Den seneste tid har tv-serien 'Sommer' skabt nyt fokus på hjernesydommen Alzheimers.
Men nu er der godt nyt. En amerikansk undersøgelse viser, at druerne indeholder polyphenol, også kaldet MegaNatural-AZ.
Stoffet skulle således hæmme dannelsen af den såkalte celle-grød, der kan ses på skanningsbilleder af patienter med Alzheimers. Det skriver Ingeniøren.
Forskere på UCLA, University of California, har set at MegaNatural-AZ bekæmper celle-grøden i forsøg med mus. Og forskerne har derfor gode forhåbninger om, at rødvin også kan bekæmpe Alzheimers i menneskehjerner.