.

Hverken statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) eller andre i regerings-toppen vil kommentere udspillet, før det præsenteres sidst på ugen.

Men de Konservatives finanspolitiske ordfører, Mike Legarth, siger, at "vi skal tage skeen i den anden hånd i Danmark."

"For vi er blevet overhalet indenom af mange andre lande. Vi skal forbedre os på alle parametre for at blive mere konkurrencedygtige og dermed skabe mere vækst og velfærd," siger han til Berlingske Tidende.

07.09-2010 | 08:39 af gitte rasmussen
Hold da helt kæft en gang lort at lukke ud, hvordan skal folk betale for deres leveomkostninger her i Danmark hvis vi går ned i løn. Nå det fortælle Løkke nok ikke noget om, for hvad fanden rager det ham, om befolkningen kommer til at leve i fattigdom. Det har han jo vist de sidste 9 år.
Nej nu er jeg gal........
 
07.09-2010 | 08:44 af Bitten B.
Og så er det jeg tænker på de 1000 milliarder i skattelylande.
07.09-2010 | 08:55 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
07.09-2010 | 08:58 af Kristian Mortensen
Det er da regeringens egen skyld
For det første er det bestemt IKKE alle der har fået nogle særligt høje lønstigninger, og for de offenltigt ansatte skal de tilmed til at gå ned i løn for at kompensere for at de har fået for "meget" tidligere
Sandheden er jo at VKOs skattelettelser har givet inflation og finansieringen er gjort med en masse indirekte skatter der rammer hårdest i bunden, derfor har der klart været krav fra lønmodtagerne om kompensation ved overenskomstforhandlingerne.
Hvis Løkke havde brugt indersiden af hovedet havde han ikke påført disse stigninger i omkostningerne for de lavtlønnede, og i stedet for skattelettelserne skulle der mod tilbageholdenhed ved overenskomsterne have været givet noget skattemæssig kompensation til de dårligst lønnede
Det er ren kynisme fra Løkke og VKO fordi mange lavtlønnede i forvejen lider under ringe løn der er udhulet af inflationen p gr af VKOs politik, det er de samme som i stort omfang er havnet i en gældsfælde og har svært ved at få lønnen til at slå til
 
07.09-2010 | 09:18 af Steen Hansen
Nej - kynismen ligger hos de fag-grupper, der har sat sit eget griske behov i förste-räkke

Tror du virkelig på, at lönninger over kr. 50.000,- mdl. vil blive nebragt til et anständigt niveau i forhold til resten af lönmodtager-gruppen.
nej vel.
Således er problemet ikke politisk - men forsöges göre politisk i det spinkle håb, at en ny og anden "regering" kan ordne sagerne.
Hverken denne regering eller dens opposistion kan "klare denne opgave".

Disse store lönninger er skabt på baggrund af bevidst skävvridning afr samfundet og tro mig, vi har kun set toppen af isbjerget.

Men lad os - i de nederste lag - bare slås og tage kampen., Det er jo en del af underholdningen for de övrige, samt dem der gemmer sig langs räkvärket.

 
07.09-2010 | 09:28 af Kristian Mortensen
"Nej - kynismen ligger hos de fag-grupper, der har sat sit eget griske behov i förste-räkke"
Er jeg ikke uenig i, men er der en faggruppe der skiller sig særligt ud her er det da DJØF'erne, som nogle af de værste og både Lars Løkke, Hjort Frederiksen, Lars Barfod osv osv i regeringen er DJØF'ere
Om en ny regering kan ændre dette?
Indrømmet at jeg er blevet lidt mere positiv overfor S-SF efter deres nye finansudspil i går
Tror på at S-SF mere vil den direkte personbeskatning i stedet for de indirekte skatter. Dette vil også betyde at højtlønnede skal betale mere i faktiske beløb end de lavtlønnede
 
07.09-2010 | 09:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 09:38 af Kristian Mortensen
Hvis S-SF fortsætter i den retning nu, så ender det jo nok med at jeg rejser med fra sofaen og slentrer over til skolen og sætter mit kryds på enten A eller F
Men jeg vil ønske at Soc dem og SF ville høre på hvad Fælleslisten har at sige om sygehusenes fremtid i Danmark
 
07.09-2010 | 09:33 af Kristian Mortensen
Indirekte skatter er jo moms, afgifter, gebyrer osv osv
Eksempelvis koster det efterhånden spidsen af en jetjager med angår udgifter til renovation, vand, varme, el osv osv
 
07.09-2010 | 11:11 af Thomas Egeskjold
spidsen af en jetjager koster små 12000 svkr. bare til oplysning. :O))
 
07.09-2010 | 11:26 af Kristian Mortensen
Tak for oplysningen :-)
Det vidste jeg så godt nok ikke, troede at den var langt langt dyrere
Det er jo, hvad jeg forstod, et standard udtryk for noget der er vanvittigt dyrt, men det er det så ikke alligevel
Prisen på "spidsen" svarer meget godt til min husstands elforbrug om året i danske kroner
Så måske skulle jeg modificere udtrykket lidt og begynde at gøre det op i antal af spidser på jetjagere
Kunne også bare droppe vendingen helt og bruge noget andet til at understrege pointen
 
07.09-2010 | 11:33 af Thomas Egeskjold
Kommentar er blevet slettet.
 
07.09-2010 | 11:35 af Thomas Egeskjold
det stammer fra at jeg og en ven, var i sverige. Og på en flyplads lå stumperne af en Draken. og vennen spurgte om han måtte købe spidsen. og den tykkede de på. men til vores store undren sasgde de ja, men de ville lige have elektronikken ud først. nu hænger den på vennens væg, med et prisskilt. :O))
 
07.09-2010 | 09:40 af Steen Hansen
Lad dig endelig besnäre af ord.
Men udtrykket "pampere" mm. var bla. årsagen til, at vi sidder med den regering vi har. Jeg tror ikke den Socialdemokratiske, eller SF's for den sags skyld, ändrer på noget.
Såfremt der endelig skulle ske "et skifte" bliver du skuffet - men mange i det "etablerede apparat" bliver glade. Den siddende og dem i kulisserne träkker sig og virker efter samme "metode", som oppositionen idag.
Selv soldater - uddannet til at dräbe (altså psykopati), der er udsendt for at "omvälte ikke godkendte regimer" får mellem 60.000-100,000 (alt sammenskrevet) mdl.
Er der noget at sige til, at den lavere del af befolkningen bliver betragtet som hovedlöse og iövrigt ikke värdige.
 
07.09-2010 | 09:35 af Helle Nielsen
Det er jeg ret enig i, OECD vurderer nu, at Danmarks økonomi over de næste 10-15 år kun vil være i stand til at vokse med 1 pct. om året.

Det er den næstdårligste vækstudsigt blandt OECD 30 medlemslande.

Kun Japan, som i flere år har været fanget i et kronisk vækstproblem, har ringere muligheder for at udvikle sin velstand end Danmark.
Som jeg ser det, er besparelser på velstand,ledighed og lønnedgang svært at undgå.

Og hverken rød eller blå blok er endnu kommet med idéer, der rykker ved det.

Og de pengeoverførsler de sidste 5 år på 1000 mia. giver efter Bent Greves, vurdering kun 15-50 mia i kassen.

Det er ikke meget over de næste 10-15 år
07.09-2010 | 09:39 af Helle Nielsen
Det var et svar på Steens indlæg
07.09-2010 | 09:45 af Steen Hansen
Jeps - fangede den også.
De 1000 milliarder er kun toppen, da der i dette tal ikke ligger den finansielle og Statslige "hensättelse", da de föler sig udenfor räkke-vidde.
Nej - der bliver ingen väkst - og tallene er udtryk for, at enten vil "man" ikke forholde sig til virkeligheden eller også er der tale om en ganske anden "udtryks-form".
 
07.09-2010 | 09:40 af Bitten B.
50 milliarder er nu også en pæn sjat set i lyset af, at det er 25 milliarder vi skal spare. Så er der pludselig 25 milliarder i overskud i stedet.
07.09-2010 | 09:44 af Helle Nielsen
Vores forbrug stiger alligevel for meget hvert år, så situationen bliver hurtigt den samme som vi er i nu, men de luner da.
07.09-2010 | 09:57 af Steen Hansen
NEJ - jeg vil ikke acceptere, at "man" falder til ro over evt. skatteindtägter af "kriminalitet".
Jeg tänker på, hvad disse "hengemte midler" kunne göre af undervärker, i et allerede särdeles trängt lille land, hvor den enkelte har så mange "kasketter", at vedkommende helt har mistet hovedet.
 
07.09-2010 | 09:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:18 af Kenneth Jakobsen
Det ene er jo skyld i det andet, så ja ned med skattetrykket, det ville være en stor del af løsningen.
07.09-2010 | 09:25 af Bitten B.
Det handler om at skaffe arbejdsgiverne billig arbejdskraft, så de kan blive endnu rigere. Intet andet. Og det lader da ellers til, at de tjener penge nok.

http://avisen.dk/1000-milliarder-kroner-sendt-i-skattely_133320.aspx
07.09-2010 | 09:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 09:50 af Bitten B.
Tom jeg har svært ved at se hvad EU har med de 1000 milliarder at gøre? De skyldes nærmere underbemandingen hos SKAT.
Ligesom Løkkes ønske om at sænke lønnen mere handler om hans politik end om EU.
07.09-2010 | 10:01 af Helle Nielsen

Økonomiske rådgivere skal have et større medansvar når de hjælper med ulovlig skatteundragelse

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/09/07/074705.htm
07.09-2010 | 09:51 af Marianne Jeppesen
Hmmmm. nu gør de det "gudhjælpemig" igen. Er der ingen grænser for deres virkelighedsflugt ???? Mit råd til de akedemiske "kloge hoveder i folketinget: kom ned af stigen ud af borgen og dyk ned i den almindelige danskers liv og levned og vilkår. Eks. tag et par mdr. arbejde i f.eks. plejesektoren og prøv det på egen krop.......
30 års fysisk og psykisk hårdt arbejde i sundheds/plejesektoren, og en timeløn(der er kæmpet hårdt for) på 160,00 kr. HØJ LØN ???
07.09-2010 | 09:59 af gitte rasmussen
Jeg håber han bliver ved med at fortælle de danske lønmodtager at de skal gå ned i løn, og ende i fattigdom, fordi hans venner skal have endnu flere penge, så kan vi da håbe, at bare nogle af lønmodtagerne vågner op af deres tornerosesøvn, og sætter deres kryds et andet sted.
 
07.09-2010 | 10:00 af torben pedersen
hvad med at de selv går ned i løn disse politiker de rager bare til sig, ventepenge, minister pension resten af livet,der siges at de heller ine betaler arbejdsmarked bidrag??skattefri tillæg m.v. så hvad med at feje for egen dør først
07.09-2010 | 10:10 af Bendt Søballe Kristensen
Nu kan Regeringen vente Til de udenlandske Gæste arbejdere rejser hjem,så får de firmaer der har haft billig arbejdskraft h,vad prisen er for en rutineret dansk Lønmodtager,så ryger Fløjls hanskerne.
07.09-2010 | 10:12 af G Shumway
Tja det er vel ikke helt forkert - alm. arbejdere på gulvet skal arbejde mere og mere - hvis de siger fra - får de beskeden at så vil de blive erstattet at østarbejdere, som ikke skal have så meget i løn som dansker.


så hvis de ikke går ned i løn- ja så mister de deres arbejde til en østarbejder.
07.09-2010 | 10:14 af Bendt Søballe Kristensen
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:15 af Kenneth Jakobsen
Vores problemet med konkurrenceevnen er både reele og hamrende alvorlige. Så jo der ER noget i vejen med vores lønniveau, ligegyldigt hvor lidt i vil indrømme det. Her kunne drastiske skattelettelser, jo være med til at lette presset på lønningerne.

Og hvor er jeg dog træt at det sludder med, at kritikken af det høje lønniveau kun handler om, "at deres gode venner skal bliver rigere". Tag jer nu samme. Min egen arbejdsplads er på vej til udlandet. Vores tillidsrepræsentant blev citeret for, at hun ikke kunne forstå at de skulle flytte produktionen, når nu de havde overskud. Men overskud i år, er altså ikke det samme som overskud om 10 år. Det tager adskillige år at planlægge en succesfuld udflytning, så man kan selvfølgelig ikke vente, til den dag overskuddet er væk.
07.09-2010 | 10:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:27 af Kenneth Jakobsen
Skatten på virksomhederne ER en skat på de ansatte, så jo begge dele skal lettes! Selskabsskatten bør afskaffes af samme årsag.

Milton Friedman - The Free Lunch Myth
http://www.youtube.com/watch?v=YmqoCHR14n8
07.09-2010 | 10:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:45 af Kenneth Jakobsen
Sammenfald er ikke det samme som sammenhæng. Lav selskabsskat ER godt. Men at poste milliarder i et land, er da et direkte sygdomstegn. Jeg kender ikke de irske forhold, så det er ikke noget jeg kan gå længere ind i.
07.09-2010 | 10:58 af Bendt Søballe Kristensen
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:58 af Bendt Søballe Kristensen
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:58 af Bendt Søballe Kristensen
Du har fuldstændig ret i noget af det du skriver,jeg er 74 år og den gang jeg var arbejds dulig var det det der stod nederst på Lønsedlen der betød noget,vi viste ikke hvad der skete om 10 år,vi lavede enda joks med og sagde at Jorden nok var gået under om 10 år,men bare det gik godt i vores tid og et par dage mere så var vi tilfreds,jeg tror folk bekymre sig formeget om Lande som de ikke ved hvor ligger,men kun ser på TV,Og når TV kommer derud ser vi Højhuse og Gader bedre end vi kender dem,OK der er fattige men det har vi også og dem viser vi ikke i TV
07.09-2010 | 11:44 af G Shumway
Kenneth

Kunne den dårlige konkurrence måske skyndes at vi i Danmrak har alt for mange højtlønnede ikke produktive medarbejdere (mellemledere, konsulenter .m.m)

På min arbejdsplads få de produktive stadig dårligere arbejdsforhold - alt i mens at der komme flere og flere mellemledere.
07.09-2010 | 12:01 af Kenneth Jakobsen
Det tror jeg ikke der er belæg for. Mellemledere er nødvendige, for at holde styr på tingene, og klare de mindre beslutninger. Konsulenter er nødvendige til de opgaver, som ikke varer længe nok, til selv at fastansætte ekspertisen. Det er ikke mit indtryk, at der ansættes flere af disse to, end strengt nødvendigt. Og det er jo også selvmodsigende, at tale om uproduktive højtlønnede. Der er ikke en kæft i det her land, som får en krone mere end det bliver vurderet at deres indsats kan tjene ind.
07.09-2010 | 12:18 af Carsten Svendsen
Tak Kenneth, jeg er dybt beæret over, at du synes min inaktivitet er alle pengene(førtidspension) værd! :o)
07.09-2010 | 12:25 af Kenneth Jakobsen
Såfremt du er blevet tildelt den på et godt og sagligt dokumenteret grundlag, så under jeg dig gerne din førtidspension. ;)
07.09-2010 | 12:47 af G Shumway
Så når du siger "Der er ikke en kæft i det her land, som får en krone mere end det bliver vurderet at deres indsats kan tjene ind. " så er grunden til at østarbejedere får en laver timeløn end danskere - så e det fordi at de ikke er så meget vejr.

Havd er det lige at mellemlederen skal holde styr på - udover at at holde møder med andre mellemlederem, for at snakke om ingenting - og mellemledere produksere ikke andet end besværligt beukrati - en ting som Thomas Watson indså for meget længe siden
07.09-2010 | 13:31 af Kenneth Jakobsen
De underbyder sig til et job, det er de selvfølgelig i deres gode ret til. Om de er mere værd, er der jo ingen af os, som reelt kan vide.

Mellemledere styrer deres afdeling, hvilket burde lægge i ordet. Da du næppe har været med til deres møder, ved du jo ikke et klap om, hvad de snakker om. De producerer ledelse. Hvilket viser sit værd, når man har set hvad mangel på samme kan gøre.
07.09-2010 | 13:45 af Thomas Egeskjold
jeg kan da kun glæge mig over at vi i den virksomhed jeg arbejder i stort set har fjernet mellemledelsen. vi har dog stadig en mellemleder tilbage. men hans ansvarsområde er blevet meget begrænset. (stort set kun indkøb af arbejdstøj, og udarbejdelsen af ruteplaner) og det har vist sig at være godt for den mengde vi kan produsere. Vi fagfolk er bedre rustet til at tage beslutningerne, så de er til gavn for det daglige arbejde. og vi kan nå mærkbart mere i dag end vi har gjort før. med den bonus, at de årlige driftomkostninger er blevet mindre.
 
07.09-2010 | 15:24 af G Shumway
Nu ved du ikke rigtig hvad jeg arbejder med - Men jeg kan kun sige, at i den virksomhed jeg arbejder i - Kunne vi uden problemer undvære over havldelen at vores ledere. Når vi er til møder bruger mange af den tiden på at drøfte, hvor meget de arbejder, hvor hårdt de har det samt at det er alle de produktive medarbejdere som er for dovne.


Jeg er ret sikker på at situationen er den samme som Thomas Egeskjod beskriver - At det bedste ville være at lade de produktive medarbejdere havde mere medbestemmelses. Såfremt at de gør et godt stykke arbejde - give den en bonus - Man da det er lederne som de øvereste ledere lytter til - ja så få vi hele tiden flere skattebetalte ledere. og dermed højere skatter.
07.09-2010 | 16:00 af Thomas Egeskjold
Kommentar er blevet slettet.
 
07.09-2010 | 16:08 af Thomas Egeskjold
nu får vi godt nok ikke mere i løn af den grund. men vi får en mere veltilrettelagt arbejdsdag, fordi den bliver kordineret mellem os der udfører arbejdet. nu er jeg i et fag der er meget specialiseret. og en Djøfer vil aldrig have den nødvendige viden til at træffe de fleste faglige beslutninger. et eksempel. ved et stormfald, kan en djøfer komme og forlange at der bliver fællet her og nu, men der er ofte situationer hvor det ikke kan lade sig gøre, det er ting vi ved som fagfolk. og dermed vil hans beslutning aligevel blive underkendt. ved tilbudsgivning er det nærmest håbløst at sende en akedemiker ud, da de ikke har det fjerneste begreb om hvad et givent anlægsarbejde kræver af materialer og forarbejde, bundbehandling plantesammensætning, plejevenlighed, arbejdstimer, osv. Ved ansættelser er det også os fagfolk der bedst kan vurdere om den givne arbejdssøger har de rette kvalifikationer, til at indgå i produktionen. ved indkøb af maskiner, er det også os fagfolk der ved hvad en maskine skal leve op til for at opfylde behovet. så nej. Ledere er ofte unødvendigt fyld på en arbejdsplads. og med få undtagelser unødvendige. vi har en mester den tilbageværende formand/mellemleder, en sekratær, og små 60 mand på gulvet. der alle har en stor grad af autonomitet.
 
07.09-2010 | 22:53 af Per Salting
Kenneth, hvad med virksomhedens indtjening i tidligere år? Og så det aspekt der heder solidaritet. Ikke med naboen, ikke med med arbejderne men med fædrelandet.
Når din chef flytter arbejdspladser til udlandet koster det danske arbejdspladser. Nogle vil kunne få arbejde igen, andre må på dagpenge. Indtil alle medarbejderne er i arbejde koster det samfundet 100,- i timen til dagpenge.
Det nærmer sig forrædderi.
Jeg er sikker på at mange chefer gerne vil medarbejdere det godt, men virksomheden ejes af en kapitalfond som kun har et formål. At være ligeglad med virksomheden, og dens medarbejdere. Men der er ikke lige meget om overskudet er 100 mio eller 101 mio.
Heller ikke selv om den sidste million ikke kan ses.
Der er den slags grådighed vi kæmper i mod. Blev pengene bare i virksomhederne ville mange problemer ikke være til stede.
07.09-2010 | 22:53 af Per Salting
Kenneth, hvad med virksomhedens indtjening i tidligere år? Og så det aspekt der heder solidaritet. Ikke med naboen, ikke med med arbejderne men med fædrelandet.
Når din chef flytter arbejdspladser til udlandet koster det danske arbejdspladser. Nogle vil kunne få arbejde igen, andre må på dagpenge. Indtil alle medarbejderne er i arbejde koster det samfundet 100,- i timen til dagpenge.
Det nærmer sig forrædderi.
Jeg er sikker på at mange chefer gerne vil medarbejdere det godt, men virksomheden ejes af en kapitalfond som kun har et formål. At være ligeglad med virksomheden, og dens medarbejdere. Men der er ikke lige meget om overskudet er 100 mio eller 101 mio.
Heller ikke selv om den sidste million ikke kan ses.
Der er den slags grådighed vi kæmper i mod. Blev pengene bare i virksomhederne ville mange problemer ikke være til stede.
07.09-2010 | 22:55 af Per Salting
07.09-2010 | 10:16 af Bendt Søballe Kristensen
Nu kan Regeringen vente Til de udenlandske Gæste arbejdere rejser hjem,så får de firmaer der har haft billig arbejdskraft h,vad prisen er for en rutineret dansk Lønmodtager,så ryger Fløjls hanskerne.
07.09-2010 | 10:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 10:25 af Kenneth Jakobsen
Overholder de loven, og klarer sig selv, så skal de da også være hjerteligt velkommen.
07.09-2010 | 13:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 13:52 af Lars Nunnegaard
Et samund skal være til for alle, ikke kun en elite.
 
07.09-2010 | 11:21 af Bendt Søballe Kristensen
Hvis det er de Tyrkere der kom til Dania jernstøberi for de arbejds forholdene var så ringe at ingen Dansk Støberi arbejder ville på tage sig arbejdet,er det dem du tænker på er de kommet i Fagforening og blevet tilsluttet det Dansk Socialvæsen,og det er vel heller ikke de Polske Roe arbejdere de er forlængst gift med en Dansk mand,nej du det er de Luske røve EU har sørget for kommer ind og trykker Lønnen i Danmark,og så de Arbejds givere der er dumme nok til at ansætte dem,det er lige som at tisse i bukserne,deet er dejligt varmt men det bliver hurtigt koldt
07.09-2010 | 10:39 af Bendt Søballe Kristensen
Det er nogle fine ord Statsministeren bruger ,men man kan låne en Dansk Ordbog for at se hvad det betyder det betyder at vi skal have for meget for vores vare både her og i udlandet,og det at blive overhalet indenom,Betyder vi har så meget Beokrati i Danmark at virsom hederne er bundet af EU-FN og andre fuld stændig Latterlige regler,som koster os en masse penge til ingen nytte
07.09-2010 | 11:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.09-2010 | 15:54 af Verner Andersen
"Jo, danske lønmodtagere kan lære meget af direktørerne i storbankerne. Her har man virklig holdt sig tilbage og altid ladet småsparerne få, før man med kornskovl ragede til sig "
07.09-2010 | 17:11 af Martin Kjeldsen
Jeg kan forestille mig, at Lars Løkke Rasmussen fik et notat fra en embedsmand, en tænketank, en kommission eller et konsulent-team med følgende ordlyd:

"Nye undersøgelser viser, at den danske produktivitet er i bund og det samme er det danske forbrug.

Diagnose: folk laver ikke en skid når de er på arbejde og puger de penge som de tjener.

Behandling: lønnedskæringer."

Og da vor statsminister er en simpel mand midt i en stor krise med minimum et år til et valg, som kan gå både til den ene, den anden og faktisk også den tredje side, så må han jo finde en måde, hvorpå han kan overbevise sine vælgere (og et EU, der pruster ham voldsomt i nakken) om, at han stadig er i god form.

Resultatet er udtalelser som ovenstående.
 
07.09-2010 | 18:51 af Per Christensen
Det er så let at komme med den påstand på baggrund af statistikkerne. Men hvad med leveomkostningerne 7 afgifterne i de lande vi sammenlignes med?
Her i dk betaler vi mange afgifter af den ene og anden art og de forhøjes jævnligt så vi bliver nød til at få flere lønkroner for at kunne betale disse afgifter.
Det danske folk slider og slæber ind til statskassen/kommunekassen og løber ekstra stærkt for ikke at blive fyret i det private og off.
Løkke skulle selv lige prøve at komme ned på gulvet og prøve at være ansat som lønslave.
Så ville han måske lige tænke sig om inden han og regeringen kommer med en sådan påstand.
 
07.09-2010 | 20:52 af Dennis Persson
man påstår jo at man danner sine synspunkter ud fra hvordan man selv gør tingene , og her afslører manden jo selv at hvis der er nogen i dette land der ikke gør sit yderste for at være de penge værd ,som man får i løn, så er det ham selv ,den gang pladder kan han med rette sige til sig selv når han kigger sig i spejlet om morgenen, og lade os, der er så heldige at have et job hvor vi knokler hver eneste dag fra 7 til 15 :15 l
ad os få det valg ,grænsen er nået med tåbelige udtalelser fra den dårligste og mest inkompetente regering i mands minde , VALG NU
07.09-2010 | 23:40 af Rene Nielsen
Så kan han selv gå ned i løn jeg så en gang at han får ca. 150000 kr om md. vi kan godt byt og kører taxa og det bliver man ikke rig af.
12.09-2010 | 13:25 af Allan Høyberg
Ja og hvorfor tror du nu lige at lønnen er så høj!!?? Kunne det måske tænkes at det er udgifterne sku osse!!??
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.