Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Der er alt for lidt ulighed i Danmark

Start et spil på Spigo.dk
Spil

23. okt. 2007 kl. 00:00 Nyhedsavisen
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Nyhedsavisen
Nyhedsavisen udgav artikler på Avisen.dk frem til 1. september 2008

En dame ved navn Tine Aurvig-Huggenberger vil mægtig gerne være formand for LO – men da hun ikke rigtigt ved, hvorfor hun egentligt vil det, har hun trukket et sikkert stik: Hun vil bekæmpe ulighed.

Med enorme statsmidler i ryggen – skaffet ved at lade statskassen betale for halvdelen af danskernes tvangsmedlemskab af fagforeninger – har LO udsendt en rapport om de elendige levevilkår, som danskere angiveligt må finde sig i.

Rapporten flugter naturligvis med Socialdemokraternes velfærdspolitik – og på den måde støtter staten gennem LO det engang så store parti.

Problemet er bare, at vi nærmere har for meget lighed end for meget ulighed. Vi har skabt en stærk stat, der kræver langt mere end halvdelen af folks penge ind i skat, så staten kan betale sig fra at holde hver fjerde dansker uden for arbejdsmarkedet.

En absurd virkelighed, som enkelt kunne ændres ved at sænke skatten på arbejde, så de folk, der tjener mest, vil få flere penge mellem hænderne, som de så kunne bruge på at købe serviceydelser fra dem, der ikke har et arbejde. Mere ulighed skaber nemlig på sigt bedre liv for alle, fordi det skaber job. Rigtige job.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
23.10-2007 | 07:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 08:16 af Claus Piculell
Kære Trads

Nu skal LO vel også lægge op til forårets overenskomstforhandlinger - og selv om du sikkert er din løn værd, så kan du vel ikke fortænke dine medarbejdere i at tænke, at de godt vil have en lønudvikling som din - så nogenlunde.

Jeg er enig med dig i, at man skal sænke skatten på arbejde - betalt med mere skat end i dag på ejendom, dele af forbruget og grønne afgifter med et socialt bundfradrag, og det øger faktisk IKKE uligheden - det omfordeler blot skattebyrden.

På længere sigt vil det give flere arbejdspladser - og flere, der arbejder mere. MEN lige nu vil det føre til en katastrofal overophedning af økonomien - fordi boliggevinsterne stort set er realiserede, mens skattelettelser går lige i lommen.

Endelig er det én ting, at man kan leve med, at uligheden vokser en anelse forskellige steder, og at man belønner folk mere for at gøre et godt arbejde frem for et godt havearbejde - noget andet er at glemme - som du gør - den nye underklasse, der er ved at vokse frem, og som faktisk er fattige.

Jeg misunder ikke direktører og chefredaktører deres lønninger, men til tider møder jeg direktører m.v., der misunder mig min acceptable, men næppe overrigelige invalidepension ...

vh CP

Der er forskel på at acceptere en vis
 
 
23.10-2007 | 09:12 af Slet Mig
Trads, du lever i et elfenbenstårn. Kom ud i den virkelige verden og oplev et danmark mere polariseret end det har været i 40-50 år. Fattigdommen og uligheden er blevet mere og mere udbredt, med medfølgende kriminalitet og usikkerhed. Samtidig er flere personer i Danmark i "rigtige" jobs end de fleste andre vestlige lande. Ulighed er en skidt ting, og tak til LO for at understrege problemerne.
 
23.10-2007 | 09:59 af steffeng40
Folk arbejder ikke mere af at få flere penge, de arbejder mere, hvis de får et job de kan bestride og synes om.
 
23.10-2007 | 10:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 10:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 10:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 10:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 10:48 af Henrik Clausen
Det var en rigtig interessant leder. Der bliver jo ikke færre penge i landet ved at man får lov at beholde flere af dem, man tjener, og det giver lige så meget mening (og sikkert mindre bureaukrati) at ansætte folk privat som offentligt.

Jeg oplever i øvrigt større problemer med aggressivitet end med ulighed. Det største problem er, at mange med færre penge laver ballade i stedet for at tage ved lære om, hvordan man bliver rigere. Det kan læres, og destruktiv opførsel standses.
 
 
23.10-2007 | 10:50 af Mr. Pedersen
Godt sagt, Trads, og lad vær med at tage dig af de bistandsklienter, der hyler ved tanken om at skulle tage sig sammen...
 
 
23.10-2007 | 10:54 af Jens Yde
Vi skal have smadret danskerne i over fem millioner ulige atomer, så der ikke er to lige tilbage. Først når alle mennesker er ulige vil samfundet blive lykkeligt.
 
23.10-2007 | 10:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 11:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 11:28 af Peter Hansen
Når man læser dette indlæg fra CHEF-Trads kunne man naturligvis få lyst til at deltage i en debat om de få koncentrerede tåbeligheder som vi skulle udsættes for i dag.

Men på forhånd ved man jo, at CHEF-Trads glæde over at have fået skrevet endnu et indlæg med en minimal indsigt i emnet forhindre ham i at deltage i en efterfølgende debat.

Derfor kan vi jo blot tage til efterretning, at det helt utroligt endnu ikke er lykkedes CHEF-Trads at køre dette Islandske avisprojekt helt ned endnu. Men bunden må da nærme sig med den desperation der lyser ud af avisens to lederskribenter.
 
23.10-2007 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 13:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:16 af Benn Christensen
@Aleph

I tilfælde af at boligmarket krakker, må man huske på at flertallet af dansker sidder i eget hus. Så hvis det skulle ske, kan du være sikker på, at enhver siddende regering vil sidde klar med en hjælpepakke til boligejerne.

Det er sjovt så gode liberale tænketanke m. fl., er til at citere vismænd, der mener at det vil være godt for dansk økonomi, hvis skatten på arbejde blev sænket. Og undlader sidste del af sætningen, hvis man samtidig hævede skatterne på fast egendom.
 
23.10-2007 | 14:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 16:45 af Thorkild Rasmussen
Selvfølgelig skal David Trads som debattør være djævlens advokat og sætte tingene på spidsen. Men det kan unægtelig se ud, som om Davids rønnebær er blevet sure, efter at han blev vraget noget så eftertrykkeligt som socialdemokratisk folketingsmedlem i ´05. Så mange sure og ultraliberale fordomme får han fyret af mod det parti, som han var rede til at repræsentere i Folketinget for blot to år siden. Det er utroværdigt, selv om han måske blot skal demonstrere, at han ikke er i lommen på noget parti længere - nu hvor han er blevet "uafhængig" chefredaktør.
 
23.10-2007 | 18:19 af Lars Nielsen
Jeg er helt enig med dig. En stor dame ved navn

Tine Aurvig-Huggenberger forsøger at beskrive underdanmark som de jo plejer at kalde det.

Deres egne pamper lønninger og fryns kommer jo også på ryggen af den abrejdende befolkning, der via medlemsskab af et Socialdmeokratisdk LO og pamperforbund tvinges til at betale festen og ikke mindst mad, drikke og glem så heller ikke flødeskumskagerne.
 
 
23.10-2007 | 19:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 20:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 21:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites