Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Her er filmen hele verden frygtede

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Billeder af ofre for terror blandes med vers fra Koranen i Geert Wilders koranfilm, som blev offentliggjort torsdag aften. Filmen gav mordtrusler og forhøjet terrorberedskab i Holland allerede inden, nogen havde set den.

27. marts 2008 kl. 20:40 Nanna Balslev og Michael S. Lund
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALISTER
Michael S. Lund
Jeg er uddannet journalist fra Syddansk Universitet (SDU) i januar 2004. Før det har jeg læst to års dansk, og jeg har desuden netop afsluttet to års Mellemøststudier på SDU.

Udlandsstoffet har vær...

Den begynder med billeder af citater fra Koranen om krig mod vantro. Og klipper så direkte over til angrebene mod USA den 11. september. Derefter følger billeder af døde ofre for terror, videoklip med nogle af verdens mest rabiate imamer – og endnu flere vers fra Koranen.

Verdens i øjeblikket mest frygtede film Fitna blev torsdag aften offentliggjort på internettet. Fitna betyder splittelse på arabisk, og bag filmen står den højreorienterede politiker Geert Wilders, der også bruger den omstridte danske Muhammed-tegning i sin film.

Filmen viser desuden rabiate muslimer, der tilsyneladende hylder Hitler, og prøver på den måde at kæde Koranen sammen med nazisme. Indtil videre har ingen tv-stationer villet vise filmen. Og Holland holder nu vejret i frygt for at landet rammes af en hollandsk Muhhamed-krise.

Balladen om filmen begyndte i slutningen af november, da den hollandske avis Dee Telegraaf skrev, at Geert Wilders havde lavet en islamkritisk film, hvori Koranen sammenlignes med Hitlers ’Mein Kampf .

Alarmberedskab
Efterfølgende tog den hollandske regering stærkt afstand til filmen, som premierminister Jan Peter Balkenende frygter kan udløse lige så voldsomme protester i den muslimske verden som de danske Muhammed-tegninger.

Også EU-formanden Dimitrij Rupel har fordømt filmen:

- Jeg forstår ikke, hvorfor man vil score politiske point med sådanne provokationer, der påvirker mange mennesker, mange millioner af mennesker.

Islamforsker Torben Rugberg Rasmussen mener, debatten om filmen skal ses i lyset af Muhammed-krisen.

- Efter Muhammed-krisen vil andre lande undgå en lignende udvikling, selv om man selvfølgelig accepterer retten til at trykke Muhammed-tegningerne. Men Holland vil aldrig kunne forbyde filmen på grund af loven om ytringsfriheden, siger han.

Hidtil har hollandske tv-stationer afvist at vise filmen uden at se den igennem først, som Wilders kræver. I sidste uge blokerede Wilders internetfirma for hans Fitna -hjemmeside, men han lagde den i stedet torsdag aften ud på videosiden LiveLeak.com.

Dødsdom
Selv inden Wilders havde offentliggjort et eneste klip fra ’Fitna’, medførte omtalen af den voldsomme reaktioner både i Holland og resten af verden: I starten af februar spærrede pakistanske embedsmænd for hjemmesiden YouTube, hvor man ifølge pakistanske kilder kunne se en trailer for filmen, og sidste fredag gik 5.000 mennesker i protest i Afghanistans hovedstad, Kabul.

Ifølge islamforsker Torben Rugberg Rasmussen virker filmen for mange mellemøstlige muslimer som en rød klud på et i forvejen anstrengt forhold til Vesten.

- Der er i visse radikalisererde miljøer en selvforståelse af en evig kamp mellem muslimer og vesterlændinge. Og mange folk ser filmen som et frontalangreb på islam.

I den mere drabelige ende har Taliban truet med at angribe hollandsk militær, hvis filmen vises, og Al-Qaeda har udstedt en dødsdom over Wilders.

Ville forbyde Koranen
På sit kontor i det hollandske parlament er Geert Wilders under konstant politibeskyttelse efter en række mordtrusler. Wilders parti, Frihedspartiet (PVV), har ni mandater ud af de 150 i det hollandske parlament, og den afblegede politiker er berygtet for sine holdninger, der hører til på den yderste højrefløj.

Og det er ikke første gang, at det blonde hollandske parlamentsmedlem vækker international opmærksomhed. For et halvt år siden kom han i mediernes søgelys, da han foreslog at forbyde Koranen, som han beskrev som en ’fascistisk bog’. Trods den højrøstede kritik af Wilders film, står han til at få 17 mandater i hollandske meningsmålinger.

Retssager og protester
Filmen Fitna gør en dyd ud af at sætte voldsomme terrorister og rabiate islamister over for løsrevne Koran-citater som »fang dem og dræb dem, hvorend du finder dem«.
Muslimske foreninger har allerede lagt sag an mod Wilders for racisme, men sagerne kan først for alvor begynde nu, hvor filmen er offentliggjort.

Wilders havde oprindeligt truet med at rive Koranen i stykker i filmen. I stedet slutter Fitna med en lyd af én, der river sider ud af en bog og teksten:

- Denne lyd var fra sider, der bliver revet ud af en telefonbog. Det er ikke op til mig, men op til muslimerne selv at rive de hadefulde vers ud af Koranen.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
28.03-2008 | 20:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 21:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 22:58 af Asger
Rnpoli, hva skal man sige til dit uvidende idioti... Får de for meget modstand hvor de bor? Var jøderne der flygtede til sverige under 2. verdenskrig nogen tabere? De "feje hunde" flygter jo fordi de er i overhængende fare. Og alle flygtninge er ikke muslimer, Er det kun muslimerne du har noget imod? eller alle flygtninge?
 
28.03-2008 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.03-2008 | 00:04 af Jørgen Larsen
Ja ARNPOLI.

Og så er de også anonyme.

Respekt for dine meninger mand altså.
 
29.03-2008 | 00:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.03-2008 | 00:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.03-2008 | 01:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.03-2008 | 01:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.03-2008 | 09:29 af fnugget
Filmen er taget ned. Internetsidens udbydere er blevet truet på livet, og tør ikke stå fast. Virkeligheden demonstrerer endnu engang, at islam som religion er et problem.
 
29.03-2008 | 09:40 af Karin Bennedsen
@fnugget

Nej, virkeligheden demonstrerer alene, at der findes ekstremister (på begge sider af kridtstregen), som er villige til at bruge voldelige midler i deres kamp.

Det drejer sig både om dem, der bevidst provokerer til vold, og dem der truer og udfører volden.
 
29.03-2008 | 09:59 af fnugget
@Karin

Hvem på den anden side bruger voldelige midler mod ytringsfriheden???

Det har islam tilsyneladende taget patent på.
 
29.03-2008 | 10:13 af Karin Bennedsen
@fnugget

Nej, det har islam ikke taget patent på, men derimod nogle radikale islamister, der misbruger islam.
 
29.03-2008 | 10:19 af fnugget
@Karin

Du har næsten ret Karin - problemet er imidlertid at islamisterne henter deres inspiration fra både Koranens ord - og Mullaernes praksis.

Så de misbruger desværre ikke islam. De bruger blot islam. Det er problemet!
 
29.03-2008 | 10:30 af Karin Bennedsen
@fnugget

Hvem siger, at alle radikale mullaer ikke også misbruger islam i deres egne magtkampe?
 
29.03-2008 | 11:56 af Asger
@ Karin Bennedsen

Er meget enig i det du siger :)

@ Arnpoli

"Der er masser af eksempler på hvordan palestineserne ser på det frie demokrati vi har i vesten"

Hva hentyder du til??? Palæstina er faktisk på visse punkter et demokrati. (Det er selvfølgelig klart at der er terrorister, men det er i mine øjne ikke meget bedre hva Israel har gang i)

"men i daglig tale bliver til kriminalitet af værste skuffe"

Det er min klare overbevisning at det udelukkende skyldes de sociale forhold der er. Undersøgelser viser at der er præcis ligeså meget kriminalitet blandt etniske danskere, hvis de vel og mærke lever under ligeså dårlige forhold. Behøver jeg at nævne det nylige mord på det 16-årige avisbud? hvem var offer/morder der?
 
28.03-2008 | 14:23 af Hessing
Hvor er det latterligt!

Et mediestunt af dimensioner omkring en "film" som kunne være lavet af en elev i folkeskolens 9. klasse. Det samme makværk kunne laves omkring situationer på Balkan, i Palæstina, i sydamerika og nu i Tibet. At kæde en lang række grimme billeder sammen med nogle klip fra Koranen har intet at gøre med en film, det er ikke engang en debat værd.

Det er altid forkert at gøre andre fortræd uanset man kæder det sammen med Islam, Hinduisme, Jødedom eller Kristendom (Det gamle Testamente).

Ingen har noget at lade de andre høre, vi er alle skyldige og ønsker at udbrede vores egen religion på bekostning af de andre. "Dø eller lad dig døbe!"

Pseudonyhed. Velbekomme!
 
28.03-2008 | 14:44 af Kristian Mortensen
Jeg mener også indholdet i filmene er noget elendigt makværk, så når jeg skriver:"ikke på grund af indholdet", så mener jeg det på baggrund af at jeg ikke gider at spilde min tid med at se dem, men der jo en grad af "kunstnerisk" frihed så hvad af sygelige fantasier der måtte løbe gennem hovederne på instruktørerne kan de jo i ytringsfrihedens navn jo blæse ud med
 
 
28.03-2008 | 14:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 20:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:09 af Frika Delle
Filmen Fitna viser blot, at det ikke kun er affarvede hollandske højreorienterede, der er ekstremister, men at der findes også højreorienterede ekstremister blandt muslimer. Det er jo ikke specielt opsigtsvækkende eller nyt. En tilsvarende film kunne laves om biblen og kristne.
 
 
27.03-2008 | 21:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:12 af Slet Mig
nazisterne har lavet den her slags i mange, mange år - forstår ikke hvorfor det pludseligt er noget særlligt? Og hvorfor han er "islam-kritisk" og ikke bare ganske almindelig racist?
 
27.03-2008 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 08:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 08:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 08:54 af Karin Bennedsen
Hehe, det neonazistiske firkløver, Arne Hansen, Torben Petersen, Jacques deBiann og halehænget Bruce1 har en travl dag idag med alle de tråde de skal følge med i, så de kan være sikre på, at deres guldkorn står skrevet over hele sendefladen :))
 
28.03-2008 | 09:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 09:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:37 af Frika Delle
En ligegyldig film, lad den da dø i stilhed.
 
 
27.03-2008 | 21:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:42 af Erik Willumsgaard
@ESP3

Jeg er enig i, at alle fremskridt er nået gennem kamp. Men jeg er uenig i, at det multikulturelle samfund er løsningen.

Vi skal i stedet fremme den rummelige monokultur!
 
 
27.03-2008 | 21:44 af Bruce1
Ja se, det vil du aldrig forstå, Allan, dertil kniber det foroven. Der er en god grund til at islam kritiseres, det er ikke som andre religioner, kristendommen, jødedommen, buddhismen, osv. derfor nytter det heller ikke noget at bringe dem ind i det. Islam jages med rette, dets tilhængere hænger fast i ondskabens klør, ingen anden tro udleves og bruges på samme perverse og truende måde. Sværd og knive er stadig de foretrukne våben, ikke spor sofistikeret eller moderne, alene af den grund bør man være på vagt og forbyde det.
 
 
27.03-2008 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 21:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:18 af Bruce1
Sjovt man kaldes racist fordi man er efter islam, alle halalhippierne burde gøre det samme (islamkritik) hvis vi skal tage deres nazihad seriøst. Nazisme bliver kritiseret, altså skal islam også, som den mest udøvende fascistiske religion på kloden. Blev man virkelig ikke klogere efter 2. Verdenskrig, nu lader man lovligt en ny nazisme vokse frem under dække af religionsfrihed. Og pladderhumanisterne og de kulturradikale fatter stadig ikke en dyt.
 
 
27.03-2008 | 22:22 af Thomas Proctor
@Jacques d Biann,

Nej sådan ser vi slet ikke på det - vi er mere optimistiske. Selvom højrefløjen skaber et pjaltaproletariat, som desværre stemmer DF, så står arbejderbevægelsen og venstrefløjen særdeles stærkt idag - det vil du se ved OK-forhandlingerne.

Kampen skal føres internationalt mod krig og kapital.

Dem som suger blod fra arbejderbevægelsen skal du finde i fascistiske Dansk Folkeparti og højrefløjen som hader arbejderfællesskabet.

MVH

ESP
 
 
27.03-2008 | 22:24 af Brian Palmund
Det kan da godt være at koranen også har vers der ikke handler om at dræbe vantro, men nu er der jo rent faktisk folk der arbejder på at sprede død og ødelæggelse i dens navn.

Pigen på 3½ i filmen, viser vist også med al tydelighed hvilke forfærdelige følger islam har på disse menneskers kultur. Hun bliver sq aldrig et normalt tænkende menneske..

Mvh

Brian Palmund
 
 
27.03-2008 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:32 af Bruce1
Muslimer, hvor humorisktiske de er - not.
 
 
27.03-2008 | 22:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:47 af Bruce1
Filmen viser blot hvad mange af os ved, at islam er røv og nøgler, og et unbrugeligt og uacceptabelt styresystem i vestlige samfund.
 
 
27.03-2008 | 22:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:51 af Frika Delle
@ Bruce1

"røv og nøgler, og et unbrugeligt"

Ikke flere bajere til dig idag.
 
 
27.03-2008 | 22:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 22:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:07 af Bruce1
Thomas O. Ganske enkelt, fordi islam er efter alle andre, og fordi man ikke kan sammenligne islam med andre religioner da den er både lov og politik. En sprængfarlig cocktail på linje med nazisme. Islam vil have særregler og det er uacceptabelt.
 
 
27.03-2008 | 23:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:19 af Bruce1
Gå nu i seng, du.
 
 
27.03-2008 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 00:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 01:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 01:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 01:34 af RocaKSHS
Efter at have set filmen er min mening: Kun en tåbe frygter ikke islam og dennes indbygget tætydighed samt åbenlyse racisme der har alle kun et til formål. Nemlig at erobre vesten med alle midler, at forbyde partierne og demokratisk styre, at gøre islam til hersker over alt og alle samt indføre Sharia.

Så er der de fjogede naivister, proselytter og andre (inkl. forrædere) med en skjult dagsorden, der brøler hele tiden om racisme, islamofobi og meget andet, for reelt at skjule hvad islam er for en størrelse og hvad dettes væsen i virkligheden er!!

Den næste film som er på vej (ifølg tekst TV) fra Ehsan Jamin (tidl. muslim) vil nok også sætte gang i de hårdnakkede benægtere......!!!
 
28.03-2008 | 01:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 02:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 02:36 af Bruce1
Interessant, og ikke spor overraskende, at de barske ord og trusler her i tråden kommer fra halalhippierne og muslimerne, alle som en er de bange for sandheden om den ny nazisme. De ikke simpelthen vil kigge den i øjnene, hellere hovedet i sandet som altid, det er mere behageligt. Ingen konfrontationer, ikke noget nødvændigt opgør, fortsæt som hidtil.
 
 
28.03-2008 | 07:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 08:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 09:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 11:28 af Golda Blair
Tiden er præget af virkelighedsflugt og manglende

mod/lyst til ærlighed.

Dersom koranens ord i dag skal tages ad notam,så ser

det da slemt ud for verden.De fleste som udtaler

sig omkring denne film har næppe kendskab til ko-

ranord--prøv fx at låne en tidlig udgave og læs

sura 9.vers 5.....

Journalisten her ovenfor lader til at forarges over

sammenligning af koranen og Mein Kampf.

HAR journalisten kendskab til de to værkers text ???

Gå på biblioteket og lån Karen Blixens--breve fra

et land i krig, heri sammenligner Blixen faktisk

islam med nazime og ord i koranen  med ord i

Hitlers  værk!!

Til journalisten ovefor--hent bøgerne og citer

please !!!

Ligeledes flygtes der fra oplysninger om at der i

koranskoler undervises i fordomme efter KOLOSSALT

racistiske bøger .(Khader DK side 133 )

Find Khaders bog frem og citer please !!

Men det tør man ikke--for så kommer forklaringer

frem, og dem har man ikke brug for, for så går

gassen jo af ballonen--og man bliver pludselig klar over HVORFOR NOGLE andengenerationsdrenge

foretager sig grimme ting---hvordan kan de andet dersom de i en koranskole har lært racisme mod

omgivelserne--vi svigter drengene ved ikke at turde

se på deres inspirationskilder--og har man haft

tolke i moskeer for at høre om det er kærlighed

til omgivelserne der tales for ???

Udenomssnak og konfliktskyhed giver naturligvis

stof til mange udgivelser, det være sig bøger,tids-

skrifter af enhver art og sære film.
 
28.03-2008 | 13:01 af Kristian Mortensen
At sammenligne Islam med Nazismen giver ligeså meget eller lidt mening som at sammenligne Nazismen med Katolikkerne. Vatikanstaten oprettede med stor fryd diplomatiske forbindelser med det tredie rige, og det var i det katolske del af Europa at antisemitismen trivedes i skræmmende grad. Belgierne nærmest snublede over hinandens ben i angiveri af jøder under anden verdenskrig. Faktisk benyttede Hitler i sin propaganda jo sig netop af den katolske antisemitisme til at hidse folk op. I den protestantiske del af Tyskland stod Hitler jo endog meget svagt, faktisk var der flere ex katolske fransknmænd der delte Nazismens syn på jøder end protestantiske tyskere, i Berlin fik Hitler jo aldrig mere end ca 3% af stemmerne.

Der synes at være gået konkurrence i hvem der kan svine Muhammed mest til. Hvis man spørger alm. muslimer i Europa så er de vel egentlig også ligeglade efterhånden, det er jo kun Hibt-but-pizzaria og sådan nogle islamofascister der hidser sig op i håb om at få flere medlemmer. Men det beviser jo netop at de fleste muslimer i Europa, bortset fra at de desværre kan opfatte disse film som foragt for deres etnicitet, egentlig er bedøvende ligeglade.

Jeg bryder mig heller ikke om de her film, ikke på grund af indholdet, men netop fremmedgørelsen mellem muslimer og os andre, og dette had de opildner til.

Dette forslag er ikke for at såre muslimer, men mere for at sætte det hele ud i den allermest absurde spids det overhovedet kan komme: Hvad med at lave en film med Jesus og Muhammed, hvor de har et bøsseforhold, og voldtager små drenge samtidig med at de leger med deres afføring og torterer uskyldige små Australske lam, kan det blive værre????
 
 
28.03-2008 | 18:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 18:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 18:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 19:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites