Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Godt gået, fru Westergaard!

Start et spil på Spigo.dk
Spil

29. feb. 2008 kl. 00:01 Nyhedsavisen
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Nyhedsavisen
Nyhedsavisen udgav artikler på Avisen.dk frem til 1. september 2008

Den mordtruede tegner, Kurt Westergaard, er modig.

Han har stillet sig frem, han har forsvaret sin tegning, han har ladet sig fotografere, han har åbnet munden, og han er en pryd for dette land og dette lands værdier.

Mens andre stikker halen mellem benene, gør Kurt Westergaard det klart, at han ikke lader sig true til tavshed.

I går opdagede vi så, at fru Westergaard - selv om det ikke bør overraske - er ligeså modig. I 25 år har hun været pædagog i Århus Kommune, indtil i går, hvor en skandale af en pjevset institutionsleder, angiveligt under pres fra en gruppe forældre, meddelte Gitte Westergaard, at hun ikke mere skulle vise sig som pædagogvikar, fordi nogle forældre var »nervøse.«

At der findes fædre og mødre, der ønsker Gitte Westergaard afsat, er forfærdeligt. Hvordan kan disse, der (vel?) ønsker at opdrage deres børn til at blive demokrater, der værner om retten til at tale, tænke og udtrykke sig frit, drømme om at give efter for en diffus frygt for, at »nogen« vil truede tegnerens kone og de børn hun passer, selv om politiet har sagt, at der ikke er nogen risiko.

Den ansvarlige rådmand, Louise Gade, omgjorde i går beslutningen og bød Westergaard tilbage på arbejde. Den seje kvindes svar var, at hun møder igen mandag. Imens bør lederen af institutionen og forældrene skamme sig. Dybt.

Af Simon Andersen

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
01.03-2008 | 18:02 af Fynboen
Karin Bennedsen:

Som sagt kender jeg omtalte Jens Ladmandsgaard temmelig godt: Han er nemlig den samme, som tidligere skrev under navnet "Overgaard" (han har en forkærlighed for navne, der ender på -gaard) og som endnu tidligere kaldte sig "Theodore Roosevelt". (Og dette er vel at mærke noget jeg ved, og ikke noget jeg tror).

Som du selv som gammel Internetdebattør udmærket er klar over, er "Roosevelt/Overgaard/Ladmandsgaard" en fanatisk antisemit og nazist, der i sit HAD til Israel og alt jødisk, og til det liberale demokrati, ikke undser sig for at forsvare islamister og jihadister ligegyldigt hvad de så end siger eller foretager sig...

Igen:

SIEG UNHEIL, Ladmandsgaard/Overgaard/Roosevelt!

Henrik Ilskov-Jensen
 
01.03-2008 | 18:04 af Fynboen
FULDSTÆNDIG ENIG i Karin Bennedsens sidste kommentar (Kl. 17.54)!

Henrik Ilskov-Jensen
 
01.03-2008 | 18:43 af Karin Bennedsen
@Fynboen

Åh, jo, jeg husker godt en til tider temmelig paranoid person, der bl.a. kaldte sig Flemming Overgaard. Han var een af dem, jeg lod være med at debattere med, når han havde en af sine perioder .

Men at han skulle være nazist, som du yndede at kalde ham, er jeg nu ikke så sikker på.

Om Jens Landmandsgaard er den samme person kan du jo ikke vide, bare fordi han kalder sig noget med -gaard, det er rent gætteri fra din side, så jeg synes, det er på et temmelig tyndt grundlag, du kommer med så grove beskyldninger mod en debatter, som du gør kl. 17:12
 
01.03-2008 | 19:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 20:57 af Holger Danske
Kurt Westergaard har brugte den danske ytringsfrihed. Det planlagte mord på Kurt er også et angreb på den danske ytringsfrihed. I mine øjne er alle forsvarere af ugerningen derfor at sammenligne med landsforræddere. Uffe er et gammelt fjols, som nok ikke er klar over betydningen af sine udtalelser. Vi er mange som er rede til at forsvare vor land og lovgivning og vore frihedskæmpere. Kurt og de andre JP tegnere er modige danske frihedskæmpere. Forsvarerne af gerningsmændene er morgendagens landsforræddere.
 
 
01.03-2008 | 21:00 af Holger Danske
Frygt er landsforrædderens makker.
 
 
01.03-2008 | 21:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 22:59 af faakdanmark
Karin>>

Jamen du må da kunne fremmane nogle kommentarer fra den tid så? Desuden kan jeg kun grine af dine indlæg. Du har bevist hvem der er den ynkelige, så det tager jeg ikke så tungt. Desuden har Kurt W og JP mm. selv skabt den situation, som de sidder i. Jeg har ingen sympati med folk, som bruger ytringsfriheden til at gøre grin med andre på baggrund af køn, seksualitet religion mm. Det må stå for deres egen regning.
 
 
02.03-2008 | 05:52 af Holger Danske
fokislam
 
 
02.03-2008 | 08:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 09:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 09:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 09:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 10:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 06:11 af Karin Bennedsen
@Mekanikeren

Jeg tror, det er dig, der skal læse lidt historie, så vil du nok finde ud af, at der ikke er een eneste af de krige, der er udkæmpet (i tusinder af år, som du nævner i din kommentar 2/3 17:24), som har handlet om at fremme ytringsfriheden.

Men vi skal selvfølgelig passe godt på ytringsfriheden, som er een af demokratiets vigtigste grundpiller, og det skal vi bl.a. gøre ved at bruge den med omtanke - ikke til at splitte befolkningen op i får og bukke, ikke til at fornærme andre folkeslag og kulturer, men til at skabe respekt for landes/kulturers/individers ret til sine egne meninger, uanset hvor uenige vi er i disse meninger.

I vores tidsalder, hvor internettet betyder, at man kommunikerer globalt, og hvor man har brug for at kunne begå sig i hele verden, skal man måske være endnu mere bevidst om, at det, der er OK i Danmark, ikke nødvendigvis også er det i andre dele af verden.

Det er på tide, efter min mening, at vi i Danmark indser, at uden at interagere på en respektfuld måde med andre lande/kulturer, ender vi med at blive anset som en kulturløs outcast-nation, som man kun har et skuldertræk og måske lidt foragt  tilovers for.

Og glem ikke, at med den ubetydelige størrelse Danmark har, er det os, der har brug for verden.

Verden kan sagtens undvære os.
 
02.03-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 14:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 09:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 10:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 12:43 af faakdanmark
Karin>>

Du er nu heller ikke kendt for at være den skarpeste kniv i skuffen, så man må vel bære over med dig... Stakkels mennekse...
 
 
29.02-2008 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 17:44 af Karin Bennedsen
@Mekanikeren

Kunne du ikke lige dokumentere med par historiske eksempler, hvordan vi har forsvaret/kæmpet for ytringsfriheden i tusinder af år?

Tror du, man havde ytringsfrihed under Chr. IV, som var den værste heksebrænder nogensinde i Danmark?

Tror du, man havde ytringsfrihed under enevælden?

Tror du, at fæstebønderne havde ytringsfrihed?

Og hvornår var det nu liiige, at kvinder fik stemmeret og dermed frihed til at ytre sig?

Tror du,
 
02.03-2008 | 22:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 14:13 af SRasmussen
Kurt Westergaard og hans kone er sande danske helte.

PS. Blæse være med Carsten Nielsen - han er af samme type som de danskere, der under besættelsen gik tyskernes ærinde.
 
29.02-2008 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 16:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 16:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 16:57 af Henrik Clausen
"det frygtige psykiske overgreb, Gitte Westergaard blev udsat for af kommunen."

Der er da ikke noget frygteligt psykisk overgreb her? Uberettigede bortvisninger fra arbejdspladser sker, og kommuner laver fejl. "Film at 11", som man siger på udenlandsk.

Fiktiv forbrydelse.

Gitte W. fik en undskyldning og blomster af kommunen. Det var da glimrende, og så skulle den ikke være længere.

At opfinde frygtelige psykiske overgreb er helt i skoven.
 
 
29.02-2008 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 18:04 af faakdanmark
Karin>

Nå da. Det lyder spændende. Er jeg blevet udstillet som satans indavl med islamiske tendenser, fordi jeg ikke er som jer?
 
 
29.02-2008 | 18:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.02-2008 | 19:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 00:37 af Jørgen Mikkelsen
Opfordring til andre også:

Denne meddelelse er sendt af mig til hotellet i dag!

Idag har jeg sendt følgende meddelse til Hotel Radission SAS Århus

Det må jeg godt nok sige! Læser i Jyllands Posten at det er jer der har smidt tegneren Kurt Westergaard på gaden og derved tilgodeset islamister! I er jo ikke bedre end dem der forfulgte jøderne!

Det er sidste gang, at jeg og vores folk har sat vores ben hos jer! Føj for pokker, at der findes så lave menneskelige kvaliteter i Danmark anno 2008!

Mvh

Jørgen Mikkelsen
 
 
01.03-2008 | 10:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 10:58 af Torben Petersen
Gad nok vide, hvor mange af de internt fordrevne flygtninge fra landets boligforeninger - fra ghettoerne - der opnår samme kommunalpolitiske genrejsning som fru Westergaard? Sikkert ikke mange af de, der gennem årene har ladet sig true og tæve ud af deres lejligheder, så de rigtige trosfæller, der altid står første på indflytterlisterne, kan overtage de rømmede lejlligheder.

Sådan arbejder koransoldaterne jo i det skjulte uafladeligt på, bid for bid, at befæste sig overalt. Og det er guddommeligt legitimeret i det ideologiske grundlag, kaldet koranen.

Islam er og forbliver en internationalt udbredt terrorbevægelse, hvis terror i hovedsagen udfolder sig i to retninger...

Internt mod egne familiemedlemmer og eksternt, mod et hvilket som helst ikke-islamisk samfund.
 
 
01.03-2008 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 11:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 11:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 11:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 12:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 13:20 af Torben Petersen
Jens Lademandsgaard

Folk må s gu da selv om de føler sig sårede. Hvis man ikke har mere styr på sit følelsesliv, end at man eksempelvis ikke kan håndtere synet af ikke-tildækkede kvinder - så har man altså seriøst problem. Og hvorfor fanden bosætter man sig så i landet, der er kendt som verdens første der frigav pornografien og hvor alt er til debat?

Pis af! Eller affind jer med virkeligheden - assimiler eller skrid!
 
 
01.03-2008 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 15:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 15:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 17:12 af Fynboen
ADVARSEL:

Jens Ladmandsgaard er en notorisk og berygtet naziprovokatør, der blot er ude på at piske en stemning op!

Hans had til jøderne, Israel og demokratiet får ham til, blindt at støtte islamofascisterne.

Hvor mange blodpenge får antisemitten og nazisten Jens Ladmandsgaard for at skrive her...?

Nå nej: Ingen kunne naturligvis drømme om at betale for Jens Ladmandsgaards talentløse skriblerier...

SIEG UNHEIL til dig, landsforræder Ladmandsgaard, og det samme til din "fører" Jonni Hansen i Greve.

Henrik Ilskov-Jensen
 
01.03-2008 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2008 | 17:46 af Karin Bennedsen
@Fynboen

Hvor kender du Jens Landmandsgaard fra, ja, for du må jo kende ham temmelig godt, siden du kan skrive om ham på den måde, du gør?

Fortæl, fortæl.
 
01.03-2008 | 17:54 af Karin Bennedsen
Bortset fra embedsmændene i Århus Kommune, lederen og medarbejderne i børnehaven samt forældrene, hvem vidste så, hvor Kurt Westergaards kone arbejdede, eller hvem hun i det hele taget var?

Har medierne ikke et kolosalt medansvar for at have bragt både Gitte Westergaard, hendes arbejdsplads og Kurt Westergaard i fokus på en måde, så de idag er langt mere udsatte, end de var for bare kort tid siden?

Al snak om at stå last og brast med hr. og fru Westergaard er ikke noget, medierne tager særlig tungt, sålænge de kan skrive de historier, der sælger aviser.

Så skidt med, at de derved netop bringer nogle mennesker i en farezone, som de måske ikke var i.
 
02.03-2008 | 16:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2008 | 17:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites