Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Krarup: Venstrefløjens vold giver nazi-associationer

Start et spil på Spigo.dk
Spil

De autonomes adfærd minder om voldsudøvelsen i Weimarrepublikkens sidste år, hvor andre end nazisterne ikke kunne demonstrere uden at risikere at blive slået ihjel , skriver DF s Søren Krarup, der beskylder medierne for at tie venstrefløjens vold ihjel.

26. nov. 2007 kl. 14:11 Jesper Helmer
AppleMark
AppleMark
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Jesper Helmer
• Email: jehe@avisen.dk

• Telefon: 7240 7295

• Februar 2002: Uddannet journalist fra Journalisthøjskolen i Århus

• Februar 2002 - maj 2004: Journalist på Frederiksborg Amts Avis

• Juni 2004 - Juli 2...

Under overskriften Volden på venstrefløjen langer Dansk Folkepartis Søren Krarup i en kommentar i Berlingske Tidende mandag ud efter både venstrefløjen og de danske medier. Ifølge Krarup fortier medierne mere eller mindre bevidst den vold, som den hjemlige venstrefløj benytter sig af som politisk middel.

- Der er ingen politiker fra SF, De Radikale eller Enhedslisten, der er blevet forfulgt og drevet væk fra en demonstration på slotspladsen af VU, KU eller DFU. Volden er på venstrefløjen. Gadens terror praktiseres af de håbefulde unge fra SFU og Enhedslisten, og når Pia Kjærsgaard gør Villy Søvndal opmærksom på det, eksploderer han i raseri, i stedet for at sætte voldsmentaliteten i sit partis ungdomsafdeling på plads, skriver Søren Krarup.

Venstrefløjens mordforsøg

I kommentaren henviser Krarup til en lang række nyligt episoder, hvor højrefløjspolitikere eller tilhængere er blevet chikaneret, latterliggjort og sågar overfaldet.

- Og værst og mest uhyggeligt har volden på venstrefløjen manifesteret sig i det overfald, der 21, oktober fandt sted på organisationen Stop the Islamisation of Europe . Det skete på Christianshavn i anledning af den saudiske menneskerettighedskommissions besøg på Institut for Menneskerettigheder. Volden var så brutal og uhyggelig, at det kun er et tilfælde, at den ikke førte til dødsfald, skriver Krarup.

Slået med jernstænger 

Ved demonstrationen blev flere personer slået ned - heraf flere med jernstænger og flasker. Én person blev desuden stukket med en kniv. Adskillige personer blev efterfølgende kørt væk i ambulancer. Ifølge Krarup var overfaldet veldokumenteret. Politiet gjorde imidlertid intet for at forhindre overfaldene - eller finde gerningsmændene efterfølgende. Og medierne var i det store hele tavse.

- Sådan er tilstandene desværre i dagens Danmark. Denne uhyggelige vold på venstrefløjen ties ihjel. Der har ikke været store overskrifter i dagbladene. TV har været tavs om dette politiske mordforsøg. De autonomes blodige færden interesserer ikke journalisterne, skriver Krarup.

Minder om nazisternes vold 

Historisk er situationen ikke, mener Krarup, uden fortilfælde.

- De autonomes adfærd minder slående om voldsudøvelsen i Weimarrepublikkens sidste år, hvor andre end nazisterne ikke kunne demonstrere i gadene - ikke uden at risikere at blive slået ned og i nogle tilfælde slået ihjel, skriver Søren Krarup.

Søren Krarup mener, at det er på tide, at justitsminister Lene Espersen (K) kommer på banen.

- Jeg spørger: Er det ikke på tide, at vi vågner til sandheds erkendelse? Er det ikke på tide, at gadens terror mødes af et beslutsomt forsvar for lov og ret? Jeg vil spørge justitsministeren om det, når Folketinget træder sammen, slutter Krarup.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
26.11-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 14:49 af Lars Nunnegaard
Uanset hvad. Så er vold uacceptabelt!
 
 
26.11-2007 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:05 af Jakoba
Sigge, prøv at forholde dig til sagen i stedet for at befri dig selv for overvejelser med så primitivt et statement.

Der er jo ingen tvivl om der foregår fuldkommen urimelige voldshandlinger på venstrefløjen, der forgik systematisk sabotage af højrefløjsvalgplakater(hvilket jeg dog kun tror næsten er en fordel)

Højrefløjsvold er en sjældenhed, det er langt mere socialt uacceptabelt at lege Johnny Hansen end det er at være i fællesskab med venstrefløjssabotørerne fra Ungdomshusmiljøet eks. Derfor ville det hjælpe hvis vi alle tog lige så meget afstand fra den voldspsykopati vi oplever/oplevede fra venstrefløjen som vi alle gør hvis vi ser eks. nazi-vold.
 
26.11-2007 | 15:07 af Bruce1
En million procent KORREKT, som altid taler Krarup hvert et ord sandt. Hvornår kommer venstrefløjens selvrensagelsestid, lærer de det mon nogensinde?
 
 
26.11-2007 | 15:07 af Jakoba
Når det er sagt, så mener jeg dog også at det er dumt altid at bruge nazismen som referenceramme - både når venstrefløjen bruger den eks. i en islam-jøde reference, og når højrefløjen gør det i en islam-totalitarisme reference.

Det er lidt med til at afspore den grundlæggende diskussion.
 
26.11-2007 | 15:07 af Peter Andersen
Krarup har fuldstændig ret. man kan læse det her http://siad.dk/
 
 
26.11-2007 | 15:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:42 af Maria
Sikke noget ævl Per Larsen!

Du skriver at DK s hoved-volds-problemer er

1) Homofobisk vold

2) Nazistisk/racistisk vold

Enten skriver du det i ren uvidenhed eller også som ren provokation?

Pt. er gadebandevolden størst. Du kan i dag ikke føle dig sikker på ikke at blive overfaldet på gaden. Primært af indvandrerbander.

Racistiske overfald i DK udføres i dag primært af indvandrerbander.

Kan du bevise andet er du da velkommen. Men dit sludder om Nazi- og homofobi-vold, holder ikke.
 
26.11-2007 | 15:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:55 af Christian Olesen
Ja! han er jo specialist i at bruge de metoder over for udlændinge, så han ved jo hvad han taler om, må man jo mene, eller bare en ny hjerneblødning?
 
 
26.11-2007 | 15:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 15:57 af Mr. Pedersen
Undskyld Marius, men er du igang med at forsvarer overfaldet på SIAD?

Uanset hvad man mener om deres meninger er historien da rystende og burde have konsekvenser...
 
 
26.11-2007 | 15:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:06 af karenmarie
Det er unge fra venstrefløjen der hærger i gaderne og overfalder demonstranter, hvis de ikke har samme mening som de venstreorienterede unge. Det er ikke unge fra f.eks. Dansk Folkeparti der sætter ild til biler, kaster brosten efter politiet eller oversprøjter husmure med grafitti.

Krarup har ret.
 
26.11-2007 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:12 af Maria
Ja Marius......da jeg boede i Kokkedal, oplevede jeg både trusler og truende adfærd.

Har du?
 
26.11-2007 | 16:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:12 af Slet Mig
krarup giver mig associationer til nazitiden - hans blotte eksistens er en hån, og et bevis på at danskerne ikke har lært en skid.
 
26.11-2007 | 17:20 af Peter Andersen
Allan H L giver mig associationer til nazitiden - hans blotte eksistens er en hån.
 
 
26.11-2007 | 17:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:24 af Mr. Pedersen
Marius,

Lige en gang til: "Det er for simpelt" siger du.

Hvad mener du så om overfaldet på SIAD og den generelle venstreekstremistiske vold i Danmark?
 
 
26.11-2007 | 17:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:40 af Nikki
Bevis for at Krarup ikke helt er med på hvad der sker:

"- Der er ingen politiker fra SF, De Radikale eller Enhedslisten, der er blevet forfulgt og drevet væk fra en demonstration på slotspladsen af VU, KU eller DFU. Volden er på venstrefløjen. Gadens terror praktiseres af de håbefulde unge fra SFU og Enhedslisten, og når Pia Kjærsgaard gør Villy Søvndal opmærksom på det, eksploderer han i raseri, i stedet for at sætte voldsmentaliteten i sit partis ungdomsafdeling på plads, skriver Søren Krarup."

Det er korrekt at SUFs Robin Hood hær lavede en aktion, men nu er det ærgelige jo så bare at SUF ike er SFU, ja ikke engang en officiel del af Enhedslisten, men ok man kan jo ikke forvente mirakler såsom at Krarup ved hvad han snakker om...
 
26.11-2007 | 17:40 af Lars Nielsen
Jeg er her rent faktisk helt enig med Søren Krarup.

Bag balladen på Nørrebro står SUF, og Enhedslisten = Danmarks svar på DDR s Socialistische Einheitspartei Deutschland.

Gammel vin på gamnle flasker.

Pinligt at både Radikale og Socialdemokratiet v/ Ritt Bjerrregaard og Klaus Bondam sammen med kommunisterne fra SF og EL lefler for den samling

uvorne kriminelle.
 
 
26.11-2007 | 17:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 17:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 18:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 18:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 18:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 18:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 18:46 af Nikki
Ja det er lidt pudsigt hvor enslydende de budskaber er... Gad vide om de har læst den samme bog om retorik? :)
 
26.11-2007 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:04 af Nikki
LOL sikke mange fine ord du har tillært dig Abdul.

Bare ærgeligt du har undgået at læse hvem der har udtalt hvad, fordi du så vil se at det faktisk er DF folk der står for kommentarene og ikke "De støvletrampende rødfacistiske horder" som du så smukt kalder dem.

Men igen det er desværre ret typisk for mange af avisens bloggere, at de desværre ikke giver sig tid til at læse ordentligt efter, men hellere vil fare frem med bål og brand mod den ene eller den anden fløj.
 
26.11-2007 | 20:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:08 af Fealasy
Nogle kalder andre for perker

Nogle kalder andre for svanser

nogle kalder andre for crackers

Men her i landet, virker det som om alle kalder hinanden nazister?...

Ja, en nogle tåber fra den ekstreme højrefløj er små racistiske... Dog ikke nazister.

Og ja, nogle fjolser fra den ekstreme venstrefløj laver ballande frem for diplomati... Men de er ej heller nazister.

Nazister laver nemmelig både ballande og er utolerante over for andre en den hvide race.

DF erne og de autonome herhjemme kan altså MAX være halv-nazister..?

Men nu glemmer jeg hvis at jeg bor i Danmark. For selv om barnet et halv Dansker, halvt Dannebrog, sødmælk og klaphat.. Bliver han kun kaldt for perker.

Vi burde tale pænere til hinanden og om hinanden. Eller ihvertfald.. Kun kalde en spade for en spade. Og ikke bare begynde at kalde den Nazist.
 
 
26.11-2007 | 20:15 af Isabella Balkert
Som det klart skulle fremgå af diverse indlæg, så har venstrefløjen så svært ved at slippe deres syndebukke, at de ikke kan se ret fra vrang, men selvfølgelig har Krarup ret. Det havde han også da han pegede på tørklædet som Nazi symbol, med henvisning til den Iranske kvinde der havde skrevet en bog om problemet:

http://kortlink.dk/wordpress/4gnn
 
 
26.11-2007 | 20:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:21 af Nikki
@Sundby

Er ikke helt enig med dig der. På vesntrefløjen er det de færreste der bryder sig om etiketten kommunister. De fleste på netop venstrefløjen er socialister, hvilket som sådan ligger til grund for at venstrefløjen er opstået, og vil helst kaldes for socialister.

Tror ret beset kan den gruppe der gerne vil tituleres som kommunister, udgør cirka lige så stor en gruppe, som den flok bøver der kalder sig for neo-nazister... undskyld ny-nazister ;)

Og generelt er jeg enig. Vi burde blive bedre til at tale pænere til hinanden, men igen, det er heller ikke noget Krarup, Camre og Lang(e)balle(r) har været gode til selv.

Håbet for et bedre samfund baseret på gensidig respekt eksisterer dog stadigvæk, og mange, ligesom jeg selv, håber på at opleve en dag, hvor man skeler til hvad folk kan, og ikke hvilket sprog de taler, hvilken tro de bekender sig til eller til hvor de kommer fra.
 
26.11-2007 | 20:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:36 af Fealasy
Om SIAD.

Læste lidt rundt på deres internationale side SIOE "Stop Islamisation Of Europe". De mennesker syndes at disse love er positive, gode ideer og burde tages i seriøs brug:

• Prohibition of Muslim immigration

• New legislation banning halal butchery

• Prohibition of new mosque construction

• Drastic restrictions on Muslim access to welfare benefits

• Punitive taxation on Muslims to fund security services

• Closures of existing mosques

• Closures of Muslim schools

• Banning the hijab/niqab/burka

• Criminalization of verbal support for Muslim terrorists

• Prohibition of public gatherings of Muslims on security grounds

• Prohibition of Muslim-Muslim marriage"

Direkte uhyggeligt.
 
 
26.11-2007 | 20:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:43 af Fealasy
@Pacs

Helt enig. De er lige slemme på begge sider, og deres tosseri går alt for tit ud over dem som bare vil være i fred.

Om det er folk som bliver angrebet fordi de kom fra Cafe Oscar eller familiens Volvo på Nørrebro der bliver tæppe bombet med brosten.
 
 
26.11-2007 | 20:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 20:47 af Nikki
@Muslimen:

Undskyld? Den er ikke forstået...

@Arne Hansen:

Hvad er der galt med "anstændighed" og "menneskesyn"? Det er blot nogle ord ja, men de dækker over utrolig meget, der gør at folk kan tillade sig at leve i fred og samdrægtighed... men nogle er åbenbart ikke klar til det Hr. Hansen.

@Fealasy:

Det der er direkte skræmmende. Hvordan kan nogen have så åndsformørket et menneskesyn?
 
26.11-2007 | 21:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 21:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 21:46 af faakdanmark
Er det kun mig, som syntes at det er ironisk at Søren krarup omtaler nazister som noget negativt?
 
 
26.11-2007 | 21:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 22:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 22:28 af E. Bill.
Isabella Balkert.

Det er rart at se, at du toner rent flag. Du har nærmet dig Krarup og Langballe i lang til, og nu er et tørklæde også blevet til et nazi-symbol. Længere til højre kan man da vist ikke komme; men du er på rette hylde. Nu mangler vi blot et støtteindlæg til Graverse fra SIAD - manden uden hjerne. De omtalte overfald er ren opspind - manden er jo skingrende skør.
 
26.11-2007 | 22:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 22:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 23:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 23:25 af E. Bill.
Hansen.

Den samme skøre person har lige været opstillet til folketinget som "privatist".

Han fik ikke 100 stemmer i hele landsdelen.

Det fortæller vel noget om denne forskruede

gartner - forstand har han ikke for meget af.

Godt du synes om ham.

Sagen om den gamle dame er pure opspind - ingen kender den. Er det ikke det, vi kalder højrespin.

Mon hans ven fra Greve har gratis husly endnu - han

slår jo de danske betjente - vold - højrevold.
 
26.11-2007 | 23:34 af Torben Petersen
Højrefløjen tiltror langt henad vejen retsstatens evner til beskyttelse, mens venstrefløjen fra begyndelsen udfordrer selve retsstatsprincipperne gennem selvtægt i anarkismens ånd.

Det er egentlig først når venstrefløjen med held og velsagtens det gode på sin side kammer over i voldsforherligelse, at højrefløjen definitivt opgiver håbet om, at retsstaten vil beskytte. Så har vi selvtægten i fuldt flor fra begge sider.

Denne gang er venstrefløjen - den gode og sande side uheldigvis allieret med islazister.
 
 
26.11-2007 | 23:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.11-2007 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 00:24 af Torben Petersen
Højrefløjen er egentlig for pæne, hvis de tiltror systemet at kunne beskytte. Havde man fra dag et plukket tørklæderne af de kvindelige koransoldater, var der efterhånden udviklet en forståelse og bred accept for selvtægten, som når autonome kaster med hætteklædte brosten mod ordensmagten.

3-0 til selvtægtsmestrene fra venstrefløjen!
 
 
27.11-2007 | 00:44 af Torben Petersen
Bemærkelsesværdigt, at mange af de hætteklædte brostenskastende unge, bryster sig af at være militærnægtere, mens de åbenlyst svælger i terroristiske tilbøjeligheder. Der synes umiddelbart at kunne etableres en vis overensstemmende aktionsmodel med de asymetrisk kæmpende islazister, rundt om i Verdens brændpunkter. Altså stort set overalt hvor islazister og sympatiserende totalitarister konfronterer ikke-islazister.
 
 
27.11-2007 | 02:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 04:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 06:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 06:58 af Karin Bennedsen
Søren Krarup, Lars Hedegaard, SIAD og en række hjemmesider fra det yderste højre er ude i et helt uacceptabelt og udokumenteret angreb på autonome og unge fra venstrefløjen med historien om overfaldet i en parkeringskælder. De har ikke skyggen af bevis for, hvem der stod bag overfaldet. De er ude i de rene antagelser.

Det er naturligvis dybt forkasteligt, hvis nogen er blevet overfaldet. Men er der overhovedet nogen beviser for, at historien er foregået, som den er blevet fortalt? Og hvorfor er der ikke et eneste foto af den bil, som voldsmændene angiveligt skulle have slået alle ruder ind på?

Er det den slags udokumenterede tilsvininger, man på højrefløjen synes er hjemmehørende i et demokratisk retssamfund?

Alle de selvretfærdige på højrefløjen glemmer samtidig meget bekvemt at fortælle, at de eneste, som politiet fandt nødvendige at arrestere ved SIAD s demonstration foran Institut for Menneskerettigheder, var 18 glatnakker med tandbeskyttere i munden, som SIAD havde havde allieret sig med.

http://jp.dk/indland/kbh/article1137323.ece
 
27.11-2007 | 07:50 af Thomas Proctor
KRARUP ER FASCIST & NYNAZIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!

At Krarup henleder opmærksomheden på nazismen, anklage venstreorienterede og anarkister for fascisme er et smart træk som højreradikale, nazister og fascister bruger hvor de kan komme afsted med det. Det er frygtpolitik som opfylder flere formål.Husk på Hitler kaldte hans stærkt højreorienterede diktatur; nationalsocialisme, for på den måde at trække tænder ud på den forestående revolution. Hitler internerede socialister, socialdemokrater, anerkister og kommunister som noget af det første efter magtovertagelsen.

Det eneste man behøver er at afdække denne falskhed, som denne artikkel gør udemærket:

http://www.clarte.dk/artikel.php?id=1

MVH

ESP
 
 
27.11-2007 | 08:59 af METTE
Eftersom vi i DK efterhånden har flere medier end vi har mennesker, er det tværtimod blevet sådan, at mediernes dækning af demonstrationer og oprør dækkes særdeles intensivt.

Se blot på den store G13 demonstration der blev dækket som breaking News på TV2 News. Helikoptere, journalister direkte inde i tåregassen osv.

Søren Krarup er en gammel cerut-mand, der ser spørgelser alle vegne.
 
27.11-2007 | 09:42 af Rojser
Tankevækkende så ofte ofte Krarup taler om nazisme, hmmm...
 
27.11-2007 | 10:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:16 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Hvor er beviserne for, at det var autonome eller venstrefløjsere, der stod bag overfaldet på SIAD s medlemmer i en parkeringskælder?

Eller mener du, ligesom andre udemokratiske elementer på højrefløjen, at udokumenterede beskyldninger mod bestemte grupper er i overensstemmelse med principperne i en retsstat?
 
27.11-2007 | 10:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:23 af Slet Mig
jamen krarup - venstrefløjen er jo ikke ved at overtage folketinget, det sidder den blå blok på - tungt - så det er da en underlig analogi - hvor vil du hen med det?
 
27.11-2007 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:42 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Nu du nævner Tidehverv, så gad jeg nok vide, hvor mange af dem, der var medlem, før Søren Krarup overtog formandsposten, der stadig slutter op om bevægelsen?

Det at du sætter en slags lighedstegn mellem Søren Krarup og den rolle, som Tidehverv spillede under og efter besættelsen er manipulation af værste skuffe.

Tidehverv har idag efter Søren Krarups indflydelse ikke ret meget lighed med bevægelsen fra dengang.
 
27.11-2007 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:06 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Det eneste du har dokumenteret, er din egen næsegruse beundring og solidarisering med SK og de udemokratiske og totalitære synspunkter denne emeritus gør sig skyldig i med sine helt udokumenterede angreb på autonome og tilhængere af venstrefløjen for overfaldet på SIAD s medlemmer i en parkeringskælder.

Du påstår, at du ikke kender noget til den episode, og alligevel støtter du op om Krarups angreb på venstrefløjen for netop denne episode.

I bedste fald må man sige, at du er helt ukritisk og efterløbende, når det gælder Krarup.
 
27.11-2007 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:36 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Den yderste højrefløjs goebbelske propagandamaskeneri, der vil have ubefæstede sjæle til at sluge påstanden om, at autonome og venstrefløjsaktivister skulle være fascistiske, siger mere om højrefløjens uvidenhed, end det siger om rigtigheden af påstandene.

Måske skulle du og dine ligesindede tage at læse lidt om, hvad fascisme contra autonomi og anarki er for størrelser.

Og så har jeg ikke støttet voldshandlinger, hverken i ord eller handlinger, men jeg kan selvfølgelig heller ikke tilslutte mig de højreekstreme udtalelser, som bl.a. du kommer med.

Efter min mening er retorikken imod venstrefløjen fra den ekstreme højrefløj ved at være så langt ude på overdrevet, at det er svært at se, hvad I vil med den.

Må jeg minde om, at mange af DF s vælgere faktisk er mennesker, der tidligere stemte socialdemokratisk og sikkert stadig ser sig selv om tilhørende arbejderklassen, altså venstre side i det politiske spektrum, og DF s hetz mod venstrefløjen kunne nemt komme til at træde sådanne arbejdere alvorligt over tæerne.

Der er nemlig stor forskel på, om man stemmer på DF på grund af udlændingepolitikken eller på grund af solidariteten med den lille mand .

Gå til angreb på venstrefløjen, og I risikere at den lille mand til sidst også føler sig angrebet.
 
27.11-2007 | 11:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 11:52 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Dit link til Uriasposten beviser da ikke noget som helst om, hvem der stod bag overfaldet. Ja, det beviser overhovedet ikke engang, at der har været tale om et overfald. Billederne kan da ligeså godt stamme fra et trafikuheld.

Det fremgår heller ikke, hvem der har taget billederne af de to kvæstede. Og hvorfor er der slet ingen fotos af bilen med de smadrede ruder?

Det lyder underligt, hvis ingen af SIAD-folkene

var i besiddelse af en mobiltelefon, som de kunne ringe til politiet på? Ville det ikke være det første man ville gøre, når man var blevet overfaldet?

Hele sagen stinker af spin fra SIAD s side, og måske er det også derfor, at medierne har været så tilbageholdende med at skrive om sagen.

Man kan jo også undre sig lidt over, at SIAD s historie i Uriasposten (og andre steder) ikke også nævner, at man ved den omtalte demonstration havde allieret sig med 18 glatnakker, der mødte op med tandbeskyttere i munden og derfor blev anholdt af politiet, som herefter opløste demonstrationen.
 
27.11-2007 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 12:14 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Jeg har ofte nok givet udtryk for, at jeg er imod enhver form for vold, og jeg kan da ikke se nogen grund til, at jeg skal gentage dette synspunkt alene for at tilfredsstille dig.

Og politiets døgnrapport dokumenterer ikke andet, end at der er indgivet anmeldelse om vold mod uindificerede voldsmænd, som man ikke har kunne finde spor efter.

Og med hensyn til fascistiske voldspsykopater, så synes jeg da ikke det tyder på de fredeligste hensigter, når 18 mand møder op til en demonstration iført tandbeskyttere.
 
27.11-2007 | 12:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 12:36 af Bruce1
Som altid er de eneste med nazisind her på siden, ESP og Allan, og Karin løber med. Islam er og bliver vort største problem, det nytter ikke noget at snakke om velintegrerede og fredelige muslimer når hele problemet er islam. De fredelige muslimer kæmper nemlig lige så meget for at afkristne landet, og gøre det muslimsk. Vi kan simpelthen ikke stole på nogen af dem, vi må helt af med islam. Stop islamiseringen af Danmark.
 
 
27.11-2007 | 12:44 af Karin Bennedsen
@S. Rasmussen

Det er jo nemt for den yderste højrefløj at komme med påstande om venstrefløjen, når man åbenbart ikke tager det så tungt med at dokumentere sine påstande.

Jeg er nogenlunde sikker på, at hvis jeg gad undersøge det, så kunne man finde endnu flere voldelige overfald fra højrefløjen side mod medlemmer af venstrefløjen, end det modsatte.

Det er jo ikke uden grund, at PET skriver i en rapport, at man bruger alt for mange ressourcer på at overvåge grupper på den ekstreme højrefløj.
 
27.11-2007 | 12:48 af Karin Bennedsen
Jeg bemærker mig, at hverken S. Rasmussen eller Bruce1 tager stilling til, at SIAD ikke så sig for gode til at alliere sig med 18 voldspsykopater, der mødte op til deres demonstration med tandbeskyttere på.

Og stadig: Hvorfor er der ingen fotos af Anders Gravers smadrede bil?
 
27.11-2007 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 14:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 15:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 15:20 af Trybabz
Til JensH

Hvem er Aktivisterne? Det er måske ikke folket? Alle har vær sin drøm og idé. Det er hvad man skal kæmpe for.
 
27.11-2007 | 15:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 16:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 16:25 af Karin Bennedsen
@Anti-Aleph

Din fokusering på kvantitet (omkring 50 bøger), fortæller noget om din egen intellektuelle orientering.
 
27.11-2007 | 16:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 16:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 16:37 af Karin Bennedsen
Du har ret, Carsten Holbeck. Højrefløjen, fra Søren Krarup og videre udad mod de endnu mere ekstreme, har idag mægtig travlt med at bagatellisere den fascisme, som Hitler stod for, ved at kalde alle dem, de er politisk uenig med, for fascister.

Men derved røber de jo bare deres eget ståsted, som jo ikke (retorisk) er anderledes, end man kunne høre dengang i Nazi-Tyskland.

Den eneste forskel på Hitlers fascisme og højrefløjens idag er, at dengang var det jøderne, der blev omtalt som en trussel for verden. Idag er det muslimerne. Men retorikken og ideologien på højrefløjen er den samme.
 
27.11-2007 | 16:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 18:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 19:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 19:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 19:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 20:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 20:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 22:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 22:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.11-2007 | 22:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.11-2007 | 00:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.12-2007 | 20:38 af Nikki
@morten mortensen

Skægt at du henviser neto til et af svensk tidsskrifters mest ultranationalistiske udgaver!

Men for lige at slutte denne diskussion, så fandt jeg for nylig nogle (gamle) artikler om angrebene på Cafe 1000fryd i Ålborg, hvor det var hooligans med tilknytning til AaB og Dansk Front der stod bag, endvidere kan iblandt hooligangrupper der er ekstremt højre orientere nævnes Århus White Angels... Og så siger folk at højrefløjen er "Åhhhhh så søde og uskyldige"?!)...
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites