Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
AppleMark
AppleMark ()

Jesper Langballe overfaldet

Dansk Folkepartis folketingsmedlem Jesper Langballe blev torsdag aften offer for et voldeligt overfald.

• Messerschmidt: Frygten for overfald lurer altid

Dansk Folkepartis medlem af Folketinget Jesper Langballe blev torsdag aften overfaldet, erfarer DR Nyheder. Han slap uskadt, men tog fredag formiddag på skadestuen for at overfaldet kan blive meldt til politiet.

Langballe var til en reception hos forlaget Gyldendal. Efterfølgende var han taget på Byens Kro, der ligger lige overfor.

På et tidspunkt går Langballe uden for. Her sidder to mænd, som han beskriver som et par bumser på en bænk.

Den ene af mændene farer op, da han genkender politikeren.

- Og så regnede det ned over mig med knytnæveslag, siger Jesper Langballe ifølge DR Nyheder.

Langballe faldt omkuld, men heldigvis kom folk myldrende ud fra Byens Kro, og Langballe slap uskadt.

Jesper Langballe besluttede først fredag formiddag at melde episoden til politiet efter opfordring fra parti-kolleger.

Gerningsmanden beskrives som dansker mellem 25 og 30 år. 

10.05-2008 | 14:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.05-2008 | 14:42 af Denfjerde
@poul solrart S.

Jeg mener virkeligt stakkels forældre - du er jo virkelig syg i roen det er min eneste komentar til et skvat der vil betegne mig som vestreorenteret!

Klovn!!!!! SIEG HEIL!!!!
10.05-2008 | 14:59 af bruce3
NEJ Jeper Langballe. Du er ikke blevet overfaldet, men har måske fået et lille puf.

En lille gnom og mandsling som dig, kunne en overfaldsmand jo smide rundt med, hvis han ønskede det.

Jeg tror dog ikke, at der er nogle normale mennesker der ville have sine hænder svinet til, ved at tjatte til en kulsort præst, med dybt racistiske og helt umenneskelige holdninger.

NB: Man plejer faktisk at få lidt skrammer, efter et groft overfald, hvorfor har du ingen skrammer? - af den simple grund, at "dit overfald" sandsynligvis blot skulle bruges i den sædvanlige racistiske hetz, som alle idioterne i DF jo konstant forsøger at føre sig frem med.

Både du og DF er yhkelige, og totalt til grin!!
10.05-2008 | 20:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.05-2008 | 20:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 13:28 af Sebastian Engelbrecht
Så må vi håbe at sagen ikke bliver dømt af een af de utallige burka-klædte dommere DF mener der er i det danske retssystem
09.05-2008 | 13:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 13:32 af Lars Nunnegaard
Det er jammerligt , at vi i vort samfund ikke kan respektere uenigheder mere.
 
09.05-2008 | 13:48 af Carsten Svendsen
@Lars Nunnegaard

Hvor er jeg ked af at være enig med dig!!!
09.05-2008 | 13:50 af NBI news
Ja, ligegyldigt om man er uenig med manden, så er vold uacceptabelt.

Heldigvis skete der ikke noget og han slap uskadt.

Bedste hilsner...
09.05-2008 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 13:56 af P. ågaard
Langballe tilføjer til Jyllandsposten:

"Derefter har jeg hørt, at bartenderen gik hen til de tilbageblevne i selskabet og sagde, at det ville være en god ide at fortrække, fordi voldsmanden var på vej til Ungdomshuset for at mobilisere et tæskehold til at tæve hele selskabet"

Bemærk: "har jeg hørt".

Måske skulle man tilføje: HVIS der virkelig havde været tale om "bumser" fra "Ungdomshuset" (en hidtil ukendt kombination), havde de pågældende nok været klar over, at det ikke findes længere.
09.05-2008 | 13:58 af Kristian Mortensen
Vold er simpelthen så hjernelamt tåbeligt middel at gribe til. Jeg er enig med Lars og NBI_news.

Ordets magt er større og ofte kan ord såre og skade mere end korpolig handling. Med de rette ord og argumenter mod Langballe s retorik kunne han jo risikere at få nogle uhelbredelige samvittigskvaler. Og vi har masser af muligheder på internettetavisernes blogs til at forsøge at gøre det.
 
09.05-2008 | 13:58 af Philip Nunnegaard
Hvor dum har man lov til at være? Nu får han jo bare mere reklame.
 
09.05-2008 | 14:04 af P. ågaard
Kalundborgjyden: det var under lavmålet. Der kan ikke tages kraftigt nok afstand fra vold, selv i dette tilfælde.

Ingen af de to du nævner har nogensinde været bare i nærheden af at opfordre til vold.
09.05-2008 | 14:05 af Sebastian Engelbrecht
@Philip Nunnegaard:

Nu er der jo ikke noget der tyder på at der forekommer intelligens i Ungdomshus-miljø et - hvis altså det er der de idiotiske voldsmænd skulle komme fra.
09.05-2008 | 14:10 af Jakoba
Det er godt du kan more dig Aleph.

Det her må vi i ekstrem grad tage afstand fra.
09.05-2008 | 14:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:20 af Kristian Mortensen
@Erik Larsen

Er White Pride venstreorienterede? Jeg tror ikke de vil blive glade for at blive beskyldt for det!!!
 
09.05-2008 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:31 af Lars Nunnegaard
Solrart.

Da min søster boede i Thisted og omegn, fik jeg syn for sagen. Bingo!
 
09.05-2008 | 14:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 14:52 af NBI news
Det er sjovt at se at Langballe ikke er sen for at benytte denne her mulighed til at inddrage Ungdomshuset ind i sagen.

Det var åbenbart ikke nok at den første Ungdomshus blev nedrevet af hans trosfæller, nu vil han have den anden lukket også, ved at komme med løse rygter som han har fået fortalt at en anden har hørt at bartenderen skulle ha sagt blablabla.

Godt gået Langballe.  :-)
09.05-2008 | 15:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 15:13 af Golda Blair
Hvor er det sølle at more sig over at folk bliver overfaldet,men det er jo også  sket for Pia K.

Folk der slår kan vel ikke argumentere,de må være

alternativt begavede.

Man skal da vist være meget bitter i sin arbejdsløshed, hvis man kan sidde hjemme i sin

snavsede stue og more sig over andres ulykke.
09.05-2008 | 15:17 af brasserne
bums - ungdomshusaktivist og så en mand med stort fuldskæg på 30 år. Man må sige de unge breder sig...

ingen sag er for tragisk til at spinne på den. Pinligt.
09.05-2008 | 15:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 15:23 af Jens Yde
@buddhist

Da jeg var værnemand i Thisted og ude at køre i taxa med kammeraterne, spurgte vi efter en tur i byen om vej til et bordel, og så sagde taxachaufføren, at det var der ikke noget af i Thisted. Det fandtes simpelthen ikke, påstod han.

Men det kan jo have ændret sig. Har du nogle adresser du kan oplyse?
09.05-2008 | 15:41 af Casper U
Jeg kommer fra Thy. Hvorfra har I ideen om at der er "kirker på hvert gadehjørne"?

Faktisk er der kun én by i Danmark hvor der nærmest er en kirke på hvert hjørne, og det er København.

Poul Solraert skriver på den ene side: "Folk tror mennesker der ude må være mere hellige end andre steder, det er overhovedet ikke tilfældet" og på den anden side påstår du netop at det er de. Noget af en selvmodsigelse.

Hvorfor mener I det er OK at chikanere og forhåne folk fra en bestemt del af Danmark - eller folk der tilfældigvis tilhører en kristen sekt?

Kamal Qureshi har flere gange i debatter skældt ud på "racister", og samtidig har han på det groveste forhånet folk fra Vestjyllang og påstået at de alle sammen er indremissionske. En grov selvmodsigelse og etnisk diskriminerende. Der er mange der har lige så lidt logik som ham.
09.05-2008 | 15:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 15:27 af Jens Yde
@Nonnegard

Din søster lagde nok mærke til de mange værtshuse. Det er det, hun husker, for Thisted havde engang flest værtshuse pr. indbygger ifølge flere undersøgelser. Siden er det gået tilbage og sidst, jeg var der, var det svært at finde et åbent sted både søndag og mandag aften klokken 10.
09.05-2008 | 15:30 af Isabella Balkert
Godt Gået Bea Frank,

Den flok tosser der anklager DF for Nazimetoder, dag ug og dag ind, opfører sig selv som Nazister og SSér under jødeforfølgelserne.

Nu har de bare fået nye hadeofre, men retorikken - Denn primitive vold i flok og flere mod een, er fuldkommen den samme.

Det kører efter devisen: "Dumheden, grovheden, volden og primitiviteten længe leve. Det må Vestager, Villy og den autonome del af Enhedslisten, virkelig være stolte over.

Ellemann og Co. tror jo også de har mere ret til deres  holdninger og meninger end alle andre - Og det melder de så ud med - En diskussion magter de jo ikke.
 
09.05-2008 | 15:31 af Jens Yde
@Solvej

Og i rigtig gamle dage havde Thisted særligt mange brændevinsdestillerier, lovlige vel at mærke. Der var flere apparater end i Viborg og næsten lige så mange som i Aalborg.

Hvorfra har I jeres oplysninger? Kan du adressen på en smugkro?
09.05-2008 | 15:36 af Jens Yde
Faktisk er Thisted vel kun kendt for Thisted Bryghus, som blev grundlagt for over hundrede år siden.

Har I jeres opfattelser fra Hans Kirk, en kommunistisk forfatter fra en fjern fortid?
09.05-2008 | 15:57 af Jens Yde
Jesper Langballe var opstillet til Folketinget i 2001 i Thistedkredsen. Han fik ved valget 300 personlige stemmer, og det var jo ikke så mange. Bent Larsen, også fra Dansk Folkeparti, fik flere.

Ved valgene i 2005 og 2007 valgte Jesper Langballe at stille op længere sydpå.

Tør han virkelig gå på værtshus i København? Han er snart 70 år.
09.05-2008 | 17:19 af Bjarne Thyregod
Er Jesper Langballe fuld af løgn.

Jesper Langballe fortæller ifølge Avisen og Andre medier at bartenderen skulle have sagt at overfaldsmanden ville hente hjælp fra Ungdomshuset.

Men det er løgn.

Bartenderen fortæller at Jesper Langballe kom smilende ind på baren efter "overfaldet" og at han (bartenderen) IKKE har sagt noget som helst om Ungdomshuset.

Endnu en højreekstremist der er fuld af løgn ?

Flere steder er det nævnt, at bartenderen, altså Ralf Simon Larsen, skulle have advaret Jesper Langballe og de mennesker, han fulgtes med om, at der var blevet tilkaldt assistance fra Ungdomshus-miljøet.

Intet tæskehold på vej

Men det passer ikke, forklarer værtshusejeren.

Det var ikke det, jeg sagde.
09.05-2008 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 17:52 af Jørgen Larsen
Hvis Lårballe havde fået de lussinger som barn, så var Danmark blevet sparet for megen elendighed.
09.05-2008 | 18:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 19:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 19:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 19:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 19:34 af Jakoba
Flemming Nakinge Nielsen ekstremsletter på sin blog. Man kan ikke engang pointere at han rent faktisk skrev for en uge siden at han var færdig på NA, og få den mindste forklaring på hvad der har ændret sig, uden det bliver slettet. Jeg ved ikke rigtig hvad der er galt med ham, men det er ikke der, der er grobund for  debat.

Iøvrigt er det skræmmende at ALeph og andre kan more sig kosteligt over en så tragisk affære som et overfald. Den slags siger mest om personen selv.
09.05-2008 | 20:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 20:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 21:35 af Jørgen Larsen
fynbo, Langballe har altid været fyldt med løgn, og det er fordi han er DFer, de har aldrig kunnet fortælle sandheden, af frygt for at miste deres gode arbejde.
09.05-2008 | 23:40 af Denfjerde
Nu er det nok!!!!

Hvis vore folkevalgte ikke kan gå på gaden har vi anaki!

Jeg er ikke DF-er eller på ande måde gyllespreder fra Venstre, men jeg er af den mening at vore folkevalgete skal kunne bevæge sig i landet uden politi-beskyttelse for ellers kan vi jo sammenligne os med Rusland, Kina eller Burma!!

Så lad os lige finde tilbage på sporet og tage afstand fra sådanne bølle handlinger - ydre mere tænk lige på at Langballe er en ældre herre!!!!
09.05-2008 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.05-2008 | 03:09 af NBI news
Det er selvfølgelig helt uacceptabelt at begå vold imod nogen som helst, om det så er folkevalgte eller "normale" borgere, kan vold aldrig undskyldes. Ligegyldig om man er uenig med personen og ikke kan lide ham. Punktum.

Udover det så synes jeg heller ikke at man som folkevalgt skulle lyve og få det til at se ud som noget mere end det egentlig ser ud til at være:

http://politiken.dk/indland/article506896.ece

Bedste hilsner.
10.05-2008 | 08:27 af Denfjerde
@poul solrat S.

Jeg har før nævnt at jeg ikke er socialist men dine udtalelser får mig til at tro at du erFACIST eller en af Jonni´s små grimme bø.......!!!!!
10.05-2008 | 08:35 af Leif Knudsen
Som sædvanlig er de venstreorienterede svinepelse ligeglade med vold mod politiske modstandere og mange fryder sig endda.

Disse venstreorienterede bør kun mødes med kold foragt.
10.05-2008 | 08:47 af Jens Yde
@denfjerde

Poul Solhat har flere gange fortalt, at han er en gammel buddhist, der lever på Lolland, hvilket de fleste buddhister og lolliker nok ikke bryder sig om at høre.
10.05-2008 | 10:21 af Denfjerde
@jensyde

Så har han da ikke fattet en brik at noget som helst - de stakkels forældre
10.05-2008 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.05-2008 | 22:06 af Denfjerde
Solrart!

Er du dum eller skal du bare til læge?

Prøv om du kan gå tilbage og se hvad jeg skrev - hvis du har evner til det- så vil du se at det ikke var mig der startede denne polimik!!

Men sådan er de hjøreorenterede: de kæfter op men når de møder kvalificeret modstand bliver de bare perfide!!

På at tænke inden du skriver næste gang lille dreng!!!
10.05-2008 | 22:21 af E. Bill.
Nu skal Langballe sikkert have en hjord af agenter

fra PET og FBI til at rende i r.... på sig ligesom Pia Kjærsgård.

Ved næste valg bør vi vælge personer, der er så respekterede og vellidte, at de som alle andre kan færdes frit i vort samfund.

Det er helt urimeligt, at skatteyderne skal betale for at beskytte bestemte politikere. Det må være en opgave for partiet. Dansk Fjolleparti kan blot skære lidt ned på deres annonsebudget, så er de i stand til selv at betale for den helt urimelige oppasning af PET.
11.05-2008 | 02:56 af bruce3
Nu skal Jesper Langballe jo bare lade være med at drikke sig så tordnende beruset, at han skvatter over sine egne ben, slår sig måske en smule, og kalder det et overfald!!

Så Langballe. Køb dig en cykelhjelm, næste gang du skal ud at have en kæp i øret. Så slipper du for at slå dig når du falder, og vi slipper for at høre på, at de øvrige fjolser fra DF, kalder det et overfald, og forsøger at skylde skylden på en eller anden indvandrer!

Det ynkelige lystløgnerparti har igen fået et problem!
11.05-2008 | 04:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
12.05-2008 | 20:32 af Daniel Lind
"Jeg tænker på, hvor mange mennesker Langballe har været med til at sende i døden?"

Wow, sikke et patetisk associationstrick.

Så nu er det Danmarks skyld at folk i den tredje verden slagter hinanden som kvæg, hvis vi ikke ubetinget er klar til at tage imod 4 milliarder af verdens fattige i et land der dækker under 1% af jordens overflade ?

Gad vide om niveauet KAN blive lavere på avisen.dk s debat ?
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.