Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Kriminaliteten blandt udlændinge eksploderer

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Børn fra familier, der er flygtet fra krig, bliver oftere kriminelle end andre udlændingebørn. Snart er de voksne, og det vil ifølge eksperter sende en bølge af kriminalitet ind over Danmark

1. feb. 2008 kl. 06:28 Rasmus Karkov
AppleMark
AppleMark
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Rasmus Karkov
Nyhedsavisen, journalist opdagelse

PC-Planet, journalist

Ugepressen Djursland, chefredaktør

Onside.dk, journalist

Information, red.sek

1998-2002 DJH/Aktuelt/Berlingske Tidende

1992-1994 Rysensteen gymnasium

1990-1991 Christiansha...

De knivdrab, skudopgør og overfald, som præger landet, er ingenting i forhold til det, som er i vente.

De store årgange af børn, der er vokset op i dybt traumatiserede flygtningefamilier, er ved at blive gamle nok til at udskifte slåskampe i skolegården ud med hård kriminalitet. Og mange vil ifølge integrationskonsulent Manu Sareen gøre det. Hans erfaring er, at børn af flygtninge er ekstremt mere belastede og kriminelle end børn af indvandrere.

»Det kan gå helt galt. Risikoen for, at vi vil opleve langt mere kriminalitet fra nu af, er bestemt til stede,« siger han.

»Vi bliver nødt til at få tal, der viser, at kriminelle især er efterkommere af flygtninge, så vi kan målrette indsatsen mod forældrenes krigstraumer som årsag til kriminalitet,« siger Manu Sareen.

Den hidtil eneste undersøgelse af forskellen i kriminalitet hos udlændinge viser, at 70 procent af etniske unge på sikrede institutioner for kriminelle har en flygtningebaggrund.

99 procent af børn af flygtninge fra krigslande som Libanon, Somalia og Irak er lige nu under 19 år og dermed ved at nå alderen, hvor kriminaliteten er størst.

I 2005 fik 22 procent af alle efterkommere i 20 erne en dom. Flest var efterkommere af indvandrere, men det ændrer sig.

»Efterkommere af flygtninge bliver mere kriminelle end efterkommere af indvandrere, fordi de ud over at være socialt marginaliserede også vokser op hos traumatiserede forældre,« siger Lars Olsen, der står bag bogen Det Delte Danmark om udlændinge.

»Vi står foran nogle meget store problemer, når de børn bliver voksne. Spørgsmålet er, om man overhovedet kan gå ud om natten om 10 år,« siger Lars Olsen.

Justitsminister Lene Espersen (K) vil nu se på, om statistikkerne kan vise, om de kriminelle er børn af flygtninge, så indsatsen kan styrkes.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
01.02-2008 | 19:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 20:15 af Jørgen Larsen
Det lader til Stefan svensk har de samme problemer med at skrive på sit eget modersmål, som hans danske kolleger.

Sikke da et samentræf.
 
01.02-2008 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 20:33 af Jørgen Larsen
Og så ville det klæde den såkaldte Journalist til artiklen at forklare, i hvilken sammenhæng ordene er fremsat.

Og hans hensigt med den åbenbare forvrængning, måske et forsøg af en elev på at fremstå som en der skaber Debat?
 
01.02-2008 | 20:36 af Jørgen Larsen
Fantastisk.

Det er ikke mit ansvar hvis der bliver gjort indgreb i teksten fra Redaktionens side:-)
 
01.02-2008 | 20:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 21:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 21:37 af Jørgen Larsen
Nå hva faen svensken, I vælter jo også ind over den danske grænse.

Og sådanne som dig er der ikke engang behov for i Danmark, vi har vore egne grisebasser.
 
01.02-2008 | 21:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 21:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 21:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 20:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 22:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 23:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 00:02 af Torben Petersen
Når det nu er så forbandet forudsigeligt at kriminalliteten blandt de udstationerede koransoldater fremover vil stige, er der jo ingen undskyldninger for IKKE at tage forudsigelserne alvorligt. Så det overlader vi da helt trygt til det statsautoriserede voldsmonopol herhjemme. Vi skulle jo nødigt se selvbestaltede selvtægtegrupperinger rydde op, efter årtiers Radikale Venstre og Socialdemokraters iscenesatte, sociale eksperimenter, udført i fuldskalastørrelse herhjemme.

Så vi læner os fortrøstningsfulde tilbage i vores velerhvervede magelige danske hygge, mens vore dygtige forgreninger af forsvarsforligene grådigt modtager den fornødne kapitaltilførsel, så oprydningen kan udfolde sig behørigt.

Det er slet ikke noget vi som borgere, demokrater, forældre og skatteydere beder om. Det er et ultimativt forlangende, kære venner på Christiansborg!
 
 
02.02-2008 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 00:23 af MR.Bagger
@lusk

Godda mand økseskaft.

@Wilibald s hansen.

Min holdning til muslimer er nuanceret i modsætning til hovedparten af "debatørene" her.

Pat Condell er bedre end jeg til at forklare.

http://www.youtube.com/watch?v=HhN6CG1zCRc

http://www.youtube.com/watch?v=HR9LVf_KMO0

@halvhiphad

Dumhed og ignorance i fineste dressur.

What to say ?

Når man tager med en voldspsykopatisk galning og krigsforbryder på raid pådrager man sig et ansvar for ofrene.

Overfaldet på Irak er en krigsforbrydelse.

Efter nøjagtigt samme præmis som Nazitysklands overfald på Polen i 1938 var en krigsforbrydelse.

Grundlaget for indvationen var løgn fra enden til anden.
 
 
02.02-2008 | 00:26 af MR.Bagger
@Onkel dum i nakken

Har du noget at komme med andet end dumme bemærkninger.
 
 
02.02-2008 | 00:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 00:52 af Torben Petersen
Andrea

Britterne havde en historisk forpligtelse til at tilbyde uddannelser og bosættelse til mennesker fra de tidligere kolonier...men har vi egentlig ret mange fra vore tidligere vestindiske kolonier i Danmark?

Gu har vi ej! (Om end de i sandheden kunne have bidraget en hel del til forskønnelsen af landet).

Nej! Vi har nøjagtigt de horder af tvangsindrullerede, udstationerede islazistiske koransoldater som socialdemokraterne sikrede indrejse, da de deponerede deres blå overalls-stemmer fra landets skurvogne i lommerne på Det radikale Venstre, op gennem -80 erne og -90 erne.

Og nu starter Ritt Bjerregaard sin røde skole op i hovedstaden!! Ren afledningsmanøvrer...Den ubetingede største katastrofale udfordring vi står overfor, er den hord at islazistiske idioter som uanset argumenter i stribevis, vedholdende og dygtigt sejlende under religiøst bekvemmelighedsflag, påberåber sig ræspægd !!

Altså respekt for sharia-dogmatikken, der i en lind strøm flyder mod os, som ensidigt erklærede undtagelsestilstande mod, for længst vedtagne standarder og normer, for civiliseret, mellemmenneskelig omgang.  

Kun Uffe Ellemann-Jensen, Jørgen Bæk Simonsen og Tøger Seidenfaden finder efterhånden dette eksotiske men beklageligt vandartede islazistiske indslag beundringsværdigt!

Men sådanne idioter måtte vi også trækkes med under forrige belejring, hvor soldaternes uniformer til gengæld var meget flottere - syn s vore unge kvinder dengang.
 
 
02.02-2008 | 01:07 af Torben Petersen
Karin Bennedsen & Jørgen Larsen

Jeres synspunkter må betragtes som en notorisk idiotiske, al den stund der aldrig fra den indtrængende, anmasende og aldeles uvelkommende koranstyrke er formuleret en officel krigserklæring overfor Danmark. I det sekund det sker, skal ingen af I to idioter være et eneste sekund i tvivl om hvad der sker! Indtil videre antager vi naturligvis som almindelige borgere i samfundet, at de udkommandrerede, tvangsindrullerede koransoldater, der for første gang i den 1400 årige lange islazistiske historie netop nu befinder sig på dansk territorie (Dar el-Harb, kaldes dette stade i den islazistiske interventions-terminologi), vil afføde den fornødne opmærksomhed fra det statsautoriserede voldsmonopol.

Skulle det vise sig ikke at være tilstrækkeligt, er jeg nogenlunde sikker på, at den danske befolkning, der på Det radikale Venstres og Socialdemokratiske stemmers foranledining er blevet tvangsægtet med det islazistiske monster, vil korrigerer kursen på et tidspunkt.

Jeg håber sandelig da, at det statsautoriserede voldsmonopol kan dæmme effektivt op, forinden det bliver nødvendigt at supplere med alternative nødværgeforanstaltninger.
 
 
02.02-2008 | 01:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 01:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 01:43 af Torben Petersen
Andrea

Det eneste fornuftige den socialdemokratiske Poul Nyrup Rasmussen nogensinde har udtalt officielt er: "I skal ikke pisse på danskerne...". En kommentar der nødtvungent faldt fra de flommede socialdemokratiske statsministerielle flæskekæber, i umidelbar forlængelse af de hujende horder og vanvids-kørende tilhængende islazistiske herværende koransoldaters uforbeholdne hyldest til attentatet på tvillingetårnene i USA, d. 9 september, 2001.

Når vore skatteyderfinancierede voldsmonopol og anti-terror-indsats viser svaghed, in effektivitet - så går gaden amok!

Vi har aldrig bedt om tvangsægteskabet med islazisterne.

Vi er notorisk blevet affejet som fremmedfjendske, nazister, islamofobe, og landsskadelige, når vi kæmpede for dansk pressefrihed og ytringsfrihed...når vi sloges for afvisninger af ensidigt erklærede undtagelsestilstande fra islazismens frontkæmpende koransoldater...

Vi har set horder af bredbagede socialarbejdere, slikke enhver Muhammed i røven, når han endnu engang har afvist det tilbudte...,mens vore sørgeligt deponerede metadon-brugere og gamle på plejehjemmene blev henvist til egenomsorg så de stats- og kommunalt aflønnede madammer kunne frigøres i hobetal til at rulle røde løbere ud under indtrængende islazisters velærværdige fødder, mens de bredbagede sagsbehandlere drømte sig ned i varmen, under palmerne med fuld betjening af lækre eksotiske og virile hanner...Mine venner fra taxibranchen kan fortælle, hvordan det foregår...

Vi er blevet pisset op og ned af benene, mens vor tids kommunaltaflønnede feltmadrasser ihærdigt har bestræbt sig på fremdeles at have glade kunder i deres butikker i form af isiazistiske bumser, der sabndelig aldrig måtte forlade socialkontorerene, uden at have mindst den ene lomme fuld af skatteyderfinancierede kontanter...

Vi har i årtier set dem hænge storgrinende ud over altalerne om morgenen, for at grine og vikne til de rustne opel kadetter, der møjesommeligt gnaver sig op ad bakken foran Ghettoen, så de kan møde rettidigt på arbejde - og betale halvdelen af deres løn til bumnserne i Ghettoen!

Andrea

Der er opsparet så enorme mængder berettiget vrede, så jeg håber og be r til, at vore parlemantariske formåen kan dæmme op for vreden. Jeg håber det vil lykkes...for alternativet kan blive grimt. Ikke mindst når de bredbagede feltmadrasser skal forklare, hvordan i helvede de har kunne unddrage fuldt arbejdsduelige mandspersoner i årtier at skulle yde deres indsats i samfundet gennem almindelig arbejdsindsats - eventuelt på det tidlige Opel Kadett-hold, hver morgen!
 
 
02.02-2008 | 07:32 af Jørgen Larsen
Torben Petersen.

Du lyder grangiveligt som en dansk udgave af "komiske Ali".
 
02.02-2008 | 08:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 08:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 09:53 af Torben Petersen
Jørgen Larsen

Jeg er nu ikke komiske Ali - men jeg skrev talerne...
 
 
02.02-2008 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 10:48 af Karin Bennedsen
@Ole Wejse Svarrer

Er det Avisen.dk s politik at give plads til bloggere og kommentatorer, der i mere eller mindre forblommede vendinger gør sig til talsmænd for og indirekte opfordrer til voldelig opstand (frihedskamp) mod borgere med indvandrerbaggrund (muslimer)?
 
02.02-2008 | 10:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 11:33 af Karin Bennedsen
@WJ

Ja, jeg er også bekymret over den stigende voldsforherligelse, der ligesom dengang høres fra højrefløjen.
 
02.02-2008 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 11:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 12:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 12:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 12:34 af Karin Bennedsen
@Jakob A. Andersen

Jeg er 200% enig med dig.
 
02.02-2008 | 12:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 12:40 af Karin Bennedsen
@Josef

Ja, jeg er bekendt med, hvad begrebet civil ulydighed betyder, men det du åbenlyst ikke.

http://da.wikipedia.org/wiki/Civil_ulydighed
 
02.02-2008 | 12:50 af Karin Bennedsen
@WJ

Din beskrivelse af visse debattører som tilhørende en marginal højrefløj, som ingen betydning har overhovedet, vil næppe svare helt til disse personers selvopfattelse.

Egentligt burde jeg klage over din kommentar, ikke på grund af din beskrivelse af den ekstreme højrefløj, men fordi det er i strid med god debatetik at beskylde andre debattører for patologisk sindsyge.
 
02.02-2008 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:29 af Karin Bennedsen
Indvandringsstop? Nu må jeg le højt! Der er ALDRIG kommet så mange indvandrere til Danmark som siden 2001.

Mon VK og DF har en masterplan for, hvordan vi skal forsørge alle disse mange tusinde nye indvandrere, når det igen bliver nedgangstider, og der opstår arbejdsløshed.

For husk på, at når man har haft opholdstilladelse i nogle år, kan den børes permanent med dertil hørende sociale rettigheder.

Og så kan vi på venstrefløjen spørge: Hvem var det, der lukkede alle de indvandrere ind i Danmark, uden at VI blev spurgt.
 
02.02-2008 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 13:46 af Karin Bennedsen
@Hans Gammelsmølf

Hvor mange promiller af den danske befolkning taler vi om, når du nævner dem, der først ville udrydde demokratiet med kommunismen og nu, efter din mening, forsøger med islamismen?
 
02.02-2008 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:13 af Karin Bennedsen
Hej Ras57,

Jeg har fremhævet over for Ole Wejse Svarrer (i en anden tråd), at det jo ikke nytter noget, at vi bloggere skal opgive navn og adresse, hvis vi vil blogge, når de anonyme fortsat kan bevare anonymiteten i kommentarerne til avisens artikler. Især ikke, når artiklens journalist eller OWS ikke overvåger debataktiviteten.
 
02.02-2008 | 14:19 af Karin Bennedsen
Hvor den voldskriminelle Michael Ellegaard hører hjemme er vi jo ikke i tvivl om.
 
02.02-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:41 af Karin Bennedsen
@Hans Gammelsmølf

Du kan åbenbart ikke svare på et eksakt spørgsmål, der relaterer sig til de påstande, du selv kommer med.

Nå, det havde jeg heller ikke forventet.

Det meste af det du skriver, er jo ikke andet end floskler, som man kan læse på enhver hjemmeside på den ekstreme højrefløj.

@Lurifax

Vil du benægte, at Michael Ellegaard har 3 voldsdomme?
 
02.02-2008 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 14:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 16:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 16:29 af Karin Bennedsen
@Anders Simeoni

Jeg skrev:

"Og så kan vi på venstrefløjen spørge: Hvem var det, der lukkede alle de indvandrere ind i Danmark (siden 2001), uden at VI blev spurgt."

Kunne du ikke lige forklare mig, hvilken indflydelse S, SF, EL og RV har haft på udlændingepolitikken siden VKO kom til magten?

Jeg kan sagtens selv svare: INGEN! VKO, eller jeg skulle måske præcisere det til at skrive DF, har ikke på noget tidspunkt spurte andre partier, om man kunne tilslutte sig den nye massive indvandring.

Så jo, vi vil med al mulig ret en gang ud i fremtiden kunne spørge: Hvem var det, der lukkede alle de indvandrere ind i Danmark?

Det den borgerlige regering gør i disse år, er nøjagtig det samme, som tidligere regeringer har gjort, når erhvervslivet sukkede efter arbejdskraft.

Erhvervslivet glemte bare dengang som nu, at de også har et socialt ansvar, når vi taler om arbejdsløse, som måske ikke kan arbejde 110% effektivt. For dem er det mere bekvemt og profitabelt at importere arbejdskraften, end at opkvalificere nogle arbejdsløse.

Og når den dag kommer med fornyet arbejdsløshed, er erhvervslivet de første til at stikke halen mellem benene og overlade problemerne med de arbejdsløse til samfundet igen.

Hvem mon det så er, der kommer til at betale prisen? Direktøren i Nordsjælland?
 
02.02-2008 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 17:30 af Jørgen Larsen
163 kommentarer, hvoraf de 97 var sorte.

Værd at lægge mærke til.
 
02.02-2008 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 18:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 19:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 20:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2008 | 21:30 af Jørgen Larsen
Ras57.

Du har ret, nu er det ikke fordi jeg plejer at læse de sortes skriblerier, man ved jo hvad det er for starutter, har man læst èn, så har man læst dem alle.
 
02.02-2008 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2008 | 01:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2008 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2008 | 13:29 af Sheet Head
Bruce3

Hvilken del af ordet statistik er det du ikke forstår?

Hvad nytte har argumentet: Se dem der de er da også kriminelle når man med fakta påviser at der er en overvægt af flygtninges efterkommere der bliver kriminelle?

Tror du man løser problemet ved at lade som ingenting? Det tyder på det!

Hvad med at DU droppede med at bilde dig selv ind at alle statistikker lyver, på nær dem du er enige i! Det er utroligt hvad du disker op med af idioti.
 
 
04.02-2008 | 11:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.02-2008 | 12:06 af Karin Bennedsen
@Rasmus Karkov

Det er ikke så interessant, hvad du finder ekstraordinært stødende, og derfor sletter.

Det er meget mere interessant, hvad du (og Avisen.dk) finder acceptabelt, og derfor ikke sletter. Virkelig tankevækkende!
 
04.02-2008 | 13:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2008 | 00:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 11:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 07:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 07:34 af Bruce1
De skal have smæk i møllen, skal de.
 
 
01.02-2008 | 08:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 09:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 09:18 af Ole olesen
Puha, vi er godt nok tæt på krig - må jeg godt skrive det Rasmus?

(Rasmus slettede et af mine indlæg i går fordi jeg kaldte ham uduelig og middelmådig)
 
01.02-2008 | 09:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 09:47 af Lars Nielsen
Det er jo intet nyt, man kan bare tage procenttallene fra alle doimmervagterne i Danmark, eller kun København for den sags skyld, så får man syn for sagn.
 
 
01.02-2008 | 10:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 10:01 af Karin Bennedsen
Med tre voldsdomme bag sig, er Michael Ellegaard fra Fritdk.dk en værddig repræsentant for den yderste højrefløj, hvor han mænger sig med Anders Gravers (SIAD) og Julius Børgesen (tidl. Dansk Front).

http://ditcentrum.dk/blogs/lasses_lkasse-talerstol/default.aspx

http://www.tv2fyn.dk/article/31586
 
01.02-2008 | 10:09 af basse
Oh hva så Karin Bennedsen?? Du tilhører den gruppe som bare lader stå til, og ødelægger landet for den næste generation. At henvise til at den og den er fra højrefløjen ænder jo ikke på fakta.

Men ok, det er jo de fakta som dig og dine lukker øjnene for.

Desværre er det ikke kun jeres børn som bliver overfaldet, men også vore andres. Ramte kriminaliteten vare jer latterlige politiske korrekte, kunne jeg være ligeglad, da I jo bare får som I selv har valgt. Men sådan er det jo desværre ikke indrettet.
 
01.02-2008 | 10:37 af basse
@LFPC

Riddersken af Den Rene Hånd og hendes ligesinde, kan måske godt tage arbejdstøjet på (om ikke andet så bare for at prøve at have arbejdstøj på), men de kan ikke kikke på problemerne eller gøre noget ved det for den sags skyld. Hvis man som almindeligt menneske skal gøre noget ved problemer, rette op, udbedre eller andet kræver det først og fremmest een ting. Nemlig, at man accepterer at der er et problem. Det har Karin og de andre ikke gjort. I deres verden er der ikke problemer med mennesker ad anden etnisk oprindelse, statestikkerne lyver og/eller er blevet manipuleret og deres eneste problem er DF.
 
01.02-2008 | 11:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 11:36 af Karin Bennedsen
Med alle de nye straffeforanstaltninger og forhøjelse af strafferammer, der er blevet indført siden 2001, er det jo lidt underligt, at kriminaliteten er stadig stigende.

Noget tyder på, at man måske ville få mere for pengene, hvis man satsede lidt mere på forebyggelse i stedet for straf.

Når nu alle, der træffes første gang med en kniv i lommen skal ind og ruske i 7 dage, og når DF lykkes med at kriminalisere de 12-årige, tror jeg det er på tide, at vi får bygget nogle flere fængsler.

Eller måske skulle vi overveje at oprette topsikrede fangelejre, hvor man samtidig kunne opdrage de kriminelle efter gammeldags, militaristiske principper.

Jeg er sikker på, at USA er leveringsdygtig i erfaringer, som vi også kunne have glæde af.
 
01.02-2008 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 11:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 11:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 12:13 af Karin Bennedsen
@Michael Ellegaard

Som svar på din kommentar til mig har jeg lyst til at komme med et lille muntert citat fra Lasses ølkassetaler:

Citat:

Den næste taler fortæller, at han hedder Michael Ellegaard og kommer fra en forening, der kalder sig ”Frit Danmark”. Han kan fortælle de fremmødte, at der er en sammensværgelse i gang mellem den yderste venstrefløj, muslimske fundamentalister og det politiske establishment, som har til formål at oversvømme Danmark med udlændinge. Denne sammensværgelse angiver han som årsagen til, at Enhedslisten har opstillet en muslimsk kvinde som folketingskandidat. Munden lukkes på de få, der tør sige sandheden, fortæller Michael Ellegaard.

Der er ingen, der lukker munden på Michael Ellegaard, så det kan næppe være ham selv, han hentyder til, tænker jeg med et stille smil.

Michael Ellegaard taler videre omkring de voldelige muslimer, som voldtager og overfalder sagesløse kvinder, men som får en straf, Ellegaard finder alt for mild.

Og man må sige, at Ellegaard kender det danske straffesystem ganske godt. Indefra, forstås.

Michael Ellegaard har tre domme for vold, og hvis man kigger på hjemmesiden www.redox.dk, kan man læse, at han op til kommunalvalget stillede op til byrådet i Odense og fik 73 stemmer. Han siger dog i dag, at han er sikker på, at 1 million danskere er enige med ham og de andre kronragede i deres politik.

Ellegaard tordner løs mod de voldelige muslimer, men han undlader at fortælle, at han kort før kommunalvalget i 2005 slog løs på en kvindelig kandidat på Frit Danmarks liste i Odense, mens listens andre kandidater overværede det. Kvinden, han slog løs på, er hans ekskæreste.

Jeg tænker i al stilfærdighed, at man heraf kan udlede, at når ”frie” danskere som Michael Ellegaard slår løs på kvinder, så er det ifølge de kronragede okay, men hvis muslimer gør det, så skal de straffes hårdt.

Ellegaard kræver som straf, at voldelige muslimer bliver sendt ”hjem” - hvor det så end måtte være.

Den unge kvinde i vinduet råber ned til Ellegaard, at han da selv kan rejse hjem. I betragtning af, at hun råber ud fra en lejlighed i midten af Aalborg, går jeg ud fra, at hun er hjemme, men Ellegaard kommenterer ikke opfordringen om at rejse hjem til Odense. I stedet brøler han videre, og han slutter sin tale ved at råbe: ”Frit Danmark!”

Det kunne de kronragede godt lide at høre, for de klapper af ham."

Citat slut.

http://ditcentrum.dk/blogs/lasses_lkasse-talerstol/default.aspx
 
01.02-2008 | 12:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:00 af Karin Bennedsen
Samtidig med at man har travlt med at fordømme indvandrergruppers kriminalitet, ser man her den yderste højrefløj slutte op om en af deres egne voldskriminelle, nemlig Michael Ellegaard.

Men det er da rart, at sympatierne bliver meldt så klart ud, så ved man jo, hvor man har folk.
 
01.02-2008 | 13:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:32 af Amila Jasarevic
Jeg kan anbefale alle at undersøge tallene for mord og andre forbrydelser begået af hjemvendte amerikanske soldater efter diverse udstationeringer - og husk: dette er folk, der blev TRÆNET til at klare sig i en krig. Hvordan tror I så, chancerne er for civile - især børn? Mig selv inklusive..
 
 
01.02-2008 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:36 af Amila Jasarevic
New York Times: http://www.nytimes.com/2008/01/13/us/13vets.html?_r=2&hp&oref=login&oref=slogin

"The New York Times found 121 cases in which veterans of Iraq and Afghanistan committed a killing in this country, or were charged with one, after their return from war."
 
 
01.02-2008 | 13:38 af Karin Bennedsen
Man formelig fornemmer, hvordan visse fra den ekstreme højrefløj slikker sig om munden ved udsigt til borgerkrigslignende situationer.
 
01.02-2008 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:50 af Amila Jasarevic
@LFPC: Jeg forstår dig et stykke af vejen, men når du nævner masseudvisninger af dem, der opfører sig som en trussel mod Danmark, har jeg et spørgsmål: hvis det, Gud forbyde, skulle vise sig, at også danske soldater begår mere og grovere kriminalitet efter at have været udstationeret, ville de så ikke også udgøre en trussel mod samfundet? Man ved jo allerede, at de kæmper med store psykiske belastninger efter at have været i krig, hvilket ikke kan være overraskende. Men hvor ville du udvise dem til?

Eller handler det for dig om noget andet end trusler mod det danske samfund?
 
 
01.02-2008 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 13:59 af Amila Jasarevic
@A.G. Jaså, så det handler ikke om at man oplever krig, men HVORFOR man oplever den. Jeg har jo helt misforstået det. Og værre endnu: det samme har samtlige psykiatere, jeg nogensinde har hørt om..
 
 
01.02-2008 | 14:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:05 af Amila Jasarevic
@LFPC: Har jeg mon ramt et ømt punkt? Er det svært at sige, at det ER trusler - alle slags trusler - mod det danske samfund, du er bekymret for - ikke kun udlændinge?
 
 
01.02-2008 | 14:15 af Karin Bennedsen
Siden VKO kom til magten i 2001, har det været en mærkesag for især DF at gøre tilværelsen så besværlig som muligt for flygtninge og danskere med anden etnisk herkomst, formentlig i det lønlige håb, at en del af dem så ville rejse frivilligt ud af landet igen, men under alle omstændigheder fordi de i DF s øjne er nassere på vores velfærdssystem.

Utallige har de tiltag været, som decideret har været rettet mod de disse mennesker.

Et af resultaterne af denne diskriminationspolitik har været, at flygtninge med tortur- og krigstraumer ikke har modtaget den hjælp og støtte, de har haft behov for, så de kunne komme til at fungere som nogenlunde hele mennesker.

Et andet resultat ser vi efterhånden, som de traumatiseredes børn vokser op og måske bliver sociale tabere eller kriminelle, fordi forældrene ikke har det fornødne psykiske overskud til at tage sig ordentligt af deres børn.

Så alle VKO s bestræbelser på at piske syge flygtninge (og andre marginaliserede med anden etnisk baggrund) med økonomiske sanktioner og besparelser i stedet for hjælp, kommer vi som samfund måske til at bøde for i mange år fremover.

Og til højrefløjen, der har så travlt med at skubbe ethvert ansvar fra sig, vil jeg bare sige, at de børn og unge, der vokser op og er/bliver kriminelle, de er vokset op i VKO s regeringstid.
 
01.02-2008 | 14:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:20 af Amila Jasarevic
LFPC: Du skrev "Jeg, som dansker, er mest bekymret for de problemer som artiklen handler om."

Har du så set i artiklen, at der står følgende: »Vi bliver nødt til at få tal, der viser, at kriminelle især er efterkommere af flygtninge, så vi kan målrette indsatsen mod forældrenes krigstraumer som årsag til kriminalitet,« siger Manu Sareen.

Er du uenig i, at krigstraumer er en af årsagerne til kriminalitet? Mener du evt., at det er ligegyldigt, om de er eller ej? Så kan vi måske bare blive enige om, at mens du går ind for at løse problemer (vha. masseudvisning) EFTER de er opstået, går jeg ind for forebyggelse. Desuden kan vi måske blive enige om, at jeg er lige bekymret over forbrydelser uanset om de er begået af en dansker eller udlænding, mens du ikke vil forholde dig til spørgsmålet, fordi der i artiklen ovenfor ikke står noget om danskere.
 
 
01.02-2008 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 14:53 af Karin Bennedsen
@Michael Ellegaard

Er du i stand til at skrue tiden tilbage med din ønsketænkning?

Eller var det måske bedre at se realistisk på tingene og prøve at løse de problemer vi står med?

Vi står idag med et ganske alvorligt problem med børn og unge af ofte svært tortur- og krigstraumatiserede forældre, som man fra VKO s side har valgt at marginalisere i stedet for at hjælpe.

Disse mennesker og det danske samfund er blevet ofre for DF s fremmedfjendskhed og ønske om at tage en slags hævn for de år, hvor de var oversete og ikke ønskede i det pæne selskab, og for Venstres materialistiske tankegang med, at kun den, der er produktiv i erhvervslivet, er noget værd for samfundet.
 
01.02-2008 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 18:05 af Karin Bennedsen
@Lillian H.

Det er næsten tragikomisk, hvordan du som andre ude på højrefløjen, fralægger dig ansvaret for de sidste 7 års enevældig styre med VKO, hvor man har haft alle muligheder for at rette op på, hvad andre regeringer har forsømt.

I stedet er kriminaliteten så stigende, at man uden at overdrive kan påstå, at VK og DF ikke har været opgaven voksen.

Men fortsæt bare med at stikke hovedet i busken ved at skyde skylden på alle andre end Jer selv.

Og apropos blod på hænderne, så er det i hvert fald ikke mine hænder, der er sølet ind i tusindvis af uskyldige civile irakeres blod.
 
01.02-2008 | 18:25 af Jørgen Larsen
Hold da kæft, der kom der gang i landsbytosserne.

Der skal ikke meget til før de flipper ud.

Og mon de har fattet hvad der er blevet sagt, næppe.
 
01.02-2008 | 19:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 19:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 15:24 af Karin Bennedsen
@JensH

Du begår den klassiske fejl, som man desværre alt for ofte oplever fra højrefløjens side, nemlig at kæmme flygtninge og indvandrere over een kam.

Debatten her handler om FLYGTNINGE, ikke indvandrere, og i mine kommentarer har jeg også kun skrevet om denne gruppe, som i ordets egenligste forstand virkelig er ofre, ikke alene for de forfærdelige ting, de er flygtet fra, men også for den mangel på menneskelig forståelse, som de har mødt her i Danmark.

Indvandringen, som startede med erhvervslivets behov for importeret arbejdskraft, er en helt anden diskussion. Forøvrigt har indvandringen aldrig nogensinde været større, end den er nu under VKO.

Så kan vi jo håbe på, at når lavkonjunkturen sætter ind, at de så skeler til de fejl, der blev begået af andre tidligere regeringer.
 
01.02-2008 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 15:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 15:47 af Karin Bennedsen
@Jørn Madsen

Hvis du fik lidt andet indhold i tilværelsen end en tur i byen fredag eller lørdag, kunne det være, der også blev plads til lidt reflektion udover den mest lavpandede.
 
01.02-2008 | 15:57 af Karin Bennedsen
@JensH

Jeg har for længst læst den gamle, men udmærkede, artikel af Jan Plovsing.

Men uanset hvad han skriver, så ændrer det jo ikke på, at VKO har siddet på den uindskrænkede magt til at rette op på forholdene i snart 7 år.

Desværre har de ikke været deres opgave voksen, hvilket den stigende kriminalitet jo også viser.
 
01.02-2008 | 16:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 17:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 19:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 19:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.02-2008 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 22:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 18:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.03-2008 | 20:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.03-2008 | 15:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.03-2008 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites