Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet torsdag den 10. april 2008, kl. 09:28
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this
AppleMark
AppleMark ()

Iranske muslimer vil lave kritisk film om Bibelen

Anti-kristen film er på vej som modvægt til den islam-kritiske film Fitna .

Når i gør det, gør vi det også .

Den højreorienterede hollandske politiker Geert Wilders islam-kritiske film Fitna kan ikke stå alene, mener den iranske organisation Islam og Kristendom, som nu vil lave en film om de voldelige sider, som Bibelen rummer.

Det skriver Kristeligt Dagblad.

Filmen, Hinsides Fitna , vil således vise optagelser af kristne prædikanter, der opfordrer til vold i Bibelens navn, og kristne, der udfører kriminelle handlinger i Bibelens navn.

Desuden vil den angiveligt sætte fokus på, at mange kristne, ifølge gruppen bag filmen, beordres til at udøve vold, angribe, brænde kvinder og børn og begå folkemord.


10.04-2008 | 10:19 af mille
Muslimer er det værste kryb jeg håber at de alle brænder op i helvede.
10.04-2008 | 10:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:27 af arnskov
Lad dem dog, de har jo ikke hjerne til selv at finde på noget nyt. Deres tankegang befinder sig stadigväk på stenalderstadiet. Havde de ikke nydt godt af vestens teknologi så red de stadigväk rundt på kameler som en af de få transportmuligheder.
10.04-2008 | 10:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:30 af johanne
Jeg hilser filmen velkommen. Siden vil der sikkert komme endnu en film der svarer igen på den muslimske film om kristendommen.

Lad os bare få fokus på religiøs fanatisme og intolerance.
10.04-2008 | 10:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 09:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 09:56 af Morten Olsen
Kristne er verdens mest forfulgte

03. okt 2007 75 procent af alle religiøst forfulgte mennesker i verden er kristne, viser nye undersøgelser fra tysk menneskerettighedsorganisation

Bortførelser, voldtægter, tortur, fængselsstraffe og mord. Listen er lang over de forfølgelser, som kristne i øjeblikket udsættes for i lande som Irak, Nordkorea, Saudi-Arabien og Somalia.

– Flere hundrede kvinder er de seneste år blevet bortført af muslimske mænd alene i Egypten. Kvinderne tvinges til at konvertere til islam og ender derefter i tvangsægteskaber, hvor voldtægt er en del af deres hverdag, siger for eksempel Markus Döbeli fra den kristne menneskerettighedsorganisation Christian Solidarity Internationals afdeling i Schweiz.

http://www.religion.dk/artikel/264291:Religionsundervisning--Kristne-er-verdens-mest-forfulgte

Kristne mishandles og myrdes for deres tro

03. okt 2007 Flere humanistiske og kirkelige menneskerettighedsorganisationer advarer mod stigende forfølgelse af kristne

– I Pakistans retssystem, der bygger på den islamiske lov ,sharia, tæller vidneudsagn fra kristne kun halvt så meget som ordene fra muslimer, siger Walter Flick fra menneskerettighedsorganisationen International Society for Human Rights, ISHR, der har sit hovedsæde i Frankfurt am Main i Tyskland.

I arabiske lande som Saudi-Arabien og Sudan kan kristne missionærer eller muslimer, der konverterer til kristendommen, for eksempel risikere at blive halshugget eller stenet til døde.

I nogle stater med overvejende muslimsk befolkning udgør fanatiske islamiske grupper den største fare for de kristne minoriteter. Det er blandt andet tilfældet i Tyrkiet og Indonesien. I Tyrkiet stiger antallet af kristne, der myrdes af islamiske terrorister, år for år, og i Indonesien har islamiske grupper de seneste år sat flere tusinde kirker i brand og samtidig terroriseret befolkningen i adskillige kristne landsbyer.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/263337:Kirke---tro--Kristne-mishandles-og-myrdes-for-deres-tro
 
10.04-2008 | 10:05 af Lars Nunnegaard
Koranen er nærmest en afskrift af hammurabis lov, medens det Ny testamente er 600 år ældre end afskriften. Så hvad.. Vi vender den anden kind til.
 
10.04-2008 | 10:07 af Sydney
Er religion ikke en dejlig ting!
10.04-2008 | 10:16 af Morten Olsen
Sydney

Religion fører kun splid og krig med sig, derfor skal alle religiøse symboler også forbydes i det offentlige rum.
 
10.04-2008 | 10:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:54 af Henrik Clausen
Nellie, hvis du har noget imod Wilders film vil jeg foreslå dig følgende:

- Enten at lave et svar, der viser at islam er fredelig og at Jihad er indre kamp, aldrig fysisk krig.

- Eller at hjælpe de åbenlyst ret initiativløse moderate muslimer med at erklære religiøs vold uhellig, så vi kan slippe for at få flere uskyldige vantro slået ihjel.

Det er dybt problematisk at lade være med at tage udfordringen alvorligt. Naturligvis er Wilders ensidig. I et pluralistisk samfund er der plads til andre sider end ham, andre synspunkter, og det er et frit marked at komme frem med alternative ideer i.

For eksempel vil jeg MEGET gerne se en fredelig udgave af islam, der afstår fra vold, er forenelig med demokrati og accepterer at folk kan konvertere til andre religioner.
 
10.04-2008 | 10:55 af Henrik Clausen
"Hvis man spreder had og ondskab får man lige mønt igen og det er på ingen måde vejen frem."

Det er netop derfor, islamisterne skal stoppes.
 
10.04-2008 | 10:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:55 af Allan Nielsen
De er ikke rigtig kloge de muslimer.

Men det bliver da rart med en efterfølger til Life Of Brian...
10.04-2008 | 10:38 af Lars Nielsen
Niels Holst.

Må give Abraham ret.

Elendig rubrik!, Det må du kunne gøre bedre:
10.04-2008 | 10:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 10:44 af Henrik Clausen
Fint. Der er uhellige ting nok i den bog, og jøderne har været ret gode til at smide ting ud, der ikke kan bruges mere. Stening er en af dem. Historien om Urias viser også, hvordan de gamle konger og profeter kunne tage fejl.

Næste skridt er at muslimerne bevæger sig fra det barnlige niveau af gensidige fornærmelser til at tage ved lære af jøderne og forkaste de voldelige dele af deres bøger.

Vi venter...
 
10.04-2008 | 10:45 af Nellie
Geert Wilders film Fitna, var ensidig, meget lidt oplysende og propagandistisk.

Det eneste den bidrog med, var et ensidigt forvrænget billede af virkeligheden og mistænkeliggørelse af mange millioner mennesker.

Enkeltstående handlinger, begået af muslimer, som godtnok er foregået, blev brugt, i propagandaens tjeneste.

HVIS denne film bliver lavet ud fra samme koncept, vil dens eneste bidrag være, et ligeså forvrænget billede af virkeligheden, blot af nogle ANDRE mennesker,

Det er dybt problematisk, at fremstille virkeligheden på den måde.

Gavner ikke fred mellem mennesker i verden tværtimod.
10.04-2008 | 10:50 af Morten Olsen
Ny film vil udstille Bibelen som voldelig

10. apr En iransk produceret dokumentarfilm skal svare igen på Geert Wilders’ anti-koranfilm ved at fremhæve Bibelens voldelige sider

Ifølge det iranske nyhedsbureau er Bibelen en uægte og fordrejet version af en tidligere bibel, hvilket er årsagen til, at kristne og jøder i dag ikke er rettroende. Ligesom Geert Wilders’ film gav anledning til følelsesladede protester, inden den blev offentliggjort, rettes der nu kritik mod det nye iranske filmprojekt, selvom filmen er et stykke vej fra færdiggørelse.

Redaktøren af hjemmesiden Jihad Watch, som overvåger og kommenterer islamistiske hjemmesider og nyhedsbureauer, betegner konceptet om en anti-bibelfilm som meningsløst.

– Hvis denne film bliver offentliggjort, forsikrer jeg jer, at ingen kristne vil deltage i voldelige demonstrationer eller vende vreden mod ytringsfriheden.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/282829:Udland--Ny-film-vil-udstille-Bibelen-som-voldelig
 
10.04-2008 | 10:51 af Thomas Proctor
Hvis man spreder had og ondskab får man lige mønt igen og det er på ingen måde vejen frem.

Det er frygteligt at vestlige fascister og islamiske fascister skal sætte dagsordenen og det betyder i sidste ende verdenskrig hvis vi ikke stopper tendensen i tide - det er nu!

http://avisen.dk/blogs/esp22/doedens-koebmaend-kronede-dage-under-krigsmager-regeringen-df-090408.aspx?CommentPosted=true#commentmessage

MVH

ESP
 
10.04-2008 | 11:09 af Thomas Proctor
@Henrik Ræder Clausen,

Læs lige igen hvad du citere mig for og hav du selv skriver.

Stoppes med vold - det er jo præsis hvad du mener...tsk tsk

Du må elske krig og had.

Læs det her:

http://avisen.dk/blogs/esp22/doedens-koebmaend-kronede-dage-under-krigsmager-regeringen-df-090408.aspx?CommentPosted=true#commentmessage

og læs Biblen og Koranen.

MVH

ESP
 
10.04-2008 | 11:25 af johanne
Abraham

Det er iranske muslimer der vil lave filmen. Må journalisten ikke skrive sandheden?
10.04-2008 | 11:30 af Henrik Clausen
ESP, nok antyder du at du er i stand til at læse andre menneskers tanker, men den tror jeg simpelthen ikke på. Jeg vil på det skarpeste afvise de synspunkter, du skyder mig i skoene.

Og tager til efterretning, at du åbenbart ikke synes at islamisterne skal stoppes.

Jeg har også læst de såkaldte hellige bøger, samt Muhammeds livshistorie. Og jeg forstår godt, at specielt koranen kaldes hellig . Hvis den ikke bar denne underlige form for beskyttelse, ville den forlængst være kasseret som ubrugelig.

Hvis vi overhovedet skal have religion, må det i det mindste være positive og konstruktive religioner, der giver folk et bedre liv. Det går ikke helt godt for tiden - faktisk skaber religionerne den uro ( Fitna ), Wilders film handler om.

Kan vi ikke bare droppe det religiøse ragelse og stå sammen, uanset hudfarve og opvækst, om at løse problemer som klimaforandringer, overbefolkning og fremtidens energiforsyning? Der er nok at tage fat på uden at vi behøver lade religion spænde ben for fornuften.
 
10.04-2008 | 11:33 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen...

Du skriver:

" Naturligvis er Wilders ensidig. I et pluralistisk samfund er der plads til andre sider end ham, andre synspunkter, og det er et frit marked at komme frem med alternative ideer i."

Det alternative kunne jo være:

At MODVIRKE ensidig fremstilling, af befolkningsgrupper. Samt at give et mere HELT og KORREKT billede af virkeligheden, UANSET hvilke befolkningsgrupper der forsøges fremstillet.
10.04-2008 | 11:36 af Henrik Clausen
Johanne, det fremstiller samtlige muslimer på planeten i et dårligt lys at antyde at nogle af dem medvirker til at skabe en eller anden ligegyldig propagandafilm.

I disse politisk korrekte tider kan det trække de mest utrolige fordømmelser.
 
10.04-2008 | 11:38 af Henrik Clausen
Nellie, det ville være glimrende hvis alle, der havde spildt deres tid på at fordømme en enkelt politikers lille film, i stedet havde brugt de gode kræfter på noget fornuftigt:

Nemlig at bidrage til alsidigheden.

For eksempel ved at producere en film, der viser fredelige sider af islam. Eller ved at vise, at Wilders tager fejl. Det er sund, åben debat.

Hvad vi skal med den storm af fordømmelser og politiske spil aner jeg ikke. Lad os hellere få nogle flere dokumentarfilm, så vi alle kan blive klogere.
 
10.04-2008 | 11:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 12:00 af Henrik Clausen
Abraham, du har ikke nogen ret til at bestemme om jeg spiller smart eller ej.
 
10.04-2008 | 12:03 af Nellie
@Abraham......

Et af problemerne er netop de generaliseringer, der udøves mod hele befolknings grupper.

En ekstrem muslim, alle muslimer ekstreme. En ekstrem kristen, alle kristne ekstreme.

Det er den ufuldstændige og fejlagtige måde at betragte mennesker på, der er årsag til mange af verdens problemer.

Dette "fjendebillede" dyrkes i den grad af yderliggående grupper, for at fremme egne interesser.

Jeg har læst flere af dine indlæg,i andre debatter, så mit indlæg er absolut ikke møntet på dig.
10.04-2008 | 12:05 af Nellie
Jeg er desværre nødt til at gå. Hav fortsat en god debat.
10.04-2008 | 12:10 af Henrik Clausen
Og løsningen på disse generaliseringer er mere viden, flere artikler, dokumentarer og bøger.

Det hjælper ikke det fjerneste at prøve at undertrykke de holdninger, der kan være farlige. De skal modsiges, ikke fortrænges.
 
10.04-2008 | 12:37 af Henrik Clausen
"Et af problemerne er netop de generaliseringer, der udøves mod hele befolknings grupper."

Generaliseringerne som sådan er ikke noget problem. Fejlagtige generaliseringer er noget skidt, men det klares bedst ved at nogen imødegår dem, ikke ved at forbyde dem.

Det gør os alle klogere.
 
10.04-2008 | 12:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 13:05 af Søren Svendsen
Fremragende. Og så kan vi vente spændt på at se hvordan kristne så vil reagere på det
 
10.04-2008 | 13:13 af Henrik Clausen
De kristne? De vil sikkert marchere hærgende gennem gader, nedbrænde flag og ambassader, afbrænde dukker af den iranske præsident og kræve hårde sanktioner mod ytringsfriheden i Iran.

Not?

Hvortil præsidenten vil sige: "Vi har ingen ytringsfrihed at indføre sanktioner imod."

Der sker, bombesikkert, aldeles intet voldsomt.
 
10.04-2008 | 13:20 af Carsten Svendsen
Det er da generalisering at kalde de 80% af jordens befolkning, der ikke er muslimer, for vantro.
10.04-2008 | 13:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 14:16 af Esbern Snare
@ Peter Gross

Ja det må du gerne hvis du synes vi lever i en børnehavestat (no offense til alle børnene)

Helt ærligt synes du ikke det er en barnlig kommentar, du kommmer med?

Selvfølgelig skal vi ikke fornedre os på dette trin eller sætte grundloven og retsstaten over styr, fordi nogle fundamentalister vil grundlov og retsstat til livs.

Kan du se det latterlige dilemma, som den yderste højrefløj her skaber?
10.04-2008 | 14:16 af Henrik Clausen
CSvendsen, det er fuldstændig rigtigt. Men muslimerne kan blive ret hidsige, hvis vi kritiserer dem. Lidt i stil med at de kræver Wilders dræbt, fordi han har den frækhed at antyde, at islam er voldelig...
 
10.04-2008 | 14:18 af Bruce1
Abraham, fordi dem der laver filmen i Iran er muslimer. D oh.
 
10.04-2008 | 14:19 af Bruce1
Fint de laver sådan en film, så kan vi rigtigt vise dem hvordan man opfører sig, nemlig uden ballade og trusler.
 
10.04-2008 | 14:19 af Henrik Clausen
Esbern, jeg synes da Peters kommentar var meget relevant? Let ironisk, men det er der vel ikke noget galt i. Islamiske ledere og den islamiske religion slipper forbløffende let fra ansvaret for den ret aggressive opførsel, muslimer viser.

At sammenligne med en sandsynlig kristen reaktion eksponerer forskellen mellem de to religioner.
 
10.04-2008 | 14:20 af Esbern Snare
@ Bruce1

Er det Wilders eller "de kristne" som har lavet filmen fitna?
10.04-2008 | 14:23 af Esbern Snare
De kristne her på debatten har mange kommentarer til denne film så helt i glemmebogen er filmen ikke.
10.04-2008 | 14:27 af Henrik Clausen
I Iran er folk pr. definition muslimer. Parlamentet overvejer dødsstraf for at være andet.

En kærlig og tilgivende religion, ikke..?
 
10.04-2008 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 15:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 15:58 af Henrik Clausen
Der er vel altid plads til at den rettroende stat kan genere endnu en gruppe vantro - en fra eller til gør ikke så meget.

Senest har det iranske parlament behandlet et forslag om dødsstraf for at konvertere fra islam - fordi så mange konverterede til kristendommen at det begyndte at udgøre et problem for deres magt.

Deres undskyldning var vist en anden - noget med at fornærme en død profet - men det er da en _endnu_ ringere grund til at slå folk ihjel.
 
10.04-2008 | 16:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 16:22 af Henrik Clausen
Abraham, hold nu op med dit vrøvl.
 
10.04-2008 | 16:24 af Thomas Proctor
@MortenOlsen,

Det er et stort problem at Kristne forfølges og derfor skal i højreorienterede holde op med at puste til ilden - i aner ikke hvilke ulykker i frembringer for andre mennesker ved jeres generelle muslim-had.

MVH

ESP
 
10.04-2008 | 16:47 af Henrik Clausen
Jeg synes stadig, det er galt at forfølge andre af religiøse grunde.

I det hele taget tager folk det her med religion alt, alt for alvorligt. Islam specielt, for det kræves at de tror på alt i deres hellige bog, inklusive de helbredende virkninger af kamelpis. Og de bliver så fornærmede, når man fortæller dem at det er noget pis...
 
10.04-2008 | 17:44 af Nellie
@ExtraSensoryPerception....

Du skriver:

"Det er et stort problem at Kristne forfølges og derfor skal i højreorienterede holde op med at puste til ilden - i aner ikke hvilke ulykker i frembringer for andre mennesker ved jeres generelle muslim-had"

Du har helt ret.

ALLE mennesker, UANSET relgiøs/politisk overbevisning, burde arbejde for fred.

Jordens befolkning når længere med kærlighed til hinanden, end had.

Kærlighed er konstruktivt. Had er destruktivt....
10.04-2008 | 17:52 af Nellie
Ekstreme holdninger og handlinger, hvis grundlag bygger på forsimplede generaliseringer, og enkeltepisoder taget ud af en sammenhæng, for at udnytte den i egen tjeneste. Understøttet af et forvrænget usandt billede, af mennesker eller hele befolkningsgrupper og virkeligheden. Er ikke en konstruktiv måde at se verden på, eller arbejde efter.

Gælder uanset hvem, der benytter sig af denne metode.
10.04-2008 | 18:47 af Lars Nielsen
HRC

"I Iran er folk pr. definition muslimer. Parlamentet overvejer dødsstraf for at være andet.

En kærlig og tilgivende religion, ikke..?"

Mig bekendt er der ret mange kristne i Iran..

Har du en kilde til din påstand, en troværdig kilde tak.

Eller er det bare noget der rygtes om i dit mijø? Altså endnu et spøgelse..
10.04-2008 | 18:54 af Henrik Clausen
Lars, det er pr. regeringens definition...

Jeg er godt klar over de mange konverteringer til kristendommen, og de glæder mig inderligt. Mine muligheder for at hjælpe dem er desværre begrænsede, men jeg håber, de på sigt vil bringe frihed til landet.
 
10.04-2008 | 18:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 18:57 af Henrik Clausen
Ang. en kilde til den foreslåede dødsstraf for at forlade islam vil jeg henvise til ADNKronos:

http://www.adnkronos.com/AKI/English/Religion/?id=1.0.1988866222

De skriver, slet og ret, at de frygter "A mass exodus from Islam."
 
10.04-2008 | 19:08 af Nellie
@Abraham........

Jeg tror Henrik Ræder Clausen forsøger at formidle nogle budskaber, og holdninger, som vi to ikke er enige i.

Men husk, vi lærer jo ikke noget af dem, der mener det samme som os selv.

Heldigvis behøver vi jo ikke godtage alt det nye, vi har lov til at sortere.
10.04-2008 | 19:16 af Nellie
@Abraham........

Henrik Ræder clausen lærer heller ikke noget af dem, der mener det samme som ham selv.

Hvis vi er heldige, kan han også lære af os.
10.04-2008 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:29 af Henrik Clausen
Abraham, det var da noget af en påstand!

Men det er interessant. Hvis du kan underbygge det, vil jeg lade være med at citere ADNKronos i fremtiden.

Lad mig se din dokumentation.
 
10.04-2008 | 19:30 af Nellie
@Abraham.........

Hi. Hi.

5 øren er afskaffet........Og inden længe også 25 øren....Så hvis din vurdering af kilderne er sand er kilderne 0 værd.....
10.04-2008 | 19:30 af Henrik Clausen
Nellie, i stedet for at hakke på mig som person kunne du da godt tage dig sammen til at fortælle mig, hvad du synes jeg gør galt?
 
10.04-2008 | 19:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:42 af Henrik Clausen
Kommer jeg ikke med min egen mening?

"Jeg er godt klar over de mange konverteringer til kristendommen, og de glæder mig inderligt. Mine muligheder for at hjælpe dem er desværre begrænsede, men jeg håber, de på sigt vil bringe frihed til landet."

Der er noget, jeg ikke helt forstår...
 
10.04-2008 | 19:43 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen........

Jeg hakker ikke på dig, er absolut ikke min intention.

Hvorfor skulle jeg dog hakke på dig, bare fordi vi ikke er enige?

Min Hi Hi bemærkning er en lille provokation. Du kan jo vælge at grine af den, eller blive sur.
10.04-2008 | 19:47 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen.....

Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at du kommer med din egen mening.
10.04-2008 | 19:48 af Henrik Clausen
Nellie, jeg griner bare :)
 
10.04-2008 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:52 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen.....

Faktisk tager jeg dine udtalelser i debatterne meget alvorligt.

Men der er mange ting, vi ikke er enige om. Jeg tror også på trods af debatter, at vi vil få svært ved at nå til enighed.

Men det er jo ikke det samme som vi skal være uvenner vel????

Hvis jeg ikke tog indlæggene alvorligt, sad jeg jo ikke her klistret til debatten.

Har iøvrigt snart ikke tid til at sidde her mere.
10.04-2008 | 19:55 af Jørgen Larsen
Haha, skideskægt det her.

Hvis du viser en film, så viser jeg også en film.

Æv bæv bussemand, sure tær i saftevand.
10.04-2008 | 19:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.04-2008 | 19:57 af Nellie
@Abraham.........

Ja, indimellem er der jo gevaldig forskel på fisk her på debatsiderne.
10.04-2008 | 20:01 af Nellie
@Jørgen Larsen.........

Ja, hvis der bliver lavet endnu en meget lidt konstruktiv film, hvis eneste mål er at mistænkeliggøre millioner af mennesker i verden, for at promovere egen observans, er det godt nok langt ude.

Sørgerligt at det er så umodne og barnlige mekanismer, der styrer nogle mennesker.

Desværre er disse umodenheder meget farlige for verdensfreden.
10.04-2008 | 20:01 af Henrik Clausen
Bedre at kaste med film end at kaste med bomber :)
 
10.04-2008 | 20:09 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen.....

Du skriver: "Bedre at kaste med film end at kaste med bomber :)"

Problemet med ekstremistiske film kan være, at de kan opildne nogle ekstremistiske mennesker til had.

I sidste ende kan ekstremistiske film medvirke til, der bliver kastet bomber.
10.04-2008 | 20:21 af Henrik Clausen
Nellie, personligt ansvar. Du kan ikke give Wilders skylden for at en eller anden idiot et andet sted i verden kaster en bombe. Gør du det, frikender du bombemændene, og det er et problem.
 
10.04-2008 | 20:21 af Jørgen Larsen
Jeg syntes det skal blive interessant at se muslimernes opfattelse af kristendommen.

Det er sgu ved at blive lidt ensformigt det her.
10.04-2008 | 20:37 af Nellie
@Henrik Ræder Clausen........

Du skriver:"Nellie, personligt ansvar. Du kan ikke give Wilders skylden for at en eller anden idiot et andet sted i verden kaster en bombe. Gør du det, frikender du bombemændene, og det er et problem."

Jeg er imod alle former for vold uanset HVEM der begår den, og med HVILKET formål.

Jeg går også ind for IKKE at optrappe eventuelle konflikter, men NEDTRAPPE dem.

Ekstremistiske budskaber af ENHVER ART, kan medvirke til at optrappe konflikter mellem mennesker. Det er derfor jeg mener disse budskaber er farlige.

Det er givetvis også PETS erfaring, siden de holder øje med ekstremistiske personer og grupper.
10.04-2008 | 20:42 af Nellie
@ Jørgen Larsen.........

Filmen Fitna var et udtryk for Geert Wilders holdning til muslimer, og repræsenterede ikke alle andres holdninger til muslimer.

Jeg tvivler på at denne nye film, vil kunne repræsentere alle muslimers holdninger til kristne.
10.04-2008 | 20:43 af Nellie
Tak for debatten. Er nødt til at forlade dette fora. Hav fortsat en god aften.
10.04-2008 | 20:46 af Henrik Clausen
Jeg er også imod ekstremisterne. F.eks. har jeg skrevet til PET og spurgt, om denne side kan blive lukket, for den er en del af Al-Qaedas netværk:

http://www.jihadunspun.com

Jeg fik intet svar, og siden har stadig en email adresse, der kan bruges hvis du vil hjælpe brødrene i Pakistan . Så kan man selv gætte, hvad denne hjælp består i. Men da siden har instruktioner til opsætning af vejsidebomber har jeg en ret klar idé...

Utroligt at vi kan blokere for download af Britney Spears, men ikke sådan en bombefabrik.
 
11.04-2008 | 08:20 af SRasmussen
Heldigvis findes der ingen opfordringer til vold og terror i Det ny Testamente, der er grundlaget for kristendommen.

Jesus prædikede udelukkende næstekærlighed og ikke-vold.
11.04-2008 | 09:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 14:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 14:43 af Henrik Clausen
Peter, det vil de kristne kun gøre, hvis de giver filmens forfattere ret i, at kristendommen er en voldelig religion.

Det forventer jeg ikke.
 
11.04-2008 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 15:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 16:22 af Henrik Clausen
"Den glæder jeg mig til at se. Den ene religion har nemlig ikke noget at lade den anden høre for."

Nå, ikke? Jeg tvivler stærkt på at Buddha anbefalede sine tilhængere at terrorisere deres fjender , hugge hænder og fødder af og dræbe dem, hvor end de findes .

Bare min opfattelse...
 
11.04-2008 | 19:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.04-2008 | 19:44 af Henrik Clausen
Jeg er kommet på en anden tanke angående alle de her protester og gensidige fornærmelser. Afledningsmanøvrer for langt værre forbrydelser - her etnisk udrensning mod arabere:

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1207649974077&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Det er langt vigtigere end fornærmelser mod den eller eller den anden religion. Håber, det bliver taget op i FN, omend jeg tvivler.
 
12.04-2008 | 02:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
12.04-2008 | 02:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.