Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Fængsel for gruppevoldtægt af 14-årig

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Fire unge mænd med irakisk baggrund er blevet idømt fængselsstraffe og betinget udvisning for gruppevoldtægt af en 14-årig pige.

27. feb. 2009 kl. 20:33 Oliver Batchelor
Foto: www.politi.dk
Foto: www.politi.dk
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Oliver Batchelor

Journalist på Nyhedsbureauet Newspaq A/S

En enig domsmandsret i Kolding afsagde fredag eftermiddag dom i sagen om en usædvanlig grov voldtægt under Vorbasse Marked i Sydjylland.

Her trak fire unge mænd en kun 14-årige pige væk fra en toiletkø og voldtog hende på skift oralt, vaginalt og analt, oplyser TV 2 Fyn.

En 20-årig mand fik tre år og tre måneders fængsel for overgrebet, mens hans 22-årige bror og deres 18-årige fætter fik to år og ni måneders fængsel.

Deres 17-årige kammerat fik fængsel i to år og seks måneder.

De fire mænd har alle irakisk baggrund og blev idømt betinget udvisning på to år.

Moderen til den voldtagne pige, der angiveligt er hårdt psykisk ramt af den voldsomme voldtægt, var tilfreds med fængselsstraffene, men ikke med den betingede udvisning.

"Jeg er ikke tilfreds med, at de ikke bliver udvist. Det er min datters skræk, at hun skal løbe på dem på gaden," sagde moderen ifølge netavisen jv.dk., lige efter at dommen var afsagt.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
27.02-2009 | 20:54 af Jonah Hex
Skammeligt de fire ikke er blevet udvist af landet, det er simpelthen en hån mod den stakkels pige og hendes familie og en hån imod deres næste offer.
 
27.02-2009 | 21:31 af egon hansen
Ja, de radikale og venstrefløjen vil nok klappe i hænderne over, at de fire mænd får lov til at blive her.
 
27.02-2009 | 21:41 af Johannes Aagaard
10 års fængsel oveni de omhandlede straffe ville være passende - og så naturligvis udvisning.

Når man begår så afstumpet en handling er der over hovedet ingen betragtninger at gøre sig emd hensyn til resocialisering.
 
28.02-2009 | 00:40 af Anders Hansen
Ja det er alt for mild en straf. Minst 10 års bag tremmer og så en enkelt billet ud af landet.
De danske straffe er til grin. Man kunne lære noget at de sydliger lande, hvor straf er straf og en en enkelt celle med kabel tv og central varme ikke er en menneskeret.
 
28.02-2009 | 00:53 af Kristian Mortensen
@Felsby
Nu er det VKO der har flertal i folketinget, så er det ikke snarere:
"Ja, VKO vil nok klappe i hænderne over, at de fire mænd får lov til at blive her."
 
 
28.02-2009 | 00:55 af Kristian Mortensen
Ellers 100% enig med Troll Dan
 
 
28.02-2009 | 01:53 af hans andersen
Kristian,
"Ja, VKO vil nok klappe i hænderne over, at de fire mænd får lov til at blive her."
Sikke noget sludder!
VKO har intet til overs over for vattede dommere!
Regeringen og i sær DF har tordnet mod, at domstolene ikke bruger straframmerne fuldt ud!
 
 
28.02-2009 | 03:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 04:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 06:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 10:53 af egon hansen
@"itzak"
Voldtægt har da ikke en dyt med religion at gøre. Det forekommer i alle samfund. Så spar os dit nonsens.
 
28.02-2009 | 10:55 af egon hansen
@kristian
Øh, er det ikke venstrefløjen og de radikale, der er imod udvisning af kriminelle udenlandske statsborgere?
Så vidt jeg husker, brugte Shansen en stor del af sin tid på at forsøge at holde dem i landet. Og hun var erklæret radikal.
 
28.02-2009 | 12:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 13:01 af Isolde Sørensen
Nu er det jo sådan Itzak at sex udenfor ægteskab ifølge koranen er forbudt. For BEGGE køn. Hvilket i sig selv forbyder voldtægt.
 
28.02-2009 | 13:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 13:05 af Isolde Sørensen
Itzak vrøvl. Kom dog med noget sagligt i stedet for det evinderlige pladder.
 
28.02-2009 | 13:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 13:14 af Isolde Sørensen
Det er ikke spor sagligt Itzak. Tværtimod såp er det mere end latterligt. Der er intet i koranen der adskiller og tillader sex med andre end muslimer. Eller voldtægt for den sags skyld. Muslimen må ifølge koranen ikke dyrke sex med NOGEN uden at være gift med personen. Der er ingen undtagelser. Dermed er voldtægt forbudt.
 
28.02-2009 | 14:42 af Erik Willumsgaard
Jeg synes de først skulle hænges, så skydes, derefter tortureres, 20 års fængsel og SÅ udvisning!
 
 
28.02-2009 | 14:44 af Erik Willumsgaard
Og ikke noget med flyvebilletter her, bare over Skelbækken med dem!
 
 
28.02-2009 | 17:51 af egon hansen
@itzak
1: Du aner ikke, om de dømte er muslimer, så du har intet grundlag for at afspore debatten på den måde
2: Voldtægt er forbudt også i koranen.
 
28.02-2009 | 17:53 af Isolde Sørensen
Olfer det er for Itzak lige ,meget. Han har lige konstateret at han synes det er retfærdigt at slå en uskyldig indvandrer ihjel. I hvert fald hvis han er muslim.
 
28.02-2009 | 18:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.02-2009 | 21:55 af Kristian Mortensen
@Felsby
"Øh, er det ikke venstrefløjen og de radikale, der er imod udvisning af kriminelle udenlandske statsborgere?"
Jeg mener ikke at Soc Dem og SF er imod det, dog hvis det strider mod nogle FN konventioner er det svært at gøre det og hvis de kriminelle beviseligt risikerer dødsstraf så er det også en overtrædelse af konventionerne. Men dem agter V og K altså heller ikke at bryde, er der noget V og K frygter mere end noget andet så er det en dom ved menneskeretsdomstolen i Strassbourg.
Men i den aktuelle sag vil de fire næppe blevet truet på livet hvis de bliver sendt hjem, så det er bare at sparke dem ud af landet så hurtigt som muligt
 
 
28.02-2009 | 22:19 af Isolde Sørensen
Kristian det afhænger da vist af, hvor i Irak de stammer fea.
 
28.02-2009 | 22:20 af Isolde Sørensen
Desuden mener jeg ikke man kan udvise nogen under 18.
 
28.02-2009 | 22:38 af Kristian Mortensen
@Isolde
I tilfælde hvor der kan være tvivl om en person er skyidig eller det er et justitsmord, mener jeg ikke udvisning er korrekt, men der er vist 1000% sikkerhed for hændelsforløbet i denne sag, og oprigtig talt har jeg ikke ondt af de fire drenge. Der er altså noget galt i deres tankegang, og havde det været etniske danskere skulle man nok overveje psykopatforvaring i lang tid.
Det næste er IKKE en generalisering af alle flygtninge fra ex Mellemøsten, de fleste er yderst fornuftige og opfører sig eksemplarisk og er velkomne her.
Men de fire drenges familier kommer til Danmark som flygtninge og på en eller anden måde går noget helt galt, og hvis deres "taknemmelighed" er ved en sådan opførsel så........
Men Isolde hvilke sanktioner ville du udøve overfor etniske danskere hvis de havde begået denne grusomhed?
 
 
28.02-2009 | 22:44 af Isolde Sørensen
"Men Isolde hvilke sanktioner ville du udøve overfor etniske danskere hvis de havde begået denne grusomhed?"

Det burde vel være mig, der stilled det spørgsmål? Jeg mener de her unge skal have samme straf som enhver anden. Lovmæssigt udviser vi ikke nogen under 18 år. Fordi de ikke er myndige. Det mener jeg heller ikke vi skal. Når det går skævt for unge, der er vokset op her, mener jeg de er Danmarks ansvar.
Og stadig så er det ikke alle steder i Irak vi må udvise til. Du skriver selv, at du mener konventioner skal holdes. Jamen, det synes jeg skam også.
Men besvar nu selv det spørgsmål som du af en eller anden grund stillede mig. Mener du danske unge i en tilsvarende situation bør udvises? Og i så fald hvortil?
 
28.02-2009 | 23:17 af Kristian Mortensen
Nej danske statsborgere kan jo ikke udvises, ej heller dem med anden etnisk herkomst men som har dansk pas.
Man kan selvfølgelig godt hævde at det er diskrimination at de skal have en tillægsstraf som udvisning, men der er en afgørende forskel, og det går på om de er danske statsborgere eller ej. I den tid de sidder i fængsel skal en dømt ikke dansk statsborger have muligheden for at få sin sag taget op til bedømmelse af skyld igen ved tvivlstilfælde. Oprigtig talt har jeg ondt af ikke skyldige der er ofre for justitsmord, men, undskyld, psykopaterne, om de har dansk pas eller ej, dem har jeg altså ikke ondt af.
Jeg er modstander af dødstraf, og jo hvis man er sikre på at nogen risikerer en dødstraf ved tilbagevenden, så skal man ikke gøre det, men det er de færreste.
EU har lavet nogle nye regler om begrebet om flygtninge er truet på livet, den går vist på at de ikke direkte skal være udsat,men hvis de som etnisk gruppe eller en anden minoritet er truet,så skal de behandles som de er truet på deres eget liv. Og hvorfor drager jeg nu dette ind idet, jo for dette princip kan jeg sagtens følge og det vil være i god overensstemmelse med menneskerettighederne.
Men hvis voldsmanden er mentalt rask og helt bevidst om konsekvenserne hvad angår den smerte han påfører sit offer så agerer voldsmanden jo selv en adfærd som ligner den som han er flygtet fra og som begrunder hans eksil i DK, og så begynder tvivlen altså at nage om det er berettiget at han skal blive i DK
 
 
01.03-2009 | 12:56 af Victorias Verden
Hvis man ikke er Dansk statsborger,så har vi som borgere visse rettigheder...
Hvis man ikke behøver at være dansk statsborger, hvorfor skal vi Danskere så stå skoleret hele tiden og passe på ikke at bryde loven...?

Er man udvist i forvejen, evt. ved afslag på Asyl op til flere gange, eller taget i at udnytte vore samfund og det lempfældige måde at behandle
kriminelle på, så har man usselvisk kommet hertil i den tro at vi ikke
har nogle Husregler eller Vært....

Lad være med alt det flæberi, der hvor mange af denne tids Kriminelle
kommer fra, der er der regler de skal overholde for ikke at ryge i Fængsel.

Det ver at diskriminere Danskere, at pege fingre af vores retssystem, og
hvis disse kriminelle hvor flere af dem er gengangere skal have særbehandling, så vi vi borgere sku osse have særstatus, vi skal ikke
ringere stilles end dem..

Og så alt det rascisme pladder og mindreværkskomplekser, tag og vær
bestemt og lær at sortere det dårlige fra det gode...
Værdsæt dem der støtter samfundet og knokler hele livet, og lad være med at sparke på dem...

Er man kun Gæst og ikke Statsborger, så er det Husværten der sætter reglerne her i landet, og hvis disse regler ikke passer Gæsten, så bør
man holde sig langt væk herfra..
 
01.03-2009 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.03-2009 | 13:06 af Isolde Sørensen
Itzak den danske mand du omtaler begik en forbrydelse i Tyskland. Et land vi har udleveringsaftale med. De drenge der her er tale om har begået en forbrydelse her i Danmark. De er derfor blevet dømt ved dansk domstol. Unge under 18 år bliver ikke udvist. Og det er ikke alle steder i Irak vi kan udvise til.

I øvrigt er der foirskel på en udvisning og en udlevering til retsforfølgelse i andet land.
 
01.03-2009 | 20:34 af Erik Willumsgaard
@EP

Det glæder mig!
 
 
02.03-2009 | 07:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2009 | 07:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2009 | 07:57 af Isolde Sørensen
Næh Slædebissen, jeg mener bare at den straf der gælder for danskere, også burde være rigeligt for indvandrere, når forbrydelsen er den samme.
 
02.03-2009 | 08:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2009 | 08:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.03-2009 | 08:12 af Isolde Sørensen
"Jeg mener de her unge skal have samme straf som enhver anden"

Hvad er det Slædebissen ikke forstår i den sætning?
 
02.03-2009 | 08:14 af Isolde Sørensen
Straffe udmåles i forhold til gerningstidspunktet Slædebissen. ALTID. Også når der gives rabat til unge danske kriminelle.
 
02.03-2009 | 08:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2009 | 02:36 af Victorias Verden
Alt det ævl og selvflæv der er herinde...
Dette land skal først og fremmest varetage de indfødtes ret samt beskytte dem imod indflydelse udefra.
Eu,menneskeretighedskommisionen og Amesty gør alt hvad de kan for at smadre vores selvsikkerhed inden for Jura..

Vi skal ikke lytte til de tåber, og så vidt jeg ved, så er der ikke krige eller
tortur i dette land, men et tilbud til dem der Opfører sig ordentligt at de
kan få behandlet deres sag i en dansk retsal...

danmark skal ikke lade sig styre af masserne og meningerne, men varetage deres eget og beskytte det demokratiske samfund vi har.

