Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet torsdag den 3. april 2008, kl. 07:35
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

Drengebande kaster sten efter vuggestuebørn

En vuggestue på Nørrebro er flere gange blevet truet af unge indvandrerdrenge, der kaster med sten efter børn, pædagoger og forældre.

De har prøvet meget i daginstitutionen Midgård, der ligger lige op af ghettoen Mjølnerparken på Nørrebro.

Men aldrig det her.

I de seneste to uger har en bande bestående af fem-seks 10-12-årige indvandrer-drenge skabt utryghed ved at kaste store sten mod børn, pædagoger og forældre.

»Vi er vant til meget, men det her er for groft og vi er selvfølgelig dybt bekymrede, ikke mindst fordi drengene sikkert ikke tænker på, at det kan få alvorlige konsekvenser, hvis et af vores små børn blive ramt i hovedet,« siger den daglige leder af institutionen, Annette Zahle.

Truede med jernstang

Angrebene på institutionen begyndte sidste uge, da drengebanden forsøgte at trænge ind i institutionen og truede med en meterlang jernstang. Aktionen lykkedes ikke. I stedet kastede de med sten, og politiet blev tilkaldt.

To dage senere gik det ud over en af forældrene.

»De sigtede øjensynligt efter en pædagog, men ramte i stedet en mor på benet,« siger Annette Zahle. Moderen er chokeret og har fået tilbudt krisehjælp.

Tirsdag var en af vuggestuens børn tæt på at blive ramt, da indvandrer-drengene trængte ind over hegnet til legepladsen og kastede en stor sten.

»Pædagogerne er begyndt at tale om, at de er utrygge ved at sende børnene ud at lege, og det er altså en deprimerende udvikling,« siger Annette Zahle, der ikke har nogen anelse om, hvorfor drengebanden er begyndt at angribe institutionen.

Nærpolitiet på Nørrebro ser meget alvorligt på sagen.

»Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, når grupper af unge kaster med sten, særligt imod en daginstitution. Derfor skærper vi overvågningen,« siger nærpolitiets Søren Wiborg.

03.04-2008 | 10:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 08:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 08:39 af Lars Nunnegaard
Disse børn er uden for kulturel og pædagogisk rækkevidde!
 
03.04-2008 | 08:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 09:42 af Carllor
Når venstrefløjen og fremmedarbejdere kaster med sten mod politiet og 1-2 årige børn så sker der ikke noget. Jo, venstrefløjens unge bliver belønnet med et hus til 40-50 mio.

Når en White pride medlem kaster sten igennem ruderne på enhedslistens kontor 3 gange, bliver han varetægtsfængslet i 2 uger.

Så man kunne vel med rette sige at et dansk barn som får smadret hoved af en mursten er mindre værd end en rude i enhedslistens kontor.

Godt at vi lever i et retssamfund!
03.04-2008 | 09:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:42 af Carllor
@ Shansen

Jeg skal lige have en ting på plads.

Iflg. dine udtagelser er det iorden at kaste brosten og andet efter 0-2 årige børn ????
03.04-2008 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 10:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:07 af basse
Typisk Shansen og hendes mærkelig slæng. Det handler om, at indvandrere endnu engang laver ballade og vold, og så kan kvindemennesket kun hæfte sig ved et billede som er sammen med artiklen.

Dybest set vil hun helst have forbudt artikler som beskriver virkelighedens verden, hvor vore påtvungne gæster skaber sig åndsvagt. Lidt som i Sverige, hvor det er fy-fy-forbudt at tale negativt om kulturberigerne.

Så - kære læsere - problemet her er ikke, at invandrerafkom nu også forsøger at ødelægge tilværelsen for danskere fra vuggestueniveau, men at det er blevet fortalt og illustreret med et billede.

Vores alle sammens Steffen Nielsen, som ikke tolererer andre meninger end sin egen, og derved følgelig ALTID har ret, skrev så flot i går: ""En fremmed er en ven, du ikke har mødt":

Så han foreslår sikkert børn, forældre og pædagoger, at de blot skal iklæde sig stålhjelm, skjold og beskyttelsedragt og begive sig ud i regnen af sten. Hvis de kommer helskindet igennem kan det jo være, at en af de stenkastende fremmede virkelig er "en ven, de ikke har mødt"!!
03.04-2008 | 11:08 af Carsten Overgaard
Stop dem før at det går galt - mest af alt for drengenes egen skyld, men også for samfundet. For et par år tilbage lavede to drenge i Århus det samme nummer - kastede sten efter børn i fritidstilbud. De blev standset til sidst efter at man i en periode lukkede fritidstilbudene i området - på grund af to børn!! Senere blev en af dem morder og efterfølgende har det vist sig at man godt viste at denne dreng var alvorlig syg, men på grund af papirbunkerne tog det to år at få stillet en diagnose!

Vi bør ændre loven så børn fra omkring 10-12 år skal kunne stillet foran et panel af unge, som skal have lov til vurdere deres handlinger og uddele en konsekvens baseret på de paragraffer, som de overtrådt.

En konsekvens, som ikke måtte lyde på indespærring, men manuelt arbejde synligt i kvarteret, så de og kammeraterne forstår at man må tage landets love alvorligt.

I andre lande har man indført "Teen courts" og med dette indlæg er der et link til en side omkring konceptet.

Lad os lære den næste generation personligt ansvar. De vil ikke altid have forældrer, som man kan bebrejde hist og pist. De skal være selvstændige mennesker, som kan indrømme en fejl og yde en indsats for at gøre det godt igen.

En lovændring - tak!
 
03.04-2008 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:15 af Carllor
@ Shansen

Jeg tolker dit svar til Kirsten Hansen, derhen at det er iorden at kaste med sten efter 0-2 årige.
03.04-2008 | 11:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 18:09 af Daniel Lind
"Årsagen skal findes i helt utilstrækkelig opdragelse, hvor man i familierne har kunnet lade stå til, fordi ingen myndighed på et meget tidligt tidspunkt sætter dem stolen for døren - helt konsekvent."

Nærværende passus er endnu et faktum som ignoreres, på trods af at de konstant bringes på bane af fagfolk, af SSP ere, gadearbejdere, lærere og kriminologer.

Der er en abrupt mangel på konsekvens. Ikke fordi man er mørkere i huden, eller muslimer, eller talet lidt skægt. Fordi vi blot ikke alle sammen er eens, desværre. Sådan er der bare nogen andre folk der er.

Folk der svinger om sig med racisme anklager og tuder over mangel på forståelse for mangfoldighed, well, det er sgu jer, som grundlæggende ikke forstår og ønsker at handle efter vores forskelligheder.

Nu håber vi at sagen er lukket, og at Politiet har ret i at det er drengestreger. Hvis ikke, så er grunden sgu ikke racisme (fra en vuggestue, lol) men snarere at de ikke han en grundlæggende forståelse for konsekvensen af anti-social adfærd.
03.04-2008 | 18:13 af Hassan Bajwa
@ Daniel Lind

Jeg har da intet imod at diskutere det, men jeg mener bare at det er irrelevant.

Jeg vil nu naermere betragte faellesnaevneren som at vaere at de alle bor i den samme ghetto. Tror du ikke det er mere relevant naar man skal forsoege at forstaa hvorfor de handler som de goer?

Som sagt ved man ikke hvem disse unge er og man ved heller ikke om de er muslimer. Og da du ogsaa er enig med at Islam ikke er motivet bag deres handlinger, kan jeg ikke forstaa hvorfor den tro skal hives ind i debatten.
 
03.04-2008 | 11:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:53 af Daniel Lind
"vil du også forklare mig hvor, dem fra Ungeren og Christiania, får deres fetish fra"

Fra en politisk ideologi, hvor målet altid helliger midlet, når blot man påstår sig at handle med de rigtige motiver.

Christianitter og autonome mener gravalvorligt, at de uagtet samfundets love har en "ret" til deres besiddelser, fordi deres motiver til anvendelsen er mere vigtige end de regler som andre mindre voldelige borgere (med mindre ærværdige motiver) må følge.

Derfor. Don t take my word for it, læs selv begrundelser på modkraft og andre loonie-sites.
03.04-2008 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 13:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 12:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 13:21 af jørgen Koefoed
Det lyder som om, at der er nogen, der er kommet lidt for tidligt ud af vuggestuen. Tilbage med dem igen!
 
03.04-2008 | 13:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 13:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 13:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 13:53 af Daniel Lind
"Det er mange års nedværdigende og undertrykkende behandling som er årsag til, at de børn af udenlandske herkomst  nu hævner sig mod danskerne."

Ja ja, naturligvis.

Alle ved, at med jeres "frustrationer" er selv vold imod spædbørn helt legitim. Hvad bliver det næste, overfald på penionister ? Hvad ? Nå, det er allerede prøvet for længst ?
03.04-2008 | 14:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 15:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 15:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 15:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:25 af Daniel Lind
"At pege på årsager til at nogen handler uhensigtsmæssigt eller direkte forkert, er ikke det samme som at legitimere deres adfærd!"

Jo, når det som i venstrefløjens Politik i årtier har medført en komplet mangel på HANDLING. Så er det de facto at LEGITIMERE.

"At fordømme drengebanders vold mod børnehavebørn kan enhver idiot gøre. Men løser det nogen problemer, hvis konsekvensen af fordømmelserne blot bliver mere 0-tolerance, endnu strengere straffe "

Sjovt nok er netop 0-tolerance for kriminalitet, specielt personfarlig af slagsen, PRÆCIS hvad fagfolk og gadearbejdere anbefaler overfor de yngste "svage" indvandrer-knægte netop fordi de ikke har en skid af den slags konsekvens hjemmefra.

"eller i værste fald at vi får borgerkrig, fordi nogen begynder at gribe til selvtægt, motiveret af tilsyneladende retfærdig harme etc."

Den nemmeste vej til borgerkrig er ikke at straffe åbenbare forbrydelser, og dette hævnmotiv (retsfølelsen) er en MEGET vigtigere begrundelse for at straffe end eks resocialisering. Det ved os der er uddannet på området.

Hele begrundelsen for straffe historisk set er at undgå blodfejder og deraf følgende konflikter, netop fordi samfundet STRAFFER. Man forhindrer ikke borgerkrig ved IKKE at straffe.

Den logik fatter du slet ikke. Du fatter heller ikke hvor galt det egentlig står til, når du selv nævner, at straf imod indvandrere vil medføre borgerkrig som definition. Hvis det udsagn - dit EGET udsagn - er korrekt, så har Pia Kjærsgaard jo ret i sine fordomme om indvandrere, ikke sandt ?

Så find lige et ben at stå på.

Enten er indvandrerne ligesom os andre eller også er de ikke ? Bestem dig.
03.04-2008 | 16:29 af Skeptisk Licensbetaler
Det er jo pr. definition ”samfundets skyld”, når muslimske indvandrere går amok, her til lands.

Det er jo i hvert fald, den forudsigelige standardundskyldning fra venstrefløjen, når unge indvandrere med muslimsk baggrund gang på gang går over stregen og gør livet surt for uskyldige mennesker.

Dagligt betaler uskyldige en urimelig høj pris for venstrefløjens naive udlændingepolitik – men det får ikke venstrefløjen til at stikke hashpiben ind – nej, de fortsætter ufortrødent med deres tågede bortforklaringer om, at det udelukkende er sociale problemer og danskernes intolerance, der er problemet, eller med andre ord: Bistanden er for lav og det er danskernes jubel over forekomsten af halalkød, burkaer og religiøse fundamentalister i gadebilledet også – altså ifølge venstrefløjen.

Venstrefløjen vil stadigvæk hellere hoppe rundt på tungen end de vil sætte fingeren på de ømme punkter. Det er sådan set forståeligt nok, da venstrefløjen selv bærer hovedansvaret for problemet. Den egentlige årsag er en kulturel og religiøs desrespekt over for det danske samfund, der i alt for mange år - grundet venstrefløjens negative indflydelse - har ladet sig pisse på i multikulturalismens og tolerancens hellige navn.
03.04-2008 | 16:27 af Slet Mig
tak til højrefløjen for stigmatiseringen og den økonomiske udsultning der har medført den øgede kriminalitet i Danmark - TAK siger jeg bare.
03.04-2008 | 16:27 af Daniel Lind
"For det andet... den retorik og synsvinkel journalisten har anvendt ved at skrive artiklen som han gør."

Er det retorik at gengive fakta som de finder sted?

Eller skal avisen.dk nu censurere sig selv, så de ikke siger ting, som er skadelige for venstrefløjens sager ?
03.04-2008 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:04 af Skeptisk Licensbetaler
@RettenTilSelvforsvar

Der er gode grunde til, at man ikke i pressen skal indføre "svenske tilstande" og sløre/censurere at det er udlændinge med muslimsk baggrund, der er voldsomt overrepræsenterede i kriminalitetsstatistikken. Venstrefløjen har i mange år forsøgt at binde befolkningen på ærmet, at indvandrere IKKE er mere kriminelle end den danske befolkning er generelt - det er en stor politisk løgn, som det er pressens opgave at afsløre.

Venstrefløjen har jo ikke ændret politik og vil, hvis den igen kommer til magten, gennemtrumfe sin slappe udlændingepolitik, der har resulteret i de nuværende massive problemer.
03.04-2008 | 17:15 af Hassan Bajwa
Jeg vil gerne lige pointere at der ikke er nogen islamiske tekster der opfordrer til haervaerk mod boernehaver.

At der er tale om nogle latterlige moegunger der er ude paa ballade er der ingen tvivl om, men der er ingen grund til at hive deres "muslimske" baggrund ind i debatten, da man godt kan vare indvandrer uden at vaere muslim OG ligledes utilpasset og kriminel uden at det noedvendigvis er den religioese baggrund der er den udloesende faktor.
 
03.04-2008 | 17:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:20 af Daniel Lind
"tak til højrefløjen for stigmatiseringen og den økonomiske udsultning der har medført den øgede kriminalitet i Danmark - TAK siger jeg bare."

Du satser virkelig på den strategi, hvad ?

Det er en helt omvendt form for debat, lol. Du argumenter ikke i kausale sammenhænge eller nogle fakta overhovedet.

Men det "må" jo bare være "Stigmatiseringen" og "udsultningen" (wtf!) som får dem til at angribe provokerende spædbørn, ikke ?

... For hvis ikke, så var hele din politiske ideologi jo en lodret løgn, ikke Allan ?

Så det må jo bare være sandt, det MÅ det bare!
03.04-2008 | 17:22 af Daniel Lind
"At der er tale om nogle latterlige moegunger der er ude paa ballade er der ingen tvivl om, men der er ingen grund til at hive deres "muslimske" baggrund ind i debatten, da man godt kan vare indvandrer uden at vaere muslim OG ligledes utilpasset og kriminel uden at det noedvendigvis er den religioese baggrund der er den udloesende faktor."

Skal man så censurere nyhederne, så alle vi andre ikke selv kan danne os et billede, fordi du synes det er irrelevant ?

(... og jeg er enig med dig i, at Islam ikke et motivet, men det er til gengæld fællesnævneren for ungerne. Men det ønsker du jo ikke at diskutere, vel?)
03.04-2008 | 17:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:25 af Daniel Lind
Sjovt som Per H Christiansen altid forsvinder når der bliver bragt fakta på bordet.

Så kan han ikke debattere i abstraktioner og motiver og den slags pjat længere....

ROFL
03.04-2008 | 17:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:36 af Daniel Lind
Ah Per, der var du jo, LOL. Og jeg ser som vanligt har du klippet de ting ud af mine indlæg, som du ikke magter at modargumentere. Meget Helle Thorning , må man sige ...

- "Vrøvl. Du læser mig som fanden læser bibelen. Daniel. Min pointe var, at fordømmelse uden forsøg på også at forstå, hvorfor folk handler som de gør, kan medvirke til at oppiske en folkestemning, der fører til selvtægt og i værste fald borgerkrig. Så prøv selv at fat, hvad JEG skriver, før du udtaler dig om, hvad JEG fatter!"

Sikke noget fis. Du forudsætter på den ene side at en blød, forstående ligne bremser volden blandt indvandrere - hvilket bevist ikke er tilfældet - og du forudsætter endvidere, at kun indvandrere og ikke andre kan have legitime grunde til at udøve selvtægt.

Begge dele er objektivt forkert, og det samme er derfor dit postulat.

- "I øvrigt vil uretfærdige og for hårde straffe rettet mod bestemte grupper i samfundet blot skræpe modsætningerne mellem folk og i værste fald føre til nogle af de virkninger, jeg nævner, dvs. få folk til at tage loven i egen hånd osv."

Hvilken lov er det som indvandrerne vil tage i egen hånd, hvis de bliver straffet hårdt og konsekvent for grov førstegangs kriminalitet ?

Hvad er det for en konkret, specifik lov du omtaler ? Citér endelig.

"Bestem dig selv! Hvad ævler du om. Hvad har jeg sagt, der giver Pia Kjærsgaard ret og i hvad?"

Flot du klippede min pointe væk, meget moden debatstil, lol !

Pointen var naturligvis, at det er bevist historisk såvel som kriminologisk at det er for SVAGE og ikke for HÅRDE straffe som leder til fejder og borgerkrigslignende tilstande.

Hvis indvandrere adskiller sig fra det mønster, så har Pia K jo ret i, at indvandrene af forskellige grunde IKKE er som os andre og at de derfor IKKE passer ind i samfundet, da de ikke anerkender og forstår dets mekanismer, herunder straffesystemet.

Så enten har JEG (samt kriminologer såsom Greve og Baldvig og retshistorikere såsom Tamm) ret i, at mindre straffe medfører fejder og borgerkrig, eller også har Pia K ret i, at vi ikke alle er eens alligevel, så bestem dig lige, lille ven, ok ?
03.04-2008 | 17:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 17:58 af Henrik-J
Nu bor jeg for langt væk, men nogle af de lokale må jo gi sådan noget lorteunger en god gammeldags røvfuld, og så ta en grundig snak med forældrene.
03.04-2008 | 18:06 af Daniel Lind
"Daniel, var det ikke dig der erklærede dig for kristen for 2 dage siden?"

Næ.

"jeg tog fejl, der er ikke meget kristen over dig. Du manipulerer med det folk skriver, som fanden læser bibelen!:-)"

Jeg holder det de siger op imod virkelighedens fakta.

Ergo når Per H ævler om at straffe avler borgerkrig, så er jeg blot bekendt med det faktum, at det faktisk er mangel på straffe som var til grund for massevis af fejder og borgerkrige historisk set, og at straffesystement eksisterer netop for at forebygge selvtægt og blodfejder.

Pers postulat er noget helt andet (omend han ikke ved det helt selv), nemlig en implicit erkendelse af, at når man konfronterer den her minoritetsgruppe, så reagerer de med vold (ganske som Pia K påstår), men det var vist næppe det Per ville frem til, lol!

Men jeg forstår godt, at det kan virke manipulerende, når en anden person trækker eens illusioner om samfundet og lovende væk under fødderne på een. Den slags er jo aldrig rart.
03.04-2008 | 18:21 af Daniel Lind
@ Hassan

Fordi den som sagt er en fællesnævner og fordi den derfor som andre fakta er relevant for nyhedens indhold.

Her i Danmark har vi ikke censur. Derfor skal folk også have adgang til relevante oplysninger om eks. kriminalitet, modsat i Sverige hvor Big Brother har vedtaget, at borgerne ikke kan håndtere at kende sandheden om gerningsmænds og ofres baggrunde og motiver.

Jeg har iøvrigt intet problem med religionen som sådan, kun en frygtelig masse folk som i mange forskellige henseender mener, at den gør dem til Übermenschen over os andre stakkels "khuffar".
03.04-2008 | 18:30 af Hertha
Jeg tror det har relevans i den konkrete sammenhæng at focusere på den klassiske stenkaster-symbolik. Al djævelskab skal stenes...og natuligvis også de vuggestuer det kan blive nødvendigt for nogle mødre at skulle gøre brug af, hvis de fremover skal på arbejdsmarkedet og forvandles til selvforsørgende medborgere.  

Den prestige der traditionelt er forbundet med for mødre, at tage ansvar for børnens klassiske inddoktrinering i de første leveår, er pludselig truede, hvis deres mindste skal møde andre normer - herunder sproget dansk - i en dansk vuggestue.

Noget må gøres: Sten den skide djævelske vuggestue, knægte! Og som mor og far siger - så gør ungerne natuligvis det - for vuggestuer er jo renlivet djævelskab, påtvunget os oig vore familier af de vantro , ikke sandt!

Under vinterferiens intifada så vi nøjagtigt samme billed: Skoler og børneinstitutioner blev i stor stil antændt...
03.04-2008 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 19:04 af Hertha
Stor er min skuffelse over, at den ellers skarpt ressonnerende Daniel Lind, pludselig lægger sig som et lam...De ka altså et eller andet med deres infame øregas, de dér islamere!
03.04-2008 | 19:36 af Slet Mig
jepj: der kan drages en direkte forskningsmæssige linje fra fattigdom til kriminalitet - det er ulighed der skaber kriminalitet - intet andet. Og da højrefløjen skaber ulighed har den også ansvaret for kriminalitet.
03.04-2008 | 19:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 21:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 22:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 19:44 af Jørn
Kommentar slettet af Avisen.dk.
03.04-2008 | 20:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
03.04-2008 | 20:30 af Torben Petersen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
03.04-2008 | 19:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.