Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet fredag den 7. marts 2008, kl. 07:20
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Jeg savner Abu Laban!

Af Simon Andersen, chefradaktør, Nyhedsavisen 

Abu Laban, imam i Islamisk Trossamfund, er død, men han var et godt menneske: Mild, kærlig, holdt af danskere - og gjorde intet andet, modsat hvad det lykkedes kritikere at bilde nationen ind, end at forsøge at bygge bro mellem os og dem, mellem ikke-troende og troende, og han gjorde det godt.

Absurd nok kunne Pia Kjærsgaard, Villy Søvndal og nu Naser Khader lærer noget af Laban - hans rundhed og mildhed, hans evne til forsoning. Men i den danske værdidebat er der kun plads til ét synspunkt, nemlig til helvede med de (muslimske) troende, selv Villy Søvndal er hoppet på. I går fulgte Naser Khader så efter med et angreb mod Islamisk Trossamfunds nye imam, der måske har sagt, at en rabiat prædikant er hans helt og inspirator.

Set herfra går det skidt.

At stå fast på danske værdier, som Pia Kjærsgaard gør det, er fair, at ønske de arabiske smådrenge spærret inde ligeså, men debatten radikaliseres, sproget bliver voldsomt, hadet vokser - imamerne ønsker nu ikke forsoning og samliv, men går side om side med demokratihaderne i Hitz But- Tahrir. Politikerne ønsker heller ikke forsoning, men taler om »helvede« og forbud. Deres stemmer sitrer af afsky, når de taler om »islamister«, og de er så vrede og råber så højt, at også helt almindelige muslimer med rette kan føle sig forfulgte og forhadte. Vær varsomme, alle.

07.03-2008 | 08:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 07:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 08:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 08:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 08:35 af Lars Nunnegaard
Abu Laban var nu ikke lige min kop the.
 
07.03-2008 | 08:37 af Karin Bennedsen
@Simon Andersen

Du har ret. Tiden, hvor Abu Laban stod i spidsen for Islamisk Trossamfund og kaldte Khader for en rotte i hullet og talte med to tunger på rejser i Mellemøsten, forekommer idag at være det rene ammestuesnak sammenlignet med den udvikling vi oplever nu, hvor danske politikere er ved at overgå hinanden i populistiske, værdipolitiske udmeldinger, der skal vise handlekraft og vilje til at lytte til folkets stemme.
07.03-2008 | 08:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 09:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 09:57 af Jakoba
hvis du ikke skriver at det er ironi, som fiser over hovedet på menigmand, Simon, så er din journalistiske troværdighed da fuldstændig gået fløjten.
07.03-2008 | 10:00 af Henrik Clausen
Abu Laban var erklæret salafist og gik som det Muslimske Broderskab ind for at erstatte demokrati og frihed med et teokratisk diktatur, naturligvis ledet af folk som ham selv og ligesindede. Hans primære mission i livet var at gøde grunden for sådan en udvikling. Hans børn fortsætter samme rå antidemokratiske linje.

Magen til kløvet tunge skulle man lede længe efter. Men nogen godbidder ("Rotter i hullet", f.eks.) blev det da til, efterhånden som folk begyndte at gå ham lidt mere på klingen og opdagede at han løj folk lige op i fjæset, endda til TV. Jeg kender selv en muslim, der holdt op med at komme i Islamisk Trossamfund længe før Muhammed-krisen - af den simple grund at hun opdagede at Abu Laban var fuld af løgn.
 
07.03-2008 | 10:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 10:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 10:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 10:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 10:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 11:04 af Henrik Clausen
Lad os foreslå Karin Bennedsen et kompromis. Vi begrænser hendes ytringsfrihed, mens vi andre beholder retten til at tænke og tale, som vi vil.

Karin?
 
07.03-2008 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 11:06 af ronni
Hvad med den gang efter 9-11, hvor den ædle forkynder meddelte, at han ikke mønstre nogen sorg over de amerikanske ofre, da hans øjne "var udtørrede efter at have grædt over sine palæstinensiske brødre"...

(Ergo: Amerikanerne var selv ude om det)

I sandhed en ven af menneskeheden, ja,
07.03-2008 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 11:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:01 af Flemming Jensen
Enig med Simon.

Meget løgn og endnu flere halve/kvarte sandheder, og udskreget med en hadefuld skringer tone, jeg ikke bryder mig om. Er det ikke nogen grænser for "debattørerne" på nettet. Had og uvidenhed synes at gå hånd i hånd.
 
07.03-2008 | 12:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:20 af Henrik Clausen
IC, en note om Abdul Wahid og Muslimer i Dialog:

De er fundamentalister helt på linje med Abu Laban, og går for eksempel ind for stening som straf for ulovlig kærlighed og andre barbariske sager.

Jeg har selv punket Helen Latifi og Safia Aoude for det med stening. Selv efter flere direkte opfordringer kan ingen af de to damer tage sig sammen til at tage afstand fra denne noget rabiate udgave af dødsstraf.

Sappho har vist også et par gode artikler om deres holdninger. Aoude især, da hun plejer det libyske diktaturs interesser i Danmark, og, jfr. Rune Engelbreth Larsen, fremstår som hårdkogt racist.

Godt selskab? Ikke ligefrem...
 
07.03-2008 | 12:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 12:43 af John Feldthusen
Simon Andersen skulle passe på med at skrive på avisen, når han har drukket for meget.

Værre til falsk fyr end Laban skal man søge længe efter.

Utroligt at den mand kunne have alle de tunger i munden.
07.03-2008 | 12:51 af SRasmussen
Ved profetens skæg, det er da vel ikke den 1. april i dag?
07.03-2008 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 13:50 af Henrik Clausen
Det er lidt en kliché at klage over selvsving , når argumenterne bliver slagkraftige...

Men det med konsekvens er vigtigt, det duer til noget. Dog ikke den kostbare kaffe-og-blødt-brød variant at vi nu skal ansætte endnu flere offentlige barnepiger, der mandsopdækker den ene og den anden, fortæller dem at de sandelig ikke må brænde biler af, og ellers går hjem kl. 16.

I stedet kan vi lave en hurtig og effektiv konsekvens:

Asocial adfærd medfører omgående suspendering af sociale ydelser, blot den næste måned eller to.

Det skal nok få "forældrene på banen" og fortælle deres børn, at det sandelig ikke går an at brænde tilfældige biler af, og at de hellere skal blive hjemme og læse lektier, så de kan passe deres skole.

I Helsingør fratog man forældre bistandhjælpen hvis  deres børn pjækkede fra skolen. Det virkede. Børnene kom i skole, forældrene fik penge.
 
07.03-2008 | 15:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 16:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 16:51 af På Spydet
Åååååååååååhhhhhh Simon, me tooooo!

Godt at se dig være kommet til fornuft ... ;)

vh

PS
 
07.03-2008 | 16:53 af På Spydet
Hej Tømrer

David Who?

vh

PS
 
07.03-2008 | 16:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 18:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 19:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 19:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 17:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 17:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 17:47 af Jørgen Larsen
Abu Laban var en muslimsk udgave af Pia Kjærsgaard.

Bare uden hængende dievorter.
07.03-2008 | 17:52 af Jørgen Larsen
Men jeg kunne nu bedre lide Jørgen Ryg.
07.03-2008 | 17:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 18:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 19:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 20:10 af Bruce1
Simon says...bullshit!
 
07.03-2008 | 20:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 20:55 af Jørgen Larsen
Set på en Plakat i Herning:

Jeg hader alle idioter i Danmark.

Nedenunder:

Vi hader også dig.
07.03-2008 | 22:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 23:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 23:11 af Torben Petersen
Simon Andersen, hvis det kan være nogen trøst, så savner Abu Laban også dig. Du er hjertelig og glad, rund og favnende - modsat det han nu står midt i, hvor han befinder sig...
 
07.03-2008 | 23:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 23:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 23:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 23:53 af Henrik Clausen
"Ingen ved hvor mange mirakler der er nævnt i Koranen som nutidens viden har påvist."

Jo: 0

"Vidste I at der er klare mirakler nævnt i Koranen omhandlende embryologi (...)?"

Den kender jeg udmærket. Det er Muhammeds dårlige plagiat af den græske læge Galen, der kom med den beskrivelse ca. 150 AD. Muhammeds udgave er så underligt formuleret, at det kræver en yderst velvillig oversætter at få disse uforståelige ord til at ligne konkret viden. Denne oversætter bør også vide noget om embryologi for at kunne påstå, at Muhammed vidste noget om det.

Det mirakel er et rent plagiat. De andre, f.eks. at solen går ned i en stinkende mudderpøl omgivet af rumvæsener, er lige så ringe.
 
08.03-2008 | 00:23 af Henrik Clausen
"Ligegyldigt hvor meget i sviner Islam og Abu Laban til, så er Islam overlegen for vesten hvis påstande om frihed kun indebærer porno og dårlige manner. "

Hvad skal man sige til sådan en påstand? Den kan ikke dokumenteres ud fra statistikker om levevilkår, demokrati og frihed i islamiske lande, eller ved en vurdering af muslimers tolerance overfor andre religioner. Faktisk ser det stik modsat ud.

Men jeg takker alligevel. For den bekræfter, hvad mange islam-kritikere har sagt, nemlig at islam er en religion der ser sine egne tilhængere som bedre mennesker og alle andre som dårligere.

Jeg forstår godt den hyppige påstand om racisme i forbindelse med islam. Religionen har nemlig sådan en holdning til ikke-muslimer.
 
08.03-2008 | 00:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 00:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 01:05 af Henrik Clausen
"Du skal ikke sige, at danskere er så dumme, at de giver visum til terrorister?"

Jo, det er præcis det, der er problemet. Desuden er folk, der har advaret mod det, blevet svinet til som racister eller det, der er værre.

Nu har Villy Søvndal opdaget problemet, så bliver der ryddet op.
 
08.03-2008 | 01:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 07:31 af Erik Haaest
Chefredaktør Simon Andersen er en stor profet! Det varer ikke længe,før han åbenlyst hylder den beskidte forretningsmand (jeg har heldigvis glemt hans navn), der nylig kom ind som hovedaktionær og ødelagde NYHEDSAVISEN, fordi han ville tjene sine gysser HER OG NU. Det var det, der fik den dygtige Rasmus Trads til at skride, og Simon op på toppen af afviklingstaburetten. Hvem sagde Laban!?
08.03-2008 | 07:42 af Karin Bennedsen
@Erik Haaest

Rasmus Trads?
08.03-2008 | 08:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 08:18 af Henrik Clausen
Kære Hr. Thomsen

Hvis du mener, jeg spreder nogen som helst form for løgn, forventer jeg dokumentation for det. Jeg har ikke selv kaldt mig intellektuel , men tager det som en form for ros at du bruger ordet.

Lad os se dokumentation for din påstand om løgn . Kan du ikke bringe den er det dig, der er løgner, og samtidig bruger du personlige grovheder, der overskrider debatreglerne her på Avisen.

Hav en god dag!
 
08.03-2008 | 09:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 10:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 10:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 11:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 11:32 af Jakoba
Simon staver som en brækket arm, hvilket selvfølgelig ikke er noget man kan laste ham så meget. Man kan dog undre at dei ikke bliver læst korrektur fra en anden journalist. De evindelige

"-r" endelsesfejl er ikke noget man kan byde læserne.

Disse fejl bekræfter dog at Simon også står bag senere dags underlige artikler. Der er intet galt i at have alternative holdninger, men det bliver bare så frygeligt hult, når ens holdninger går i alle mulige retninger.

Det er ikke længe siden Simon Andersen tordnede imod tørklæder fra Elisabeth Gerner Nielsen, tordnede imod Guldbrandsens regeringskritiske film, støttede Muhammedtegningerne 200 %(ønskede cavlingpriser til Rose)

Som læst andetsteds - det begynder at virke som om Simon Andersens mål mest af alt er opmærksomhed, således at Nyhedsavisen kan få lidt ekstra omtale, og man kan sikres lidt deltagelse i diverse Smagsdommer-programmer.

Så pyt med at den journalistiske troværdighed forsvinder som dug for solen.
08.03-2008 | 13:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 14:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 15:14 af Bruce1
Er man til islam, ER man fanatiker på et eller andet plan, den tro har hjernevasket folk fra tidlig barndom. Derfor er den så ilde set i Danmark, det mest forkerte land OVERHOVEDET for muslimer at slå sig ned i.
 
08.03-2008 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 17:37 af Frika Delle
@ Henrik Ræder Clausen

Jeg har ingen speciel viden om Abu Laban, og vil ikke blande mig i den diskussion, men når du skriver: "Magen til kløvet tunge skulle man lede længe efter." - så må det være fordi du ikke har kigget på Per Stig Møllers tunge. Man siger ét, når man ikke er minister - og så det stik modsatte, når man bliver minister. Det har Per Stig Møller være rigtigt dygtig til bl.a. i forhold til Tjetjenien.
 
08.03-2008 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 18:19 af Bruce1
LOL Næsten sjovt...
 
08.03-2008 | 18:41 af Frika Delle
Er man til religion, ER man fanatiker på et eller andet plan, den tro har hjernevasket folk fra tidlig barndom. Derfor er religion så ilde set i et sekulært Danmark, det mest forkerte land OVERHOVEDET for religiøse at slå sig ned i.
 
08.03-2008 | 21:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 22:26 af Sanne Petersen
Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

Pikansjos

mvh.

Kære lille Mormor
08.03-2008 | 22:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 23:10 af Sanne Petersen
Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

Fisse

mvh.

Kære lille Mormor

Fisse
08.03-2008 | 23:12 af Karin Bennedsen
@Simon Andersen

Som du kan se af de fleste kommentarer, så er det svært at skrive et ironisk indlæg, fordi de fleste vælger den nemme løsning, nemlig at forstå det skrevne bogstaveligt.
08.03-2008 | 23:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.03-2008 | 23:53 af Henrik Franck
Men for helvede, hvor bliver det svært!!!

Jeg ved ikke om jeg skal ligge under for 4. eller 5. fisse eller 7. og 8. pikansjos?

Det er godt, at jeg har nogle ordentlige støtter i musikmiljøet. Jeg håber, at Palle Mikkelborg også ser og hører disse linier. Et fluegelhorn vil passe rigtigt fint ind her...

Jeg er oprigtig ked af, at menneskene er så  ondsindet i øjeblikket. Vi har jo næsten alt, hvad vi peger på, så jeg kan ikke forstå, at vi skal skændes.

Mine ører vokser sig store, så jeg kan høre, hvad man fortalte mig i´70´erne. Hvorfor prøver vi ikke at ligge os under dette og sige: Sådan var det altså - alle prøver alligevel at gøre os retro - hvorfor er der ingen, der tør sige det højlydt???
09.03-2008 | 00:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 00:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 01:57 af Brylle
Gisp Simon Andersen. det kan du ikke ved dine fulde fem mene. En mand der kalder andre for mennesker for rotter i hulet, tvetunget osv.

Nej her hopper kæden altså af.

-Og så var Han var blevet forvist fra de arabiske emirater  

fordi han var for ekstrem.

Egenlig er der mange danskere incl mig som ikke bryder sig om at debatere "nyligt" døde folk der er døde, men det er måske derfor du har lavet dette debat oplæg.
09.03-2008 | 02:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 02:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 03:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 06:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 06:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 07:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 08:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 12:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 15:08 af Brylle
Jusuf

Vi behøver ikke forstå en skid, og vi er ved at brække os når vi hører ordet Islam.

Du og dine forældre er kommet til et land med en anden religion, en anden kultur...var det ikke mere rimeligt at i brugte jeres tid på at læse bibelen, grundloven og danske historiebøger.

Så ville i forstå os meget bedere

Det er jer der må rette ind efter husreglerne og ikke omvendt.
09.03-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 16:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 17:43 af Henrik Clausen
"Du skal ikke sige, at danskere er så dumme, at de giver visum til terrorister?"

Jo, det er præcis det, der er problemet. Desuden er folk, der har advaret mod det, blevet svinet til som racister eller det, der er værre.

Nu har Villy Søvndal opdaget problemet, så bliver der ryddet op.
 
09.03-2008 | 17:44 af Henrik Clausen
"Du skal ikke sige, at danskere er så dumme, at de giver visum til terrorister?"

Jo, det er præcis det, der er problemet. Desuden er folk, der har advaret mod det, blevet svinet til som racister eller det, der er værre.

Nu har Villy Søvndal opdaget problemet, så bliver der ryddet op.
 
09.03-2008 | 19:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 20:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 22:12 af Henrik Clausen
"jeg vil slet ikke slå ham i hartkorn med khilafa-organisationer som HUT."

Hvis det skulle have nogen vægt, skulle Islamisk Trossamfund afbryde forbindelserne til HuT.

Det gør de ikke.
 
09.03-2008 | 22:20 af Bruce1
Det altoverskyggende problem muslimer har, er at mange slet ikke forholder sig kritisk til deres religion, som vi andre gør med vores. De mener den er fuldkommen, og derfor ikke genstand for kritik, ergo har vi et gigant-problem så længe nogen i blandt os tænker sådan. De kommer fra samfund århundrede tilbagestående, og kan derfor slet ikke se egne fejl. Vi har desværre forsømt at oplyse dem ordenligt, vi har forsømt at gøre dem interesserede i vore værdier. Deres værdier bygger på andre samfund, vi KAN ikke integrere muslimer. For de vil jo slet ikke selv.
 
09.03-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 22:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 22:58 af Jakoba
"Abu Laban er Sej

Asmaa er Sej

Jyllandsposten havde ret!

Godt gået fru Westergaard!"

Synes Simon selv der er hoved og hale i hans synspunkter?

For mig har han mistet alt. Der er simpelthen grænser for hvor meget man kan ævle i alle mulige retninger og stadig have en troværdighed som meningsdanner.

Det er ærgerligt, at se at det nu har udviklet sig til en kamp for at finde et synspunkt, der ikke er taget for at få opmærksomhed.
09.03-2008 | 23:00 af Bruce1
Jusuf, og andre muslimer her, glemmer at det ikke er OS der skal have større kendskab til islam, men muslimer der skal ÆNDRE deres religion til noget moderne, tolererende og ukrigerisk. Først når det sker, en modernisering/euro islam, kan der blive tale om forståelse fra vores side.
 
09.03-2008 | 23:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 23:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 23:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 23:14 af Henrik Clausen
"I øvrigt synes jeg at huske noget om, at såvel det tyrkiske trossamfund som MiD – hvor Gülay er bestyrelsesmedlem"

Hov - MiD er fuld af fundamentalister. Abdul Wahid Stening Pedersen og hans to meningsfæller Helen Latifi og Safia Aoude tager koranen, hadith og alle indbyggede barbarier alvorligt, og Safia Aoude er tilmed dansk repræsentant for det libyske diktatur. Dem kan man ikke regne med, uanset om de lægger afstand til de noget grovere folk i IT.

"Jusuf, og andre muslimer her, glemmer at det ikke er OS der skal have større kendskab til islam."

Faktisk glemmer de at vi faktisk har sat os ganske godt ind i islam. Efter Muhammed-krisen V1 læste jeg de originale kilder til Muhammeds liv, og det var ærlig talt rystende! Hvis den mands opførsel er hellig , mister ordet totalt sin betydning.

Der er akut brug for en reformeret islam, der ikke accepterer racisme, vold og kvindeundertrykkelse.
 
09.03-2008 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 23:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.03-2008 | 23:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 05:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 12:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 12:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 12:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 13:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 17:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.03-2008 | 19:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 21:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 21:43 af Karen West
Kære vore muslimske læsere og kommentatorer

Lad nu være med at tage det personligt, når ingen begræder Abu Labans død. Selvfølgelig skal man ikke håne de døde, men det er også mere institutionen, han  var formand for, der kritiseres.

Islamisk Trossamfund har udtalt i mit nærvær:

Vi ønsker ikke vores børn integreret med Jeres børn!

Det er utænkeligt, at ægteskaber ikke er arrangeret!

Kvinder uden tørklæde bør ikke respekteres?

Vi forholder os ikke til omskårede kvinder, det blander vi os ikke i!!!!

Vi sætter vores tro over alt andet!!!

Så spørger jeg: Hvem er det lige, der IKKE vil integreres?
07.03-2008 | 22:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.03-2008 | 22:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.03-2008 | 15:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
02.07-2008 | 21:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.