Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Artiklen er skrevet af
Udgivet onsdag den 7. maj 2008, kl. 20:41
     
Mail artiklen
     
SMS artiklen
     
Print artiklen
     
Add this

DF: Kritikere er det sædvanlige råbekor

Kritikere af Dansk Folkepartis burka-annoncer lever i en anden tid, mener Peter Skaarup.

Flere kendte danskere har i et åbent brev til Dansk Folkeparti erklæret sig lodret uenige med partiets ’burka-annoncen’. I annoncen foreslår DF, at muslimer skal afsværge dele af Koranen, hvis de vil opnå dansk statsborgerskab.

Men kritikken er helt uden belæg, fastslår Dansk Folkepartis Peter Skaarup, ifølge politiken.dk, i en kommentar til underskriverne af brevet. Underskriverne er blandt andre Venstres tidligere formand, Uffe Ellemann Jensen.

- Det er det sædvanlige råbekor af politisk korrekte mennesker, som altid er ude med kritik af Dansk Folkeparti. Det er dem, der tager fejl og ikke os, siger Peter Skaarup til politiken.dk.

Peter Skaarup mener, at folket er med partiet og ikke med Uffe Ellemann og de andre kritikere, fordi en ny måling foretaget af TV2 viser, at et flertal af den danske befolkning går imod dommeres brug af tørklæder i retssale.

- Derfor er folket med os, mens Uffe og de andre kritikere lever i en anden tid. De må se at vænne sig til at danskerne rent faktisk er med os i disse sager, siger han.

08.05-2008 | 00:12 af Torben Petersen
Bruce1 og Jens Alstrup

Den verserende sag i landretten, anlagt af forsksellige muslimske foreninger mod JP, understøtter disse ubændige forlangender om at generalisere. Når man tegner en historisk figur med en bombe i hovedet, siger man at alle muslimer er terrorister , lyder anklagen gud hjælpemig!
 
08.05-2008 | 00:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:16 af SLETTET SLETTET
Se lige gyokoowon

"Fatter nada?"

Nej, det er ikke studenterhuen der presser fjolset gyokoowon :-]]]
08.05-2008 | 00:18 af SLETTET SLETTET
gyokoowon

"ChristianLindhardtLarsen -->>

Tak fordi du beviste min pointe:

DF er nazi!

QED"

Det var altså dig der lige beviste at du med dine egne argumneter var nazist *LOL*

Tumpe !
08.05-2008 | 00:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:24 af SLETTET SLETTET
SF er og Socialdemokrat var med på weekendtur til Rom uden fagligt indhold.

http://www.berlingske.dk/article/20080506/politik/80506106/
08.05-2008 | 00:26 af Bruce1
Ja, Torben, den anklage kommer de ikke langt med, men det understreger udmærket hvor lidt de har forstået.
 
08.05-2008 | 00:26 af SLETTET SLETTET
--->>gyokoowon

Du må stå tidligere op når du skal debattere med de kloge.

Smut du heller ind i din hybel og ryg noget mere fjolletobak. Der skal nok være lidt førtidspension til dig ved næste månedsskifte.
08.05-2008 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:34 af Skeptisk Licensbetaler
Det er en farlig retorik, som Uffe benytter sig af. Først gør han alle muslimer til ofre og dernæst gør han alle kritikere af fundamentalistisk islam til nazister.

Det må altså være tilladt at kritisere en religion som islam, der bevisligt undertrykker mænd og kvinder dér, hvor den har magt - uden at man bliver kaldt nazist. Uffe og Co. skal i hvert fald ikke have held med at lukke den frie debat om de problemer som Islamismen skaber – problemer som han selv lukker øjnene for, mens han pudser på  sin glorie.
08.05-2008 | 00:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 01:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 01:12 af Bruce1
Det eneste problem der er er islam, og at dens troende nægter at modernisere den, det er alle tiders problem. Løses og ordnes det ikke, og oplæres muslimer ikke i vestlige værdier står vi overfor uendelige problemer. Intet er perfekt, men at islam anses som sådan, og derfor over enhver kritik, er uacceptabelt. De selvbestaltede anstændige danskere må tage sig sammen, og kræve dette hokus-pokus ikke blænder disse troendes realistiske sans.
 
08.05-2008 | 01:28 af P Christiansen
Hvor langt kan man falde?
08.05-2008 | 01:38 af P Christiansen
Jeg kender ikke dette spil!

Går det ud på at svine hinanden mest muligt til?
08.05-2008 | 02:49 af sasha renate
Stop nu det pladder vi skal hverken have prøve, krav eller noget andet til det danske statsborgerskab, de kan få opholdstilladelse eller komme her på ferie PUNKTUM!
08.05-2008 | 07:57 af gitte rasmussen
Det kan godt være at et flertal er imod tørklæde til dommere, men det er jo ikke det samme som at et flertal er enig med DF. i deres "jagt" på en bestemt religion.
 
08.05-2008 | 08:54 af Anker
De 26 glemte alle som én at lytte til f.eks. justitsminister Ninn Hansens advarsel før vedtagelsen af udlændingeloven af 2. juni 1983, hvor han advarede mod Gammeltoft Hansen og advokatrådets indstilling (som Folketinget senere vedtog). Ninn Hansen så med Gammeltoft Hansen modellen social uro og raceuroligheder forude og tilføjede”….meget siger mig, at vi skal passe på, hvis vi med vores lille befolkning på fem mio. ønsker at være en nationalstat i fremtiden. (JP 10/4-83).

Det var dengang og ikke nu – hvor vi står midt i det, at de 26 skulle have skrevet ”åbent brev”.

Se det havde været rettidig omhu.
08.05-2008 | 10:40 af E. Bill.
Anker.

Hvorfor ikke sige lige ud, at de udlændingelove, som Poul Schlutter fik vedtaget 2.juni 1983 er årsagen til det morads, som vi sidder i i dag.

Det må være det, du mener; men forsøger du ikke at tørre det af på folk, som slet ikke sad i Folketinget.

Det er ikke særlig smukt.
08.05-2008 | 11:28 af Anker
@ E. Bill

Jo – jeg siger, at den udlændingelov var en katastrofe. Jeg siger også, at disse mennesker dengang var så gamle og indtog sådanne positioner, at de kunne og burde have råbt op. En af dem, var måske hovedansvarlig, for den specielt for vore efterkommere, fatale lovgivning.

I de kredse jeg færdedes i dengang – som ung mand – blev loven opfattet som en katastrofe.

Historikeren Søren Mørk (sjovt nok en af underskriverne) omtaler hændelsesforløbet i sin bog ”24 danske statsministre” og efter hans vurdering var det tale om rent drilleri og forsøg på benspænd, da det ”alternative politiske flertal” pludselig manifesterede sig og gennemtvang stort set alle de lempelser som det mindretal Gammeltoft-Hansen repræsenterede under lovforslaggets behandling i Folketinget havde foreslået. Angiveligt skulle grunden til snigløbet bl.a. ligge i Anker Jørgensens dybe skufftelse over, at Schlüterregeringen håndfast var gået i gang med at genoprette økonomien, uden at indbyde Socialdemokratiet til et regeringssamarbejde, hvilket Anker bestemt havde regnet med ville ske.

Men uanset hvad grunden nu kan have været, så er det et historisk faktum, at der var opstået et permanent alternativt politisk flertal i Folketinget som på udlændingepolitikkens og sikkerhedspolitikkens områder (fodnotepolitikken over for NATO) tvang Schlüterregeringerne gennem resten af 1980´erne til at gennemføre en politik på disse områder som den ikke gik ind for.
07.05-2008 | 21:01 af Bruce1
Så sandt, så sandt, du kære Peter. :) Stop al den kværulante tudestrøm så snart talen falder på muslimer, istedet bør vi sige, SELVFØLGELIG skal de afsværge visse de passager i koranen, der er umulige at efterkomme og efterleve i vor moderne tid. Folket vil have det, så sådan må det være, det er ikke urimelig krav i VORT land. De velkendte DF-hadere lever så sandelig i fortiden, ingen tvivl om at DF vinder hver gang vort land er etisk truet, da vender mange sig i sympati til DF der som de eneste står fast.
 
07.05-2008 | 21:19 af Hertha
Kunne man foreslå afsværgelse af den 6. og 7. islamiske søjle? Hele den islamiske apartheid- og udenrigspolitiske del?

Så bliver det i hvert fald lettere at feje resten ind under det religiøse bekvemmelighedsflag fremover. Måske!
07.05-2008 | 21:24 af Slet Mig
Højrefløjen er som sædvanligt splittet når det gælder  disse sager...
07.05-2008 | 21:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 21:27 af Kristian Mortensen
"Kritikere af Dansk Folkepartis burka-annoncer lever i en anden tid, mener Peter Skaarup", nej jeg tror at for mange DF ere lever i en tid for ca 70 år siden i et land ikke så langt syd for DK
 
07.05-2008 | 21:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 21:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 21:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 21:49 af Kristian Mortensen
Jo højrefløjen er splittet. De liberale er generelt ikke xenofobiske, men de national-konservative og facistoide grupper traditionelt er i den grad racister og fremmedfjendske
 
07.05-2008 | 21:49 af Kim Young Min Stigsen
Vi er måske - udfra de kommentarer her - allerede ikke ved lov men i praksis allerede et praksisrende antireligiøst land?

Det er måske den snigende revolution som vi alle i al ubemærkethed har taget til os?

Jeg bekender mig hverken til sol, måne, halvmåne eller kors. Men jeg anerkender at folk har en tro på nogen eller noget. Det ligger vel i demokratiets privillegie at der er både trosfrihed og frihed til at udøve sin tro, sålænge det sker indenfor rammerne af de love som hersker her til lands.

Skal love afspejle en kultur, en herskende norm?

Det ligger vel også til os at vi anerkender et andets individs autonomi, evner og faglighed ud i det fag som den enkelte udøver.

En tandlæge, læge, socialrådgiver, smed, tømrer, lærer, forsker, politiker osv. osv. skal de dømmes ude blot ene og alene om de går med Kors, Bånd og Stjerner, Kalot, tørklæde osv.?

Er vi ude i noget om at når bare nok råber, og råber højt nok så blir det som måske er tvivlsom til ophøjet sandhed?

Mangfoldigheden, hurra siger jeg bare. Det var måske en ironisk sætning som Peter AG og Gnags sang det ud om at "Længe leve mangfoldigheden".

Jeg synes det er en farlig glidebane.
 
07.05-2008 | 22:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 22:11 af Jens Yde
Hvor ser man de 26 navne?
07.05-2008 | 22:27 af Nicolai Hansen
jeg er slut med og være "MR NICE GUY".

Danskere er en flok bangebukse!

"hvis vi nu kysser deres røv, bliver de nok glade for os"

blah blah blaaaaaa....dialog i min ræv!
 
07.05-2008 | 22:32 af Kristian Mortensen
Hele den diskussion om voldelige indvandrere er ude af proportioner. Det er rigtigt at der pct-vis er flere indvandrere indvolveret i kriminalitet, men da stort set 100% af alle indvandrere bor i sociale boligkomplekser, skal sammenligningen jo gøres med den pct-vise kriminalitet begået af etniske danskere boende i samme slags bolig-områder, og så viser det sig at antallet af kriminelle indvandrere ikke er ret meget forskelligt fra kriminelle danskere boende i disse områder. Men da det store flertal af danskere jo bor i eget hus eller udenfor disse "ghettoer" og ikke er præget voldeligt eller provokeret af det omkringliggende miljø med dets belastende sociale problemer, er de jo ikke voldelige, og derfor vil den samlede pct-vise kriminelle adfærd blandt danskere jo også være langt lavere. Det kan godt være at danske voldelige ikke optræder så ofte i grupper men de er bestemt ikke mindre voldelige end de omtalte indvandrer-grupper
 
07.05-2008 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 23:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 23:15 af Skeptisk Licensbetaler
De fleste af disse – i hvert fald i egne øjne – VIP’ere, fik jo ødelagt deres gode ry permanent, da de under muhammedkrisen gik islamisternes ærinde og ville beskytte en politiserende religion mod religionskritik. Den form for knæfald for udemokratiske kræfter slipper man ikke fra med renomméet i behold.

Vores sekulære, frie og uformelle samfund presses af nogle reaktionære islamistiske kræfter, og det har vi ret og pligt til at kæmpe imod. Desværre kræver det nogle metoder, som her og nu kan virke overdrevne, men enhver bør se til mellemøstens ufrie fundamentalistiske samfund og indse nødvendigheden af, at vi ikke i misforstået tolerance lader som om, at der ikke er noget problem.

Ligesom kommunisterne ikke kunne henvise til et konkret eksempel på at kommunismen nogensinde var realiseret succesfuldt, så kan man heller ikke pege på et samfund, som med succes bygger på islam. Men der kan omvendt peges på en lang række lande, som lider alvorligt under islams indflydelse.
07.05-2008 | 22:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 22:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 22:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 22:54 af Torben Petersen
Jens Alstrup

Du mangler at forklare hvilken fløj i Socialdemokratiet du ønsker at stemme på?

Desuden er det helt forståeligt at de gamle partier er langt mere eftergivende overfor deres egen ideoti, med at slå dørene op for den gudslegitimerede islamiske tilvandring. Det eneste parti der aldrig har ønsket, eller deltaget i dette cirkus er - ja rigtigt gættet...

Indtrængen, bemægtigelse og konsolidering har i 1400 år været den islamiske udenrigspolitik . Ja hele den islamiske ideologi.

Vi har omkring 100 anerkendte eller godkendte trossamfund herhjemme - hvorfor mener Jens Alstrup aldrig rigtigt vi hører noget særligt opsigtsvækkende om disse mange andre trossamfunds evner til at indpasse sig, og leve i respekt for de gældende regler og normer?
 
07.05-2008 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 23:16 af Bruce1
De eneste der generalisere er da muslimerne selv, de er altid ofre for en eller anden kritik, aldrig er kritikken berettiget. Suk, det er da en offerrolle man glædeligt udnytter, og som mange danskere lader sig nare til at føle flovhed over. Et socialistisk Danmark styret af selvglade ultrarøde handlingslammede personer som Auken, er det sidste vi har brug for.
 
07.05-2008 | 23:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
07.05-2008 | 23:40 af SLETTET SLETTET
De fleste af dem lider åbenbart af demens.

Typisk at de går efter budbringeren, og ikke sagens inhold.

Ellemann-Jensen er efterhånden en patetisk type.
07.05-2008 | 23:43 af SLETTET SLETTET
"nazismen om igen! Bliver folk mon aldrig klogere - skal vi gentage fortidens fejltagelser igen og igen og igen i en uendelighed ad nauseam?????"

Netop - Islamismen er nutidens nazisme, og som den gang ser man de samme medløbere der ikke tør tage afstand. Dem om det, men de skal ikke pege fingre af dem der tager den nødvendige kamp op.
07.05-2008 | 23:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 00:05 af Bruce1
Dem tror jeg ikke der er nogen af i Tinget, gyo, men alt er vel bedre end izlamister.
 
08.05-2008 | 00:09 af SLETTET SLETTET
--- >>gyokoowon

"Der er KUN ytringsfrihed for dem der er ENIGE med DF - LOL - nazismen om igen!"

Ja, nu hvor du selv siger det, men jeg går ikke ud fra at du betragter dig som nazist, selvom din ageren efter dine egne ord er nazistisk.
08.05-2008 | 00:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 13:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 15:31 af grisen
Enig med Aleph...

Dansk Folkeparti, og alle der tænker som Dansk Folkeparti, er de bedste eksempler på hvorfor det er en go ide at huske kondom - for en sikkerheds skyld. Mere har jeg ikke at sige...
08.05-2008 | 16:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 17:23 af Bruce1
Aleph, flovheden i egen høje person - dværg.
 
08.05-2008 | 17:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 18:22 af Bruce1
Det er jo en figure of speech , Jens, DF ved da godt ikke alle stemmer på dem, men et eller andet sted er de fleste danskere sgu inderligt imod islams indtog i landet. Derfor.
 
08.05-2008 | 18:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 18:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 18:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 20:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 20:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 22:05 af Jens Yde
De 26 underskrivere er temmelig gamle. Uffe Ellemann-Jensen, født 1941, ser ud til at være den klart yngste af dem.

http://www.information.dk/158926

Uffe Ellemann har fået fat på nogle af bestyrelseskollegerne i den ukendte elitære københavnerklub Det Udenrigspolitiske Selskab. Her sidder ud over Ellemann også Erik Hoffmeyer, Herbert Pundik, Ida Nicolajsen og Kjeld Hillingsø.

Seidenfaden og Lykketoft sidder også i bestyrelsen men har ikke skrevet under, sikkert fordi de er for unge.

Stemmer nogle af "de 26 gamle" mon nej ved euro-afstemningen i efteråret? Nej, næppe, for det er en helstøbt gennemført flok...
08.05-2008 | 23:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 23:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 23:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 00:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 00:07 af Golda Blair
Det er helt naturligt at  stille krav om afstandtagen til visse passager i Koranen,dersom statsborgerskab er ønskeligt her i landet--specielt

de steder ,hvor der står at man ikke skal være venner med vantro og de mere barske steder om--ja

se selv,der findes oversættelser på biblioteker.

Annoncen med Burka-damen (hvis det er en dame der

gemmer sig der) er helt fed,en sjov øjenåbner for

at det kan blive slut med legen gemmeleg og mere eftergivenhed. De er gode og modige hos DF.
09.05-2008 | 00:26 af Kristian Mortensen
Der er adskellige passager i det gamle Testamente kristne og jøder også skulle tage afstand fra hvis muslimer skal til at afsværge deres religion, lige for lige, ja vi skal vel til at skrive det gamle Testamente helt om. De "grimme" dele af Koranen, men som kun en lille del af muslimerne bryder sig om, skulle vel ikke hidrøre fra den del af Koranen som stort set er ens med det gamle Testamente, jeg ved det ikke, men det vil jo være pudsigt hvis de er omskrivninger af dele af samme.
 
09.05-2008 | 00:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 00:39 af Kristian Mortensen
"visse passager i Koranen,dersom statsborgerskab er ønskeligt her i landet--specielt de steder ,hvor der står at man ikke skal være venner med vantro... ", det står der faktisk også i passager i det ny Testamente, at man ikke skal have venner udenfor menigheden, men selvfølgelig missionere der, fortælle det gode budskab, jo det skal man gøre
 
09.05-2008 | 00:42 af Kristian Mortensen
Ovenstående er citater fra Bea Frank længere oppe i bloggen
 
09.05-2008 | 00:52 af Kristian Mortensen
@Jens

Indrømmet, jeg savner lidt en slags Martin Luther blandt muslimerne, en som overbeviste muslimerne om at fratage mullaherne og Mekka deres magt, ligesom Paven og Vatikanstaten mistede magten over de kristne. Ex oversatte Koranen til de sprog hvor den blev læst, og dette blev brugt i moskéerne. Samtidig burde de muslimske gejstlige i ex DK offentligt udtrykke deres væmmelse ved ex æresdrab og vold generelt, ex med henvisning til de dele i Koranen som netop afsværger vold.
 
09.05-2008 | 01:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
09.05-2008 | 02:52 af Bruce1
Ras, beviset på den berettigede bekymring kan du jo bare kigge ud af vinduet for at se. Nedbrændte skoler og butikker, bander, så vi den slags før indvandringen? Dannebrog i flammer i udlandet, så vi det før indvandringen? -Tegningerne var jo en konsekvens af den truede ytringsfrihed, husk det. Tre-fire terrorsager, tørklæde-stædige koran-madammer, adskillige religiøse krav til arbejde/institutioner, osv. ALT dette havde vi grinet af som urealistisk pjat, for bare 20 år siden - nu griner vi ikke mere, for det er blevet virkelighed. Så hold op med at klandre DF for dommedagskampagner, det er det for alvorligt til, grin bare hvis det behager jer men hvem ved om man griner af det om 20 år... Hvor går grænsen, den flytter sig jo bare hele tiden, komplet uacceptablet.
 
09.05-2008 | 10:34 af traveler
Jens Alstrup mener: "Men der er skam grupper i USA, der bestemt sluger biblen råt. Det er f.eks. de som myrder abortlæger..."

De få mord på abortlæger og attentater mod abortklinikker begået af religiøse galninge i USA, kan altså næppe sammenlignes med det daglige antal islamisk motiverede jihad-mord og æresdrab.

At kristne i almindelighed fordømmer abortlæge-morderne som religiøse galninge, skyldes at der i bibelen står, at "hævnen tilhører Herren" dvs. et menneske ikke skal være dommer for gud.

Og i vores lutheranske udgave er det radikaliseret yderligere til, at gerningsretfærdighed slet ikke eksisterer for at please Gud.

Så altså en fundamentalistisk kristen, der sluger biblen råt, vil ved læsning af Jesu ord og gerninger fordømme religiøse galninge, som myrder abortlæger.

Allahs/Muhammeds i koranen retfærdiggør og anbefaler derimod brug af vold mod de vantro så tydeligt, at det ikke er til at misforstå eller bortfortolke selv for en garvet relativist. Derfor kan vi fx se selv veluddannede, integrerede muslimer finde mordet på van Gogh helt retfærdigt.

Jeg synes efterhånden, at vi har været igennem denne afklaring en million gange.
09.05-2008 | 11:01 af Bruce1
Ja, det var jo hans egen skyld, ham van Gogh, han kunne jo bare lade være med at bespotte...
 
09.05-2008 | 18:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.05-2008 | 17:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
08.05-2008 | 12:16 af Kristian Mortensen
@exweird

Avisen skulle habe nogle særlige blog-sider hvor man kunne gå hen hvis man vil slås og svine hinanden til, så skriver de i bloggen at nu mødes vi til mudderkastningsduel på de særlige blogsider, ligesom i skolegården hvor kast med snebolde kun måtte gøres nogle aftalte steder, ellers kunne man bare holde sig væk. Og os der ikke forstår denne adfærd kan jo bare lad være med at kigge i de blogsider, de er på eget ansvar
 
08.05-2008 | 12:22 af Kristian Mortensen
@Anker

tvang Schlüterregeringerne gennem resten af 1980´erne til at gennemføre en politik på disse områder som den ikke gik ind for." jamen der var ingen der tvang den til det, Ninn-Hansen skulle da have sagt fra folketingets talerstol at han ikke agtede at rette sig efter flertallet, Tamil-sagen, så havde det været op til de Radikale-vægelsindede, for det var de op gennem 80 erne, at tage konsekvensen og enten vælte regeringen eller at støøte den. Og hvis Schlüter-regeringen ikke ønskede den politik den genemførte, så skulle de indgivet deres afskedsbegæring, længere er den historie ikke.
 
08.05-2008 | 12:24 af Kristian Mortensen
Undskyld rettelse:

så skriver de i bloggen at nu mødes

der skulle stå:

så skriver kompetanterne i bloggen at nu mødes
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.