Det skal være slut med at hente flere IC4 til Danmark fra den italienske togfabrikant Ansaldo Breda.
Sådan lyder kravet fra DSB og et bredt flertal i Folketinget.
Transportminister Hans Christian Schmidt (V) præsenterede her til morgen en handlingsplan, der skal løse DSB fra den kontrakt, som ellers indbærer, at italienerne skal levere yderligere 41 togsæt.
Men det er kun VKO-blokken, som bakker op om den advokatundersøgelse, som nu bliver sat i værk.
"Vi står udenfor, fordi ministeren sagde nej til at undersøge sig selv. Det virker som om, han har noget at skjule," siger Socialdemokraternes trafikordfører, Magnus Heunicke, til Newspaq.
Men de anklager afviser Hans Christian Schmidt.
"Det her har ikke noget med mig at gøre. Det her går tilbage til 2000, hvor Jacob Buksti (S) sammen med Enhedslisten, De Radikale og SF købte de her tog. Så de må vide, hvad de har købt," siger ministeren til Newspaq.
Der findes allerede cirka 40 IC4-togsæt herhjemme. Men det er kun 12 af disse, der rent faktisk kan køre med passagerer.
Og de 12 er heller ikke meget værd. Faktisk kan IC4-togene kun køre cirka to gange retur mellem Aalborg og København, før de skal på værksted.
Til sammenligning kan IC3-tog køre i gennemsnit 40.000 kilometer mellem hver værkstedsbesøg, eller 20 gange så langt.
Ekspert skal nu også se på, om de IC4-tog, som allerede er leveret, kan indsættes mere fordelagtigt på lokale linjer.