Så for den sags skyld, så er det ud af vagten, hvis man ikke vil opføre sig ordentligt, eller har søgt om dansk statsborgerskab..
har man en sag om dansk statsborgerskab, og får et afslag, så må man forlade landet og vente nogle år med at prøve igen.

men hvis man er kriminel uden statsborgerskab, så er der sku da ingen tvivl, så må man tage sin straf og udvises snarrest efter..

dette land skal ikke være et slaraffenland hvor skrubelløse tror at de kan gøre som de lyster, og slippe med 14 dage i vestre fængsel, for så kan vi
alle jo bare skide på loven og så kører alle de yderliggående venstredrejede, kommunister og Socialister dette land som en møgbunke..
 
04.03-2009 | 12:23 af Hassan Bajwa
FOr det foerste er noget pladder at sige at dette tilfaelde har noget med Islam at goere.

Var disse klamme koetere blevet kendt skyldige i et muslimsk land ville de have faaet en MEGET haardere straf med pisk og muligvis en doedsdom.

Jeg synes generelt at voldtaegtsforbrydere i Danmark slipper for let UANSET deres baggrund.

De burde ideelt kastreres men hvis det ikke kan lade sig goere burde piskes, deres arme og ben braekkes og de burde blive laast inde i 20 aar.
 
 
04.03-2009 | 18:44 af Knud Erik Jørgensen
Halalhippierne skal nok brokke sig, men de har det jo så også lidt anstrengt med sandheden:

http://www.dst.dk/upload/jan_p_kronik1.pdf

Yep, de er 43% mere kriminelle end os andre !
 
04.03-2009 | 19:14 af L. Steen
4.marts 2009 18:44 | af Knud Erik Jørgensen (Dunkel)

"Os"...Okay, dvs, DU er kriminel...Det er jeg så ikke!
 
 
05.03-2009 | 14:28 af Loretta Says
Jeg er først og fremmest målløs over, at moderen til ofret er tilfreds med fængselsstraffenes længde.....målt op imod f.eks. de fra medierne så kendte 'pengejonglører', der fik mellem 5 og 7 år for at fifle med døde papirstykker...............
En knækket psyke kan ALDRIG repareres 100%, kun støttes til at 'lære at leve med oplevelsen' .................................

At tale om at en evt. udvisning af forbryderne er 'en straf oveni straffen', håner blot ofret yderligere, fordi hun udover selve overgrebet, har fået en livslang straf i form af allehånde psykiske problemer, som vil præge resten af hendes liv.
 
05.03-2009 | 14:49 af Loretta Says
Og så er livet vel også lidt som i Klaselotteriet:
hvis man spiller på et kvart lod kan man kun vinde den dertil hørende gevinst, og hvis man vil nyde godt af hele det danske velfærds- og retssystem, må man også hoste op med det 'indskud' det kræver:
.forståelsen for, og ikke mindst ACCEPT af, at i Danmark er Staten til enhver tid OVER Kirken, at demokrati og ligestilling mellem kønnene konstant er noget der arbejdes hen imod fuld opnåelse af, ( ja ja , den tager vi i en anden tråd!) og at kvindefrigørelse ikke betyder at slippe grebet om hendes hals, når voldtægten er overstået..............

Kan man ikke forstå og acceptere de spilleregler, har man heller ikke RET til at blive behandlet på lige fod med de der har opfundet og financieret 'spillet'....jeg har personligt ALDRIG vundet i noget som helst spil, uden at betale kioskejeren for mit spillekupon,.......

Så hvorfor skulle den fordel tilflyde mennesker, der ikke alene nægter at følge de vedtagne regler, men også , for en god dels vedkommende, i ethvert ledigt øjeblik opfordrer til/insisterer på, at de umenneskelige forhold de angiveligt er flygtet fra, skal indføres her til lands, snarest.....
 
05.03-2009 | 22:00 af Helle Nielsen
5. marts 2009 14:49 | af Loretta Says (LorettaSays) - Jeg giver dig fuldstændig ret, for at få del i dk's goder må man ligesom yde lidt og i det mindste være åben og acceptere de spilleregler vi har udviklet i dk.

28. februar 2009 22:44 | af Isolde Sørensen (Isolde) - Du skriver at Lovmæssigt udviser vi ikke nogen under 18 år. Fordi de ikke er myndige.

Det har vi lige gjort, de 2 fætre der stak den italienske turist ned på Nørrebro, fik en fængselsdom med efterfølgende udvisning. Nu er de begge ude af landet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites