Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet fredag den 28. aug. 2009, kl. 06:45
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
København kan snart tilbyde byens muslimer en rigtig moske.
 Foto: www.colourbox.com / Scanpix
København kan snart tilbyde byens muslimer en rigtig moske. Foto: www.colourbox.com / Scanpix ()

København skal have en kæmpemoske

Københavns Borgerrepræsentation vedtog i aftes, at der skal bygges en kæmpemoske i hovedstaden.

Byrådspolitikerne i København har godkendt at bygge en stor muslimsk moské i det københavnske Nordvestkvarter.

"København har en domkirke, en russisk kirke, en synagoge, og selvfølgelig skal vi også have en ny moské. Jeg håber, det bliver et sted med masser af liv, som inviterer indenfor til besøg og aktivt medvirker til at vise, at København er en mangfoldig by," siger miljø- og teknikborgmester Klaus Bondam (R) til dr.dk.

Facaden mod Vibevej bliver op til 13 meter høj. Og en blå kakkelbeklædt kuppel bliver 24 meter høj, mens to minareter kommer til at rage 32 meter op i luften. Minareterne har dog udelukkende symbolsk betydning, da der ikke skal kaldes til bøn herfra.

Projektet er anslået til at koste i omegnen af 40-50 millioner kroner, der skal findes som private donationer.

Bygningen, som i dag fungerer som islamisk kulturhus, vil med opførelsen af en moske komme til at indeholder blandt andet bederum, amfiteater og bibliotek.

28.08-2009 | 08:20 af gitte rasmussen
Kan vi ikke bare lade den muslimske tro overtage København, og så udråbe en anden by som Danmarks hovedstad, måske kunne det løse nogle af alle de problemer vi har i dag.
Der er jo allerede indført islamiske regler i de Københavnske institutioner og skoler, og danske elever bliver kørt ud af byen for at gå i privat skole.
 
28.08-2009 | 08:31 af Jonah Hex
De næste generationer må dømme over de naive handlinger, der er blevet foretaget af venstrefløjen igennem mange år nu, det her må være deres krone på værket. Kan kun som en person der har sat mig ind i islam og har set hvordan de globalt undertrykker alle andre trosretninger når de har flertal, ryste på hovedet af det her. Islam er ikke multikultur, det er en monokultur.
28.08-2009 | 09:27 af egon legaard
På sin vis er det vel naturligt nok med den moske ? Det er vel lidt unaturligt at gå i panik, før den er kommet op at stå, som det var tilfældet med DF's ordfører her til morgen, i TV ? Hans begrundelse for sin modstand var mere end svævende.
 
28.08-2009 | 09:53 af Kristian Mortensen
28. august 2009 08:31 | af Jonah Hex (P.Kristensen)
Stop så det vås om at det er venstrefløjens skyld.
Bondam er IKKE på venstrefløjen, Radikale er et ultraliberalt parti, som hylder kapitalens uindskrænkede magt og ønsker skattelettelser kun for de rigeste.
Du ved jo overhovedet ikke hvad S og SF siger til det her?
Faktisk er en stormoské en håndsrækning til VKOs bagmænd for det vil imødekomme mellemøstlige forretningsforbindelser
Og i øvrigt deler jeg Gittes bekymring som beskrevet kl 8:20
 
28.08-2009 | 10:06 af Morten Larsen
Kristian Mortensen

Sjovt at et "Ultraliberalt parti" som de Radikale vælger at stemme rød blok fremfor blå synes du ikke?

Kristian Mortensen er det ikke muligt at leje dig til festlige begivenheder for tror virkelig du kan sætte gang i lattermusklerne og skabe stemning.
Det vil jeg gerne betale penge for.



I princippet kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle have en moske når andre trosretninger også har et fristed. Jeg er ikke tilhænger af islam (tvært imod) men synes den islamiske antikke arkitektur er flot og spændende. Dog kan jeg nikke genkendende til jer andres bekymringer
28.08-2009 | 10:24 af Kristian Mortensen
@Flook
"Sjovt at et "Ultraliberalt parti" som de Radikale vælger at stemme rød blok fremfor blå synes du ikke?"
Alle ved at havde V og K et flertal på 90 mandater i tinget sammen med Radikale, vil der øjeblikkeligt blive dannet en VKR regering, som vil føre nyliberalistisk nedskæringspolitik med skattelettelser til de rigeste. At Radikale af stemmetaktiske årsager har ytret noget om de vil støtte en venstrefløjsregering er ikke særlig troværdig. Sandheden er at selvom Vestager under en valgkamp måske lyder åh så social og åh så positiv overfor en S-SF regering, så vil de til hver en tid og med 90 mandater til VKR danne regering med V og K. DF er et problem for Rad, idet en VKR regering støttet af DF giver problemer for VKR + DFs bagmænd. Fordi bagmændene, banker, forsikringsselskaber og kapitalen i alm, ønsker at få afviklet velfærdsstaten og ex privat sundhedsbusiness overladt til bank og forsikringsgribbene og hvis Rad er med i en sådan regering kan de ikke som et ultraliberalt oppositionsparti skubbe regeringen i mere liberal retning, da dette kolliderer med den pseudo-sociale profil som DF med støtte af VKO pressen får lov at udbasunere konstant.
Hvorfor sådanne udmeldinger fra Vestager om at Rad vil støtte en S-SF regering?
Jo det er da klart for at kunne hive utilfredse vælgere fra V og K til Rad i stedet for de går til S eller måske SF, når nu hun lover at Rad vil støtte en "rød" regering så kan de vælgere jo få en "light"-udgave af en S-SF regering der ikke er socialt retfærdig som en ren S-SF regering vil være.
Dog er en S-SF-Rad regering udelukket hvis VKR har 90 mandater
 
28.08-2009 | 10:30 af egon legaard
Det sjoveste ved FD-ordførerens tv-indlæg i morges var mandens træden vande omkring den famøse moske. Mest af alt havde han tydeligvis lyst til at sige : " Mit parti hader alt, der bare lugter lidt af den muslimske tro, men det må jeg vist ikke sige. " I stedet kørte han rundt i alle andre trosretningers evne til at falde i et med danskheden.
 
28.08-2009 | 10:37 af Steen Hansen
hehe
Kämpe-debat vedr. evt. Burka-forbud.
Etablering af Moske i netop "samme område".

Det bliver ikke längere nödvendigt at besidde et väkkeur. Du bliver automatisk väkket fra kl. 05.oo om morgenen og så bare derudad.
Höjttalerne skal nemlig vende i alle retninger.

Politiet er allerede ved at forberede "trafik-regulering" i området og vil flytte "bereds-skabs-afdelingen" - en speciel oprettet religiös specialenhed - til et nyopfört "skur" i närheden.

Det er et politisk mål, at de Jödiske Synagoger og de Arabiske Moskéer skal ligge i "kaste-afstand" fra hianden.
Politiet söger om ekstra-bevillinger, hvilket de selvfölgelig vil modtage.

Vi skal ihvertfald ikke have Jödiske/Palästinensiske forhold i Danmark.
:o)
 
28.08-2009 | 10:39 af Hans Hansen
Lad os nu bare få den moske. Muslimerne hader os for alt muligt, så giv dem nu en mulighed for at elske os i stedet for. Det gør jo heller ingen forskel med den moske, for de bruger vel andre mødesteder til samme formål i forvejen. Nu kan de bare ranke ryggen.

Jeg tror en moske vil fremme integrationen og den gode tone, men måske er det således, at en del dankere slet ikke ønsker et mere behageligt forhold mellem os og islam?
28.08-2009 | 10:39 af Kristian Mortensen
@Steen
Der bliver rigeligt stof om muslimer at dænge mediefladen til med, så al debat om afskaffelsen af velfærdsstaten ties ihjel af VKO pressen!!!!!
 
28.08-2009 | 10:41 af Kristian Mortensen
Er det ikke lidt pudsigt som mange af dem der deltager i den islamofobiske afledningsdebat i er tilhængere af moskéen?
Måske fordi en moské netop vil styrke VKOs magt.
 
28.08-2009 | 10:46 af Steen Hansen
De Svenske, Norske, Engelske og Tyske "Muslimer" står allerede i store "fronter" og skal bare lige betale "afgiften".

Gode indtjenings-muligheder for "Öresunds-konsortiet"

"De Nordiske Lande" har gennem mange årtusinde väret det endelige mål for overtagelse, idet det var "de Nordiske lande", der var grundstenen til Islam's "bort-gang" fra Europa.

Så ja - de hader os.
Vi har udviklet os - nu må vi jo så se, hvorvidt de også har.
 
28.08-2009 | 11:03 af gitte rasmussen
Den bliver nok navngivet Fathi Camii.
 
28.08-2009 | 11:07 af Steen Hansen
hehe
Billedet af en "mur", der löber gennem Storköbenhavn i Nord-/sydlig retning med diverse passage-steder, hvor politiet således ikke behöver at "köre rundt" - men bare kan sidde og kontrollere.

God idé - det sparer også på CO2-udslip

:o)
 
28.08-2009 | 11:10 af Steen Hansen
Vest for muren - en kämpe Moske
Öst for muren - en Jödisk synagoge

Så politiet midt imellem.

Danske Kirker er blevet "omdannet" til väre-steder og idet Kirke og Stat er blevet adskilt, er Kristne religiöse symboler fjernet.
:o)
 
28.08-2009 | 11:13 af Steen Hansen
Måske endda er det gået så vidt, at Jöderne har erkendt sit bedrageri og går derfor i et tät samarbejde med Islam - for herigennem politisk endelig at kunne få sit Verdens-herredömme
:o)
 
28.08-2009 | 11:15 af Steen Hansen
Så bliver der jo slet ikke brug for en mur - men en "henrettelses-plads" for Kristne og andre tros-retninger.

Aserne rumler og skramler

:o)
 
28.08-2009 | 11:18 af Steen Hansen
Men det er vel også godt nok for "adspredelsen" og den mangeartede underholdnings-industri.
Blod-penge.
Blod-penge.
Blod-penge.

:o)
 
28.08-2009 | 11:19 af Steen Hansen
Selvfölgelig under den forudsätning, at det ikke bliver MIT blod, sagde den fromme.
:o)
 
28.08-2009 | 11:23 af Steen Hansen
Politiet synes det er en god idé, idet de allerede har forberedt deres image-billede via TV-serier og "arbejds-idealisering".
Der er planlagt en direkte TV-transmission ved politiets "samlings-steder".
Ikke så meget for at oplyse, vejlede og påvise - men mere for at få flere gode "person-flash", hvor man kan konstatere både symboler og våben.
 
28.08-2009 | 11:53 af gitte rasmussen
BYGGER EROBRERMOSKEER

Fathi Camii. dvs. sige ( Erobrermoske ) er navnet som Tyrkiet har givet STOR - MOSKÉER i Flensborg og Kiel. Religionsforskeren Prof, Spuler-Stegermanns spurgte ved invielsen, hvorfor man valgte dette navn til flere hundredenye Moskéer i Europa.Svaret var =
Det er i ( Sultan Medmed Eroberens ånd. ) Han erobrede Konstatinobel og en stor del af det kristne Europa og lovede at erobre resten.
Proffessorens kommentar. :"Det er ikke kun manglende takt, at den Tyrkiske stat navngiver europæiske Moskéer med det navn. Man må også formode en hensigt bag. Tænk, om man kunne bygge en en ny kirke i Tyrkiet eller i de islamiske lande, hvor det er forbudt, og tænk hvis man gav den navnet Erobrerkirke ??? "
 
28.08-2009 | 11:57 af ann trolle
gitte rasmussen (gittegram)

Ja det er ganske uhyggeligt, og endnu mere uhyggeligt at der er så mange naivister i vores land :((((((((((((
28.08-2009 | 12:59 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 13:04 af Henrik Jørgensen
Hans, vi ønsker slet ikke islam i landet, med dens kønsopdeling, osv.
 
28.08-2009 | 13:04 af Carsten Svendsen
Jeg havde faktisk forestilt mig noget lidt mindre 'Disneyland-agtigt'! :o)
28.08-2009 | 14:57 af kirsten hansen
Steen, nu har jeg ikke nået at læse alle kommentarer, standsedse ved dig10.37, det er ikke længere nødvendigt at besidde et vækkeur....
Efter hvad jeg har forstået, vil der ikke blive kaldt til bøn derfra!
Det har der nemlig også været debat om, og folk i kvarteret vil gerne have sig frabedt den larm!
I det hele taget, forstår jeg ikke hvorfor den skal være så stor i højden!
Men tillykke København, det kan være de så kan opdrage deres yngel - eller måske det bliver værre?
 
28.08-2009 | 15:07 af Steen Hansen
@Kirsten
Desvärre er denne "politiske övelse" et forsög på naivitisk integration og populistisk forsög på dannelse af "metro-pol".

Såfremt vi sätter ordene sammen - naiv/populistisk - skal der ikke nogen större eksamen til, for at kunne "gätte" sig til udviklingen i et område, der er "betändt" af race-uroligheder grundet inkompetent politisk ledelse.
 
28.08-2009 | 15:19 af kirsten hansen
Nej desværre Stenus, så det kan kun blive værre!
Men man kan da håbe for dem, at de slipper for den brægen i højtalerne!;-)
 
28.08-2009 | 15:22 af Steen Hansen
hehe
Ja - den jamren passer ej heller i mine Nordiske ören.
 
28.08-2009 | 15:36 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 15:45 af kirsten hansen
Godt man er på lang afstand af den halløj!!!!
 
28.08-2009 | 18:02 af Helle Nielsen
Efter Gittes oplysninger om Erobrermoskéerne i Europa.
Ledte jeg videre, for at finde hvordan de Saudiske penge kom ind.

Jeg ved regeringen i Holland, prøvede at standse mosképrojektet, fordi de ikke kunne finde ud af donatorerne. Derfor fik regeringen grove trusler om vold og om voldelige demonstrationer over hele Europa. Jeg ved ikke hvordan det gik.
Men jeg forventer at muslimerne har lært af det.
En hurtig og sikkert overfladisk søgning gav dette resultat.


Islamic Call Societies (Islamisk Kulturcenter) og Muslim World Leagues ( Verdensligakontoret )-ligger begge på Horsebakken i København, og er oprettet og støttet af Libyens diktator Moamar Ghadaffi.

Millionindtægterne til centeret kommer bl.a. fra Danmark, gennem danske slagteriers betaling af den islamiske afgift for Hallalslagtninger.
97 % af alt dansk fjerkræ er hallalslagtet og velsignet med ordene : "I Allahs navn, Allah er den største".Og det betaler vi åbenbart for at få lov til.
Tidligere har Københavns kommune også givet centeret store økonomiske tilskud.
Udover det, støttes centeret økonomisk af Libyen

"Islamic Call Societies" overordnede mål er alene:
At skabe og fremme en islamisk revolution og kalde ungdommen til jihad og besindelse på det arabiske sprog, at udbrede arabisk med alle til rådighed stående midler
At opfordre alle islamiske Nationer til at gøre Koranen til grundlag for alle love.
At bekæmpe alle menneskeskabte filosofier og love."

Om Islamic call Society siger stifteren Muamar Ghadaffi:
" Dette er første gang, der er blevet etableret en international bevægelse for at fremme islams sag på alle kontinenter, hvilket altid har været muslimernes drøm
Nu tager vi denne rolle på os, at stræbe og kæmpe ( Jihad ) på internationalt plan,.
Det første skridt på vejen efter den libyske revolution er at skabe et fundament for "Islamic Call Society"

Islamic call Society har etableret Jihadfonden, en fond til hellig krig og til moskébyggerier i Europa.
Jihad-fonden har udgivet bogen "Jihad - kaldet til hellig krig"
Formanden for Islamic Call Society i København har i 12 år, siddet som byrådsmedlem for socialdemokraterne i Frederiksberg Kommune.

De muslimske ledere i dk. ønsker at Stormoskéerne i Århus og København, bliver sponseret af:
" Islamic call Society" og Muslim World Leagues i København

Muslim World Leagues er en Saudi Arabisk pengetank for udbredelse af islam i Europa og bygger på Waabismen, der forkaster demokrati, kvinders rettigheder, forbyder eksistensen af ethvert andet trossamfund ved dødsstraf, total forbud af andres religiøse skrifter.
Centrets Mufti siger bl.a.
At som muslim skal man ikke følge danske love, de modstrider Koranen, da de er lavet af Kuffar, dvs. mennesker af en lavere kategori.

Citater fra Islams trosretning, en undervisningsbog der bruges i Danske moskeer:
Kvinder gør det rene samfund beskidt, når de går rundt uden tørklæde.
De har ikke krav på respekt og er ikke værdifulde som dem, der bærer tørklæde.
Det er dels kvindernes egen skyld, hvis de bliver voldtaget og dels samfundets skyld.
Kvinder skal bære tørklæde, hvis de skal have nogen respekt." ( BT 23.9.2004 )

Ligaens jura er følgende Koranlove:
1. Dødsstraf for at forlade islam
2. Halv arveret og halv vidneret for kvinder, ret til at slå hustruen, tørklædetvang.
3. Koranlove vedr. stening, pisknig, afhugning af lemmer osv.
28.08-2009 | 18:07 af Lars Nunnegaard
Helle
Se det er en øjenåbner! :((
 
28.08-2009 | 18:10 af gitte rasmussen
Det må jeg læse lidt om :O((
 
28.08-2009 | 18:18 af kirsten hansen
Ja en uhyggelig øjenåbner, men har vi ikke hele tiden vidst, at det gik den vej?
Vi kan altså forvente, at Gardaffi kommer til at styre Danmark og andre europæiske lande,(det var god nok nyt, at han stod bag!)
Men hvordan stopper vi det? ikke ved at bygge flere moskeer!
Jeg er dybt rystet!
 
28.08-2009 | 18:19 af Helle Nielsen
Ja det var det også for mig, selvom jeg havde læst det meste før, jeg havde bare ikke sat det sammen, jeg kunne godt huske noget af det der skete i Holland.

Men så måtte jeg lige ud og gå en tur i regnvejret, det er mange, mange uger siden det har regnet her, midt i juni tror jeg det var.

Da jeg kom hjem smækkede jeg det hurtigt sammen.
28.08-2009 | 18:26 af Helle Nielsen
Den festlige modtagelse af fly teoristen der dræbte 270 mennesker, kommer til at stå i et lidt andet lys, det virker som en sejrsikker hoveren.
28.08-2009 | 19:13 af Helle Nielsen
Jeg har nu fundet navnet på den muslim i borgerrepræsentationen, der må være tale om, det er nok Hamid El Mousti som kom ind i 1990
28.08-2009 | 19:25 af Lars Nunnegaard
Helle
Det lyder plausibelt!
 
28.08-2009 | 19:31 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 19:35 af Helle Nielsen
Ja der har været en del skidt omkring ham, og det skal bare ikke være ham og Islamic Call Society til gavn.
28.08-2009 | 19:46 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 19:58 af Kristian Mortensen
28. august 2009 19:31 | af Carsten Svendsen (CSvendsen)
Det tidsskrift på linker er under "Trykkerifrihedsselskabet" så hvor pålideligt det er vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved.
Om Mousti ved jeg ikke så meget, men Sappho er uvederhæftigt og underlødigt i sin egensidige propaganda der forøvrigt indeholder adskellige notoriske usandheder, som kun beviser Sappho's kun alt for lille kendskab og viden om forholdene i den islamiske verden, bla den her sakset fra linket:
"CentrumDemokraterne, red.), fordi Ben Haddou er berber, og Mousti er marokkaner"
Denne opdeling er absurd, fordi alle bosiddende i Marokko er marokanere, men landene omkring Atlas-bjergene består for mestendels af berbere, faktisk er der kun få arabere i landene, altså Marokko, Algeriet og Tunesien. Så Mousti er altså også berber, samtidigt med at han er marokaner. Men sådanne skriverier viser med al tydelighed at Sappho ikke ved en dyt om hvad de skriver om!!!!!!!!!!!!!!!
 
28.08-2009 | 20:03 af Helle Nielsen
At det linker til noget man ikke selv er enig med gør det vel ikke fuldstændig uvederhæftigtigt,

Jeg er selv mest inde på at beskytte os for den ekstremisme
28.08-2009 | 20:07 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 20:13 af Helle Nielsen
28.08-2009 | 20:21 af Carsten Svendsen
28.08-2009 | 20:21 af kirsten hansen
Jeg kan sgu ikke li' den snak!
Vil det sige, at socialdemokraterne sælger vores sjæl til fundamentalister???
 
28.08-2009 | 20:33 af Helle Nielsen
Nej det kan jeg s'gu heller ikke, men jeg får ligesom et tryk når jeg bliver presset, socialdemokraterne kan måske, men hvad med de andre partier, hvad pokker gør de?
Er det hele gået op i hvor synd det er for afviste asylansøgere. Og vores egent aktuelle samfund er en hylde nedere. Det er der ingen stemmer i.

Jeg er helt enig at det er et helvede at være asylansøger, men det er ikke løsningen at give alle asyl uden dokumentation

Er det mon i den her grød , vi kan vælge hvor vi vil stemme
28.08-2009 | 21:02 af Helle Nielsen
Hvad får egentlig en dansker til at sige fra overfor islamistiske krav,
Hvor er vores grænse egentlig.
28.08-2009 | 21:12 af gitte rasmussen
Min grænse er når de ikke holder deres religion indenfor deres egne fire vægge, religion er et personligt ansvar og ikke et samfundsansvar. Vi er land der bygger på et kristen grundlag med religionsfrihed men denne religionsfrihed betyder ikke at vi skal implementerer andre religioner i vore grundlov eller andre steder i de offentlige institutioner/skoler osv. religionsfriheden ligger i det personlige ansvar.
 
28.08-2009 | 21:17 af Kristian Mortensen
28. august 2009 20:21 | af Carsten Svendsen (CSvendsen)
Ja det er vist desværre ret klart at Mousti er lidt for fundamentalistisk, og jo det meget uheldigt, og jo jeg er da ikke helt uenig med dig i din kommentar kl 21:02
Men man er altså nødt til at udføre noget kildekritik inden man hiver div links frem, Islaminfo.dk er altså ligesom Sappho ikke troværdige, de er styret af folk der ligger meget tæt på DF, og deres oplysninger er absolut ikke altid korrekte
 
28.08-2009 | 21:23 af Carsten Svendsen
Kristian, nu var det et link, hvor kilden var angivet.
Jeg tror de fleste ved hvor Sappho 'står'.

I øvrigt er det meste af den danske nyhedsformidling mere eller mindre 'højresnoet'!
28.08-2009 | 21:24 af kirsten hansen
Helle. det kommer dælme an på, hvad de forskellige partier disker op med til næste valg!
Hvis ikke snart de begynder at arbejde sammen istedetfor at modarbejde hinanden, tror jeg det går grueligt galt!
Så tror jeg, at jeg bliver sofavælger!
Den skattepolitik Helle og Villy lægger på bordet, virker skræmmende, selv på mig, de radikale står udenfor og ved ikke hvilket ben de skal stå på, og den nuværende regering har spillet fallit, så hvem Fa'en skal man så stemme på?
Vi må håbe på at Vorherre sender en frelsende engel!
Puha, det er lige til at blive dårlig af!
 
28.08-2009 | 21:25 af Helle Nielsen
@ Gitte, ja netop det er et rigtigt godt argument, sådan har jeg det også selv.

@ Dllb Ved du hvad jeg er ret træt af at altid at skulle have links parat selvom det er så indlysende at der er en brist ift. islamisme. Det må være op til såvel modstandere som tilhængere at dokumentere de oplysninger.
28.08-2009 | 21:29 af Kristian Mortensen
28. august 2009 21:25 | af Helle Nielsen (Helle)
Jeg er jo ikke uenig i din bekymring om islamisme i Danmark, den deler jeg, og din kommentar kl 21:02 er jeg jo også tildels enig i, men det er forkert at hive links frem som gavner DF og især når der manipuleres i dem
 
28.08-2009 | 21:31 af Kristian Mortensen
28. august 2009 21:23 | af Carsten Svendsen (CSvendsen)
100% enig
 
28.08-2009 | 21:32 af Helle Nielsen
At jeg lige finder links frem som er til DF's fordel er for mig et ligegyldigt problem, det må være op til jer andre at omgøre mine oplysninger.
28.08-2009 | 21:44 af Helle Nielsen
Tag dog lige at finde en argumentation of links der i alle henseender er fuldgyldige, i stedet for bare at mistænkeliggøre de der bliver lagt på tråden, hvem fanden kan ikke det? kom lige med nogle der er bedre.
28.08-2009 | 21:48 af ann trolle
Helle Nielsen (Helle)

Din dokumentation vil kun være i orden hvis det er Osama bin Laden der har skrevet det du linker til. Utroligt men næsten sandt . Jeg mener hvorfor i alverden kalde sig lille blå burka
28.08-2009 | 22:02 af Helle Nielsen
Du har fuldstændig ret, men jeg forventer sådan set stadig stadig et svar
28.08-2009 | 22:22 af Helle Nielsen
Dllb vis mig så bare manipulationen
28.08-2009 | 22:37 af Kristian Mortensen
28. august 2009 21:48 | af ann trolle (trolleungen)
Sluddr og vrøvl om det med Osama bin Laden og med hensyn til "manipulationen" var det links til Sappho og islaminfo som jeg hentydede til, idet de tjener til at styrke DF og VK, og ikke et ønske om fredelig sameksistens mellem muslimer og etniske danskere. Det ønsker islamisterne selvsagt heller ikke, og derfor er jeg da heller ikke tryg ved en sådan moské. Men målet skal da være at sekulære kristne, muslimer og andre religiøse retninger kan leve sammen i fred.
Nej det er faktisk din kommentar kl 21:32 der bekymrer mig lidt om dine motiver, for nej det er jo netop ikke ligegyldigt om det er til DF's fordel. Dels ønsker DF ikke fredelig sameksistens, dels støtter DF den nuværende regerings afvikling af velfærdsstaten
 
28.08-2009 | 22:40 af Jan Christensen
Stakkels København (og senere resten af Danmark)
Islam har udryddet hver eneste kultur, den har invaderet eller er indvandret i. Den totale udryddelsestid tager tid, men når først islam dominerer, er løbet kørt

Og det er godt på vej, godt at man er halv-gammel og forhåbelig ikke komme til at opleve at MIT Danmark bliver muslimsk
28.08-2009 | 22:53 af Helle Nielsen
Dllb du er sg'u da syg i hovedet.
28.08-2009 | 22:57 af Helle Nielsen
(@ jangeo), - ja det er ligesom også det jeg ser
29.08-2009 | 08:55 af Helle Nielsen
22:37 Den_lille_blaa_burka - jeg synes ikke jeg skal tænke partipolitisk om hvilke partier mine links evt. støtter, men om de oplysninger der står er rigtige.
Her var jeg ude efter oplysninger om Mousti(S), da jeg er meget forundret over det han står for, og hvilken betydning han har haft og da jeg finder en del om ham på islaminfo, linker jeg til det.
Finder jeg andre links om ham der modsiger det på islaminfo, kommer de med.
Og det gør mange andre heldigvis også.

Jeg er ikke journalist men debattør.
29.08-2009 | 12:09 af Anni B. Christensen
Jeg vil sige tillykke til muslimerne i Danmark, som nu ser ud til at få lov til at bygge en rigtig moské. Jeg mener det er en klog beslutning af Københavns borgerrepræsentation og et led i at stille alle religioner lige.
Og hold så op med at stille alle mulige skrækscenarier op, som bygger på islamofobiske holdninger, som er helt ubegrundede.

Der er små grupper fanatiske muslimer ligesom der findes fanatiske grupper blandt kristne og jøder. Ekstremister kan findes inden for alle religioner og forsåvidt også politiske partier.
Jeg er selv medlem af Islamisk-Kristent Studiecenter i København, hvor det handler om fredelig sameksistens, dialog og viden om hinanden. Muslimer og kristne har grundlæggende mere tilfælles end det, der skiller dem ad.
Mig bekendt bliver der ikke tale om, at der fra den danske moské skal kaldes til bøn 5 gange om dagen. Jeg tror, at der i den meget smukke moske i Oslo er tilladelse til at kalde til bøn om fredagen til den traditionelle fredagsbøn. Sådan kunne det måske også blive i Danmark.

@Steeen Hansen - Du blander da tingene fuldstændigt sammen, når du nævner den jødisk-palæstinensiske konflikt. Det er først og fremmest en politisk konflikt. Blandt palæstinenerne findes f.eks ca. 10% kristne.


Så endnu engang: Fra mig et tillykke til muslimerne i Danmark, som nu har fået tilladelse til at bygge en moské. Jeg glæder mig til at komme ind og se den, når den engang er færdig.
29.08-2009 | 12:14 af Steen Hansen
@Anni
Vil du dermed på¨stå, at den politiske situation i de nävnte områder - ikke er religiöst grundet????
 
29.08-2009 | 12:16 af gitte rasmussen
Jeg er selv medlem af Islamisk-Kristent Studiecenter i København, hvor det handler om fredelig sameksistens.
Kommer du fra en anden planet. eller følger du bare ikke med i hvad der sker i samfundet ????????
 
29.08-2009 | 12:33 af Steen Hansen
YMF 126 kender hende ikke - så det er nok bare noget "påtaget".
:o)
 
29.08-2009 | 12:39 af kirsten hansen
Abre, indtil Jugoslavien gik i opløsning, levede Jogoslaver og Kosovo Albanere også side om side, men i dag er der stadig uroligheder i Kosovo!
Tænk hvis det skete her i Danmark - bare i omvendt rækkefølge, så vi blev etnisk udrenset!
Det kan meget let ske, jo mere indflydelse de får i landet!
Det er det folk med åbne øjne er bange for!
 
29.08-2009 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 12:51 af kirsten hansen
Ja Bitten, hvis du læste hvad jeg skrev, nemlig i omvendt rækkefølge!
Albanere er ildeset i det område!
Men vi kan da også risikere, at det bliver muslimerne der bliver renset ud i, men det tror jeg bare ikke, fordi de har så stort et bagland!
 
29.08-2009 | 12:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 13:02 af Anni B. Christensen
@Stenus - Ja, det mener jeg. Der er religiøse konflikter blandt palæstinenserne indbyrdes, og der også mange religiøse modsætninger i det jødiske samfund, men den jødiske-palæstinensiske konflikt er primært af politisk art. Hvem har retten til landet? Jeg er aktiv i Dansk-palæstinensisk venskabsforening og har selv besøgt både Israel og Palæstina.

@gittegram - Nej , jeg kommer ikke fra en anden planet. Tværtimod lever jeg selv i fredelig sameksistens med muslimer, hvor jeg tæller nogle blandt mine bedste venner.
Til gengæld prøver jeg ikke at skabe fjendebilleder, som der ikke er begrundelse for.
Jeg har personligt studeret islam på Københavns Universitet gennem en årrække og har et bredt kendskab til islam.
Så der skal mere til at skræmme mig end de islamofobiske holdninger, som f.eks. Dansk Folkeparti står for.
29.08-2009 | 13:24 af Steen Hansen
Jamen käreste Anni
Netop retten til det omhandlende område (land) er jo det religiöse islät.
 
29.08-2009 | 13:44 af Vagn Jensen
I øvrigt er det meste af den danske nyhedsformidling mere eller mindre 'højresnoet'!
Svendsen
I guder noget vrøvl.
Er der noget "nyhedsformidlingen" IKKE er, så er det højresnoet, i mere eller mindre grad.
Det er LIGE OMVENDT.
29.08-2009 | 14:00 af Carsten Svendsen
Vagn Jensen
Det nærmeste du kommer noget der ikke er 'højresnoet', er "Information", der betegnes som værende 'centrum-venstre'.
29.08-2009 | 14:14 af Kristian Mortensen
Jeg er 100% enig med Carsten
Næsten alt i dag, om det er pressen, om det VKR + DF så er det købt af stærke kapitalkræfter som gør alt for at kunne profitmaksimere med monopoler hvor de frie markedskræfter er sat ud af spillet. Defor bruger kapitalkræfterne VO pressen til at aflede debatten over i emner som ikke er "farlige" for dem, ex lovgivning mod "trust" altså monopol og karteldannelser, og en ordentlig social og offentlig sundhedslovgivning, for social politikken koster kapitalen mange skattekroner, som de gør alt for at undgå at betale, endvidere giver elendige sociale vilkår mulighed for løndumpning, og kapitalen ønsker jo også privat sundhedsbusiness i bank og forsikringsgribbenes vold.
Derfor er al presse i DK højresnoet i den forstand at den plejer kapitalinteressernes sag og absolut ikke den lille mand på gulvet og ej heller de små erhvervsdrivende, de kan jo være konkurrenter til de store trusts
Men rigtigt at der er få aviser i DK der er mere objektive, og information er vle en af dem.
Der er så en enkelt helt ude på den ektreme venstrefløj, Arbejderen, som nogle DKP/ML'er står bag, og den er meget farvet og ikke objektiv, de fejrer jo blandt andet Stalins fødselsdag, forstå det hvem der kan
 
29.08-2009 | 14:18 af Carsten Svendsen
"Arbejderen" udkommer i ca. 2400 eksemplarer! :o)
29.08-2009 | 14:35 af Kristian Mortensen
Vi er helt enige Carsten, venstrefløjens presse er så mikroskopisk at man skal bruge elektromikroscop for at få øje på den
 
29.08-2009 | 17:47 af Jan Christensen
Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
Har du krammet en muslim idag eller har du haft hele tungen op i røven
29.08-2009 | 17:53 af Bjørn Pedersen
Morsomme reaktioner på noget så ubetydeligt som en stormoske. Man skulle tro at de reaktionære kræfter var overbeviste om at bygningen af en moske varsler "vestens undergang".

Ja, ih du godeste... menneskerettigheder er noget foragteligt stads, når disse rettigheder er til gode for de "forkerte"? Og ytringsfrihed? Føj for den lede, hvis det er "de andre" der får lov at sige deres mening.

Træk vejret dybt, lad de religiøse dyrke deres "opium", og kom videre med hverdagen. Himlen falder ikke ned af at man tillader templer bliver bygget til mellemøstlige guddomme om de så hedder Jahve eller Allah.
29.08-2009 | 17:53 af kirsten hansen
Naturligvis kan jeg ikke acceptere opfordringer til mord, hverken mod muslimer eller muslimers opfordringer til samme!
;Men hvis alle de Arabiske lande rotter sig sammen, ser det sort ud for lille Danmark, Bitten!
Derfor bryder jeg mig ikke om, at de får for meget magt!
 
29.08-2009 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 19:33 af Vagn Jensen
. august 2009 18:04 | af Kaja Larsen (kajalarsen)
Ja ja ja Kirsten det er vist aldrig sket i hele koranens historie. De kan end ikke enes indbyrdes

Larsen
Nå det er det ikke?
Spørg grækerne og andre naboer til disse fredssøgende muslimske lande.
Larsen
Det er ikke til at finde ud af om du er:
Naiv,
Dum,
Eller begge dele.
På den anden side: Du er jo adskillige gange smidt ud af diverse debatfora, nu blogger du derfor (ligesom andre) i falsk profil.
Så man skal nok ikke tage dig alvorligt, men af og til er dine indlæg, behæftet med så megen dumhed/naivitet, at man tror det er løgn.
29.08-2009 | 20:03 af kirsten hansen
Vagn, du behøver jo ikke blive personlig, fordi du ikke er enig med Bitten!
Jeg ville nu snarere pege på Iran, som fuldstændig blev overtaget af præstestyret!
Tænk, hvis der kom en ny Khomeni til Danmark, som kunne samle alle muslimer til at begå et statskup, for det var hvad det var!
Man skal ikke være så naiv, at tro det ikke kan ske, for det kan det!
Så derfor kan jeg ikke lide, hvis der kommer for mange Islamister ind i Folketinget!
 
29.08-2009 | 20:07 af ann trolle
kirsten hansen (vædderen)

Det skal skam nok komme..altså det med en Khomeni i DK
Naivisterne fremskynder det endda med speederen helt i bund
29.08-2009 | 20:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 20:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 20:14 af ann trolle
Kvaja
GAAAAAAAAB Tænk at være så uintelligent.
Tror du Kirsten mente en Khomeni af demokratiet vej
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
29.08-2009 | 20:23 af kirsten hansen
Bitten, der var ikke diktatur under Shahen, det var en påstand de brugte for at khomeni, som havde været landsforvist, kunne komme tilbage og lave et kup!
Tværtimod havde de næsten europæiske forhold under Shahen, og tæt på demokrati!
Både han og hans kone Farah Diba gjorde meget for de fattige i landet, hvor hun personlig tog ud og besøgte de fattige og gav dem mad og penge!
Læs bogen af Farah Diba: mine 1001 dage!
Det er flere år siden jeg læste den, og husker ikke indholdet så nøje, men husker at den greb mig om hjertet - især den måde de måtte flygte på, ligesom Konstantin og Anne Marie måtte flygte fra Grækenland!
Der var det militærjuntaen der jog dem på flugt!

Så jo Bitten, det kan også ske her - men jeg håber det ikke!
 
29.08-2009 | 20:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 20:27 af ann trolle
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
29.08-2009 | 20:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 20:38 af Vagn Jensen
. august 2009 20:03 | af kirsten hansen (vædderen)
Vagn, du behøver jo ikke blive personlig, fordi du ikke er enig med Bitten!

Vædder
Nej du har da ret, men læs lige figuren Larsens udgydelser, rettet imod andre der ikke er enige med Kaja, Søs, Bitten 1 & Bitten 2 Hansen Larsen.
Denne figur holder sig ikke selv tilbage.
Hvad med dig selv i øvrigt?
29.08-2009 | 20:39 af kirsten hansen
Den må jeg lige granske i engang Bitten, for det lyder utroligt!
Hvorfor lukkede man grænsen? var det fordi muslimerne stod og bankede på - eller hvad?
 
29.08-2009 | 20:39 af Helle Nielsen
Ha det er snart lige så langt uden som den med rugbrødet.
29.08-2009 | 20:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 20:44 af Carsten Svendsen
SKAL VI TAGE KRIGEN MENS TID ER?
http://jp.dk/udland/article1798730.ece
UHYGGELIGT IKKE?
29.08-2009 | 20:44 af kirsten hansen
Vagn, jo Bitten og jeg har taget vores ture, men det gider jeg ikke mere!
Vi er stadig uenige på mange punkter, men der er det netop kunsten, at kunne bevare hovedet koldt!
Det er da ikke sikkert, at jeg altid har ret, men i de år jeg har debateret, har jeg flyttet mig meget og ser tingene fra en anden synsvinkel!
Skænderier fører ikke til noget!
 
29.08-2009 | 20:55 af Helle Nielsen
@ Carsten - Ja så kommer muhammedtegningerne til at køre en omgang til. Sygt.
29.08-2009 | 20:59 af kirsten hansen
De forlanger en undskyldning!!!
Hvad vil der ske, hvis ikke den bliver efterkommet?
Vil det blive en ny 11-9 ?
De kender ikke Danskernes stædighed!
 
29.08-2009 | 21:03 af Carsten Svendsen
@Helle
Selv om vi er uenige i mangt og meget - jeg tror sgu, at muhammedtegningerne kommer til at fylde op i islamisternes had(på linje med korstogene)!
NB
Jeg skelner mellem muslimer og islamister, ligesom jeg skelner mellem tyskere og nazister.
29.08-2009 | 21:09 af kirsten hansen
Bitten, det beviser da ikke, at der var diktatur under Shahen!
At hans niece ikke vidste hvordan man holder Jul, er der da ikke noget mærkeligt i!
De forskellige lande fejrer ikke alle Jul, eller de gør det på forskellige måder, vi fejrer vel heller ikke Julen på samme måde som Svenskerne?
Nu har jeg svigerdøtre fra 3 forskellige lande, og for det første fejrer de ikke Julen samtidig med os eller på samme måde.
Hvert land deres traditioner!
Men du svarede ikke på, hvorfor grænsen blev lukket, var det Shahen eller Khomeni der lukkede den? for det husker jeg ikke noget om!
Ja, jeg forstår godt, at de gerne vil ud, det må jo være som i et fængsel!
 
29.08-2009 | 21:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 21:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 21:17 af gitte rasmussen
Det er nok bare starten til en hellig krig.........AK OG VE Tænk at skrive et sådan brev.
 
29.08-2009 | 21:28 af Carsten Svendsen
Kaja, 'berlingeren' er ikke ejet af de samme, som 'jp' og 'politiken', de bringer også:
http://borsen.dk/?treeid=889&id=JRAN-7VDMEV210441
29.08-2009 | 21:28 af kirsten hansen
Bitten, mon ikke de 2000 fanger havde noget med oprøret at gøre?
Hvor mange fanger er der i dag? hvor mange politiske fanger er der i Israel eller andre lande i mellemøsten?
Shahen arbejdede på at få demokrati, men det blev han altså stoppet i!
Men du er bedre til at finde den slags på nettet end jeg er, så prøv at finde det!
Jeg regner selvfølgelig med at du fortæller den reelle sandhed!
 
29.08-2009 | 21:33 af Carsten Svendsen
Ups! 'Børsen' mener jeg naturligvis!
29.08-2009 | 21:41 af gitte rasmussen
Carsten Gad vide hvorfor de/han ikke har skrevet hvad der ville ske, hvis de ikke vil efterkomme deres krav. Man skulle næsten tro de var begyndt at tro på Julemanden. Hvorfor skrive et sådan brev ?
 
29.08-2009 | 21:41 af kirsten hansen
Ja det indlæg fra Børsen er godt nok fra i dag, og fristen er inden 1. oktober!
Ja Gitte, det kunne tyde på det!
 
29.08-2009 | 21:45 af gitte rasmussen
Hvis jeg sad på Christiansborg ville jeg tage et sådan et brev meget alvorligt og som en trussel.
 
29.08-2009 | 22:00 af kirsten hansen
Det ER en trussel Gitte, men mener du, at vi skal underkaste os? hvad bliver så ikke det næste!
Fadæsen er Anders Foghs, fordi han ikke ville modtage den delegation dengang, så skulle andre så undskylde på hans vegne?
 
29.08-2009 | 22:04 af gitte rasmussen
Det næste bliver at vi alle sammen bliver nød til at søge asyl i Norge.
 
29.08-2009 | 22:18 af kirsten hansen
Tag det roligt Gitte, vi har trods alt allierede!
Men jeg ser da nødig Danmark sønderbombet ligesom Irak!
 
29.08-2009 | 22:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 22:52 af kirsten hansen
Ja, men er politiske oprørere da ikke politiske fanger?
Prøv at tænke på, hvor mangder der er blevet fængslet her i Danmark, under de sidste års oprør!
Men blev de tortureret?
Jeg mener det var et land i rivende udvikling, væk fra alt hvad der hed Islam, og satsede meget på vesten!
Persien har altid haft gode handelsforbindelser, hvor de solgte deres tæpper, og det kunne være blevet et godt land!
 
29.08-2009 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.08-2009 | 23:07 af kirsten hansen
Ja det må man da håbe!
Farah Diba lever stadig og deres søn vil vist stille op til præsident! De lever i Usa, men en dag vender han tilbage, når han får folket på sin side!
 
30.08-2009 | 00:25 af Jan Eskildsen
30.08-2009 | 00:48 af kirsten hansen
Ja det lyder ikke retfærdigt!
 
30.08-2009 | 23:21 af Bjørn Pedersen
kirsten, det før-ayatollahnske Iran var sekulært ja, men sekulært ved tvang på samme måde som Mustafa Kemal "Atatürk" sekulariserede Tyrkiet, men på samme tid var en ultra-nationalistisk diktator. Sekularisering, altså adskillen af tro og stat, er ikke et automatisk tegn på demokrati. Bare se på gamle Sovjet og især Kina, hvor dogmatisk sekularisme medførte ødelæggelsen af 1000 år gamle religiøse templer, relikvier, og enddog mumier (vendt mod buddhisterne).

At shahens efterkommere så påstår at han er demokratisk nu, er jo op til den enkelte at vurdere sandheden af. Etiopiens kejserfamilie påstår det samme, og Dalai Lama der var statsoverhovedet i et feudalt buddhistisk teokrati påstår også at have set lyset efter han blev væltet. Det er lettere at sympatisere med demokratisk sindede, hvis man selv har del i en demokratisk kultur trods alt.
31.08-2009 | 10:13 af Carsten Svendsen
31.08-2009 | 12:06 af kirsten hansen
Bjørn, den side af sagen husker jeg ikke, men efter det du skriver, var det et valg mellem pest og Kolera, men de må trods alt have haft det bedre før!
Hvis Shahens søn skal vende tilbage, må de jo vælge ham først, men det sker ikke uden et stort blodbad!
 
31.08-2009 | 16:29 af Helle Nielsen
@Carsten, der projekt er ikke for godt gennemtænkt, gad vide om det allerede er skudt i sænk.
01.09-2009 | 11:37 af Johannes Aagaard
"Måske"

Shia-moséprojektet er nu anledning til stridigheder mellem shia- og sunni-muslimer og finansielle aktører bag projektet søges hemmeligholdt.

Byggeriet støttes politisk som økonomisk fra Iran, hvilket arkitekten bag selv oplyser. Han hævder dog, at det ikke er den iranske stat, der står bag, men 2-3 rigmænd, der har lagt 15 mill. kr., men hvis navne han dog ikke vil oplyse.

Foreningen bag moskéen er Ahlul Bait og frontfiguren, den iranske imam Sayyed Mohammad Mehdi Khademi. I f.m. karrikaturkrisen følte han sig voldsomt krænket og udtalte bl.a.: "Respektløshed og latterliggørelse af Profet Mohammad eller andre profeter så som Jesus og Moses er ikke et tegn på ytringsfrihed, men derimod et tegn på nægtelse af heden og dyrkelse af had og fjendskab, ergo en aggressiv politik." Han ønskede derfor vedtaget love, "hvormed Ytringer som kan virke æreskrænkende eller bespottelse af andres religion og tro forbydes."

Kilde: http://islamdk.dk/indlaeg/imams_tale/

Velbekomme!
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.