Gennem længere tid har Køge Boldklub kæmpet med en faldefærdig økonomi. Nu har klubben på kanten af s-togsnettet begæret sig selv konkurs.
"Vi har til sidste forsøgt at finde en løsning, der kunne tilgodese såvel spillere/trænere som de samlede kreditorer, således at selskabet kunne drives videre med fusionen med Herfølge som et mål fra den kommende sæsonstart.
Desværre har dette ikke været muligt - hvilket vi beklager meget," lyder det i en pressemeddelelse.
Fodboldklubberne Køge og Herfølge har gennem længere tid ligget i forhandlinger om en fussion, men med dagens konkurs er fremtiden for en ny fodboldsatsning i Sydøstsjælland usikker.