Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Krarup: Koranen minder om Hitlers Mein Kampf

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Under en folketingsdebat i dag sammenlignede Dansk Folkepartis Søren Krarup Koranen med Hitlers Mein Kampf. Regeringen vil ikke stemme for, at Folketinget skal tage afstand fra de nye og gamle udtalelser.

23. maj 2007 kl. 12:25 Kasper Haugaard
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Kasper Haugaard
32-årig journalist med hang til gratisaviser.

Nuværende redaktionschef på Nyhedsavisen

Har tidligere arbejdet for Information, været med til at starte MetroXpress og Dagen i Danmark og rejst verden rundt for at udbrede det glade budskab om gratis...
Af Frederik Roed
Lidt over et halvt hundrede unge muslimske kvinder med hvide tørklæder på hovederne overværede i dag en forespørgselsdebat i Folketinget, hvor de Radikale stillede forslag om, at det samlede folketing skulle stemme for at tage afstand fra Dansk Folkepartis sammenligning mellem tørklædet og nazisymboler, islam og nazisme. 

- Det er urimeligt og stærkt krænkende, sagde Niels Helveg Petersen (R).

Men muslimerne overværede en regering, der mindst 20 gange under debatten henviste til ytringsfriheden og ikke ville være med til at tage afstand, men kun udtrykker uenighed i Dansk Folkepartis udtalelser.

- Jeg har sagt det før og gentager gerne, at jeg ikke om bryder mig om sammenligningen, men når det er sagt, skal vi også værne om ytringsfriheden, der giver muligheder for at tilkendegive sine holdninger i Folketinget, sagde statsminister Anders Fogh Rasmussen (V).

Debat druknede i vrøvl 

Og de overværede en Søren Krarup fra regeringens støtteparti Dansk Folkeparti, der igen stillede sig op i Folketingssalen og brugte sin ytringsfrihed til at rase mod tørklædet og islam.

- Det kan godt være, at det lyder krænkende, men islam er et totalitært regime, der har tusindvis af menneskeliv på samvittigheden. Tørklædet er et symbol på dette regime og Koranen kan udmærket sammenlignes med Hitlers Mein Kampf  , sagde Søren Karup.

18-årige Iman Kassem og hendes tørklæde-klædte veninder gik midt under debatten.

- Det hele druknede i vrøvl og sludder blandet med hadefulde ytringer fra Dansk Folkeparti. Vi er ikke kommet nogen vegne i den her debat, sagde hun og forlod Christiansborg. 

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
23.05-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:23 af Slet Mig
der er for mange DF-landsbytosser på avisen.dk...

Tænk at tage mandens rablerier alvoligt..
 
23.05-2007 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:26 af Troldeguf
Søren ved det godt - Han kunne med rette sige det samme om Biblen.
 
 
23.05-2007 | 13:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:30 af Anonym
Hvorfor mon Krarup kan Mein Kampf så grundigt at han kan sammenligne direkte?
 
23.05-2007 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:36 af Anonym
Skam, skam og atter skam over Søren Krarup - er der ikke snart nogen der kan lukke munden på ham??? - Desværre er det nok kun den naturlige ældningsproces der afgører det, men det tager jo heller ikke mange år som Ginsberg sagde på et tidspunkt.

Han er en skændsel for det danske samfund. Det er utroligt som medlemmer af Dansk Folkeparti er så fikserede på nazismen, men det har måske noget at gøre med deres ultra-højre placering i dansk politik. Søren Krarups seneste udtalelse er nærmest neofascistperid.
 
23.05-2007 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:20 af Anonym
Krarup og bolsjer? - Ahh, måske han ville egne sig til at dele is ud til DSB s forsinkede børne-passagerer her til sommer nu der er varslet alvorlige forsinkelser igen.
 
23.05-2007 | 14:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:54 af Anonym
Det er fuldstændigt legalt at bekæmpe sine politiske fjender skal jeg hilse at sige. Det er det valgkamp går ud på. Jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at mindske Dansk Folkeparti s parlementariske indflydelse efter næste valg. Så kan vi måske få et samfund med borgerlig anstændighed.
 
23.05-2007 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:52 af Ofelia
Læser,

Når du børster dine tænder så husk, at skylle efter med toiletrens.
 
23.05-2007 | 14:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 15:56 af Peter Eliot
En rundspørge til landets førende boghandlere viser, at det er umuligt at opdrive et eksemplar af "Min Kamp". Derimod er det muligt at erhverve flere forskellige udgaver af "Koranen". Danske boghandlere går altså åbenlyst islamisternes ærinde.
 
 
23.05-2007 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 13:34 af Jørn
Jeg synes faktisk Krarup tager fejl, hvis han tror at den almindelige tysker, eller for den sags skyld et medlem af NSDAP gik rundt og citerede Mein Kampf hele tiden!

Desuden var Mein Kampf vel nærmest en slags status over en forvildet mands kamp for at nå toppen.

Derimod tror jeg at Krarup har ret i, at Das Kapital og for den sags skyld Mao s lille røde, på den måde de bliver taget som den højeste sandhed, er på linie med koranen. Så NA sjournalist skulle måske tage og tænke sig lidt om!!

Og så må vi jo sige det igen: Maos lille røde, Das Kapital og koranen er blevet anvendt af regimer, og fanatikere, som LANGT, LANGT overgår NSDAP i grusomheder - et faktum som hele venstrefløjen jo har svært ved at forklare, da de jo er sovset ind i samme tankesæt!!
 
23.05-2007 | 12:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 12:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 14:47 af nas
Man kan ikke bare tage koranvers og konkludere alt mulig. ethvert vers kom af en årsag og man skal kende baggrunden før man kan konkludere at man skal dræbe alle vantro ifølge koranen, for hvis det er sandt havde muslimerne udslettet enhver ikke-muslim allerede i 800- eller 1100-tallet. Man kan også læse i historien hvordan den islamiske stat beskyttede jøderne i den Iberiske Halvø mod de kristne agressorer. Så når muslimer skal handle ifølge koranen skal man sammenligne den nuværende situation med islams oprindelsestid. Jihad går i bund og grund ud på selvforsvar. Allerede i den første "hellige" krig sagde profeten: "lad være med at dræbe den arbejdende mand eller civile. Når fjenden har lagt sit våben, så læg jeres væk, og den første der angriber har syndet".
 
23.05-2007 | 14:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 16:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:32 af Anonym
Ja, Gud bevare Danmark - og et tolerant Danmark med religionsfrihed som konger langt tilbage har sikret os. DF vil formentligt svinde ind til et mindre uanseeligt parti ved næste valg. Svinehundene og grisetrynerne skal ikke have lov at sætte dagsordenen i vores samfund.
 
23.05-2007 | 17:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 17:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:31 af Janne
Hej tænksom.

Hvad er det for en gud du taler om???. Janne.
 
 
23.05-2007 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 20:47 af Janne
Hej Bruce1.

Hamas får ALDRIG has på Israel, ikke i dette århundrede og ej i det næste. Janne.
 
 
23.05-2007 | 20:40 af Janne
Kan man rulle joints af papiret. ??? Janne.
 
 
23.05-2007 | 20:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 19:06 af Mr. Pedersen
Wow - det er svært at sige noget fornuftigt her, er det ikke?

Debaten om muslimmer i Danmark har en meget dårlig tone - måske mere fordi danskere er et meget bramfrit folk frem for så meget andet - hvad netop den delegation af danske muslimer, der rejste mellemøsten rundt op til mohamed-krisen, havde lært rigtig godt - måske kunne man sige, at de var blevet assimileret lidt for godt :-)

Den gode Hr. Krarup synes dårligt om islam. Det kan vel næppe overraske noget - og han taler ganske sikkert nedværdigende og unuanceret om den. På den anden side er han blevet valgt til folketinget, og uanset diverse forsøg på at modificere den gamle tradition med at folk må tale frit, så er der ikke love om at sige noget slemt om andre - og det er vel det.
 
 
23.05-2007 | 18:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 18:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 21:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 22:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 22:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 22:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.05-2007 | 23:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:48 af Stephan Mannstaedt
@Traveler

Kort fortalt, så er alle essentielle elementer af det nye testamente nævnt i koranen. Dog med den detalje, at koranen siger, at Jesus ikke er Gud (treenigheden er altså afskaffet). Jesus er, jvf. koranen, en profet lige som alle andre profetter, dog født ved en jomfrufødsel, fordi Gud ønskede at dette skulle ske. Alle muslimer skal tro på Jesus, og på den sidste dag, så har Jesus vurdering (af dig & dine synder) afgørelse for domsættelsen. Koranen siger derudover også, at Jesus bliver korsfæstet, men at Gud sørger for, at Jesus ikke dør, og at Jesus så opstiger til Gud.
 
 
24.05-2007 | 11:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:43 af Stephan Mannstaedt
@Traveler

Nåde & barmhjertighed er vist altid relativ, og derfor ikke som sådan noget der er begrænset til koranen og dens tilbedere. Men der står ikke som sådan noget i koranen om det, at man skal kunne vise nåde overfor en vantro ved at piske i stedet for halshugning. Men mange af de ting, som fremgår i medierne (specielt i forhold til straf), og som tillægges koranen, er således elementer, som der ikke som sådan står noget om i koranen.

Et eksempel på dette kunne f.eks. være stening af en utro kvinde. Det fremgår i EB leder, at Imam Pedersen skulle have sagt, at dette var en straf, der var pålagt af Gud. Hvis man holder sig til koranen, så det er en lodret løgn. I koranen står der specifikt, at utugt skal straffes med piskning (det kan man mene om hvad man vil) - der står intet i koranen om stening. Hvis man ønsker at finde retfærdgørelse for stening, så skal man læse det gamle testamente, og ikke koranen.

Hvad angår budskabet om barmhjertighed, så fremgår det talrige steder i koranen, at barmhjertighed er Guds ønske. Mange af de love, som fremgår af det gamle testamente, er således genskrevet på en langt mere barmhjertig og menneskelig måde. Jeg kan f.eks. nævne loven om lighed (I det gamle testamente: et øje for et øje, tand for tand etc). I koranen står dette også (lige som i det gamle testamente), men der er tilføjet, at hvis man udviser mådehold og forståelse, så er det klart at foretrække.
 
 
24.05-2007 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:47 af Stephan Mannstaedt
@Traveler

Angående det med stenen, og at muslimer er syndfrie, så står dette derudover heller ikke noget om i koranen - det at man som muslim skulle være syndfrie, fremgår specifikt _ikke_, der står tvært i mod flere steder, at man skal vogte sin sti med omhu (altså, at det er nemt at være syndfuld - altså ikke nogen automatik med, at man automatisk kan betragtes som syndfrie).
 
 
24.05-2007 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 12:39 af Stephan Mannstaedt
@traveler

Som Per skriver, så står der i koranen, at man skal accepterer Jesus, men det er selvfølgelig kun en indirekte reference til de bibelske tekster. Men én ting er, om teksterne er gengivet ordret, noget andet er, om meningen og (specielt) den dybere betydning af teksterne er beskrevet.

Udgangspunktet i biblen er således, at man skal tage udgangspunkt i sig selv, før man dømmer andre. Og dette princip er klart repræsenteret i koranen.

Der står således i koranen, at man skal fokusere på sig selv, og ignorere de syndige, for de syndige har ingen indflydelse på dit eget liv.

Og der står også direkte, at man og _kun_ en selv, er ansvarlig for sine egne handlinger.

Og der står i koranen (stort set over det hele), at man skal udvise forståelse & barmhjertighed overfor andre.

Udgangspunktet er således klart sin egen person, hvor man skal udvise tollerance og forståelse overfor andre - det er vel også essensen i det bibelske budskab?
 
 
24.05-2007 | 12:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 00:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 00:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 13:29 af Muslim
@ Goodman

Ja, du er simpelthen uvidende.

Ved du, at han først blev gift som 25 år, i et land hvor man gifter sig ligeså snart man er "mand" (14-15 år). Men en kvinde der var 40 år, gifte 2 gange før.

Han havde aldrig været i samvære med anden kvinde end hans kone.

Det var hans eneste kone til han blev 50-52 år, hvor hun døde.

2 år efter, hvor han ingen kone havde, giftede han sig med en 80 årig kvinde, fordi hun var alene, og der var ingen plejehjem denne gang. Hvem skulle tage sig af henne?

Ja, det blev Profeten, for at vise barmhjertighed.

Først derefter blev han gifte med andre kvinder (flere koner samtidig), og alle havde et bestemt formål. Politiske el. religiøse formål.

Han blev tilbudt af mekka-folk at droppe Islam, og de giver så ham alt det han ville (gør ham konge, giv ham "smukkeste kvinder" osv.)

Han afslog, selvfølgelig.

Han levede fattig, selvom han kunne få alt han ville.

Læs, Goodman, læs før du taler om hvad du intet ved.

Hvad fik han?

Facts?! hvor fra har du dem? Har du set hans hus i medina? ved du hvor mange dage han gik uden mad?

ved du hvor meget blodede han?

Du aner simpelthen ikke noget. Du gentager hvad nogen har sagt af uvidenhed el. simpelthen af had og jalousix
 
24.05-2007 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 00:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 01:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 01:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 01:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 02:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 05:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 06:57 af Anonym
Man kan sige om Søren Kraup hvad man har lyst til, svin ham bare til på det groveste så han løber skrigende væk. Han har selv sat en ny agenda for hvad man kan sige om andre uden konsekvenser.

Tryn bare den gamle nar til tavshed.
 
24.05-2007 | 07:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 09:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 09:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 09:29 af Stephan Mannstaedt
@Klabautermand

Jeg har ikke læst Mein Kampf, men jeg har faktisk læst koranen. I denne forbindelse, vil jeg gerne bemærke, at i det store og hele, så er koranen en gentagelse af det gamle og nye testamente. Der er selvfølgelig vers der er relateret til situationen, da koranen blev "offentliggjort", men essensen er stadigvæk, et budskab der fremstår som en gentagelse af det gamle og nye testamente.

Så hvis det er korrekt, at Mein Kampf miner om koranen, så må sammenligningen også passe for det gamle & nye testamente.
 
 
24.05-2007 | 09:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 10:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 22:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 22:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 22:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 01:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 03:46 af Janne
Hej kære venner.

Jeg ved ikke hvad teosofi er. Janne.
 
 
25.05-2007 | 07:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 08:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 10:18 af Janne
Den der lever ved sværdet, dør ved sværdet.

Det kan godt være, de overmodige selvherskere, kan irritere landene lidt med deres lommebillard og fanatisme, selvskabte afguder og undertrykkelse, men strenge herrer regerer kort.

Det er faktisk lidt tragikomisk, at så mange mennesker, kan lalle sig ind i en sådan forvildelse, og så ydermere, få andre med på ideen, jeg ville ønske, at jeg havde lige så meget held med, at fortælle alverdens kvinder, madammer, og tykke koner, at pels er komplet usexet, og unødvendigt, det passer til dyret, der ejer det.

Det er jo massesuggetion, så det batter, men nogen er heldigere end andre. Hvis en kvinde ikke er sexet i sæk og aske, så er hun ikke sexet, og så er pelsen overflødig, det er nemlig ikke en ydre kvalitet, men en adfærd. Janne.
 
 
24.05-2007 | 10:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 13:20 af Muslim
Hej allesammen...

Det er trættende at høre ignoranter som krarup udtale sig om islam.

Gad vide om DF er overhovedet ved en eneste fakta om islam/historie?!

1- Islam og "uvidenhed, mørke-alderen osv.":

Ja, det hører man tit. Men ved i hvor de første universiteter i menneskehistorien blev bygget?

I muslimske lande! I ægypten og tunesien.

Begrebet universitet stammer fra det arabiske ord "Jammi ah", som i sig selv stammer fra ordet "Jama ": En forsamlende _Moske_.

Ja, de første universiteter er Moskéer, fordi det var der hvor matematik, fysik mv. blev undervist i ligefod med øvrige islam-undervisning, og så udviklede det sig til at blive "universitet" (Jami3ah).

Hvorfor? simpelthen fordi Islam påkræver at søge viden, og det er i ligefod med at bede og faste ramadan måneden!

Tillige, så er flere videnskabsgrene udviklede sig i den muslimske verden, såsom Algebra, Botanik, Kemi.

Man kan blotte henvise til navne/begrebene stammer fra arabiske orde: Algebra = Al-Jabr; Kemi = Al-kimia;

Og sådan kan man fortsætte... også utrolig mange ting fra hverdagen stammer fra denne verden!

fx. Kamera (foto-aparet), hvem ved hvor stammer dets navne fra?

Det stammer fra ordet "Qamara", el. lille måne (efter den halbuede glas-ting), fordi den første prototype blev lavet af Ibnu-El-Haitham lange tid siden da Europa var i "mørket". Det var iøvrigt en øjen-kirug, den første der kom med teorien om at lyset og synet som vi kender den i dag. osvosv.

Det første mekaniske ur der kom til europa, det var en gave en muslimske regent har givet en europæiske konge,

Værtøjer til at lave operationer i hospitaler idag er megen til dem der blev brugt under Othomans-khalifatet (ikke IT-basrede, men manuelle). De er kun viderudviklede en lille smulle el. slet ikke...

Ja, det kan jeg skrive masser af..

Lægevidenskab (Avesina), teknologi og alt muligt var meget avancerede, og "vesten" har lært det fra muslimer, bl.a. i spanien og italien (tættest på islam-verden).

Så, hvem er uvidende?

2- Krigerisk:

Ja ja... hvad med at sætte tal på?

Over 23 år af profetens liv efter åbenbaring, med ikke mindre end 17 kampe, død blandt både muslimer og ikke-muslimer ikke mere end 180 _krigere_ (kan ikke huske det præcisse tal, omkring 160-170).

Alle disse krige var provokerede af ikke-muslimer, fordi de frygtede at tabe deres magt-position når slaver bliver ligestillet med frie, osvosv., samt når folk bliver drevet væk fra at afdyrke statuer (mekka var denne gang centrum for "guder", og derfor havde første position blandt stammerne, fordi deres guder "boede" der)

Ikke-muslimske Krigsfanger blev befriede, med den kaution at de skulle undervise 10-muslimer i at læse og skrive!!!

(læs: de kunne jo tvinge dem til, samt hvor vigtig viden er --kunne jo kræve penge--!)

Samt da Profeten var nær den absolut sejr over mekka, Han gjorde alt det han kunne for at tage dem i overraskelse, samt prøvede at tale sig frem til fredelig afslutning af krigen.

Det lykkedes! ikke en eneste blev dræbt (hverken af de "vantro" el. muslimer), selvom muslimer var 10.000, mens de andre var engang 1-2.000.

Tillige gav han med det samme en officiel tilgivelse,.. som han gjorde mange gange tidligere overfor folk der prøvede at myrde ham.. ligeså snart han havde kontrol, tilgav han, for han er ikke interesseret i hævn!

Anyway, hvor mange døde i europa i det sidste århunderede pga. darwinistiske ideologier?

(både nazisme og kommunisme har stærke rødder i darwinisme: nazi, de troede på de var mere udviklede end andre og derfor havde ret til at være herre over dem; mens kommunister betragtede mennsker som dyr, og skulle derfor behandles derefter)

milioner og atter millioner døde...

og før det, korstog, hvem startede?

Kolonialisme osvosv.

jaja.. anyway,

Hvad med nu? Ekstremistiske kristne i amerika (+ dk) har nu jo forårsaget mange døde (civile + kriger), er der nogen der er i tvivl??

Afghanistan, irak, men osse før vietnam, korea...

Ok. Konklusion i tal må være, at "vesten" er nok skyld i mange gange mere døde civile og soldater end muslimer (inkl. idiotiske terrorister, hvis man nu antager at det er muslimer der havde gjorte det.

Se http://video.google.com/videoplay?docid=786048453686176230&q=genre%3Adocumentary ).

Alt det vrøvl om islam og muslimer er bare for at udføre krige der er har været forberedt længe siden

Hjernevask.

Farvel,
 
24.05-2007 | 10:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 11:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 13:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 14:43 af Janne
Hej Per.

Det er godt skrevet altsammen, og sikkert også i den bedste mening, men Du og dem, der deler dine meninger, gør det altfor kompliceret, det er ærgerligt, da det er så enkelt.

Jeg ved ikke hvem muhammed er, og jeg ved ikke hvem allah er, men en ting ved jeg, og det er, at hvis ikke mennesket tror på Jesus som deres eneste frelser, så kan de savle i postulater i århundreder, de finder ikke sandheden uden om Jesus. Læs Johannes Evang. 10, der står det, meget tydeligt.

Du kan også læse om de klimaændringer, der er ved at tage fart over hele jorden, plus at antikrist vil opstå i mellemøsten, og mange andre ting, der sker i vor tid. Janne.
 
 
24.05-2007 | 14:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 15:46 af Janne
Hej Per.

Jeg anser ikke dig for at være en falsk profet, det ville være yderst dømmende, og det handler det ikke om, og der er meget rigtigt i det du skriver, jeg kan også godt læse, at du er inde i stoffet, og det gør det nemt, at skrive sammen med dig.

Men vi har ikke nærmet os det, der er det eneste centrale punkt for mig, da det er meget entydigt og let forklareligt i mit univers. Jeg ser Krisna og buddha og flere med dem, som menneskeskabte afguder, og det er ikke sandsynligt, at de bringer mennesker til Jesus, da disse trosretninger, ikke tror på Jesus, som frelseren, jeg respekterer mennesket bag troen, men jeg ønsker, at de må se lyset.

Jesus var syndfri Per, Hans tid på jorden, var ikke en lektie, men som budbringer til frelse, så Gud kunne tåle at se på mennesket gennem Jesus. Gud var så træt af menneskets gerninger, så Han fortrød, at Han havde gjort dem, men Jesus mæglede til frelse og forsoning og tilgivelse, så mennesket kunne komme tilbage til Gud, gennem tilgivelse og tro.

Der er tydet mange profetier gennem tungetale de senere år, og en af dem lyder således, mange vil fremstå som troende og velgørende, men tro dem ikke, de er blot øgleyngel, og deres hjerter, tænker kun ondt, og deres tunger er som ild. Janne.
 
 
24.05-2007 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 12:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 19:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 22:22 af Janne
Det er lidt ærgeligt at I sådan hakker på hinanden, uenigheden vil altid være til stede i debatter, men der fyger nogle halvhårde ord, fra den ene til den anden, og så kan det være svært, at holde styr på de forskellige meninger. Janne.
 
 
25.05-2007 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 16:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 17:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 17:33 af Strygeren
stop da det nonsens
 
25.05-2007 | 18:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 18:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 18:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.05-2007 | 18:49 af Janne
Hej Per.

Jesus kom ikke for at stifte fred men for at bruge tungens sværd (formaning), og ingen har bundet mig noget på ærmet Per, jeg har læst meget om religioner, og deres virkninger, og adfærdsmønstre, og de er allle lige slemme, hvis det er fanatisme, der dyrkes. Janne.
 
 
24.05-2007 | 16:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 17:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 18:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 18:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 19:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2007 | 21:50 af Stephan Mannstaedt
@Goodman

Dine kilder stammer ganske åbenlyst fra diverse Hadiths. Problemet med at bruge disse som kilder er, at den tidligste er skrevet over hundrede år efter Muhammed, og mange flere hundrede år efter.

Af andre fornuftige referencer kan jeg derfor kun varmt anbefale "Det er ganske vist" af H.C.Andersen. Det burde vel sætte tingene lidt i relief...
 
 
26.05-2007 | 15:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 00:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 00:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 14:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 16:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.07-2007 | 10:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 00:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 21:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 21:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 22:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 23:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 23:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 00:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 01:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 09:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 10:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 10:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 13:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 12:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.05-2007 | 12:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 15:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.05-2007 | 18:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites